Helmivauvat 2009 ~syyskuussa~

Ensiapu

Heimlich-menetelmä, kun potilaana on alle vuoden ikäinen vauva:

. Aseta vauva vatsalleen käsivarrellesi siten, että hänen päänsä on sinun kädelläsi. Laske käsivarttasi hiukan, niin että vauvan pää on hänen vartaloaan alempana.

. Tue vauvan päätä kädelläsi. Pidä vauvan leukaa peukalosi ja etusormesi välissä. Anna käsivartesi levätä reidelläsi.

. Napauta kämmentyvelläsi vauvan selkää neljä kertaa napakasti lapaluiden väliin.

. Käännä vauva sitten selälleen. Pidä häntä reidelläsi tai jollain muulla tukevalla pinnalla siten, että hänen päänsä on hänen rintakehäänsä alempana.

. Aseta etu- ja keskisormesi vauvan rintalastan päälle hiukan nännien alapuolelle ja hiukan rintalastan alakärjen yläpuolelle.

. Paina vauvan rintalastaa neljä kertaa napakasti, siten että rintakehä painuu joka kerta 1,5-2,5 cm. Jokainen painallus on yritys irrottaa viera sesine hengitysteistä pakottamalla ilmaa kulkemaan kuehkoputkesta ulos.

. Jatka neljän napautuksen ja neljän painalluksen sarjaa kääntelemällä vauvaa vuoroin vatsalleen ja vuoroin selälleen, kunnes esine irtoaa. Mikäli vauva menee tajuttomaksi, lopeta käsittely. (Ryhdy antamaa ntajuttomalla vauvalle ensiapua, jos olet oppinut menetelmän ensiapukursseilta.)

. Vie lapsi lääkäriin tai sairaalaan vaikka hän alkaisikin hengittää normaalisti.

Tuohon lisäisin sitten jos esine ei irtoa hengitysteistä, niin aloitetaan puhalluselvytys, jotta saadaan esine liikkumaan pois hengitystä estämästä. Ja äärimmäisessä tapauksessa voi joutua myös aloittamaan paineluelvytyksen. Näissä on hyvä muistaa että ei puhalla liikaa, vaan oman suullisen verran ilmaa vauvan keuhkoihin, eli todella vähän. Painellessa riittää kahdella sormella painelu.

Otin tuolta www.vauvat.net sivuilta nuo ohjeet, siellä on paljon muutakin.
 
:eek: :heart: :headwall: :p :wave: :whistle: ;)
Tsiisös!! Tein si testin ennenku lähdetään reissuun, et ku on 5 vko menny vikoista menkoista ni peijoona haamua näyttää!!

Juup että voipi olla ettei nukuta oikein kun ihan epätodellinen olo ja pitäs herää jo klo 2 ja lähtee kohti lentokenttää. Ei voi olla totta, vaikka jumankauta tätähän tässä nyt haettiin kun jätettiin skordarit piirongin laatikkoon, mutta että näin pian. LA olis näillä näkymin 25.5.2010. Huvittavinta täs on et mul alkoi hääyönä menkat, josta kierrosta si tärppäs :heart: Anoppi sanoi kun lähtivät meidän häistä että 'Hennille kaveri on sitten tilauksessa :)' ..ai että ku kuulee niin sissos. En ole puhunu muille ku siskolleni ja nyt oli pakko tulla teille avautuu :heart: Että näin.

Lisäyksenä vielä että tuo esikoinenhan tuli clomifeneillä niin en olis uskonu että aivan luomusti tulis toinenkaan...Mutta niinkuin tsiljoona kertaa ollaan huomattu niin näissä vauva-asioissa ei päde mitkään säännöt. Just kun kuvittelee jonkun asian olevan niin tai näin niin huomenna kaikki onkin toisin.

Nyt on yhdistelmävaunutkin kuplamuovissa ja autossa jo odottamassa. Ei me si ostettu niitä matkiksia, vaikka kävin kyllä kattelee.
 
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Haavemamma :heart: :heart: :heart: Onnea kovasti kovasti kovasti ja jarrusukkia pikkuruiselle!

Hui sanon mä kuitenki.. Just sain tuon toukan maate! Tuol kun väänti itteään pystyyn ja karjahteli niin aattelin et EI IKINÄ ENÄÄ.... :LOL: :LOL: No mul onkin kolme ihanaa lasta! Hiuka sääliks käy miestä, kun ei ainekaan mun toimesta enää saa lisää vauvoja... :whistle: Olisi halunnut meinaan.... Mut mut täällä näppäimillä ikää 38v ja kolmesti erittäin raskas raskaus ja viimoisest toipuminen tooooosi tuskaa... Niin kyl se vaan nyt on niin et mun osalta vauvat on tehtynä.
 
Pitkästä aikaa taas :wave:

Haavemamma Onnea! :flower: Kauhee vauvakuume mullakin, mut ei nyt vähään aikaan vielä...

Meillä poika konttaa jo ihan hienosti ja kaikkea vasten on noustava ylös koko ajan. Ottaa käsistä tuettuna jo muutaman askeleenkin, näinköhän lähtee aikasemmin kävelemään kun siskonsa aikoinaan 10kk iässä? Pitkin yötä poika heräilee ja taitaa melkein unessa vielä olla kun jo seistä töröttää sängyssä ja kitisee. :/ Ihanaa. Muuten on yöt menny suht hyvin, heräilee 1-4kertaa ja taputtelulla on hiljentynyt.

Taitaa meidän imetykset olla ohi, ei malta yhtään olla tissillä oli asento mikä tahansa. Pari imasua malttaa siinä olla ja sit riittää. Tästä tietysti seurannut se että eipä sitä maitoa enää paljoa ole tarjollakaan :| Muutamana päivänä oli vaipat tosi kuivia, eli oli pakko ottaa korvikkeet käyttöön. No, tavotteena oli että saisin imetettyä 6kk, se onnistu. Silti on fiilikset aika haikeet. Mut tuli toisaalta hyvään kohtaa tää, kun lähen sinne Lontooseen muutaman viikon päästä. :)

Mä oon antanu sormiruokia jonkun verran. Maissinaksut on pop :) Kurkkua annan sellasen paksun siivun jota sit hinkkailee, ei oo vaaraa et sais kovin isoja paloja kerralla kun on vasta yks pieni hammas alhaalla :) Pastat keitän nykyään pelkässä vedessä, ilman mausteita,(nami,nami...) että annan pojankin niitä syödä. Pehmeitä hedelmän paloja, leipää, marjoja, kaikki kelpaa :) Just jostain luin, että pienellä lapsella on se kakomisrefleksi kohta paljon lähempänä kun aikuisella, eli vaikka kakoo sen palasen ulos, ei välttämättä ole ollut mikään läheltä piti- tilanne. Toki pitää aina vahtia vieressä kun naposteltavaa antaa :)

Mä oon yrittäny saada myytyä meidän käärmeitä. Kauan ovat mulla olleet ja rakkaitakin, mutta enää ei vaan aika ja mielenkiinto riitä niille :/ Haikeet fiilikset siitäkin, mut parempi niiden varmasti olis jossain missä niille suotais enemmän huomiota...

Meillä olis kyllä aika kiire hankkia se turvaistuin. Kaukalo alkaa todella käymään pieneks, vyöt niin ylhäällä ja löysällä kun saa, eikä paljoa tarvii kiristellä. Ei tosiaankaan mahdu sinne missään toppapuvussa. Vähän selailin netistä niitä, taidan suosiolla jättää ukon hommattavaksi! :eek:

Nyt kun toi imetys alkaa olla lopuillaan meillä, niin nyt on pakko saada noi 11kg pois mitä on vielä ennen raskautta aikaisiin mittoihin. Ihan hirvee urakka! Ja kun pitää olla tällanen helevetin herkkuperse :kieh: Hyvin jo muutaman kilon sain pois ja sit repsahdin. Sit ajattelin et no, repsahdellaan nyt sit kunnolla ja alotetaan taas laihis. Tuloksena 3 kiloa Lisää lähtöpainoon!! |O Nyt oon yrttäny jokatoinen päivä ainakin päästä itekseni sauvakävelylle, jos en malta olla herkuttelematta nii ainakin liikuntaa lisättävä. Katsotaan, katsotaan... :)

Taas tuli vaan omaa napaa, flunssaa oli meilläkin ja taas vähäks aikaa taltutettu. Mut eiköhän se lapsi perheessä ole ihan joka syksyinen juttu, jos vähänkään kodin ulkopuolella liikkuu. Ei kivaa, mutta kuuluu asiaan. Paranemisia vaan kaikille nuhanenille ja korva yms kipuisille :hug:

Josko kattelis jotain boxilta vähän aikaa ja sit yrittää nukkumista (uniongelmaa täälläkin, tosin ei oo uus juttu :/ )

Syysterveisin,

Bianca ja Jooa 7,5kk :heart:
 
Onnea Haavemamma!! Ihanaa että tuli näin nopeasti ettekä tarvinneet clomeja :heart: :D Varmaan ihan utopistinen olo!

Maelle jaksamista, saisivat nyt loppua noi tulehdukset!! :hug:

Maalla oli rentouttavaa, oli ihana olla rauhassa sienessä ja saunoa. Kävin järvessäkin, vesi +14 astetta, hyiseltä tuntui!
Tyttö vieläkin öisin raivoaa eikä huoli rintaa kun vasta puolen tunnin suostuttelun jälkeen. Kamalaa itkua siis ollut monena yönä, ihan kurkku suorana huutaa. Eikä siis kuitenkaan rauhoitu ilman rintaakaan. Päivisin on onneksi nyt ollut ihan hyväntuulinen ja syönytkin hyvin. Mutta ei niitä hampaita vieläkään näy, kuinka kauan niitä oikein voi tehdä?
 
Haavemammalle onnittelut plussasta! :heart:

Ihanan hedelmällistä aikaa tuo, kun elimistä palaa normaalitilaan synnytyksen jälkeen. Meillä Vilja kans sai alkunsa heti ekasta kierrosta kun olin lopettanu esikoisen imetyksen. Kropalle jää jotenki vire päälle... :)

Ensiapuohjeista kiitokset. Ihana kun täältä löytyy asiantuntemusta joka asiaan. Oon pitkään miettiny, että pitäis käydä ensiapukurssi. Yksi tuttu pitää niitä toisinaan, ja yritän suostutella sitä järjestämään vaikka jonku minikurssin nimenomaan sellaisista ensiaputaidoista, joita voi tarvita kotona lasten kanssa ollessa. Varmaan sais helposti porukkaa sille.

Meillä on menny kaks viime yötä ährätessä. En ymmärrä mikä on. Mikään ei oo selkeesti vialla. Ehkä sit hampaat, mutta ei mitenkään selkeesti nyt näytä siltäkään. Viime yönäkin oli pahimmillaan kolmen tunnin pätkä, että Vilja ei saanu nukuttua. Ei se kovasti itkenytkään, mutta uni ei tullut, vaikka kaikki keinot tuli kokeiltua. Nukahtikin, mutta sitte parin minuutin päästä taas alkoi kitinä. Hereillä ollessa on vaan vähän tavallista ärtyneempi mut ei pysty nukkumaan. Vielä olis alle kolme viikkoa siitä kun valitin, että saatiin mahdollisesti vesirokkotartunta. Kohta pitäis tulla näkyviä merkkejä jos tämä on sitä.
 
Pikapikaa..

Maelle kovasti jaksuja, ei ole kivaa tuo korvakierre :hug:

Haavemammalle erittäin paljon onnea, vaikka taijatte olla jo reissussa... :flower:

Täällä räkätauti jatkuu äipällä. Onneksi Aino ei ainakaan vielä ole tässä taudissa, lauantaina kyllä vähän lämpöili, mutta ei tainnut olla tätä sitten. Eilen alkoi myös viisaudenhammas oikutella minulla , hankaa poskea niin kipeesti että oli soitettava aika tälle päivälle. Katsotaan suostuvatko ottaa pois vai mitä tekevät, poistoaika olis vasta marraskuussa |O

 
:wave: Pikaseen käymässä

Haavemammalle paaaljon onnea, ihana uutinen :heart:

Mae jaksamista ja :hug: toi korvakierre on niin kurja juttu kun olla voi, pelkään kanssa ihan hulluna koska meillä alkaa kun mulla ja miehellä kummallakin ollu korvakierteet ja kitarisat leikattu pienenä, toivottavasti ei periydy taipumus mutta hyvinkin voi olla mahdollista
:(

Meillä taidetaan kans tehdä hampaita kovasti, kaikki menee suuhun ja oikein hinkaa ikeniään mm. tutilla narskuttaa jatkuvasti, yölläkin on hiukan sellasta levottomuutta ollut ja kitinää :whistle: alhaalla kyllä kuultaa sellainen valkoinen pieni kohta et sieltä vois olla tuloillaan eka hampu :)

Nyt pukeen ja kerään pyykkiä kun tyttö vielä unilla :wave:

Kareliini ja Sara 6kk+
 
pur
MAE voi hemmetti, tosi ikävää ettei putkistakaa ollu hyötyä. Oikeeen paljon voimia sulle ja tietys ti :hug:

HAAVEMAMMA Ihanaa, niiiin paljon onnea :flower: . Mä muistelenkin et teillä oli ollu vaikeuksia ykkösen saamisen kanssa niin tosiaan erityis onnittelut tästä.

Meilläkin on IMETYS OHI ja mä oon kyllä helpottunut. Myöskin tyttö ei oo protestoinut asiaa ollenkaan mikä tietty on iso plussa. Haikee olohan tosta meinas jäädä mut nyt kun se on tosiaan loppu niin tyttö on alkanut tekemään ruoan ´jälkeen (meillä oli metys aina heti ruoan jälkee) nii et juo määränsä pullosta ja jää sitten halittelemaan mun syliin. :heart: hieroo kasvojaan mun rintakehään ja muutenkin kiehnää siinä, eikä ollenkaan joka kerta nukahda vaan jonkin ajan kuluttua alkaa katsella ympärilleen et "jahas mitäs mä sitten keksisin". Tuntuu ihan yhtä hyvälle kun imettäminen, ehkä jopa vielä paremmalle kun toinen vartavasten noin hakee ja antaa läheisyyttä. Lisäksi hän sitten jaksaa halittelun jälkeen olla tosi pitkään lattialla kitisemättä...rakkauden voimalla :heart: :heart:

Toinen puoli on sitten, että meillä kyllä nyt käy muut viihdyttäjiksikin mut äidin syli on ainut paikka mihin kiukutellaan, rauhotutaan, pyydetään asioita, näytetään asioita ym. Imartelevaa mutta raskasta. Eilen kun olin maalamassa kaverilla niin huuto loppui ainoastaaan 20min päikkäreiden kunniaks ja hetin kun luovutin ja otin haalarin pois niin sitten kyllä viihty ihan ittekseenkin :kieh: . Eli äidin pitää myös aina valvoa viihtymistä ja viihdyttämistä vähintäänkin. huhuh.

Tsori nyt kun varmaan alan taasd kirjottelee enemmän tänne. Oon vamaan aikas ärsyttävä välillä täälläkin, mut mä huomaan olevani tääl kotona aika tylsä tyyppi jos en pääse tätä vauva arkee purkamaan. Pelkää vauvajuttua miehelle tai yrttien kuivausta tai jotain muuta yhtä hänen mieltään 24h kiehtovaa asiaa :ashamed: . no nyt kun tyttö nukkuu taas varmaan valtavan pitkiä päikkäreitä ni voisin koittaa kuitenkin vaikka kahvin siemasta.....
 
pur
.... ainiin, ostin vahingossa pirkan housuvaippoja 7-15kg ja tänään ku tultiin kotiin otti mies tytön hoteisiinsa aamupäiväk. Sitten tuli kakka tytöltä, vaipanvaihto alkoi normisti hoitopöydältä ja 18 min päästä kuului olohuoneesta isin iloinen ilmoitus tytöllä "hei nyt isi on jo ihan loppusuoralla tässä niin sitten voit mennä"
 
Mae
haavemamma ihanaaaaaaaa :heart: :heart: :heart: :flower: Toivottavasti kaikki menee hyvin :)

Kareliini Korvakierteethän on usein korvanrakenteesta kiinni ja sehän on periytyvää |O Meillä siis minä ollut kierteinen ja nyt molemmat pojat :kieh: Esikoisella on ollut pari tulehdusta putkituksen ja kitarisojen jälkeen (tehtiin kun Leevi oli 1,5v.), mutta Joonalla ei nyt näytä auttavan mikään :(

Ja taas omaa valitusta... Käytiin tänään nyt sitten tarkistuttamassa, ettei se eilinen tk-lääkäri ole saanut kovin pahaa tuhoa aikaiseksi siellä korvassa kun niin kovasti sitä verta vuosi. No ei onneksi ollut kun vähän korvakäytävää raapinut. Mutta paha tulehdus oli kuulemma, sanoi että "onneksi on tuubit, ettei ole aiheuttanut taas tuskaista painetta korvaan". Nyt sitten mennään TAAS torstaina tarkastukseen.

Huomenna meillä olisi sitten 6kk neuvola, vähän myöhässä kun Joona on jo kuitenkin 6,5kk. Mutta eipä tuo haittaa, kun ei ole kasvun kanssa tms. ollut ongelmia.

Mae ja Joona
 
Glow
HAAVEMAMMA :flower: ONNEA, HIENOO!!! :flower: :heart:

Ja sitten aloitankin valivalin...VÄSYTTÄÄÄ!!! Ensinnäkin, viimeyönä heräiltiin 1-2 tunnin välein :/ konttaa, istuu, ähisee, itkee ja yks kaks sammahtaa uudestaan, mut niin että ainahan mä olen hereillä ja mietin et mikä sillä nyt on?!
Toisekseen, hb oli mulla "vähän" laskenut 150--->113 :/ eikä vielä rautaa, vaan pitäis jotai raskausmonivitamiineja lähtee ostamaan :attn:
Ei ole tänään ehtiny edes päikkäreitä nukkua, niin et odottelen sitä hetkeä kun pääsen yöunille ja siihen on vielä kauan, liian kauan.
Onnin nukutus on ihan mahotonta nykysin! kestää parhaillaan lähes 2 tuntia. Ihan sippi vellin jälkeen mut jotenki oudosti piristyy tai sit väsyneenä meuhkaa sängyssä ja pakko olla siinä makkarissa mun tai miehen, yleensä mun, tai muuten on huuto kova. :headwall:
juu että näi...

Ryömiminen jäi Onnilta väliin, konttaa nyt ihan tosissaan :heart:
 
Heippa! Tulin kattelemaan mitä muille helmikuisille kuuluu..
Mä en oo aikoihin käynyt täällä kuin vain hetken lukemassa muiden kuulumisia, ite oon viimeksi tainnut toukokuussa kirjoitella.. :ashamed:
Ja kateellisena luin että täällä jo haavemamma odottaa jo seuraavaa. SUURET ONNITTELUT!!! :flower:
Mä vaan kuumeilen :D
Ihanaa huomata et on monilla vaavit samassa vaiheessa kuin itelläänkin, toi meiän touhottaja menee kyllä pää kolmantena jalkana ja niiin varmana itsestään yrittää nousta, seinää vastenkin. Tosin siinä kopsahteli pää seurauksena, mutta kaikkea pitää kokeilla :)
Onko muut käyny mittauttaa/painoa ottamassa neuvolassa nyt 7kk? Kun ei ole varsinaista neuvola käyntiä.. Mun ois meina, kun on toi neuvola aika lähettyvillä ja neukkutäti sanoi et voidaan ihan hyvin tulla :)
Vauhdikasta syksyä muiden helmien mammoille ja helmivauvoille!!
 
Haavemammalle hirmuisesti onnea :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Ihana kuulla, että ette tarvineet apuja toisen alkuun saattamisessa.

Mae :hug:

Glow :hug: Oletko kokeillut Onnille unipussia? Meillä se ainakin hieman rauhoitti yötä. Meillä on sellainen ihan ohut puuvillainen, kun poika on melkoinen hikipää. Heräämiset ei todellakaan loppuneet, mutta yöllinen touhu väheni merkittävästi.

Nyt pesemään saunaa...
Kuume ja Konsta 6kk+++
 
Glow
joo, mä kattelin unipusseja, mut törmäsin vaan aika paksuihin...? tai sitten oli ohuemmista oikea koko loppu :/ mistä ootte ostanu? lastentarvikeessa oli aika paksuja kaikki... toi kuumakalle ei kovin paksua tartteis...
 
IHANAA Haavemamma! :hug: :heart: :heart: Paljon onnea! Ihan tuli vauvakuume itsellekin...

Maelle jaksuja :hug: Uskomatonta, ihan kamalaa. Toivottavasti helppais pian!

Karvatonkoira, mä niiiin sympatiseeraan sua tossa tissilakossa :hug: Meillä kesti sen 5päivää ja nyt tissi maistuu enemmän kun aikoihin :kieh: Toivottavasti teilläkin imetys vielä ottaa sujuakseen, jos haluat sitä jatkaa.

Rosinante[/b], ihan verohallinon sivuilla laskin tulojen perusteella uuden vero% ja tilasin sit uuden kortin. Hoitovapaalle mäkin jään nyt 16.10-21.12. Sitten mies on isäkuukaudella ja mä "menen töihin" eli pidän 5vkoa vuosilomia. Työnantaja antoi mun ite valita, et haluanko koko joulukuun palkan + vuosilomapalkan vielä tänä vuonna vai esmes 50%, mut tietty mä ahneena haluan kaikki tälle vuodelle, kun saan 100% käteen kaikki :LOL:

Tutin käyttöähän suositellaan vähennettäväksi minimiin, kun hampaita alkaa tulla suuhun purentavirheiden takia. Meilläkin on tutti vielä käytössä, mut vaan nukkumaan mennessä ja yöllä rauhoitteluun. Luotan siihen, et kyllä se sit joskus unohtuu :whistle:

Sormiruokana meillä porkkana, maissinaksut, omppu ja näkkäri.

Sitten omaa napaa. Yöt on muuttuneet ihan hirveiksi :headwall: Nykyään herätään 30min-1h välein ja rauhoittuminen on todella työntakana. Noustaan konttausasentoon ja hakataan kättä patjaan ja kitistään tai sitten vaan pyöritään ja pyöritään ja kitistään. Tutti ei juuri kelpaa, työntää pois ja laittaa käsiä suun eteen. Flunssaahan meillä on ja epäilen, et on tekemässä myös lisää hampaita. Olen vaan niin väsy :eek: :headwall: :ashamed:

Mutta jaksuja kaikille muillekin väsyneille ja paranemisia sairastaville niin äideille, vauvoille kuin isillekin (ja sisaruksille). :hug:

Tuiskunen ja Alexi 7,5kk+
 
Millaisia unipussit on?? Käykö ne tollasille kuumaverisille?
Meilläkin toi nuoriherra nukkuu jokseenkin levottomasti, kun meillä herättäis aina vaille kuuden, jos ois pienen miehen päätettävissä... Mut useimmiten saan vielä nukkumaan, noin tunnin sisällä pullon avulla, ja hytkyttämällä.. Ja välillä pitää olla pois ite näkyvistä, et herra malttaa nukahtaa. Kun muuten niin kovasti haluis seurustella isin ja äidin kanssa.. :D
Ja tosta sormiruuasta miten ootte aloitellut? Me ei olla viel mitenkää... :ashamed: tai no maissinaksuja oon antanut, mutta kun annan sen käteen niin ei tajua/osaa laittaa omaan suuhunsa, vaan puristaa sitä ihan täysillä, ja kattelee, ja tiputtaa maahan kun se ei enää kiinnosta. Mutta kyllä se syötettynä maistuu..
Missä kunnissa asutte, siis että saatteko kuntalisää kun jäätte hoitovapaalle? Me asustellaan Espoossa, joten vielä ainakin toistaiseksi saadaan kuntalisää vaikka kovasti sitäkin ollaan poistamassa... :kieh:
 
Mutta :attn: Pakko kysyy puurosta. Siis varmaan täällä on sitä jo jauhettu tuhat kertaa ,mutta menny mulla ohi....
Siis annatteko nuita vauvojen piltti ym 5-6kk ja 8kk puuroja vaiko Nallen pika kaura hiutaleita???? Tää on mulle uus juttu ja nyt pitäis siirtyä noihin mutta siis kumpiin. Nallen pika kaura hiutaleissa on ainakin SOKERIA siis haittaako??? :ashamed:

Nyt lukemaan muitten tekstiä.....

Memsku ja Helmi
 
Tuosta unipussista piti vielä sanoa, että ostin Ikeasta, eikä hinta päätä huimannu kun maksoi muistaakseni n.15e. Tosin ei se meillä oo mitenkään öihin vaikuttanut :/

Memsku, Mä annan pojalle ihan noita tavallisia kaura ja neljänviljan puuroja. Ei niissä lisättyä sokeria ole, lähes kaikki viljat & kasvikset sisältää luontaista sokeria, ikävä kyllä.

Hitto et meillä on nykyään vaikeeta toi vaipanvaihto. Ei malta olla hetkeekään selällään ja kun sonta on vaipassa ja toinen vääntää ja kääntää minkä pystyy niin eiköhän ne paskat oo ympäriinsä! :kieh: Ja sylissä yhtä hankalaa pukeminen & vaipattaminen, saa ihan hikipäässä tapella tuon jössikän kanssa! :eek: Ja sama on ruokailu, on niiiiin vaikeeta. Ihan tasan jokasen lusikallisen (siis niiden jotka päätyy edes osaks suuhun eikä lattialle/pöydälle/seinälle/vaatteille ) on sormet laitettava suuhun ja kaivettava ruoka ulos! Ja eihän se vielä riitä, se ruoka on hangattava naamaan ja erityisesti korviin, silmiin ja hiuksiin. Ja tää on siis ihan JOKA kerta kun syödään... On meinaan pikkasen rasittavaa! :/ oon vakavasti harkinnu et pitää jotenkin sitoo sen kädet tuolin reunaan... :ashamed:

No juu, jos lähtis sitä puuroa kohta laittamaan :)

Bianca ja Jooa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bianca:
Tuosta unipussista piti vielä sanoa, että ostin Ikeasta, eikä hinta päätä huimannu kun maksoi muistaakseni n.15e. Tosin ei se meillä oo mitenkään öihin vaikuttanut :/

Memsku, Mä annan pojalle ihan noita tavallisia kaura ja neljänviljan puuroja. Ei niissä lisättyä sokeria ole, lähes kaikki viljat & kasvikset sisältää luontaista sokeria, ikävä kyllä.

Hitto et meillä on nykyään vaikeeta toi vaipanvaihto. Ei malta olla hetkeekään selällään ja kun sonta on vaipassa ja toinen vääntää ja kääntää minkä pystyy niin eiköhän ne paskat oo ympäriinsä! :kieh: Ja sylissä yhtä hankalaa pukeminen & vaipattaminen, saa ihan hikipäässä tapella tuon jössikän kanssa! :eek: Ja sama on ruokailu, on niiiiin vaikeeta. Ihan tasan jokasen lusikallisen (siis niiden jotka päätyy edes osaks suuhun eikä lattialle/pöydälle/seinälle/vaatteille ) on sormet laitettava suuhun ja kaivettava ruoka ulos! Ja eihän se vielä riitä, se ruoka on hangattava naamaan ja erityisesti korviin, silmiin ja hiuksiin. Ja tää on siis ihan JOKA kerta kun syödään... On meinaan pikkasen rasittavaa! :/ oon vakavasti harkinnu et pitää jotenkin sitoo sen kädet tuolin reunaan... :ashamed:

No juu, jos lähtis sitä puuroa kohta laittamaan :)

Bianca ja Jooa
Kiitos!!! Ai niinpä taitaakin olla niitä luontaisia sokereita!! :headwall: Tyhmä mä. Siispä kokeilen tänään!!!
 

Yhteistyössä