***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Haikara mä todella toivon että menkkamaiset kivut olis merkki jostain. Mulla ne jatkuneet jo viikosta 35 asti. Välillä päivittäin, välillä harvemmin mut nyt pari viimeistä päivää melkein 24/7. Melkein itku tuli jo äsken saunassa kun tuntuu ettei jaksa enään :headwall: :kieh:
 
Anu missä on Hallila? tyhmä kysyy :saint: tai tiiä häntä vaikka oltaisiin jakauduttu/sairaalassa sillon 5.4....

Kalenteri
tuskin olisit ensimmäinen joka kestoilee sairaalassa. enkä oikein jaksa uskoa että hoitsuja niin kauheasti haittaa jos tulee muutama harso enemmän pyykkiä :D

niin ja meillä ei siis mitään superkestoilijoita olla, mä en jaksa nyt varsinkaan ressata aiheesta :whistle:

mua siis ei käynnistys pelota varsinaisesti. itseasiassa ois helpompaa kun tietäisi varmaksi että menee siihen käynnistykseen niin ei tarttisi vainoharhaisena etsiskellä vaikka mitä merkkejä alkavasta synnytyksestä. tällä viikolla ois kyllä hyvä jos syntyisi kun mun äiti on lomalla ja voisi vahtia tyttöä :saint: mua pelottaa enemmän sektio, koska pelkään leikkauksia aika paljon. ja sitä toipumista, sitä miten siinä pärjää lasten kanssa yksinään... toki oon kuullut sekä alateitse että sektiolla synnyttäneiltä sekä positiivisia että negatiivisia kokemuksia, eli ei se siitä aina ole kiinni.

pitäisköhän muuten etusivun listaan merkitä että muistakaa ostaa siteitä sitten jälkivuotoon. mut ainakin yllätti miten järjettömästi sitä verta tulikaan... mutta sekin on yksilöllistä, toiset vuotaa enemmän ja toiset vähemmän.
 
Joo ai niin tosiaan kirjoititkin tuosta Vuotaraaputin, että se toipumisaika yhdistettynä lapsenhoitoon oli se varsinainen pelonaihe... vähän huonostipa luin - tai muistin, minä lahopää. Onhan se leikkaus kyllä tosiaan tilanne, jonka mäkin haluaisin välttää. Mutta todennäköisemminhän syntyy kuitenkin alakautta, ellei mitään erityistä syytä ole jo etukäteen tiedossa, miksi leikattaisiin. Toisaalta, jos olet siinä kunnossa, että miehen apu olisi erityisesti tarpeen, varmaan hän voi ottaa samalla pidemmänkin vapaan. :hug: Vaikka ymmärrän, että epävarma tilanne stressaa. :|

Mua hermostuttaa synnytyksessä erityisesti se, miten esikoinen pärjää täällä isänsä kanssa kahdestaan, ja erityisesti se, minkälaista hulabaloota tulee, jos anoppi päättää osallistua auttamiseen enemmänkin :/ Hän on ilmeisesti tulossa katsomaan Anttoa synnytyksen ajaksi, mikä hyvä, mutta sen jälkeen jotenkin toivoisin, että mies palauttaisi elämän suunnilleen tavallisiin uomiinsa ja yrittäisi sen pari päivää tulla osin toimeen kahdestaankin lapsen kanssa. Erityisesti mua harmitti, kun mies kysyi, mitä jos he menisivät tarvittaessa sitten anoppilaan oleskelemaan :eek: Kysymys on kuitenkin eri kaupungista, ja mä kun olen ollut niin paljon Anton kanssa, haluaisin kovin mielelläni, että he olisivat tässä lähellä ja voisivat vierailla aika paljon mun ja Paapaun luona. Anoppilassa meininki olisi luultavasti se, että lähinnä anoppi katsoisi Anton perään ja Janne seurustelisi siskonsa ja vähän Anton serkkujenkin kanssa, siis jäisi lapsenhoito leikkimisen tasolle. Mutta mä haluaisin heidän kehittävän selviytymissysteemejään sillä välin kun olen poissa, jotta Janne osaa mun ja Paapaun kotiuduttuakin ottaa vähän enemmän ohjaksia käsiinsä esim. nukuttaakseen vanhempaa poikaa. Oonko mä nyt kohtuuton, kun tällaista toivon? (Siis tietysti jos mies on aivan rikki pojan kanssa, toki sitä voi huilata välillä mummolassakin, mutta ei kiitos mitään yhteishuoltajuutta mummon kanssa sairaalassaoloajaksi...)

Ja sitten tietysti kun ei voi tietää, mihin aikaan vuorokaudesta lähtö sairaalaan tulee. Siis pojan hoidon kannalta tuota mietin. Paras ehkä olisi, että tulisi joskus aamusta, kun on yö nukuttu ja mahikset suuret, että päästäisiin Anton kanssa vielä illemmalla näkemään toisemme. Mies pääsisi myös kotiin yöksi ja vaikka se anoppi ehkä jäisikin yöksi, yö menisi edes kutakuinkin normaaliin tapaansa. Tai en tiedä, oisko parempi, että synnyttäisin yöllä ja aamulla mummo olisi täällä meidän vanhempien sijaan ja isikin palaisi kotiin pian ja sitten pääsisivät kohta isin kanssa käymään sairaalalla. No joo, ei asia murehtimalla muutu, täytyy vaan katsoa, miten käy. Anoppi on ilmoittanut olevansa käytettävissä mihin aikaan vuorokaudesta tahansa, mikä se ainakin on suuri helpotus.

Torattiin muuten tuossa joku ilta sitten siitä, että en halua jättää poikaa hoitoon mummolaan. Siis yökylään. Mun mielestä vaan ei ole niin palkitsevaa lähteä kahdestaan jonnekin, että jättäisin lapsen/t yöhoitoon ainakaan vielä. Ja sitten kun oon tätä mieltä, niin miehen mielipide on suunnilleen se, että hoida sitten lapset itse, kun et suostu siihen, että välillä huilataan ja annetaan jonkun toisen hoitaa. Että hän ei sitten isyysvapaan jälkeen jaksa öisin heräillä (montako kertaa heräsi silloinkaan, kun Antto oli vauva?). No hohhoi. Mutkikkaita nuo jutut, ja myönnän kyllä, että oon aika vastahakoinen antamaan Anttoa hoitoon. Mutta kun eivät isovanhemmat tosiaan edes asu samassa kaupungissa, ja mun puolen isovanhempien on muutenkin hankalampi ottaa yökylään eivätkä taida edes haluta. Mulla ei tosiaan ole mitään halua olla yötä pois pojan luota, sekö nyt on niin väärin sitten ja oonko kamalan itsekäs? :|

No sellainen tilitys tällä kertaa, anteeksi jatkuva valivali... Mulla alkaa vissiin nyt oikeasti olla odotuskiintiö aivan täys. :)
 
Kalenteri ja Joanna : :hug:

Mä olen väsynyt, mutta uni ei vaan ota tullakseen. Vauva on ollut taas ihan kylkiluissa kiinni koko päivän ja välillä on todella hankala saada henkeä. Mun palleassa on muutenkin ihan tunnoton alue, mikä on mielestäni tosi outoa. Jos mä tökin kevyesti mahan yläosaa jollain esineellä, niin siinä on about 5 x 15 cm soikea alue joka on täysin tunnoton. Siis samalla tapaa kuin jos puudutetaan kun käy hammaslääkärissä. Onkohan siitä verenkierto jotenkin estynyt? Ihon pinta näyttää kyl samanlaiselta kuin muuallakin. Onko muilla näin hämäriä oireita?

Tuli noin pari tuntia sitten jumalaton päänsärky, voi olla että olen juonut liian vähän tänään tai sitten se suolainen ruoka vaikutti verenpaineeseen. Mitään näköhäiriöitä ei onneksi ole, joten ei varmaan mitään vakavaa kuitenkaan :)


Menen yrittämään unta tuonne makkarin puolelle. Toivottavasti te muut saatte nukuttua hyvin :)

t:Katarina ja papu 36 + 3
 
Joanna ei tässä minnekkään synnyttämään pääse :LOL: Täytyyhän se pari viikkoa mennä yli lasketunajan,että saa kärvistellä oikein "koko rahan edestä"!!
Menkkamaista kipua on oikein reilusti,mutta viime viikolla lääkärikin totesi,että yli menee :whistle:
Tunnin päästä lähdettävä raahautumaan kohti neuvolaa.Pääsee repeemään puntarilla kyllä tän syömisen jälkeen!
 
Kalenteri kyllä mä ainakin tajuan. pitäähän isänkin osata, haluta ja voida tulla toimeen lastensa kanssa yksinäänkin. ei sitä vastuuta voi lykätä muille tuosta noin vaan.
meillä mies on tosi mielellään aina ollut tytön kanssa, tietty alkuun neiti oli niin riippuvainen äitin tisseistä etten kauaksi voinut lähteä, mutta kun muukin ruoka ja juoma alkoi maistua niin mies on vaan patistanut menemään kamujen kanssa, shoppailemaan jne että saisin vähän tuuletettua päätäni. ja hyvin nuo juttuun tulevatkin. enkä yhtään epäile etteikö Pekka pärjäisi kahden kanssa kun sen aika on.

mä olen kanssa muuten miettinyt sitä että ihan varmasti tulee lähtö yöllä. kovasti toivon että tulisi päivällä, mies olisi kotona ja tytön saisi hoitoon äkkiä. mutta sittenhän sen näkee... sitä vaan tosiaan alkaa olla niin sekapäinen kun vaan odottelee synnytystä.

nyt on paremmin nukuttu yö takana ja tänään pitäiskin tavata yksi uusi mammakaveri keskustassa. saa tyttö leikkiseuraa ja äitikin juttuseuraa, taitaa tulla tarpeeseen kun viime aikoina on tuntunut kaikki lähipiirissä menevän mönkään. meillä siis on kaikki hyvin, mutta muilla tuntuu menevän persiilleen ja sitten mä saan olla se kakkasanko :kieh:
 
huomenta =)
ilta meni kuumeillessa, yö onneksi hyvin. erehdyin aamuyöstä syäään leivän ja mehua kun oli NIIN HIRVEE nälkä. no, tunti sitten se kostautui.. :LOL:
joten paranee olla vielä hetki syömättä tai sitten saan juosta. :whistle:

vuotaraaputin puhui sektio"pelosta". se on oikeastaan mulle ainut punainen vaate koko synnytyksessä- että joutuisin sektioon. :ashamed:
toki enhän mä sille mitään voi jos vauvalle tulee jotain että on pakko leikata ulos, mutta.. :/
mä vaikka väännän ja käännän monta tuntia mutta sehän tulee alapäästä ulos. :xmas:
tosin poikien synnytys mennyt mallikkaasti, varsinkin nuoremman joka melkein tuli vaan ulos hetkessä. joten kyllä mä hyvin mielin lähden synnärille kun tiedän/luulen/uskon että hyvinkin 4 kiloinen tulee rytinällä ulos. :D
turha kai miettiä moista, sitä kun ei koskaan tiedä miten koko homma menee.. :saint:

kalenteri mietti miten esikko ja mies pärjää kaksin kotona kun laitokselle lähdet.
minkäs ikäinen se teidän jäppinen olikaan?
meillä siis minä aikoinaan synnytin yksin tämän nuoremman pojan. mies oli 1,9v esikon kanssa kotona kaksin.
hyvin olivat pärjänneet, toki pyykit oli jääny pesemättä ja koti oli vähän rempallaan. mutta poika oli saanut kaiken palvelun niin kuin minun aikanakin..
ainoastaan muistan kun ekan kerran tulivat laitokselle, mies oli laittanut "eri pariset" vaatteet pojalle ja musta se oli kamalaa. mutta tuo on siis vaan mun pään sisällä, olen tosi tarkka lasten vaatteista :LOL: joten pienet ne on mullakin murheet olleet ;)
oli kyllä hurja lähteä pienen esikoisen ja vauvan kanssa kotiin. muistan sen tunteen aina.. :ashamed: itkin ihan hirvesäti ja pelkäsin miten ihmeessä pärjään 2 niin pienen kanssa :heart: :heart:

niin.. on mies kerran aikaisemminkin ollut kotona yksin lapsen kanssa. tosin silloin mä otin esikoisen mukaan etelän matkalle+pojan kummitädin ja mies jäi kuopuksen 1,8v kanssa viikoksi kotiin KAKSIN. olivat pärjänneet niin hyvin että olin aivan yllättynyt. pyykkiäkin oli pesty ja olivat käyneet korkeasaaret läpi jne.
+ mies ollut 2 kanssa jos olen jonneki ulos lähtenyt tms..
joten meillä mennyt hyvin pienenkin kanssa olo =)
(taisi mennä vähän aiheen ohi) :whistle:

niin. piti vielä sanoa että kun mies tuli kotiin töistä yöllä 1 aikaan niin juoksi suoraan vessaan. raukka oli saanut paskataudin myös.. kyllä mua vähän hymyilytti siinä vaiheessa kun sitten herätti mut ja kertoi kuinka paska oli meinannut tulla housuun kesken työkeikan.

:LOL: :LOL: :LOL:

mutta tästä on hyvä jatkaa päivää.
kaikille kärvistelijöille :hug: , kyllä me pian päästään tosi toimiin kaikki.. ;)
 
huomenta! kotona vielä ollaan ja eilen illalla ku menin nukkuun olin vähän niissä toiveissa et jos "outo"eilinen päivä merkkaa jotain.maha oli eilen outo.särki jotenki.vähänkuin jotain menkkakipuja tai sit niinku maha ois tosi kovalla.välillä sit vihlaski tonne alapäähän.ja supistuksia tuli selvästi mut ei ne kipeitä ollut.maha vaan oli kivikovana.no illalla nostelin sairaalakassiin laitettavia tavaroita esille et jos tulee yöllä lähtö.en oo sitä vieläkään pakannut :ashamed:
tuntuu hankalalle ku ei oo minigrip pusseja tai jotain vastaavia mihin vois laittaa shamppoot yms. jotka saattas vuotaa vauvanvaatteisiin tai omiini.jospa mies niitä tänään tois kaupasta et saan pakattua.
tosiaan nyt aamulla ku heräsin niin oikein säikähin onko vauva kunnossa ku en ollut yöllä seurannut liikkeitä ja eilen oli se maha niin outo.no nyt se pikkuinen tuolla myllää ja neuvolaanki ois tänään aika vointia tarkastaan.täytyyki kysellä tosta mahan outoudesta.
aattelin myös kysyy voiko tehä ens viikolla sisätutkimuksen(nyt mulla lapset mukana) jos se vauhittas tai panis synnytyksen käyntiin.mut varmaan vaan jos tilanne on muuten kypsä.välillä tuntuu et ei vauva oo edes kunnolla tuolta vielä tulossa ku pystyn käveleen kauheita lenkkejä eikä tunnu missään.välillä saattaa vähän tuntua painontunnetta mut ei samallalailla paina takapuoleen(peräsuoleen)ku muistan toisesta loppuaikana painaneen.
välillä jopa pelkään et jos tää ei jostain syystä pääsekkään laskeutuun tonne ihan alas...jos on jotenki väärässä asennossa tulossa. jospa se tuolta alakautta kuitenki tulis niinku edellisetki.sektio pelottas.tai ainaki paraneminen siitä.ja varsinki ku mies ei edes pidä isyyslomaa ja mulla kohta 3alle 5vuotiasta. no pianahan näen sen kolmannenkin mussukkani.enään 3viikkoa vaikka menisi ylikin ja en usko että ainakaan kahta viikkoa yli menee.ei saa mennä,tai :headwall: rakastava äiti ja masukki 38+6
 
Minulla on takana huonosti nukuttu yö. Klo 2 jälkeen kävin vessassa ja sen jälkeen uni ei tullut pariin tuntiin. Kävin lukemassa tätäkin palstaa ja kun huomasin Katarina81:n viestin niin luulin, että hän on päässyt jo tositoimiin ja olisi tullut lähdöstään ilmoittelemaan.

Ei tullut sitten meille pääsiäisvauvaa. Joka päivä supisteli lupaavasti ja alavatsaa kouristeli menkkamaisesti. Sunnuntaina ja maanantaina elimistö teki sitten tyhjennyksiään. Ihan kiva, kun yli puolet raskaudesta olen kärsinyt kauheasta ummetuksesta. Toisin kuin Pulttiksella minulla ei tuntunut olevan kyse vatsataudista, vaan toivottavasti elimistön tyhjentymisestä synnytystä varten.

Tänään olisi taas iltapäivällä neuvola (toivottavasti viimeinen! ). Palailen sen jälkeen kertomaan kuulumisia.

Mukavaa päivää kaikille! :wave:
Delfiini ja masuvauva, tänään tasan 39!!!
 
Huomenta

Mä kirjoitin pitkän latingin tekstiä ja sit se hävis :headwall: :kieh:

Mä oon ollut ahkera tänä aamuna :D (pitää vähän kehua itteään)
Pesukone on jo päällä ja koiraa käytetty "lenkillä" samalla ku saatoin pojan kouluun. Sit vein toppatakkeja ulos tuulettumaan, ku on niin hyvä ilma pitää sit viedä ne tonne varastoon, et saa tilaa toho eteisen kaappiin kevätvaatteille.
Sit pitää mennä käymään pankissa, ku rupesin pääsiäisen aikaan vaihtamaan tota pankin avainlukulistaa, ni lukkoonhan se meni et napsahti :headwall:
Mut nyt ei tule muuta mieleen.
:hug: Kaikille jotka sitä tarvitsee.

Baby dream ja "Topi" 36+1
 
Huomenta!

Nyt odotellaan vauvauutisia pääsiäisen ajoilta.. Antaa tulla vaan! :wave: Pakkohan on ollut syntyä edes pari pienokaista..

Sektiopelkoisten joukkoon minäkin itseni lasken. Mieluummin alatiesynnytys kuin sektio..Hirvittää koko ajatus toipumisaikoineen ja muineen. Vaikka onkin kaksi suht rajua, viimeisin varsinkin, synnytystä takana, niin en vaihtaisi sektioon mistään hinnasta. Toivottavasti nyt kolmaskin mahtuu tulemaan pihalle ilman sektion tarvetta. Minulla muuten tuli mieleen yksi kysymys tässä viikonlopun aikana.. Kun edellinen vauva oli kauttaaltaan vartalosta kiinni synnytyskanavassa, että entä jos se on siellä jumissa tää seuraavakin..vaikka niin, että pää jo näkyy.. Niin mitäs ne sitten tekee? Repiikö vauvan pihalle keinolla millä tahansa vai voidaanko siinä vielä alkaa sektioon? Kertokaas, jos joku tietää? Vähän ehkä erikoinen kysymys, mut kaikenlaisia päässä liikkuu näin juuri ennen synnytystä..

Huomenna sit ois se käynnistyspäivä. :whistle: Eikä jännitä "yhtään"...


Heili 38
 
Huomenta

Pulttis toivottavasti tauti nyt hellittää sun kohdalta

On se vaan kumma et sillon kun ei voi nukkua nukuttas ja kun pitäs nukkua niiin vaan pyörii.. heräsin tossa puol viis kyljen kääntöön,
yllättäen on muutama yö ollu ihan tuskallisia, sukkapuikot on löytyny täälläkin ja sit vasen sisäreisi vihloo (tai vetää suonta)
no sit valvoskelin tohon melki seittemään ja nukahdin, kello sit herätti kasilta kun pitäs taas neuvolaan suunnata olis kyllä nyt nukuttanu makosasti :D

 
Täällä ruvetaan olemaan "terveen" kirjoissa,en oo kymmenee tuntii oksentanu =) muuten olo on kyl ku hakatulla :/ Kämppäkin on ku hävityksen kauhistus ku ei äiti eilen mitää jaksanu ja ukko ja neiti tääl koko päivän riehunu kahestaa :( kiva alottaa paraneminen täyssiivolla :headwall:

Ei nyt jaksa kommentoida mitään,taidan tulla myöhemmin koittaa uudestaan :wave:

Piitsi 39+3
 
heili tuli ihan kylmät väreet siitä että huomenna sulla käynnistys :D :heart:
voi vitsit sentään..
ihanaa =)

sitä alkaa tulemaan vaan ajankohtaisemmaksi itsellekin synnytys kun täällä alkaa poksumaan osa jo ;)

onnea huomiselle ellen muista sanoa enään!!!!!! :flower: :flower: :flower: :heart:
 
v.raaputin se Hallila on toi meidän asuinalueen vieressä oleva alue, valtaväylän prisman puolella ku me asutaan väylän kodinykkösen puolella.. pääset sinne bussilla 20 parhaiten siitä metroareenan edestä, mutta myös linjat 12, 23, 30 vielä lähelle 39.
http://koulut.tampere.fi/hallila/Etusivu.html tos on koulun kotisivut, osoite yms...
ja voi kyl mäki toivon et olis jo vauva sylissä tuolloin tai ainaki synnytys käynnissä mut jos ei ole niin mikä on parempi tapa ottaa vauhtia synnytykseen ku kirppispäivä. viime syksynä 2 mammaa oli ton hallilan kirpputorin jälkeen lähtenyt synnyttämään et jos siinä olis sit jotain taikaa!? :D la on kuitenki vasta 12.pvä et sen puoleen en ihmettelis vaikkei olis vielä merkkiäkään synnytyksestä. mulla siis. sullahan tulppaakin jo tullut! :flower:

Kalenterille jasku hali! Et sä itsekäs ole, mutte ei se muksu yhden yön hoidosta pilalle mene - päinvastoin. Meillähän poika oli nyt ekaa kertaa ja heti 2 yötä ihan välimatkasyystä (3h ajomatka) ja voin sanoa että on hellyyttävää kuinka paljon poju puhuu mummasta ja paapasta nyt ja eilenki suuttui ku ei menty paapan luo ku hällä on "paappaa ikävä" :heart: Et mun näkökulma asiaan on se et yökyläily voi olla erittäin antoisaa lapselle ja isovanhemmille mutta myös vanhemmille, sillä me ainaki nautittiin kympillä siitä rauhasta mikä kotona oli! Ei sitä tajuakaan miten paljon parivuotiaasta on työtä ennen ku se on hetken pois jaloista. ...eikä mekää mitää menoja haluttu keksiä, kotona me vaan oltiin ja nautittiin rauhasta.

no joo ja sit itelle merkiksi että 07 viestin ehdin vielä lukeen joten 08 eteenpäin lukematta.

me painutaan ulos nyt!

Anu ja mauno 37+3
 
Huomenta täältäkin sohvannurkasta!

Kalenterin ja muiden pohdinnat kuulostaa tutulta. Meillä mies kyllä pärjää tytön kanssa kaksistaan, mutta stressaan kauheasti tuota sairaalassa oloa ja lähtöhetkeä. Kuka tulee hoitamaan, mihin aikaan lähtö tulee, kauanko ollaan sairaalassa jne. Toivon kovasti, että vauva syntyis viikonloppuna, että oma äitini pääsisi hoitajaksi. Jotenkin siitä tulis turvallisempi olo. No eihän se auta kun katsoa miten käy. Aion kyllä olla rauhallisesti tällä viikolla ja sitten torstai-iltana aloitan lenkkeilyn ja siivouksen. :D
Jostain näiltä sivuilta luin, että raparperin syönti sais synnytyksen käynnistymään. :p Mistähän sitä sais tähän aikaan vuodesta?

Minttu ja maha 39+1
 
Heilille onnea huomiseen käynnistykseen :heart: :heart: ja Anrille oikein paljon onnea pikkuisesta!

Lähes kaikki tuntuvat olevan enemmän tai vähemmän valmiita luopumaan jo tästä olotilastaan... Itse en oo kyllä vielä, vaan toivon että päästään siihen sektiopäivään asti. Tosin kaikenlaista "synnytysoiretta" on esiintynyt täälläkin aika paljon, että saas nähdä nyt sitten. Mieluummin miekii synnyttäisin alakautta, mutta se perätila hirvittää niin paljon, että ehkä tässä omassa tilanteessa tuo sektio on kuitenkin parempi, tiedä sitten häntä...

Tänään on taas neuvola, ihan jännityksellä ootan, mitenköhän paljon liikaa tai liian vähän on painoa tällä kertaa tullut ja minkälainen vastaanotto on miun sektiopäätöksellä (kun eihän miun sellaista pitänyt saada...) :whistle: Pääsiäisenä on muuten tullut herkuteltua ehkä vähän liikaakin. Tosin miulla on nyt ollut sellainen "ärhäkkyys" monta päivää päällänsä, että toivottavasti täti osaa valita sanansa oikein =) Ettei tule sanottua kovin pahasti...

Jo-hanna ja "Jysky" 37+3
 
täytyy Anu kattoa pääseekö sitten kirppikselle. tosin mä olen jo niiiiiin kypsä tähän kotona möllöttämiseen että :kieh: varsinkin kun meillä tuo mies on aamuisin yksi kiukkupylly ja tänäkin aamuna on vaan kiukutellut. meillä ois ne mammatreffit vasta kolmelta mutta aattelin että jahka tukka kuivaa suihkun jälkeen, lähden kyllä tytön kanssa kaupungille kun en jaksa kattella tuollaista tavaroiden viskelyä turhan päiten :headwall:
ja eihän se limatulppa vielä tarkoita että synnytys käynnistyisi kuukauteenkaan :whistle:

Heili
onnea huomiselle :hug: ja mä luulen että jos vauva on niin pitkällä synnytyskanavassa että pää jo näkyy, ei tehdä sektiota. tosin enhän mä nyt mistään tiiä mitään... kannattanee siis kysyä asiasta sairaalassa.

mun kaveri sai eilen illalla pojan :heart: meillä on tyttärillä ikäeroa 10 päivää, saa kattoa tuleeko nyt pojille sama ikäero. pienempikin passaa :xmas: mutta olivat siis neljä päivää käynnistelleet ennenkuin poika viimein päätti syntyä.
 
Aurinkoista huomenta!

Onnittelut kaikille synnyttäneille :heart: :flower:

Sairastupalaisille :hug:

Sektiopelkoa podetaan täälläkin. En haluisi missään nimessä sektiota. Tietty jo lupaus siitä, ettei tätä päästetä kovin isoksi helpottaa. Toki siihen käynnistykseenkin varsinkin näin ekakertalaisella liittyy suurempi sektioprosentti. Heili kyselit tuosta hartioiden jumittumisesta. Sektioon ei toki enää siinä vaiheessa päästä, mutta kokenut kätilö tai gyn saa ne yleensä hyvin autettua esim kaivamalla sen alemman hartian ensin. Älä huoli, vaikka kotona onkin aikaa pohtia kaiken maailman asioita. Tiukoista hartioista lienee merkintä sun edellisissä papereissa ja muistuta vielä kätilöä asiasta käynnistyksen aikana. Tsemppiä käynnistykseen :flower:

Pääsiäinen meni valitettavan nopeesti. Oli ihana, kun mies oli kotona useamman päivän. Oltiin jopa mökillä yksi yö. Onhan se tietty jo oma taiteenlajinsa näillä kurveilla, mut hyvin se meni. Onni oli eilen illalla niin hiljainen, että jo huoletti. En saanut limsallakaan hereille. Tänään näkyykin sit ottavan kaiken takasin, sen verran villlit menot tuolla tuntuu olevan =) Olo on jo pumpun ja mielialan suhteen parempi, kun laskin sitä kilpirauhaslääkitystä. Ei ole enää koko ajan sellainen olo, et hypin seinille. Nyt lähden moikkaamaan äitiä. Pääsen siis valmiiden herkkupatojen äärelle päiväksi.

Mukavaa päivää kaikille ja lisää suppareita supistelijoille!

Laylah ja :heart: Onni 35+5
 
Huomenia!

Ihana aamu täällä Helsingissä, aurinko paistaa ja on hyvä mieli. Tällaista oloa jaksaisi kyllä ihan hyvin, mutta kun fiilikset vaihtelee niin kokoajan :( Oon jotenkin ollut tosi itkuinen :'( Saan sellaisia "happiloppuu" itkukohtauksia tän väsymyksen kanssa. Mies on ihana ja hoitaa ja hieroo mua, sekä käyttää koirat lenkillä monta kertaa päivässä. Jos jaksan niin oon käynyt sitten aina yhden lenkin päivässä niiden mukana ja mennään hidasta tahtia. Ei siis ole mitään "ylimääräistä" tekemistä josta oisin väsynyt, se vaan johtuu tästä mahasta. Joka päivä toivon pääseväni synnyttämään ja ajattelen sitä kokoajan vaikka yrittäisin kuinka olla ajattelematta ja tehdä jotain muuta. Tuntuu että oon ihan loppu ja voisin vaan itkeä sen pojun tuolta pois... Sitten on siitäkin huono omatunto, että olen näin huonona vaikka viikkoja on näin vähän! Niinkuin näin saisi tuntea vasta joskus 41+ :(

Supistelee, vihloo ja painaa peräpäätä niin mahdottomasti, että oon ihan kypsä. Jotenkin ajattelen, että ei tässä enää kauaa voi mennä mutta kuitenkin menee. Heili oon ihan kade sulle! Onnea kauheesti käynnistykseen!

Tilsu 37+4
 
Huomenta kaikille!

Neuvolassa vierailtu ja sydänääniä taas kuunneltu. Se on ainakin minulla koko käynnin kohokohta.. Olo ei tunnu tukalalta, masu on jo jonkin verran laskeutunut ja vauva on onneksi pysytellyt pää alaspäin ja pää on neuvolan terveydenhoitajan mukaan todella alhaalla. Nyt kuitenkin menossa jo 39+2.. Oli ihania päiviä pääsiäisenä, kun sai auringonpaisteessa kävellä. Vauva selvästi painaa alavatsassa, mutta ei aiheuta kipuja eikä ole ollut kivuliaita supistuksia. Sairaalakassia eilen jo pakkasin; tai siis lähinnä pesuaineet yms tuli pakattua. Omia vaatteita en ota mukaan vaan mies saa tuoda ne vauvan vaatteiden kanssa kotiinlähdön kynnyksellä. Vauvan vaatteet tuli laitettua hoitolaukkuun valmiiksi, jotta miehen ei tarvitse niitä arpoa.
Synnytystä kohtaan ei ole vieläkään pelkoa; eiköhän siitä jotenkin selvitä. Kyllä sitä koko ajan enemmän ajattelee, mutta ajatukset ovat pysyneet levollisena. Vauvalla ei tunnu olevan mihinkään kiire, niin taitaa mennä reilusti yliajalle. K-HKS ei käynnistä ennenkuin 42 viikkoa tulee täyteen; ellei sitten ole aikaisemmin pakollista tarvetta.
Yrittäkää vielä jaksaa masujenne kanssa; kyllä ne synnytykset pian kaikille lähestyvät!
 
Huomenta täältäkin;-)

Aivan mahtava keli! Koiran kanssa tehtiin aamulla vähän pidempi lenkki, pesukone on päällä ja toinen tilkkupeittokin huoliteltu, eli jotain sentään saatu aikaiseksi täälläkin;-) Kohta ajattelin pestä keittiön ikkunat ulko- ja sisäpuolelta, välit pesen sitten vasta kesällä, mutta josko niistä näkisi edes läpi tuon operaation jälkeen :whistle:


Heilille miljoonasti onnea, voi kun miekin olisin tuossa tilanteessa.. Tässä on vain pelko persuuksissa, että tästä olotilasta saa nauttia vielä tuon maksimin eli kolme viikkoa, hope not, mutta niin siinä käynee :/

Mutta ei kai tässä auta muu kuin ryhtyä hommiin, tai keksin pian taas jotain hyödyllisempää, kuten esim. leffojen tuijottelua :LOL:

Ihanaa aurinkoista päivää kaikille toivotellen

Dooris ja Väinö 38+6
 

Yhteistyössä