**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

Ihania kuvia vauvoista! :heart:

Onnittelut kaikille jo synnyttäneille, parissa päivässä on uutisia tullut paljon! :flower:
Ja merkkejä lähestyvistä synnytyksistä on ilmassa. :D

jastu Alapään "turpoaminen" kuuluu asiaan. Kummassakin raskaudessa synnytyksen lähestyessä on alapää alkanut valmistautua synnytykseen muuttumalla eri tuntuiseksi kuin "normitilassa".

(.) Monen huonon yön jälkeen väsymyksen keskellä paistaa aurinko kun lupaavia limoja on ilmaantunut! Vaikka valkovuotoa on ollut, tämänaamuinen pitkä venyvä limaklöntti sai minut riemun valtaan. Konkreettinen merkki siitä, ettei tämä olotila loputtomasti jatku. Eri asia toki kauanko vielä kestää, mutta esikoisesta vastaavista limoista meni alle 2vrk kun vauva oli sylissä. Maha on myös tyhjentynyt tavallista aktiivisemmin. Toiveikas olo siis! Jos tämä vappuun asti menee niin ihmettelen kyllä!!!

AnnaBuu toivottavasti kaikki kuitenkin pikkuisella kunnossa! :hug:

Donu ja "Pikkuinen" 38+3
 
Chiq Juu saahan tota tekstiä muokattua jälkikäteen, mut enpä jaksanu :D
Ja joo, olis ehkä ihan hyvä saada ne ajatukset pois siitä vauvan hausta, vaikka se aika ajoin vaikeeta onkin. Tosiaan kun vielä maksimissaan voi mennä se 5 viikkoo.. :/

Dublolle onnittelut tytöstä! :flower: :heart:

Niin toivoisin Mullehan pidettiin kans muutama viikko sit vauvakutsut ja oli kyl ihan mahtavat! =) Meillä kans tehtiin sellanen "vauvavisa", mihin kaikki laitto oman arvauksen et koska syntyy ja minkä kokonen on. Mut mä saan avata sen sit vasta vauvan syntymän jälkeen =) Ja palkinnoks lähimmäks veikanneelle lähtee valokuvakehys varustettuna vauvan kuvalla! =)

Buam Tsemppiä käynnistykseen, jos ei vauva ennen sitä tuu! =)

Greddy Aivan ihana kuva! :heart:

Tässä masukuvaa eiliseltä! 37+0


Katyana & NaNNa <3 37+1
 
Katyana ei kyllä ole mihin verrata mutta minusta ainakin kuvassa näyttäis että masu olis laskeutunut ?

Greddy todella suloinen kuva!

Kahteen päivään ei ole supistellut. Mitä tää on... ? Tyyntä mysrkyn edellä vai päättikö tyyppi jäädä yksiöönsä :D

Appiukko käytti kahta keskimmäistä "ostoksilla". Olivat sitten herkutelleen hamppareilla myös, oli kyllä kiva yllätys! Ja nyt on muksuilla ihanat ja hienot potkulaudat joita toivoneet jo kauan.

Omaan napaan ei niin mitään muuta.

-C ja T-

nimiasiaa vielä: kuinka monella on nimi täysin hukassa?
 
Ei toiminut eilen ainakaan tuo 3 S:sän tekniikka.. höh.
Ehkä siihen vaikutti sekin et saunomaan ei päästy kun nuohooja olikin menny siirtelee meitin kiuasta!! prkl. Sauna oli suht savuinen (eikä meillä siis ole savusauna :LOL: ) ja se ei lämmenny ollenkaan. Tänään sitten isäntä löys syyn, kiuasta tosiaan siirretty niin ettei ollu hormit ollenkaan paikallaan. Noh, jospa sitä tänään kokeilis uudestaan! :LOL:

Mut siis joo, yhdessä kasassa ja toivoo kovasti että jakautuis jo!!
 
Chiq meillä on vain joitakin vaihtoehtoja ilmassa pojalle. Tytöllä ehkä olis myös, mutta voi todellakin vielä muuttua kuten esikoisesta aikoinaan. Itse kuulun niihin, jotka haluavat ensin nähdä/tutustua lapsen ennen kuin päättävät nimen. En todellakaan voisi etukäteen päättää, että juuri se nimi laitetaan lapselle.

Greddy aivan ihana kuva :heart: . Luulin ensin että kuva on otettu jostain vain, ennen kuin tajusin että se on ihan teidän itse kuvaama.

Alapään turpoamisesta mulla on jo moooonta viikkoa ollut tuota paineen tunnetta / turvottelua alakerrassa. Eniten ehkä tuntuu juuri vessassa ollessa. Ja meidän vauveli ei todellakaan vielä ole kiinnittynyt/laskeutunut, joten ei siitä johdu ainakaan mulla.

Käynnistämisestä täällä on kyllä tosi paljon porukkaa, jotka tuntuvat toivovan sitä. Itse taas toivon, ettei sitä tarvittaisi vaan vauva tajuaisi lähteä itsekseen tulemaan. Tosin, meillä tuo kokoasia painaa päälle, joten ihan kauan ei vain voida odotella :| . Ja se harmittaa aika paljon mm. siitä syystä että mullahan ei ole tullut vieläkään yhtään kiloja tässä raskaudessa (eli vauvaa en ole voinut "lihottaa" ). Jos vauva olisi ollut tällä kertaa pieni (maks 4kg), niin olisin kyllä odottanut luonnollista käynnistystä taas sinne rv42 asti. Ensi viikolla selviää mikä tulee olemaan se lopullinen takaraja, itse veikkaan että la:n lähtettyville menee, ellei sitten täysin yllätä ja synny itsekseen ennen sitä..

Poppeliini ja poju 38+1
 
Heippa taas!

Meilläkin kivoja terkkuja, ollaan päästy kotiin sairaalasta =) . Reilu kaks viikkoa pyörähti siellä ja viime tiistaina crp:t oli mulla enää 59 ja pääsin kotiin antibioottien kera.

Kotona on menny tosi kivasti, Paavo on kauheen maltillinen ja rauhallinen vauva. Syö, nukkuu, ihmettelee ja mörisee, itkua ei juuri kuule =) . Esikoinen (1v5kk) silittää, pusuttaa ja tykkää vauvasta, ei juurikaan mustis merkkejä ainakaan vielä :heart: .

Nimi on ollu päätettynä jo tekohetkeltä lähtien, Paavosta tulee Paavo :D .

Tässä herra kotiin päästyään :heart: http://tinypic.com/r/2qd0oj4/5


Mutta meillä alkaa olla arki aika tohinaa, käyn täällä vielä lukasemassa kun ehdin, muuten toivotan kaikille vielä odottaville kamalasti onnea tulevaan koitokseen ja jo vauvansa saaneille onnea vauva-arkeen :heart:
 
Käynnistämisestä, kovasti toivon yhä, että tämä tajuaisi lähteä itsekseen tulemaan... Esikoisen käynnistyksestä kun jäi kaikkea muuta kuin mukava kuva, eikä siis koskaan onnistunutkaan. Eivätkä kyllä hevin kuulemma käynnistäkään (ainakaan siis epäkypsästä tilanteesta) kun on se hätäsektio alla. No tiistaina ollaan taas viisaampia kun on yliaiakaiskontrollissa käyty, näyttää siltä ettei taida tälläkään tulokkaalla olla aikomustakaan luopua yksiöstään suosiolla... :headwall:

Fiilikset taas vähän alamaissa, sorry! :(

-Toivotaan rv 41+1
 
Tervehdys :wave:

Minä tulin Kysille käynnistykseen lauantaina 3.4, kun ultralla saivat vauvan painoarvioksi 4,4 kiloa. Pitkä käynnistelyurakka toi tulosta vihdoin torstaina 8.4 klo 21.04 kun meille syntyi tyttö :heart: Synnytys meni hienosti ja kestoksi tuli 5 tuntia 11min (siis siitä kun se käynnistyi :D ) josta ponnistusvaihe kesti minuutin :whistle: Painoa tytöllä oli "vain" 4020g (pituus mitataaan vasta kotiin lähtiessä) eli pieni meidän vauvaksi. Ihan ei siis ultran uhkakuvat olleet yhtä todellisuuden kanssa, mutta nyt on tyttö syntynyt ja kovasti odotellaan että josko sitä sunnuntaina pääsisimme kotiin :D

Onnea kaikille muillekin vauvan saaneille ja tsemppiä kaikille joilla tuo reissu on vielä edessä !!

Väsynyt mutta onnellinen MaMa ja tyttö :heart:
 
Huomenta !

sonjasusannan paavo on kyllä suloinen :heart:

toivotaan :hug: toivon todella että kaikki menee hyvin ja että pieni luopuu yksiöstään suosiolla.

MaMa paljon onnea :heart: tytöstä :heart:

Tänne ei taas mitään. supistukset ON kipeitä kun niitä tulee mutta eivätpä tajua tulla tarpeeksi tiuhaan :headwall: Loppuis tai alkais kunnolla, mitään ei uskalla suunnitella kun ei tiedä milloin lähtö tulee ja edelleen *huokaus* kun sen tajuan tulleen pelkään että olen jo myöhässä :'(

-C ja T 38+1
 
Chiq Joo kyllä munkin mielestä toi masu on laskeutunu, on ollut jo muutaman viikon kait..?
Tytölle meillä on nimi valmiina ja pojallekin oli jossain vaiheessa, mut nyt ei enää ollakaan pojasta varmoja, joten jos tää onkin poika niin alkaa kova miettiminen..

Ihana kuulla, että ootte päässeet kotiin sonjasusanna ja että kaikki on nyt hyvin! Suloinen poitsu! :heart: =)

MaMalle onnittelut rinsessasta! :flower: :heart:

(.) Mä oon luullut, et vauva on jo kiinnittynyt ((neuvolassa ei oo sanottu mitään)), mut eipä taidakkaan olla. Viime yönä nimittäin vauvan pää oli hieman tossa sivulla, mutta alhaalla. Mut eikös se ollutkin niin, että uudelleensynnyttäjillä ei vauva välttämättä edes kiinnity?? Ja pääasia et on kumminkin pää alaspäin!

Katyana & NaNNa <3 37+2

PS. Huomenna olis sit se päivä kun poika syntyi..
 
Onnea MaMa vauvasta!! :flower:

Täällä edelleenkin kokonaisena.... |O Eilenkin supisteli jo aika ikävän kipeesti mutta ei mitään säännöllisyyttä ja loppuivatkin sitten TAAS illalla. Selkäsärkyjäkin ilmaantunut :|
Joku mainitsi neljännenkin Ässän, eli siiderin :D No mä join eilen saunajuomaksi alkottoman sidukan mutta ei sekään mun tilannetta auttanut :kieh: Joten odotellaan, odotellaan, odotellaan.....

:heart: Lanfear 39+3 :heart:
 
Tulin poksahtelemaan, ei mulle muuta kuulu. Pieniä jatkuvia supisteluita oli illalla leffaa katsoessa, mutta ihan minejä, en edes kiinnittänyt niihin sen enempää huomiota.

ÄSSISTÄ Kekkasin viel yhen, kun olen kuullut monelta eri suunnalta. esim joogaohjaajalta ja kättärin kätilöltä, kun selostivat synnytyksen käynnistymisestä. Niin sanoivat molemmat, että " Sitten kun ne vedet menee, siellä Stockalla..." Joogaohjaaja vielä tuohon kommenttiin lisäsi, että monelta kuulee siellä menneen...
Joten jos vain asutte kaupungissa, josta löytyy Stockmann, niin sinne vain Hulluille Päiville :D

nimi on meillä myös ihan auki. Vähän on ilmaan jotain heitelty, muttei olla mitään vakavissamme mietitty. Sama juttu täällä, että haluan ensin tutustua tulokkaaseen, ennen kuin pystyn päättämään nimestä. Toivottavasti päästään miehen kanssa sopuun. Tähän mennessä on ollut suht sama maku, joten ongelmia tuskin tulee :)

Voimia, voimia ja voimia kaikille kärvistelijöille! Helsingissä paistaa aurinko, joten lähettelenpäs myös aurinkoenergiaa!

39+0
 
heippa, täällä ollu jotenki huono olla nyt pari viikkoa, raskas olo ja hankala hengittää, maha möyryää ja nivuset & lonkat paukkuu... :whistle: jokunen ilta on ollu myös ihan tajutonta vihlomista alapäässä, jossain kohdunsuulla kai..?

nyt taas ( vaihteeksi ) ihan hyvä olla, niin se monesti meneeki et aamupäivällä, kun on aamullisesta hankalasta olosta selvitty niin muutaman tunnin jaksaa ihan normaalisti.. =)

maha on tainnu laskeutua, ainaki ittestä tuntuu siltä ja varmaan vauvakin itteä valmistelee asemiin, jos tuo vihlominen johtuis sit siitä.

ens viikolla syn.tapa-arviota ja painoarviota siinä samalla, en malttais oottaaa!! oisin halunnu käydä siellä jo. :|

ihania kuvia ja ihania juttuja vauvojen syntymistä :heart: ei malta oottaa et saadaan meijän oma pienokaisen syliin =)

lukenu olen ahkerasti teijän juttuja, en ole vaan jaksanu kirjotella ku tuntuu et eipä tässä ny mitään uutta olekkaan.. ma alkaa 38. viikko =) ( mun synnytysviikko B) ;) )

ai niin, eilen illalla säikähdin ihan tosissan et nyt meni vedet!! mahasta kuulu tosi kumma ääni, ei ollu poksahdus eikä mahan murinaa, jotain kummaa siltä väliltä, koskaan en ole vastaavaa kuullu :snotty: ja oli kova ääni. istuin varmaan 10 minuuttia aivan liikkumatta ja mietin et mitä mä teen jos vedet menee nyt ku tästä ylös nousen :LOL:
no ei menny. =)
 
MaMa onnea tytöstä :flower:

nimestä, tyylillisesti tiedossa mut katotaan miltä toukka näyttää ja vaikuttaa.

tää sai soppailu reissun tehtyä :) ja 3 imetys paitaa 2hihatona ja yhen lyhyillä. No on sit joku vara. No eipä siinä meni vielä jooga tunnille. Ja kiitos tästä hirmuisesta aktiivisuudesta mah, selkä ja lonkat kovin kipeät koko illan enää vaan vähän. Mut jotenkin silti haluaa uskoa et teki se kumminkin hyvää. Jos ens viikolla uudelleen (täytyy jättää se soppailu siitä pois).

Unico ja Toukka 37+1
 
Tännehän on taas vauvoja putkahdellut, onnea! :flower:

Täällä ei supistuksia ole vielä kuulunut, pientä juilintaa vaan ja vauva painaa oikein urakalla alaspäin. Limaa irtosi keskiviikkona.
Täällä on ässiä yritetty yhdistelmällä; saunaa, siivousta ja sonnanluontia :LOL: Tytöt ihmeissään tallissa katselivat kun lapoin lantaa kärryyn ja pukkailin kottareita hirmu vauhdilla. Varmaan keskenään kikattivat että mitä tuo norsu oikein touhuaa :D

Turvonnutta alapäätä on täälläkin naureskeltu. Ja olisikin pelkästään turvonnut, mutta kun se on kaiken lisäksi vieläpä tummunut ihan mahottomasti. Niin, itehän en sitä näe, mutta mies naureskeli tätä mun uutta "hienoa" väritystä.

Onko muuten muilla ihonväri muuttunut raskauden aikana? Tää on "ruskettunut" tosi voimakkaasti erityisesti kasvoista, kaulasta ja rinnasta. Moni onkin kysynyt olenko ulkomailla kipaissut! Rinnat, kainalot (ja tosiaan tuo alapää ) on aivan tummanruskeat. Linea negra yltää alhaalta aina rintojen väliin asti...aika hassun näköinen paketti siis alan olla :LOL: Kuulemma meidän suvussa äidin puolella tällanen on ihan yleinen raskauden aikainen värimuutos, mutta jotkutjotka ei asiasta tiedä on ihan säikähtäneet että onko mulle joku kauhee maksavika iskenyt! :eek:

Nyt siskon ja veljen lasten kans pullaa leipomaan, hyviä viikonloppuja ja kovia supistuksia kaikille niitä toivoville :wave:

Tinami 39+2
 
marjutti86 Minullakin paikat kipeet. Etenkin alaselkä ja nivuset :( Oikeen sattuu tuo käveleminen ja välillä tuntuu kun joku työntäisi nyrkkiä ulos alapäästä... :eek: Pitikin kysyä että onko se normaalia vai pitääkö huolestua?
Söpö masu sinulla =)

Onnea kaikille jotka ovat saaneet vauvan :flower: :hug: =)

40+3
 
PampuliPamPam87 mulla kans tota tunnetta alapäässä välillä. Kuulunee taudin kuvaan kuitenkin, vauva sielä vaan tökkii. Näin itse ajattelen. :)

Ihonväri ei oo muuttunu, mutta pisamia on tullut kasvoihin vaikka yleensä tulee vasta kesällä. :whistle:

Yöllä näin unta, että supisti ja se tuntui poltteena reisissä. Luulen, että tunsin oikestikin jotain. Välillä kun on tullu sellainen lyhyt polte nivuseen/reiteen.

Sitten mahakuvaa lasketunajan kunniaks :heart:



Feles 40+0! <3
 
Meille syntyi 3h synnytyksen päätteeksi poika tiistaina 6.4. rv 41+2. Pituutta pienellä miehellä 53cm ja painoa 4400g. voidaan kaikki hyvin ja päästiin kotiin sairaalasta torstaina.Pienellä pojalla on niin mahtava nälkä ja imemisen tarve, että en ole vielä oikein ehtinyt muuta kuin imettää. Varmaan tasaantuu pian.

Vähän lueskelin ketjua äsken ja katselin kauniita masukuvia ja ihania vauvakuvia! :heart: :heart: Tuhannesti onnea kaikille vauvan saaneille! :flower: :flower:

Niin ja tuosta Stockan ässästä, mulla esikoinen syntyi Hulluilla Päivillä käynnin jälkeen, vaikka vielä aamulla yliaikaiskontrollissa oli sanottu ettei merkkiäkään kehityksestä alapäässä saati lähestyvästä synnytyksestä. =) Tiedä sitten kummalla isompi vaikutus, Stockalla vai kovalla kädellä tehdyllä sisätutkimuksella. :LOL:
 

Yhteistyössä