Huhtikuun helmet 2011 **marraskuussa**

Täällä oli muitakin jotka on päiväkodissa töissä!!! Olen nyt hoitovapaalla, mutta tarkoitus on palta takas joulukuun alusta. Vähän jännittää palata kun en hetkeen ole kotonakaan sillälailla joutunut nostelemaan, saati jalkojen päällä olemaan että kuinka sitä lopulta jaksaa... :-/

Pienten puolelle vielä menossa.. :| Työkaverit ei vieläkään tiedä, enkä tosiaan kerrokaan ennen kuin palaan töihin, jolloin toki jo näkevätkin... :)
 
Sen verran vielä ennen nukkumaanmenoa tässä sanon että tottakai jutellaan kaikki vaan täälläkin, ymmärrän hyvin että kaikki eivät halua nimeään julkistaa ja juttelu anonyymina tuntuu paremmalle vaihtoehdolle :) siksi tällaiset foorumit ovatkin tosi käteviä. Että ilman muuta tänne vaan myös juttua, facebook voi meille halukkaille tuoda vain oman lisänsä tähän :)

Nyt pakko nukkua, alkaa väsy olla kun aamuviidestä asti ollut hereillä, juossut eestaas Ikeassa ja ties missä kauppakeskuksissa ja liikenteessä 350 km ajanut putkeen ruuhkaisia ja pimeitä teitä, mies onneksi ajoi menomatkan :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Kotilohikäärme: Kiitos ku kerroit tuon. Taidan varmuuden vuoksi vähentää kuunteluja, kuunnella vaan sillon tällön nopeasti. Sitä vaan pääsee jotenki lähemmäs vauvaa kun kuulee ne äänet. :) Mut eiköhän ne liikkeetki piakkoin tunnu ni ei tarvi kuunnella sitte. :)
 
Orion kyllä varmasti tunnet kohta. Mä oon käynyt pari kertaa neuvolassa kuuntelemassa kun on ollut omituinen olo tai sairastellut. Tietty kotidoppleri on paikallaan jos on ollut epäonnea edellisissä raskauksissa, mutta eihän siitä sillätavalla hyötyä ole. Jos jotain käy niin se käy. Mutta tosiaan osastolla ne tais makuuttaa käyrillä pari kertaa päivässä vähintään puol tuntia.

Onko muille iskenyt päänsärky jo? Mulla jäytää silmien takana ja välillä tuikkii tähdet. Mitään syytä ei viimeks löytynyt mutta aattelin käydä neuvolassa maanantaina tarkistuttamassa perusasiat.

Löystyneeseen lantioon ja iskiakseen jeesaa muuten ihanasti fysioterapeutilta lainaan saatu lantiovyö millä voi tehokkaasti kuristaa persauksensa kasaan ettei luut narsku paikoiltaan. Suosittelen!
 
Ittee vähän huolestuttaa väliatä kun eilenkin tuli ihan aavistuksen verran ruskeaa vuotoa, siis ihan tosi, tosi vähän ja loppui siihen melkein heti..mutta kuitenkin. Kun on tuossa aiemminkin samaa vikaa vähän ollut. Ja mahaa juilii hieman ilkeästi aina välillä. Mutta sydänäänet kuitenkin kuuluu kun niitä kuuntelen, että luulisi kai sitten sen puolesta olevan kaiken kunnossa...ainakin toivottavasti. Huolettaa vaan :|
 
Mua alkaa nyt pikkuhiljaa huolestuttamaan oikeen toden teolla. Oonko ainoa, joka ei oo vielä tuntenut liikkeitä? Siis niin, että on ihan oikeasti varma, että se oli vauva? Mä odotan kuitenki jo kolmatta, ekasta tunsin liikkeet rv 18, toisesta rv 16 ja tuolloin oli vielä istukka vaimentamassa niitä. Nyt menossa jo rv 17+5 eikä mitään varmasti tunnistettavaa liikettä oo tuntunut..... Oon koittanut juoda limua, syödä suklaata, töniä masua jne....Rakenneultrakin on vasta 13.12. Pitää varmaan mennä neuvolaan kuulustelemaan, ollaanko siellä hengissä :( Kaks viikkoa sitten äänet kuului neuvolassa, mutta silti alkaa usko loppua.
Inhottavaa että on pakko odottaa vielä maanantaihin asti, kun ei oo autoa käytössä.....

PELOTTAA!

J-t ja Murunen 17+5
 
Viimeksi muokattu:
janoschin tarinatuokio Etpä oo ainoa! Itse en tunne.. Mua kans on ruvennu huolettaa kun esikoisesta tunsin liikkeet rv16.. Mulla onneks doppler kotona ja äänet on kuulunu, mutta kasvaakohan ihan normaalisti. Mulla on 2 viikon päästä ultra..ei jaksais oottaa. Toivottavasti alkais pian tuntumaan!

Yaden ja heinämies 17+2
 
J-t En minäkään tunne vielä ja nyt on 17+3 viikot. Tosin odotan esikoista, mutta silti. Pari kertaa olen luullut tuntevani, mutta veikkaan kuitenkin tunteneeni ihan väärin ja tulkinneeni ilmakuplat lapseksi.

Mulle kyllä siskoni (joka on sairaanhoitaja) korosti kauheasti, että se ont osi yksilöllistä jokaisen lapsen kohdalla. Että joillakin (käsittääkseni ei siis vain ensisynnyttäjillä) liikkeet saattavat tuntua vasta viikolla 20... Uskon kyllä, että asia on juurikin näin. Älä huoli, kaikki on varmasti hyvin.

Täällä oksennettiin taas tänään aamulla. Toivon, että jää tähän yhteen kertaan... Tulkitsen asian niin, että aina jos en syö isoa ruisleipää illalla viimeisenä ennen nukkumaanmenoa, tuo oksennus tuntuisi aamulla tulevan. Siis toisin sanoen liian tyhjän vatsan takia. Ja vaikka aamulla söin leivän, jogurttia ja mehua, niin silti ne tuli ulos. Ärsyttää. En jaksaisi tätä enää yhtään kertaa. Koskaan.
 
Pikaisesti vain teille liikkeiden vähyyden/puuttumisen kanssa tuskaileville.

Minulla on menossa 8. raskaus, ja voin sanoa, että vaikka lapset ovat sisaruksia keskenään, raskaudet eivät sitä ole. Tarkoitan siis sitä, että samalla naisella raskaudet voivat mennä täysin eri kaavan mukaan.

Minullakin tässä raskaudessa ekat liikkeet tuntuivat muistaakseni rv 14, ja sen jälkeen aika harvakseen, ja vaimeina. Sellaisina, että voisivat hyvin jäädä huomaamatta, ellei esim. illalla sängyssä hetken kuulostelisi. Viime raskaudessa sama juttu, alkoivat sitten selvästi voimistua vasta rv 22-23.

Hyvää alkavaa viikonloppua teille, mulla vielä viikonloppu töitä, sitten talviloma. Ja loman aikana rakenneultra, odotan sitä pelon ja jännityksen sekaisin tuntein.

Scala ja Toivo (vai olisiko sittenkin Taimi) Itunen rv 19+1
 
liikkeistä on ollut puhetta, tai niiden vähyydestä. itse huomioin eilen, ettei liikkeitä tuntunut juuri ollenkaan. tänään on oikeen kuulosteltu kunnolla, onko tosiaankin vähentynyt huomattavasti. hikka vauvasi vauvaa eilen ja tänään, ainostaan sen onnistuin bongaamaan. tänään sain muutamat monotukset suklaan syönnin jälkeen. jatkan tässä kuulostelua vlopun yli, voi olla, että nyytti on siellä vain huonossa asennossa, toivottavasti. vähän nimittäin pelottaa tuo alkava anemia, viimeksi eteni niin vauhdilla, että toivottavasti siellä ollaan vain "väärässä" asennossa.
:hug: kaikille liikkeistä huolehtiville, eiköhän niitä pian sieltä ala tuntumaan.
tänään neuvolatätikin soitti, ilmoitti, että olisi eilen pitänyt olla labrassa veripalvelun pyynnöstä! :headwall: joo, no olisi tietenkin oleellista ilmoittaa vaikkapa päivän aiemmin.. täällä kun labra on käytettävissä vain tiistaisin ja torstaisin. perkele. täti puolusteli, että vastaus oli tullut vasta tänään hänelle.. niin, itse olin nähnyt vastauksen jo tiistaina taysissa, että kauampas tuo posti kulkee 200km, ei varmaan ollut vain viitsinyt tarkistaa aiemmin.
onko kellään hoitokokemuksia tuosta naistenklinikan vedran stefanovicista? (kirjotinkohan edes oikeen..) vähän googletin tyyppiä, ja ainakin pätevän oloinen tuntuu olevan.

heituska 18+6
 
Moi vaan kaikille1
pariin päivään en oo ehtinyt täällä käydä niin jopas oli tullut tekstiä. Pikaisesti yritin kaiken lukea että voi kommentoida. Ihan ekaksi facebook asiaa, eli en kuulu naamakirjaan. Boikotoin sitä _mariahn tapaan. Ehdottomasti täällä kuitenkin haluan jakaa tuntemuksiani jatkossakin joten toivottavasti porukka viihtyy myös täällä. Ja mulla ei oo live-elämässä ketään kohtalotoveria, eli raskaana olevaa ystävää niin tää on tosi tärkee foorumi ajatusten jakamiseen.
Scala niimpä, enää ei oikein saa piilossa pidettyä raskautta, kun maha vaan pullistuu. Töissä oon silti vielä pitänyt hupparia ja saanut vähän piiloteltu. Työkaverit kyllä jo tietää ja ne jotka ei tiiä arvaa. Asiakkailta yritän vielä piilotella. ja mä en oo vielä pomolle kertonut, joten pitäis rohkaista mielensä ja käydä kertomassa. Meidän työpaikalla vaan kun ei kovin lämpimästi suhtauduta odottaviin...
Kävin neuvolassa keskiviikkona. Verenpaine oli ok. Painoa tullut kuukaudessa vain 800g eli ei tosiaankaan paha. Neuvolan täti ihan ihmetteli olenko vähentänyt syömistä tai alkanut liikkumaan enemmän. Mutta oon kyllä ihan tyytyväinen ettei kauheesti ole noussut. Se ehtii vielä. Kokonaissaldo on kuitenkin lähes 5kg nyt. Hemppaa ei otettu vielä vaikka huimausta valittelin. Ens kerralla kuulema vasta. Syke saatiin pitkän etsinnän jälkeen kuulumaan ja voitte arvata että pelästyin kun haetaan ja haetaan eikä kuulu. Mutta ne kuului tosi tosi alhaala. Sinnlos eli kyllä se on ihan normaalia. Terkka sanoi, että sitä tilaan on kohdussa niin paljon että vauvalla on vara valita paikkansa. Kysyi se sit kuitenkin, että eihän oo supistellut. Mullakin on maha iso ja yllätyin kun vauva olikin niin matalalla. Vaikka siellä ne liikkeetkin kyllä tuntuu.
Mar-i voi kurjuus että alkaa paikat pehmeneen. Nyt vaan tosi rauhassa ettei kovin aikaisin vauva synny.
rocket ONNEA ROUVALLE! :flower:
Tikkipää kannattaa kokeilla tenoja. Mulla kans pissassa tosi voimakas haju. Hormonitko senkin tekee, kun tulehduksia mulla ei oo ollut.
Kotilohikäärme kuinka sait sen lantiovyön? Mulla noi lonkkakivut yltyy koko ajan. Terkka meinas että johtuu nivelsiteiden löystymisestä. Sanoi, että pitäis iltaisin ottaa parasetamolia että sais nukuttua. Mutta mä oon kyllä niin lääkevastainen etten haluais säännöllisesti käyttää. Joku muu keino mieluummin. Liitoskipuja on alkanut kans olemaan.
Vauvan tunteminen vatsan läpi, joku tais siitä mainita. Tuossa pari iltaa sitten pötköttelin ja tunnustelin mahaa niin siellä tuntui ihan kuin jalka tai joku joka sitten nopeesti karkas käden alta. Ihan varmasti oli joku osanen vauvaa :D
Rv 20 olis sitten jo menossa. Huh, viikon päästä puoliväli täynnä. Tosi nopeeta menee aika.
 
Ultrakuulumisia taas!

Pieni voi hyvin, painoa 180g :heart: Se verisuoni jota jo toiseksi istukaksikin luultiin olikin vain joku verihyytymä (iso sellainen) josta oli sitten tiputellut verta. Vuoto kuitenkin loppunut ja vauva voi hyvin. Nukkumassa oli kun ultrattiin. Kysyin sukupuolta, mutta ei osannut sanoa.. lupasi kertoa rakenneultrassa sitten :) Minulla vahva tyttöolo, saisi esikoinen pikkusiskon... tiedä häntä.

Mies toi töistä tullessaan huonoja uutisia, työt loppuvat 2vkon päästä ja uudesta työstä ei tietoakaan. Tietenkin kaikki tämä ennen joulua, eletään siis minun palkalla ja se ei kovin kummoinen ole (olen pph)... ja minä kun suunnittelin kerrankin ihanan joulun kaikkine lahjoineen ja ruokineen :( Mutta jospa se tästä. Jos vaikka ilmaantuisi töitä pian, rakennusfirmoille heti vaan maanantaina soittelemaan! Pitäkää peukkuja :)

Minulta hävisi vauvan liikkeiden tunteminen tämän vuodon jälkeen kun istukka oli siirtynyt etuseinämään. Tunnen välillä sellaista painetta ja painonvaihtelua/muljahduksia, mutta en selviä liikkeitä. Tietääkö kukaan, että vaikuttaa tämä istukan sijainti etuseinämässä myös sydänäänten kuulemiseen? Kun neuvolassa ei täti saa millään ääniä kuuluviin.

Hauskaa viikoloppua kaikille!
 
heituska Tuon lääkärin nimi kuulosti niin tutulta et oli pakko papereista tarkistaa ja kyllä hän teki rakenneultran sillon kun down-poikaa odotin. Aivan ihana lääkäri! Siihen asti jokikinen lääkäri pelotteli mua keskenmenon riskillä, mutta hänen kanssaan kun asiasta puhuttiin niin sano ettei oo yhtään sen isompi kun muutenkaan ja oli muutenkin tosi kannustava mitä muut lääkärit siellä ei todellakaan ollut. Mulla on tosi hyvät muistot tuosta lääkäristä! :) Kyllä niin helpotti omaa oloa rakenneultran jälkeen.
 
Mulla on menossa nyt 19+4 eli puoltaväliä koluutellaan hyvää kyytiä... MUTTA en silti ole tuntenut liikkeitä KUNNOLLA vasta kuin tänään!!!!! Olen jotain tuntenut varmaan tuossa rv16 nurkilla, mutta ne on sarjassamme; "ehkä tämä oli, mutta voi olla jotain muutakin"....

Kävinkin tänään neuvolassa juuri noiden liikkeiden uupumisen takia.. Mielikuvitus alkoi tekemään suorastaan volttia.. Eli soitin neuvolaan ja onneksi täti nipisti ruokkiksestaan sen verran että saatiin mulle mielenrauha.. :) Ja sielä pikkukaveri potkaisi niin että huomasimme niin minä kuin tätkin eli vatsa nahka vain heilahti.. :heart: Eli kyllä sielä ollaan ja voidaan hyvin!! :)

Rakenneultra täällä puolentoista viikon päässä, ei millään jaksais odottaa..... *huokaa*
 
persauksenkiristysvyön saa joko neuvolasta tai fysioterapeutilta jolle sain lähetteen neuvolasta. Sain myös kyynärsauvan, mutta sille ei ole enää ollut käyttöä kun oon saanut niveleni puserrettua paikoilleen. Iskiaskipuun se ei suoranaisesti auta, mutta se ennaltaehkäisee kyllä vähän. Muihin lonkkasärkyihin se on erinomainen. Parasetamolin voi heittää yhtä hyvin nurkkaan jos hermosärystä on kyse.
 
Moikka moi!

Elikkä se facebook-ryhmä löytyy nyt täältä

Lisäilin sinne minulle kaveripyynnön laittaneet, mikäli joku unohtui niin ilmoittakaa! Koitin kyllä katsoa että kaikki sinne tulivat mukaan.

Ja jos joku haluaa ylläpito-oikeuksia tuohon ryhmään niin ilmoittakaa minulle siitäkin :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille! Päivät juoksee niin nopeeta ettei tänne ehdi mitään kommentoimaan eikä juuri edes lukemaan mitään! Olin siis rakenneultrassa maanantaina ja kaikki masussa hyvin. Koko vastasi viikkoja ja lääkäri oli näkevinään pojan vehkeet jalkojen välissä. Ei tosin antanu palautus- eikä vaihto-oikeutta vaikka oliski sitten tyttö. Jotenkin mulla vaan on ihan tyttöolo edelleen vaikka pojalta näyttikin. Noh, sen näkee sitten kun syntyy!
 
Sateista lauantaita!

Edelleenkään ei selkeitä liikkeitä. Illalla jotain pientä kuplintaa tuntui ruuan jälkeen, mutta saattoi hyvin olla ihan vaikka ilmakuplia. Pelottaa erityisesti sen takia, että oon jo pitkään joutunut käyttämään nenäsumutetta tukkoiseen nenään (molemmissa aiemmissakin olen käyttänyt, neuvolan ja lääkärin siunauksella). Ilma kun ei kulje lainkaan ja sitten on karmeat päänsäryt riesana. Ja nyt kun vielä oli lehdessä juttua siitä, ettei parasetamoli oiskaan niin turvallista raskaana olevalle, kuin on annettu ymmärtää, niin tässä on ihan helisemässä.

Imppu85: Meilläkin tiedossa jännät paikat.... miehen työmaalla on alkanut yt-neuvottelut ja tiedossa on, että 11 ahtaajaa irtisanotaan suoraan. Ens viikolla saa tietää, ketkä lähtee. Mies on ollut tuolla työssä 20 vuotta, eli on kova paikka jos työt loppuu. Varsinkin kun mulla ei oo työpaikkaa, mihin palata sitten joskus. Päinvastoin oon hakenut vielä opiskelemaan..... No viikon päästä ollaan täällä viisaampia.

Mä olen täällä ihan onnesta soikeena....laitoin tosiaan vähän etukäteen jo veronpalautuksia haisemaan ja ostin olkkariin uuden vitriinin, sohvapöydän ja tv-tason. Eilen saatiin kasattua vitriini ja pöytä ja on niin hienon näköstä! Meillä oli ennen ruskeaa puuta ja nyt sitte valkoista. On niin valoisan ja tilavan olosta, vaikka nää uudet on kooltaan isompia, kuin vanhat huonekalut. Telkkaritason saan vasta parin viikon päästä. Sitte vaihoin eilen olkkariin jouluverhot ja uuden matton lattiaan :) Ihan ku ois kokonaan uus koti! Kummasti piristää mieltä.

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille masukkaille.

J-t ja Murunen 17+6

Niin ja jatkossakin aion täällä kirjoitella, mutta tietty tuolla FB:ssäki sitten. Oli hauskaa nähdä oikeita kasvoja nimimerkkien takana!
 
Ei täälläkään vielä niitä liikkeitä tunnu, kauheesti maha kuplii iltaisin ja yritän kuulostella mutta ei varmuutta. Rauhassa odottelen, monella menee siihen 20.viikkoon ennen kuin kunnolla tuntee. Ainakin ekassa raskaudessa.


Viikotkin poksuu, 18 + 0 siis tänään !

Hetami
 
Donnanen aivan, loistavaa kuulla, että olet ollut hänen hoidettavanaan ja kokemuksena siis positiivinen. taysin lääkäri soitti tilanteestani hänelle, joten hän tulee varmaan olemaan yksi lääkäri, joka on päättämässä hoitosuunnitelmasta. vähän siis törkin tikulla jäätä, että millaisia mielipiteitä hän on lääkärinä äideille jättänyt mieleen.
kiitos :) tuli itsellekkin hyvä mieli, kun kokemuksesi on ollut positiivinen :heart:

heituska 19+0 (poksuu, poksuu) :D
 
Merkkailen.

Noista liikkeista piti sanomani, että mullakin on vasta nyt alkanu tuntuun liikkeitä sillain joka päivä että tietää ne vauvan liikkeiksi. Eilen mies piti masulla kättä ku leffaa katottiin, ni sillon paavo oikein ylty, mutta ei ne mahan päälle tunnu. Ja mulla on nyt 18+6 viikkoja kasassa. Tytöltä kyllä tuntu aiemmin ja itsekkin ensin noita mietin, mutta sitten oon itekkin sitä mieltä että jokainen raskaus on erilainen.
Oon toki dopplerilla kuunnelli sillon tällön, mutta en edes joka viikko. Nyt kun liikkeitä jo tuntuu, en enää juurikaan sitä käytä.
Täähän on siis mulle myös 3 lapsi, mutta raskauksia on sitten enemmän takana. Tiistaina ois sitten neuvolassa käynti.

Tuosta fb:n ryhmästä, niin kuten jo aiemmin sanoin, en varmaankaan siihen liity. Olen siis edellisten huhtikuisten kanssa siellä ja sielläkin tulee käytyä tooooosi harvoin vaikka fb:tä käytänki päivittäin. En edes useimmin muista koko ryhmän olemassa oloa. Ja jotenki tälleen anonyyminä on vaan kivempi olla.
Joten tääkin ainakin päivittelee tänne ja keskustelee täällä enemmänkin. Vauvan synnyttyä en tosiaankaan ole jaksanut alkuun edes päivitellä juuri mitään. Harvoin tuolla vauvapuolella tulee edes käytyä ja siis sekään ei olis vaikeeta kun taas täällä käyn melkein joka aamu.

Huomenna siis poksuu 19+0! Uskomatonta kuinka nopeaa tää aika menee!
Mutta isänpäiviä kaikille!!!
 
liikkeistä; mä taas tunnen liikkeitä ihan hirveesti, siis ihan päivittäin muutaman tunnin välein.. :heart: hirvittää vaan miten tääkin tulee menemään (siis odotus) kun nyt liikkuu niin paljon, loppu odotus taitaa olla "mielenkiintonen".. :rolleyes: eilen näin isänpäivän aattona, isäkin tunsi mahassa liikettä.. :) mut toisaalta mä oon tuntenu kaikissa odotuksissa aikaiseen liikettä, vaikka istukka on ollu edessä; enkä usko että teillä kenellä on vielä liike tuntematta, ois mitään vikaa.. täytyy vaan malttaa odottaa.. :)

tänään tulee taas viikko täyteen, mihin tää aika hävii?? :)

 
Liikkeitä tuntuu enemmän ja vähemmän, ekat liikeet tunsin jo 14+2 ja siitä meni vko kun tunsin toiset.
Nyt niitä alkaa olla lähes päivittäin, joskus enemmän jumppaamista joskus vaan yksi pyörähdys.

Mutta mulla on nyt huolenaihe jonka takia en saanut viimeyönä nukuttua heräämisen jälkeen; heräsin siis taas mahaltani nukkumassa, en nuku siis ihan "tikkusuorassa" vaan toinen polvi on koukussa että alla on mahalla semmonen pieni kolo.
Mutta siltikin mietin että voiko se satuttaa vauvaa kun nukkuu mahallaan?
Voiko sen jalat tai kädet vääntyä tai pää painua pahaan asentoon?


Mietin yöllä tippa silmässä että siellä se pieni on ollut taas kuinka pitkään puristuksissa mutta voimaa ei ole vielä niin plajon että potkis ämmän hereille jotta pois hänen päältä!

No niin, nyt alkoi taas jumpat kun söin aamupalan, tästä on hyvä jatkaa :heart:

16+3
 
buam Vähän sama juttu mulla tuon fb:n kanssa, liityin silloin likan syntymän jälkeen siellä toukokuisiin, mutta eipä siellä ole taas aikoihin tullut mitään kirjoiteltua, saatiedes muiden kuulumisia kurkittua... Pitää nyt vielä vähän pohtia siihen ryhmään liittymistä.

Tikkipää En usko että olet satuttanut vauvaa. Itse en enää pysty nukkumaan mahallani, vaan painaa heti jos yritänkin. Kyllä sillä vauvalla on vielä niin paljon tilaa siellä masussa, että se mahtuu siellä hyvin olemaan litistymättä :)

Imppu85
Mulla on istukka myös edessä, ja usein ääniä kuunnellessa kuuluu semmoinen istukan suhina ja viuhuna tosi selvästi. Nytkin neuvolassa kuului istukan äänet ja sydänäänet päällekäin :heart: Mutta jos istukan suhina kuuluu -> istukka toimii -> vauva on elossa. Pitää ajatella posiitiivisesti vaikka aina ei jumputusta saa kuulumaankaan :)

j-t Mulla tuntui esikosta liikkeet joskus rv15 paikkeilla ja nyt tuntui ekat ehkä rv16. Liikkeet on selvästi erilaisia. Eskoisesta tuntui selviä, napakoita potkuja ja nyt vaan lähinnä muljahduksia ja vaimeita tönäisyjä. Muutaman kerran on tuntunut selvä potku kun on sattunut oikeaan paikkaan, missä istukka ei vaimenna liikkeiden tuntemista.

(.) neuvolassa käyty perjantaina. kaikki oli kunnossa, ja Hb:kin oli pysynyt tasollaan eikä tippunut. Painoa tullut nyt koko aikana 4.2 kg ja sykkeet huiteli 140 tasossa. Olisikohan toinen tyttö tulossa? Ensi perjantaina onkin rakenne-uä ja seuraava neuvola parin viikon päästä, silloin täytelläänkin jo kelan papereita! hui! Nyt laittamaan hirvipaistia uuniin muhimaan isänpäivä-ruoaksi. NAM!

-snowball ja tyyppi 20+1 (Hui, puoliväli ohitettu :O )
 
Sunnuntaita kaikille!!! |O
Olen käynyt lukemassa teidän päivityksiä, mutta en ole kauheasti keskusteluihin osallistunut.

FB ryhmästä, minäkin fb:stä löydyn, mutta en taida sinne nyt tällä kertaa liittyä. Joku muukin sanoi siitä, että haluaa säilyttää yksityisyyttä mm. työn vuoksi. Itse kanssa työskentelen sellaisessa paikassa, että en halua jakaa näitä juttuja omalla naamalla :) Minäkin kovasti toivon, että täällä jatkuu keskustelu kuitenkin. Koen, että tästä on paljon apua kun esikoista odottaa ja kaikki on niin uutta ja outoa. Ei ole oikein ketään kenen kanssa voisi näitä juttuja jakaa.

Minäkin olen ollut aika "vainoharhainen" kaikkien oireden ja oireettomuuksien kanssa. Nyt mietin juurikin näitä liikkeitä mistä on moni muukin käynyt täällä puhumassa. Minä olen ehkä mahdollisesti tuntenut "kuplintaa" tuolta masusta muutaman vk:n ajan. Nyt kuitenkin mietin tässä tunsinko eilen mitään ja tänään aamusta ei oikein ole mitään tuntunut. En muutenkaan ole kovin paljon päivän aikana tuntenut liikkeitä, muutamia kertoja vain. En tiedä onko normaalia vai ei. Kai se on yksilöllistä. Viime neuvolasta on aikaa jo reilu kaksi viikkoa ja rakenneultra on 2,5 viikon kuluttua. Saa nähdä pystynkö olemaan sinne asti ottamatta yhteyttä neuvolaan. Minulla ei ole dopleria kotona, joten itse en voi ääniä "tarkistaa"...

Kyllä laitetaan nainen kovalla koetukselle raskauden ajaksi, huolestuttaa ja ilostuttaa vuorotellen! :)

Mutta hei kaikille oikein hyviä vointeja!!!! Kasvatellaan masuja :heart:
 

Yhteistyössä