**Huhtihiput Helmikuussa 2008**

Hysteerinen tuo 2.4. oli ensimmäinen la tuo 28.3. on vaihdettu np ultrassa ja on varmaan se oikea joten tuon huhtikuun päiväyksen voip ottaa poies. KIITTI huomiosta.

Imetysliiveistä.. jos on raskaat rinnat nyt niin vielä raskaammat ne on imettysaikaan niin suosittelen valitsemaan sellasia leveä olkaimisia liivejä. nääs mulla oli ainakin olo kuin lehmällä konsanaan silloin esikon aikaan
:LOL:

ääh.. mulla supistelee ja tuntuu ikävältä tänään jo soittelin neuvolaan että mitä tehdään..
pitäisi kuulema levätä tosin on vähän vaikeaa päiväsaikaan kun isäntä on hommissa ja tuon esikon kanssa riennän täällä kotona.
siitä pidän kyllä kiinni että joka päivä nukun tuon 1,5-2h mutta silti..
siis kipeetä ei käy mutta maha menee kovaksi aina seisaallaan ollessa ja jonnekin tuonne alas pistää ja se ei oo häpyliitos kohta..

Suppis ja Ilta 33+3
 
Vuotaraaputin Joo osasin tädilleni luetella pitkän liudan liikkeitä joista olen itse liivejä metsästänyt. Missään ei vaan ole ollut mun kokoa :kieh: tai siis kokoa isompaa kuin mitä nyt käytän, koska ainakin oletan et nää kasvaa tästä, jos se nyt mitenkään on enään mahdollista :LOL:

 
Heipsan täältäkin!! :wave:

Nyt on sitten meikäläisen työt tehty! Lääkäri kirjoitti tuonne äippäloman alkuun asti saikkua, töissä aina rupesi supisteleen ikävästi.
Nyt olisi ainakin aikaa laittaa paikkoja kuntoon, jos jaksaisi =)

Tuleeko muilla jo rinnoista maitoa? Minulla on tullut jo reilun viikon verran, ei tosin paljoa kerralla... On kuulemma normaalia =)


Tuima ja masu 30+2 (JO!!)
 
Tosiaan, missä on sh07?
Olo alkaa oleen päivä päivältä raskaampi, aamulla ihan ok, mutta sitten iltaa kohti alkaa kolottaan sieltä ja täältä, selkää varsinkin särkenyt viikon verran ihan sikana...ja tuntuu, että taitaa välillä supistellakin :( Lauantaina oltiin 50-vee juhlissa, kotona joskus yheltä yöllä ja eilinen päivä olikin sitten ihan pelastusarmeijapäivä, mitään saanut tehtyä... :ashamed: Lauantaina ostin pinnasängyn reunapehmusteen, ihan kiva. Juu ja sitten se toissayön valvominen kostautui viime yönä, valvoin ja pyörin sängyssä varmaan kahteen saakka, Lissu potkiskeli tasasesti ja muutenkin ahisti. Onpas tää valivali tekstiä, mutta kun kolottaa ja sattuu...anteeksi! :ashamed: Saadaan yheltä kaverilta melkein uusi hoitopöytä ihan pilkkahintaan, meen ke.katsoon sitä! Tosi kiva juttu, olivat meinaan aika hyvissä hinnoissa noissa huonekaluliikkeissä. Sit pääsee peseen vauvan vaatteita valmiiksi, vielä en oo viitsinyt niitä pestä, kun on sit kiva laittaa ne suoraan laatikoihin valmiiksi. =) Niitä vaunuja mä edelleen ootan, toivottavasti tulisivat tällä viikolla! Oli ollut jotain häikkää just sen meidän tilaaman värin kanssa Emmaljungan tehtailla, niin mun tuuria! :headwall:

No, nyt pois valittamasta ja sohvalle oottaan Huippumallia!
Jaksuja masukkaat!

t.vemu76 ja Lissu 28+6
 
Hei tietääkö joku osoitteita niille ulkolaisten vaunu firmojen sivuille.
olen ruvennut kuitenni miettimään että kyllä me varmaan tarvitsisimme jonkin kerran niitä tuplarattaita kun ei tuon hunsvotin kanssa voi lähteä kaupungille ellei sitä sido kiinni rattaisiin :D

niin sh07 miten voit.. ethän pahastunut kun silloin minä ja moni muukin mukaan lukien patisteli sinua saikulle..
VOITHAN HYVIN?? :hug:

niin ja muutes myö ollaan saatu kirjoitettua sopimus sen au pairin kanssa hän tulee 21.4. tänne meille ..
yksi kivi syrämmeltä pois ..

 
Tervehdys täältäkin!!
Ollaan oltu reisussa joten siksi ollut vähän hiljais eloa täältä suunnalta!
Helmikuukin taas alkoi, ei enää niin montaa kuukautta Huhtikuuhun :D

Täällä näitä vaivoja tulee lisää. Kävely hankaloittuu koko ajan. Saapa nähdä miten tämä mamma Huhtikuussa lyllertää :whistle:
Neuvolassa kaikki kuitenkin ok ja vauvakin melksakaa siihen tahtiin että on aika aktiivinen veijari.

Mukavaa viikkoa kaikille!!
-Taika ja masukki-
 
Huomenta

Kiva suppis et sait au pairin :hug:
Tänne ei mitään uutta. Paitsi koira oli yöllä oksentanut olohuoneen matolle :kieh: miks ne aina tekee matolle :headwall:
Pitäs jossain vaiheessa yrittää viedä ystävänpäivän kortit postiin :heart:
Mä jo eilen ajattelin et missä sh07 on. Toivottavasti kaikki hyvin etkä meidän "komenteluista"<suuttunut? :hug:
Mun pitäs vielä hommata kans ne imetys liivit, mut ajattelin sit vasta ku vauva on syntynyt. Mies kyl lupas käydä ne sit ostamassa ku annan koko lapun mukaan :D
Mut päivän jatkoja kanssa sisaret :wave:

Baby dream ja "Topi" 30+1
 
Huomenta vaan kaikille! Ja kiitos lohdutuksen sanoista sen verho-episodin kanssa. Juu niin siinä kävi, että siitä mielestäni puuttui oikeasti aukko, josta verhotangon "sarvet" tuli ulos. Joten tein siihen sitten sellaisen aukon =)

Sitä tässä mietiskelin, kun tuo nukkuminen on niin heikkoa, että millähän sitä saisi nukuttua hyvin. Tuntuu että voimat on ihan loppu ja päivälläkään ei sitten jaksaisi mitään, kun on niin reilusti tuota univajetta. Onkos kellään mitään hyväksi havaittuja konsteja?

Tänään pitäis kohta puoliin lähteä ajelmaan miehen kanssa tuohon naapurikaupunkiin ultraan, siellä tehdään pikkuisen painoarvio ja samalla katsotaan, jatkuuko sairasloma vai pitääkö vielä mennä töihin ennen äippälomaa. Rehellisesti sanoen, mie oon jo niin tottunut jo tähän kotona oloon, etten tiedä mitä siitä työnteosta mahtaa tulla, jos nyt pitää jo huomenaamulla palata töihin. Saas nähdä...

Mutta ei tässä sen kummempia, voikaahan hyvin ja mukavaa päivää kaikille!

Jo-hanna ja "Jysky" 31+3
 
Jo-hannalle tsemppiä ultraan! Voi mä voisin vaikka kerran viikossa käydä kattomas pikkusta jos se suinki olis mahdollista :heart:

Täällä oltu ajoissa hereillä ja mulla on jo koti siivottuna, tiski-ja pesukone käynnissä.... Ihanan tehokas aamu ollut.
Eilen muuten piruuttani kellotin taas supistuksia ku oltiin lyhyellä kävelylenkillä (rauhallisella sellaisella) ja tuntui että oli maha kestosupistuksella.. niin niin siis kellotin sit ku sain pojan nukkumaan eli noin tunti "rasituksesta" niin aluksi niitä tuli 10min välein, sit 15min välein ja sit taas väliin tuli 10min ja taas piteni. Kivuttomasti edelleen mutta yli tunnin kellotin et ihan tasaseen niitä tuli. Pitänee mainita neuvolassa asiasta ensi viikolla. Vaikka toisaalta mitäs ne sille? Lepää? Ei tätä enempää voi levätä ku on tuo esikoinen hoidettavana.

Anu ja "mauno" 31+3

ps. kellotin siis sohvalla maatessa. ootteko muut kellotelleet noita kivuttomia harjoitussuppareita? millasia välejä teillä on ollu jos levossa olette kellottaneet?
 
Jo-hanna mä olen nukkunut päiväunia kun mies on kotona ja voi katsoa lapsen perään. tai eilen laitoin videon pyörimään ja makasin sitten koomassa siinä vieressä, sain vähän levättyä. yöt kun menee miten menee, hormonit valmistaa siihen yöheräilyyn jo.

anu mähän käyn TAYSissa ultrassa nyt kahden viikon välein ja rv 36 viikon välein sitten eteenpäin. mutta en ole KERTAAKAAN nähnyt sitä ruutua kun eivät pistä näköjään enää päälle kuin sen lääkärin monitorin :headwall: ja joka kerta oon kyllä pyytänyt, toissakerralla pyysin että saisin kuvan kun vilaukselta näin ruudulla Miskan kasvoista sivuprofiilin mutta ei :kieh:

nyt kaupungille siskon kanssa, hermo alkaa pettää kotona :ashamed:
 
Heippa kaikille!

Tuima kyseli tuosta maidon tulosta: Mulla on myös tullut jo useamman viikon ajan, yöllä monesti heräny siihen että paita märkänä...
Täällä on myös ollut supistuksia, viikonloppuna vietettiin esikoisen synnttäreitä: eilen sit väsytti ja selkää särki ja illalla supistelikin aika paljo, mut meni sit levolla ohi!Lisäksi jalat väsyy tosi herkästi ja kädet kipeenä että vaivoja kyllä löytyy enemmään ja vähemmän...

Onko muiden vauvoilla välillä hiljasempia päiviä? Meilä vauveli oli viime viikolla välillä niin rauhassa että huolestutti jo, mut sit kun teki liikelaskentoja niin liikku kyllä!Nyt kyllä taas on jyskänny senkin eestä, ihanaa!!! :)
Mulla yöunet on mitä on, viime yönäkin sai vessassa hypätä parin tunnin välein!
MItes teillä muilla joilla jo lapsia, onko millä viikoilla syntyneet ja olleet minkä kokosia?Ihan uteliaisuudesta vaan kyselen!
Meillä esikoinen(tyttö syntyi rv 39 ja painoi 2870g, toinen (poika)rv 38+6 3190g ja kolmas(enkelipoika) rv 40 ja 3080g!
Saas nähä millon tämä vauva syntyy ja onko isompi kuin muut olleet, kun ultrien mukaan ois hieman isompi tulollaan, maha on kyllä pienempi kuin muiden odotusaikana!!!

Mut mukavaa viikkoa kaikille! =)

anri&vauveli rv 33+2

 
Päivää kaikille!

Viikko jo pakerrettu taas töissä, ja ihan kohtalaisen hyvin on mennyt. Iltaisin vaan on sitten niin väsynyt, ettei mitään jaksa enää tahdä. No eihän tässä enää kauan olisi. Kivuttomia suppareita tulee pitkin päivää, iltaisin enemmän, mutta mitään kellotuksia en ole tehnyt. Vauva liikkuu vilkkaasti, ja vaikka valillä onkin hieman rauhallisempia päiviä, ei kyllä liikkeitä tosiaankaan tartte alkaa laskemaan, sen verran paljon niitä tulee.

anri kyseli vanhempien lasten syntymäpainoista ja viikoista. Meillä esikoinen (poika) syntyi 40+1 ja painoi 4300g, toinen (poika) 39+1, paino 4000g ja kolmas (tyttö ) 38+6 ja painoi 3700g. Ja eiköhän samoihin mittoihin mene tämäkin, jos vaan täysille viikoille päästään.

Mutta nyt töitä...

Puella ja Kompiainen 30+0 (jee)
 
Anri kyseli vauvan liikkeistä, meillä kanssa vauva välillä tosi rauhassa masussa eikä juuri liikeitä tunnu ja kerkeän huolestumaan mutta sitten taas välillä punkaa ja moksauttelee senkin edestä :heart: ja vanhempien lapsien syntymäpainosta, meidän esikoinen painoi hurjat n. 1600g (syntyi ennen aikojaan).

Nyt olenkin niin onnellinen kun tuo esikoisen syntymis ajankohta on ohitettu monella päivällä :) tietää että tästä eteenpäin (todennäköisesti) päästään vauvan kanssa aina helpommalla mitä pidemmälle mennään. Esikoinen joutui olemaan 5 viikkoa keskolassa ja se oli aika rankkaa aikaa.

Eilen oli neuvola käynti ja kaikki ihan ok, verenpaineet taas hiukan korkealla mutta tänään taas kotona aika alhaiset paineet.

Maidontulosta sen verran, että ei ole minulla vielä tullut.

Sitten vähän taas valitusta.. Ollaan koko porukka sairastettu jo yli 2 viikkoa, minulla loppui lauantaina antibioottikuuri ja eilen kun heräsin niin eikö taas ollu ihan flunssainen olo, että ei voinut kerralla päästä tosta taudista. Tytöllä on ollu niin kova yskä viikon, että 2 kertaa on pitänyt lähteä yöllä sairaalaan kun tuntuu ettei toinen saa henkeä vedettyä yskimisen takia, no nyt on onneksi toi pahin yskä hällä helpottanut.

Mukavaa viikkoa kaikille ja hyvää tulevaa ystävänpäivää!
 
Kyllä täällä meijerit vuskaa jos ei pidä liivejä :LOL: On joka rakauden aikana ruvennu tulee maitoa jo monta monta viikkoa ennen la:ta.
Anri kyseli vanhempien lasten syntmäpainoista ja viikoista.
Mulla esikoinen meni muistaakseeni rv 42 ku on neuvolakortti hävinnyt jo 15 vuodessa. Ja painoi 3935g.
Toka rv 41+1 painoi 4710g.
Saa nähdä mite tän raskauden kanssa saanko jo tietää "eräpäivän" ens kuun kolmas ku mulla on sillo ultra. Ku tämäkin on leikkaus. Voi se olla aika outoa ku tietää millo syntyy. Noita kumpaakin ku mulla yritettiin normaalisti käynnistellä, mutta ei ne sieltä tullu :LOL:
Liikkeistä vielä, meillä kans on välillä hiljaisempaa mut eiköhä se oo ihan normaalia :saint: Välillä sit taas on ihan niinku maratooni käynnissä :LOL:

Baby dream ja "Topi" 30+1
 
Saa onnitella, mies lähtee huomenna aamusta Ouluun parin päivän työmatkalle autolla (=minä jään ilman) ja kuinkas sattuikaan, poika heräs puoli tuntia sitten päiväunilta kuumeisena, 39.5 astetta että joo tänne mä jään neljän seinän sisälle mätänemään kiukuttelevan kuumeisen pienen miehen kanssa. Tälläsinä hetkinä olis kiva ku suku/perhe asuis lähempänä, sais pyytää vaikka oman äitin kylään ees mut ku ei. Ja sit ku on kaikilla Tampereen apujoukoilla omia pieniä lapsia niin eihän niitä voi pyytää kylään ku tarttuis pian tauti.
 
juu vastasinkin jo, eli voin laittaa ne kopsut myös ihan kustin kyydissä jos haluat.

voi ei anu :/ toivottavasti poika pian paranee, jos olisi vaikka vaan yhden päivä tauti. toivotaan näin :hug: laitan sulle yv:tä kohta, pitänyt jo monta päivää mutta en oo muka muistanut.

käytiin tosiaan siskon kanssa kaupungilla. itelleni en ostanut mitään, mutta sisko osti KOLMET äitiyshousut ja yhden paidan. ja se just vasta plussasi :LOL: nauroin että mä olen pärjännyt koko raskauden yksillä äitiysfarkuilla ja yksillä kotihousuilla ja sisko saa multa vielä yhdet liian tiukat mammahousut, joita ei ole kertaakaan käytetty mutta joita en saanut aikaiseksi palauttaa ajoissa. että on siinä sitten garderoobia kerrakseen.
 
juu
Vuotaraaputin laitoin jo takas viestiä, kyllä olet ihana ihminen! Eli muille tiedoksi että mitä nää nyt lätisee, yritin printtailla niitä vuotaraaputtimen laittamia ohjeita mummille mutta tulostusjälki oli huonoa, kyselin vuotaraaputtimelta että onnistuisko uudestaan skannata ne erilaisena tiedostona, niin hää lupas kopiot postittaa!

Tänään sitten lääkäri iltapäivällä, ihan jo jänskättää mitä siellä sanotaan, mikä on alapään tilanne ja muutenkin... voi kun taas muistais kysyä kaiken mitä on mielenpäällä!
 
Mulla ei oo vielä havaittavissa mitään valskaamista rinnoista, onneksi... =) Eiköhän sitäkin ehdi sit tulla ihan tarpeeksi. :whistle: Eilinen neuvola peruuntui, th kipeenä ja tänään kun yritin soittaa uutta aikaa, niin niillä koneet jumissa! :headwall: Just mun tuuria... No, huomenna taas soitellaan! Ja se saamarin vaunukauppias ei oo soittanut, onko se saanut sen kopan jo vai ei! Ois kiva hakea vaunut kotiin, kun mun vanhemmat tulee viikonlopuksi tänne ja ne maksaa ne vaunut, joten hekin haluavat nähdä ne... No, nää taitaa olla taas näitä päiviä, kun kaikki ahdistaa ja ottaa päähän, anteeksi valitukseni! :ashamed:

t.vemu76 ja Lissu 29+0
 
anulle lähti takaisin. kyllä on sitten tyhmä uudistus! siis ennen kun kirjautui sisään etusivulta, siinä näkyi onko tullut uusia viestejä. samoin näkyi kerhossa ollessa, tuli sinne ylös ilmoitus saapuneista. mutta eipä näy enää :headwall:

raskauden iloja oikeen kun pitää lapsi patistaa kesken leikkien pihalta sisälle että äiti pääsee pissalle :LOL: niin ja kävin tänään Hesessä, siinä viereisessä pöydässä alkoi hieman "taiteellinen" täti selittää mulle miten hän on käynyt päiväkaljalla kun se tekee niin luovaksi ja kaikki taiteilijat juo jne, sitten kysyi että onko MULLA alkoholiongelmaa. nauroin että mä olen hei viimeisilläni raskaana, ei sillä että se alkoholiongelmaa ratkaisisi mutta eipä tuo kalja kyllä maistu. se muija tuijotti mua ihan suu auki ja lopulta tuumasi että "on se aika outoa, noin nuorena ja tuossa tilassa!"
ja mä EN näytä teiniltä, ikää on kohta 27v. teki mieli kysyä että järkyttyykö vielä enemmän kun tämä onkin jo TOINEN lapsi :LOL: vai pitäisiköhän sitten viisikymppisenä aloittaa ne lapsihommat :whistle:
 
Täällä taas!

Neuvolassa tänään käyty. Valkuaiset taas plussalla, samoin labraan maanantaina viemässäni pissanäytteessä. Turvotukset +++, painoa lisää tullut 535g/ vko 2 vkon aikana, eli reilu kilo, vaikkakin ruokavaliolla mennään ja painoa ei pitäisi tulla. Ilmeisesti turvotusta suurin osa tuosta. :kieh: Verenpainetta seurailen päivittäin nyt kotosalla. Välillä ne heittelee ja välillä on ookoo.. Ja silmissä välillä näkyy valopalloja. Eli raskausmyrkytystä meinaa pukata, mut ei kuitenkaan vielä kunnolla oo onneks tullut.
 
[/b]vuotaraaputin :hug: Mä olisin varmaan huitassut käsiveskalla sitä tätiä :kieh: :LOL: Et kehtaavatkin sanoa tuntemattomille tollasta, mut jos sillä ei ollu ihan kaikki kotona ;)
Mulla on taas palanu hihat tän meidän läppärin kans :headwall: Viime tiistaina ostettiin eli uus vekotin. Mut tekee joka kerta ku sammuttaa ni päivityksiä ja sit siinä lukee et älä sammuta ja ota virtapiuhaa pois. No niin oon tehnytkin, mut sit ku laitat masinan taas päälle ni eihän se lähde. Tulee näytölle teksti, et kone on sammutettu väärin :headwall: miten niin väärin ku sehä teki niitä päivityksiä ja sit sammuttaa ite ittesä. Ja saa tehdä työtä et lähtee pelittämään. Kävin jo eilen liikkeessä mistä ostettiin ni valittamassa ja sit se toimikin ihan hyvin :eek: Mut huomenna kyl soitan toho huolto päivystyksen numeroon. Jos se pitää paikkansa mitä myyjä sanoi, et tällä koneen merkillä on fujitsu simens sellanen huolto, et kuriiri tulee hakemaan kotoa ja toimitetaan hesaan ja korjataan ja palautetaan asiakkaalle viiden vuorokauden kuluessa :/ Vähän epäilyttää mut sithän sen näkee ku testaan. Onneks on toi kotikone joka toimii hyvin :D Pitää oikein koputtaa puuta.
Sori ku tuli tällästä valitusta, mut tekipähän hyvää purkaa sitä jonnekkin. No kohta tulee mies kotia ni saa sekin kuulla :x

Baby dream ja "Topi" 30+1
 

Yhteistyössä