Helmikuun helmiäiset 2016 *Joulukuussa*

Voi imn, alkopa muakin ottamaan pannuun sun puolesta, ihan ihme touhua siellä!!!

Tähkä, kai ne harkkasupparitkin voi paikkoja kypsyttää, tieten harvemmin. Mulla kaverilla ei edes ollu suppareita ja se oli jo pari kolme senttiä auki rv 37. Ainut mistä se kärsi oli paineen tunne.

Mulla osa supistuksista tuntuu menevän keuhkoihin asti?!? Siis sellanen tunne, että vatsaa puristaa ja samaanaikaan tulee sama tunne keuhkoihin, ihan niinku niissä olis samanlaista puristusta. Henki ei mee ahtaalle, mut sellanen epämiellyttävä tunne. Onkohan ihan normaalia?
 
mulla kai tulee harjoitussuppareita esim aikalailla joka kerta ku nousen esim sängystä ylös.samoin jos kävelen liian nopeaa (=edellisen elämän normaalia vauhtia..). Että olis ainaki tämä lapsi tippunu jo aikapäiviä Sitte pihalle jos ne paikkoja kypsyttäis..

mää oon parina yönä heränny selältäni ja ollu Semmonen olo ku tukehtuis.että happi ei kulje.hitsi että on hirvee tunne.yhdistän sen tuohon selällään nukkumiseen mutta miten ihmeessä semmostaki pystyy välttämään unissaan...
 
IMN, ihan hullua pyöritystä siellä! :/ ei mikään ihme jos hermot menee... toivottavasti pääsisit jossain vaiheessa sinne ultraan, sulla olis kuitenkin jo syytä päästä sinne!

mitä sille kasvunhidastumalle tehdään jos se havaitaan? Otetaanko vauva siinä tapauksessa aiemmin ulos mahasta? :)

Mulla on enemmän pelkoa liian isosta vauvasta radin takia :s :) ihme kun täällä ei oo ylimääräistä ultraa vauvan koon arvioinniksi vaikka on radi. Tieto vauvan koosta rauhottais kyllä kummasti :)

Tähkä, mä heräilen kans ihmeen aikasin. Vihdoinkin kun lapset on oppineet nukkumaan yli 7, niin mä herään ite kuuteen mennessä :s :D

Oijoi, huomenna 30 viikkoa täynnä... Sitten mennään jo täysin oikeissa luvuissa :D :D :D
 
Täällä on kaksi unetonta yötä takana.
Makuuasentoon kun menee niin vauva puskee kylkiluista läpi, painaa keuhkot ja kaikki yläosan tavaran kasaan niin kipeästi etten henkeä saa. Lisäksi potkii ja muljuaa kun mielipuoli. Ihanasti on pää alaspäin joten pylly ja selkä painaa tosi kovasti yläosaan. Nyt odotan kuin kuuta nousevaa että tämä raskausaika on ohi. Kyllä ketuttaa.

Lisäksi stressiä aiheuttaa järkyttävät työkiireet ja koulukiireet, näyttötutkinnot ynnä muut. En jaksa enää.

Neuvolassa sen sijaan oli kaikki niinkuin pitääkin, sokerirasitus yllätys yllätys oli täysin turha, arvot oli koko rasituksen ajan 4,1-4,4 välillä..
Rautaa pitäis edelleen syödä, kuhan muistas.

Tammikuulle oli lääkärineuvola, ylimääräinen verikoe sekä ylimääräinen ultra. Niitä odotellessa, äippälomaan enää kuukausi! :)
 
Moikka pitkästä aikaa ja kiitos tsempeistä tuolla marraskuun puolella. En niihin silloin jaksanut vastailla mutta ne piristivät silti. :)
Täällä tilanne on hieman parantunut viimeisestä päivitysestä parisuhteen osalta ja solmuja saatu jo jonkin verran auki, toki tekemistä vielä on.
Vauvan kasvun osalta kävin ultrassa; vaaveli on normaalia pienempi jonkin verran mutta kaikki mitat sinänsä synkassa toisiinsa. Kasvua seuraillaan jälleen ensi viikolla mutta huoli onneksi helpotti edes vähän.

Supistuksia (kipeitä) tulee edelleen ja etenkin stressaantuneena niiden määrä nousi huomattavasti. Onneksi nyt tilanne on helpottamaan päin ja itseäkin tieto siitä, että ollaan kuitenkin jo kokoajan turvallisemilla viikoilla helpottaa. :)

Valmennuksista: oletteko muut jo käyneet neuvolan valmennuksissa? Huomenna olisi ensimmäinen tiedossa; imetys & vauvan hoito ja mielenkiinnolla olen menossa mukaan.

Jestas miten aika tuntuu nyt menevän hurjaa vauhtia! Joulun jälkeen enää muutama viikko ja vaavi alkaakin sitten olla jo täysiaikainen. Jestas. Tuntuu, että juurihan sitä vasta sai sen plussan siihen testiin ja vietty päivänsä pönttöä halaillen. :confused:
 
Me ollaan käyty jo kaikissa molemmille vanhemmille järjestettävissä valmennuksissa, eilen oli just viimenen ja huomenna on päivällä vielä äideille tarkoitettu fyssarin tapaaminen. Käydään lähinnä läpi oman olon helpottamista (liitoskivut ym) ja synnytyksestä palautumista ja kuulemma jumpataan jonkin verran, ainakin lantionpohjanlihaksia :)

Menin eilen myös laittamaan vaunuja tilaukseen (vihdoin ja viimein :D) mutta kävikin niin hyvä tuuri, että sain vaunut jo heti mukaan :p tuolla ne nyt nököttää ja odottaa käyttäjäänsä, vaikka kissat niitä koittaa käydä koko ajan kokeilemas..

Neuvolassakin kävin eilen, kuten täs nyt on tullu rampattua viikottain muutenkin, tällä kertaa terkkari halus laittaa lähetteen äitipolille, ihan vaan kaiken varmistamiseksi. Edelleen jaksaa ihmetyttää, miten varovainen terkkari mulla on noiden verenpaineiden suhteen, kun toisilla ei reagoida, vaikka paineet on ihan selkeästi koholla mutta koitan ottaa kaiken vaan positiivisesti, ennemmin liian varovaisesti, kuin huolimattomasti.

Sekin kyllä laittaa kummastuttamaan, miten IMN ei pääse tarkempaan seurantaan, vaikka syytä selkeästi olis ja mä taas sain jo eilen tietoon ajan tonne äitipolille, vaikka ei mistään ns isommasta oo kyse (paineet toki on koholla mutta kovin isoa muutosta aiempaan ei oo, samaa sanoi myös äitipolin täti, jonka kanssa eilen aikaa varattiin) o_O ihmeellisiä nämä alueelliset erot, ei voi muuta sanoa...

Onko maalis teillä heitetty vielä kuperkeikkaa mahassa, vai pitääkö edelleen jännittää perätilan takia? Täällä oli torstai hyvin hiljainen päivä mahassa, jopa niin, että jo vähän säikäytti mutta perjantai olikin niin villi päivä, että napero ilmeisesti otti ja kiepsahti pää alaspäin :ROFLMAO: ihan varma en oo mutta ainakin liikkeet tuntuu niin erilaisilta, että terkkarin kanssa eilen alettiin epäilemään käännöksen tapahtuneen :)
 
IMN
ankas Mullakin on tuplarataskriisi. Joka toinen päivä oon sitä mieltä että ne on ihan välttämättömät ja välillä taas oon valmis koittaan ekana tolla meidän seisomalaudalla.. Riippuu niin keleistä, teiden kunnossapidosta ym. että riittääkö se lauta. Hirveän kalliita en viitsi ostaa, vaan jotkut suht siistit käytetyt. Tulee kuitenkin vain esikoisen eskarimatkoille käyttöön n. 4kk ajaksi..

Mullakin harkkasupistuksia tulee samoin kuin Maaliksella; sängystä/sohvalta noustessa, kumartuessa, kyykistyessä, kävellessä jne. Varmasti 90% niistä jää huomaamatta.
Mullahan viime raskaudessa rv32 kohdunkaula lyheni 3cm:stä 1,5cm:iin ja kohdunsuu aukesi 2cm. Tämä tapahtui neljässä päivässä, ilman mitään oireita. Harjoitussupistuksia ei kuitenkaan ikinä katsottu niiden syyksi vaikka lääkäri olikin niistä tietoinen, vaan diagnoosina oli "ennenaikainen, oireeton kohdunsuun kypsyminen" ja hoitona sairaalalepo.. Uudelleensynnyttäjillähän tällainen on ihan normaalia, mutta mulla tää tapahtui vaan aivan liian lyhyessä ajassa. Rv37 olinkin sitten jo 3cm auki eikä kaulaa enää jäljellä, mutta siinä vaiheessa ei enää turhaa tarvinnut lepäillä, varsinkaan kun käynnistys oli kuitenkin väistämättä edessä kasvun takia.

viii Kasvuhidastumaa seurataan ultralla n. viikon välein näin loppuajasta. Tai siis pitäisi seurata.. :mad: Ultralla katsotaan miten mitat vastaavat toisiaan ja seurataan myös istukan toimintaa. Mulla ei oo mitään häikkää noissa istukan virtauksissa ikinä ollut (paitsi raskausmyrkytyksessä tietenkin), joten vartalomitan pienuuden syy on jäänyt ihan mysteeriksi ja puhutaan IUGR-sikiöstä. Yleensä näissä tapauksissa kasvu vain hidastuu tai lähes pysähtyy loppua kohden ja siksi tulee tarve käynnistää synnytys, ettei pieni väsy tai stressaannu liikaa. Yliaikaiseksi harvemmin päästetään. Rv29 meidän vauvan vartalomitta tuli n. viikon muita mittoja jäljessä.
Mulla esimerkiksi viime raskaudessa huomattiin rv39 ultrassa ettei vartalomitta ole kasvanut sitten rv36. Käynnistettiin sitten 39+4. Olihan neiti kuitenkin hieman isompi kuin ultralla arvioitiin, 3035g ja 48cm, mutta selkeästi kuitenkin laiha ruipelo, joka ei jaksanut syödä paljoa kerralla ja siksi syöttövälit olivatkin ekat viikot puolesta tunnista tuntiin.

En tiedä miten radia voi verrata 1. tyypin diabetekseen, mutta jos yhtään lohduttaa niin mun äiti on diabeetikkona saanut 2,7-3,1 -kiloisia vauvoja. Eli norsunpoikasta ei tartte välttämättä pelätä :D Tosin nää on taas näitä meidän ruipelogeenejä.. :rolleyes:

karhukopla Kiva kuulla että asiat on selvenemään päin! :) Tsemppiä!

Valmennuksia Ei Oulussa enää järjestetä kuin ensisynnytäjille. Esikoista oottaessa olin synnytysvalmennuksessa rv5+ :ROFLMAO: Olin siis kaverin "tukihenkilönä" siellä, ettei hänen tarttenu mennä yksin pariskuntien sekaan. En sitten käyny myöhemmin samaa valmennusta uusiksi :rolleyes:

Tänään uskaltauduin pitkästä aikaa pidemmälle kauppareissulle mukaan ja virhe se kyllä oli.. Ei päästy paljon porteista peremmälle kun jalat alkoi väsyä ja tuli heikko olo. Nyt vilisee taas kipinät silmissä.. Vauva oli hereillä koko kauppareissun ja potki kylkiluita minkä kerkesi. Kaipa sekin voi vaikuttaa siihen kuinka kauan jaksaa olla pystyssä.

Kiitos kaikille myötätunnosta tuota kasvunseurantaa (tai sen puutetta) kohtaan. Välillä oon jo miettiny että oonko ihan hitleri ja maailman vaikein potilas kun en anna tässä asiassa periksi. Mutta vauvan parasta vaan koitan ajatella, vaikka saattaakin kuulostaa hullulta että pelkää vauvan pienuutta.. Ne pienet vaan on niin kovin väsyneitä loppua kohden, että mielelläni pysyisin kärryillä siitä kuinka tuolla masussa voidaan.. Ensi viikon keskiviikkona olisi seuraava sf-kontrolli neuvolassa ja ajattelin pyytää josko laitettaisiin seuraavaksi lähete suoraan äitipolille. On jo luotto mennyt tuohon keskusneuvolaan.. Helpottaisi sekin jos lähetteen voisi laittaa edes eri lääkärille.
 
Täällä meillä päin ei myöskään valmennuksia ole muutakuin ensisynnyttäjille. Tosin itse en ehtinyt siinäkään käymään, koska poika päätti syntyä just sinä päivänä ku valmennus olis ollu:D. Saipa valmennusta ihan kantapään kautta(y).
 
  • Tykkää
Reactions: viii
Pääsinkin sanomasta, ettei täällä ultrata radin takia... Olin neuvolassa tänään, ja neuvolatäti oli miettinyt laittavansa mulle lähetteen ultraan koska RADI ja koska edellinen muksu oli sen 4,4 kg syntyessään... Oi kuinka toivonkaan että pääsisin ultraan! :) mutta neukkutäti varoitteli, että lähete voi myös tulla takasin, nyt saan sitten jännäillä miten käy... :)

neuvolassa oli kaikki hyvin (jee :> ), hemoglobiini oli noussut rautakuurin ansiosta, ja painoa on tullut koko raskauden aikana vain 3,7 kg lisää :D wou :D tästä oon kyl tyytyväinen ;)

tänään on ollut tosi hyvä mieli koko päivän, ja odotan kovasti jo tulevaa arkea kolmen pienen lapsen kanssa :) (esikoinen nyt 3ja puolivuotias). Ihanaa kun raskautta enää max 12 viikkoa! :)
 
IMN
viii Toivotaan että sun lähetteen kanssa kävisi paremmin kuin mun :)
Hui kun teillä on lapsilla pienet ikäerot! :D lapsista on varmasti hyvin seuraa toisilleen :)

Meillä poika ja tyttö 3v ikäerolla ja saman verran tulee myös tytön ja tän uuden pikkusiskon väliin. Hyvin kyllä käy leikit yksiin noilla 3- ja 6-vuotiaillakin, vaikka voisi luulla että mielenkiinnon kohteet ois aivan erit. Meidän esikoinen on alusta saakka ollut tosi suojeleva isoveli ja kasvoi ihan silmissä kun pikkusisko syntyi. Tykkää keksiä siskolleen tekemistä ja järjestää milloin minkäkinlaista ohjelmaa :D Saapa nähdä käykö tytön kohdalla samoin kun pikkusisko saapuu :) on kyllä paljon temperamentisempi tapaus kuin veljensä..
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli oikein kiva päivä. Ultrassa vauvalla kaikki hyvin, painoa reilu 1,7kg. Sirorakenteinen ja sopusuhtainen. Nyt ei nähty onko se edelleen tyttö, että jännityksellä odotamme sitten ensi tapaamista:p
Pää alaspäin, peppu mun kylkiluiden alla. Siltä se on tuntunutkin. Ei voi istua kun loppuu happi.
Sappiahappoarvotkin saatiin lopulta ja niissä ei ollut kuin pieni nousu. Seurataan tilannetta, lähinnä jos alkaa kutittamaan enemmän tai olo tuntuu muuttuvan. Liikkeitä seurailen mutta ei tarvi pitää päiväkirjaa.

Kuulemma stressaaminen saa nyt jäädä, koska supistelee herkästi ja täytyy saada viikkoja kasaan vielä. Eli olen niinkuin tähänkin asti, teen mikä hyvältä tuntuu ( eli en juuri mitään..) Minun kohdalla ainakin nyt niitä "harjoitussuppareita" pitää välttää koska avaa paikkoja. Mulla kohtu kovettuu kipeäksi palloksi, ei ainakaan voi suoristautua silloin. Pulssi voimistuu ja keuhkoihin tulee pakottava tunne. Kun se menee ohi, vauvakin liikahtelee enemmän..

Nyt sain myös vastauksen siihen että pelkään pitkää matkaa synnärille. Tiivistetty kohdunsuun seuranta vk 36 alkaen ja kun alkaa tilanne näyttämään hyvälle, käynnistetään n. 38vk tienoilla. Yli ei anneta mennä. Helpotti paljon!

rv 31+3
 
Heh, piti kalenterista aivan tarkistaa muksujen iät :) eka on nyt 3v7kk, ja toka 1v10kk :) eli ikäerot on näillä lapsilla 1v9kk, ja nuoremmalle ja tulevalle vauvalle tulee aika tarkkaan pari vuotta :)

Meijän lapsilla on kyllä paljon seuraa toisistaan. Tosin kinasteluakin tulee vähän väliä... Jokaisessa ikäerossa on niin ne omat hyvät ja huonot puolensa :D

Ja toivottavasti IMN sä pääsisit pian sinne ultraan. Tuo keskusneuvolasysteemi kuulostaa niin hankalalta, että suoraan vaan äitiyspolille jos mahdollista :D

Mä en oo koskaan käynyt noissa valmennuksissa. Hyvin oon onneksi pärjännyt ilmankin :)
 
Heh, piti kalenterista aivan tarkistaa muksujen iät :) eka on nyt 3v7kk, ja toka 1v10kk :) eli ikäerot on näillä lapsilla 1v9kk, ja nuoremmalle ja tulevalle vauvalle tulee aika tarkkaan pari vuotta :)

Meijän lapsilla on kyllä paljon seuraa toisistaan. Tosin kinasteluakin tulee vähän väliä... Jokaisessa ikäerossa on niin ne omat hyvät ja huonot puolensa :D

Ja toivottavasti IMN sä pääsisit pian sinne ultraan. Tuo keskusneuvolasysteemi kuulostaa niin hankalalta, että suoraan vaan äitiyspolille jos mahdollista :D

Mä en oo koskaan käynyt noissa valmennuksissa. Hyvin oon onneksi pärjännyt ilmankin :)
 
IMN
Mietinkin tuossa että pitäisikö huomenna soittaa äitipolille ja kysyä heidän mielipidettään asiaan.. vai onkohan sinne soittelusta mitään hyötyä, voivatko ottaa sisään ilman neuvolan lähetettä? Toisaalta hävettää heittäytyä hankalaksi ja soitella.. siitäkin kuitenkin kirjoitetaan merkintä jonnekin ja siitähän ne keskusneuvolassa vasta riemastuisikin jos lähen silleensä "juoruamaan" heidän päätöksistään..
Itku tulee taas kun on jotenkin niin (anteeksi ylidramaattisuus) heitteille jätetty olo :(
 
karmaliini: edelleen täällä ollaan istualtaan tuolla mahassa :/

mää unohdin viimeksi sanoa et multa on nyt alettu kyseleen et millon on laskettu aika... :D hyvä siinä sitten Tän mahan kanssa selitellä että ei itseasiassa vielä 3 kuukauteen... Eli oon valtava.

pari päivää Sitte mies ekaa kertaa tunsi vauvan kädet mahan läpi.tää on ihan älyttömän vilkas nykyisin Tää tapaus.eli jos on aiempia raskauksia ja lopputuloksia uskominen niin tulossa on mahan ulkopuolella rauhallinen vauva :)
 
IMN, voimia neuvolan kanssa taisteluun! Sympatiarage nostaa täälläkin päätään!:mad:

Laurelii, hyvä että asiat on reilassa. Nyt ei tarvi stressata. Todella hurjaa, että nyt jo tiedät milloin käynnistetään. Aika käy vähiin! :love: (meillä kaikilla, vaikka ei vielä siltä tunnu...)

Maalis15, meiän tyyppi on poikittain mahassa, sekin kohtalaisen tukalaa pikkuhijaa. Alan myös vähäsen jo stressata kääntymistä, tai siis sen puutetta. Toivottavasti tajuaisi itsekseen ottaa suunnan alaspäin, käännätys ei innosta. Ja täälläkin ollaan sf-mitoissa yläkäyrillä, viimeksi "normista" poikkesin sellaisen 4cm. Saattaa johtua juuri tuosta asennosta ja runsaasta lapsivedestä.

Meillä oli viime viikolla eka perhevalmennus ja tänään toinen. Ensi viikolla on vielä yksi kerta sairaalalla. Oli kyllä ihan kiva tavata muita ensikertalaisia samalta alueelta, sinäänsä mitään uutta en oppinut vanhemmuudesta tms., mutta mies kyllä kuuli ekaa kertaa synnytyksen jälkeisestä herkistymisestä. Kannatti mennä. :) Täälläpäin nämä järjestetään myös vain ekakertalaisille.

Semmoista oon miettinyt/stressannut, että miten sitä jaksaa toisen lapsen pyöräyttää koskaan? Tuntuu, että tämän yhdenkin raskauden kanssa on ollut niin väsynyt ja kipeänä, että miten sitä jaksaa sitten 1-3-vuotiastakin pitää hengissä ja hyvinvoivana? Onko toinen raskaus yleensä jotenkin helpompi tai onko pienen lapsen kanssa eläminen jotenkin helppoa, että äiti pääsee tarpeeksi lepäämään?o_O Kaikkea sitä pitääkin miettiä etukäteen...:ROFLMAO:

Eilenkin tein sen virheen, että menin töiden jälkeen autopesuun JA ruokakauppaan. Harkkasupistukset alkoi jo töistä lähdettäessä, teki kyllä kipeää, ja paheni vaan kaupassa. Kotiin päästyä nukuinkin sitten tunnin päikkärit ja ilta meni jälleen mahd.paljon vaakatasossa, kun ylävatsaan sattui. (n) Että mitä jos meillä on kotona sellainen energiapakkaus, jota pitää vahtia ja viihdyttää koko ajan? Huh.:eek:
 
Mä taas pyöritän päässäni tarvittavia hankintoja ja mietin, kannattaisko joku hoitolaukku hommata? Onko teillä tai aiotteko hankkia? Oon pitäny sitä vähän turhakkeena, mut sit aloin miettiä, että eipä mulla oikeestaan ylimäärästä kassia oo vauvan tavaroille. Ja oishan sellanen helposti sisältä puhdistettava, jossa on erillisiä lokeroita jne kätevämpi kun joku perus nahkalaukku. Vai onko? :D
 
Mulla tulee kans hengenahdistusta harkkasuppareiden kans, on jo pitkään tullu.

Täällä kans ihmiset kyselee että joko sieltä pullahtaa vauva.. :cautious: Sitten silmät pyöreenä kahtotaan ku sanon että tuloo vasta helmikuun lopulla :LOL: Mutta onpa tukala olokin ja todella kömpelö. Nyt vihdoin mitattiin sf-mitta ja oli hurjat 28cm ja yläkäyrällä mennään. Kauhistuttaa vaan että kun on tuo radi ja iso maha että minkä kokoinen jötkäle sieltä tulee :eek:

Mun mielestä kannattaa kyl hoitolaukku hankkia. Saa siihen kätsysti vaipat yms. härpäkkeet vauvalle mukaan ja kaikki omissa lokeroissa ja hyvässä lykyssä omatkin kamat sinne mahtuu ni ei tarvi erikseen omaa laukku viel raahata :D
 
IMN
Mun mielestä on kiva että vauvalle on hoitolaukku erikseen :) Meillä on ollut käytössä sellainen ihan perus olkalaukku mallia koulureppu. Ne ihan oikeat hoitolaukut on kauhean kalliita ja monesti turhan isojakin.. Yksi sellainenkin meiltä löytyy, mutta eipä ole ollut käytössä muuten kuin pidemmillä reissuilla.

sitruunapippurina Musta tuntuu että monia raskausvaivoja unohtaa voivotella kun on lapsia ennestään. Jotenkin sitä unohtaa välillä koko raskauden :D Tietenkin on niitä päiviä kun joka paikkaa särkee ja kolottaa ja oonkin lapsille selittänyt ettei äiti aina välttämättä jaksa olla touhuamassa. Onhan se toki helpompaa kun lapsia on kaksi ja pitävät seuraa toisilleen. En muista yhtään millaista oli olla raskaana kun kotona oli vain yksi lapsi.. Mutta kyllä meidän lapset on niin helppoja ja rauhallisia olleet aina, että kyllä suuri osa päivästä menee sohvalla maatessa :ROFLMAO: Tai menisi jos omatunto sen soisi..

Luin tuossa taas Kannasta tekstejä neuvola- ja muilta käynneiltä. Pisti silmään tuo OYSin päivystävän lääkärin kirjoittama teksti: "Neuvolassa seurataan vauvan kasvua: mikäli SF-mitan kasvu taittumista lähete äitiyspolille.". Eli oiskohan se lähete pitänytkin laittaa neuvolasta äitipolille eikä sinne pe****een keskusneuvolaan o_O No, jätin soittopyynnön neuvolan ajanvaraukseen, pitää sieltä kysyä. Joulun pyhien jälkeen kuitenkin mennään jo niillä viikoilla, joilla edellisissä raskauksissa kasvu on alkanut jo pysähtymään..

Tänään poksuu jo 32+0! Hui.. Jos ennen laskettua aikaa käynnistetään niin ei oo enää montaa viikkoa jäljellä. Hullua miten kaukaiselta se helmikuu tuntuu, mutta viikkoina taas ei..
 
erillisessä hoitolaukussa on kans Se hyvä puoli että Se on aina valmiina.että ei tarvi joka kerta ku lähtee alkaa erikseen pakkaan tavaroita vauvalle.kunhan vaan muistaa välillä täydentää :)

meillä ei oo ikinä ollu mitään virallisesti hoitolaukku nimistä kapistusta.ihanhan siihen käy vaikka joku kånkenin pikkureppu joka menee myöhemmin tarhareppuna tai muu vastaava.hyvähän Se toki olis että sille tulis jotain jatkokäyttöäkin :)
 
Kiitti mielipiteistä hoitolaukku-asiaan. Eiköhän meillekin sellanen siis tuu. Ja ilmeisesti ei tartte olla kovin iso, kun monet varsinaisista hoitolaukuista vaikuttaa kunnon säkeiltä. Sellasta normaalin kokosta olkalaukkua alesta kattelin :)

Niin ja IMN, mä en oo tainnu mitään sulle kommentoida, mut hengessä mukana ollaan. Onpa rasittava tilanne ja taas kaikki osapuolet pääsis helpommalla, jos asioista ei tehtäis vaikeempia kun ne on :(
 
IMN
Nyt sain vähän mielenrauhaa asian suhteen :) soitin neuvolan ajanvaraukseen ja kysyin onko lääkäri kirjannut mitään perusteita sille ettei otettu näytille. No, ainoa perustelu tuntui olevan että edellisestä ultrauksesta on niin vähän aikaa ja silloin vauva vastasi viikkoja. Eipä oo tainnu lääkäri kauhean tarkkaan sitä OYSin tekstiä lukea, koska vartalomittahan ei täsmännyt muihin.
Ajanvarauksen hoitaja kuitenkin uskoi, että sen perusteella mitä hän mun omaa th:ta tuntee, tullaan ens viikon neuvolasta laittamaan lähete äitipolille, näytti sf-mitta mitä tahansa. Varmaksi ei tietenkään voinut mitään luvata, mutta näin uskon itsekin tapahtuvan seuraavaksi.. keskusneuvolan kanssa ei kuulemma enää lähdetä pelleilemään.

Ensi viikkoa odotellen siis. Kiitos kaikille tsempeistä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Alisa_84 ja viii

Yhteistyössä