Huhtikuun hurmurit 2016 *Joulukuussa*

anscu: Joo jäi vähän typerä olo sen neuvolan jälkeen,kun se terkkari ei mitään opastanut niissä..ainoa asia mitä tuumasi aiheeseen liittyen että tuo raskaustodistus pitää toimittaa kelaan,ja netissä hakea niitä tukia sitten. Jäin vähän että öööööh, aijjaa. Vaikken nyt ekaa kertaa puikoissa olekaan,niin edellisestä kerrasta se 8v, niin ei mitään hajua miten mikäkin menee. No opiskelin tuolta kelan sivuilta nyt sitten asiat,ja en todellakaan tiedä menikö ne hakemukset oikein.

Irith: Joo siis sama juttu täällä..eiköhän se vauva nuku suurimman osan yöstä sit käytännössä katsoen kainalossa, kun jaksa sinne sivuvaunuun nostella, ja siks en ainakaan halua sitä äitiyspakkauksen laatikkoa siihen että hankala vaan nostaa takas jos ees jonkun syötön jälkeen huvittas vähän omaakin tilaa ottaa.

Imetys asiaa tässä just mietiskelin tänään, huvittaa nyt kun esikoista odottaessa luulin että se vauva tyyliin 2-3h välein hörppää tissistä maitoa noin 5min kerrallaan.. :D ei käynyt silloin mielessäkään että vauva saattaa helposti viettää tissillä 1/3 vuorokaudesta.. ja nyt kans erilailla tulee mietittyä etukäteen,että millaisia vaatteita hommata imetysajalle jne..
 
anscu, aiemmin olin ostanut muutamia kelta-harmaa-vihreä-sävytteisiä vauvanvaatteita, ja kovasti oon sepitellyt, etten kyllä ennen joulua enkä vuodenvaihdettakaan osta vielä mitään lisää, en edes niitä pinkkejä. Mutta eilen kun olin saanut facebook-kirppiksellä itse myytyä kaikki lisätyt kamppeeni, eksyin muksupuolelle ja ihan pakko oli setti valkoisia ja punaisia ja pinkkejäkin bodyja hakea naapurikadulta :whistle: Kun kerta paketissa oli vielä marimekkoa ja muumiakin, ja hinta huimat 5 euroa noista kuudesta. Näin mä itselleni yritän tässä antaa "synninpäästöä" että hyvä vaan kun ostin :LOL: Nyt jos kykenisi jättämään vuoden alkuun seuraavat ostokset. Jos joulunakin jotain tulisi isovanhemmilta, kun tietävät tyttölupauksenkin.
 
Hyvää alkavaa viikonloppua :)

Täällä rupes vettä satamaan ja lauhtumaan keli, ei oo yhtään kiva :/

Meille tuli eilen kotidopperi postiin ja kävin hakemassa ja testasin :D Huvittavaa oli, että minä en löytäny ekana millään niitä sydänääniä, sitten kun mies kokeili niin löysi heti ekana :ROFLMAO:
 
kävin eilen neuvolassa ja maha on yläkäyrillä mut ei kuulemma ole ongelma ja kaikki oli neuvolassa muuten ok paitsi rauta 105 ja pitää vaan jatkaa rauhan syöntiä joka päivä, tänään taas oli ultra ja erikoislääkäri ja kaikki sielläki ok lapsvettä normaalisti ja vilkas vauva ja koko on pieni mut kehitys vastaa viikkoja.
nyt meillä on pinnasänky tullu j tammikuussa katotaan ne vaunut kanssa jolloin alkaa olemaan jo tarpeelliset mitkä tarvii ennen vauvan syntymää hankkia, äitiyspakkausta odottelen ja kelassa sanottiin et tulee varmaan joko joulukuun vikalla viikolla tai vähän uudenvuoden jälkeen,
nostremame rv24+1
 
Mä kanssa esikoisen kohdalla ajattelin et vauva käy hörppäämässä tissillä maitoa 3-4h välein ja muuten nukkuu. No ei ihan!:D Poika söi 1h välein ja ainakin 20min kerrallaan. Muutenkin ois viihtyny tissi suussa vaikka koko ajan :D Samoin luulin et imetys on vaan et vauvalle tissi suuhun ja syödään, juu ei ollut! Jos nyt toisen kanssa menis vähän helpommin, se on vaan niin paljon helpompaa kun ei tarvii pestä ja lämmitellä pulloja.

Mulla alkaa se äitiysloma vasta maaliskuun lopussa, siihen asti on tän selän kanssa sairaslomalla. 2x välilevyn pullistuma niin ei tarvii haaveilla työnteosta. Vielä kun sais kotona tehtyä jotain niin ois kiva. Selkään sattuu nostella ja tulee harkkasuppareita kun imuroi tms... Plus et poskiontelot on taas tulehtunut niin kauhea paine tuntuu heti kun laittaa pään alas :(

Huomenna viimeisille lahjaostoksille kun miehellä on ihme kyllä 2 vapaata putkeen!
Repii kyllä hermoja, kun en pääse kauppaan ennenkun mies/anoppi vahtii esikoista. Poika on keksinyt ton karkuunjuoksemisen ja mä en tän selän kanssa voi ottaa juoksuaskelia itkemättä... Muutenkin ton 3veen uhman kanssa oon ihan helisemässä, en tiedä miten ikinä pärjään kahden kanssa... :O Jos ei ois käyny tätä vahinkoa niin tuskin meille lisää lapsia ois tullukkaan, kun kattelee tota yhtä täystuhoa!
 
Meillä on ollut jänniä aikoja, mutta pankilta saatiin lainalupaus, tarjous hyväksytty ja ens vuoden alussa tekemään kaupat sitten loppuun :) Toki aina vähän nämä jännää, mutta tuntuu etten nyt yhtään osaa käsitellä mitään stressiä tai jännitystä. :( Onneksi on ohi, mitä nyt aina joutuu hiukan pankkeja jännäämään. Raskaudessa olen kyllä huomannut ettei nuo hormonipuheet todellakaan ole pelkkää vitsiä, olen välillä niin hermoheikko ja kaiken kukkuraksi aivan älyttömän itkuinen. Onhan se tällaiselle ihmisille joka ei muutoin pahin itke niin aika shokki parkua oikein kunnolla mitä ihmeellisimmistä asioista :rolleyes:

Täällä on liikkeet nyt alkaneet tosissaan tuntumaan. Viime viikonloppuna mieskin nyt vihdoin tunsi mahan päältä potkun! Selkä juilii ja heijastelee oikeaan kinttuun, mutta onneksi on vielä hallittavissa ja kestettävissä. Oikeastaan kaikki muut oireet ovat tasoittuneet, mitä nyt maha on iso ja tuntuu olevan tiellä. Sohvalta ylös könyäminenkin on nykyään jo välillä sellainen urakka että mietin joskus jos vain jäisi sinne :p Töissäkin työkaveri oli oikein yllättynyt kuinka isoksi maha on vetänyt nyt parin viikon aikana kun ei olla nähty :D

Alkuviikosta mulle iski joku pikamahatauti ja kuume. En sen vuoksi sitten hakenut sitä rokotetta ja taisi jäädä nyt kokonaan se välistä.

Muutossa mua on nyt tosissaan alkanut harmittamaan neuvolan "menetys". Muutetaan viereiseen kaupunkiin ja vaikka kuuluukin samaan sairaanhoitopiiriin niin vaihtoon taitaa mennä. Mun nykyinen neuvola kun kuitenkin on ainoa laatuaan täällä päin, taideneuvola! Meillä oli jo ilmoittautumiset aistipajoihin sun muihin ja tieto vauvojen värikylvystä sitten kun on syntynyt. Muutoinkin moni kehunut tätä mun neuvolaa juurikin aktiivisimmaksi. Koitan kyllä vielä hiukan vitkutella, voi olla että laitan kirjat uuteen paikkaan vasta maaliskuusta niin ehdittäisiin näihin kivoihin juttuihin mukaan :)
 
Perjantai-iltaa!

Minulla oli tänään neuvola. Kaikki oli ihan hyvin; hgb 133, verenpaine 120/81, pissa puhdas, vauvan sykkeet 140-155 ja minulla painoa tullut n. 200g/vko edellisestä kerrasta, painoa on nyt tasan 1kg vähemmän kuin ekassa neuvolassa oli elokuussa.

Sain myös parvorokko-tulokset ja vanhojen vasta-aineiden testi oli positiivinen, eli olen taudin joskus sairastanut ja siten tartuntavaaraa ei nyt ole.

Mulla on sokerirasitus 29.12. ja stressaa jo nyt se :( Mulla oli viimeksikin suuria ongelmia saada se litku pysymään sisällä ja nyt kauhistuttaa koko ajatuskin. Kaipa se vaan on pakko yrittää. Sitten mulla on läääri + ultra + ravitsemusneuvoja 25.1. ja seuraava neuvola vasta helmikuussa.

Täällä on joululahjat ostettuna ja joulusiivous ihan vaiheessa. Ja vaiheeseen jääkin, koska työpäivinä en jaksa ja tänään oli viimeinen vapaa ennen aattoa :p Vaan meneepä se joulu vähän sotkuisemmassaki kodissa. Ja kun on nuita lemmikkejä, niin eipä meillä koskaan putipuhdasta olekaan.

Vaan nyt tämä möhömaha raahautuu saunaan ja nukkumaan. Aamulla soi herätys töihin klo 5.00.

Huhtihapsukkainen 23+6
 
Heips taas.
Nyt on ollut touhua ja tohinaa viime päivät niin että hyvä kun perässä pysynyt. Yhdelle päivällekin oli neljä eri asiaa ja kello kaulassa mentiin iltaan asti. Nyt helpottanut... joulujuhlat juhlittu ja lahjat lähestulkoon kasassa, miehen vanhemmille tarvitsisi jotain keksiä ja hakea vielä alkuviikosta, vaikka tietää, että voipi olla ostosparatiisi täynnä väkeä. Monilla alkanut jo joululoma, mutta meillä tyttö on vielä ma koulussa ja ti hakee todistuksen. Ellei nyt yhtäkkiä tule hänkin kipeäksi. Poika tulla tupsahti taas perustukkoiseen yskään ja vähän nenäkin tukossa. Jos samaa kaavaa menee kuin aina, niin viikon parin päästä on korvatulehdus ilman muita oireita. Tänä iltana kyllä oli vähän lämpöä. Eli lomalla sairastellaan... Ja sopivasti sote uudistuskin osuu vuoden vaihteen jälkeen ja jos oikein ymmärsin, niin enää ei omalle paikkakunnalle saa kiireellisiä aikoja vaan tarvii lähteä aina pidemmälle terveyskeskukseen.. :unsure: Täytyy vielä kysellä kavereilta miten he asian ymmärsivät. Helppoa on ollut tähän asti, kun iltapäivään asti on päässyt omalle paikkakunnalle kiireellisissä asioissa, jos aikoja ollut vapaana ja sen jälkeen pidemmälle vasta lähteä.

Onnea kaikille, jotka saaneet hyviä ultrakuulumisia! :)
Ja kiitos paljon kela neuvoista :) Pääsen vasta lähettelemään kun eilen piti vielä selvitellä erästä asiaa kirjanpitäjältä, että varmasti tulee yksi kohta täytettyä oikein. Yrityksessä olen mukana ja välillä käynyt auttelemassa hoitoalan hommissa.

Vaunuja olen netistä yrittänyt tutkia. Kaupoille toki vasta tammikuussa paremmin ja testailemaan, mutta eipä ole täällä paljoa valinnanvaraa merkeistä päästä kokeilemaan. Yksi tai kaksi liikettä isommassa kaupungissa. Yhdet emmaljungat oli torissakin, mutta ne sen verran kaukana, että en sopinut tapaamista ja nyt kun olen katsonut niin ovat menneet. Yhdistelmiä vaunukopalla etsiskelen. Täällä Happyja mainostettu, mutta ne taitaa jäädä pois valinnoista kun aika pieni se kantokoppa ja meillä tunnetusti ollut pitkiä vauvoja :LOL: Eikä täälläpäin pääse niitä kokeilemaankaan :unsure: Etsiskely ja miettiminen siis jatkuu!
 
Pitkästä aikaa tälläkin puolella kurkkimassa. Pinnasänky ja hoitopöytä on hankittuna, saadut vaatteet kävin just läpi ja aika lailla joutuu vielä niitäkin hankkimaan. Vaunuja kysellessä löysin ihanan ihmisen, joka ois valmis luopumaan vauvatavaroista, joten amme, kantoliina, imetystyyny sun muut ois ilmeisesti saatavilla sieltä. Helpottaa elämää paljo! Ne vaunut ja kaukalo ressaa aina vaan, valinnanvaraa ei hirveesti ole...

Tällä viikolla masu on ruvennu kipuilemaan enemmän. Tänään aamulenkillä pisti koko ajan oikeelle alamahaan. Vähä väliä piti huutaa koiralle, ettei kisko. Kipu loppuu heti ku pysähtyy mutta alkaa heti ku kävelee, ihan sama minkälaista vauhtia. Koitin käydä zumbassa ja salillaki aamupäivällä, mutta masu ei oikeen tuntunu kivalta. Painaa ja kipuilee tuonne mahapallon alapuolelle. Ihan niin ku vaavi siellä lojuis ihan alhaalla. Ja jonku verran vihlasuja on tuntunu päivän aikana tuolla alapäässäkin. Toivottavasti jotain ohimenevää, vielä pitäis viis päivää jaksaa tuon koiruuden kanssa lenkkeillä kolmisen tuntia päivässä ennen ku mies palaa kotiin enkä mä vielä haluais liikunnasta luopua muutenkaan. Tuun hulluksi ihan vaan kotosalla ku oon aina liikkunu joka päivä...

Ens viikolla seuraava lääkäri, pitää kysellä siltä noista kivuista. Tammikuun alussa ois vielä pitkä lentomatka Suomeen eessä, saas nähä miten sen kans käy. Lepokipuja ei onneks oo vielä ainakaan ollu. Yöllä herään pari kertaa vessaan ja sillon toukkis herää kans mellastamaan yleensä.

Onko muuten muilla ollu pahoinvointia vielä? Mulla on tällä viikolla tullu kahtena aamuna aamupala pihalle. Ei mitään ennakkovarotusta tai huonoo oloa, vauhilla vaan ruoka pihalle, hyvä että vessaan kerkee...Joskus iltasella tulee närästyksen ja röyhtäilyn yhteydessä yökittyä, mutta ei yleensä tommosella vauhilla kuitenkaan. Mikähän tuonki aiheuttaa?

Valituksen puolelle menee, mutta ei tässä nyt hirveesti iloja ole. Joulukaan ei oikeen innosta, en oo jaksanu lahjojakaan pahemmin ostella. Mies tulee onneks kuitenki aatonaattona kotiin, kuusi jää varmaan hankkimatta kun en jaksa sitä lähtee enää kahtelemaan... Jos joululaatikot sais tehtyä ja kinkun haettua ni se saa riittää tällä kertaa.
 
Meillä ei oo vielä hoitopöytää eikä sänkyä. Ne ostetaan sitten ens vuoden puolella :) Ei oo yhtään tietoo millasta sänkyä tai hoitopyötää, että jos joku tietää hyviä saa suositella! :D

Mulla ei oo enää pahoinvointia, se katos kokonaan joskus rv14 :D Onneks, koska oli ihan kauheita ne aamut!

Meille tuli eilen äippäpakkaus! Ihana oli katella kaikkia niitä vaatteita ja tuntu taas paljon todellisemmalta tämä raskaus! :D

Onko muuten muilla öisin kipua lonkissa tai selässä? Mulla on ja se alkaa, kun menen sänkyyn ja loppuu kyllä sitten yöllä, mutta jos joku teitää jotakin helpotusta tuohon niin vinkit otan vastaan :)
 
Ootteko kaikki hankkimassa hoitopöydän? Millasia kokemuksia, onko niin välttämätön? Me ajateltiin ehkä viritellä pakastinarkun päälle hoitalusta tai keksiä jotain muuta, näillä näkymin. Meinaa tila loppua kesken.

Millasia mittoja muuten ootte saanu kohdunpohjan korkeuteen? Mulla on ilmeisesti aika iso jo, voi riippua varmaan mittaajastakin (?), mutta 23 cm näytti tällä viikolla. Ja tosiaan 24. viikolla ollaan.
 
Meillä on kodinhoitohuoneessa taso mihin esikoisen aikana tein hoitpopöydän, toimi hyvin :) Tosin sit kun otteet tuli varmemmaksi niin vaihtelin vaippoja sohvalla pyyhkeen päällä. En tiedä onko niin pakollinen hankinta, riippuu ihmisestä :) Jos on selän kanssa häikkää tai on pitkä ihminen niin se hoitopöytä on mukavampi,tai jokin taso ettei tarvii selkä kyyryssä olla :)

Lonkkakivut on tuttuakin tutumpi vaiva täällä. Ja mikä uskomattominta,mulla alkoi ne kivut tosi aikaisin :( Varmaan taas loppuvaiheessa en nuku ollenkaan kipujen takia...

Mulla ei oo mitattu sitä sf-mittaa kertaakaan (nyt 21+4).. Tiistaina meen neuvolaan niin eiköhän ne siellä mittaa. Esikoisesta kulki keskikäyrällä vaikka mun mielestä se maha oli aivan jäätävä!!

Pahoinvointia on aamuisin edelleen, varsinkin kun ei toi aamupala maistu :( Laiskuuksissani en käynyt eilen kaupassa niin jääkaapista löytyi esikoiselle aamupalaa mut itse jäin itlman niin nyt taas on tosi huono olo :(

Kipuja vatsan alueella on ollut, sectioarven oikealta puolelta tuntuu lihaspistoksia(olettaisin) ja repimiskipua... :(
 
Meillä oli viimeksi hoitopöytä, mut siitä tuli lähinnä taso, jolle laskettiin kaikki vauvatavarat eli olkkarin lattialla filtin päällä vaippoja vaihtelin. Nyt en hoitopöytää hanki, vaan ihan hoitoalustalla mennään. Kannattaa katsella niitä pöytiä käytettynä, saa ihan pilkkahinnalla uuden veroisia, kun ei ne juuri käytössä kulu. Itse maksoin Brion pöydästä 15€, ja samalla hintaa möin eteenpäin, ja tosiaan kuin uusi.

Mua ei satu mihinkään, ihme ja kumma ettei edes selkään, mut henkeä tosiaan ahdistaa ja nyt on alkanut väsyä tosi helposti, vaikka olen fyysisesti aika hyvässä kunnossa, koska liikuntaa on tullut harratettua paljon ja pitkään. Iskee vaan välillä ihan tolkuton uupumus, et vois vaan heittäytyä pitkäkseen. Joskus jopa kesken lenkin tulee olo, et voisin muuten vähän huilata :D

Sf-mittaa ei multa ole vielä katsottu, mut luulis sen olevan yksilöllinen. Jos on pieni ja lyhytselkäinen odottaja, niin eipä se vatsa kovin moneen suuntaan mahdu kasvamaan. Ja lapsiveden määrä vaikuttaa varmaan myös.

Joskohan nyt pääsis lenkille asti, tunnin olen tässä lähtöä tehnyt :D
 
Pahoinvoinnista: Mulla loppui se joskus rv 15 kieppeillä. Nyt on viikon ajan ollut välillä sellaista huonoa oloa välistä. Yhtenä iltana tuntui, että on pakko mennä pöntön ääreen, mutta siihen on jäänyt. Flunssan jäljiltäkin on vielä limaa kurkussa ja sitä muutaman kerran kyökkinyt wc:ssä.

Selkäkivuista: Olisko nyt parisen viikkoa ollut iskias/pakarakipua vasemmalla, joka alkaa iltaisin heti kun menen sänkyyn ja aamulla koko kipua ei ole. Pidän alkuyöstä pientä tyynyä sillä puolen vähän painamassa kipukohtaa, sekin helpottaa hieman. Sitten olen ihan vain kylmägeeliä voidellut kipukohtaan. Mietin kyllä jos pahemmaksi menee hommaisinko voltaren geeliä.

Hoitopöydästä: Meillä ei ole, eikä varmaan hankitakaan sitä. Hoitoalusta on, jota sitten sovelletaan eri paikoissa, sängyn päällä tai muulla tasolla. Näin toimittu muidenkin lasten kohdalla :)

Sf-mitta: 22+6 viikolla oli mulla 20cm. Samalla kaavalla alkaa mitä aikaisemmissakin raskauksissa. Loppuvaiheissa monesti seurattu sitten lapsen kasvua ja tilaa kohdussa, kun ollut sf-mitta alakäyrän alle tai tuntumassa. Mittaajastakin riippuen voi hieman mitta heittää. Katselin viime raskauden aikaisia mittauksia, niin yhden kerran oli terv.hoitaja opiskelija, joka mittasi n. sentin enemmän, kuin äitiysnvla:n terv.hoitaja seuraavalla kerralla.
 
Mä meinasin jonkin tason etsiä vessaan, oli viikonloppuna 9kk neiti kylässä ja kyllästyin jo 2vrk:ssa raahaamaan sitä olkkarista vessaan joka vaipanvaihdolla.
Kivuttomia supistuksia on tullut nyt viikon verran epäsäännöllisesti, tänään oli töissä rankkaa niin nyt onkin tullut reilummin, puoliksi huolissani seurailen mihin tää menee. Saas nähdä jaksaako sittenkään loppuun asti ilman saikkua. Onneks heti uudenvuoden jälkeen on viikko lomaa <3
Muutenkin tuntuu yhtäkkiä siltä että joka paikkaa kolottaa ja olo on jotenkin iso ja raihnainen, vaikka oon vielä joka suuntaan mielestäni aika pieni (ja "enää" 18 weeks to go..)
 
Mäkin oon koittanut aina iltasin laittaa selkään sitä kylmägeeliä ja se helpottaa kyllä. Jännä miten päivällä ei koske melkein ollenkaan tohon selkään/lonkkaan ja illalla sitten rupeaa koskemaan :cautious:

Mulla oli se sf-mitta muistaakseni 22cm :D
 
No melko samat mitathan teilläkin on, mitä se neuvolantäti ihmetteli :LOL: Lueskelin myös uudestaan, että tosiaan normaali painonnousu raskauden aikana on 200-800 g viikossa eli ihan turhaa hermoilen. No, vähän liikaa lipsun sokerisiin herkkuihin, ai että on vaikeaa välillä
vastustaa! Eikö kellään muulla ole samaa ongelmaa? Mikä on teidän mielestä normaali määrä syödä mitään makeaa esim. viikon aikana? Nyt vois kuitenkin heittää edes hetkeks huolet hukkaan ja nauttia joulusta!
Tässä eräs artikkeli aiheeseen liittyen: http://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus/painonnousu_raskauden_aikana
 
Viimeksi muokattu:
Herkuista puheenollen, niin täällä "pikkuisen" rajoittaa nyt joulunpyhinä suklaan mässäilyä ym. se,että mukavasti sokerirasitus laitettu heti 29.12. en viitsi ihan syyttä suotta hommata radi-diagnoosia mässäilemällä nyt älyttömästi joulun aikaan,ne arvot hälyyttää niin helposti jo useamman päivän takaa,että jos on tullut herkkuja vedettyä niin diagnoosi napsahtaa varmemmin.. :/ kiva ruveta syömisiä kattelee tarkemmin just joulun aikaan.. En olekaan ikinä aiemmin käynyt tuolla sokerirasituksessa,saas nähä mitä tuleman pitää.
-Katjuska 24+3
 
Huomenta :)

Täällä ei oo yhtään enää joulunen keli :( Vettä sataa ja kaikki lumet lähti pois!

Minä oon aina tykänny kauheesti syödä kaikkee herkkuja, mutta nyt viime neuvola käynnin jälkeen oon vähän rajottanu, kun paino oli noussu aika paljon omasta mielestä. Vaikka neuvoltäti rauhotteli ja sano, että ei oo mitään hätään, ku oon ennen raskautta ollu kuitenki melkein alipainonen :ROFLMAO:

Nää muutama yö on täällä ollu ihan kauheita. Keskellä yötä rupee sattumaan aina mahaa ja sitten ei saa enää kunnolla unta. Mulla tuo ummetus vaivaa vieläkin vähän, ei ihan kokonaan ummeta, mutta kaikki ei tuu ulos ja siks varmaan mahaanki koskee :/
 
Täällä herkutellaan myös, ihan urakalla ja välillä jopa huonolla omallatunnolla, mutta kun vauva haluaa herkkuja, ihan selvästi :D Välillä kyllä tulee itselle niin paha mieli, kun piti taas syödä, mutta jo parin päivän päästä menee taas pussi poikineen... Painoa tullut nyt noin 4 kiloa.
Hoitopöytää meillekään ei tule. Ostan jonkun vaihtoalustan, joka on pääsääntöisesti vessassa, mutta liikkuu tarpeen mukaan sinne missä kulloinkin tarvitaan :) Mielelläni pidän vauvaa paljon myös esim olohuoneen lattialla hoitoalustan päällä ottamassa ilmakylpyjä tms.

Vaunuhankinnat odottavat täällä vielä. Käytiin katselemassa tarjollaolevia vaihtoehtoja ja Britaxin go next jäi mieleen niiden helppouden vuoksi. Haluamme ehdottomasti että turvakaukalo ja vaunut ovat yhteensopivat ja helppokäyttöiset. Isofix-telakka, kaukalo ja vaunut - huoh, törsätään sitten uuden vuoden jälkeen... Nuo nyt ovat suurin ja kallein investointi kun pinnasänky on jo. Aloitan kaikki hankinnat sitten tuossa tammikuussa varmaan.

Meillä on muuten ollut aina lapsilla sellainen "kylpyavustaja" tai miksi niitä nyt sitten sanotaankaan :) eli ammeen pohjalle kiinnitettävä tuki, johon vauva laitetaan pötköttelemään niin ettei tarvi itse tukea vauvaa. Näitä näyttää olevan tarjolla jos jonkinlaisia, mutta suosittelen kaikille ehdottomasti! Kannattaa toki valita sellainen säädettävä ja tukeva, jotta vauvan on siinä turvallista ja mukava olla. Säästää kylvettäjän selkää ja vauvakin nauttii heti jo pienestä piiiitkistä kylvyistä :D Me ollaan edellinen annettu jo kiertoon, joten täytyy itsekin hankkia tuollainen uusi.

Vatsa kasvaa ja voi hyvin. Näyttää tulevan tässä raskaudessa ennätyskokoinen vatsa! Onneksi kaikki vaivat on just tällä hetkellä poissa. Eilen tein joulusiivousta lähes 10 tuntia ja sen jälkeen oli kyllä jalat aika poikki. Mulle kun käy aina niin että projektit laajenee ja laajenee. Perussiivous onkin yhtäkkiä kaappien pesua, tekstiilien pesua, kaakeleiden hinkkaamista ja sen sellaista. Sitten on aivan poikki, mutta onpahan hyvä mieli.

10 viikkoa olisi enää töitä ja sitten alkaa äitiys"loma" ja ollaankin jo pitkällä kohti kevättä ja kesää. Eipä taida tänä(kään) vuonna kovasti talvi tullakaan tänne pääkaupunkiseudulle. Saas nähdä koska saadaan lunta?!?!

Hyvää jouluviikkoa!

nöösikkä 24+4
 
Hellou! me tänään repästiin ja ostettiin vaunut! :)aateltiin eka että käydään vaan liikkeessä vähän kattelemassa niirä britaxeja, joita nyt oon vähä silä silmällä netissö kattonut. No ne tuntui liikkeesäkin hyvältä ja ei kai siinä sit muu auttanu ku laittaa pakettiin:LOL:
ne on siis britax b-motion merkkiset. Mahtuu hyvin pieneen tilaan ja on kevyet. Ostettiin siis yhdistelmä; rattaat, vaunukoppa, turvakaukalo. plus isofix adapteri. :)

Mulla oli myös tänän sokerirasitus ja hyvät arvot oli! Eli ei tarvi enää lisäkokeita :)
ny alan paketoimaan loppuja lahjoja. Hyvää illanjatkoo!!:)
 
Huomenta! :)

Täälläkin maistuis herkut ihan jatkuvasti ja yleensä jouluna saanu aika paljon suklaata lahjaksi niin varmasti tulee herkuteltua :D
Joulusiivous aika lailla tehty, lahjat paketoitu, ruokaostoksille pitäis mennä ja kuusi hakea :)

Hoitopöytä meiltä löytyis kyllä, en tiiä tuleeko käyttöön. Viimeks aluks käytettiin ja sitten vaa säilytettiin tavaraa siinnä. Mun oli välil vaikeuksia sen kanssa ku se oli aika korkee ja itse alle 155cm "pitkä" :D

Onko muilla maitoa alkanu tulemaan? Mulla nyt viimiset pari viikkoa sillon tällöin varsinkin suihkun/saunan jälkeen ja öisin. Viimeksi alko mun mielestä joskus rv 30 jälkee jos nyt en väärin muista :)
 

Yhteistyössä