Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

Noniin, äippäpolilla käyty :) Vauvan kokoarvio oli 3,5kg..että ei oo iso vauva! Päästä ei tosin saanut mittoja otettua,kun oli niin alhaalla jo, mut muiden mittojen perusteella antoi tuon kokoarvion. Ja sit TADAA..sisätutkimuksessa kohdunsuu 3cm auki,ja pienen pyöräyttelyn jälkeen sanoi että kyllä tää 4cm aukeaa kun vähän pyöräyttelee ja sit teki ihan helevetin kipeän ja kovakouraisen ronkaluksen..verta ainakin alkoi tulee ihan mukavasti.. Ja nyt supistelee.. Että vois olla toivoa tän viikonlopun suhteen! :D
 
Katjuska, lupaavalta kuulostaa :)

Täällä kaikki olot kadonneet, ei paineentunneta alakerrassa, saharaa, ei edes menkkajomoa. No, ehkä ens vkolla kokeillaan sitä kolmatta ässää, eipä tässä tietty mikään kiire vielä ole, mut saahan tuota silti kokeilla.

Aamu piti taas aloittaa punttitreenillä, mut voi vitsit mitä tervanjuontia, en ois millään jaksanut, syke huiteli missä sattui ja tuntui, et kevyetkin puntit painaa tonnin. Tuli vissiin eilen vedettyä liian tiukka treeni, ja näköjään jos perättäisinä päivinä tekee, niin näillä viikoilla ei enää ehdi palautua.

Mä olen kyllä ollut superlaiska lypsämään, nyt pitäis ryhdistäytyä ihan oikeesti. Ja se välilihan venytys on kans jääny, mut eipä tuonne meinaa itse enää ylettääkään :LOL:
 
Täällä kotiuduttiin sairaalasta.. Supistuksia tulee kävellen ja seisaalleen, mutta maaten ei tule enää ollenkaan. Oltais saatu jäädä tarkkailuun, mutta päätettiin tulla kotoa hakemaan vauhtia :D kätilö arvioi että varmaan yöllä viimeistään takasin mennään :ROFLMAO:
 
Voi olla, että viikonlopun aikana tulee monta vauvaa! Toivottavasti itekki pääsee takasi :D Supistuksia kyllä tulee ja on kipeitä, mutta ihan kiva kun pääs kotiin vähän odottaa. Toivottavasti pääsee yöllä lähtemään takasi :D
 
anscu: Hyvä! Vihdoinkin!! :) Kalvot kun puhkastaan niin sit ainakin tietää ettei enää paluuta kotiin ole ja homma laitetaan oikeasti käyntiin :)

pippuri: Joo mukavampi se on kotona hengailla jos vaan olotila vaatii.

Kiitos tsempeistä. Voihan tässä mennä vielä useampi päivä, mut jotenkin antoi nyt vähän toivoa tähän hommaan tuo tämän päiväinen :) taidan lähteä vähän ulos kävelylle, sitten vuorossa lepoa, ja illalla saunaan.. Sitä yhtä ässää ei kyllä enää tee mieli kokeilla,sen verran puristaa tonne alapäähän inhottavasti ja verta tiputtelee..
 
Ainii tsemppiä Katjuskalle ja Ansculle. Mulla on semmonen olo, että molemmat saatte vauvan tänä vklp! :)

Kyllä näillä supistuksilla onneks vielä kotona pärjää :D Oli ihan kiva käyä omassa suihkussa ja muutenki aattelin nyt vaan nukkua, ku jotenki on semmonen olo, että illalla/yöllä pitää lähtee takasi, kun on kuitenki aika säännöllisiä ja kipeitä suppareita taas :D
 
pippuri: Mikä tilanne sulla oli sielllä alakerrassa kun lähditte sairaalasta kotia? Monta senttiä auki siis? Joo kannattaa vaan lepäillä jos se tuntuu parhaimmalle vaihtoehdolle tässä vaiheessa :)
 
Viimeksi muokattu:
Iik mua niin jännittää teidän puolesta!!!! :ROFLMAO: Ihanaa, vauvoja tulloo. :LOL: Pippuri arvasin niin sun viime aikojen jutuista että lähtö lähellä. ;) Ja Anscu onpas hienoa, että puhkasevat kalvot, kun on tilanne kuitenkin noin pitkällä. Tsempit synnytykseen, tuskin tätä ehkä enää luet! Ja Katjuska jännää on sullakin, ei varmasti enää kauaa! :)

Hei tietääkö joku saako mennä saunaan synnytyksen jälkeen jos on pari tikkiä? Tai kuinka pian saa? Oon unohtanu kysyä enkä saanu mitään kieltoja tai ohjeistuksia.
 
Tsemppiä anscu ja pippuri123! Kyllä varmaan Katjuska sullakin alkaa tapahtua kun noin hyvä tilanne jo alakerrassa! :)

Tänään kävin käyrillä kuten oli sovittu ja vauva liikkuikin tosi paljon ja on tänään ollut muutenkin tosi aktiivinen. Ihanaa ettei tarvii olla sen suhteen huolesta soikeana et liikkuuko. Keskiviikkona sit uus ultra jolloin sit tulee tietoa et onko se lapsivesi edelleen vähentyny ja vauva kasvanut ja muutenkin mikä tilanne on.
Mä en oikeen osaa nyt tehdä kotonakaan mitään, saati lähteä lenkille kun on jotenkin tosi uupunut olo. Ja kun toisaalta pelkään et se synnytys käynnistyy (tuskin..) kun vauva on kuitenkin aika piein vielä. Sit taas toisaalta haluaisin vauvan mahan tälle puolelle niin huoli olisi ehkä pienempi..

Tää päivä mennytkin ihan makoillessa,kun viime yönä en taas saanu unta :( Pyörin 3-4h sängyssä ennenkun vihdoin nukahdin ja sit tuntu et kello soikin heti. Millähän tota nukahtamista pystyis helpottaa; mulla ainakin pyörii synnytys ja kaikki nää ongelmat mielessä ni ei uni tuu. Plus sit et supistelee,polttelee ja särkee tietysti!! :unsure:
Sain kehitettyä ittelleni jo synnytyspelonkin... Et ihan ongelmitta ei tää loppuraskaus kyllä mee...
 
Pähkinäpuu: mulle sanottiin tikkien kanssa saunomisesta, että ihan heti ei saa mennä, etteivät sula liian nopeasti. Itse menin saunaan 1 viikon ja 2 päivän päästä synnytyksestä, kun haava oli jo ottanut hyvin kiinni ja tikit alkaneet muutenkin sulaa/solmut tippuilla. Mitään pahaa ei tästä seurannut :) tärkeintä on varmaan puhdas pyllynalunen!
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
Kiitos kaikille tsempeistä! Erityisesti Kapushalle kiitos tuesta ja tiedosta! Ne lämmittää mieltä. Täällä molemmat toivutaan. Pojan käsi toimii koko ajan paremmin. Keltaisuus taas taittumassa. Saatiin siis kotiin sinivalolaite ja tällä kertaa se laski hyvin arvoja toisin kuin sairaalassa, jolloin piti olla tuplavalossa. Huomenna jos koittais kylvetellä, että näkis tuon päänahan tilanteen, kun siinä on nahka rullalla, rupea ja kuivuutta verta. Poitsu ei siis sairaalassa uskallettu kylvettää.

Oma vointi muuten kohtuullinen mutta liitoskivut ovat vielä kovat ja persehän on ihan tohjona. Pepassa on miljoona tikkiä ja haavaa välillä jomottelee ja turvottaa. Särkylääkettä en kuitenkaan ole ottanut kuin yöksi. Reippaammin jos kävelee esim. postilaatikolle, tuntuu kuin koko alakerta tipahtaisi housuihin. Tällä kertaa todellakin pitää tehdä lantionpohjajumppaa ja varoa ylimääräisiä ponnisteluja. Oon sanonu, että ei varmaan ollut kaukana se tilanne, mitä näkee telkkarin eläinlääkäriohjelmissa, että kohtu pulpahtaa lehmältä ulos vasikoidessa. Jälkikontrolliaikaa ehdottivat äitipolille ja se lienee ihan järkevää. Koittavat saada ajan sille lääkärille, joka synnytyksen hoiti. Itkuksihan se käynti menee mutta sitä pitää itkeä niin kauan kuin itkua riittää.

Mutta toipumisen tiellä siis.

Niittys ja poitsu kokonaisen viikon
 
Monella jännät paikat.
Onnea vauvan saaneille.

Odottelen innolla milloin mä saan vauvan. Mähän oon meidän ryhmän viimeisin ;) silti on sellainen olo että voisi tulla ennen laskettua. Se jääkin nähtäväksi. Vieläkin supistelee aina välillä ja painon tunne aina välillä on kovakin. Rauhallisin mielin odottelen. Neuvolassa keskiviikkona oli painnet nyt ihan hyvät kotona ne on koko ajan olleet hyvät. Onneksi neuvola on tossa vieressä kun käyn siellä kerran viikossa. Nyt taas turvotus laskenut saas siis nähä tippuko painokin samalla. Oli aika paljon turvotusta keskiviikkona. Sitten tää hikoilu on jotain ihan kamalaa. Mies ja lapsi varmaan palelevat vaan. Mä vaan oon kokoajan ihan hiestä märkä. Pikku hiljaa alkaa jännittämään synnytys ja se minkä kokoinen vauva on tulossa. Kun esikoinen oli paljon pienempi viikkoihin nähden.

Perjantai masu :love:



Norappi ja pikkukakkonen 37+0 perässä tullaan :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Kevätkukkanen

Yhteistyössä