Helmivauvat 2009 ~elokuussa~

Tuiskunen meillä vellipullon jälkeen valvotaan tilanteesta riippuen 30min-1,5tuntia. Eilenkin tais mennä jopa 2 tuntia (eilen oli muutenkin illalla valvomisennätys; melkein 3 tuntia!) Yleensä kylvyn jälkeen on niin sippi että nukahtaa n.30min-tunnin päästä kun oon antanut vellin (annan siis ennen kylpyä sosetta ja kylvyn jälkeen iltavellin). Ja tosiaan mäkin olen miettinyt sitä että miten paljon tuo kuluttaa siinä valveilla ollessaan. Vieläkin useasti herätään aika tarkalleen klo03 syömään vaikka oisin iltavellin antanut esim. 19.30. Oon joskus miettinyt että pitäiskö antaa vielä uusi satsi velliä jos valvoo oikeen pitkään syömisen jälkeen mut en tiedä, raukalla varmaan venyis vaan mahalaukku... (Heh, katon täs just samalla toisella silmällä Dr.Philiä mis on aiheena lihavat poikalapset... =) )

Meillä on ne pienet iltapäikkärit jäänyt nyt kokonaan pois, eli nyt nukutaan aamulla 30min tirsat ja päivällä kahet 1,5-2tunnin unet ja seuraavaks tuleekin sitten yöunet. Ja valveillaoloaika on pikkuhiljaa pidentynyt. Tosiaan toi 3 tuntia on nyt ennätys, voi olla että ois keikkunut pidempäänkin jos ois viihdytetty, mut nukahti kyllä kun tukki sen päälle. Meillä poika nukahtaa kyllä yleisesti ottaen tosi hyvin, muutaman minuutin piehtaroi ja sitte simahtaa. Joskus nukahtaa ihan heti jos on tarpeeks väsynyt. Nyt oon ollut ääreis tyytyväinen siihen ettei poika oppinut sitä tuttia syömään. Unikaverin laittaa tohon suun eteen ja nukahtaa siihen. Ei oo sen tuttirumban takia sit tarvinnut yöllä herätä, mut peittojen potkimisen takia kylläkin... =) .

Nyt pikaseen fb...
 
Merkki. Pojalla nuhaa ja kuumetta, mullakin jo mahaa nipistää kaikesta huolehtimisesta!

Kiitos vauvauintikokemuksista. Joku mainitsi jotain 6-7 kk iästä, katoaako joku refleksi sen jälkeen tai mistä on kyse?

Tsemppiä Ketulle kissa-asioissa, meillä ihan samanlainen kisu muutti maalle miehen serkulle joskus aikoinaan. Otti koville mutta paljon perempi ratkaisu kaikille.

Almaa
 
Jeja taitava tyttö teillä! Meillä nyt se mönkiminenkin jäänyt...

Vauvauintiin menijöitä vähän kadehdin, mutta me ei olla menossa. Sisarusmuskariin mennään, jos vaan saadaan paikka. Vauvamuskarissa käytiin esikoisen kanssa ja hirmu hauska harrastus sekin. Lisäks sieltä saatiin parit kaverin, joiden kanssa edelleen tavataan toisinaan. Hauskaa, kun silloin 2 vuotta sitten meillä oli nelikuiset nyytit ja nyt nuo jo painii keskenään..

Unohdin muuten infota, että ei se ekan hampaan puhkeaminen pelkästään saanut aikaan kaikkea sitä kurjuutta. Hammas puhkesi ja kuume nousi samaan aikaan vaan sattumalta. Viljalla on vauvarokko. Eilen illalla alkoi iho kukkia. Lisäks mulla on joku vatsapöpö, joka ehkä vaivaa Viljaakin. Pieree parka aika lailla, ja vaikuttaa siltä, että itkis mahaansa. Potilas ei oo pariin päivään suostunu syömään muuta ku tissimaitoa. Ihan kamalia ollu viimeiset kaks yötä, ja sama näytää jatkuvan nyt. Miksköhän päivällä uni maistuu hyvin? Vauvarokon pitäis hellittää huomenissa, ja hammas näkyy. Pakko pikkuisen olonkin on vähitellen helpottaa.

Nyt nukkumaan...
 
seranzulle tsemppiä koira-asiassa :heart: meillä kans varsinkin toi narttu on sellanen että kun pojat oli pieniä ja liikkui niin murisi niille, ei tykännyt yhtään et ne tuli lähelle. Nykyään kun pojat isompia niin ne on parhaat kaverit. siellä missä pojat (varsinkin esikoinen) leikkii niin siellä Netakin. =) :heart:

nukkumaan meno. sen asian kanssa täälläkin painitaan. miten teillä muilla mennään nukkumaan? syliin, tissille, pullolle, itekseen sänkyyn, viereen vai miten? meillä ei rauhotuta itekseen sänkyyn ollenkaan vaan se vaatii sen tissin, pullon tai sylin.. :p mutta miten ihmeessä siitä tavasta sitten pääsee eroon..??!! |O

kiinteitä tyttö syö hyvin. mutta öihin se ei ole vaikuttanut ollenkaan. päinvastoin nyt on ollut huonompia öitä. Viime yönäkin n 4 herätystä ja 4.00 jälkeen ei nukuttu. |O Nyt sitten tyttö menossa jo ekoille päikkäreille mutta eipä tässä itse pysty nukkuu kun poitsutkin tietty jo hereillä. :heart:

jeja vau mitä taitoja jo! :heart:

meillä kyllä käännytään selältä masullee mutta siihen se sitten jääkin. kerran kääntynyt masulta selälleen, taisi olla vahinko.. :D No, en kylä ole huolissani, niin ne pojatkin ovat olleet hitaita liikkeelle lähdössä, eivät oo pitäneet mitään kiirettä vaan katselleet maailmaa aloiltaan. ja näköjään saman tekee pikkusisko :heart: ja onpahan sitten liikkeelle lähtiessä vähän enemmän sitä järkeä päässä niin ei koko ajan kolise.. :LOL: :heart:

sadee80 & tyttö 5kk++
 
Mae
|O |O |O |O |O |O :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: |O |O |O |O |O

Mä oon nukkunu viime yönä tai oikeastaan vasta nyt aamulla PUOL TUNTIA!!!!!! Ihan vähän väsyttää. Joona aloitti huutamisen (sillä kanssa nyt räkis) puolilta öin ja alkoi nukkumaan 20min pätkiä kun mies heräsi 6.00 töihin. Se oli jotenkin omituinen, ihan sellainen kosketusarka. Mutta olin äsken varaamassa lääkäriä, niin enpä varannut kun herra leikkii lattialla nyt ihan tyytyväisenä. Mietin vaan niitä korvia, mulla on jotenkin sellainen olo, että vois olla korvissa tulehdus kun on todella kärttyinen ja itkuinen ja tuskainen. Niin, eikä meinaa maitoa millään imeä, puree mieluummin sitä tuttia. Ja viime yönä tajus itekin, että kun nenä vähän tukkoinen, niin ei kannata tuttia syödä. :heart:

Anteeksi oma napa, mutta aivot ei toimi nyt yhtään. Hyvä kun pystyin edes tuon kirjoittamaan.

Mae ja räkis lapset
 
Meillä myös jo kolmas tosi huono yö takana. Maelle hirveesti tsemppiä ja jaksuja, toi kuulostaa jo ihan kamalalle.

Meillä herätty vähän väliä, ja jos normaalisti ainakin tissi tuo unen, niin ei nyt. Rauhoittaa herkeksi, mutta huuto alkaa välittömästi taas jos ei heti sen jälkeen saa unen päästä kiinni. Ei auta normaalisti takuuvarmat keinot eikä edes rattaissa lykkiminen (siihenkin turvauduin viime yönä, kun kerran päiväunet on sujuneet niin hyvin). Niin kovasti on itkettänyt, että oon aiemminkin parina yönä siirtyny Viljan kanssa viiden maissa toiseen huoneeseen, kun ei oo rauhoittunut millään, että muut edes saisi nukuttua. Viime yönä häippäsin jo puol kahden aikaan, ja sit valvottiinkin 1,5 tuntia ennen seuraavaa vajaan tunnin pätkää. Voi parka, kun toisella on kurja olo. Miten voikin sattua noin monta kurjuutta yhtä aikaa - hampaat, vauvarokko ja sit vielä tämä vatsapöpö. Vauvarokko alkaa olla selätetty, hampaatkaan ei taida nyt haitata ainakaan kauheesti, mutta vatsa! Ei mikään ärhäkkä vatsatauti, ei siitä huolissaan sentään tarvi olla, mutta kurjan olon se tekee. Oletan, että on aika samat oireet ku mulla - vatsakipua, ilmavaivoja ja pakki sekaisin, vähän kenkku olo muutenkin. Yöllä jossain vaiheessa tuli aika satsi ilmaa peräpäästä ja lasti sitä itseään hyvin vetelässä muodossa. Arvatkaa,tuntuuko siltä, että on ollut puutteellinen hygienia, kun näin noita pöpösiä tulee... :ashamed:

Huomenna oli ajatus käydä katsomassa yhtä keikkaa ja mummu tulisi lapsia hoitamaan. Vaikka ajatus olikin se, että mennään autolla ja vaan just sen keikan ajaksi, niin eipä Viljaa taida nyt voida jättää, ellei ens yö suju jo normaalisti. Esikoinen pääsee sitten mummun luo viikonloppukylään, kivaa ohjelmaa taas tiedossa sillä! Mulla ja Viljalla olis lauantaina ihan kahdenkeskeistä aikaa, kun miehellä on työpaikan riento. Mitähän keksis... Jos ei tuo neiti oo kunnossa, niin ei varmaan mitään.
 
Maelle :hug: ja jaksuja!

Me käytiin eilen Toys´r Usissa, kun mies halus ehdottomasti ostaa pojalle uusia leluja. Törsäskin sit 65euroo ja valitsi niin tarkkaan, et millasia ottaa :LOL: Ja uudet matkarattaatkin tarvis kuulemma hommata, kun ne Carenan Easyt on kuulemma ihat kamalat :eek: Että en voi valittaa, että mies laittais hankinnoissa vastaan.

Mulla on tänään työporukan kanssa kesäteatteri-ilta. Kivaa päästä vähän pois itsekseen täältä kotoa muuallekin kun Prismaan :LOL: Vähän silti jännittää, et osaako mies hoitaa iltarutiinit poitsun kanssa...

Tuiskunen ja Alexi 6kk1vko+
 
Nyt jos ehtis tässä hetken kirjoitteleen kun tyttö nukkuu, on muuten aikamoista tuo kehitys tytöllä kun viltillä viihdyttäis oikeestaan pelkästään kun pitää kovasti harjoitella kääntymistä, kierittelyä ja ryömimisyritystäkin löytyy jo =) hetkeks kun päänsä kääntää muualle niin ollaankin jo kieritelty lattialle vaikka olis kaksikin peittoa lattialla =)

Nyt tuntuu että on sen satatuhatta asiaa päässä kun meillä noi asuntoasiat etenee kovaa vauhtia.. eilen olin tytön kans koko iltapäivän ja alkuillan evakossa mummulassa kun oli esittelyä ja sit löytyki ostajat yhtäkkiä ja tarjosivat täyden hinnan =) mies ehti just työreissusta tuleen mun vanhemmille ja melkein heti piti lähtee laittaan nimee tarjouspaperiin :whistle: samalla tehtiin sit tarjous siitä toisesta ok-talosta kun saatiin vähän vinkkiä mihinkä hintaan ne lähtis sitä myymään joten se asia pitäis olla ihan ok, tänään saadaan varmistus vielä. 5vkoa olis aikaa sitten muuttaa kun tulee uudet asukkaat tähän, muuttaminen on kyllä ihan syvältä :/ täytyy vaan hyvissä ajoin alkaa laittaan tavaroita kasaan.

:hug: ja jaksamista kaikille joilla pikkuiset sairastaa tai itse kipeenä!

Jotain piti vielä kommentoidakin mut nyt käy jotenki aivot niin kierroksilla kun on paljo ajateltavaa, jos huilais kans hetken kun tyttö nukkuu, sitä ei vaan aina muista hengähtää sillon kun olis tilaisuus kun yleensä on aina jotain kotitöitä yms. :whistle:

Kareliini ja Sara 5kk1pvä =)
 
Pikapikaa taas. Meillä ryömitään, hiljaksiin mutta kumminkin. Räkää tulee edelleen ja niistäminen on pojasta ihan kamalaa mutta onneksi on ihan suht reipas ja nukuttiinkin ihan OK.
Kareliinille onnea asuntokaupoista ja Maelle ja Matmalle jaksamista. Kohtalotovereita piisaa taas!
almaa
 
pur
Päätin lopettaa yösyötöt. kaksi yötä menny ilman mitään ongelmia. Siis tutti ja lyhkänen silittely riitänny muutaman kerran yössä. JEE. kohta varmaan saa jo konaisen yön nukkua.

Pihla työntelee itteensä käsillä taakse päin mut on tyytymätön kun yritys on kuitenki eteenpäin, että ei se nyt varsinaisesti lähtenykkää llikkeelle ja sylissä ollaan edelleen iso osa päivästä.

Maha on jo hyvässä kunnossa ja kaikki menee alas ja syötän niin paljon kun itse haluaa syödä, eli noin desin verran neljö krt päiväs syöttötulis ja pikkasen tissiä päälle.

6kk nauvola kaikki kohillaan ja kuulo vasemmalla puolella 10kk tasolla. Käyrällä oli noussu +1
 
Jaksuja kaikille väsyneiden kerhoon kuuluville.

Pur: kuulostaa aika ihanalta. Yöunet. :heart: :)

Meillä kävi ambulanssisedät kylässä. Annoin pojalle banaania ja melkein heti nousi ärhäkkä punainen ihottuma kaulalle. Soittelin sitten hätäkeskukseen, että uskallanko oottaa, että mies tulee kotiin ja heittää meidät lääkäriin. Oli sitä mieltä, että parempi jos ambulanssi tulee käymään. Poika oli koko ajan pirteä, ylähuuli ainoastaan sinersi hetken. Setät katteli arvoja ja ihottuma alkoi jo rauhoittua niiden ollessa täällä. Konsta myös oksensi banaanit pois. Joten sain ainoastaan kehoituksen hommata pojalle antihistamiinia kotiin vastaavan varalle. Kuinka tuolle uskaltaa mitään maistattaa? En olis uskonut, että banaani tollaista aiheuttaa. Kotimaisia viljoja olen jännittänyt, mutta en osannut olla ees varuillaan banaanin kanssa.

Kuume ja Konsta 5kk+
 
Pur; ihanalta kulostaa, pian saat nukkua läpi yön..

Kuume; teillä kävi sit meikäläisen kollegat, nyt vaan haet lääkkeet kotiin ja varoen koklaat lajeja ja tietty aamusta ettei yötä vasten vedä allergiat päälle. Kurja homma, sitä ei osaa edes kuvitella allergittoman lapsen äitinä mikä sirkus toi on opetella katsomaan mille on herkistymistä.Jaksamista teille :heart: :hug:

jaha, yllärivieraita tupsahti, palataan =)
 
FB:n kirjotinki jo et eile jadenna istu ite ilman tukee lattial ja järsi jotai krääsää. Mä tietty innostuin mylvimää et mis kamera on ja jadenna pelästy sitä niin kovi et kaatu olkkarin pöytää päin ja sai kauheen kuhmun :eek: hiuka hiljempaa vois olla eikä aina rääkyy ku uus taito tulee :D

almaahyvä hyvä :D siitä se lähtee ja koht ei enää peräs pysy.

Meijän vaunuis on hirveen isot ne valjaat et tommone pikkane hukkuu niihi viäl. iha ourot. ei se niis pysy ja istuma-asennos ei viäl vaunuis suju. on vaa vaunuis olo melko vaarallist touhuu nykyää ku heiluu siäl jatkuvast konttausasennos ja sitku vaunut heilahtaa ni vaaviki lentelee aina pitkin vaunun seinii :|

Mahtaakoha Jadennal saada yks vuotis kuvaan pinnii päähän :whistle:

Ollaa sunnuntaina menos särkkiksee koko poppoon kaa kooooko päiväks. Tulee pitkä päivä.
 
Moi!

Nyt muksut sängyssä ja meikäläinen otti kahvikupin ja hetken aikaa istahan.Nepsu meni jo heti 7 jälkeen yöunille ku heräs viimisiltä päikkäreiltä puol 3,siitä asti sit valvo.Aattelin et ois nukahtanu vaunuihin ku pikaseen kävästiin kaupoilla,mut ei..

Kuume :Huii,ei kyl ihan heti ois tosiaan banaanista aatellu tollasta reaktioita tulevan!

Niin joo käytiinhän me 6kk neuvolassaki ja uudet mitat on 6935g ja pituus 66,5cm.LABELLO saa laittaa etusivulle kunha kerkiät,ei kiirusta.Saatiin se hammashuollon pussiki missä oli eka hammasharja.

Nyt mä lähen laittaan pyykit..

hemuliina
 
no nyt sain kahlattua tekstit läpi kun viimenenkin vieras läks. viimeset 3vk ollu yhtä hulinaa.
eka tosiaan oli lasten isä 2vk. meni paaaaaaaljon odotettua paremmin, vaikka menin sitten sähläämään perkele :headwall: :headwall: :headwall: :xmas: ikävänkin onnistuin itelleni kehittämään. lisää :headwall: :headwall:
noh,mut lapset tykkäs kovasti ja ikävä kai niillekin jäi. loka-marraskuussa tulee kai uusiks.

sit heti perään tulikin kaveri kolmeks yöks ja tänäänkotiutu. ihanaa olla nyt vaan omalla porukalla!

mä nyt jatkan vaan näitä omanapasia juttujani.

meillä siis nyt ryömitään (ja kieritään edelleen), sekä noustaan konttausasentoon keikuttelemaan ja siitä kellahdetaan hassusti puoli-istuvaan asentoon kun peppu painaa niin paljon.
:heart:
kaukosäädin ja kännykkä saa aikaseks hirmu spurtin eteenpäin :LOL:

hampaita kurkistelee 2. tänään huomasin ja aamu huudettiin sitten nonstoppina ja supolla rauhottui päikkäreille. raasu.

kiinteitä harjotellaan. nyt on maistettu peruna,porkkana,kukkakaali ja luumu. nyt seuraavaks lähtee joku puuro et saadaan vähän reilummin pöperöö menemään, noi pottuset ei oikee nmaistu neidille. ja pullosta ei edelleenkään osata juoda ja mä pelkään jo noita hampaita! pulloharjotukset siis jatkukoot.

levottomat yöt tais rantautua nyt meille. mönkiminen taitaa vaikuttaa ja nyt nuo hampaaat. 21nukahti tänään, mut oon käyny nyt 7krt rauhottelemassa jo takas unille. ihme kyllä rauhottunut tassutteluun (kopkop)

mut nyt vielä fb.hen. päivitykset on vihkossa ja etusivulle päätyvät joskus.

:hug: kaikille!

labello ja jasmin pari päivää vajaa 6kk
 
Jejalla on kyllä jo taitava tyttö! :eek: =)

Onnea kaikille, joilla ryömitään! =)

Kareliini: Onnea talokaupoista! *kade* :D

Enpäs muista kirjoitinko jo, et meilläkin ryömitään. Konttausasentoon noustaan myös, mut siitä ei osata liikkeelle lähteä. Kaksi hammasta edelleen on, enempää ei ole vielä tullut ja niitä kahta harjataan ahkerasti. Ruoka maistuu hyvin ja syöttötuolissa istutaan tomerasti. Sattuipa meillekkin sit se, mitä olen pelänny... Juuso putosi sängystä. :'( Eilen aamulla otin poitsun viekkuun sänkyyn, seinän puolelle. Tein peitoista ja tyynyistä "esteitä", ettei pääsisi putoamaan. Ajattelin myöskin, etten itse enää nukkuisi... Olin kuitenkin nukahtanut ja heräsin siihen, kun kuului "moks" ja hirveä itku päälle. Säikähdin ihan kamalasti ja koko päivän oli huono äiti - fiilis. :ashamed: Puolisen tuntia Juuso itkeskeli, mutta sen jälkeen oli taas täysin normaali. Joten taisi säikähtää vain. On sitä tyhmä, kun ottaa ryömivän vauvan viereen!!!

Ja muuten, laitoin hakemuksen sinne facebookin ryhmään! Et hyväksyntää odotellaan. :wave: Oliskohan siihen voinu jotenkin selventää, että oon Tinttu... Noh, toivotaan et mut hyväksytään. B)

Tinttu & Juuso 6kk 3vko
 
Kuume :hug: Mä niin tiedän miltä susta on tuntunut. Onneks kaikki nyt ok!

Täällä kans liitytään sängystä pudonneiden joukkoon. Mies jäi pojan kanssa kaksin meidän parisänkyyn ja oli ilmeisesti nukahtanut ja sillä aikaa poikanen punnertanut itsensä sängyn ja patterin väliin ja tippunut ottalleen lattialle. Itkuhan siitä tuli ja kuhmu ottaan, mutta hetken sylittelyn jälkeen kaikki oli ok. Nyt on sit mustelma ottassa toisen kulmakarvan päällä :| Miehellä ehkä pidempään paha mieli kun pojalla.

Vinkkejä kyselisin kananmunan antamiseen
. Sötnos :attn: :LOL: Ajattelin, et voisko keitetyn munankeltuaisen sekottaa kasvissoseen mukaan? Oletteko antaneet samalla kerralla sekä keltuaista että valkuaista?

Eilinen kesäteatterireissu meni ok. Esitys nyt oli mitä oli, keskittyi lähinnä navanalusjuttuihin :whistle:

Ja tää hiustenlähtö :headwall: :headwall: Mä kyllä ihmettelen miten mulla voi edes olla karvoja enää päässä, kyllä niitä niin paljon lähtee. Ja naama kukkii ihan törkeesti, oli menkat tai ei. Että oli on kyllä tosi hehkee!

Tuiskunen ja Alexi 6kk1vko+
 
:wave: pikaseen vaan merkkiä ja lukemassa

kuume, hui kauhistus! onneks kaikki nyt hyvin :hug:

Labello, tässä olis Saran 5kk neuvolan mittoja, saa laitella etusivulle kun ehdit: paino 7665g, pituus 65,9cm ja pipo 44,7cm.

Nyt pitää mennä pelastaan neiti tuolin alta :LOL:

Kareliini ja Sara 5kk+ :heart:
 
Kareliinille onnittelut talokaupoista :flower:

Sairastaleville jaksuja :hug:

Kuume, onneksi meni nopeasti ohi tuo reaktio. Mun veljenpoika on nyt viime aikoina allergisoitunu banaanille, ihan ykskaks. Minä myös olen kuvitellut että banaani on niin mieto hedelmä.

Jeja, teillähän on tosi nopeesti kehittyvä tyttö =)

Meillä oli pari päivää kylässä enon vaimo. Ei sitten ehtinyt paljoa koneella olla. Meillä oli silloin keskiviikkona neuvola ja saatiin rokotteet. Olikin sitten iltapäivä, ilta ja eilisaamu yhtä huutoa :( Suppoa annoin, ne auttoi jonkun verran. Ei oikein ruokakaan tuona aikana maistunut, tänään onkin tosi hyvin tyttö syönyt :) Meillä kovasti keikutaan peppu pystyssä, yrittää nousta konttausasentoon, yläkroppaa ei hoksaa vielä nostaa. Eikä meillä ryömitä vielä, vaan mögitään kuin mato eteenpäin vähäsen :LOL: Ei varmaan mee kauaa, kun ryömitään. Hampaita ei näy, vaikka ne kovasti tuntuvat vaivaavan. Meillä niitä tehdään varmaan se pari kuukautta :headwall:

Huomenna lähdetään anoppilan kautta kotiseudulle kyläilee viikoksi. En varmaan taaskaan ehdi kovasti palstailee.

Hyviä viikonloppuja :wave:
 

Yhteistyössä