***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Kaupungilta kotiuduttu. Kävin vähän shoppailemassa ajan kuluksi :D

Veera Onnea sektio ajasta ja hyvin se menee sanon kokemuksella ku takana on kaks sektiota ja kohta kolmas :hug:
delfiini74 Toivotaan et lähtis syntymään :hug:

Nyt jos menis ottamaan tuolta ulkoa pyykit sisälle. Ja sit jos kävis vähän pitkälleen |O

PS: Onks teillä muilla toi suoli toiminut nyt? Mulla ihan urakalla, ku tuntuu et kokoajan saa olla pas.kalla mut ei oo kyl mitään mahatautia :/

Baby dream ja "Topi" 36+1
 
Delfiinillä alkaa olemaan kanssa jo jännät paikat. Toivottavasti se lähtis nyt siitä... onnea matkaan :flower:

Mahtoikohan malttamatonkin jo lähteä? Kuulosti lupaavalta.

Ja Heilille onnen potku persuksille... stemppiä huomiseen koitoksen =)

Tuli mieleen et olis kiva saada niitä vauva kuvia teiltä ketkä olette jo nyyttinne syliin saaneet. Jos vaan haluatte niitä tänne laittaa, olis niin ihana niitä katsella :heart:

Joanna ja tiltiäinen 38+4
 
Nonnii, nyt on sitten neuvolassa käyty. Elättelin jo toiveita, josko ei tämän jälkeen tartteis ennen leikkausta mennäkään, vaan ei, ensi viikolla on vielä aika =)

No, tämän päiväinen käynti meni hyvin, kaikki oli kunnossa. Ja painoa oli tullut +350g/vko. Mutta tällä kertaa se olikin tädin mielestä hyvä juttu, kun kokonaislisäys ei oo paljon mitään... Kyseli vaan että oonko syönyt pääsiäisenä paljon suklaamunia ja mie siihen, että "kysy vaan kuinka paljon". Niin tää tätsy sanoi miulle, että "Hyvä tyttö, nyt sait kyllä syödäkin." Niin se vaan tädinkin mieli muuttuu... :whistle:
Ihan siitä ilosta tempaisin kotiin tultua pari pientä suklaamunaa naamariin, ettei vaan pääse paino ensi viikoksikaan laskemaan ;)

Jo-hanna ja "Jysky" 37+3
 
Veeralle onnittelut sektioajasta täältäkin, sekä Delfiinille zemppiä, siulla on sitten H-hetki melkein käsillä :hug:

Sain sentään nuo keittiön ikkunat pestyä, sitten piti lähteä kauppaan, mutta eihän tuo miun autoni lähtenyt käyntiin... soitin sitten ukolle ostoslistan, kun tulee töistä kotiin, kävellen en kyllä lähde raahustamaan, ja eihän tarvitse kokata tänään, kun ei ole mistä kokkaa :LOL:

Toisaalta, en sitten saanut suklaatakaan :/

Mutta nyt jääkaapille ronuamaan, josko sieltä löytyisi edes jotain hyvää mussutettavaa, ei muuten, mutta täytyy tehdä tilaa, että uudet ruoat mahtuu kaappiin :LOL:

Dooris ja Väinö 38+6
 
Heippa!

Kiitoksia kaikille kommenteista tuohon lapsenhoitopähkäilyyni. Totta on, että lapsi pärjää kyllä yhden yön hyvin mummon hoivissa, tuohon vaan liittyy paljon kaikenlaisia juttuja - saisi mies ihan halutakin olla lapsen kanssa välillä kahdestaan (ja toisaalta uskon, että haluaakin, ellei vaan mitään suurempia ongelmia tule, mutta ryytymysten kanssa oon mäkin saanut painiskella esim. hänen ollessaan työmatkoilla) ja sitten toisaalta mua vähän harmittaa sekin, että en voi omaa äitiäni pyytää olemaan pojan kanssa juuri sillä hetkellä, joka on mulle niin elämää mullistava. Itse asiassa äitini erikseen pyysi, etten soittaisi hänelle, jos tulee sairaalaan lähtö keskellä yötä. :'( Isä sanoi siihen, että soita sitten hänelle. ;) Eli jos mun vanhemmat eivät ole jakamassa meidän perheen suurta tapahtumaa, en haluaisi tavallaan appivanhempienkaan olevan, vähän vaikea selittää - olen harvinaisen lapsellinen yli kolmekymppinen, ei voi mitään... :(

Nyt on Hysteerisellä ja Delfiinillä ainakin jännät paikat! Ja Heilillä vasta onkin. Mun on tosi vaikea ajatella, että sulla alkaa jakaantuminen tapahtua jo huomenna =) Onnea matkaan! :flower: :hug:

Voi kääk, yksi entinen koulukaveri soitteli, se on aina vähän painajaisen paikka. Ko. henkilö on herttainen mutta aika muissa maailmoissa oleva, noin lievästi sanottunakin outo. En tiedä, miksi hän on pitänyt kaikki nämä vuodet yhteyttä, kun on aika yksipuoliseksi jäänyt yhteydenotto. Hän vähän säälittää mua, kun hänellä ei ole kaikki ihan kunnossa ja kavereitakaan ei pilvin pimein, mutta en vain jaksais... Nyt mua rupes ihan älyttömästi risomaan se, että hän halus tavata ja kutsua tällä kertaa luokseen, kun hän oli viimeksi meillä. Sanoin ensin nätisti ja sitten vähän suorasukaisemmin, että en kyllä lähde raahautumaan Helsinkiin (Hyvinkäältä) viimeisilläni raskaana villin pikkupojan kanssa ensin junalla ja sitten kävellen ja ratikalla. Että ehkä hän ymmärtää vielä joku päivä, jos hänellä on lapsia. Kyllä oli vaikea saada asiaa perille. Sanoin, että tervetuloa kuitenkin meille, ja hän oli että no pitäisikö sitten sopia jotain. Mä siihen, että onkohan parempi kuitenkin nyt antaa meidän tilanteen tästä vähän selkiytyä, kun ei tiedä, milloin pikkuinen syntyy, ja hän oli, että no selvä, soitellaan sitten myöhemmin, mutta siis sävy oli jotenkin sellainen, että oli kuin ei olisi yhtään ymmärtänyt, miksi en nyt kertakaikkiaan jaksa sopia mitään suurisuuntaisempaa. Ja hän kertoi kaveristaan, joka ei jaksa lähteä Klaukkalasta tapaamaan häntä, kaverilla tosin neljä lasta. :| Joo, ihmettelenpä mokomaa jaksamattomuutta. Sanoin sitten suoraan, että mulla on ihan kotona olemisessa nyt tarpeeksi. (On ihanaa nähdä paikallisia mammakavereita ja toki olisi muitakin, jotka mutkattomasti itsensä kylään kutsuisivat, mutta kun tuon ihmisen kanssa ei mikään ole mutkatonta. No hohhoi, ja huonon omantunnon sain itselleni vielä, kun varmaan nyt pahoitin hänen mielensä.)

No siirtyillään odottelemaan synnytystä taasen, Antto haluaa katsoa tietsikalta Autot-leffan Frank-leikkuupuimuria :D

T. Kalenteri ja Paapau 38 + 4
 
heips, pitkät päiväunet takana ja aamulla napattiin meille puistosta mukaan kaveri tyttönsä kanssa. oli kiva ku poika sai leikkiä kaverin kanssa ja mä sain juttuseuraa. sain nyt sit varmistettua että joko hänellä on puhelin aina päällä ja mukana ku hän on se ihminen kuka on meille luvannut tulla kun pitää mennä synnyttämään. ja siis juu, puhelin on aina päällä jne.

onnea heilille käynnistykseen ja delfiinille paljon supistuksia täältäpäin, sulla niin paljo viikkoja et sopiikin jo tulla! niin ja veeralle kans onneksi olkoon vaan sektioajasta, mahtaa olla hassu olo ku saa tietää lapsensa syntymäpäivän. käynnistyksen kanssa ku se on vähä eri ku voi mennä vaikka 5 pvää vaikka käynnistetäänkin..
 
anuu on joo vähän kieroutunut olo kun tietää päivän milloin viimeistään syntyy... paikathan mul on alakerras viel ihan epäkypsät.

kiitokset onnitteluista. nyt jo vähän paremmin sopeutunut ajatukseen

baby dream täälläkin on suoli toiminut reilun viikon aikast hyvin, en mä tie mitstä se kaikki tulee...
 
onnea veeralle, pian se 3.4 koittaa :flower: ja Delfiini taitaakin jakautua piakkoin :D

mä olen IHAN HULLU. kävelin sitten tänään meiltä keskustaan ja puolet kotimatkastakin vielä takaisin, eli sellainen yhteensä about 8-10kilsaa kun ottaa huomioon vielä kaupungilla tallustelut. ja vielä rattaita työntäen kun neiti simahti kyytiin :eek: törmäsin mun äitiin keskustassa ja hän sattu soittamaan justiinsa tuossa kotimatkalla että noukkivatko meidän kyytiin, muuten oisin varmaan hampaat irvessä kävellyt vielä sen 2-3km kotio asti. siinä vaiheessa kieltämättä vähän puhallutti jo :xmas:

huomenna ois sokeripoli, sinne saan kyydin ukilta kun hakee samalla tytön isoäidille hoitoon iltapäivään asti :D vähän jänskättää mikä on tuon alapään tilanne kun kuitenkin aika varmasti tekevät sisätutkimuksen samalla...
 
Kiitti Kalenteri =) Miulla on muuten ihan samantyylinen kaveri kun tuo siun... Aina kun nään tätä kaveriani (mikä on kyl aika harvoin) niin mietin, että miten voi olla jonkun ihmisen kanssa niin eri aaltopituudella :D Vaikka ei silti, ihan mukava ihminen hää on, omalla tavallaan...

Veera80, meitä on nyt sitten kaksi sektion jännääjää ainakin =) Minuu ainaskii hirvittää ihan kauhiasti ja toisaalta tuntuu hassulta, kun syntymäpäivä on etukäteen sovittu. Ja se kans vähän pelottaa, että mitä jos tää "Jysky" päättääkin lähteä tulemaan ennen h-hetkeä...

On muuten meikäläisellä kehittynyt näköjään valtaisa nettiriippuvuus, tätä palstaa kohtaan ainakin... =) Vähän väliä pitää olla lueskelemassa, onko jotain uutta kirjoitettu.
 
Kävinkin kattoo tuota siun laskettua aikaa baby dream, sehän onkin vähän myöhemmin kuin miulla :) Minuu kauhistuttaa tässä eniten ehkä se, että kun leikkaavat noin myöhään, että mitäs jos tää lapsukainen päättää tulla aikaisemmin maailmaan... Ja jos niin käy, niin kuinka nopeesti se tapahtuu, kun tää on kuitenkin miun 3.lapsi. Vaan eihän sitä tietty pitäis tälläisistä asioista huolia, vaan minkäs teet :ashamed:
 
Jo-hanna Tää taitaa mennä vähän niinku meidän väliseks keskusteluks :whistle:
Niin minuakin on kauhistuttanut ku leikkaavat niin myöhään (rv.39) Ennen ne ovat ruvenneet leikkaamaan viikolla 37 ja sit taas viikolla 38, Niin se on mullakin kolmas lapsi tämä tuleva. Mut mulle on sanottu et jos meinaa tulla aikasemmin, ni heti sairaalaan. Mulle ku sanottiin jo sillo ku tuo nuorimmainen synty (v.99) et kaikki seuraavatkin synnytykset tulevat olemaan sektioita.
Mites sulla onks sulla sektiota takana?
 
Aaaaaargh!!!! Nyt alan kolmatta kertaa kirjoittaa... mihin nämä mun tekstit katoaa?????
Heilille: Ónnea matkaa!!!! Kohta sulla on nyytti kainalossa :heart:
Sektio ajan saaneille kanssa onnea!!!
Minä kävin äitipolilla tänään. Yrittivät kääntää hiirihamulia, mutta eihän tuo suostunut persustaansa hyvästä kuopasta siirtämään milliäkään :LOL:
Painoarvio 36+2 oli 2,8 kg , rr oli vähän koholla 123/97.
7/4 olis sitten seuraava kontrolli jos mitään ei sitä ennen tapahdu. Yritän ehkä kuitenkin alakautta jos nyt ennen kontrollia lähtee syntymään tahi sitten käynnistävät viimeistään tuolloin konrolli pv:nä Muuten sitten saavat luvan leikata, näin olen nyt ajatellut...(tällä hetkellä, tosipaikan tullen saas nähdä) Kohdunsuu oli pehmentynyt sormelle auki, kanavaa 3-4 cm eli kaikki tallessa.. Tosin mulla oli kanavaa edellisellä kerralla jäljellä reippaasti vielä kalvoja puhkaistaessa..

Olo on aivan sairaan huono mitään ei jaksa tehdä, kun voimat loppuu ja alkaa oksettaa ,väsyttää ,pierettää ja pyörryttää :headwall:

Pian6 ja pers`telakoitunut hiirihamuli
 
Heips vaan kaikille.

Delfiini74, nyt mua alkoi jänskättää ihan kauheasti puolestasi :)

Kävin tänään Stockkalla ostoksilla, ostin jo valmiiksi selluliittirasvan, terveyssiteitä ja 500ml purkin hoitoturvetta. Luin jostain että turpeella on lihaksia rentouttava vaikutus ja että se poistaa tehokkaasti nestettä kehosta. Ajattelinkin että kokeilen sitä polviini kääreenä kun kivut ovat jo niin kovat että hankaloittavat ihan perusjuttuja; kuten vessanpöntölle istumista :D Tässä mä nyt istun turvekääröt polvien ympärillä ja löysin netistä tekstin "Raskaana olevalle turve ei sovi, sillä siinä on hormonaalisia aineita, jotka saattaisivat jopa käynnistää synnytyksen."
No just. Samassa tarinassa taas puhutaan että synnytyksessä sitä on hyvä käyttää lihasten rentoutukseen. Mun on vaan pakko kokeilla auttaisko tää hoito polvikipuihin kun mitään kipugeelejä ei voi käyttää. Jos vauva päättää turpeen takia tulla maailmaan, niin ihmettelen kyllä kovasti. Täällä ei nimittäin ole vieläkään oikein supistellut... Tänään kyllä kaupungilla kävellessäni välillä tuntui kunnon vihlaisuja alapäässä ja tuntui et vauva painoi kunnolla virtsarakkoa, mut en ole kyllä huomannut mahastani että se olis mitenkään laskeutunut alaspäin. Varmaan melkoinen jättiläinen toi mun baby kun tuntuu jo alakerrassa ja palleassakin samaan aikaan :D

Ostin samalla reissulla myös kauniita kertakäyttökahvimukeja ja servettejä, ettei sitten tarvii tiskata jumalattomia tiskivuoria kun tulee vieraita käymään kotosalla (nyt kaikki kestovaippailijat varmasti ristiinnaulitsevat mut :LOL: ) . Tuoreelle isälle valikoin rasiallisen käsintehtyjä suklaatryffeleitä ja hänen lempparisuklaataan kauniiseen pakettiin, saa sitten herkutella kunhan synnytys on ohi :)
Itseäni hemmottelin marsipaanipatukalla jonka ajattelin ähmistää illemmalla :D Mies tosin huomasi marsipaanin ja takavarikoi sen parempaan talteen kun syön kuulemma liikaa herkkuja :ashamed:
Onneksi se teki sen ihan vitsillä ja mä tiedän että mun herkkuni on turvassa, sillä mies vihaa marsipaania :LOL:
 
No niin, nyt pääsen taas palstailemaan, kun on koiruus saatu kuntoon. Eturauhanenhan se sillä reistaili, ja arvatkaapa vaan oliko hauskaa pitää tämän mahan kanssa kiinni tuollaista hurjaa riuhtojaa kun pistettiin piikkiä, yksi piikeistä vääntyi ja niimpä jouduttiin vielä ekstra piikki laittamaan..... :whistle: mies yritti ehtiä avuksi töistä, mutta tuli paikalle vasta kun hoitotoimenpiteet oli jo tehty, mutta onneksi tuli, en olisi jaksanut pitää koiraa kiinni kun odotushuoneessa odotti seuraava otus, hirveää ärinää ja vetämistä puolin jos toisin....


Hippoliina ja anri, korjasin nimet etusiville ja vuotaraaputinko se mainitsi siteistä jälkivuotoa ajatellen(?) ne on nyt kuitenkin lisätty.

Apua, sitten komentoitiin...muistakohan enää mitään mitä äsken luin :ashamed:

Heilille onnea matkaan, jos vielä ehdit palstalla käydä, harmittaa etten ehtinyt aiemmin lisätä onnen haleja :hug:

Delfiinillä kuulostaa jokseenkin lupaavalta, ihanaa :heart: toivon siis ettei sinusta hetkeen kuulla ja kohta tulet sitten kertomaan vauvauutiset =)

Sektio aikoja oli tipahdellut kummasti, onnea niistäkin kaikille :heart: tää alkaa muuttua niin todelliseksi jo, mutta silti ei sitä ymmärrä. Välillä on vaan itselläkin tunne, ettei meille oikeasti mitään vauvaa tule :eek:

Kalenteri sotki mut varmaan johonkin toiseen noiden jännien paikkojen takia...täällä ei kyllä mitään jännää tapahdu :D

Oliskohan malttamaton tosiaan jo lähtenyt .....

Pulttikselle edelleen pikaista paranemista.

Kukahan se nyt sanoikaan että P***alla saa istua kokoajan vaikkei olekkaan mitään tautia, täällä sama homma, vaikka en kyllä usko että se synnytystä vielä tarkoittaakaan. Tosin viime yönä oli pari lupaavaa supistusta, tai ainakin heräsin pari kertaa tuskaiseen kipuun, ja kuvittelin ne supistuksiksi (kun eka kyseessä niin siis en voi tietää....) mutta tuollaisia turhia toiveita ei tarvitsisi olla jos ei kerta ala synnytyskään :kieh: toivotaan että tekevät edes sitten jotain tuolla alapäässä, ettei varsinainen avautumisvaihe kestä sitten miljoonaa tuntia.Niin.

Nyt salkkareiden pariin.... ja toivon ensi yöstä parempaa, viime yö oli ihan hanurista noiden heräämisten takia, eli kolme kertaa heräsin niihin "mukasupistuksiin" ja neljä kertaa vessaan, johan se tekee 7 kertaa ja jos 8 tuntia nukkuu niin tunnin välein ylhäällä :headwall: :headwall:

Hysteerinen rv 38+1
 
Johan se oli taas tekstiä tullut :D hyvä hyvä,ei vaan meinaa peräs pysyä :D mut delfiinillä ja malttamattomalla siellä jännät paikat,toivottavasti siitä edistyy synnytykseen asti =)

Veeralle onnea sektio ajasta :heart: ja kaikille muille ajan saaneille myös :heart:

Vuotaraaputtimelta piti kysymäni mitä tuo sun nikkis tarkottaa?? :whistle: eilen illalla sitä sängyssä mietiskelin ennen ku nukahin :) hyvä oli unilääke ;)

Katarina mulle sano syksyllä turvehoitojen tekijä et ei suositella käytettäväksi raskauden toisen kolmanneksen aikana,et sen käsityksen mukaan pitäs olla ihan luotettavaa käyttää näin loppuaikana,mut mistäpä noista aina tietää :/

Piitsi 39+3
 
Iltaa kaikille!

Ihan vaan tulin ilmoittelemaan itsestäni. Ei mitään kummempaa asiaa ole. Oon koko päivän taas roikkunut täällä palstalla lueskelemassa teidän juttuja... :p :ashamed: :p

Kävin aamulla neuvolassa. Nöttönen oli edelleen raivotarjonnassa, ja hieman jo laskeutunut. Ehkä se sieltä tänä keväänä tulee ulos. :D

Onnea ja zemppiä kovasti kaikille joilla on synnytysaika varmistunut. Hyvin te vedätte!!! :hug: :wave:

elzibelzi ja nöttönen tasan 36
 
Onnea matkaan Heilille :)

Muillekin lähtölaskennan saaneille onnea! Tässähän alkaa ihan jännittää =)

Piitsi ja Aina-Ilona: kiitos!
Toivotaan, ettei tosiaan tilanne ole niin kamala, miltä nyt tuntuu. Mulla on koko ajan mennyt yläkäyrän yläpuolella tuo sf-mitta, mutta terkkari ei ollut siitä huolissaan. Sanoi, että masu on hyvän tuntuinen, lapsivettä on normaalisti. Kaks edellistä raskautta "venyttäneet" kohtua niin paljon, että tilaa siellä on. Ja että vauvan asento, istukan sijainti yms vaikuttaa mittoihin. Poika on hyvin tunnusteltavissa ja peppu ylhäällä (punkee sitä aina tutkittaessa), että se voi kasvattaa tuota mittaa niin isoksi.
Tuo meiän toinen tyttö oli 4050g syntyessään (40+1) ja synnytys oli järkyttävän kivulias vaikkakin nopea. Silloin tosin oli raskausdiabetes, nyt ei ole ollut ongelmia sokereiden kanssa, eikä itsellenikään ole tullut 700g enempää painoa koko raskausaikana.
Silti mua pelottaa, että poika on "jätti" :(
 

Yhteistyössä