* Hoidot KYS 2011 *

Moikka,

Täällähän on tapahtunut vaikka mitä. :O

HalleB Pahoitteluni kohdunulkoisesta ja voimia toipumiseen. Kyllä sinua ja teitä koetellaan :(
Toivottavasti kesäkuun PAS sitten onnistuu paremmin.

Arcatha kuulostaapas ikävältä tuo haavojen paranemattomuus. Toivottavasti uusi toimenpide nyt auttaa asiaa ja haava paranee.

Mena tervetuloa!

Minulla alkaa "onnenpäivät" käymään vähiin. 10 päivän päästä pitäisi lopettaa ehkäisypillereiden syönti ja alkaa taas täysillä toivomaan. Tämä pillereiden syöminen on tuonut aivan valtavan suuren helpotuksen tullessaan.
Viimeiset kuukaudet ovat olleet erittäin raskaita työn puolesta ja pettymykset siellä kaiken mylläkän keskellä ovat luhistaneet välillä maailman ihan tyystin.
Nyt olen voinut täysin unohtaa lapsettomuuden ja keskittyä laittamaan elämää (sitä työelämää) järjestykseen. Samalla olen saanut aikaa hengähtää ja kerätä voimia tulevia pettymyksiä varten.

Olen nauttinut täysin siemauksin lapsettomuudesta ja iloinnut kaikesta siitä mitä minulla on. Asiaa auttoi ehkä eniten se pillereiden aloittaminen ja samaan aikaan ajoittunut kahden viikon yhdessäolo siskoni kanssa, jolla reilu 2vuotias taapero ja vajaa 3 kk vauva. Se aika sisareni lasten kanssa oli aivan mielettömän ihanaa ja kaipaan heitä jatkuvasti, mutta....
Se laittoi asioita hieman järjestykseen...
Sain oikein hyvän kuvan siitä arjesta, jota pienten lasten vanhemmat elää ja vaikka sen arjen oli jakamassa minun ja siskoni lisäksi myös siskon mies yhden viikon ja oma mieheni toisen viikon, niin täytyy sanoa, että olin todella uupunut sen loman jälkeen.

Tuon pariviikkosen jälkeen olen tehnyt asioita, jotka ovat juolahtanut päähäni. Suunnitellut asioita, joita lapsellisena en voisi tehdä. Nauttinut siitä, että saan nukkua riittävästi. Iloinnut siitä, että voin tehdä mitä haluan, koska haluan ilman suurta vastuuta toisesta ihmisestä.

Tiedän kuitenkin tämän onnen ja autuuden loppuvan. Ja haluan sen loppuvan. Haluan kyllä perheen, mutta en juuri nyt, kun syön pillereitä. Juuri nyt riemuitsen siitä, etten kärsi lapsettomuudesta. Juuri nyt olen tehnyt oman valintani olla saamatta lapsia... :)

...
Se siitä hehkutuksesta :) Omituista olla näin iloinen lapsettomuudesta ja elämän helppoudesta :) 5-vuotta yritystä tuli täyteen tuossa vappuna... 5-vuotta turhaa toivomista (ja vielä turhempaa yritystä).

1.6 on nollaultra ja silloin pitäisi aloittaa Puregon 250 IU. Käsittääkseni (ja muistaakseni) samalla sitten alkaa myös Orgalutran? Hitto, kun en kunnolla muista näitä juttuja...

6.6 on sitten seuraava ultra, eli kun 5 päivää piikkejä on takana, niin käydään tilanne tutkimassa. Vähän jännittää kun on isohko annos (luulisin), että mikä on sitten vaste. Toivottavasti kuitenkin tilanne näyttäisi hyvältä.

Seuraava ultra on muistaakseni 9. tai 10.6 jossa sitten päätetään punktiopäivä.

Aika paljon jännittää, kun viimeksi viimehetkillä sitten hoito ajoi karille valikoituneen follin takia. Punktio pelottaa, mut jotenkin siitä on vain selvittävä.
Hyperi pelottaa, koska on tuota PCO:maisuutta muniksissa ja annos on kuitenkin isohko.

Painoa en ole saanut enempää pois, vaikka toivoisin. Viimesyksynä tiputin 24 kg. Pari kiloa on tullut takaisin ja niitä sitten tässä olen epätoivoisesti koittanut karistaa pois. Uutta painonpudotusyritystä taas elellään, melko huonoin tuloksin tässä vaiheessa....
Mut eiköhän se siitä.

Tässä tällänen tilannepäivitys minulta. Anteeksi kun meni ihan omanapaiseksi lätinäksi.

Minä toivotan teille kaikille paljon hyviä asioita elämään. On se kumma kun yhdet ja samat on aina niitä, joille sitä sontaa kaadetaan saavitolkulla niskaan. Toivottavasti tilanne kääntyy ja lopulta tämä pino hiljenee ja kaikki KYSsiläiset saa niitä vauvoja pinnikset täyteen :)

Mukavaa kevättä, tai alkavaa kesää... mikä tämä nyt sitten lienee... Ja parempaa onnea kaikille!
 
Hei kaikki! Tulin tänne kertomaan teille kuis meil on menny täällä Tampereen sairaalassa. Käytiin eilen punktiossa. Oli aika liukuhihna toimintaa. Samassa huoneessa pareja oli 7-8, hoitokerta maksoi 75e,omat eväät, ensin sai särkylääkkeen, toimenpidehuoneessa suoneen jotain joka laittoi pään sekaisin puoleksi minuutiksi ja sit alapäähänpuudutus joka minulle ei auttanut. :( 16 saatiin joista 9 solu, to laitto. Koski tosi paljon ja nyt jälki käteen on maha niin kipee ettei voi liikkua yhtään. Tämähän oli meidän viimoinen hoito joten toivotaan että saadaan toivottu tulos. Ollaanhan jo voiton puolella koska aikaisemmista hoidoista ei olla saatu ku se yksi solu siirtoon eikä yhtään pakkaseen. :( Onnea teille kaikille hoitoihin, olette mielessäni. Ja kysin hoitajille sylin täydeltä kiitosta olette ihania.
 
Arcatha toivotaan, että parannutaan ennen kesää. Olis kiva päästä uimaan..

iloksi mukava kuulla, että olet päässyt nauttimaan elämästä! Must oli kans ihana syödä pillereitä viime syksynä, ku ei tarvinnu tarkailla omaa kroppaansa..

peppis kiva, ku kävit moikkaamassa! Kamalalta kuulosti tuo toimenpide ja meininki yleensä siellä.. Toivotaan, että tuo kuitenkin sen parhaan tuloksen :heart: Kysin hoitajat on kyllä tosi ihania munki mielestä! :)
 
Mequ saitko pienen kyytiin ja jotain pakkaseen?

Arcatha ootko tehny nyt r-testiä?

on: Pelottaa koko PAS-touhu..jos päästään alkionsiirtoon asti, ni tuskimpa vaan mitään positiivista tapahtuu ja sit on taas koko kesä pilalla..
 
Tänä aamuna tein uusinta testauksen ja edelleen negatiivista näyttää.
On se vaan uskottava, että hormonitoiminta on sekaisin jälleen kerran. :(

Muoks....

Nytpä sitten tuhruttelee, sieltä se pian tulee. Harvoin näin onnellinen olen ollut vuodon alkamisesta. Kierrolle tuli mittaa 37 vuorokautta.
 
Viimeksi muokattu:
Moi vaan kaikille! Sain 19.5 yhden alkion kyytiin ja nyt on kaiketi kai pp6 menossa. Pakkaseen meni 4 alkiota. Ainakaan toistaiseksi ei ole ollu mitään tuntemuksia mahdollisesta raskaudesta. Huomenna menen kontrolli käynnille, kun punktion jälkeen tapahtui munasarjojen hyperstimulaatio. Molemmat munasarjat paisui 8cmx6cm kokoisiksi. Masu oli aika kipee, mutta nyt on jo olotila normalisoitunut. Raskaustesti on 1.6. En tiedä, uskallanko tehdä koti testejä ennen tuota.
 
Megu pakko oli vielä tälle puolen tulla kommentoimaan kun luin ton sun tekstin. Meillä oli taysissa punktio 16.5. ja kyytiläinen tuli kyytiin 19.5. meillä meni pakkaseen kans neljä. :) Joten kiva seurata sun tilannetta. Huih, kuulostaa pahalta ja varmasti on masu ollut kipee. Mut jos ne kattoo ultralla ni, eiks se kyytiläinen vois näkyä? Vai mitä ne tekee kontrollissa? Voimahaleja
 
Mequ minkälaisella lääkityksellä sinä menit nyt, kun hyperi iski päälle? Haluaisin tietää, sillä minua jännittää tuleva hoito, kun annostukset on suuremmat kuin ekassa yrityksessä. Ja tuon PCOn takia on suurempi riski siihen hyperstimulaatioon.
Ja olitko sairaslomalla hyperin takia?
Onnea ja plussatuulia sinulle, toivottavasti piina päättyy onnellisesti :)

peppilottasikuriina kuulostaa kyllä kurjalta tuo puudutusten toimimattomuus :O Toivottavasti tulos on kuitenkin toivottu eikä kärsimys mene ihan hukkaan! Kaikkea hyvää sinulle!

Arcatha hieno homma, että lopulta se vuoto sitten tuli, kun kerran sitä odottelit. :)

ON. Viimeisiä viedään, nimittäin huomenna otan viimeisen pillerin. Olen hieman huolissani siitä, että mitä tuolta ultralla oikein löytyy, koska koko pillereidensyöntiajan on ollut hyvin menkka- ja ovismaisia kipuja ja tuota vuotoa. Pelkään, että munasarjoihin on kasvellut kystia tai jotain muuta ei-toivottua.
Ensiviikolla on ultra ja piikit alkaa. IIks!
 
iloksi Femoden pilleritkö sulla oli käytössä? Mä olen kahdessa hoitokerrassa niitä käyttänyt ja molemmilla kerroilla vuotoa oli lähes kokoajan kun pillereitä söin ja menkat sit jäi varmaan sen takia aika laimeiksi, mutta ovat kuitenkin toimineet ja asiansa ajaneet. Itse kanssa pelkäsin että onko niistä mitään tehoa kun koko ajan vuotaa. Tsemppiä hoitoon
 
Minä pistelin Puregonia 200 yksikön annoksia ja kaksi viimeistä kertaa 225yksikköä. Saikkua kirjoitettiin punktion jälkeen 3 pv. Tulloinhan ei vielä siitä hyperistä ollut tieto, joten ilmeisesti punktion jälkeen on automaattisesti saikkua. Sais sitä varmaan lisääkin jos tarvii.
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

iloksi mites hoito on alkanu sujua?

Mequ voi ei :hug: oon tosi pahoillani!

Missä Siniviuhka???

on: Palaan taas kuvioihi, ku itelläki alkaa tapahtua. Tänään oli ultra PASsia varten. Kierrot on nyt vähän pitempiä KU:n jälkeen. Viime kierto oli 29 ja yleensä n.23. Normaalisti mul olis jo nyt ovulaatio, mut näyttäs siltä, että tulee vasta loppuviikosta. Limakalvo oli 8mm ja folli 15mm. Lauantaina pistän Pregnylin ja maanantaina aloitan Crinonen. Tiistaina siirto jos on siirrettävää. Kyllä pelottaa.....ja sinne pitää vielä ite soittaa aamulla tarviiko tulla...siihen aamuun tarvitsisin jotain rauhottavaa... Oon tosi onnellinen, ku tää sattuu nyt niin, et ei tarvii vuoroja alkaa vaihtelemaan. :)
 
Moikka,

HalleB sinullakin on aika piinaavat ajat, kun ei voi tietää mitä tapahtuu. Toivon sydämestäni, että molemmat selviävät sulatuksesta... ja jos vielä sitten toisen saisi pakkaseen, kun eivät kerran kahta siirrä.
Tsemppiä!


Omia kuulumisia : tuolla toisessa ketjussa jo kirjottelinkin, että folleja on kasvellut ihan hyvin maanantaihin mennessä. Suurimmat olivat 14-15mm (niitä tais olla parit molemmin puolin) ja siinä sitten perässä tuli muistaakseni 8-10mm folleja isompi joukko.

Alavatsalla on selvä tunne siitä, että jotain siellä tapahtuu.

Ultran jälkeen aloitin Orgalutranin ja Puregon annosta pienennettiin, saa nähdä mikä on tulos. Huomenaamulla on ultra KYSissä.
Jännittää hulluna..
 
Hertta1981 joo, femoden-pillerit mulla oli. Näyttivät toimineen, vaikka sitä vuotoa olikin. Ihan kiva sit kuitenkin, että menkat oli vähäiset, kun normaalisti vuodan kuin seula..

Arcatha kiitos tsempeistä :)

HalleB Kiitos toivotuksista :) Aikalailla samoja aikoja päästään piinailemaan, KUN sinä saat myös kyytiläisen matkaan! Menet sitten vain päivän edellä piinassa :)

Perjantain ultrassa löytyi punktioitavia folleja 25 kpl . 15/10 kpl. Vasemmalla enemmän kuin oikealla. Isoimmat, joita oli 6 olivat kooltaan 18mm, siitä seuraavat 14mm, sitten 13mm ja pienimmät 10mm.
Hoitaja sai minut kyllä hyvin rauhoiteltua punktion suhteen, vaikkakin olen ihan varma, että se on ihan hirveää ja sattuu aivan tajuttomasti... Mitään sen helpompaa en odota.

Pakko myöntää, että tuo iso määrä folleja sai hieman toiveet nousemaan, kun ajattelen, että PAKKO niistä on edes osan hedelmöityä.
Täytyy kuitenkin yrittää hillitä, ettei sitten käy huonosti, jos käy huonosti.

Tsemppiä kaikille ja mukavaa viikonloppua :)
 
iloksi se on aika veikee se yks lääke mitä laittaavat suoraan suoneen: vaikka sattuis, ni hällä väliä :D. Mulla on kummallakin kerralla menny pää niin sekasi, et on pitäny hoitajien taluttaa pois sieltä toimenpide-huoneesta. Tsemppiä punktioon!:)

on: Eilen tuli hymynaama ja pistin Pregnylin. Huomenna aloitan Crinonen...
 
HalleBPaljon onnea uuteen hoitoon. Toivottavasti alkiot kestää sulatuksen :)

Itsellä oli hoito toukokuun lopussa. Meillähän tää hoitohistoria on todella kivinen. Tämä oli nyt neljäs hoitoyritys ja ensimmäinen kerta kun päästiin siirtoon saakka. Kaksi alkiota siirrettiin, mutta eivät kiinnittyneet. Hyvä mieli kyllä tuli jo siitä kun päästiin siirtoon asti. Minulla on ongelmana että munasolut jää raa'aksi. Nytkin rakkuloita oli n. 14 niissä 7 oli solu joista ainoastaan kaksi oli kypsiä. Molemmat solut mikrohedelmöitettiin ja halusivat siirtää molemmat, kun meillä on hoitohistoria erityisen vaikea. Vuoto alkoi viikko sitten sunnuntaina ja keskiviikkona kävin vielä verinäytteessä.
jonoon meidät taas ilmoittelin ja katsellaan koska kutsua tulee...

mut tässä kun lasta on monta vuotta tehty niin välillä tulee kaiken laisia ajatuksia päähän. Välillä mietin, että onko se lapsen hankkinen tullut pakkomielteeksi ja ymmärtääkö sitä todella mitä sitä haluaa. Viikonloppuna kun miehen kanssa reissattiin niin muutamalla huoltoasemalla tuli tunne, että onhan siinä hyvätkin puolet kun ollaan vaan kahdestaan. Oli nimittäin tosi paljon huutavia lapsia liikenteessä...
 
Huhhuh,
olipa se kokemus, se punktio.
Ei pitäisi varmastikaan kertoa kauheesti siitä, sillä täällä saattaa hyvinkin lukea henkilöitä, jotka ovat menossa ensimmäistä kertaa ja sit iskee paniikki, kun lukee kauhukokemuksia.

Punktio teki niin kipeää, että ensinnäkin itkin koko sen ajan, kun tuolta ylistimuloituneelta puolelta punktioitiin ja vaikka siis sain tupla-annoksen kipulääkettä. MH ihmetteli valtavaa munuaisen muotoista munasarjaa ja tuntu jotenkin kaivertavan sitä sillä piikillä kun yritti imeä huonossa paikassa olevia folleja pois hoitajan avustuksella (hoitaja painoi vatsan päältä vastaan).

Mut nyt, yli 12h punktiosta olo on jo kyllä vähän helpottanut.

27 follia imettiin, mut vain 6 solua löytyi. Täytyy toivoa, että ne ovat sitten edes hyviä. Jotenkin pitää huomiseen aamupäivään selvitä. Sen pidemmälle en pysty nyt elämää ajattelemaan..

paitsi sen verran, että sain suoraan viikon sairasloman eikä tarvitse sitten torstaina yrittää vääntäytyä töihin.. en kuitenkaan olisi kehdannut hakea lisää saikkua, nyt sain ilmoittaa, että kystan poistossa ilmeni pieniä komplikaatioita ja sairasloma on vähän pidempi... (inhottavaa valehdella, mut...)

hertta1981 en osaa yhtään ajatella miltä sinusta oikein tuntuu. Pettymys on ollut varmasti valtava ja vaikea niellä.
Minä huomasin tuossa pillereitä syödessäni muutama viikko sitten, että kuinka mukavaa se lapsettoman elämä saattaisi olla. Jäin jopa sitä miettimään, että ehkä se sittenkin olisi vaihtoehto meille, mikäli hoidot eivät onnistu. Se päätös on kuitenkin tehtävä joskus myöhemmin, kun tämä tie on käyty loppuun, mut kuten sanoit, niin ei se aina ole pelkästään kurjaa olla lapseton pari.

Usein minä huomaan miettiväni motiiveja saada lapsia ja olen monestikin miettinyt, että onko se vain se pakkomielle, joka tässä ajaa eteenpäin.

Voimia sinulle ja miehellesi ja kaikkea hyvää elämääsi. Toivottavasti pystyt nauttimaan kesästä kaikesta huolimatta ja ehkä unohtamaan lapsettomuuden hetkeksi sivummalle...
Mikä sen ihanampaa kuin olla lapseton ja huoleton kesällä, kun kaikkea mukavaa tekemistä on suomi pullollaan...

Tsemppiä sinullle ja muillekin täällä :)
 
hertta hienoa, että pääsitte siirtoon, mutta olen pahoillani, että eivät kiinnittyneet :hug: on tää vaikeeta!

iloksi kamala kokemus toi sun punktio!:O ja sit, ku ne edes hdelmöittyny:'( :hug: tää on niin kamalan väärin..

on: Me ei päästy siirtoon ja seuraava hoito on marras-joulukuussa. Lääkäri laittaa postia jatkosta.. Nyt pitää taas vähän aikaa koota itseään, vaikka onhan näihin pettymyksiin jo vähän turtunut..
 
HalleB minusta ainakin tuntuu, että olen ihan turta. Ehkä ne tunteet tulee myöhemmin, mut nyt tuntuu, etten tunne mitään. Viimeksi viikonloppuna sanoin miehelle, että minä en usko näihin hoitoihin. Minä en usko, että hoidoista on meille mitään apua. Se tunne on ollut alusta lähtien.
Ja silloin kun aloitimme lapsenteon yli viisi vuotta sitten, silloin minulla oli tunne, että se ei tule onnistumaan.
On niin pirun ärsyttävää huomata olevansa oikeassa.

Ja on pelottavaa, kun tiedän, että jossain vaiheessa se pettymys iskee... ja se on luultavasti sitten, kun töissä kaatuu työt ja seinät päälle ja kaikki voimat on muutenkin loppu, silloin se suru tulee ja aina ihan valtavalla voimalla.

Mutta siihen asti ei muuta kuin keräillään hiljaa palaset kasaan ja vietetään kesä onnellisena lapsettomuudesta...
Nimittäin lapsettomilla pariskunnilla on NIIN paljon helpompaa :)
 
iloksi ja halleb mä olen niin pahoillani. Tiedän miltä tuntuu kun ei pääse edes siirtoon asti. Kokenut olen sen kolmasti. Tästä ei naiset auta ponnistaa taas ylöspäin ja saada elämä jotenkin järjestykseen. Minulla on ainakin päänselvitykseen mennyt useempi juostu kilometri ja aika monta kiloa nostettua rautaa salilla...

onneksi on nämä palstat, muuten varmaan pääsekois kun ajattelis että olis ainoa laatuaan. Minulla on vähän sama ongelma, että en jaksa uskoa että onnistun koskaan raskautumaan, mutta kuitenkin haluan kulkea nämä hoidot läpi. Ei ainakaan tarvitse jossitella sitten joskus.

aurinkoista kesää
 

Yhteistyössä