* Hoidot KYS 2011 *

Arcatha,tuuhan kertoo huomenna inssikuulumisia:heart: Onks kysil joku uusi lapsettomuuslääkäri,vai oliks vaan sulle uusi?
Mä oon tosi paljo kyl tykänny kysin henkilökunnasta,tosi ihania ihmisiä:)

Halleb,joo mua kans enemmän kauhistuttaa ne ultrat,ei piikitykset yhtään,Sehän oli viimeksikin ihan kivaa touhua:D Mulla sama lääke,kun viimeks,menopur,nyt vaan lähetään suuremmalla annostuksella heti alkuun. Joo,mä muistan sen sun viime hoidon muuttumisen inssiksi ja on varmasti ollut kova pettymys:( Mut se oli sillon ja nyt on nyt ja uusi hoito tuo sen plussan sovitaanko niin:p

Tuuhan Kiin kertomaan sit ultrakuulumiset,täällä peukut pystyssä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja barbapörrö13;23235776:
Arcatha,tuuhan kertoo huomenna inssikuulumisia:heart: Onks kysil joku uusi lapsettomuuslääkäri,vai oliks vaan sulle uusi?
Mä oon tosi paljo kyl tykänny kysin henkilökunnasta,tosi ihania ihmisiä:)
Tulen varmasti :)
Oman kaupungin sairaalan naistentautien polilla kävin ultrassa joten siis siellä oli uusi lääkäri minulle :)

Outoa, ei ole tuo digitaalinen ovulaatiotesti muuttunut vieläkään.
Ilkeitä vatsakipuja kyllä on.. Mutta jospa se huomisaamuna muuttuisi.
Kuinka nopealla tahdilla nuo follit kasvaa? Kun pohdin, että jos se isoin ollut perjantaina 22mm niin kuinkahan iso se sitten huomenna on jos ei kerta ole vielä irronnut...
 
Terveiset Kuopiosta! Reissulta kotiuduttu.

Miehen näyte oli hyvä,
ovulaatio ei ollut minulla vielä tapahtunut.
Oikealla puolella kaksi kahden sentin follia ja vasemmalla yksi.
Lääkäri hetken aikaa pohti uskaltaako inssia suorittaa, mutta yhteistuumin päätettiin, että anti mennä vaan. Pregnyl perään. Varmistelua parin päivän ajan omatoimisesti.

Maanantaina verikokeeseen jossa katsotaan keltarauhasarvo ja sitten 17.3 olisi veritestiin meno, että katsotaan onko tuottanut inssi tulosta. Lääkäri sanoi, että suuri mahdollisuus kaksosraskauteen on, ei uskalla äänen sanoa mitään kolmosista :D

Jos ei tärppää, menen tähystykseen ja kartoitetaan endometrioosin mahdollisuus.
Vasen munasarja kohdun päällä ja lääkäri epäili, että kiinnikkieitä olisi ja vas. munasarja pelistä poissa kokonaan..
 
Arcatha,vautsi miten hyviä uutisia,nyt vaan peitot vielä varmistukseksi heilumaan ja kohta sun kohdussa köllii 2 ( tai 3;) ) pientä ihmistainta.Peukut pystyssä:heart:

Mites HalleB jakselee? Kohta se ois menoa,iiiiiiiik:O

ja huomennahan Kiin sit kertoo taas lisää hyviä uutisia:)

Mukavaa päivää kaikki kysiläiset!
 
Arcatha voi että miten hienoa, et ne ei ollu kerenny puhjeta vielä viikonloppuna! Onneksi kuitenkin tekivät sen inssin vaik onki monikkoriski. Mä ainaki aattelen, et on parempi mahollisuus saada ees se yksi <3 Tsemppiä piinailuun!

barbapörrö kiitos kysymästä, hyvin mä jakselen tilanteeseen nähden. Mites itse? Töissä on kaikki kauheessa flunssassa ja nyt tuntuu vähän flunssaiselta. Jospa noi vitamiinit pitäis pahemman taudin poissa..
Reilun viikon päästä eka pistos:O ( siis jos ne menkat tajuu alkaa ajallaan )

Hyvää maaliskuuta kaikille!:)
 
Halle,mun fiilis alkaa taas kääntyä paniikin puolelle.Haluaisin pysäyttää ajankulun tähän,ettei koskaan tarviis jatkaa matkaa:(
Mä en ymmärrä mihin se mun positiivisuus taas hoidon lähestyttyä katosi:eek: Mulla on ollu pitkästä aikaa tää alkuvuosi hyvä olla ja tuntunu siltä et kaikesta selviää ja elämä on kivaa,mut nyt se tunne on kadonnut,voihan kääk:O
 
Huomenta naiset :wave: Se olis miulla sitten tänään 0-ultra. Ei ihan parhaimmat odotukset ole, kun Synarelan alotuksesta asti oon vuotanu/tuhrutellut. Viime yönäkin vuotoa oli kuin menkkojen aikaan : / Kiitos silti kaikille tsempityksestä =) Ootte ihania :heart: Ultra on iltapäivällä ja tuun sit kertomaan kuulumiset.
 
Tsemppiä Kiin ultraan! Kuulumisia odotellaan :)

Itse olin myös kysiin yhteydessä.
Eilisestä asti ihan hirveät kivut olleet;
liikkuminen sattuu, etenkin istumasta nousu seisomaan, wc:ssä käynti sattuu
ja itku tänä aamuna yhdynnän jälkeen kun tuntui, että paikat repeää kivusta :(
Ajattelin, että liekköhän nämä ihan normaaleja kipuja.

Noh, hoitajan sain kiinni joka konsultoi lääkäriä ja K.R joka inssin suoritti, oli todennut, että nyt on varmaan käynyt niin, että kaikki kolme rakkulaa ovat puhjenneet ja kyseessä normaalia viomakkaammat ovulaatiokivut. Jos eli kun ei särkylääkkeillä ole kipu helpottanut, pohdin tässä nyt sitten ohjeen mukaan ensiapuun menoa. Mitähän ne siellä pystyisivät tekemään? Tuntuu, etteivät varmaan edes tosissaan ota täällä oman paikkakunnan ensiavussa..
 
barbapörrö mul on myös samanlaista paniikkia, kun aikasemmin oon ihan innoissani oottanu hoitoa, niin nyt iskee lähinnä pakokauhu.. Tavataanko kohta Rissalassa ja karataan yhessä ekalla lennolla ihan minne vaan?:confused: :D: ;) :p
Mul oli myös pitkästä vähän parempi jakso tuossa tammi-helmikuussa... Mäki päätin, et syön terveellisesti tän hoidon ajan, mut kun ei oikee tee mitää mieli ainakaan terveellistä..Kunhan tästä nyt hengissä selviäis..

Kiin jännitän täällä sun ultra-kuulumisia! Toivon, et kaikki oli hyvin:)

Arcatha mulla välillä irtoilee pari munasolua kerralla ja kivut on todella sen mukaiset ja ne menee ohi vuorokaudessa.. Tsemppiä! Toivottavasti ei tarvii lähtee näytille :)

on: menkkakivut alko aamulla ja nyt jo tuhruaa, jospa ne sieltä alkais
 
Arcatha Kuulostaa tosi kipeältä :( Kyllä pikkukylänkin ea:ssa pitää kivun päälle ymmärtää, jos tuut niin kipeäksi, ettet pysty olemaan kotona. Ota särkylääkettä kunnolla (esim. Buranaa 600mg tai Panadolia 1g) jos sillä ei helpota niin ea:ssa voit saada kipupiikin kankkuun. Tsemppiä :hug:

ON Piti jo aikasemmin tulla kertomaan kuulumiset, kun tiesin, että täällä odotellaan :D Unohduin kuitenkin ruoanlaittoon ja nyt vasta koneella, joten nyt ne terkut :)
Kohdun limakalvo on onnettoman ohut niinkun vuodosta saattoi päätellä. Oik. puolella on johtofollikkeli, 13,5mm, ja runsaasti pienempiä folleja. Vas. munasarja on lepotilassa. KYS:stä kuitenkin sanottiin, että voin alottaa Puregonin sovitulla annoksella ja katotaan maanantaina ultrassa tilanne. Aika pessimistiset odotukset on... : /
 
Kiin nyt greippimehua litratolkulla,niin saat kuule maanantaihin mennessä kunnon limakalvon:p Ja ei kai ne olis käskeny alottaa pistoksia,jos jotain ois pielessä,joten nyt vaan katseet kohti maanantaita ja mieli positiiviseks=)

Hallelta unohdin kysyä,et nytkö sulla jo alkaa vuoto?Siis tä? aikastuuko sulla sit myös piikityksen aloitus vai eik sil oo väliä mikä kp sillon on? Mä oon aina luullu et piikit alotetaan kp2-4:O Nyt et kyl ala etuilee,vaan mun kans yhtämatkaa:D
Mähän kiskasen vika napin lauantaina ja menkat PITÄS alkaa siitä 2-3 päivän kuluttua,saapa nähdä miten käy...
 
Täällä kivut hellittäneet niin paljon, että sain lattiat pestyä ;)
Jonkin verran repäisevää kipua tuntuu vielä esim ylösnoustessa.
Lattioita pestäessä tuli huippufiilis kun ajattelin kipujen helpottaneen,
että nyt se ovulaatio on sitten ihan oikeasti tapahtunut..

Huomenna on jo torstai, nopeasti on maanantai niin menen ensimmäiseen verikokeeseen.
Siitä nopeasti on sitten 17.3 ja otetaan hCG. Toivon kovasti, että pääsen sinne saakka. Kuitenkin tuolloin on jo kp33.

Minä täällä ihmeissäni lueskelen teidän IVF-kävijöiden kirjoituksia ja pohdin, että mitäs sitten jos meillä ne aloitetaan. Serkkuni pelotteli minut kuoliaaksi hormonipistoksista yms. Hän ei ole lapseton, päinvastoin, hän on luovuttanut munasoluja/laittanut talteen. Onko ne mielialanvaihtelut ja kivut ja kaikki niin hirveitä miten serkkuni antoi ymmärtää..?
 
barbapörrö jospa me nyt vaan kestetään, ku naiset meni syteen tai saveen eikä karata :D
Nää on taas pitkän ja lyhyen kaavan eroja. Mulla on nyt alas ajettu oma hormonitoiminta sumuilla ( jarru ) , vuoto tulee ( pitää tulla ennen, ku saa luvan aloittaa pistokset ) , eikä munasarjoissa tapahdu mitään ennen, ku alan pistää ens keskivikkona kasvattavia. Sulla taas alotetaan hoito omaan kiertoon ja jarruja aloitat käyttämään vasta myöhemmin. En siis etuile :D Toivottavasti sul alkaa ajallaan!

Kiin voi ryökäle, ku sun kroppa ei ymmärrä mennä lepotilaan..Toivotaan, et tuo isompi ei häiritse kamalasti sitä stimulaatiota..:hug: Tsemppiä pistoksiin!

Arcatha hyvä, että helpottaa! Ihmiset reagoi kaikki niin yksilöllisesti noihin hormoneihin. Mulle tekee clomit paljon, paljon pahempia sivuoireita, ku noi IVF-hoidoissa käytetyt hormonit. Kyllähän sitä on ihan hiton herkillä, ainaki mä. Mun mielestä ne fyysiset oireet ei oo mitää sen henkisen kuormittavuuden rinnalla.
 
barbapörrö Pitää hei tarkastaa voinko käyttää greippimehukikkaa =) Miulla oli aikasemmin perussairauteeni sellanen lääke, jonka kanssa greippi ei käynyt, mut tuosta nykysestä lääkkeestä en tiiä. Pitää googletella ja jos ei ole estettä niin arvatkaa kuka kurvailee lähi-Siwaan ennen ysiä :LOL: Toisaalta, lääkärit ei ole koskaa miulta greippiä kieltäneet, että tuskin siitä nyt niin isoa haittaa on väliaikasesti juotuna. Netistä kuulin tuosta greippikiellosta ja löysin oman lääkkeeni listalta, jonka lääkkeet ei greipin kanssa käy yhteen.
 
Halle,mä kerkesin jo matkalaukut pakata ovenpieleen:LOL: Joo,toivottavasti ne mun menkat sit tulee ajallaan,muutenhan tää koko homma kaatuu...

Kiin,hyvä,hyvä,et pystyt "nauttimaan"greippimehua,onneks siwat on lähes aina auki;)

Arcatha,kiva et kivut on vähentynyt,nyt vaan odottelee niitä plussa-uutisia:heart:
 
Hei. Täällä haluaisi "uusi" Kys:siläinen liittyä joukkoon mukaan?? Pitkään olen ketjua seurannut, mutta nyt vasta selvisin kirjoittamaan :)
Jos kertoisin vähän itsestäni/perheestäni. Minä olen 27v ja mieheni 28v, meillä on 3v tyttö, jonka saimme 2.inssistä (clomit, menopur). tytön syntymän jälkeen toinen olisi ollut toivottu vaikka heti, mutta eihän se niin helppoa ole :( Olemme selittämättömiä, kummastakaan ei ole löytynyt mitään "vikaa". Vuosi sitten kävimme Kys:sillä ja söin clomeja 6kk, elokuussa oli tarkoitus aloittaa inssit, mutta milemmat aloitimme uuden työn syksyllä, joten emme uskaltaneet hoitoja silloin aloittaa... Nyt viimein tammikuussa oli 1.inssi (clomit, menopur, pregnyl), josta ei kuitenkaan toivottua tulosta :( Helmikuussa uusiks, 18.2 oli 2. inssi kp11 (menopur kp3-10 ja pregnyl kp11) ja tästä menossa nyt pp 13. Maanantaina (pp17) olisi verikoe ja meinasin yrittää odotella sinne asti, mutta uskon että vessankaapissa olevat r-testit kyllä kutsuu minua ennen sitä :) Mutta tässä nyt meidän tilanteemme. On aivan ihana että tälläisia keskustelupalstoja on :)
 
barbapörrö :LOL:
On se kyllä hemmetin jännää ootella alkaako vuoto oikeaan aikaan..mutta mulla alkoi aamulla:cool: jeeeee! Kauheet kuumat aallot vaivaa...

Tervetuloa Monica:flower: toivottavasti visiittisi jää lyhyeksi tällä puolen ja pääset pian siirtymään odotuspuolelle!:)

Kiin toivottavasti greippimehusta on apua! ja onneksi siwa on lähellä:D
 
Monica tervetulloo,toivotaan ettet pitkään täällä pyöri;)

Halle,hyvä et menkat alko,jesssssssss=)

Voi H*lvetti,mulla ihan menkkaolo,kaikki raivonpuuskat ja finnit ja kaikki mahollinen,nytkö ne puskee lääkityksen läpi ja kaikki on pilalla: / Pitää varmaan tunkee joku keppi tonne ( tiiätte kyl minne ) ja ottaa se maanantaina vasta pois,ettei vuoto ala:kieh:
 
barbapörrö ääähh toi kaikki "ihana" ennen menkkoja on kyllä niiiiin perseestä!! Kylläpä olo helpotti mullaki ( ja miehellä;) ) , ku ne alko. Jospa se lääke vaan aiheuttaa noi ja vuoto alkaa vasta sitte, ku oot lopettanu lääkkeen! Kyllä menee jännäks..:|

Mul on kauhea yskä ja keuhkoista kuuluu outo ääni. Oon ollu pari päivää vapaalla ja yrittänyt tervehtyä. Huomenna töihin ja tiedän, että ottaa varmasti voimille...
 
Ette päässeet minusta nopeasti eroon :( ;) Aamulla testi näytti negaa ja taisi tulla tästä päivästä kp1. Jotenkin ei tunnu etes hirveän pettyneelle olo, kun kokoajan negaan valmistautunut. Nyt vain kohti 3. inssiä ja siihen jää meidän hoidot näillänäkymin. Eli viimeinen mahdollisuus olisi tässä kierrossa, sitten tyydytään jatkamaan elämäämme 3 henkisenä perheenä. Tällä hetkellä kyllä tuntuu että kannattaako etes sitä 3. inssiä kokeilla, kun eihän se kuitenkaan onnistu, kun on viimeinen mahdollisuus :(
 
Kiin jännittääkö maanantain ultra?

Monica :hug: negasta! Se viimeinen voi olla just SE oikea:heart:

on: onkohan noi munasarjat sittenkään lepotilassa? eilen oli niin voimakkaita munasarja vihlontoja, varsinki oikealla puolen. Vai johtuko se vaan runsaasta vuodosta, ku mulla ultran mukaan näytää valuvan aina myös tonne vatsaonteloon? Vai oliko se kysta? Jaa-a, kamala hiki mulla kyl edelleen jatkuu ja flunssa...
 

Yhteistyössä