Hoidot jatkuu 2012

Kommentteja täällä olleisiin kysymyksiin ja mietintöihin (en nyt muista kuka ja mitä ;) )
Eli
Mää hikoilin lugeilla kuin sikä. Piti vaihtaa paitaa kesken työpäivän :D

Käytin lugeja plussan jälkeen vielä melkein 3 viikkoa vaikka menkat tuli pp 10-13.
Plussasin silti ja ekassa ultrassa oli se pieni sykkivä sydän.
Tokasta en nyt sitten puhukkaan.

Jos jotain kokemuksesta opin, on se, että en todellakaan puhu enää raskautumisesta ennen nt-ultraa kenellekkään, ja jos senkään jälkeen. Saati hehkuta. Nyt tultiin niin kovaa ja korkealta, että.
Jännittää hirveästi mennä töihin ke viiden viikon sairaloman jälkeen.. saas nähdä :/
 
***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI .................. helmikuu
Katjuska-81 ........... 2.IVF .................. maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI .................. maaliskuu
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ........... maalis-huhtikuu?

Pepponen ............. 3.IVF/ICSI/2.pas ... Huhtikuu
Pyykki .................. 2.ICSI ................ huhtikuu
Mariq ................... 3. ICSI 1.PAS......... huhti- toukokuu
Leonita79 ............. 2.ICSI ................. huhti-toukokuu
Dreamer1 ............. 4.ICSI ................. huhti-toukokuu
InMyDreams ......... 3. IVF 1.pas ........ huhti-toukokuu
Vanil ................... 2.IVF ................... huhti-toukokuu
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas ............ huhti-toukokuu
Nuppuska ............ 2.ICSI/2.pas .......... toukokuu
Onlyer.................. 2.ICSI ................... toukokuu
Moto76 ................ 2.IVF/1.pas .......... Toukokuu
Emma81 .............. 2.IVF ................... toukokuu
Karpalo ................ 1.IVF/ICSI 1.pas ... toukokuu
Napsuneiti ............ 2.IVF ................... toukokuu
Kaarne ................. 3.IVF ................... toukokuu
Almina ................ 4.ICSI .................. touko-kesäkuu
Meg .................... 2.IVF/2.pas ........... kevät ?
Sintu74 ................ 5.IVF .................. kesäkuu
Sannuliinu ........... 1.IVF ................... kesäkuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ................. kesä
Hautomo76 ......... 1.ICSI/1.pas ........... Kesä/elokuu
Mörkötys ............. 3.IVF/ICSI/ ............. elokuu
Talvitaika ............. 2.IVF/1.pas ........... elo/syyskuu
Tammuska ........... 2. IVF .................. Syksy
Jadekivi ............... 2. IVF................... syksy
Lumetar .............. 2.IVF/ICSI ............ syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI................... syksy
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ........ ??
Joku_päivä .......... 7.IVF ................... ??
Seline ............... ( 2.IVF) .................. ??
Pioni70 ................ 3.ICSI ................... ??
Johkunen ............. 3. IVF/1.pas ..........
Marianne1971....... 2. IVF ...................

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Leppäkerttu-77 .... 3.IVF/ICSI 2.pas ..... 1 ................... 19.4.
Mequ .................. 2. IVF ................... 1 ................... 29.4. (+)
TanZZZku ............. 1. IVF .................. 1 ..................... 30.4.
Tiinuli81 ............... 1IVF 1.pas ............ 1 ..................... 6.5.
Miles ................... 3.ICSI................... 2 ...................... 7.5.
HalleB................. 5.ICSI .................... 1 ..................... 11.5.

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu ............ 6.10.2012
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu .......... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu ............ 11.10.2012
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas.. helmikuu ...........
Kebri82 ................ 1.IVF ........... helmikuu ............ 23.10.2012
Kehrä .................. 4.ICSI .......... helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ........... 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ...........
Alexsandria ........... 3.IVF ........... toukokuu .......... 7.1.2013
 
Viimeksi muokattu:
Piti vielä lisätä että en tiedä hoitopaikkojen suosituksista ja käytännöistä mutta meidän hoitopaikasta on ohjeistettu että tukilääkitystä täytyy käyttää rv9 saakka. Omalla plussakierrollani käytinkin lugeja rv 8 saakka, ja siitä pikkuhiljaa määrää vähentäen lopetin.
 
Viimeksi muokattu:
Mequ ok, merkkaan sut plussalaisiin vasta sen ekan ultran jälkeen...
ihanaa että testiviiva on vaan vahvistunut! :)

vanil tsemppiä hoitoon!

onlyer eli alkaako sulla nyt tästä kierrosta hoito? pitkä vai lyhyt kaava?

HalleB ihan normi olo, ei mitään ihmeempää, paitsi rinnat vähän kipeet. niin ja välillä nipistelee tonne alavatsaan. entäs sulla?

marianne teitkö vielä testin tänään?

napsuneiti tsemppiä hoitoon! :)

Alexsandria tsemppiä vielä viime piinapäiville, olet nyt sit seuraava joka testaa...

täällä odotellaan myös johkusen kuulumisia... pakko teistä nyt jonkun on plussata!!

TanZZZku en nyt vielä poista sua piinailijoista.. odotellaan eka sun seuraava verikoe... ja samat sanat kun Tiinuli jo tossa kirjotti eli menkat voi tulla normisti vaikka olisikin raskaana.. tsemppiä ja jospa se vielä iloksi muuttuu...
hyvä uutinen kuitenkin se että jo ekasta hoidosta on jotain tapahtunut ja sit se että saitte alkioita pakkaseen! :hug:

mariq tsemppiä passiin ja jospa teidän alkio selviäis ni saisit kyytiläisen matkaan!

hautomo76 voimia sulle edelleen ja tsemppiä töihin menoon. jospa työt antais muuta ajateltavaa. :hug:

ON jotenkin levoton olo... niin paljon negoja nyt tullu että pelottaa oma testaaminen... odotukset ovat korkealla kun jo kerran oltu raskaana että sitten tullaan korkeelta alas jos en tule raskaaksi tästä hoidosta.
Ärsyttää myös itteni kun katsoin jo raskauslaskurista koska olis laskettu aika ym.. miks pitää jo mennä asioiden edelle.. pitäs vaan olla ja elää normisti mutta kun ei osaa eikä pysty, koko ajan kuuntelee omaa kroppaansa että onko tullut muutoksia mihinkään suuntaan. Mulla aina luget pitäny vuodon poissa joten tuskin menkat ainakaan alkaa ennenkö ne lopetan.
 
Viimeksi muokattu:
nopea omanapa illan keskeltä, hcg puhdas nolla! Pari päivää ollu jo tosi nega olo joten enemmän vaan harmittaa kun surettaa. No nyt yksi välikierto ja keretään vielä passiin ennen kesätaukoa jos alkiot selviävät sulatuksesta. Kirjotan paremmalla ajalla enemmän, nyt huvää vappua kaikille!
 
voi Johkunen, harmin paikka. Nyt vaan nokka kohti pas:ia!

Mä tuon nyt plussatuulia tähän ketjuun pikaisesti: Plussasin just pp11 ihan selkeän plussan ja ihan keskellä päivää (ed. vessareissusta vain pari tuntia). Varmistelen vielä huomenaamulla, mutta näyttää lupaavalta:)
Apua, mä en tiedä miten päin olisin, mä oon niin onneissani ja kiitollinen:)

Aksu just plussanneena
 
Moiks..
Täällä on kivut kovasti voimistuneet, ihan mensukipujen tasolla oikeestaan. Vuoto on runsasta ja ihan todella punaista :'( pe meen seur. kerran verikokeeseen. Jos se on eilen ma ollut sen 82,8 niin eikös sen pitäs olla pe n. 1300?? Kun eikös sen kuulu tuplaantua päivittäin??
Sillee tyhmää, et luulin tosiaan jo viime pe tyyliin et noni, mensut alkaa, ja sit olinki raskautunu, ja sit se onki ohi. :'( vasta oikeestaa illal eilen tajusin tän koko homman..
Nyt sitä urpona elättelee toiveita vielä kuitenki et jospa sitteki???
Vuodon mukana ei ole tullut poikkeuksellisen paljon hyytymiä, samanlaista tulee mensuissaki. Mut runsaudeltaan vastaa mensujen alkuu, ja kipu on erilaista, tasasen viiltävää ja välil tulee sellasii kipupiikkejä.
Toki olen siitä iloinen, et jo 1. Siirrossa oli yritystä kiinnittyä, ja et kax saatii pakkaseen.
Huoh.. ei auta.. ja anteex omanapainen ja eritteitä pursuava viesti :(
 
Vapun jälkeistä tiistai-iltaa palstalaiset :)

Testitulos tänä aamuna vahvisti eilisen, digi-testiin piirtyi kauniisti teksti "Raskaana 2-3", jota on odotettu jo parin IVF:n ja saman verran PAS:ien ajan.

Yritin tuossa analysoida olojani nega-kierrot verusus tämä plussa, niin oikeastaan tämä plussakierto eroaa muista vain sen suhteen, että jostain syystä alusta saakka mulla oli tosi rauhallinen olo! Tiä sitten johtuiko se vaan siitä, että tämähän oli meidän viimeinen julkisen puolen IVF, eli tiesin, että jos nyt menee reisille, niin uutta ei ole odotettavissa piiiitkään aikaan..en tiä.

Takaraivossa kummittelee tietenkin edellinen kohdunulkoinen, mutta mä en anna sen pilata mun iloa tästä plussasta. Tietty tuo testin "2-3 vkoa" luo vähän uskoa (kun eihän punktiosta ole kuin 12pv), että arvot on nouseet tosi reippaasti:)

Eli minut voi siirtää plussanneisiin
Alexsandria ............. 3.IVF .......... Toukokuu ........... 7.1.2013

Anteeksi kaikille nyt tämä omanapainen hehkutus, varmasti jotain teistä kirpaisee, ja ärsyttää, ja kiukuttaa, mutta suottehan tämän minulle. Koko sydämmestäni toivon, että jokainen teistä saisi sen oman plussan :hug:

Alexsandria pp12 (tai siis rv 4+1)
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan ja miles
alexsandria onnea plussasta :flower: :heart:

ON: huomenna menen ekaan ultraan, hävettää vaan mennä levittään haaroja lääkärin naaman eteen kun tuhero vuotaa ihan reilusti vielä :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Tiinuli81 meidän klinikan tapa on että lugeja ruvetaan vähentään heti raskaustestin plussan jälkeen.. mut nyt pyysin lugeja sen verran enempi että riittää varmaan johki rv10 asti jos tässä nyt edes plussataan. olin nimittäin jostain juuri kuullut sen että joissain paikoissa sitä suositellaan pidemmäksi aikaa. meidän hoitava lääkäri kirjotti niitä sit reseptiin enempi mutta sanoi myös että ei ole todistettua että pidempi käyttö auttaisia koska oman kropan pitäs alkaa tuottaa sitä hormonia mitä niissä lugeissa on..
mikäs on vointi??
Mä koko ajan mietin et koska uskaltaa testaa, taitaa noi raskaustestit olla vaan riesana tuolla kaapissa..
eka meinasin et testaan aikasintaan su mut nyt en tiedä jaksanko odottaa edes sinne asti...

johkunen no voi harmi, olin aika varma että sulle se plussa olis tullut. mutta teillä on onneks se hyvä tilanne että pakkasessa on monta alkiota. tsemppiä passiin!!

onlyer tsempitykset hoitoon!!

tanZZZku hcg tuplaantuu parin päivän/48h välein suunnilleen.
mulla keskenmenossa oli todella kovat kivut, käytännössä synnytyskivut (kohtu supisteli) eli ei voi verrata menkkakipuihin (veikkei mulla kyllä niitäkään ole), olis ollu todella tuskasta ilman kipulääkettä. sekä vuotoa niin paljon että piti sidettä vaihtaa yhtenään ja tuli tosi isoja hyytymäklönttejä usein...
mut tietty nääkin on niin yksilöllisiä, kun joillain ei ole ollenkaan sitä kipua ja toisilla taas ei ole juuri vuotoa.. eli sunkin tilanne tosiaan parhaiten selviää siitä verikokeesta.
mut siis toivotaan nyt parasta että nää oliskin sun tavalliset menkat ja hcg olis nousussa edelleen... pidän sulle peukkuja! jaksamista perjantaihin asti!! :hug:

Alexsandria oi, onnea!! vihdoin plussa uutisia!! loistavaa! meinaatko mennä vielä veritestiin vai odotella ekaa ultraa??

ON touhua täynnä ollu koko päivä 11 vappuvieraan kera. normi olo, tissit edelleen kipeet muuten ei mitään muutosta olotilan suhteen... yritän pitää näppini irti raskaustestistä ja jankuttaa itselleni että liian aikaista testata... huoh!
 
Onnittelut kaikille plussanneille:flower: Olen täällä välikierron ajan taustaillut, mutta käynyt lukemassa teidän kaikkien kuulumisia päivittäin.
Miles pidetään myös sinulle peukkuja, että testi olisi positiivinen :)
Tanzzku Pidän peukkuja sulle :hug: Toivotaan parasta, aika raastavaa siellä, koita jaksella!
Johkunen pahoittelut negasta!

Täällä elellään kp1 ja ekan zumenonin popsisin jo aamusta ja illalla laastari vielä vatsaan. Soitto klinikalle niin selvinnee tarkemmin mahdollinen siirtopäivä ja ultra ainakin. Meillä siis 3 alkiota pakkasessa, mutta toiveet eivät ole korkealla, koska viime kerralla tarvittiin kuusi alkioita että saatiin yksi siirtoon :| no toisaalta lääkäri sanoi, että nämä ovat eri alkioita ja ei voida vetää ekasta ivf:stä mitään suuntaa tähän toiseen.
 
Huomenta, vapaat vietetty ja taas töissä. Nyt on taas hyvin aikaa palstailla ;-)

Tiinuli, Väestöliitossa ainakin luget voi lopettaa 14 pv siirrosta.Joskus kysyin niiden jatkamisesta, niin lääkärin mukaan ei ole tarvis enää pitemmälle jatkaa. Sie muuten taidat olla seuraavaksi "virallisesti" testailuvuorossa :) Oletko vielä jatkanut testailua?

Miles, luulen, että mä tyydyn tuohon kotitestin tulokseen, ja varmisten asiaa sitten vasta varhaisultrassa. Tai no, ajattelin tänään soittaa klinikalle, ja ilmoitella plussatuloksesta, eli katotaan mitä sieltä sanovat tuosta veritestistä.

Mä taidan hieman kurkata myös tuonne plussanneiden ketjuun, mutta en kyllä malta jättää teitä. Pitäähän mun jännittää teidänkin tulokset :)

aleksis
 
Miles, missä vaiheessa sulla meni kesken? Aika inha puheen aihe mut olisin kiitollinen jos viittit vastaa :) Mul on menkkakivut sillo kp 2 tai 3, yleensä kp2, sellasii, et joudun vetää välillä 10kpl litalginii, ja buranat/ panadolit päälle. Lisäx oon joutunu olee pois töistä ku ei pysty muuta ku makaamaan, ja kipu laittaa myös mut oksentamamaan. .Väittäisi, et eilen, pieniä hetkiä mul on ollu sellasta kipuu, mut ne pysy kurissa 2g panadolia ja 2kpl litalginia. Onnex oli mahollisuus vaa köllii.. Eli kuitenkaan mun tapaukses ei nii paha oo ollu ku normi mensuis.
Eilen illal tein kotona cb:n r-terstin ja siihen piirty vielä +, mut ei kai se laskekaa nii nopsaa se hcg, koska ma se oli kuiteki vast otettu terkkaris...

johkunen, pahoittelut negasta :hug:

Aikamoista tunteiden vuoristorataa täs on kyl vedetty pari päivää!!
Nyt iha hävettää kertoo, mut mua saa haukkuu ja otan ne vastaan...
Eli mähän lopetin jo pe omin päin lutinuksen iltapäivällä, koska tosiaan se vuoto siel viime viikol vain vahvistu ja vahvistu!! Ajattelin tosiaan et se vaan estää ja hidastaa mensujen alkua.. ja ku ei mitää oireita tai pienintä viittaustakaan et + olis tulossa :(
Hoitsulle ku kerroin ni, väitti, et ei ole parin päivän lutinuksilla väliä kuulemma, et kesken menee jos on mennäkseen. Tai sit ei vaa halunnu mulle pahempaa mieltä en tiedä.. :ashamed:
Kuitenkin, jatkoa ajatellen, en tee enää mitää omin päin!! Aika kova oppi.
Ja olen joka tapauksessa iloien, et yritystä on ollu jo 1. siirros. Ja et ne kax pääs pakkaseen!! Noi on kuiteki nii hyvii uutisii!!
Ja silti, toivon kuitenki kikkeista eniten, et kaikki päättyis parhain päin ja tää + jatkuis!!!
 
Alexsandrialle iso onnittelu plussasta!!!

Tazzzku Ompa sulla kurja tilanne =(. Voin vaan kuvitella kuinka koville ottaa henkisesti odotella perjantaille? Saatko tuloksen jo silloin heti? Mä olisin varmaan ite niin malttamaton että haluaisin käydä jo tänään tsekkaamassa arvon, vaikka omaan laskuun jossain yksityisellä ;)


Miles Mä niin muistan ton tunteen ed. hoitokierrosta kun tekee mieli testata, mut ei uskalla.

Mulla on nyt sumuja mennyt maanantaista lähtien ja piikit alkaa sitten 16.5 jolloin on seuraava lääkäri. Ei kai tässä välissä ole mitään estettä lähteä pienelle ulkomaanreissulle? Ei varmaan, mut tulipahan mieleen.. en huomannut asiaa varmistaa kun ma naikkarilla kävin. Mut miks ei vois lähtee, eihän sitä ole kun sumut meneillään...

Pikkuisen jännittää että miten se punktio tulee menemään. Ja tiedän jo että se kaks viikkoa punktiosta testiin on aivan käsittämätöntä tuskaa. Olen niin malttamaton luonne. Viimeksi en testannut kotona ollenkaan vaan menin suoraan veritestiin.. saa nähdä miten nyt sitten ...
 
Itseasiassa Napsuneiti, soittelin polille aamusta, ja hoitsu aikaisti hieman verikoetta, eli meenkin jo tänään, itseasias teen lähtöä just...
Kyl se tän päivän tulos jo kertoo jotain!!
Tulen sit päivittää tilanteen het ku tiedän!!
 
marianne samoissa sitten mennään, eli kesäkuussa PAS jos alkio/alkiot selviää sulatuksesta, alkaa se jo hieman hirvittää, mutta nyt koitan viettää kuukauden miettimättä asiaa!

Kiitos muuten teille muistaneille!
Meillä kävi niin että vietettiin vappua pariskunnan kanssa jolla ei mahdollisuuksia omaan lapseen koska ei ole kohtuakaan enää, joten en sitten edes huomannut/ ajatellut omaa negaa ollenkaan kun sympatiat oli enemmän toisten puolella.

No, seurailen sivusta mitä tänne kuuluu ja toivotan vielä milesille ja Hallelle toivon mukaan hyvää lopputulosta :) Muutoin koitan siis keskittyä vähän muihin juttuihin hetkeksi!
 
Moto76 toivotaan että alkiot ovat nyt ihan eri luokkaa kun viimeks! Tsempit passiin!

TanZZZku. Täällä kans sormet ja varpaat ristissä sun puolesta! Tsemppiä! Krjotan myöh mun km:sta.

Marianne pahoittelut vielä negasta, voimia passiin. Päivittelen sun ja johkusen tiedot listaan illalla.
 
Alexsandria Onnea hirmuisesti plussasta :)

Tanzzku sulle peukutuksia, jotta plussa säilyis vuodosta huolimatta :)

Tervehdys kaikille muillekin, kiva palata taas tänne :) vaikka toisaalta tauko teki tosi hyvää, sai vaan nauttia normi elämästä. Mutta jos jotain toivoo kovasti niin parempi palata hoitoihin jotta mahdollisuuksia raskautumiseen olisi.

Meillä hoito alkaa seuraavasta kierrosta, lyhyt kaava ja elonvalla mennään jälleen :)

tauolla olen saanut mukavasti hoitojen aikana tulleita kiloja tiputettua mukavasti pois... nyt paljon kevyempi olo... alkaa tuntua jo ihan hyvältä..

Nyt vaan eteenpäin ja toivotaan meille kaikille plussatuulia..
 
Hitto soikoon!!! Ilmeisesti hoitaja ei ehtiny soittaa mulle ja mä en saanu sielt enää ketään kiinni!! :kieh:
Eli jännitysnäytelmä kestää nyt ainaki huomiseen. näppärästi mulla on yx kouluts huomen ja tietenkään en siel pysty olee puh ääressä mut aattelin ite soitella sinne sit huomen. On tää vaa nii hemmetin jännää!!

Vuoto näyttäis olevan hieman rauhottunu. Edelleen sitä tulee mut selkeesti rauhallisempaa ku parit viime päivää. Mitää raskausoireita ei o. Ei niinku mitää!!
Voisin tehä huomen aamula ite viel testin... Kai seki jotaa kertoo...

Kiitos muuten aivan mielettömän paljon taas kaikille tsempityksistä!! Ootte NIIIIIIIIN HUIPPUJA!! :hug: :)
 

Yhteistyössä