*Helmikuun helmet 2017*

Tännehän on tullut kirjoitusia! Pahoittelut Fujin ja kaikkea hyvää jatkoon ja Töppöselle osanotot isän kuoleman vuoksi! Jaksamista molemmille! <3

Oli ihana lukea kuinka täällä pidetään yhtä ja pohditaan yhdessä jos jokin mietityttää! Mä niin tykkään tästä ryhmästä!

Täällä olot on samat kuin ennen juhannusta. Pahoinvointia, oksetusta ja ällötystä 24/7, mutta lääkitys toimii, kun en ole oksentanut. Nyt on alkanut lisäksi väsyttämään, mutta niin se raskauskalenterikin minua muistutteli rv 9 alettua. Maha on alkanut lisäksi kasvaa, sain juhannuksenakin kommentin, että sinullahan on maha! :D Kommentoija tiesi siis raskaudestani, mutta oli hämmentynyt, että nytkö jo! No sitä minäkin ihmettelen. Esikoisen kohdalla vatsa alkoi näkymään vasta rv 15! Täällä on ollut myös repäisykipuja kohdun aluella, mutta eikai se ihme ole, kun kasvua taphtuu nyt näillä viikoilla paljon.

Onko teillä jo tiedossa nt-ulra-aika? Meillä on 28.7 ja musta tuntuu, että aika MATELEE!!! :barefoot:
 
Kinder_Kitty voi ei, pidetään peukkuja että on vaan harmitonta vuotoa!!

Meilläkin ultra torstaina, jännittää!! :D Löytyyköhän sieltä mitään... silloin pitäis olla 8+4 :)

Oireet on pysyny hyvin samana alusta asti. Kyllä mä oon helpolla päässy! Alavatsaa nippailee ja rinnat on kasvaneet, tarve syödä tulee vähän useammin eikä ihan kaikki meinaa maistua, mutta siinä kaikki :)
 
Hauskaa kuinka monella on nyt torstaina jokin aika. Monella varhaisultra tai neuvola :) mullakin neuvola. Ja tosiaan silloin rv 6. Mulle varattiin niin aikaisin koska mun täti jää lomalle ja haluan käydä hänellä tai joudun vaihtamaan koko laitosta. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Mä alan varautua siihen että tää oli tässä...laittelin pyykkejä kuivumaan ja alaselkää jomotti istuin sohvalle ja jomotti silti mut nojatessa oli hyvä...siteeseen tullut iso läntti punasta tosi tumman punasta..neuvolaan soittelen huomenna ja kysyn et jos pääsis johki ultraan.. on tää niin perseestä 1,5vuotta kesti saada plussa ja sit käy näin...no joillekin vaan ne keskenmenot tulee eteen..that`s life... on niin surullinen olo ja vihainen olo:cry:
 
Mä alan varautua siihen että tää oli tässä...laittelin pyykkejä kuivumaan ja alaselkää jomotti istuin sohvalle ja jomotti silti mut nojatessa oli hyvä...siteeseen tullut iso läntti punasta tosi tumman punasta..neuvolaan soittelen huomenna ja kysyn et jos pääsis johki ultraan.. on tää niin perseestä 1,5vuotta kesti saada plussa ja sit käy näin...no joillekin vaan ne keskenmenot tulee eteen..that`s life... on niin surullinen olo ja vihainen olo:cry:
Voi ei :cry: tuli itku sun puolesta :cry: paljon voimia ja jaksamista ❤
 
Hei kaikille, täällä uusi odottaja. Keskustelua oon seuraillut jo tovin kun on ollut sellainen olo että raskaana ollaan, vaikkei mitään oireita olekaan. Kotoa löytyy juuri vuoden täyttänyt esikoinen ja laskettu aika on laskurin mukaan 24.2.-3.3. Eli imetän vielä ja kiertojen pituudet vaihtelevat 24-39 päivän välillä... Todennäköisesti siis varhaisultra edessä raskauden keston määritykseen. Ajattelin kuitenkin tulla keskustelemaan tänne helmikuisiin, kun esikkokin syntyi melkein kuukauden etuajassa eli kuvittelisin helmivauvaa odottavani

Ikää on 29 vuotta ja esikoisen alkuun saamiseen kului melkein vuosi, kaksi keskenmenoa mukaanlukien. Toiselle annettiin nyt sitten toukokuun lopussa lupa tulla, mutta yllätys oli kuinka helposti tämä kävi. Keskenmenoa pelkään edelleen kovasti, eli ehkä vasta syksymmällä osaan kunnolla iloita. Onneksi tuo esikoinen aiheuttaa sen verran puuhaa että ehtii muutakin kuin murehtia

Eli tiedot vielä lyhyesti:
?(loppukuu) /Annamai /29 /Tyks / 2. (4. raskaus)
 
Kinder-kittylle tsempit! Toivottavasti vuoto olisi vain vaaratonta!
Tosi paljon uusiakin tullut mukaan, tervetuloa kaikille! Juhannuksen vietosta selvitty ja kesäloma"kiireet" alkaneet lasten kanssa.
Tissit täällä myös hieman vähemmän arat mitä olivat aiemmin mutta edelleen kasvaneet ja muuttuneet. Huono olo iltaisin myös. Aamuisin ja päivisin ihan hyvä mutta illat.. Huh Huh. Pakko mennä aina ajoissa nukkumaan kehnon olon takia.
Nt-ultraan 3 viikkoa. Ei millään malta odottaa! Toivottavasti olisi pienellä kaikki hyvin Me ei olla kerrottu vielä muille.. Omalle äitille kerroin kun jollekin on puhuttava. Oli tosi iloinen mut ei osannu arvata mitään!
 
Onko muilla raittiin ilman tarve kasvanut raskauden myötä? Miusta ihan tuntuu, etten saa hengitettyä, jos raitis ilmavirta ei tunnu tai tuoksu. Saatankin maata vaatteet päällä ja pipo päässä kahden peiton alla, mutta vähintään ikkuna on vain pidettävä auki.

Miun pitää huomenna varata nt-ultra 18.7. alkavalle viikolle. Onhan se mukavaa, että pääsee näihin julkisen puolen ultraääniin neljän viikon välein. Tuo vähän varmistusta siihen, että tyypillä on kaikki kunnossa.

Yökkäilevä Piinamiina ja Pulla 8+0
 
Tulipa kamala olo kun sai lukea, kuinka monella on homma keskeytynyt :( Jaksamista ja toivottavasti tärppäisi pian uudelleen (vaikka tässä vaiheessa ei varmasti hyvältä tunnu).

Muutenkin jotenkin hirvittää lukea, miten monella on todella huonoa oloa. Omat vaivat tuntuu jotenkin niin pieniltä teihin verrattuna, kun en ole edes oksentanut. Mulla edelleen väsymys on pahin ja oon päivittäin nukkunut parin tunnin päikkärit. Nenä on kuin vainukoiralla ja haistan kaikki ympäröivät hajut. Ruokaa en ole pystynyt laittaaan kun ällöttää ne hajut, onneksi oon ulkona pystynyt syömään normaalin runsaan lounaan ja illalla sitten jotain naposteltavaa. Vatsassa jomottelee kevyesti päivittäin, mutta mitään kipuja ei ole.


Millaisia paheita teillä muilla on?
Mun tekee mieli koko ajan kaikkea kiellettyä, eli sushia ja salmiakkia :oops: muutaman salmiakin oon silloin tällöin syönyt ja yhden kerran söin niitä kasvis- ja tofususheja ja näitä sitten seurasi kauhea morkkis. Mulle on myös iskenyt hirveä himo kokikseen, vaikken sitä muuten juurikaan juo. Sitten myös kaikki suolainen naposteltava on jees, esim. oliivit, suolakurkut, suolatikut- ja keksit, sipsit :rolleyes: Mehujäitä menee myös melkeen päivässä yksi. Oonkin aatellut ruveta tekeen mehujäitä itse kotona esim tuoreista mansikoista kun hirvittää ne lisäaineet.

Miten te mut harrastatte liikuntaa raskauden aikana?
Jokuhan tuossa mainitsikin, että käy salilla. Mä oon viime kuukauden pääasiassa vaan lenkkeillyt kävellen kun pelkäsin, että rajummasta liikunnasta vois olla haittaa ja että aiheuttaisi lisää uupumusta. Kävin kuitenkin eilen vesijuoksemassa ja olo oli sen jälkeen tosi hyvä :) Saliakin oon nyt taas miettinyt, mutta jotenkin pelottaa se, että mitä uskaltaisi siellä tehdä. Olisiko teillä muita hyviä liikuntasuosituksia?
 
Onko muilla raittiin ilman tarve kasvanut raskauden myötä? Miusta ihan tuntuu, etten saa hengitettyä, jos raitis ilmavirta ei tunnu tai tuoksu. Saatankin maata vaatteet päällä ja pipo päässä kahden peiton alla, mutta vähintään ikkuna on vain pidettävä auki.

Miun pitää huomenna varata nt-ultra 18.7. alkavalle viikolle. Onhan se mukavaa, että pääsee näihin julkisen puolen ultraääniin neljän viikon välein. Tuo vähän varmistusta siihen, että tyypillä on kaikki kunnossa.

Yökkäilevä Piinamiina ja Pulla 8+0
Mun on pakko nukkua avonaisen ikkunan alla kun sisäilma haisee tunkkaiselta. Häiritsee vain naapureista kantautuvat ruoantuoksut, joita en siis ole koskaan ennen haistanut :rolleyes:
 
Ihanasti uusia helmivauvoja tulossa tarrasukkia hirmuisesti :love:

Täälä su illasta ma aamuun vaaleanpunaista tiputtelua ilman kipuja kunnes nyt tuli tuli reippaammalla kädellä ihan kirkasta verta sekä muutama pieni ja yksi sormenpään kokoinen hyytymä. Mahassa hieman kiertää ja menkkakivut tuntuu voimistuvan sekä reisiin säteilee..:(:( En oikein jaksa uskoa enään tähän tulokkaaseen jos aamuun mennessä ei ole loppunut/ jatkuu taas huomenna.. Itse itkua tihrustanut taas koko illan.. :cry:
Tsempit muille ja isot halit :love:
 
Ihanasti uusia helmivauvoja tulossa tarrasukkia hirmuisesti :love:

Täälä su illasta ma aamuun vaaleanpunaista tiputtelua ilman kipuja kunnes nyt tuli tuli reippaammalla kädellä ihan kirkasta verta sekä muutama pieni ja yksi sormenpään kokoinen hyytymä. Mahassa hieman kiertää ja menkkakivut tuntuu voimistuvan sekä reisiin säteilee..:(:( En oikein jaksa uskoa enään tähän tulokkaaseen jos aamuun mennessä ei ole loppunut/ jatkuu taas huomenna.. Itse itkua tihrustanut taas koko illan.. :cry:
Tsempit muille ja isot halit :love:
Oi ei! Mie kävin tuon läpi huhtikuussa. :cry: Silloin tiesin, että se oli siinä, vaikka halusikin ajatella positiivisesti. Tää uusi kokelas tarrasikin matkaan aika nopeasti, jo toisesta kierrosta. Tässä raskaudessa olenkin päättänyt olla raskaana niin kauan, ennen kuin tämä todistettavasti päättyy, toivottavasti vasta helmikuussa.

Tsemppiä kaikille menetyksen kohdanneille. I've been there and now I'm back again. Toivottavasti jokainen teistä tekee toiveidensa mukaan nopean paluun odottajaksi. (y)
 
Kovasti tsemppiä keskenmenon kohdanneille! Ei siihen tunteeseen mitkään sanat riitä, itselle tuntunut kummallakin kerralla maailmanlopulta. Mutta myöhemmin asiat voi muuttua hyväksi. Mulla on takana keskenmenoa 6/2014 ja 10/2014 ja sitten suoraan tuon jälkimmäisen jälkeen sai alkunsa esikoinen. Silloin käytiin ar-ultrassa ja vaikka sydän sykkii ja kaikki oli ok, ei lääkäri kauheasti toivoa antanut noiden aiempien keskenmenojen takia. Eli epäili jo että joku ongelma on, mutta todella kovasti toivon nyt että ihan sattumaa kaksi peräkkäistä ja tämä raskaus kestäisi loppuun saakka.
 
Voi pampuli, jaksamista ❤

Kielletyt himot, mä himoitsen jatkuvasti kolasta ja mahdollisimman väkevästä salmiakista. Siitä himoitsin jo ennen plussaa.

Liikunta, mikä se on? :D mun pitäisi harrastaa, mutta pelkään jo kun otan muutaman juoksuaskeleen kun tuntuu että tärähtää. Sama jos hypähdän. Ihan varma että tärähtää ja menee vielä kesken. Ihan kävelen päivittäin. Joskus enemmän, joskus vähemmän. :)
 
Voi pampuli, jaksamista ❤

Kielletyt himot, mä himoitsen jatkuvasti kolasta ja mahdollisimman väkevästä salmiakista. Siitä himoitsin jo ennen plussaa.

Liikunta, mikä se on? :D mun pitäisi harrastaa, mutta pelkään jo kun otan muutaman juoksuaskeleen kun tuntuu että tärähtää. Sama jos hypähdän. Ihan varma että tärähtää ja menee vielä kesken. Ihan kävelen päivittäin. Joskus enemmän, joskus vähemmän. :)
Mie olen jättänyt juoksuaskeleet ja hypyt pois jo plussan tienoilla. Ne vaan tuntui ikäviltä, enkä ole joutunut kovin paljosta luopumaan noiden takia. Tää selkäongelma havahdutti miut kuitenkin jostain horroksesta hereille. Pelkkä yleiskunto ei riitä, vaan miun on pakko hankkia lisävoimaa selkään ja pakaroihin. Haluan pystyä olemaan aktiivinen ihan raskauden loppupuolelle saakka ja taas sektion toipumisajan jälkeen. Tällä selällä se ei näköjään ole mikään itsestäänselvyys nykyisessä kuosissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki ja Bettinah
Heippa kaikki!

Täällä odotellaan myös helmikuista. La 12.2 elikkäs rv 7+2. Toinen lapsi. Takana keskenmeno ja puoli vuotta yritystä. Huomenna olisi varhaisultra ja jännittää pirusti onko siellä ketään. Pahoinvointia löytyy ja outoja vihlasuja, joita ei ollu esikoista odottaessa.

Musta on jotenki hankala lukea tätä foorumia, onkos meillä fb ryhmää? :)
 
Pahoittelut kaikille joiden raskaus ei nyt sujukaan ihan mutkitta :cry:

Täällä juuri kotiuduttu varhaisraskauden ultrasta, ja jösses oli helpottava käynti! Kaikki näkyi sydämen sykettä myöden, vaikka olikin viikon pienempi (eli 6+1) kuin kuukautisten mukaan laskettu aika.. pidän nyt kuitenkin viikkoina vielä noita 7+1, josko vaikka sitten np- ultrassa tarkentuisi (y)

Liikuntaa täällä harrastellaan normaaliin tapaan, salia, kävelyä lähinnä. Ei ole tarvinnut kevennellä mistään :)
 
Liikunta on kieltämättä vähentynyt väsymyksen takia, mutta liikuntamuodot ei mitenkään vielä keventyneet. Juoksen, hypin, teen lihaskuntoa, käyn salilla ja pelaan pallopelejä. Eikös sitä ohjeena ole että kaikkea voi aluksi jatkaa mitä on tottunut tekemään :) kuukauden päästä olisi yksi koripalloturnaus jossa meinasin vielä uskaltaa pelata, mutta kuulostellaan sitä sitten lähempänä :)
 
Heippa kaikki!

Täällä odotellaan myös helmikuista. La 12.2 elikkäs rv 7+2. Toinen lapsi. Takana keskenmeno ja puoli vuotta yritystä. Huomenna olisi varhaisultra ja jännittää pirusti onko siellä ketään. Pahoinvointia löytyy ja outoja vihlasuja, joita ei ollu esikoista odottaessa.

Musta on jotenki hankala lukea tätä foorumia, onkos meillä fb ryhmää? :)
On fb-ssä salainen ryhmä. Jos halajat mukaan niin laita mulle yv:llä täällä nimi ja kuvaus profiilikuvasta ni lisään ryhmään :)
 
Koko yön menkkajomotukset en kuitenkaa tuskissani ollu..ei vuotoa kuitenkaan..nyt ei pahempia vatsa tuntemuksia pyyhittäessä tulee verta paperiin..soitin neuvolaan ja lähetteen laittoi samaan paikkaan missä olis tuo nt-ultra..ei yhtään osannu sano et kauanko menee ennen kuin saan ajan..käski mennä päivystykseen jos kivut yltyy ja vuoto yltyy...täytyy puhelinta päivystää kokoajan..
 
Wuf
Pahoittelut menetyksen kohdanneille:cry: ja tsemppiä niille jotka epäilyksen kanssa elävät:confused: ja tarrasukkia kaikille paljon :love:

Sain eilen vihdoin varattua neuvolan ja hurja odotus siihenkin edessä kun vasta 22.7. on sillon viikkoja jo 9+0. Mietin tässä vaan että kun viime raskaudessa kävin 8+2 ja silloin jo oli haastetta saada np ultra varattua oikeaan aikaan niin jokohan mä nyt voisin varailla sitä aikaa? vai vaatiiko ekana sen neuvola käynnin?
Olo pysyy edelleen huonona mutta oksentanut en ole. Kovasti yritän syödä edes jotain, mutta kaikesta tuntuu tulevan äklö olo. Jäätee on ainoa joka edes vähäksi aikaa helpottaa oloa...

Wuf ja etana 5+4
 

Yhteistyössä