Helmivauvat 2009 ~syyskuussa~

flunssa rantautui sitten tännekin. Isoveli on tuhissut jo pari päivää ja nyt yöllä meni sitten pikkusiskonkin nenä ihan tukkoon :( Raasu on ihan ihmeissään et mikäs olo tää tämmönen on, eka nuha nimittäin. Ja kuumekin tuntuu olevan vähän noususuunnassa :(
Nyt kun ite pysyis terveenä.

vaipatus+pukeminen on mission impossible.


atooppinen ihottuma meillä on esikoisella, mutta mitään syytä sille ei ole keksitty. Kummallakaan meistä vanhemmista ei ole,eikä suvuissakaan ole sitä. Isällään on kyllä aika kuiva iho,että ehkä se sitten sieltä puolelta tulee. Mitään pahentavia tekijöitä en ole huomannut, kesällä se on hyvä,talvella ei. :/ Ja nyt kehittänyt vissiin jonkinasteisen allergian siihen kaveriksi.

kakka ongelmaa on meillä ollut. moneen päivään ei jasmin kakkaa saanut tehtyä ja nyt olen muutamana aamuna antanut puoli teelusikallista levolacia. Nyt tuli sitten vähän normaalimpi kakka tänä aamuna. Ja luumusosetta neiti ei suostu syömään.

mutta nyt taas juostava.
labello ja neiti nuhanenä 7kk+
 
Ruvetaankos puuhaamaan niitä PIKKUJOULUJA elikkäs tapaamista? Kesällä sovittiin tapaamisessa Tampereella, että treffataan vielä tänä vuonna!
Olisi ihana nähdä taas!!

Meitä on vissiin aika vähän täällä pääkaupungin suunnalla?
Joten paikka olisi varmaan parempi olla keskemmällä Suomea :D
Ehdotuksia siis! Tampere, Lahti Mikä? Ja Milloin? Marraskuu?

Nyt laittaa sämpyt pellille...
 
Mae
smirgelin täytyypäs tarkkailla... Mä oon nyt kyllä monta vuotta jo katellu kun hintoja vaan nostetaan. Esim. sininen keiju oli pari vuotta (vai viime vuonna) 1,80? ja nyt se maksaa 2,25? |O

atopia meillä on molemmilla pojilla atopia. Mitään järkevää syytä ei ole, mutta allergioita mä syytän. Esikoisella on varmaankin vieläkin jotain allergioita, iho ei ole hyvä ja yöt levottomia. Mutta ei se muuten valita. Ja paha on muutenkaan ruveta 4-vuotiaalta mitään karsimaan kun on jo niin laaja tuo ruokien määrä.

flunssaisille ja muuten väsyneille iso :hug: Mä niin annan kaikki sympatiat.

Pikkujoulu Joooooo, aletaan vaan järkkäilemään. Varmaan pitää aika nopsaa ruveta, että saadaan joku paikka. Kun on kuitenkin pikkujouluaikaa... Mulle ainakin käy pääkaupunkiseutukin, samoin Lahti. Tamperekin käy, vaikkakin on aika kaukana. Pitäisikö kartoittaa, että ketkä olisi tulossa ja mistä päin ja sitten sen mukaan miettiä paikka?!

Meillä oli neuvola eilen ja meidän iso pikkuinen mies oli 10kg70g, pituus 73cm ja py 45cm

Huomenna on sitten taas se korvalääkäri ja mä en oo mitenkään kovin positiivinen asian suhteen, Joona EDELLEEN rohisee.

Mae ja iso-pieni Joona
 
Glow
Lisää purnausta. Kun tuntuu että on niiin yksin tän kaiken hässäkän keskellä :/
Viikottaisessa mammatapaamisessa ei tätä nykyä kuulema käy ketään. Mun paras ystävä on töissä käyvä lapseton sinkku ja toinen hyvä ystävä asuu vähän kauempana, töitä tekee tätä nykyä hänkin, eikä sitä niin vaa tuu illan eellä enää kylään lähdettyä.
Kaipaisin samalla aaltopituudella olevaa ulkoilu yms seuraa!!
Miehelle sanoin yks päivä että mä haluan lähtee jonneki, ahistaa tää ainainen kotonaolo ja jokapäiväinen siivous jne... Mies sano että "no sun pitää mennä kaupungille onnin ja muidenkans" Niin, että kenenkä muiden?? :eek:
Mies kauheesti koitti että oisin kaveria yhden rouvan kanssa joka muuttanu tänne toiselta paikkakunnalta (mies tuntee sen miehen ) mutta eipä meillä oikeen jutut käyny yksiin ja kun muutti tästä läheltä pois niin eipä ole sen jälkeen kuulunut. Mies oli siitä niin huolissaan et voivoi onkohan sil ketään kaveria kun ei oo täältä kotosin. No on sillä, hyvinkin paljon kavereita! Olin vähän et mitä*piip* se huolehtii jostain toisesta akasta, minä tässä kaipaan ystävää :kieh: :'(
Onhan noi naapurit muksuineen pihaseurana, mut ei se oo sama asia kun löytää joku hyvä kaveri... :attn:

Ja se koira nostaa mun verenpainetta niin maan prkleesti :kieh: kuvitelkaa, mun extrahimo siivooja mummo!! haluaisi ottaa koiran, ei vain siksi että auttaisi mua vaan haluaisi maalle kaverin itselleen!
Mut ei toi äijä vaan voi sitä nyt sinne viedä |O no joo, matkaa on se 500-600 km, mut se on yks viikonloppu kun homma ois tehty!!! Mun tekee mieli kysyä jokapäivä että KOSKA sä viet sen. Mut mä en uskalla :ashamed:
Ei se suutu, tai suuttuu, se ei sitten puhu mulle mitään taas... Vtn hienoo!
 
Tsemppiä kaikille väsyneille ja kettuuntuneille ja sairastaville :hug:

Täällä taas viime yönä kello kaksi keksittiin et eihän yöllä tarvi välttämättä nukkua, eihän??! Ja kello viisi sitten ajateltiin että ehkä vois sittenkin nukkua jonkun aikaa... |O Pitää vaan yrittää hytkyttää konttaus-asentoon ja jutella kieltä joka kuulostaa Hollannin ja Thaimaan sekoitukselta :p Ja pukeminen ja vaipanvaihto on mahdotonta kun koko ajan pitää sepyillä jotain ja naamaa ei sais meilläkään pyyhkiä, se on niinku pahinta ja siitä tulee ISO HUUTO :LOL:

*haukotus*, oppis jo kaiken tarvittavan et sais taas nukkua ja sais omat hieman kireellä olevat hermot vähän ei-kireemmiksi :saint:

Pikkujoulut olis joo mahtavat, niitä odotellessa =)

Smirgelin Täytyykin ruveta tarkkailemaan kaupassa noita hintoja, raivostuttavaa tollanen venkoilu kauppiailta :kieh:

Ei tosiaan menty muskariin tänään, ei olis voinut VÄHEMPÄÄ kiinnostaa aamulla kun ei saanut yöllä nukkua |O

Ugh! Nyt meen päikkäreille tytön kanssa tai olen perseeseen ammuttu karhu koko päivän :p
 
Hitsiläinen että voi väsyttää, Sisukas vetäs hienosti tänään... Ei millään suostunut nukahtaa päiväunille, herättiin hieman seitsemän jälkeen toooosi huonosti nukutun yön jälkeen |O . Ja Sisu näytti ekoja unen tulon merkkejä puol kympin pintaan, kun meinasi nukahtaa mun syliin, jaa kun vein sänkyyn niin ei piti nousta ns, seisomaan kaidetta vasten.. ja ees taas rumppailin sitä makuulleen jnejne.. Ja sit herran oli pakko seurustella isilleen joka nukkui viereisessä sängyssä ( meillä mies nukkuu päivät, kun tekee yötöitä- ei tosin joka yö- mutta herää siis päivällä klo13-15 välissä..). Ja en jaksanut alkaa taistelemaan niiiin mentiin takaisin olohuoneeseen, ja siellä taas riekuttiin :D mutta sit yhdentoista aikoihin meinas ruuan jälkeen sippaa mun syliin taasen tuttelia juodessa..No mutta kun pääsi sänkyyn, niin ei seurustelu ja kikattelu nukkuvalle isille alkoi heti.. :kieh: ja yritin kaikkea siinä, sit mieskin heräs ja otti pienen miehen viereensä, jos siinä nukkuisi.. mutta ei, se oli vielä hauskempaa kun pääsi isin viekkuun höpiseen.
Mutta sitten kun yli puolen tunnin kuluttua otin pienen äijän olkkariin seuraani, ja taas mentiin vauhdilla, mutta selkeesti väsyneenä. Sain klo12.20 nukkumaan ja mietin ettei meillä oo ikinä ollut näin vaikeeta mennä päiväunille, että onko joku vaihe??
Ja mietin myös et pitääkö meiän hankkia joku kakkossänky toiseen huoneeseen johon mies menis päiväksi nukkumaan, kun Sisukas ei malta nukahtaa kun näkee isin viereisellä sängyllä ees koisimassa, vaan heti alkaa kikattaa ja uni tule. Ja on kyllä mullekin vaikea laittaa herra nukkuu, kun en voi jättää omaan sänkyyn hereille, jottei kauheesti herättäis isäänsä (vaikkei hän siitä pahaa tykkää..) mut mua vaan uuvuttaa tää venkoominen.. :|
Nyt pieni ukkeli meinas jo ilmoittaa heräävänsä, kun on nukkunut 1h 10min. mut heijailin takasin uneen, saa nähdä jaksaako kauaa nukkua..
Mut musta tuntuu etten ehdi enkä oikein jaksakkaan poitsun päiväuniaikaan tehdä mitään, muuta kuin jumittaa koneella tai muuta missä saa "aivot narikkaan", nukkuakkaan harvemmin osaan samaan aikaan kun aika menee siihen kun mietin et kohta Sisukas kumminkin herää.. :(
Tosta kuntalisästä joku sanoi ettei saa jollei oo yli 4kk kotona ?! :eek: törkeetä.. Onkohan kaikissa kunnissa sama.. tosi outoa. Me ollaan pk seudulta, en oo viel vieny papereita kelaan, jumijumi, mut oon kyllä onneksi yli 4kk kotona mut pitäneen sanoa kaverille joka jäämässä kotiin n.3kk:si että voipi olla ettei saa kuntalisää..
Miten teillä atooppisihoisten äideillä miten on oireilut alkaneet?? Ootteko ite huomanneet vai lääkäri sanonut?
Meillä käytiin lääkärissä viime viikolla, ja kuukauden/pari on pojan silmänympärykset punoittaneet, ja ollut pieniä näppyjä. Neuvolassa sanottiin että silmien kanavat vielä tukossa tms, mut lääkäri sanoi että näyttäis et ois atooppinen iho :( mulla itellä ollut pienenä atooppinen ihottuma, ja samoiten miehellä... joten nyt oon vakuutusta hakemassa, kun en aiemmin sitä saanut. Ja vauhilla pitääkin hakea, kun jos on atooppista niin varaudun pahempaan :| siis kun itelläni ei löydetty sopivaa rasvaa ja ravattiin lääkärissä jne.. äääh.
Smirgelin meillä ainakin toi lähikauppa on niiiiin törkeän kallis että mä kuljen siellä silmät ummessa, kun en viitti kattoa niitä riistohintoja.. kun noi monet piltin merkin marja/hedelmäsoseet hieman yli 30 senttiä purkki, mut sit semperin joku 29 senttiä tms... ja ihan ruoka ne menee sinne 90 sentin kieppeille joka tuntuu ihan kauheen kalliilta :S Mutta kallista ne kai on kaikkialla, mut mä käyn aina prismassa käydessä haalimassa soseita ja tutteleita kun siellä halvempia.
Glow mulla kanssa vähän sama ongelma ettei oikeen löydy mammaseuraa ja poitsulle "kaveriseuraa", ja jos on niin monesti ei olla kauhean samanhenkisiä :( mutta eilen löysin mammakaverin ja eka kaveripoika Sisukkaalle täältä pk seudulta :):) tää Sisun uusi kaveri 4kk vanhempi kuin Sisu mut eipä väliä :D
Kuinka monet täällä odottaa jo seuraavaa, tai siis on raskaana?? Mä oon ihan pihalla..
Ite kuumeilen kauheesti ja kattelin mammavaatteitakin just netissä... Mies ois suostuvainen jo seuraavaan mut mä haluan painoa pois ennen kun toinen tulee, joten nyt pitäis saada ropisten tippumaan. :headwall: helpommin sanottu kuin tehty...
Mut te joille seuraavaa jo pukkaa, niin saatteko täyden äitiyspvrahan kun heti ¨perään tulee? Kun oon kuullut et se menis sit alimman mukaan mut et vanhempainpvraha tulis samana kuin nytkin jos vakipaikka tai 3v sisällä tulee seuraava vauva?! Mä en tiedä yhtään :(
Anteeksi avautuminen.... Ja monetmonet kysymykset. Tosi sekavanlaisesti asiani ilmaisin. Mutta vastailkaa jos tiedätte :)
 
Sisunäiskä, mulla on semmonen käsitys että jos tulee kaksi lasta kolmen vuoden sisällä, niin saa saman äitiyspäivärahan uudesta syntyvästä vauvasta kuin siitä edellisestä lapsesta.

Vapanvaihto ja pukeminen, saa huutoa aikaan täälläkin. Teippivaipat on tosi hankala saada kiinni, tarkoitus olis siirtyä päiväsaikaan käyttää noita housuvaipppoja. Mutta kun meillä on teippareita useampi paketti, kun viime aikoina ollut noita vaippatarjouksia :saint:

Syönti takkuaa taas vaihteeksi meillä... Söisi vaan perunaa, porkkanaa, kukkakaalia. Puurot ja liha-, kalasoseet on ihan yäk... Toivottavasti menis ohi nopeaan tämä ruokalakkoilu :headwall: En tiiä millä tuo tyttö elää, mulla jollain vissiin kumiminkin. Maitoa nyt juo jonkun verran onneksi.

Glowlle tsemppiä :hug: Mä kans puntaroin itse, mitä me tehdään meijän koiran kanssa :ashamed: On niin allapäin jatkuvasti, kun ei ole tarpeeksi aikaa sille ja nyt oksenteleekin paljon, ei kumminkaan tunnu mitään mahatautia olevan. Mietin että varaanko ajan eläinlääkäriin ja selvittäis miksi oksentelee vai sitten ihan sen viimeisen ajan :ashamed: Vaikeaa, koira kumminkin ollut mulla jo 7v.

 
Hyvä Smirgelin! Niinhän sitä pelätään että ruuan alvin lasku ei hinnoissa näy, ja noin ei sit tosiaan ainakaan näy jos ensin nostetaan. Seurailen kanssa.

Glow, nyt koira mummolle ja äkkiä. Koiralle ei mikään olis ihanampaa varmaan kun päästä jonkun yksinäisen mummon palluteltavaksi (nimin. mun isoäidillä oli koira...) Saisiko sitä asiaa miehen kanssa otettua esille mitenkään positiiviseen sävyyn, kuinka kiva juttu kaikille olis, tai että jos lähtisitte porukalla käymään. No, vie se varmaan mieheltä hetken tottua ajatukseen mutta loistava paikka varmaan olisi!

Jaha taitaa muskarin uuvuttama poika heräillä. Palataan

almaa
 
:wave: pitkästä aikaa =)

Kiirettä on piisannut, en juurikaan ole tänne kerennyt muuta kuin lukemaan :ashamed:.. no, tietokonetta ei ole päivisin ja iltaisin on sitten kaikenlaista harrastuksiin viemistä, ruuanlaittoa, läksyjenkuulustelua jne.

:hug: kaikille sitä tarvitseville!

Pikkujoulut: Jos pääkaupunkiseudulla niin alustavasti ja ainakin mielelläni osallistuisin :D

Smirgelin: Voi juma :eek: :( kun ovat kauppiaat ovelia hintojen kanssa. Saakohan tuollaista edes tehdä???? Tyyliin, juu eilen oli nää pilttipurkit 29 centtiä kpl peräti tunnin ajan ja nyt sit oltiin niin ystävällisiä et alennettiin hintaa... pistää kyllä kiehumaan :headwall: vaikka onkin pienestä summasta kyse.. ihan periatteesta harmittaa ja hienoa, että viet asiaa eteenpäin :hug: :flower:

Glow: Voimia :hug:

Me käytiin tytön kanssa 7 kk neuvolassa: uudet mitat ovat 6690g, 68 cm ja 40,9 cm. Kovasti kääntyillään ja kieritään. Utelias luonne tuo tyttö on ja oikein sosiaalinen =).. selvästi jo kommunikoi vaikkei sanoja olekaan. Tänäänkin veljelleen ilmaisi ihan selkeästi, että haluaa kans tutkia uutta Aku Ankkaa :D. Lähestyi ensin paijaamalla käsivartta, katsoi silmiin ja odotti, hymyili kun katseet kohtas ja ojentui lehteä kohti. Muutenkin varsinainen söpöliini :heart:

Yöt menee meillä edelleen hieman risaisesti. Unipussi on kyllä rauhoittanut ja nyt tyttö nukahtaa itse ilman tissiä sänkyynsä, se on jo iso juttu =). Päivällä nukutaan kolmet päikkärit.

Iho on pääasiassa hyvässä kunnossa allergioista huolimatta. Takapuoli menee herkästi rakkuloille, samoin suu jos on jotain allergisoivaa. Odotellaan maitoaltistusta jotta saataisiin joku korvike käyttöön. Kyllähän tätä rintamaitoakin riittää mut pumppaamalla sitä ei saa paljoakaan jos on joku oma meno (esim. hammaslääkäri).. joten ihan tarpeeseen tulisi välillä sekin.

Jeps.. nyt ruuanlaittoon =)

Fiiu ja tyttö 7,5kk :heart:
 
Smirgelin mä oon kans kauhistellu noita hintoja mut ihan viimeisimpiä hinnan muutoksia en oo seurannu. Viimeks viimeviikolla kattelin meijän lähikaupassa että onpa tosiaan soseilla hintaa, jumaliuta melkein euron/purkki! Meillä usein mies käy soseostoksilla kun käy muutenkin töiden jälkeen kaupassa, se ei oo kyllä mikään hintojen vertailija mut mä järkytyin! Tarttis vaan alkaa ite tehtailemaan mut kun noi valmiit on niiiin helppoja... :ashamed:

Joo ja ihan ihme juttu kävi viime yönä; poika meni nukkumaan siinä puol8 ja mä menin perässä jo vissiin puol9. Nukahdin ihan heti ja seuraavaks havahduin aamulla klo 5.20 kun poika heräs!!!! Siis mä en heränny KERTAAKAAN koko yönä eikä siis myöskään poika! En ees muista koska oisin nukkunu koko yön putkeen. Vaikka poika on kyllä joitain öitä nukkunu heräämättä mut mä oon yleensä aina heränny jos ei muuta niin pissalle tai sit vaan johonkin pojan kahinoihin... Aamulla sit kiittelin itteeni että olin tajunnu mennä niin aikasin nukkumaan ni sain ruhtinaalliset 9 tunnin katkeamattomat yöunet! Kyllä tekikin eetvarttia viimeaikojen pätkäunien jälkeen... Nyt varmaan seuraava yö onkin sit taas tosi levoton kun täällä hehkuttelen.

Nyt syömään!
 
Tehdäämpäs niin, että laitan fb:hen tapahtumakutsun kaikille helmivauvoille pikkujouluista. Siihen sit kyssärin et missä ja millon ni katsotaan miten homma etenis

Olikos viel joku halukas tapaileen joka ei ollut fb:ssä? Tai joku jota en oo pyytännä kaveriksi?
 
Glow
Noh, ukolla on tässä tainnu olla jo reilu kk aikaa tottua ajatukseen et joko lähtee koira tai minä ja se valitsi koiran lähtevän, joo olen kelju akka, paha vaimo |O No ei se mies niin ole sanonut mutta mähän tästä saan pskaa niskaan eräiltä ihmisiltä kun kuulevat, mutta tulkoon he tänne elämään mun elämää päivän/kaks, tiedän ettei ne kestäis muutamaa tuntia kauempaa! Mut eräänlaisia rinsessoja on....
Kun ei se ukko puhu!!!! minä lähin pinna kireellä ulos ja laitoin sille tekstiviestin!! johon ei tietenkään vastannut...
naurettavaa, tähänkö on tultu?? oon niiin helkutin rikki :'( paras ois vaan antaa periks ja puhua sille mutta miten?! ei se onnistu. mä en jaksa enää, en :ashamed:
Mun äiti tietää asian ja on puhunu ukolle, mut kun ei mene jakeluun niin ei mene. Mun tekee mieli pakata kassit ja häipyä, vaikkei se varmana tajua sittenkään.
Kun edes sais noi mukulat ajoissa nukkumaan vois murjottaa ja itkee rauhassa yksinään, eihän noiden nähden voi. |O |O |O
 
Glow
Ainiin, joku kyseli kuka on raskaana. Minä olen ja se hormoonimyrsky näkynee eilisessä/ tämän päiväisissä teksteissä :ashamed:
Onni syntyi 14.2.09 ja uuden tulokkaan la 2.3.2010

Niin, ja kyllä mä rakastan miestäni se on parasta mitä mulle on tapahtunut, mut nyt vaan on pirun vaikeaa aikaa ja sitä kestää ja kestää ja mun pää ei enää kestä kauaa.
Ressaa tää talon myymis ja uuden ostamis asiakin kun mitään ei tapahdu!!!
 
Pitkästä pitkästä aikaa kirjoittelen hyvät naiset!

Elämä alkaa vasta nyt palailemaan synnytyksen ja alun uskomattoman elämänmuutoksen jälkeen jotenkin "arkeen" ja Veera on saanut sellaiset rytmit että äitikin saa hengähtää hetken!
Tänään käytiin neuvolassa ja 7 kk mitat oli:
8530 g ja 67.7 cm , kaikki oli hienosti ja neiti on kehittynyt mallikkaasti.
Eilen saatiin jo ensimmäiset "satsit" pottaankin ja isi ja äiti tietty niin tyytyväisinä.. :LOL:
Veera on nyt selvästi pääsemässä jyvälle konttaamisesta ja istumaan nousemisesta, ryömitty me ollaan jo reilu kuukausi.
Mä en olis koskaan pystynyt uskomaan kuinka pakahduttavaa tää äidin rakkaus on, joka kerta kun Veera hymyilee tai tuo naaman ihan oman lähelle tai kikattaa tai ihan mitä vaan, tuntuu että haluais vaan rutistaa sitä pientä lähellään!
Kyllä meillä on maailman ihanin vauva! :heart:

Smirgelin tänään juuri käytiin Prismassa eikä siellä ollut vielä hinnat muuttuneet, hedelmä- ja kasvissoseet oli sen 25 senttiä. Ei kyllä tosin ollu vielä kaksia hintojakaan. Pitää seurata tilannetta ja ilmoilla sulle jos huomaa jotain "kieroilua"! :kieh:

Pikkujouluihin osallistuisin mielelläni kun en siihen ensimmäiseen tapaamiseen päässy, mulle tietty mieluisin paikka olis Lahti mutta muuallekin yritän päästä!

Nyt toivotan vaan :hug: kaikille tarvitseville ja lupaan että käyn nyt useammin ilmoittelemassa kuulumisia!

Mytty ja Veera ihan just 7 kk :heart:
 
:attn: seranzu ja muut: pääsisköhän sitä mukaan tapaamiseen? Vaik oon vasta palannut palstoille, piiiiitkän tauon jälkeen. Viimeks ihan kunnol kirjoittelin odotuspinossa :ashamed: Mut nyt taas tuntuu et jaksaa kirjoittaa, ja tarviikin jonkun tukipylvään, jossa saa vähän vertailla tai siis pääsee toteamaan et muillakin on aika samanlaista :D Ja mä olen facebookissakin... mut en tässä viitti nimeäni laittaa :)
Miten te muut, saako teidän miehet laitettua pikkusia nukkumaan, vai vaativatko äidin nukuttamaan????????????????? Meillä isi saa nykyään syöttää iltapuuron, -ennen siinäkin piti äidin syöttää-, mutta iltapullo jonka saa ennen nukahtamista makkarissa, niin se pitää äidin olla syöttämässä... Tänään kun kokeiltiin taas et isi ois antanut mut ei, itku alkoi, ja mä menin. Vähän uuvuttavaa et musta ollaan niin riippuvaisia, mut sit taas kyllä on ihanaa että tuntee olevansa tärkeä :heart: vaikka isi onkin aina paljon hauskempi kuin äiti :p
VäsyVäsyVäsy....
Saakohan raskauden aikana pudotettua painoa, siis ei niinku laihduttaa, mut siis silleen ihan elämäntavoilla?!?!?! Mul vaan on niiiiiin kova vauvakuume.... Ihan ahdistaa. Jännä et vaik onki väsynyt, niin silti sitä vaan haluaa toisenkin, kun ei se väsymys kumminkaan niin kukkuroilallaan ole... :heart:
Millaiset unirytmit teidän pikku ukoilla/neitokaisilla on, jos on? Meil yöunilla on noin.20-6, tosin mä aina nukutan aamusella ainakin seiskaan, en suostu kuudelta nousta olenko mä mukavuudenhaluinen tai itsekäs kun en suostu?? :/ ennen nukkui ihan hyvin puol kasiin mut nyt on alkanut herää kuuden pintaan tai ennen... Tänään ennätys tuli että nukkui taas yli seiskaan, heräämättä kuudelta :D josko ois taas palautumassa normaaliin unirytmi?! hope so...
 
Voi Glow! Puhuminen on joskus niin vaikeeta. Suuttuuko sun mies kun yrität puhua koirasta, tai mykistyykö vaan? Mitä, jos kirjoittaisit hänelle kirjeen ja kertoisit miltä sinusta tuntuu ja miten loppu olet. Kirjeen lopuksi voisit ehdottaa, että puhutte asiasta vaikka seuraavana päivänä kun lapset ovat nukkumassa. Näin hän saisi hieman aikaa valmistautua mutta asiasta olisi sitten puhuttava.

Tuntematta miestäsi yleistäisin, että ei kannata alkaa uhkailla, syyttää häntä eikä 'riidellä'. Kerro vain, kuinka loppu olet, ja voithan sanoa että vaikka et sitä haluaisikaan, olet jo miettinyt sitäkin että lähdet vähäksi aikaa pois. Olette varmasti miehellesi tärkeämpiä kuin koira, mutta jostain kumman syystä nuo miehet on toisinaan tollaisia jössiköitä. Ja voisihan noita sijoituspaikkoja harkita lähempääkin, jos miehesi ei halua että koiranne muuttaa niin kauas. Oloasi varmaan helpottaisi kun tietäisit, että asialle tosiaan tehdään jotain vaikkei samana päivänä tapahtuisikaan.

Jaksamista!
almaa
 
Ilman muuta saa tulla tapaamiseen! Fb on vain yksityisempi kanava sopia tuollaisia juttuja. Oletko helmimammoissa FB:ssä? Sieltä meikäläinen löytyy. Mut ei tietenkään tarvi siellä olla etä voipi tulla, ei viimeksikään kaikki olleet fb:ssä. Mulle yksityisviestiä täällä niin laitan sit vaikka sähköpostilla tapaamispaikkaa ym tarkemmin!
Ja auttakaa, en taas muista kuka sai kutsuttua fb:n helmimammoihin.....
 
Glow
sisunäiskä Mulla pysyi paino aika hyvin kurissa edellisessä raskaudessa eli tuota helmikuista -09 odottaessa. Lähtöpainoa oli ehkä muutama pieni kilo mun mielestä liikaa, ei ylipainoa mutta hipoi jo rajaa. Painoa tuli 8kg, vasta lopussa alkoi kertyä enemmän. Jossain kohtaa paino putosi, en laihduttanut!! sitähän ei saa tehdä raskausaikana, mutta liikunta ja järkevä syöminen... ei aina niin helppoa... varsinkin kun mulla tuntuu olevan supistusherkkä kohtu, en tiiä voiko sellasta olla mut olen tullu tässä siihen tulokseen! Nimittäin nyt rv 18 supistelee jo, kun kantelen pojua. Liikunta useinkin myös, et aika rauhallisesti saapi lenkkiä heittää. Mulle jäi noin 2-3kg edellisestä raskaudesta ( ne olis varmasti lähteny imetyksen ja paremman liikunnan myötä... ) . Aloin ressata painoasiaa heti kun uudestaan raskaaksi tulin, mutta paino on pysynyt mulla vielä kurissa, jopa miinusta tuli alussa, vaikken oksennellut, ruoka ei vaan maistunut ja on ollut pakko kävellä ( esikoista viedä eskariin ) . Myöskin tuo Onni poju pitää mut liikkeessä nyt aika hyvin ;) Minä en jättäisi raskaushaavetta painon takia vain haaveeksi. Enhän tosin tiedä sinun tilannetta painosi kannalta...
Toivon hartaasti että pystyn imettämään kolmatta pitempään kuin toista. Ja varmasti kilotkin putoilee kivasti raskauden jälkeen kun vaunulenkkiä kahdenkanssa heittää.


almaa se vaan mykistyy. ei se ikinä raivostu/huuda, mut kun ei se puhukaan. Mies joka suhteen alussa sanoi että "asioista pitää puhua" :/ olenko mä niin kamala akka että siitä miehestä on tullu mykkä?! kun ei meillä oo juuri taisteltu aiemmin mistään!! No oli yks kevät vähän vaikeaa aikaa, mutta asiat korjaantui. Silloin asuin viikon pois kotoa että ukko heräsi todellisuuteen! En haluaisi tehdä sitä nyt. Kerran suutuspäissäni sanoin että "mä sit etin uuden osotteen" niin ukko sano että "omapa on valintasi" :whistle: ei se sitä tarkoittanut mutta silti :kieh:
Mä en vaan jaksa tätä jauhaa enää! |O
En mä edes löydä sille sanoja järkevässä muodossa varsinkaan, mitä sille kirjottaisin.
Tuntuu niin idiootille!!! :attn:
Minä rakastan sitä ja siksi tää on niin raastavaa :(
Haikeena vaan mietin millasta meillä oikeesti on! tahtois vaan mennä ja halia sitä, mutta kun ei anna periksi. Sitten se taas luulee että kaikki on hyvin!!! Olen jurpo itsekin puhumisen suhteen, mulla menee jauhot suuhun ja itku vaan tulee tosipaikan tullen.

Iloisempaan asiaan, Onni on nyt kun 7 kk tuli täyteen, oppinut mun mielestä kauheesti asioita yhdessä rytäkässä. Konttaamaan, seisomaan tukee vasten ( ja nyt yrittää jo yhen käden varassa ja askelia hakee ) , vilkuttamaan, pärisemään ... :D
Jaksaa istua/touhuta lelujen parissa melko kauan.
Ja oma tahtoakin löytyy, hirmu huuto jos ottaa kädestä jonkun jutun pois. Niinkun kovan helistimen kun nukkumaan käytiin... Hän tahtoo lusikan omaan käteen, mukin omaan käteen, lautasen napata käsiinsä jne... Mä olen ihan että nytkö jo?! :eek:

 
Glow :hug: :hug: Voi itku, Kyllä nyt pitäis ukkelin jo tajuta TOIMIA. Hemmetti. Ihme jääriä nuo miehet...

SisunÄiskä juu mä kans en halua nousta 6! Annan siin kohtaa velliä ja pikkumies myllää vieres aikansa ja nukahtaa sit yleensä uudestaan. Meil sit herätään 7.30. Tänään kyllä 7.00 mikä on mun mielest liian aikasi. Nyt sit onkin jo unilla.

Eilen illal heräs taas 21.30 ja seuraavan kerran saatiin unille 23 jälkeen! :headwall: :headwall: Kauhea vääntö ja ihan väsy mut ei millään. Vielä unissaankin jalat vispas :eek: :eek: Yritä siinä sit olla vakavana, kun pitelin sylis niin ukke tarjoaa äidille tuttia suuhun! Ja on niin herkkä, et huomaa heti jos meit naurattaa, oikeen innostuu kujeilemaan...

Mukavaa päivää kaikille.
Mä jännitän sairastuuko pikkumieskin, nenä hiukan valuu ja yskii välillä....

S ja Kaapsu tänään 7kk <3
 
Tapaamispaikaksi mulle käy kans miltei mikä vaan... Mutta Kuopio on jo liian kaukana. Lahti, Mikkeli, Tampere, Helsinki, Espoo ok!
Toisaalta Tampereen tapaamispaikka oli ainakin mun mielestä hyvä!! Mitäs mieltä mammat oliskos sama paikka ok? Ei tarvis alkaa metsästää uutta tilaa!
 
Jee, sain siivoiltua kotona... mä aina siirrän ja siirrän sitä. Kun ei pikku miehen kanssa voi siivoilla, kun en halua pitää koko ajan syöttötuolissa, siivouksen ajan. :|
Mutta nyt pieni herra koisii niin heti samantien lappasin pyykkiä koneeseen ja tiskasin ja keräsin lelut ja kimpsut ja kampsut olkkarin lattialta... Vitsit et oon ylpeä itestäni :D
Sisu nukahti ekoille unille yhdeksältä, eikä ihme kun heräsi puoli seitsemän. Tosin mun on tehny mieli pillahtaa itkuun, kun en saanut pikkuista enää nukkumaan, ja kun itse olin tyhmänä valvonut liian myöhään, mikä ei kannata :headwall: Mut eilen illalla mun oli tarkoitus mennä ajoissa nukkumaan, tai no "ajoissa" eli 23.00 kieppeillä mutta kun makoilin sängyssä niin siniset valot alkoi vilkkumaan ulkoota. Pakkohan mun oli mennä kyyläilemään, ja siel oli paloauto. Se kääntyi pihalla ja siitä jäi pari ihmistä pois tohon viistosti vastapäiseen taloon ja paloauto lähti johonkin sivuumalle.
Menin miehelle siitä sanomaan, kun kattoi tv:tä toisessa huoneessa.. Ja sit kuului ihme ääni, niin sieltä laskeutui vielä mediheli.. Mut eipä mitään ns. tapahtunut vaikka törkeenä kyyläilin ikkunasta.. Mut en ollut ainoa utelias jotenki ihmiset oli just silloin kävelyllä siis 23.30 aikoihin siinä mediheli kieppeillä :whistle:
Mutta joo, en tiiä mitä siellä sit tapahtu.. Mut vähän oli jännistystä.
Mut seranzu laitan sulle yv:nä mun nimeni, että löydät facebookissa ?! :) Ja tosta tapaamisesta, mä itse kannattaisin esim Helsinkiä, mul on vaikee lähtee Tampereelle :$ missä Tampereella te viimeksi näitte ja oliko ihan yhen pv:n tapaaminen vai kuinkas?!
Glow mul vaan jäi viime raskaudessa ärsyttää kun oli ylipainoa, se että nui terveydenhoitoalan immeiset koko ajan toitotti siitä raskausajan diabeetteksesta, ja raskausmyrkytyksestä, jotka tulee YLEENSÄ jos on ylipainoa, mut mullei ollut/tullut kumpaakaan... :) mut en tiedä...
 
Hip hei pitkästä aikaa :wave:

Meijän likka kävi viime viikolla neuvolalääkärissä ja mitoiks saatiin

Paino: 8180 g
Pituus 68 cm

Päätä en muista ja neuvolakortinki olin tunkenu jo ennen neuvolaa lehtiroskikseen ja sinne män :headwall: Hyvä äiti! Kaikki oli kuitenkin neuvolassa hyvin :)

Glow:lle jaksuja sinne hormonihöyryihin :hug:

Sisun Äiskä Meillä noilla helmillä on ikäeroa vuosi. Edellinen äitiysloma loppui marraskuussa viime vuonna ja seuraava alkoi tammikuussa tänä vuonna. Samat rahat sain molemmista. Nii ja mä ajattelin sillo että samoilla kiloilla ne menee molemmat :D Ryhdytään sitte toimiin kun muksut on synnytetty :D Ja itse asiassa paino on nyt vähemmän kun silloin kun esikoista aloin oottaa :)

Täällä kamala hulina jatkuu vaan kun noi molemmat liikkuu :D Ja kun toi esikoinen on niiiiin kamalan villi :kieh:
 

Yhteistyössä