Helmivauvat 2009 ~elokuussa~

Tuiskusen sängyst putoomisjutust muistin et en oo varmaa muistanukkaa kertoo et nii meilki kävi :whistle:

Yks yä oli taas unohtunu viäree tisseilyn jälkee ja äijä oli yäl heränny kusel ja huamannu et jadenna on vieres ja aika reunal. Oli meinannu et käy ens vessas ja laittaa sen si omaan sänkyyn. Mut just sillo oli vaavi kierähtäny ja miäs sai puoliks kii lennos ja puoliks tippu sängyn vieres olevan päiväpeittomytyn pääl. Kuulu kolahdus mihi mä heräsin ja ponkasin ylös mut Jadenna ei ees huamannu et putos. Heräs kyl mut jatko viäres sit unii taas..puuh. Hiuka sitä ite peljästyy. Sen jälkee on ollu tuali sängyn viäres ettei putoo enää.
 
voi *****.....sinne meni kaikkki!!!! ihan kaikki!! en jaksa kirjoittaa, enäää.... :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Oli juttu sika flunssasta ja onnitteluja sun muita, mutta en jaksa!!

Jospi ja Henni 6kk+
 
No jo on taitavia vauvoja teillä, Jadenna varsinkin! Meillä vaan ähistään ja EHKÄ mennään välillä pari milliä eteenpäin, mutta ei oikein toi ryömiminen kyllä suju. Noh, ehkä kohta. Istumaan jos laittaa ja päästää irti niin kellahtaa heti kumoon ja nauraa. Sängyllä siis vaan oon viitsinyt antaa kellahtaa :)

Meillä oli pienimuotoinen remontti, mies rakensi väliseinän olohuoneeseen, eli saatiin kaksiosta kolmio. Olohuoneen toisesta puolesta tuli nyt makuuhuone ja vanhasta makkarista toisestaiseksi vauvanhoito-, leikki- ja työhuone, jossain vaiheessa sitten työpiste ja Helmin sänky vaihtaa paikkaa joten tyttö saa sitten oman huoneen :) Hyvin ollaan nyt kaksi yötä nukuttu uudessa makkarissa, Helmin sänky on nyt vähän kauempana meidän sängystä, luulen että oikeastaan nukun paremmin siksi kun en herää jokaiseen kahinaan ennen syöttöä. Kiekaisu kuuluu kuitenkin sitten heti, että ihan hyvä ratkaisu vaikuttaisi olevan.

Täällä on tullut ihan ihme karjunta kehiin. Onko muilla tollasta? Jos joku asia ketuttaa niin tyttö karjuu ihan kamalalla äänellä! Välillä jää vielä ihan epäselväksi että mikä on vialla kun tuntuu että ei se mitään mahakipuitkuakaan olisi. Ja tissi ei silloin kelpaa, karjuu vaan naama punaisena siihen tissiin ja tempoo itseään pois.

Noista sängystä tippumisista tuli mieleen, meillä ei nyt vielä oo onneksi sieltä pudonnut, mutta välillä tuntuu että kovaa on silti pienen elämä... Matkalla yksi ilta löin sängyssä kääntyessäni vahingossa tyttöä kyynerpäällä otsaan, kovaa. Lentokoneessa nostin tytön pois liinasta niin, että sen pää osui kattoon :( Ja hetken päästä annoin lehden luettavaksi ja siinä oli sellainen terävä selkämys joka painui sääreen kun tyttö painoi lehteä alaspäin.. :/ Että paskamutsi täälläkin :p

Nyt nukkumaan, huomenna on miehen synttärit niin pitää varmaan antaa sen vuorostaan nukkua aamulla. Nyt lomalla ollessaan on joka aamu antanut mun nukkua, mennyt tytön kanssa keittiöön kahvia ja aamupalaa laittamaan :)

Kvartti ja Helmi, tokavikaa päivää 5kk+
 
Kvart över =) onneks pienen pää kestää kolhui.

Meil ei ollu tullu yhtää pääkolhui missää vaihees ja sitku tuli täl viikol ni kaik samal päiväl :eek: Ens kaatu päin lipastoo ja kulma osu päähän. Tuli joku reikäpainauma ja sisse kohos isoks paukamaks mikä onneks laski äkkii. Myähemmi se mun mylviminen kameran kaa aiheutti sen et kaatu pää edel olohuaneen pöytää päin ja silmäkulma punasena. Ja illal viäl sit konttas pää edel suoraan päin vitriinii ku eihä se pätkis mitää lasii huamaa viäl.. :xmas:

Meil on pinniksen pääl oleva hoitotaso ja se alkaa nyt olee aika hankala ku pualet pinniksest on tiätty peitos ja ku vaavi on kasvanu ni sen laitto pualikkaaseen pinnikseen nukkuvana plötkönä on välil melko hankalaa taiteiluu ettei osu joka osa johonki laitaan :/

Kiitos kiitos (Jadennan taidoist :D ). Kyl ne taidot vaa äkkii kehittyy ku niit alkaa tulee. On se metkan näköst ku sellane pieni nousee istuskelee ite tos lattial. Nyt se on öytäny vast tien olohuaneest pariin muuhun huaneeseen ja lastenhuaneit ei oo viäl löytäny :D sitku ne löytyy ni saaki pitää ovet visust kii.

Mä meen tänää vähä (taaas) soppailee Jadennan kaa :whistle: jos vaik tarttuis taas jotai ihanuuksii mukaa.

Huame pitäs sit lähtee isol sakil särkkikseen. On vaa luavttu melko huanoo ilmaa et toivottavast sää muuttuu viäl. Vesisatees ei oo kiva olla siäl.

J+J 5kk3vko
 
Huoh

Nuha ja huonosti nukutut yöt jatkuvat, lisäksi mulla on kurkku kipeä. Poika täyttää tänään 6 kk ja ihan herkistyttää sekin - eikä vieläkään menkkoja vaikka jatkuvaa PMS:ää tuntuu olevan! Kuinka kauan tämä hormonimylläkkä voi kestää!!!???

Niin että äiti on hiukan kireänä täällä. Iskä ja poitsu lähti ulos ja määräsivät mut nukkumaan :) Täytyis varmaan mennä jos olisin vaikka paremmalla tuulella sitten...

Voin vaan kuvitella kuinka paljon meillä alkaa pian sattua, itsekin telon itseäni vaikka pitäisi tähän 160 cm:iin olla 36 vuodessa tottunut. Isä taas on ollut useampaan otteeseen lapsena kipsissä. Niin että jos poika meihin tulee niin kohta tapahtuu, nyt jo ryömii yöllä pinnasängystä mun päälle, pitäis varmaan laittaa se laita ja sänky seinän viereen. Mutta nyt nuhassa pelottaa taas kaikki mahdollinen niin että pitää melkein nukkua toinen silmä auki ja vahtia...

Palstalla on hiljaista, taitaa kaikilla arkirutiinit ja yökitinät vaivata. Tsemppiä ja mukavaa viikonloppua!

almaa
 
Tuiskunen Voi kananmunaa antaa, sekoitettuna vaikka tuttuun soseeseen. Teillä kun on tullut jo yksi allerginen reaktio ruoka-aineeseen niin antaisin ensin vain vähän keltuaista (joka on kananmunassa se vähemmän allergisoivin osa) ja katsoisin ettei tule mitään allergista reaktiota :)

Tuntuu että päivät menee ihan käsittämättömän nopeasti, aina on seuraava aamu :eek: Arki on pelkkää rutiinia ja mies kun tulee illalla töistä kotia niin ei siinä paljon mitään ehdi tehdä. Ensi viikolla aloitan rakkaan samba-harrastukseni uudestaan, saan tuulettaa edes kerran viikossa päätäni :) Haaveissa on päästä myös jumppiin läheiselle salille, saas nähdä milloin pääsen.

Almaa Mä olin kanssa ihan tippalinssissä kun tyttö täytti 6kk, hirveen haikeeta vaikka haluaakin että toinen kehittyy :/

Toistaiseksi ollaan vältytty kolhuilta (koputan puuta..) mutta kaipa niitä aina joskus tulee eikä niitä voi täysin välttää. Joskus tyttö mahaltaan kääntyy selälleen lattialle ja pää vähän kopsahtaa mutta ei ole toistaiseksi ollut moksiskaan, ei näytä olevan kovin herkkis :D

Hienot taidot on Jadennalla jo, upeeta! :heart:

Kvart över Meillä kanssa pidetään vaikka millasia ääniä, kirkumista, karjuntaa, mölistään ihan mahdottomasti, nyt uusimpana on reilun viikon muristu :LOL: Murisee matalalta kuin karhu, ei yhtään kyllä tyttömäistä :LOL:

Tsemppiä kaikille joilla heräillään tai ollaan kipeinä :hug: Meillä se unipussi on vähän rauhottanut yöllisiä riehumisia mutta kyllä silläkin jonkin verran riehuu. Onneksi tyttö on tähän asti ainakin säilynyt täysin terveenä eikä yhtään flunssaa ole vielä tullut!

Nyt kahvia :wave:
 
heipä ja mukavaa viikonloppua!

täällä roikun kokeella kun mies vaihteeksi töissä ja huominenkin päivä menee muualla kuin minun kanssa :'( Jotenkin yhteinen aika on niin kortilla että jopa minä joka viihdyn yksikseni ja olen muutoin sosiaalinen niin huomaan että jotenkin kuitenkin olen yksin kaikkine asioineni ja sitten kun isi tulee niin eipä ne asiat ole enää niin pinnalla ja antaa olla meininki.No kaipa tässä syksyn pimeillä tahti rauhoittuu kun ei tarvi ehkä niin paljon kuskailla poikaa kisoihin ja tyttöä harrastuksiin..(tai ainakin peukut pystyssä toivon..)Mutta tätähän se arki on, miljoona hommaa, mehun keittoo, marjojen keruuta, pihahommia,töitä, harrastusta, pikku nikkarointia..

Nyt alkoi noi Berliinin kisat, ja mähän urheiluhulluna niitä seuraan..Yleisurheilua on kiva seurata =)

Meillä ei kuopus ole pudonnut vielä mistään mutta varmasti jossain vaiheessa sillä niin ne kaikki muutkin on vaan pudonnu..

Joops, huomenna on luvattu vähän tylsää säätä, harmittaa vaan pojan puolesta kun kisat olisi ja koko päivän pitäis käkkiä ulkona ja yrittää ajaa mutavellissä 50 muun mopon seassa..No sama keli kaikilla, mutta sade muutoin ahdistaa..

jahah itkua,parkua...

sini ja himpan tyytymätön neiti virikkeisiinsä
 
Siniraita mulla on aika samanlaiset fiilikset kuin sullakin. Mies tekee pitkää päivää, nähdään ehkä max tunnin/ilta, aina ei sitäkään. Unohtuu kaikki jutut mitä piti jutella ja sit kun ois saumaa istuu hetken kahestaan soffalla ja kattoo telkkua tai jutskata, ni mua ei vaan enää huvita. Mieluummin meen nukkumaan pojan kanssa kun ei koskaan tiedä miten rikkonainen yö tulee. Harmittaa vähän pojankin puolesta kun tuo on niin liikuttavan iloinen kun isi tulee, kääntää jo päätä eteiseen päin kun kuulee oven käyvän. Poika on oikea isi-fani numero 1. Mut sitten kun isi tulee niin myöhään niin poika on useesti jo nukkumassa, näkee kyllä iskää tosi vähän... :ashamed: . Mut minkäs teet, hyvä se vaan on että töitä piisaa.

Pakko vielä kertoo yks kommentti mikä tuli eilen miehen suusta kun valittelin väsymystä. Tämäpä tokaisi että sulla on sentään LOMAA, hänen täytyy käydä töissä! Ai jumaliste mulla kuulkaa kilahti! Ei tämä nyt ihan lomaa oo kuitenkaan hoidella 24/7 pikkukaveria käytännössä yh:na. Mut toi on just tota miesten ajattelua, ei varmaan selviäis yksinään ees yhestä päivästä pojan kans jos niin kävis... Tarvii varmaan järkätä itelleen jotain menoa ja olla esim. koko yö ja päivä pois, jos sitte tajuais minkälaista "lomaa" tässä vietetään. Sorry taas tämä purkaus mut oli ihan pakko vähän urputtaa :ashamed: .

Nyt mussuttamaan sämpylöitä.

Adios!
 
Terveisiä sikakuumasta Italiasta! :wave: Palattiinkin vasta eilen, eli oltiin Suomessa yhteensä viikkoa! Nyt en ehdi kauheasti lukeen, joten ähisen vain omaa napaa.

Lento sujui tällä kertaa loistavasti sen ekan lennon kokemuksista viisastuneena :D Eli tällä kertaa nukutin Gretan kantoliinaan jo kentällä, niin että vaikka sitten heräsi just nousun jälkeen, oli sen verran pirtee, että jaksoi ihan hyväntuulisena leikkiä puruleluilla ja helistimillä sylissä sen aikaa, että sain syödyksikin.
Niin siis pidin Gretan kantoliinassa myös nousun aikana kun en halunnut herättää, sen turvavyön saa hyvin ujutetuksi sieltä kantoliinan alta. Ja on kyllä mun mielestä myös turvallisempaa tämän ikäisellä, kun eihän siitä infant beltistä mitään iloa ole noin pienelle, jos kone abortoi take offin, eli pidelkää vauvaa joka tapauksessa aina tiukasti kiinni nousun ja laskun aikana.
Sitten imetyksen ja vaipanvaihdon jälkeen laitoin taas kantoliinaan, kävelin käytävällä (kun tarjoilut oli ohi, mikään ei ole ärsyttävämpää lentoemännistä kuin käytävällä tarjoilun aikana tukkeena olevat matkustajat :LOL: ) viisi minsaa ja sain nukahtamaan sinne iisisti ja niin sain sitten syventyä loppulennon ajaksi Iltikseen ;) Eli siis meillä tuo kantoliina on kaikin puolin must sekä kotona että reissussa.

Tällä kertaa oli helpompaa senkin vuoksi, että kone oli puolityhjä ja saatiin kokonaan oma rivi, silloin menomatkalla oli täpötäynnä, eli ahdasta oli. Yksinkin siis vauvan kanssa voi lentää, vaikka varmasti auttaa, jos on toinen käsipari mukana ;)

Muoks* meinasi unohtua, että baby safe feederiin työnnetty maissinaksu oli just hyvä näperreltävä laskun aikana. Gretalla ei korvissa onneksi ollut ongelmia, ilmanpaine tasattiinkin tarpeeksi hellästi, ei tuntunut missään.

Suomen loma tuntui lomalta, kun ehdin lukea jopa 5 romaania ja katsoa yhden elokuvankin, historiallista!

Greta kyllä hurmasi tosiaan sekä suvun että tuttavat, hiukan kyllä oli kummissaan, ettei Suomessa ole tapana hymyillä vauvoille, jos nämä ovat tuntemattomia :'( Oikein huomasi, kuinka Greta ihmetteli, kun ihmiset eivät vastanneetkaan hymyyn niin kuin Italiassa.

Toinen asia mitä hiukan kummastelin, että lapsetkaan eivät oikein hymyile? Siis onko Greta vaan niin "erikoisen" hymyilevä vauva, vai mikä siinä on? Aikuisetkin ihmettelivät, että onpa siinä naurava vauva ja että mitä se vauva oikein nauraa, olivat suorastaan hämillään, kun aattelivat, että onko heissä jotain hassua, ikään kuin tuon ikäinen osaisi vielä nauraa "toiselle".
Gretalla vaan on tosi sosiaalinen luonne, ottaa hurjasti katsekontaktia ja kihertää usein tyytyväisenä. Niin siis tietenkin kantoliinassa ja sylissä, koska vaunuissa jatkuu toi vieraitten ihmisetn vierastaminen, ihan itkua saattaa vääntää, jos vieras menee lähelle, eikä näe mua. Se kyl auttaa, jos kumarrun ja puhelen samalla jotain. Mutta jouduin oikein selittelemään, että tytöllä on vaan aurinkoinen luonne, kun jotkut aivan ihmtettelivät, että "mitä se vauva nauraa?".

Että tällainen tyhjännauraja meillä :LOL: Just niin kuin äiteensä, ei ihme että sain maastakarkotuksen Pohojammaalta, tällainen tyhjännauraja ja suulas pölöttäjä :whistle:

Tv. lentis ja Greta 6kk :heart:
 
Moi!

Lentis: Meillä kans neiti on tosi nauravainen ja aina hymyilee ku joku tuntematon tulee jutteleen,on joko vaunuissa tai sit mun sylissä.Ja sit noille meidän isommille muksuille nauretaan ihan ääneen :heart: Se on niin ylisulosen näköstä ku isommat lepertelee ja nepsu nauraa :heart: mut sit jos joutuu jonku syliin niin useesti rupee vierastaan,mut sit ku on mun sylissä niin naureskelee vaan..

Jaahas enpäs nyt kerenny enempää kirjottaa ku neiti heräs..mut jospiko se kirjotti et oli joku juttu sikaflunssasta,mikä juttu :whistle: ? :wave:

nyt mökille lähtö..

hemuliina
 
Rosinante: meilläkin mies tässä kerran vihjaili siihen suuntaan, että mistä sä oikeen väsyt, kun oot päivän kotona :headwall: Joo, mähän makoilen tietenkin koko päivän.

Käytiin Ainon ja anopin kanssa ostoksilla. Ainolle ostin alesta vaatteita ja sellaisen auto-lelun. Anoppi osti jo keväälle kengät. Meillä tuntui tänä aamuna hammas alhaalla =) Eilen ei vielä mitään näkynyt tai tuntunut, en osaa sanoa oliko ees turvotusta ikenissä. Mutta kun vei aamulla mun sormen suuhun, niin siellähän se terävä reuna tuntui :)

Ja eilen illalla kaiken väsymyksen ja pms-kiukun päälle (menkat alkoi) nukkumaan mennessä mies sanoi että mites jos ensi kesänä mentäis vihille? :eek: Ei meillä oo aikaisemmin ollut vakavasti puhettakaan ja viime aikoina muutenkin on ollut kamalan viileetä ja tiuskimisia molemmin puolin. Ja sitten se sanoo ihan ykskaks tuollaista :heart: Menin ihan sanottomaks, sanoin vaan että joo :LOL: Pitää siis alkaa selvittelee kuinka toimitaan kun mentäis vihille mun entisessä kotikaupungissa. Tietääkö kukaan, minne mä alan soitella? :D

Nessu ja Aino 5,5kk
 
Meillä saatiin sitten 6kk lahjaks kuume ja flunssa... voi että :headwall: se tästä nyt vielä puuttu... panadolia ja nasoliniaa lääkkeeks.. toivon niin suuresti että menee nopeeta ohi, jäi ensimmäisestä flunssasta 2kk ikäsenä kamala kokemus kun jouduttiin olemaan sairaalassa heti!! en tahdo sitä enää... itelläkin tuntuu että flunssa olis tulossa... pää ei toimi... :'(
 
Pikavisiitti

Audriina Voi ei. Toivottavasti jää lieväksi, ettei nyt ainakaan sairaalaan tarvitsisi mennä.

Nessu Onnea suunnitteilla olevista häistä!

Yleisurheilua seurataan täälläkin. Vielä pari vuotta sitten mun yksi lähisukulainen oli noissa aina mukana. Ei enää, mutta tavaksi on tullut kisojen katselu. Ja oon mäkin jonkin verran yleisurheilua harrastanut aikanaan.

Nyt kattoon Himoshoppaajaa dvd:ltä ja karkkia nassuun, niin on sit kivasti enemmän painoa, jota pudottaa...
 
Audriina toivotaan että menee itsestään ohite. Sairaalareissut ei ole mukavia. Vielä on itselläkin liian tuoreessa muistissa, kun Aino vajaa 3 kk iässä oli ekaa kertaa kipeenä ja sairaalaan päädyttiin.

Matma kiitoksia onnitteluista. Ollaan tänään kovasti nettiä selailtu ja etsitty juhlapaikkoja. Taidetaan olla vaan vähän myöhässä liikkeellä vaikka loppukesän-alkusyksyn häitä suunniteltiinkin. Jos onnistuisi, ensi vuonna 14.8 olisi meille tärkeä päivä. Silloin olisi tarkalleen 6 vuotta ensi tapaamisesta :heart: Mutta katsellaan, ei niin haittaa vaikka olisikin syyshäät.
 
Pikaiseen pyörähtämässä.

Nessulle onnea :flower: toivottavasti mieleinen paikka löytyy toivottuna päivänä.

Audriinan pikkuiselle pikaista paranemista. :hug:

Meillä on vihdoin uusi koti, tai no tarjous hyväksyttynä, kaupat tehdään ensiviikolla ja avaimet saadaan 25.9. =) Ihana pieni paritalon puolikas mukavalla rauhallisella alueella. :heart: FB:ssa jo tota hehkutinkin.

Ai niin, ylhäällä vasemmalla pilkistää hammas nro 3. Eilen pongattu.

Niin ja lentikselle tuosta lasten hymyilystä. Konstalle on aivan sama, jos joku vieras tulee juttelemaan, katselee, mutta ei yleensä hymyile eikä juttele. Tutuille naureskelee sitten senkin edestä. Eli tyypillinen suomalainen kasvamassa meillä.

Mutta taitaa hammas itkettää poikaa, ryntään apuun.

Kuume ja Konsta 5kk+
 
Tosi pikaisesti :wave:

Käytiin tytön kanssa 6 kk neuvolassa ja mitat ovat seuraavat: paino 6330g ja pituus 66,7cm ja pipo 40,3 cm.

Painon osalta tulee yksi ylimääräinen kontrolli vaikka sitä onkin nyt tullut hyvin.. parin viikon ummetus takana joten se voi vaikuttaa painolukemiin.

Käytiin myös allergologilla kun maitokokeilun (korvikkeen siis) jälkeen tuli ummetus, kamalat ilmavaivat ja univaikeudet + takapuoli punainen ja pienellä vesikellolla. Prickeissä ei näkynyt mitään mutta heti kun nää oireet saadaan pois niin mennään viralliseen altistukseen. Saatiin lääkkeet tohon ummetukseen ja neljässä päivässä tilanne helpottuikin (yli puolitoista viikkoa siinä menikin). Oireita aiheuttaa varmuudella ainakin kala, pähkinät ja hyvin todennäköisesti kaakao (mun syöminä). Tota maitoa nyt spekuloidaan ja katsotaan miten käy. Imetän edelleen ja toisaalta se tuo haasteita kun koostumus muuttuu aina ja ei tiedä aiheuttaako jokin mun syömä oireita vai onko herkistynyt jollekin kiinteälle. Kiinteinä on riisi (joka ei nyt meinaa upota), päärynä ja maissi. Kesäkurpitsaa syötiin mut se tuntui tulevan suoraan läpi joten ei jätin sen pois kun ei taida olla ravitsemuksellisesti kovin kummoinen.

Sori et nyt ei tule kommentointia juttuihin.. olen kyllä ne pikaisesti kelannut läpi mut väsymys vie voiton ja taidan suosiolla mennä nukkumaan nyt kun tyttökin nukahti. Nyt kun ummetuksesta toivuttiin niin unet ovat maistuneet.. tänäänkin 2x2tunnin päiväunet.. uskomatonta. Ja viime yönä nukkui peräti 7 tuntia putkeen sen tunnin väleiln heräilyjakson jälkeen.

Fiiu ja tyttö, 6 kk :heart:
 
sateista sunnuntaita!

täällä nyt sitten jumitetaan kotona tämä päivä kun sataa, ei ole autoa kun miekkoset otti sen tietty kisoihinsa ja ei kai me sitä mihkään ehkä oltais tarvittukkaan..

Kivaa, etten yksin ole urheiluhullu, mulla kanssa tota urheilutaustaa niin jotenkin on verissä B)

Kuumeelle onnea uuteen kotiin. Tää syksy tekee mulle aina ihan hirveen innon sisustamiseen ja kaikkeen..Ja sä pääset laittamaan omia nurkkia nyt kauniiksi ja näköiseksi *kade* oma huusholli on just meidän näköinen niin mä vaan tykkäisin värkätä ja siireellä mööpeleitä..Maalata ja tapetoida..

audriina; toivotaan pikaista toipumista.

Mua väsyttää ihan hirveesti, viime yönä oli tosiaan neljältä herätys laittamaan miesväki kisohin ja haluan aina herätä toivottamaan pojalle onnea ja viime hetken fiilistelyt.ja tietty haluan katsoa että syö kunnon ja terveellisen aamiaisen. Olisin itse halunnut mukaan mutta ei tällaisella porukalla jaksa lähteä koko päiväksi vesi sateeseen seisomaan, siinä käy aika pitkäksi pienimmille.Onneksi soittavat joka välissä että mammakin täällä kotona tietää tilanteen.. Ni juuh, sitten pääsin nukkumaan ennen viittä takaisin niin tyty päätti haluta tisua kello 6.. ja puoli 8, Nukkuun meni illalla 21.30, et hyvät unet toisaalta mutta mulla aamu selkeesti nyt vähän kahvilla...

nyt kai vaan aloitetaava pyykinpesu koneen tyhjennystä, uutta tilalle, astianpesu koneelle sama laulu, vuoteiden sijausta ja yleistä tavaroiden paikoilleen laittoa.. jotenkin päivästä toiseen sama järjestys.. Ne arki ja rutiinit..

lenskarille vielä piti sanoa että kiva kun matka meni hyvin kaikin puolin. me suomalaiset ollaan ehkä kato mörököllejä..Mutta meillä neiti aina naureskelee niin että ikenet vilkkaa mutta ihmiset saattaa hämmentyä..



:heart: ; sini ja tyty
 
Sunnuntaita mammat! :flower:

Täällä nukuttu ihan perustyyliin taas viimeyö; nukkumaan mentiin 19.30, 2.30 velliä ja herätys 6.45. Edellisyön nukkui kokonaan heräämättä. Se on näköjään meillä ihan vakio, että jos nukkumaan mennään 19-20 välillä niin yöllä herätään ja jos taas vasta 21-22 niin nukutaan koko yö heräämättä. Kumma juttu miten tunninkin heitto voi noin paljon vaikuttaa...

Tein eilen tilauksen sieltä KultaPienestä. En muista oisko ollut Toukka kun kertoi linkkivinkin silloin aikanaan vai kuka. No, kuitenkin aika kivoja tuotteita näkys olevan, tilasin unipussin, matkalusikan ja NenäFriidaan filttereitä. Joku 49 euron lasku tuli... Aika hintavia näkyy olevan noi unipussit (37e) mut halusin kuitenkin hankkia kun poika on niin kova potkimaan peittoa pois päältä. Sitte kun siirretään omaan huoneeseen niin en halua koko ajan ravata toiseen päähän taloa kattomaan onko peitto päällä vai ei... Toivottavasti tuo osoittautuis hyväksi hankinnaksi. Olikos se Sötnos kun oli semmosen ainakin hankkinut kanssa? Ootko tykännyt?

Täällä nukkuu päikkäreitä molemmat talon miehet, arvatenkin mä hillun taas koneella vaikka sais nukkuakin... :headwall:

Vettä sataa eikä päästy ees vaunulenkille aamulla. Nukutin pojan aamupäikyille takapihan terassille, hyvin nukkui siinäkin sateen rummutuksesta huolimatta. Ihme sinänsä, kun nykyään ei nuku oikeastaan muuten kuin liikkuvissa vaunuissa. Tais olla vaan tarpeeksi väsynyt.

Ai niin ja kiva juttu että Lentiksen reissu meni kivasti!

Audriinan vauvelille pikaista paranemista!

Nessulle onnittelut!

Fiiulle tsemppiä ja jaksuja! :hug:

Sunnuntain jatkoja kaikille!
 
Audriinan vauvalle pikaista paranemista :hug:

Nessulle onnittelut kosinnasta :D Toivottavasti saatte järkättyä juhlat toivomananne päivänä.

Lentis
, kiva kun kotimatka meni hyvin ja teillä oli kivaa Suomessa. Oli varmaan ihanaa nähdä miestäsi ja Gretan isäänsä :heart:

Kuumeelle
onnea uudesta kodista tälläkin palstalla :flower:

Meillä nukuttiin viime yönä 22-6.30!! :saint: Sitten syöpötteli pari tisullista maitoa ja nukkui yhdeksään saakka. Ihanaa! Ja tällä kertaa nukahti 10min sisään iltapuuron syömisestä, jota muuten söi 1,5 kertasen annoksen aikasempaan. Että tais olla mulla kerrankin aika optimaalinen ajotus ja annostus iltatoimissa :LOL: Tätä lisää! Meillä on iltapuurona Semperin maidoton riisibanaanipuuro

Taas ihan tyhmä kysymys (saa nauraa mulle!), mut voihan nokkamukiin laittaa maitoa? Meillä kun ei toi poikanen osaa tuttipullosta syödä eikä taida olla enää mielekästä opettaakkaan. Nokkamukista vetelee vettä. Toistaseks kun on tällä tissillä pärjätty niin ei ole ollut kauheesti tarvetta miettiä tällasia asioita. Meillä on nyt vaan syyskuun alussa miehen työkaverin häät ja mun äiti on tulossa hoitamaan Axua, joten mietin tuota juomapuolta vaan. Ajattelin, et jos itsekin heittäis viihteelle ja ottais lähes 1,5 vuoteen kännin päälle :LOL: Mitähän siitäkin tulee; kaks lasia boolia ja tää sammuu, luultavasti!

Sötnokselle kiitos muna-asioissa =)

Tuiskunen ja Axu 6,5kk huomenna
 
Glow
hiphei! Reissusta palattu, oli ihana reissu!!! tahtoo uudestaan. Oltiin Saariselällä :heart: Onni sai siellä 6kk kunniaksi 2 alahammasta! ai että on komeet.
Nyt ei ehdi muuta, myöhemmin sitte. Sain jotakuinkin luettuu teidän kuulumiset.

 
Sunnuntaita kaikille!

Onnittelut Nessulle! Kyllä ne häät hyvin vielä saanee järkättyä, ainakin jos ei ole aivan ehdoton yksityiskohtien suhteen. Eikä varmaan kannata ottaa liikaa stressiä suunnitelmista ettei käy liian rankaksi vauvanhoidon kanssa. Ihanaa suunnittelua!

Toivottavasti Audriinalla (tai siis vauvalla) ei ole flunssa äitynyt pahaksi. Meillä on edelleen nuhaa mutta voitolla taitaa jo olla.

Ja Kuumeelle onnittelut kivasta uudesta kodista, FBssa jo kuvia näinkin.

Tänään vietettiin 6-kuukautispäivää isovanhempia kahvittamalla. Vieraiden lähtiessä päivänsankari oli niin sippi että oli pakko päästä nokosille. Siellä nyt nukkuu vaikka normaalisti menee näihin aikoihin jo yöunille nukkumaan. No, en henno alkaa herätellä, katsotaan miten vaikuttaa uniin sitten. Yöimetys on jatkunut entistä runsaampana (vaikka siis piti yrittää lopetella sitä jo ) ja viime yönä rassukka imi välillä mun olkapäätäkin. Oltiin siis mökillä ja nukkui vieressä. Nyt aloin myös tuota unipussia miettiä, poika potkii peiton aina pois, vois olla hyvä kun säät kylmenee. Onko suosituksia millainen kannattaisi hankkia?

Jahans täytyy kurkata mitä siellä makuuhuoneessa mutistaan,

Almaa
 
Glow
hei, eihän vauvoille ole mitään yskänlääkettä?! Onni riepu edelleen ihan flunssainen ja yskii ( limaa ? ) ikävän kuuloisesti. Räkää tulee hyvin kyllä ulos nenästä ( kin ) . Käytiin jo lääkäriä moikkaamassa Ivalossa, epäilin korvatulehdusta kun niin kamalasti yhden yön itki. Korvat oli ok. Silloin tosin flunssa oli kestänyt vasta 2-3 vrk, nyt jo pidempään :/ liekö uusi lääkäri reissu nyt kotona paikallaan? Niin, ja sen kamalan parkumis yön jälkeen bongattiin sitten eka hammas ja seur päivänä toinen!!! että saattoihan se riepu itkee sitäkin. Ihan uskomattoman parku kohtauksen sai, huusi niin kauan kun ääntä riitti/jaksoi, simahti ja about tunnin päästä sama uudestaan. Itteä hermostutti kun se mökki jossa oltiin, on semmoinen "yhteismökki" eli omat makkarit mutta keittiö ym on yhteisiä tiloja ja aattelin et muut ei saa nukuttua kun me möykätään. Sanoivat kuitenki aamulla etteivät olleet kuulleet mitään!! että ihan hyvät seinät ja ovet sitten välissä oli. Ja sanoivat että kyllä he vauvoja ymmärtää :) oli mukavia ihmisiä siellä.

Todella hyvin molemmat lapset jaksoi automatkat. Kotoa lähdettiin aamuyöstä kohti Kainuuta, jolloin nukkuivat lähes perille asti! Kainuussa yksi yö mummolla ja siitä jatkettiin Saariselälle aamulla. Sekin meni hyvin, Onni nukkui autossa melkoisen paljon. Kotimatkatkin meni hyvin. Onni on hyvä reissuvauva =) nukkui Lapin mökissä todella hyvin! aattelin et tulee jotain sopeutumisvaikeuksia, mut ei mitään. Siellä oli hänelle pinnasänky ja se kelpasi joka yö. Paitsi se yksi "itkuyö" oli. Isompi poika rakastui Lapin luontoon ihan täysin ja niin kyllä minäki. Ehottomasti talvella pitää päästä sinne!
Sai vähän huilia muksujen hoidostakin kun miehen vanhemmat oli mukana ja tietysti innoissaan hoiti poikia. Onni vierasti heitä ekan vuorokauden, mutta tottui onneksi äkkiä. Tai sitten se kuitenkin se uusi paikka ja tuttu turvallinen äiti/isi kelpasi vain alkuun.

Nyt oli vähän vaikeuksia saada ipana nukahtamaan yöunille. Meillä menee 15 minuutista tuntiin että tulee uni. Myllertää sängyssä ja jossain kohti simahtaa. Välillä pitää antaa tuttia ja maitoa... joskus helpompaa joskus ei niinkään...

Viime päivinä Onni on ruvennut harjoittelemaan konttaus asentoa! ei edelleenkään ryömi eteenpäin, taaksepäin mennään kyllä! aina ollaan jumissa jossain.

Pitäis purkaa matkalaukut mutta arvatkaa huvittaako :whistle:

Jännäilen vaan koko yön esikoisen huomenna alkavaa eskaria ja omaa ultraa!
 
kipeille :hug: kovasti paranemisia!!
Meillä neiti hieroskelee silmiä ja nenää ja aivastelee, saahan nähä iskeekö nyt eka nuha :/

nessulle onnea! :flower:

lentis kiva että lento meni hyvin! kyllä se onnistuu yksinkin vauvan kanssa ;)

toukkaa kaipailen :hug:

rosinante ja muutkin! unipussista kaipailen kokemuksia! oon aatellut et vois olla viisasta hankkia talveksi ainakin, kun meillä on aika kylmä kun ilmat viilenee ja peitto ei pysy neitillä yhtään. onko siinä helppo vauvan kääntyillä vai meneekö se solmuun? tuo kun tuppaa kääntyilemään unissaan ja herää jos törmää esim laitaan ja jää käännös vajaaksi..
onko se nyt koon puolesta sitten joku 6-12kk vai miten n on mitotettu?

*kopkop* kuiskaan hiljaa, meillä herättiin viimeyönä vaan kerran,nostin vaavin viekkuun ja hää otti pari imasua maitoa ja nukkus takas B) (22.30-07)
päikkäreitä nukkuu kahdet,harvemmin kolmet, mut ne ajottuu aikalailla miten sattuu.

mulla on vapaailta :D äiti on käymässä ja on nukuttelemassa esikoista ja jasmin meni jo unille,tuurilla voisolla yöunet,vaikka en oikeen jaksakaan uskoo...mut ehkä ehkä..

tuli tuossa muuten eilen mieleen,et hitsi,täytyykin pudottaa pinnasängyn pohjaa!! se on vielä meillä tuossa kaikkein ylimmässä kohdassa ja nyt kun neiti vääntäytyy jo kontilleen ja puoli-istuvaan asentoon, niin se o yks kaunis kerta kun se mojahtaa nenulleen sieltä. mietin vaan et laitanko ollenkaan keskitasolle, vai laskenko suoraan alas asti niinkun tein esikoisenkin kohdalla, ei tarvii enää säädellä sitten. tosin sinne on vaikeempi laskee nukkuva tyttönen.

mut nyt mun ikuisuusprojektin eli palapelin kimppuun :D:D (ja samalla fb ja telkku)

labello ja jasmin 6kk1pv :heart:
 
Kuumeelle onnittelut talokaupoista :flower:

Glow: onnea ultraan! Voi että se oli jännäämistä kyllä.

Ja kaikille sairasteleville vielä kovasti jaksuja! Lääkäriin menosta, jos minä yhtään epäilisin veisinkö vai en, niin veisin kuitenkin. Parempi turha käynti, pienet kun ei osaa kertoa.

Meillä syötiin ekaa kertaa iltapuuro, saa nähdä miten menee unet. Herätäänkö vielä se yksi kerta vai menisikö jo koko yö heräämättä. Aino oli kyllä ihan sippi, kun yöunille meni. Tunnin taisteli nukahtamista vastaan. Varmaan vaikuttaa se, kun ollaan mummolassa, olisi niin kiva ollut jäädä vielä seurustelee :D Meillä muuten tuo nukahtaminen sänkyyn on nyt viikon verran sujunut hyvin. Sinne nukahtaa. Päikkäreille mennessäkin ei tarvitse enää kamalaa nukuttamisrumbaa, nukahtaa 5-10 min kuluessa :eek: =)

Pakko kirjoittaa tänne vielä häähömpötyksestä. Nuo tulevat häät kyllä kovasti mietityttää. Vielä ei kerrota muille ennen kuin päivä on selvillä. Pitää pikkuhiljaa kirkon ja juhlapaikan varaamisen jälkeen alkaa suunnittelee, kovin isoja häitä ei haluta. Ja varmaan tehdään itse melko pitkälti. Olen myös ompelija ammatiltani, kävin koulun ennen lähihoitajaksi lukemista, niin taidanpa haluta tehdä pukuni itse :D Samoin Ainolle joku ihana prinsessamekko :saint: Jos vaan ehdin. Pitäis kyllä osata olla kovasti stressaamatta, ainakaan vielä. Jospa tästä sais potkua vähän painonpudotukseen :LOL: Niin ja oli puhetta pikkukakkosesta että sitten häiden jälkeen :) Ja se kosinta, vai voiko sitä siksi sanoa :D Ei siis käynyt kuten elokuvissa :LOL:

Meillä on pinniksen pohja vielä ihan ylhäällä. Ei vielä kiirettä sen laskemiseen. Mutta kun osaa yhtään nousta pystyyn, niin sit heti alas. Meillä on kovasti tänään möngitty eteenpäin. Keikkuu perä pystyssä yläkroppa alhaalla :D Ei hoksaa nousta käsien varaan kun on polvillaan, vaikka muuten sitä tekeekin, ei siis vielä osaa yhdistää näitä kahta asiaa. Sitä hetkeä odotellessa.
 
Glow Kvilla-yskänlääkettä voi muistaakseni antaa jo 6 kk ikäisistä lähtien. Siitä tosin ollaan eri mieltä, onko hyvä antaa vai ei. Mä olen esikoiselle joskus antanut, ja mun mielestä se on auttanut irrottamaan limaa, jos sen kanssa on ollu hankaluuksia. Muut voi varmaan perustella, miksi ei pitäisi antaa...

Tuuhan kertoon ultrakuulumisia!

Toukkaa kaipailen minäkin...

Meillä on yöt taas menny huonompaan suuntaan. Voi ie. Kun Vilja oli vaivainen eikä meinannu nukkua millään, niin tarjosin tissiä joka välissä, jos edes sen avulla nukkuis. Nyt se sitten haluaa sitä joka välissä. Entinen 3 syöttöä yössä oli tähän verrattuna hyvin nukuttu... Kyllä se rauhoittuukin syliin ilman tissiä (harvemmin vaan tassuttelulla) ja nukahtaa sitten, mutta saattaa herätä kohta uudestaan. Ihan niin kuin pitäis tarkistaa, että joko nyt sais. Ja joka välissä unissaankin vääntää mahalleen ja sit tulee huuto, kun ei saa nukuttua niin. Vieressä ei käänny, nukkuu paljon rauhallisemmin, mutta siinä on vielä enemmän sen tissin perään. Jotain pitäis varmaan tehdä... Ongelma on osaltaan siinä, että esikoinen nukkuu osan yöstä meidän huoneessa ja häiriintyy kyllä, jos enemmän tulee itkua. Oon siis aika helposti antanu periks. Senkin takia, kun ei vielä oikeen noi kiinteet uppoa, niin kai sit voi nälkäkin olla. Säädetään nyt vielä hetki, ja sit ku yön kukkumiset alkais vähentymään (Vilja aika usein edelleen piristyy keskellä yötä, jos uni ei jatku helposti ilmavaivojen tms. takia), niin vois harkita toiseen huoneeseen siirtämistä. Viereen ottamiseen vaan on niin helppo turvautua, jos ei muuten saa levättyä...

Nyt jos vähitellen sais päivän käyntiin...
 

Yhteistyössä