Helmivauvat 2009 ~syyskuussa~

Meillä on käytössä täältä tilattu puuvillainen pussi http://www.pikku-lizko.fi/index.php?pinc=1 tai ehkä tota bambua, kun tilasin tuolta jälleenmyyjältä, niin en ole varma. Hinta oli muuten jälleenmyyjän kautta ihan eri, kuin täällä. Tosin toivoin ihan omaa mallia.
Mutta jos on yhtään käsityöihminen, niin tuon tekee itsekin. Meillä se on tällä hetkellä pojan päällä, niin en pääse ottaan siitä kuvaa, mutta on vaan sellainen pötkylä, jossa kaula-aukko ja nepparit olilla ja kiristysnauha alhaalla. Ihan hihaton malli. Koitan vaikka huomenna laittaa kuvan. Aina joku tuttu löytyy joka tuon verran osaa ommella.

Öitä!
Kuume ja Konsta
 
Oi ihanaa Haavemamma (joka tuskin tätä paljoa auringon alla lueskelee.) VALTAVASTI ONNEA!!

Maelle tsemppiä. Mulla kanssa ollut korvakierre lapsena ja pelkään, onko poika perinyt ahtaat korvakäytävät. Vielä ei ole tulehduksia ollut mutta saas nähdä.

Glow, meillä Grobagin tog 1 pussi ja musta se oli yllättävän ohut, mietin jo josko tarvitaan 2,5 talveksi, poika kun ei millään pysy peiton alla. Ja talvipussissa saisi varmaan olla hihatkin, ettei kädet palele. Netistä tilasin (no nyt unohdin kuka sen osoitteen pari viikkoa sitten tänne laittoi), maksoi 15 puntaa.

Tutti on meillä tosi tiukassa käytössä. Luulen että oikein jyystää noita alahampaita (niin siis nyt toinenkin puhjennut, tai valkoinen viiru jo näkyy) siihen. Varmaan hyvää tekee hampaiden asennolle.

Lohdutukseksi huonojen nukkujien äideille, meillä on nyt rauhoittuneet yöt niin että herätään 1-2 kertaa yössä enää. En imetä = ei motivaatiota herätä, otin käyttöön unipussin + hampaat puhjenneet. Ja kai se ikäkin vaikuttaa, millaisia kausia näillä on. Ja nyt kun näin kirjoitin niin varmaan melkoiset jumpat taas ensi yönä.

Meillä kanssa syöminen on aika pelleilyä ja niitä käsiä pitää tunkea suuhun joka lusikallisen jälkeen. Sotkuista on.

Yötä
almaa
 
Almaa, mä laitoin sen osoitteen :) Tilasin silloin ton 2,5 togin pussin ja todettiin että se on maalla viikonloppuisin ja ehkä sydäntalvella meillä kotonakin ok, mutta ihan liian paksu nyt käytettäväksi. Joten tilasin toisen 1 togilla :ashamed: (joo mies pomppii riemusta..) Nyt pussi on kuitenkin tuolla tytön päällä ja toivotaan että toimii. Paksu ei todellakaan rauhoittanut kun tyyppi oli ihan hiessä koko ajan eikä tietenkään saanut siinä unta. Maalla nukkui siinä ihan hyvin mutta ei niin hyvin että tuon puolesta vielä liputtaisin. Toivotaan että parin yön jälkeen saisi liputtaa, sen verran huonosti on nyt nukuttu kun kai ne hampaat edelleen sieltä tekee tuloaan |O

Mutta ihan samaa mieltä olen, kausia on kausien perään! Välillä nukutaan hyvin, sit taas tulee joku kausi ja unet menee tai ruokahalut. Sitten taas kaikki pari päivää ok kunnes taas uusi kausi ties mistä syystä :D Tällaista tämä kai on näiden pienten kanssa :heart:

Nyt neulomaan ja sit koisimaan.
Hyvää yötä!
 
Kirjoitin aiemmin pitkät pätkät ja sitten nettiyhteys katkes :ashamed: Pikapikaa siis nyt...

Menihän se minun tän päiväinen hammaslääkärikäynti niin, että viisuri lähti lopulta suusta. Hyvä niin, vaikka tää päivä ollut sitten yhtä kipuilua ja verenvuotoa :$ Mulla kun ei meinaa millään tyrehtyä vuoto hampaanpoiston jälkeen ja ei millään suostuta laittaa tikkejä |O Neljättä tuntia purtiin sitten leukoja vastakkain. Mutta loppuviikosta sitten helpottaa, kun kipu häviää ja enää ei koske!

Sormiruuat, meillä on maissinaksuja ja porkkanaa annettu käteen. Naksut häviää nopeeta, porkkanaa imeskelee ja hankaa ikeniään vasten. En ole muuta uskaltanut antaa, kun pelkään saavan liian isoja paloja suuhunsa. Puuroja ja soseita olen kokeillut jättää karkeammaksi, mutta kakostelee kovin :D Ajallaan sitten.

Tutti, meillä on käytössä nukahtamishetkissä ja joskus unessakin, sekä kun ollaan liikenteessä jossain ja jos ei muuten rauhoitu vaunuun/autoon. Se jää aikanaan pois, ehkä siinä vuoden iässä.

Syömisestä, tänään Aino söi tosi huonosti. Väistelee, laittaa suun niin tiukaksi viivaksi, työntää kädellä lusikkaa pois jne... Osaa kaikki temput kyllä, kun ei halua syödä. Mutta tarjottava on, vaikka tuntuu että millä tuo tyttö elää välillä. Kun taas joku päivä, kuten eilen, vetäs puuroa aamulla napaan 2 dl :eek: Ja tänään tais mennä alta kymmenen lusikallista, että näin...

Mä varasin itselle ajan perhesuunnitteluneuvolaan. Mä en kestä enää e-pillereitä, ei sovi minulle ollenkaan enää nuo, mitkä ennen raskautta :ashamed: Kierukka varmaan sitte seuraava vaihtoehto, vaikka en tiiä haluanko sitä. Mutta joku kai se on oltava, kun mies ei vielä seuraavaa halua... :ashamed:

Nyt nukkuu
 
vihdoin pääsin tänne!!! mä en oo moneen päivään päässy kirjautuun jostain syystä,aina herjannu erroria |O

Nyt olis asiaa. Minä luovutan nyt. KETJU KAIPAA UUTTA PÄIVITTÄJÄÄ!!! Kuka hyppäis puikkoihin? Mä en enää saa luettua ja päivitettyä millään kerralla ja sitten nuo päivitykset jää roikkumaan vaikka miten pitkiks ajoiks :( Nytpä siis aattelin,et joku vois alkaa ens kuusta ottamaan pinon huolekseen,jotta saatas etusivukin pysymään ajantasalla paremmin. Voin tämän kuun hoitaa loppuun ja koitan saada tuon etusivun nyt vihdoin kuntoon.
kiitos :flower:

labello ja myttynen 7kk+
 
Mä voin Labello siirtyä sun asemaan! Tuun kuitenkin käymään sun luonas yksityistunnilla ja neuvot sitten miten tapahtuu mikäkin :) Käykö?

Tutti nyt siis meillä enää äärimmäisissä tapauksissa, kuten automatkalla tosi harvoin/päiväunilla harvoin. Yöllä ei enää ollenkaan, eikä lohdutteluun (lohdutan sylissä ja se tepsii). Viimeyönäkin herättiin syömään vasta 03.10 ja pieni kiukkuaminen oli sen jälkeen, minä sitkeästi vain silittelin (mies ryntäs olan taakse tyrkyttämään tutia :D :kieh: ) ja niinpä sitten nukahdettiin ilman tuttia ;)

Jospi ja Henni
 
Nyt en ehtinyt lukea, pikainen kysymys vaan: tekikö kukaan puuroa vastikkeeseen, miten?

Olen miettinyt saako poika riittävästi sitä kalsiumia, vois tietty ostaa niitä kalsiumtablettejakin, vastikejauhetta kokeilin lisätä puuroon mutta se tökki jostain syystä.

Kiitos
almaa
 
Nyt on onneksi normaali yö takana. Kolme heräämistä, joista kahtena syötiin, ja uni jatkui. Ei ollu ilmeisesti muuta harmia tällä kertaa kuin kova vatsa. Oli neiti kakannutkin, mutta ei kunnolla. Illalla annoin kokeeksi supon, jos vaikka ne hampaat vaivais, niin kohta tulikin kakka. Saman ilmiön oon huomannu aiemminkin... Mut kiva, että ei ollu mitään muuta vialla nyt.

Almaa mä oon joitakin kertoja nyt keittäny puuron vastikkeeseen, ihan samalla tavalla ku veteenkin. Mikroa käytän usein..

Pukeminen on meilläkin ihan kauheeta vääntöä nykyään, ainakin jos on yhtään väsy. Tosi helppo pukea, kun toinen selkä kaarella yrittää luikerrella pois. Yllättävän lliukkaita nuo pienet... Kauheen kitinän säestyksellä tietysti. Nyt saattaakin sujua paremmin hoitopöydällä, vaikka en välillä käyttänytkään sitä pitkään aikaan.

Ja sit pitäis saada syödä itse. Siistiä puuhaa... :kieh:

Nyt perhekahvilaan. :wave:
 
Jospi jee! kiitti :flower: Tää on ihan piece of cake pesti, kunhan saa hitusen enemmän omaa aikaa :D Meil jäi pojalla nuo päikkärit pois niin mun päivähetki katos. Tee vaan omannäkönen tuosta etusivusta ei sitä samanlaisena tarvi jatkaa :D
Mut toki käymään tuutte heti ku parannutaan! (isompi pieni nuhanenä )

yöt on hulinaa,päivät on hulinaa. nyt koitan saada kahvin pkahörpättyä,taas jasmin kitistää tässä samalla. Varmaan tuo seisomaan nousun harjottelu vaikuttaa.

labello ja kovaa konttaava nöttönen 7kk+
 
Huomenta!

Omaa napaa: Meillä ollaan kipeitä, minä ja Ellen. Ja mä meistä pahemmin. Eilen oli kaiken tän flunssan lisäks migreeni, piti soittaa avomies töistä kotiin hoitaa Elleniä. Onneks hänen työ on sellasta, et voi tehä kotoo etätöitä ku vaan ottaa koneen töistä mukaan. Sain sit ite nukkua päänsärkyä pois. Nenä on aivan tukossa ja kurkku kipeenä. Onneks ei oo kuumetta. Sunnuntain vauvauinti jäi väliin sairastelun takia ja eipä me huomenna päästä muskariinkaan.. Argh!

Haavemammalle täältäkin isosti onnea plussasta:D

Unipussista, mä oon ostanu kesällä Ikeasta pussin jota en oo vielä kokeillu käytännössä. Ellen potkii öisin peiton pois päältä mutta nukkuu silti rauhallisesti. En tiiä sit et miten nukkuis unipussissa. Se on kevyesti topattu, joten onkohan se liian kuuma sisällä nukkumiseen? Meil on yleensä +20'c - +21'c..

Potta-asiaa.. olen esittäny kummienolle joululahjatoiveena Ellenille sen BabyBjörnin pottatuolin. Näin ollen hänen ei tarvii miettiä lahjaa sen enempää kun tietää, et tollasta me tullaan tarviimaan ja mun ei tarvii murehtia hintaa.. Eli meillä alotetaan pottaharjottelut vasta joulun jälkeen sattuneesta syystä.

Tutti.. sitä meillä Ellen syö kun menee nukkumaan. Usein tutti sit tipahtaa suusta pois kun on unessa "syvässä vaiheessa". Ja joskus tutti kelpaa huutamisen rauhoittamiseks, mut aika harvoin. Yleisenä "hupina" sitä ei käytetä.

Oltiin viime viikolla mummolassa Ellenin kans kolme päivää. Sieltä saatiin serkuilta lainaan kävelyauto mallia Nalle Puh sekä punainen Taaperokärry. Ihan vielä ne ei oo ajankohtasia ku Ellen ei mallaakaan pystyyn nousemista, hänelle riittää ryömintävaihde ja kyljellään "keikoilu". (joku muukin kirjotti täällä kans, et lapsi on paljon kylellään ja touhuaa siitä).

Kiitos labellolle ahkerasta päivitystyöstä! Yli vuodenhan sä oot ollu päivittämässä listoja yms:) KIITOS!

Nyt katon äkkiä eilisen BB:n boxilta ja sit pyykkihuoltoo... kuivat pois naruilta.

Nuhanenät Nanada ja Ellen

p.s. olin nii suruissani su:na ku Lotta lähti pois BB:sta - Sampo on mun suosikki, ja se oli nii apee sunnuntaina Lotan lähdön jälkeen..
 
Suuri kiitos LABELLOLLE päivittäjäurakasta! :flower: Ja kiitos JOSPI jos tuon viran otat hoitaaksesi! :attn:

Meikäläinen keittää puuron korvikkeeseen! Sehän on sitten suositusten vastaista! :D Koskapa ilmeisesti rauta ei imeydy viljasta niin hyvin jos on maitoa mukana ja korvikkeen ravintoaineet huononee, keitettäessä. Mutta meillä menee korviketta kiitettävästi päivässä ja velliäkin. Ja rautaa on myös lihassa ja olikos myös parsakaalissa ja korvikkeessakin, niin en osaa olla noista huolissani. Suurin syy miksi teen korvikkeeseen puuron on se, että olisi hiukan tuhdimpaa. Vesipuurolla, kun ei nälkää pitkälle pidetä! Niin ja pikakaurahiutaleita pääasiassa. Tehot mikrossa 700 100ml maitoa ja vajaa puoli desiä hiutaleit, 2min 30sek syvässä muumilautasessa :) Sekoitan ja lisään hiukan maitoa! Hyvä tulee. Nallehiutaleetkin toimii, mutta vaatii 500 tehoja, muuten kiehuu yli! Ja aikaa lähemmäksi 4min! Lisäksi oon sormin hiuka rutistellu hiutaleit pienemmäksi...

Jaksuja ja pikaisia paranemisia taas sairastelijoille. Meillä Kaapsu nyt vatta löysällä! Muu perhe onkin minua lukuunottamatta, jo ollut tuossa kauheassa lentsussa. Toivon et Kaapsu säästyy, tai menisi noilla vatsaoireilla! :attn: :attn:

Hienosti ootte Jospi päässy tutista! Meillä syödään nukkumaan mennessä ja kun kitisytää, hyväntuulinen poju ei tuttia kaipaa... Mut vierottaa en viel rupee.

Ja meilläkin tuo PUKEMINEN on ihan hirveää vääntöä :kieh: :kieh:

Nyt kirjan pariin! En aijo tehdä tänään muuta, kun ruokaa porukalle! On niiknu vapaapäivä :LOL: :LOL: Nii ja tietty tota touhutanelia kaitsee...

S ja Kaapsu pian 7kk
 
Pitkästä aikaa täällä :wave:

Mulla oli pidemmän aikaa jotain masennusta :ashamed: Tyttö on ollu nukkunut niin huonosti kauan aikaa, että mulla loppui henkinen kantti. Yöt meni 45min unta ja 15 min huutoa :( päikkäreitä nukuttiin suunnilleen puol tuntia. Kaikki meni sitten ihan pyllylleen, talo on ollu kun räjäytetty mä ite oon ollu kuin räjäytetty. Lapsia kohtaan ei oo kertaakaan tullu inhoa tai suuttumuusta, mutta oon ollu itelleni tosi vihainen ja surullinen. Melkein joka yö itkin tytön kanssa samaan tahtiin ja tälläinen junttura kun oon en pystynyt pyytämään apua :( Pitkittyny flunssa tytöllä on kans tosi väsyttävää. Mutta mitään kummempaa kun yskä ja nuha ei oo niin eipä siihen sitten mitään helpotustakaan saa

Nyt uni on jotakuinkin tullut takaisin ts. yöherätyksiä ei ole kun 4-5 ja muutamana päivänä on nukuttu kahden tunnin päikkärit. Mieli on paljon parempi. Talon sain kuntoon ja itsenikin B) jotakuinkin. Mutta ennenkaikkea en tunne itseäni enään yhtään masentuneeksi. Sain miehelle purettua sydäntäni ja eihän tuo ollut ahdistustani huomannut, mutta oma syyni jos oisin siitä ääneen puhunut olisin siihen saanut helpotusta aiemmin.

Mutta siinä oli purkaukseni =)

Iisa-Elina on nyt oppinut hurjaa vauhtia kaikkea uutta. Perässä ei meinaa pysyä konttaa niin kovalla vauhdilla eteenpäin. silloin kun ei mennä eteenpäin niin seisotaan milloin mitäkin vasten ja eteenpäinkin yrittää kovasti tukea vasten kävellen. hampaita on kahdessa kuukaudessa tullut kuusi sekin on varmasti omalta osaltaan aiheuttanu tota valvomista.

Hoitohakemukset, kelan laput ja lomahakkemukset on sitten kans palautettu :( Olisin kovasti halunnut olla pidempään kotona, mutta ei oo varaa jäädä eli tammikuun puolessa välissä on pakko palata töihin.

sitten jotain mitä muistan kommentoida

HM kovasti onnea :flower: mä oon niin kateellinen vauvakuume on meilläkin kova kaikesta huolimatta.

Almaa mä lisään yleensä korvikkeen valmiiseen puuroon se jäähdyttääkin sitä sitten sopivasti.

Unipussi on ollu meillä aivan turha :( se oikeastaan vaan teki tytöllä olon tukalammaksi ja huuti enemmän pussissa kun ei päässyt vaihtaan kunnolla asentoa

Mutta nyt palaan taas sohvalle sukkientekoon ja vahtaan bb 24/7 vielä kun tuo rakas nukkuu.

Mina ja Iisa-Elina 3pv vajaa 8 kk
 
Labellolle kiitokset myös täältä päivityshommista :flower: Kiva juttu Jospi jos jatkat hommaa, kiitos siitä! :flower:

Meillä myös erittäin hankalaa vaipan vaihdot ja pukemiset :whistle: hoitopöydällä ei tuu enää mitään vaipanvaihdosta, on suorastaan vaarallista touhua siinä enää hoitaa kun kääntyy heti mahalleen ja kurkottelee reunan yli :eek: sylissä sitten väännetään ja käännetään kun koittaa pukee, mulla on ihan hiki kans päässä kun saa puetuks :whistle: varsinainen mönkiäinen on meidän neiti =)

Puuroja kans pitäis aloitella, velliä menee meillä tällä hetkellä hyvin. Neljän viljan en oo vielä uskaltanu kokeilla, mut eikös se yleensä oo niin et jos ei mitään oireita oo tullu esim. kaurasta niin varmasti muutkin viljat sopii??

Tutti on Saralla enemmänkin just rauhoitteluun ja ennenku nukahtaa. Tänä aamuna heräsin siihen kun narskutti sillä ikeniään ihan täydet, taitaa hammasta pukata kovasti :/

Kuntalisästä oli puhetta, täällä meilläkin sitä on nyt kokeiluluontoisesti maksettu vajaa vuoden verran ja ens vuodesta ei oo mitään varmuutta et jatkuuko enään.. jatkuvasti haetaan säästöjä ja tietty aina väärästä päästä eli lapset ja vanhukset ja terveydenhuollosta yleisesti. Tälläkin hetkellä meidän kaupungissa suunnitellaan henkilöstön lomautuksia :/

Mä oon ihan BB-koukussa, pakko kans kattoo joka jakso. Eilen en kyllä jaksanu kun tuli niin myöhään. On siellä talossa kans aikamoista sakkia jälleen kerran =)

Jos menis tekeen kotitöitä taas kun tyttö nukkuu :wave:
 
Heippa taas!

Minalle tsemppihalit! Täällä ollut jo pidemmän aikaa vähän samantapaista... Mulla auttaa kyllä kans kun saa nukuttua univelkoja pois. Täs jossain vaihees oli tosin kausi että olin hyvin nukutun yönkin jälkeen ihan kuolemanväsynyt. Kait tää jonkinasteista babybluesia on...

Kareliini joo meidän terkka ainakin sanoi että jos kaura sopii niin sopii tod.näk. muutkin viljat. Tosin just eilen oli likkakaverin kanssa juttua samasta asiasta ja hän oli aivan ihmeissään kun oli kuullut kauran olevan "vähiten vahingollisin" aloitusvilja???? Kun sopii useimmille keliaakikoillekin...

Meillä nukuttu viime yönä huonommin mitä aikoihin! En tiedä tuleeko taas lisää hampaita vai mikä on, valvoin yöllä melkein 3 tuntia poikaa hyssytellessä. Maitoa ei oo myöskään juonu tänään yhtään eikä vettä....huoh. Selkeesti aristaa tota suuta. Onneksi sosetta oon saanu menemään mut ei sitäkään niin hyvin kun normisti.

Jaahas ja nyt heräs sitte taas, johan nukkuiki peräti puoltuntia... :ashamed:
 
Onko kenelläkään tietoa/kokemusta vauvan atooppisesta ihottumasta? Meillä se todettiin, ja aiheuttaja on vielä epävarma. Voiko kissa-allergia olla atooppisen ihottuman taustalla, ja miten sellainen selvitetään? Meillähän on kotona kissa. Tuntuu, ettei nuo neuvolan lääkärit oikein osaa sanoa juuta eikä jaata. Oiskos teillä kanssasisaret tietoa?
 
Kiva, kun Seranzu valaisit, että on suositusten vastaista keittää puuro vastikkeeseen. Enpä oo tienny, eikä oo tullu mieleenkään, kun esikoisen ollessa tän ikäinen neuvolalääkäri nimenomaan käski keittää puurot siihen, että tulis enemmän painoa.

Minalle ja Rosinantelle :hug:

Jos kaura sopii, niin todennäköisesti sopii muutkin viljat, mutta ei siis välttämättä. Kaura on vähän erityyppinen vilja kuin nuo muut kotimaiset. Vehnä on ilmeisesti yleensä kuitenkin pahin, ja sen aloittamista mä oon suunnitellu lykätä ainakin pari kuukautta vielä. Meillä on käytössä kaura ja nyt uutena ohra. Mulle on suositeltu niin, että ensin kaura, sitten ohra, sitten ruis ja viimeisenä se vehnä. Mutta meillä tosiaan on aika herkkävatsainen tuo tyttö ollut.
 
Minalle tsemppiä :hug:

Kuntalisää saa meilläkin. Kävin tänään hakemassa hakemuslomakkeen ja luin sen takapuolelta, et sitä ei makseta 4kk lyhyemmältä ajalta... Eli jää meikäläiseltä saamatta,pöh! :headwall:

Puurot teen aikuistenpuuroista veteen mikrossa ja jäähdytän jäisellä tissimaitopalalla. Kaikki muut sopii, paitsi vehnä, josta menee persnahka vereslihalle :eek:

Vaipanvaihto ja pukeminen on yhtä h*lvettiä täälläkin. Ei jaksa keskittyä olemaan niin kauaa aloillaan. Olen antanut siksi hetkeksi pöydältä jotain erilaista katseltavaksi, kuten voidetuubin tms ja heti pukemisen jälkeen ottanut "lelun" pois, että mielenkiinto siihen säilyy seuraavillakin kerroilla :D

Montalcino / atooppinen iho
Alexilla allergologi totesi atooppisen ihon tänään maitoaltistuksen yhteydessä. Lääkäri ei sen kummemmin jäänyt pohtimaan sen syitä. Kysyin kissastakin, koska meillä myös kissa, mutta totesi sen olevan epätodennäköinen aiheuttaja, koska on ollut kissankarvojen/hilseen kanssa tekemisissä koko pienen elämänsä. Perusvoiteilla käski rasvailla ja antoi reseptin myös kortisonivoiteelle, jos taipeet alkaa mennä huonoon kuntoon. Vielä iho kuitenkin siisti, vain vähän kuiva ja karkea, ei kuitenkaan rikki. Reppana on perinyt sen multa :headwall:

Niin ja lehmänmaitoallergia epäily vahvistui tänään. Päästiin siihen tippa suuhun- vaiheeseen asti altistuksessa, kun poitsu alkoi reagoimaan. Että melko ärhäkkä laatuaan sekin!

Tuiskunen ja Axu 7,5kk+
 
Glow
"kiva" kuulla et muillaki herätään usein yöllä ja touhut on samat meilläkin... :headwall:
ressaa ku isännän pitäis jossain kohti nukkua, tai sitten veetuttaa kun se saa nukuttua ihan hyvin useimmiten vaik poju möykkää vieressä, minä en |O Tänään oli taas iltasella semmoinen olo että olen niin loppu kun olla vaan voi. Päivä täys touhua, huonot päikkärit pojalla, minä juoksen sen perässä ihan kokoajan kun pitää kontata verhoja repii, nousta ikkunalautaa vasten mikä ei kestä! nousta ties minne ja kopsahtaa... eikä se ihmeen konttauskypärä edes pysy päässä että se siitä turhakkeesta. Kyllähän vaan pojan nostelu ja kantelu etenki rappuja ylös aiheuttaa mahan kovettumisia=supistus :/ rv 18...
Jokapäivä imuroin niitä pirun hurtan karvoja, juu täällä se asuu edelleen :kieh: Mies makaa sohvalla ja ihmettelee menoa vieressä!!! ei se tajua ettei lapsi, 7kk tajua puhetta "älä mee sinne, äläkä sinne" justiisa joo.
Eilen illalla ukko oli niin että hän juu nukuttaa pojan ja mä saan kattoo telkkua. vaan kuinkas sitten kävikään, minä hain tunnin pienen ja ison huudon jälkeen pojan kanssani alakertaan :attn:

Mulla oli jotain kivempaaki asiaa mutta unohdin sen ton valivalin virren jälkeen :ashamed:
 
Voi Glow :'( Jaksuja sulle ihan hirmusti ja :hug: Mä voin vaan kuvitella miten väsy sä olet. Itsekin olen ihan rikki muutaman huonon yön jälkeen ja jos tähän päälle olisin vielä raskaana, niin olisi se varmaan ihan huippu rankkaa. Yritä nyt saada se ukkokulta tajuamaan tilanne ja saada se koira edes pois jonnekin jaloista, että edes siltä osin helppais :eek:

Mäkin repesin miehelle eilen aamulla, kun olin ensin koko yön noussut nostamaan tuttia pojan suuhun sen sata kertaa ja kerran tissitellytkin ja sitten seiskan aikaan isompikin herra herää pojan itkuun ja varovasti kokeilee, et olenko mä sängyssä. Ajattelin, et nyt se nousee hyssyttämään vauvaa, mut paskat :eek: No, kiukusteneena ajattelin sit itsekin, et en nouse minäkään, huutakoon! Mut en vaan pystynyt varmaan minuuttia kuuntelemaan pojan huutoa, kun tiuskasin miehelle, et kai tässä sit jonkun pitää noustakin ja lähdin antamaan tuttia pojalle. Myöhemmin aamulla mies sit ihmettelee, et miks mä olen niin myrtsi ja sit mä avauduin oikein kunnolla |O No, ukkokulta selittää, et kun on ollut flunssassa niin ei oikeen jaksa yöllä nousta :eek: |O Hitto, eihän se ole terveenäkään noussut juurikaan! Esitin sit ukolle kyssärin, et mitäs sit tehdään jos mä tulen flunssaan? Kuka sitten nousee yöllä? Tajusi sitten vihdoin mun pointin tässäkin asiassa. Mutta on nuo aika velikultia nuo isät :headwall: Vaikka kylllä mä tuota rakastankin, tietysti! :heart: Mut väliin pitää vaan oikeesti konkretisoida kaikki itsentäänselvyydetkin.

Joo, mutta nyt olen oikeesti sit tulossa siihen flunssaan. :snotty:

Oikein hyviä öitä kaikille muillekin pätkäunisille!

Tuiskunen ja Axun-aa
 
Iltaa

Olipa taas hyviä puurontekovinkkejä ja ihoasiaa, kiitokset! Päätin kokeilla vielä sitä nan-jauhetta puurossa ja nyt se meni taas ihan ongelmitta. Jatkan sillä siis vielä mutta kokeilen noita muiden vinkkejä kanssa.
Ja ihosta; meille on moni kehunut pojan hyvää ihoa ja nytpä hänellä on polvitaipeissa ihottumaa / punaa ja vähän rikkikin iho. Eli ihovaivaa hänelläkin. Mitäköhän tuohon sitten keksisi, olen bepanthenia ja sinkkivoidetta (tavallisen rasvan ja hoitoöljyn lisäksi) kokeillut, sinkkivoide tuntui paremmin auttavan kuin bepanthen. Vinkkejä, kokemuksia?

Meillä on nukuttu kolmet päikkärit tänään, saas nähdä kuinka yö menee. Se toinen alaetuhammas taitaakin olla vasta tulossa läpi ikenestä, näkyy kyllä jo mutta ei vielä tunnu.

Niin ja kun kehuin että poika on paremmin nukkunut niin kuinkas sitten kävikään; mä en saanut millään eilen unta!!! Koko vauva-aikana ei ole sellaista käynyt, vaan nytpä makasin valveilla uskaltamatta laittaa valoja ettei poika vaan herää & meidän narisevassa sängyssä ei viitsi liikoja kääntyilläkään, ettei poika tosiaan vaan herää. (Muuten, hiukan on sängyt kalliita, 2000-4000 kun käytiin katsomassa!!! Eikä mitään erikoisia sänkyjä). Sitten kun mä vihdoin nukahdin niin tietty poika alkoi heräillä, onneksi nukahti sentään uusiks. Niin että ihan valtavasti jaksuja ja tsemppiä Glowlle, voin kuvitella että olet iha loppupoikkirätti. Toivottavasti koira-asiakin vihdoin selviää.
Harmi kyllä epäilen että työasiat / työhönmenoasiat alkaa jo rasittaa. Toisaalta olen ihan hirmu tyytyväinen kun mies jää kotiin, näkeepä miten ne päivät menee (ei tosin ole kuvitellutkaan että täällä vaan lepäiltäisiin mutta sitpä tietää...)

Oikein hyvää ja rauhallista yötä kaikille,
almaa
 
Kauppoihin kiukustunut Smirge täällä purnaa ja pyytelee teitä tekemään teidän käyttämissänne kaupoissa hintavertailuja.

Eli, nyt kun pitäisi hintojen laskea niin kovin, niin ainakaan täällä Salossa ei sellaista ole ainakaan citymarketin kohdalla nähtävissä.

Esimerkkinä otan Semperin mangososeen. Vielä viime viikolla, kun ostin mangososetta hinta oli 0,25euroa/purkki. Eilen kun kävin, niin oli tulleet ne kaksi uutta hintaa hyllyihin. Lappu kertoi näin.
Vanha hinta 0,29e/purkki (siis mitä v**tua)
Uusi hinta 0,27e/purkki.

Siis uusi alennettu hinta on 2senttiä korkeampi kuin se vanha hinta.
Arvatkaas tulinko kuule kiukkuiseksi, kun tässä ollaan vielä kotihoidontuelle jäämässä ja jos joka ruoan kohdalla käy näin, niin sehän tekee jo ison loven kukkaroon. Ja eikös markkinatilanne maailmalla ole nyt sellainen, että kuluttajahintojen ei pitäisi nousta vaan jopa laskea.


Toinen kysymys, paljon teillä maksaa Pampersin säästöpaketti. Ostelin tuossa yhdessä välissä vaippoja vähän reilummin, kun päästiin kerrankin autolla kauppaan. Eilen olisi sitten alkanut olla vaippojen osto ajankohtainen ja hintahan oli pompannut 10,95e -----> 13,5e!!!!

Kiittelen jo etukäteen!!





Nyt siis pyydän, että jos viitsisitte katsella hieman kauppojenne hintoja ja ilmoitella tänne. Aion nimittäin tehdä tästä juttua nyt vähän pidemmälle kuin ruohonjuuritasolle.
 
:hug: kaikille tarvitsijoille!
kiukkua, itkua, vääntöä kaikkea mahdollista vaipan vaihdon ja pukemisen kanssa täälläkin.. huoh, hikipäässä ite ennenkku homma on finito.
Flunssaa ollaan sairastettu nyt n.3vko ja pikku hiljaa alkaa räkä vähentyä.

Parina iltana on taas huudettu ihan älyttömästi, siis tunti ihan täyttä huutoa, ei millään rauhottumaan, kaikkee kokeiltu, oiskohan syynä kaura-ruis puuro??? sen alotuksen jälkeen on ihoon alkanu tulemaan sellasia "kuivaryhelmiä". jos tuosta nyt ymmärtää... aamupuuron jälkeen ei mitään, mut iltapuuron jälkeen/ nukkumaan mentäessä se alkaa.. ihan samanlaista huutoa ku alussa oli pojalla koliikki-kivut... tänään täytyy kokeilla varmaan jotain toista puuroa illalla, jospa ei tuliskaan hutoa..
 

Yhteistyössä