*Helmikuun helmet 2017*

Mä hyppään pois teidän matkasta ja toivon ettei kierto sekoitu kamalasti tämän vuoksi. Raskaustestin viiva siis tänään enää hädintuskin havaittavissa eli meidän helmi taisi olla kemiallinen/varhainen km. Harmittaa niin, että itkettää, mutta jos on pakko valita koska tämä selviää niin mieluummin nyt kuin myöhemmin. Oikein ihanaa odotusta teille muille :)
Voi ei! Mä olen pahoillani ja toivotan miljoonasti tsemppiä jatkoon ❤
 
Fujin: Olen todella pahoillani :cry: Olin juuri tulossa kirjoittamaan, että monella odottajalla tulee alkuraskaudesta kirkasta vuotoa kunnes näin tuon toisen viestisi.. Olitteko käyneet alkuraskauden ultrassa?
Minullakin tuli ihan alussa 2 päivää vuotoa niin että piti ihan kk-suojaa pitää. Samoin oikealla puolella ollut alusta asti kipuja, välillä tuntunut että niin kuin puukolla iskettäisiin. Tämänpä vuoksi alkuraskauden ultrassakin käytiin varmistamassa että tyyppi on oikeassa paikassa, epäilin nimittäin kohdunulkoista.

Pahoinvoinnista: Neuvolassa vinkkasivat, että B-vitamiini voisi auttaa pahoinvointiin ja kävinkin sitten samalla reissulla läheisessä apteekissa. Olen nyt muutaman päivän syönyt B-vitamiinia raskausvitamiinin lisäksi ja pahoinvointi on selkeästi lieventynyt! (y)

Juhannus meni täällä ihan lasten ja isovanhempien kanssa rauhallisesti :) Hieman jännitti naisten sauna, kun mulla on vatsa ja rinnat jo selkeästi kasvaneet mutta ei vielä yhtään kommenttia tullut. Taisi mennä hyvän ruokahalun piikkiin :ROFLMAO:

Karkkipallero ja tyyppi 8+6
 
Fujin; jaksamista :( <3

Kerroin eilen omille vanhemmille ja siskolle jälkiruokapöydässä jotenkin tälleen että: tässä pöydässä on yks jota ette vielä nää, x:sta tulee isoveli <3. Siskolle tuli tippa linssiin ja porukatkin halasi innoissaan :). Tänään kerrotaan miehen veljelle ja vanhemmille :)
 
Varovaisesti hyppäisin mukaan helmikuisiin.. :barefoot:

Äippä84/ 14.2/ SatKs/ 31/ 4.lapsi
Meillä ollaan siis "uudella kierroksella", itsellä v. -03, -05 ja -08 syntyneet tytöt, miehellä -09 ja -11 syntyneet pojat. Rv 6+4 täällä meneillään ja ystävänpäiväksi näyttää laskurit laskettua aikaa. Saattaa kylläkin ultrassa muuttua, koska 8 v. ollut ehkäisy käytössä ja yk1 tärppäsi tämä pirpana, eli yhtään normikiertoa ei välissä :D


Varhaisraskauden ultrassa en ole aiemmissakaan raskauksissa käynyt, joten odotellaan nytkin ehkä sitä np-ultraa..

Äippä ja pirpana 6+4
 
Ette arvaa... Nostin aamupäivällä pihalla lähes tyhjää pahvilaatikkoa ja laskin sen maahan. Selkään iski noidannuoli ja nyt mie en pysty edes kävelemään. Ensihoitaja kävi pistämässä kipupiikin lihakseen ja nyt makoilen lattialla peiton alla ja odottelen lääkkeen vaikutuksen alkamista. Sainpa melkoiset pöhnät juhannuksen kunniaksi raskaudesta huolimatta. :X3:

Pari viikkoa miulla olisi ollut töitä ennen kesälomaa, mutta jää nyt nähtäväksi että kuinka tässä nyt käy.
 
Fujin pahoittelut ja voimia!

Pitäiskö olla huolissaan vai ei..? Pyysin yhtä kaveria laskemaan kun ite en oikein osannu laskea..et paljonko mulla heittoa..menkoista laskettuna ja ultrasta..niin hän sai 11pvä ja totesi sitten että ei oo hänen kellään tuttavalla ollut koskaan noin paljoa..ja tämä ei kyllä tuntunut kivalta ois voinu jättää sanomatta..tuli heti semmonen olo no et kai tää sit kesken menee.. googlesta löytyy sekä hyvää että huonoa asiaan liittyen.. koitan olla murehtimatta miettimättä mut ei se mullekkaan oo niin helppoa:unsure: oireitakaan ei ole oikeastaan ja neuvola täti kysyikin et olenko huolissani asiasta tuli semmonen fiilis et pitäiskö olla huolissaan..

Huhtikuussa alkanut kierto oli 38pvä ja sitä edellinen oli 39pvä.. neuvolatäti sanoikin et jos mulla kierto oli tärppi kierrossakin sen 38pvä niin mun olis pitänyt saada plussa vasta 28.5 ja sain sen jo 20.5 et joku ei kyllä täsmää..ite en usko et ovis ois ollu 14.5...koska mulla alko raskaus oireet jo 13.5..
 
Viimeksi muokattu:
Siis mulla oli pillerien lopetuksen jälkeen toosi epäsäännölliset saatto olla esim.63pvä,93pvä ja sit sain terolutit tasaamaan kiertoa ja niitten aikana tuli säännöllisesti...lopetin terolutit tän vuoden helmikuussa.. eli toi 38pvä ja 39pvä on ilman mitään apuja.. no siis menkoista pitäis olla kai 9+4 ainaki neuvolan mukaan la 24.1..ja varhaisultrassa 10.6 viikkoja oli 5+6 eli nyt ois siis 8+0..neuvolan täti kirjas kuitenki korttiin tuon ultrankin la:n johki alemmas... viime menkat alko siis 20.4

noi viikot mitä ultran mukaan oli ja millä ite nyt meen niin vastais kyl aika hyvin sitä et kierto ois 38pvä..mut kyllä se ovis on ollu aiemmin, kun miten mulla voi alkaa jo raskausoireet 13.5..mutta jostain syystä ei tää pikkunen kasva sitä tahtia mitä oletettiin.. luulen tunteneeni ovis oireita 5.5 silloin nippaili vatsaa kunnolla ja limaa tuli ja 11.5 oli myös jotain limoja.. pe 13.5 tunsin kans tosi kovaa nipistystä alavatsalla ja valkkaria oikein lorahteli kunnolla ja muutama tunti sen jälkeen alkoi kuvotus...mietin et oisko kiinnittynyt tuolloin yms.. seksiä meillä oli ainakin 3.5 ja ehkä 7.5-8.5..ja sitten 11.5 ja sit ehkä 15.5..
 
Viimeksi muokattu:
Siis mulla oli pillerien lopetuksen jälkeen toosi epäsäännölliset saatto olla esim.63pvä,93pvä ja sit sain terolutit tasaamaan kiertoa ja niitten aikana tuli säännöllisesti...lopetin terolutit tän vuoden helmikuussa.. eli toi 38pvä ja 39pvä on ilman mitään apuja.. no siis menkoista pitäis olla kai 9+4 ainaki neuvolan mukaan la 24.1..ja varhaisultrassa 10.6 viikkoja oli 5+6 eli nyt ois siis 8+0..neuvolan täti kirjas kuitenki korttiin tuon ultrankin la:n johki alemmas... viime menkat alko siis 20.4

noi viikot mitä ultran mukaan oli ja millä ite nyt meen niin vastais kyl aika hyvin sitä et kierto ois 38pvä..mut kyllä se ovis on ollu aiemmin, kun miten mulla voi alkaa jo raskausoireet 13.5..mutta jostain syystä ei tää pikkunen kasva sitä tahtia mitä oletettiin.. luulen tunteneeni ovis oireita 5.5 silloin nippaili vatsaa kunnolla ja limaa tuli ja 11.5 oli myös jotain limoja.. pe 13.5 tunsin kans tosi kovaa nipistystä alavatsalla ja valkkaria oikein lorahteli kunnolla ja muutama tunti sen jälkeen alkoi kuvotus...mietin et oisko kiinnittynyt tuolloin yms.. seksiä meillä oli ainakin 3.5 ja ehkä 7.5-8.5..ja sitten 11.5 ja sit ehkä 15.5..
Miulla alkoi oirehtiminen ovulaation (ja hedelmöityksen) jälkeen aika lailla heti. Tutkin asiaa silloin ja tajusin oireilun liittyvän johonkin kierron loppupuolen hormoniin - ja oireet oli tosiaan samoja, jotka jäivät taka-alalle noin kuudennen rv:n lopussa. Eiköhän siullakin ole asiat ihan kunnossa. Laskurit laskee kuitenkin lähes aika tuon 28 päivän mukaan ja tarvittaessa sitä sit korjataan ultrien jälkeen. Siullahan kierto on 38-39 päivää, jolloin se 10 päivää tulisi suoraan kaavan ja todellisuuden erosta. :) Tsemppiä!(y)
 
piinamiina kiitos! :) niinpä näin uskoisin itse kanssa, eikä gynekään vaikuttanut olevan huolissaan onnitteli ja sanoi kanssa et kun on ollu epäsäännöllisyyttä kierroissa..kirjoitti lausuntoon et normaali raskauden löydös..eikä heitosta sanaakaan sanonut
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Fujin pahoittelut, voimahalit ja paljon tsemppiä jatkoon! (y)

Täällä juhannusta vietetty ihan oman perheen kesken. Eilen miehen ja kuopuksen kans saunottiin, syötiin hyvin ja ku pikkuinen meni nukkumaan niin kateltiin leffaa ja syötiin karkkia. Noh, pikkuisen ennen puoltayötä sit mun esikoinen soittaa itkun kans(oli isänsä luona ) että siellä on iso sakki iskän kavereita, kaikki on päissään ja hänet on puulattu yksin huoneeseen mököttämään... :mad: ei muuta ku hyppäsin autoon saman tien ja lähin hakeen pojan kotiin. Matkaa reilu 250km suuntaansa. Oltiin takas kotona vähä ennen 7 aamulla. Nyt siis esikoinenkin kotona, sauna lämpiimässä ja kohta grilli tulille :love: Aina on ollu tosi viinaan menevä tuon pojan isä, mut tähän asti on sentään vieny vanhemmilleen ton lapsen ku alkaa ryypätä. En viittiny yöllä ees raivota sille, niin päissään oli, mut sietää hiukkasen pelätä meikäläistä jahka uskaltaa ottaa yhteyttä :mad::mad:

Oireita ei täällä edelleenkään oikeestaan mitään mainittavaa.. kauhee väsy nyt mutta mahtanee johtua viimeyön reissusta , sain nukuttua vaan kolmisen tuntia aamulla. Ajoittain tulee semmonen hetkellinen etova olo joka menee äkkiä ohi ja väliin vähä nippailee masussa. Jos menee niinku kuopuksen kans, niin törkee pahoinvointi ja väsymys on odotettavissa viikon päästä ku menee 6rv rikki. Yhtään en muista millä viikoilla esikoisesta alko ,siitä ku on se 10v aikaa, mut sillonki oksensin ihan hulluna, meinasin nukahdella pystyyn ja varsinki kahvin haju oli jotain kertakaikkisen sietämätöntä :sick: ja hampaidenpesu ihan kamalaa!
 
Kinderkitty, noilla tiedoilla en usko että sinulla on mitään hätää. Luulen, että ovis on sulla ollut tuolloin 13.5. Ja siitä 11.5. kerrasta alulle saatettu. Vastaisi tuolloin myös ultran viikkoja.

Minulla on myös aikoinaan ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Viime aikoina ainoastaan satunnaisesti enää. Hassua, että asiat voi mennä näinkin kun ikää tulee lisää. Tunsin myös ovulaation viimeisten vuosien aikana. Ovulaation aikaan on ne isoimmat limat ja sen jälkeen yleensä kuivahtaa, joten sekin kertoisi siitä että ovis on sulla ollut 13.5. Raskausoireet voi johtua ihan vaan ovulaation jälkeisestä progesteronin erittymisestä. Varsinkin silloin kun on pitkät kierrot eikä silloin yleensä ovuloi niin harvemmin kokee niitä hormonien tuomia muutoksiakaan, jotka voivat hyvinkin tuntua raskausoireilta alkuun.

Mutta hei melkein samoissa mennään! Täällä tänään 7+6 jos oikein muistan.
 
Haasu, hyvä että hait pojan kotiin. Ei ole kivaa tollainen :( Ihan kiukku nousi mullakin!

Mulla aamusta aamupäivään pahaa oloa. En ole vielä oksentanut mutta naama menee valkoiseksi ja on oikeasti heikko ja oksettava olo. Päivin väsyttää ja viluttaa ja näin iltaisin on hyvä olla :D ja nukkumaan mennessä alkaa taas palelu ja sen jälkeen tulee hiki :D ja jatkuva nälkä!! Voisin syödä mitä vaan!
 
Eikös ov oo yleensä n 15 päivää ennen kuin kk pitäisi alkaa, milloin sinulla olisi toukokuussa alkanut kk jos ajatellaan, että kierto olisi sen 38 pvä?

Itse lasken aina ov kummastakin päästä 15 asti eli kk ekasta alkamispvästä sekä oletetusta seuraavasta alkamispäivästä taaksepäin.
 
Mie oon nyt selkäkipujen takia sairaalassa. En pysty liikuttamaan selkää ja reisiä ollenkaan, eikä pienikään kiertoliike onnistu. Jos pääsen Pullan kanssa täältä kotiin, niin pyhästi lupaan synnytykseen asti suunnitella jokaisen liikkeeni tarkkaan.

Voi kun vain jotain nyt selviäisi ja saisi helpotusta. Taitaa vaan juhannuksena mennä päivystyksessä ainakin aamuun asti.
 
Auts, on kyllä ilkeää ja harmillista, että tuommoinen iskee :(

Itsellä on nyt mennyt vatsa sekaisin, yleensä on muulloinkin vatsa sekaisin, mutta tällä kertaa liittyy kyllä myös alkuraskauteen. Ja hitsi kun esikoisen pitää juuri silloin herätä kun olen itse menossa wc eikä häntä voi täällä minun vanhemmilla jättää yksin, kun alkaa itkemään, vaikka kun nappasin mukaan wc niin alkoi siinäkin itkemään :/
 
Hei kaikki! Minä oon pitänyt hiljaiseloa monta viikkoa. Oon kyllä lueskellut teidän kuulumisia koko ajan. Pahoittelut menetyksen kohdanneille :(

Täällä sujuu raskauden puolesta kaikki mainiosti. Isäni kuoli kolme viikkoa sitten ja hautajaisissa ja surussa on ollut tekemistä.

Viikko sitten maanantaina, kaksi päivää isän hautaan laskemisen jälkeen, käytiin katsomassa kuinka pieni sydän pompotteli minun mahassani ja kaikki oli juuri kuin pitää. :love:

Pahoinvointi tässä raskaudessa on ollut todella outoa! Rv 6 alkoi aivan armoton väsymys ja koko aikainen huonovointisuus. Nukuin ja makasin monta päivää. Aikalailla viikko sitä kesti, jonka jälkeen olen yökkäillyt kerran kaksi päivässä ja muuten on jokseenkin normaali olo. Huolestuisin muuten, mutta kun siellä ultrassa oli kaikki hyvin niin en osaa hätäillä. Hyvähän se vaan, jos tämmöisellä pika pahoinvoinnilla selviää :LOL:

Hyviä vointeja kaikille :love:

Töppönen rv 8+1
 
Mulla on tää pahoinvointi aika hurjaa aamusta. On siis edelleen päällä. Mutten valita. Olen luvannut etten valita! Tätähän mä haluan :D on oikeasti rauhallinen olo vaikka oksu on ihan lähellä. Turvallinen olo tulee.

Makaan sohvalla, naama valkoisena ja melkein tulee oksennus. Jääkaappia en voi edes avata. Se haju on niin hirveää. Vaikka ihan puhdas onkin mutta se eri ruokien haju. Siitä oksensin myös kun esikoista odotin. :D
 

Yhteistyössä