Helmivauvat 2009 ~syyskuussa~

Pikana lukasin taas läpi.

meillä otetaan askelia tukea vasten!! :heart: :eek: ´Nyt on tullu hirmu äkkiä liikkeelle lähtö jotenkin, äsken jasmin ei vielä osannu istua selkä suorassa, niin sen kun oppi niin heti alko kiipeeminen ja eilen otti ekat askeleet sohvaa vasten isoveljen autoa kun meni ottamaan. ja tänään ei sitten muuta tekiskään. kamalata :D poika oli 9kk kun seisomaan edes nousi, tosin 10kk otti sit ekat askeleet ilman tukee, joten toivottavasti tämä nyt kävelis pitkään näin hissukseen.mulla loppuu kädet.ja silmät.ja järki.
toisaalta oon inoissani, mut sit aattelen kuitenkin et ei nyt ihan vielä tarvis!

nyt lähden leikkimään :)

labello ja jasmin 7kk1vk+
 
Taas ehdin hetkosen lukaista, täällä onkin miittiä suunnitteilla! Ehkä tällä kertaa kehtaisin jo mukaankin :D ... Tampere ja Jyväskylä on meitin kannatuslistalla!

Kengistä
puhe, ostin ihan eka H&M:n tossukat, ei menneet jalkaan (koko 19/jotain taisi olla) kun on aika pullaisa tuo jalka muksulla, vaihdoin ruudullisiin nauhatossuihin, ei menneet nekään.
Marssin Stokkalle ja ostin Bogin kivannäköiset, ruskeat tarrapopottimet, ovat hyvät! 23e taisi maksaa, kelpaavat oikein hyvin vielä kun poika ei kävele. Noissahan on ihan tasainen pohja, ehkä sitten kun jantteri nousee jaloilleen, on harkittava tyyriitten ensiaskelkenkien ostoa.

Ulkopukuna tällä hetkellä kirpparilta ostettu H&M:n 74cm toppahaalari, joka näyttäisi nyt jo liian lyhyeltä. Täytyy vielä koluta kirppareita, ei hennoisi ostaa uutta, kallista talvipukua kun mäihällä kaveri kasvaa jo 80-senttisestäkin ohi ennen kevättä.
Viime viikolla toimin kirppisagenttina ja poimin pienemmälle kummipojalle käyttämättömät Reimatecin toppahousut ja pikkuveljelleen tosi vähän pidetyt Kuomat. Kyllä kirpultakin löytyy yhtä sun toista, pitää vain näemmä iskeä heti aamusta tai juuri ennen sulkemista, kun uutta tavaraa kannetaan sisään.
Olen vain todella nirppanokkainen värien suhteen, siitä on tulossa jo vähän taakka, kun mulle ei kelpaa tummansiniset ja harmaat ja mustat ja muut tylsät värit mitä pojille aina tarjotaan. Iloista olla pittää, tai ainakin ruskeata.
Ahistaa jo valmiiksi, kun pikkuvauvoille löytyy vielä pirteämpiäkin värejä, mutta kun mennää ohi 80-senttisistä, niin poikain vaatteiden väriskaala kitistyy hirveän pieneksi ja aina on jotain hirviö- ja autoprinttejä tarjolla. Minen mitään kallokuvioita halua!

Jaari jaari, onpas tärkeää asiaa taas.

Onnittelut Haavemammalle, pullat siis uunissa taas, otaksun muiden onnitteluista!
Tapasin eilisissä hääkekkereissä parikin tuttua, joilla on pikkukakkonen tulollansa. Hassua, kun kumpikin oli vielä niin alkutekijöissään, ettei vielä näkynyt.
Muistan vielä kun itse niin malttamattomana odotin, että masu alkaisi kunnolla näkyä.

Jaajaa, pojat tuli pitsanhakureissulta, syömään! Nyt kun uskaltaa jo maitotuotteita syödä, on niin juhlaa kun saa juustojuttujakin!
 
Labellolle kiitokset päivityksistä ja kiva, kun Jospi alt jatkamaan sitä hommaa!:flower:

Tapaaminen, Tre, Jkylä, pääkaupunkiseutu... kaikki käy =) Ihanaa olis nähdä taas. Viimeks en oikeen kenenkään kanssa uskaltautunut juttuun. Olen vähän ujo :ashamed: Mut jos joku alkaa mulle jutskaamaan, niin siitä se juttu sitten alkaa :)

Ulkoilupukuja en ole yhtään osannut miettiä tahi kenkiä :eek:

Konttausasento on löytynyt, nytkyttelee siinä eestaas, mut ei osaa vielä edetä :kieh: Meidän pikku sex machine, kuten ukko veistelee :LOL:

Tissi maistuu taas joka välissä. En valita, ihanaa :heart: Tosissaan ottaa nyt tissiä ihan virkeänä, vähän ärtyneenäkin. Pari viikkoa sitten kelpasi vain unenpöpperössä päikkyjen jälkeen tai yöllä. Ja kummasti se kroppa vaan taas tuottaa maitoa. Ihmeellinen on tämä naisen anatomia :LOL:

Ruoka
muutenkin maistuu hyvin. Ainut minkä kanssa nykyään saa tapella on iltapuuro :headwall: Syöttiksessä venkoillaan, huudetaan ja suu pysyy viivana kiiini. Kerran viidessä minuutissa saa suuhun lusikallisen. Hidasta on, todella!

Flunssasta aletaan olemaan koko perhe parantumaan päin, onneksi. Parisen viikkoa kesti tuo räkis tuolla pikkusella :headwall: Onneksi ei mennyt korviin (kopkop).

Tiistaina meillä on 8kk lääkärineuvola, jänskättää mitat!

Jotakin muutakin piti kommentoida, mut nyt lyö pää tyhjää...

Tuiskunen ja Axu 7kk 3vkoa+
 
Almaalle pikaseen kommenttia; meillä puhkes ekat kaks alaetuhammasta aika tarkalleen 5-kuisena ja seuraavaks tuli toinen yläetuhammas n.7-kuisena. Nyt melkein 8-kuisena toinen yläetuhammas on ihan hilkulla puhkeamassa. Ja tällä viikolla on opittu maailman inhottavimman kuuloinen tapa eli hampaiden narskuttelu! Ensin pelästyin että onko pojalla kivi suussa kun kuulosti ihan siltä, mut ei, narskuttelee vaan niin miesmäisesti niiden kolmen hampaansa kanssa.... Ihan pahaa tekee...
 
Sellasta piti kysyä soseilijoilta, että kuinka lisäätte riisin tai spagetin soseisiin? Ihan tavis aikuisten riisiä ja makaroniako? Miten pilkotte pienemmäksi esim. spagetin tai makaronin, kypsänäkö? Voiko pakastaa?

Ja kaipaisin jotain lisävinkkejä noihin kasvis/lihasoseisiin, kun tuntuu, et annan poitsulle päivästä toiseen bataattia höystettynä kukkiksella, porkkanalla tai parsakaalilla + joku liha. Mitä muita kasviksia olette keitelleet kuin em? Pottua en ole antanut kuin max. 2xkk.

Etukäteen kiitellen
Tuiskunen :flower:
 
Glow :hug:

Sen verran vielä tosta liikkumisesta; meillä mies melkein jo huolissaan et miks ei poika jo ryömi... Kuulema KAIKKI jo töissäkin ihmettelee et miks ei meidän poika vielä ryömi.... No voi sun helvetti mä sanon, onhan niitä lapsia jotka eivät ryömi lainkaan vaan lähtevät suoraan konttaamaan. Meilläkin poika jo lupaavasti nostelee peppua siihen malliin et ei varmaan kauaa mee kun keksii konttaamisen. Noh, nää on taas näitä... Hauska toi Tuiskusen sex machine... :LOL:
 
Glow
Rosinante totta tosiaan, meillä ei kumpikaan poika ryöminyt.

Tää on nyt aika rikki, poikki, väsynyt, yksin...
Sain sit oma-aloitteisesti ukolle eilen illalla itkettyä asiasta, mut se vähät välittää :eek: Mä en voi enää käsittää sitä enkä tätä koko soppaa.
Mun täti puuttu asiaan, ettei koira voi mennä mummolle ja mummon mieli ailahtelee jne... Mä niin arvasin että tässä käy näin :kieh: koko soppa kaatuu kun kaatuukin mun niskaan. Äitin rauhallisuus lässytys alko ottaa päähän nyt senverran että pistin sille vähän vihasen viestin :whistle:
Ukko sit eilen illalla ilmotti lähtevänsä!! kun kerta minä en kestä sen koiraa, niin hän sitten lähtee senkans pois. :eek: :headwall: :'(
 
Voi että Glow :( :hug: Et sää tommosta tohon tilanteeseen enää tarvis :(

Meillä ollaa räkätaudissa kaikki :( Lapset ollu koko viime viikon ja nyt tulin eilen sitte itekkii viel kipeeks :( Viikonloppuna sain laitettua noita lasten pieniä vaatteita kirppisvalmiuteen. Sunnuntaina alkaa pöytä pariks viikkoon :) Ihana päästä noista romppeista eroon, niitä kun on parin vuoden aikana kerääntyny vaikka kuinka :D

Toppapuvusta
Meillä olis likalle veljen viime vuotinen toppapuku mutta... Veikka käytti 86 kokoa (taitaa tosin olla Jonathanin 80 cm kun on niin reilu) voi tosin olla että toi puku menee pojalle vielätänäki talvena jos ei nilkat näy :D Toissa vuoden äippäpakkauksen puku oli musta niin tyttömäinen niin jäi käyttämättä meijän pojal joten nyt se löytyy käyttämättömänä tuolta joten varmaan sillä mennää. Nii ja on tytöllä ihana Hupan puku minkä ostin kaverilta.. Eli pukuja löytyis :D

Välikausipukukin
löytyy... Veljen viime vuotinen :D Tosin vedenpitävää ei olla vielä pidetty, meil on ollu käytössä fleecepuvut ja collegepuvut vaunuissa vielä.

Ai niin viimeks unohtu...

:heart: :heart: Ihanaa Haavemamma Ihanaa :heart: :heart: Oikein paljon onnea :heart:
 
Merkkiä

Glow :hug: :hug: Aika rumaa uhkailla lähtemisellä tälläisessä tilanteessa.

Muakin kiinnostais ruokavinkit, joita Tuiskunen kyseli. :attn: Mä oon kans jämähtäny aika samoihin, ois aika vähän laajentaa valikoimaa.
 
:hug: Glow
tuolla olis lastenruokavinkkejä, itse en kyllä ole tehnyt... :ashamed: oon vähän käsi... ja poju räkii kaiken itse valmistetun... en tiedä onko joku jo laitellu jo ton linkin, mut oon ite välillä tutkiskellu sivustoa..kaikkee muutakin vinkkiä tuolta löytyy.. http://valohoito.com/vauvanruoka/

nii ja tapaamisesta...mulle kävis jyväskylän seutu
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuiskunen77:
Ja kaipaisin jotain lisävinkkejä noihin kasvis/lihasoseisiin, kun tuntuu, et annan poitsulle päivästä toiseen bataattia höystettynä kukkiksella, porkkanalla tai parsakaalilla + joku liha. Mitä muita kasviksia olette keitelleet kuin em?
Meillä on käytetty kesäkurpitsaa, munakoisoa ja ameriikankurpitsaa yllämainittujen lisäksi. Kesäkurpitsa on vähän ärsyttävän vetistä kyllä, mutta maistuu eritoten porkkanan kanssa. Munakoiso oli herkkua perunan kera, mutta aiheutti laikkuja naamaan... ja kurpitsaa on tosi nihkeesti tarjolla, nytkään en ole löytänyt kuin satunnaisesti. Pitää ostaa koko möhkäle jahka löytyy, se oli nimittäin aika hyvää pojasta, ja sosekeitossa herkkua minustakin.

 
Mae
tapaamisasiaan ihan pikakommentti... Meillekin kävis jyväskylän seutu, siellä olis yöpaikkakin. Tampere voipi olla vähän turhan kaukana (rankkaa reissata 4h+4h). Pääkaupunkiseudulle kyllä voin ajella ja mun kyytiin pääsee esim. kouvolasta (huom! Glow)

Mae
 
viuh, tuulista maanantaipäivää:)

no nyt on kenties hetki aikaa istua koneella. Tulin just lyhkäseltä vaunulenkiltä ja nyt Ellen nukkuu päikkäreitään ulkona.

Glow :hug: voi räkä tuota sun tilannetta. Toivottavasti nyt jonkunlaisen sopuratkasun löydätte! tsemppiä.

pur .. komppaan sua tuossa masennuksessa. Viime viikko oli sellasta alamäkee että oksat pois. Sairastelu (mun+Ellenin) veti voimat ja sit ku ei päästy lähtee mihinkää. Olin ti&ke niiiiiii alakulonen ja en saanu mitään aikaseks päivisin. Kuljin vaan kotona päämäärättömästi katellen ikkunoista ulos. Avomies kyseli sit ke-iltana, et haluunko mennä takas töihi yms ja et hän on huolissaan mun jaksamisesta. Eli siis musta näki ulospäinkin että kaikki ei oo kunnossa.

Lasten vaatetuksesta: meillä on nyt vaunuissa sellanen kevyesti topattu haalari, kypärämyssy+lakki, tossut ja tumput. Mutta mä mietin, et onks teillä muilla lapset siis ulkona nurmikolla tms?? Mä oon miettiny et oispa kiva olla silleen ulkona Ellenin kans ettei se ois vaunuissa mut ku ei se sit pääse liikkumaan mihinkää paksussa vaatemäärässä ulkona.. Ryömimällä ei kovin kiva oo edetä märässä maassa.
Talvee varten löysin kirpparilta KappAhlin lilan toppahaalarin, 80cm, 10?. En tiiä onko sitä ees edellinen pessy tai ees käyttäny. Ei oo nukkaa ollenkaa missää eikä oo pepusta/polvista yhtää kulunu. Tietty voi olla, et on ollu ns. parempana haalarina ja säilyny sen takia noin hyvässä kunnossa. Nyt vaan pitää toivoo, että haalari menis koko talven!

Tapaamisesta.. musta tuntuu,et mä asun niin kaukana teistä kaikista muista.. Esim. Jkl:ään on 3h matka samoin Tre.. Kiva ois nähä teitä, mut ....

Hampaita ei oo Ellenille tullu vieläkää (ens su 8kk). Kaippa se on normaalia että joillai ei vaan tuu hampaat aikaste. Viime viikolla ätisin asiasta avokille, joka totes että: "no onhan niitä tekohampaita".

Vauvauinnissa oltiin eilen ja nyt sitte sukellettiin! Tuntu hurjalta "vetää" lapsi veden alle ite.. Mutta niin vaan ilonen neiti tuli pinnalle:) Ihana nähä, miten Ellen ilahtuu ku mennään altaan lähelle oottaa ohjaajien lupaa mennä altaaseen.. Kiljuu riemusta ja ojentelee käsiä allasta kohden.

Vierastamisesta... kuin paljon teiän muiden lapset vierastaa? kattelin tossa aamulla jotai neuvolasta saatua opusta, ja siin oli et n.7kk iässä alkaa vierastaminen. hmmm... Meillä Ellen ei oo vierastanu vielä ollenkaa / ketään. Hyvä vaan. Tietää, et sen kans pystyy mennä mihin vaan ilman että se saa kamalaa huuto-parku-kohtausta.

Nyt sit FB ja sit oottelee avokkia kotiin. Mul on hammaslääkäri iltapäivällä, joten avokki tekee lyhemmän työpäivän ja tulee kotiin Ellenin luo ku mamma lähtee porattavaks.

Syyskuun tuulia:)
Nanada ja Ellen pian 8kk
 
Kiitos Rosinante hammastiedoista. Ei sieltä varmaan sitten heti etuhammas ole tulossa, jos vaan testailee alahampaita pureskelemalla. Niin ja ihan turha stressata tosiaan sitä liikkellelähtöä, mun kaverin poika ei kanssa juurikaan liikkunut ennen kuin joskus 10-kuisena mutta hänpä puhui jo pitkiä lauseita pienenpienenä.

Glowlle :hug: ja kamalasti tsemppiä. Todella paskamainen veto alkaa uhkailla lähdöllä. Saisiko neuvolan kautta mitään apua? Parisuhdeterapiaa jossa joku opettaisi miehelle miten asioista pitää puhua?

Mä olen muutamana päivänä ollut kuulevinani miten poika sanoo ÄITI. Tosi epäselvästi mutta ihan kuin tuota sanaa hakien. Eilen kävi kaverit ja molemmat sanoivat samaa vaikka en siis itse asiasta maininnutkaan! Ja mieskin. Suloista :heart:

Meillä vierastettiin jo tossa 4-5 kk alkaen ja nyt onneksi melko lailla loppunut. Saa nähdä tuleeko uudelleen, toivottavasti ei!

Tapaaminen; niin mielelläni kun teitä näkisinkin ihan livenä mun työt alkaa varmaan ennen kuin treffit sovitaan. Ja sen jälkeen en tiedä kuinka jaksan vkonloppuna lähteä ajelemaan, ainakaan Jkylään tai Lahteen :eek: Mutta seurailen mitä sovitte ja varmistan sitten.

Terveisin
almaa ja poika 7,5 kk
 
Glow
No mies ei ihan tasan varmasti suostu mihinkään tommoseen, mun piti neuvolassa tästä jo vähän avautua, mutten sitten saanutkaan sanottua mitään viimeksi :/
JOS mies koirasta luopuis, se olis jo tehny sen. Se käski mun tässä taannoin lukee meilinsä koskien asiaa, kun ei halunnu puhua! tiuskas että "lue siitä". Niin siellä mainittiin joku perhe kauempaa jotka haluaisi sen koiran. Ukko ei ollut vastannu siihen mitään. Eilen mainitsin asiasta niin ukko ei ollu mukamas kuullutkaan moisesta!!!! siis kun siellä luki mustaa valkosella. Miksi se kaataa tän mun niskaan ja tekee musta tyhmän ja syyllisen????
:'(
 
Vierastamisesta mä oon ollu ihan ihmeissäni, kun Vilja ei oo vierastanu oikeestaan ollenkaan. (paitsi anoppia :LOL: ) Pari kuukautta sitten oli vaihe, että vierasti heti herättyään, jos siinä vaiheessa oli vieraita ihmisiä. Nyt ei vierasta oikeestaan ees sillon. Lauantaina Viljan bestiksen 1-vuotissynttäreillä ja Vilja oli heti tyytyväisenä sen sukulaisten sylissä ja sinne jäi vieraiden ihmisten kanssa leikkimään, kun äiti ja isi meni kahvittelemaan. Isoveli on ollu ihan mahdoton vierastaja, ja nyt taas on sellainen vaihe.

Eroahdistusta sitten kyllä on. Aiemmin on hetken viihtyny ihan mainiosti itsekseen, mutta nyt jos katoaa näköpiiristä, niin tytsy mönkii perään minkä pääsee ja huutelee kutsuhuutoja.

Huvittava ilmiö on sekin, kun jos mä oon välillä pois, niin sit ku mä tuun takas, niin sen pitäis ihan heti välittömästi päästä tissille. Tulee HUUTO. Ei se muuten sen perään ole päiväsaikaan, ihan vaan ruuan päälle otetaan maitohuikkaa. Ja siihen asti, että tuun näkyviin, neiti on ollu ihan täysin tyytyväinen.
 
voi glow :hug: :hug: ei jessus sitä ukkoo |O

vierastamisesta meillä jasmin katselee neuvolan tätiä kummissaan,vähän hymyileekin,mutta sit kun se tulee koskemaan ni se ei oo enää kivaa! ja jospia ja henniä vierastetaan aluks :LOL:

eroahdistusta on vissiin jonkinmoista, kovalla metelillä lähtee heti perään jos poistun näkyvistä ja jos ei huomaa mihin suuntaan menin,niin selvästi etsii ja huutelee et mihis äiti hävisit!

hammaslääkärissä kävin tänään ja just ja just selvisin hengissä. se se on kamalaa!!! yks hampi tarvii juurihoidon eikä nyt puutunut ollenkaan ja ai mahoton kun se lekuri avas juurikanavaa et sai sinne lääkepaikan :eek: ei oo ihan hetkeen sattunu niin paljon, edelleen oon sitä mieltä et synnytän mieluummin kun meen hammaslääkäriin!! nyt sit parin viikon päästä itse juurihoitoon.voi morjes.

nyt alkaa puudutus pikkuhiljaa häviään,joten taidan hipsiä kaapille.mitään en oo viel tänään suuhuni pistäny,joten masu kurisee.

labello ja J 7kk+
 
Voi itku, ottaa niin päähän Glown puolesta.
Tuo sinun miehen touhu kuulostaa niin lapselliselta. Puhumattomuus ei varmasti helpota asiaa... saatika että sukulaisetkin jo alkavat ottaa osaa selkkaukseen. Omituinen tilanne, kun toinen toimii ihan mielivaltaisesti ja alkaa höperehtiä, jättää nyt perheensä koiran vuoksi?! Ei mene jakeluun.

Siis onko tuo koira ollut miehelläsi ennen teidän tapaamista? Onko sillä jotain ongelmakäyttäytymistä? Mistä sun antipatiat erityisesti johtuu? Sori, en ole aivan kärryillä tässä ja kyselen tyhmiä.
Itse aikoinani halusin kissaa niin kovasti, itkin ja marisin monta vuotta lupaa mieheltä, joka sanoi aina vain ei. Onhan sitä aina toisellakin osapuolella oikeutensa olla haluamatta eläintä... mutta minä tein ratkaisuni yksin, ja kissa tuli. En ole koskaan vaatinut miestä ottamaan osaa sen hoitamiseen, huolehdin aina itse ruuat ja hiekat. Kissasta nyt ei todellakaan ole sellaista vaivaa kuin koirasta, joten ymmärrän kyllä, jos arki pienen lapsen ja jaloissa pyörivän koiran kanssa ei suju.

Huh huh.

Vierastamisesta sen verran, että ei, meillä ei vierasteta. Ainakaan vielä. Olisi jotenkin aika omituista, jos tuo vesseli alkaisi yhtäkkiä vieroksua, kun se on aina ollut niin aurinkoinen kaikille, jotka vähänkin tulevat lepertelemään. Ihan huoleti voi vieraskin ottaa syliin.
 
Hellurei,

reissusta palattu ja kaikki sujui hienosti. Neiti tykkäsi ja vuorokausi rytmitkin tasottui samantein, vaikka oli lähtiessä herätty keskellä yötä ja ei neiti mattanut matkalla nukkua kun oli niin paljon kaikkea mukavaa katseltavaa. Taitaa olla lisäksi sen varta mukavuuden haluinen että pitäs saada kunnon asento, eli pinnis tai vaunu/ratas.

Kiitos hirmusesti onnitteluista :heart: Ufo olo on edelleen ja oli pakko tehdä vielä toinenkin testi reissussa ja kyllähän se plussa sieltä vaan vahvistui :) En vieläkään usko todeksi. OLi pakko soittaa parille ystävättärelle ja muutamille hääseurueesta tuli kerrottua myös kun ovat niin läheisiä ja 'lapsellisia' itsekin.

Mut nyt on mentävä isännän kans saunanlauteille tai se suuttuu. Jatkan huomenna.

..niin ja pikkujoulu tapailut käy mulle kans vaikka Hki-Lahti-Tre akselilla ihan mikä vaan.

HM ja pikkuneiti
 

Yhteistyössä