Huhtikuun hurmurit 2016 *Joulukuussa*

Onneksi olkoon Lillamy hyvistä uutisista. Kyllähän tuollaiset asiat vaivaavat aina niin kauan kunnes saa varmistuksen että kaikki oikeasti hyvin.

Meidän pinniksessä on se vauvakoko, joten aluksi nukkuu tuossa pienennetyssä versiossa... eli siis siihen saakka kunnes en enää jaksa nousta ylös yösyöttöjä varten ja nukkuu siis lopulta meidän vieressä kaikki yöt :) Niin on käynyt kaikkien kanssa, joten en mitään muuta odotakaan. :D

Masun kanssa pärjäilee, mutta tiellä se alkaa oleen ja tosiaan kurotellessaan tai eteenpäin nojatessaan sillä vielä törmäilee paikkoihin kun ei muistakaan että se tuossa edessä töröttää. Samoin huomaan että en uskalla käyttää enää vatsalihaksia niin tehokkaasti esim. sängystä noustessa vaan autan käsillä voimakkaasti ylös.

Mulla on joku käsittämätön unettomuusvaihe menossa. Ei tuu iltaisin väsy, vaan valvon helposti reilusti yli puoleen yöhön. Minä - joka yleensä aina menen nukkumaan tuossa kymmenen aikaan. Lauantainakin valvoin kolmeen! Ihan outoa. Onko muilla nyt tälläistä ylipirteyttä? Tässähän toivoo jo taas että tulis rakausväsymys ja saisi köllötellä ja nukkua :D

Nöösikkä 23+4
 
Meillä ei luultavasti nuku äitiyspakkauksen laatikossa, en halua sitä pakkauksen reunaa vauvan ja minun väliin..pinnasängystä laita pois ja omaan sänkyyn kiinni,niin saa siitä vauvan nostettua helpommin tissille mitä sen pahvilaatikon reunan yli..
Ihania uutisia Lillamy :)
Mulla maha ja väsymys jo häiritsee sen verran työntekoa, että niinkuin aiemmin oli puhetta, niin jään tammikuun alusta huilailemaan ja odottelemaan äippälomaa :) Eli tämän jälkeen 4 työpäivää jäljellä,jee!
 
Meilläkin tarkoitus pinnikseen laittaa äitiysboxi, kaverilta saan jotkut pehmustereunat jotka on siihen hankkinut/tehnyt. Tarkotus olisi nelisen kuukautta pitää pinnistä meidän huoneessa, että saa sitten nähdä mikä todellisuus tulee olemaan ja milloin se pinnis lastenhuoneeseen sitten meneekään :whistle: Mies on kovasti sitä mieltä, että nopeesti vaan omaan huoneeseen, mutta imetyksen ja oman jaksamisenhan osalta sitten katsellaan tilannetta. Kaikki kun kuitenkin täysin uutta, että mitään ei vielä osaa eikä tarttekkaan tietää ;)

Mulla on huomenna rakenneultra, saa nähdä tuleeko ens yönä nukuttua jännityksestä! Nukkumisesta tosiaan, viikolla nukun nykyään oikein hyvin: herään 1-2 kertaa yöllä vessaan, mutta kellon soidessa viiden jälkeen olen ihan valmis nousemaan. Tosin iltasin tuleekin mentyä nukkumaan tosi aikasin. Viikonloppuisin yritän pitkittää hereilläoloa, kun alkaa jo ärsyttämään kun väsähdän niin aikasin. Mutta joka ikinen viikonloppu nukun PALJON huonommin. Heräsin jälleen viikonloppuna 5-9 kertaa kumpanakin yönä, tätä on jatkunut nyt monena viikonloppuna. Ärsyttävää, mutta olen siihen jo tottunut. Toivottavasti jouluna jaksaisi hieman pidempään kun kasiin olla hereillä :ROFLMAO:

Mulla maha ei oo esteenä vielä millekään. Tosin oon muutenkin isokokoisempi, niin ei ainakaan vielä ole kunnolla "pompsahtanut" tielle tuohon eteen. Vaikka kyllä sen jo ilman muuta huomaa :) Reilut 50 työpäivää mulla vielä jäljellä, jaksaa jaksaa. Loppuun asti yritän ehdottomasti olla.

Viikon alkuja kaikille!

pumskeli rv 21+5
 
mä oon nukkunu todella huonosti monta yötä lantiokivun,närästyksen ja vauvan liikkumisen takia, onneks oon jo sairaslomalla nii työkkäristä ei tuu mitään työehdotuksia. ja saan olla rauhassa kotona ilman tressiä, ainoostaan mitä pitää hoitaa on ruoanlaitto perheelle ja sitäkää ei tarvii kun kerran päivässä, pitkään istuminen on vaikeeta vauva alkaa potkii mahaa ku istu suorassa ja tulee ahdasta hänelle, samoin lantiot särkee istuessa myös, onneks torstaina on neuvola ja perjantaina erikoislääkäri ja ultra niin voin ottaa nää asiat siellä puheeks, lisäks viikonlppuna tuli kauhee kipu mahaan en tiedä mistä se kipu johtu mut säikäytti ja mies käski mun vaan levätä jolloi se kipu meni ohi.

me saatiin pinnasänky tilattua toimitusaika n,2 viikkoa mut luulen et menee pidempään koska noi pyhät tulee siihen väliin, vielä katellaan vaunuja ja mä ehdottomasti haluan manducan ja kylpyamme varmaan tarvii vaikka en tiedä tuleeks sille tarvetta, mun yks lapsista vihas kylpyä vauvana joten käytin sitte vaan suihkussa josta tykkäs,
saa nähdä,
mä laitan myös äitiyspakkauksen pinnasänkyyn ja mulla on siihe mun mummun tekemä reunus jnka teki mu esikoiselle aikoinaan ja haluan ehdottomasti ottaa sen taas käyttöön, lisäks pinnasänky ei tuu meijän sängyn viereen vaikka samassa huoneessa on koska meillä ei ole makkarissa tilaa sijottaa pinnasänkyö meijän viereen, olis kyllä helpompi miehenki kannalta et se olis siinä mu vieressä koska mies on sen verran herkkäuninen ja herää hyvi helposti, tosin ei vauvaa voi mijän sänkyyn ottaa kitenkaa imetyksen ajaks samasta syystä ja ei sitä tilaa ole. ajattelin tehdä olkkariin jonku pienen nurkkauksen jonne hankkia vaikka säkkituoli, keinutuoli tms ja pieni lukulamppu jossa voi imettää yöllä tai muutenki rauhassa, saa nähä toteutuuko suunnitelma.
nostremame rv23+4
 
Rakenneultrassa käyty ja niinhän siinä kävi että poikalupaus sieltä tuli niinkun aavistelin!;) Tai no lupaus, mulla on ultrakuva pojan vehkeistä ja ultraajakin sanoi että ei epäilystäkään :D
Vauva oli todella,siis todella vilkas mitä ultraajakin sanoi.Sydäntä ei meinannut millään saada kuviin kun koko ajan vaihtoi asentoa tai potki siihen anturiin. Eli saadaan tähän taloon toinen villi poika!:D Kaikki oli niinkun pitikin,painoarvio oli 360g ja tää mamma laskenut raskausviikot väärin eli huomenna pärähtää rv21 vaikka mä olin viikon aikaisessa ;)

Meillä otetaan nyt suoraan se linja että vauva nukkuu mun vieressä. Mies nukkuu joko samassa sängyssä tai sitten alkukuukaudet toisessa huoneessa. Esikoisen kanssa valvoin ekat kuukaudet kun väkisin yritin sinne omaan sänkyyn. Kun sitten luovutin ja otin viereen niin alettiin molemmat nukkua paremmin. Pinnis laitetaan kyllä valmiiksi jos vaikka onkin sellainen vauva joka ei halua olla iholla 24/7, oon kuullu että sellasiakin on olemassa :D Mies oli tästä mun kanssa samaa mieltä, meillä kun 3v esikoinenkin nukkuu meidän kanssa välillä tosin uni tulee omassakin sängyssä. Ja kuinka helppoa on vauva sitten yöllä syöttää; paita ylös,tissi suuhun ja siinä koomassa sitten olla :p

Maha ei ota mulla vielä vastaan, vaikka onkin jo kokoa ihan kivasti. Ei varmaan mee kuitenkaan enää kauaa kun alkaa häiritsemään ;)

Mulla on nyt kanssa virkeempi kausi. Nukun yöllä suht hyvin mitä nyt pissalla tarvii käydä 2-3krt yössä. Nyt ei uni tuu enää 20-21 aikaan vaan jaksan valvoa jopa 22-23 asti ;)
 
Pikaiseen kysäisen Libero-laukusta. Aiempien lasten synnyttyä sain laukun synnäriltä. Tiedättekö vieläkö sitä jaetaan? Kysyn siksi kun näin tänään Citymarketissa myynnissä vihreän Libero-laukun. Hintaa oli 10€. Vilkaisin sisään ja nopeasti katsottuna sisältö näytti samalta kuin vuosia sitten.
 
Huomenta :)

Ja onneks olkoon hyvistä ultrakuulumisista Kapusha ja Lillamy :)

Mulla rupee maha olemaan hiukan tiellä. Varsinki kenkiä laittaessa ja salilla oon huomannu, että on pitäny muutama laite jättää pois, koska maha :D

Mäkin nukun muuten ihan hyvin,mutta vessassa saa käydä ainakin sen 2krt yössä ja nytten on vauva ruvennu potkimaankin öisin, niin välillä herää sitten siihenkin :D
 
Jee, ulkona on pakkanen ja ihan pikkuisen luntakin!! Minä oon ihan talvi-ihminen ja nautin kovasti, kun pakkanen hieman kipristää poskipäitä <3

Meillä vauva nukkuu pinnasängyssä, vaunuissa ja vieressä. Miten milloinkin. Päiväunet siis pinniksessä tai vaunuissa ja yöllä pinniksessä tai vieressä, riippuen minkalainen tyyppi sieltä tulee ja miten imetyksen kanssa käy. Neljästä aiemmasta vauvasta meillä on ollu yks vierinukkuja ja kolme on nukkunut pääasiassa tai kokonaan pinniksessä. Äitiyspakkauslaatikkoa en ole koskaan käyttänyt sänkynä.

Maha on tiellä lähinnä, kun kumartelee. Lelujen kerääminen lattioilta on aika työlästä. Muuten kulkee vielä hyvin tuossa mukana. Minä en osaa ajatella etukäteen jotain sairaslomalle jääntiä; käyn töissä niin kauan kun se on mahdollsta, ja jos jotain tulee, niin sitten varmaan lääkäri määrää saikulle. Mennään siis ihan päivä kerrallaan.

Pitäis lähteä hakemaan viimeiset joululahjat matkahuollosta. Voi, kun seuraava viikko menisi nopeasti :D

T. Huhtihapsukkainen 23+3
 
Mäkin kerkesin jo innostua kun on pikkusen lunta ja pakkasta,mut huomiselle taas luvattu lämmintä ja siitä seuraavat 4pv vesisadetta..
Mä olen myös täysin talvi-ihminen vaikka palelenkin tosi helposti. Kuulun taas siihen pieneen vähemmistöön joka ei niin kesästä tykkää. :p

Tää raskaus on kyllä tehnyt musta kunnon mielensäpahoittajan! Töksähdän vähän joka asiasta,voi mun miesparkaa ;)
Nyt viimesin oli taas kun miehen suku valitti kun joulu on ihan pyllystä ja sitä ei tarvis olla ollenkaan. Oli pienestä kii etten tokassut et *erkelettäkö vietätte sitten. Kuulemma kun on suvussa pieni lapsi niin PAKKOHAN se on. Argh.
Plus sitten että en voi kohta kattoa enää telkkaria kun kaikki ihmiset sielläkin vähän ärsyttää xD
 
Täällä rakenneultrassa rakenteellisesti kaikki hyvin; pään ja reisiluun mitta vastasi kyllä rv 21+6, mutta muuten oli keholtaan hieman pienikokoinen. Painoa 390g. Lapsivettä oli kätilön mukaan hieman liian vähän, ei kuitenkaan niin vähän, että liikaa kannattaa huolestua. Sain huomiselle ajan lääkärille, joka tarkistaa tilanteen ja mittaa vielä tarkemmin. Päättää myös, jos laskettua aikaa pitää muuttaa. Lapsiveden vähäisyys teki ultraamisesta hieman sohroisempaa (kaikuluotain) ja pikkuinen suhteellisen paikallaan, joten sukupuolesta ei saatu selkoa. Toivottavasti huomenna selviää tilanteestakin enemmän. Oon henkisesti varautunut jatkokontrolleihin, mutta huomenna oon viisaampi tän asian suhteen.
 
Huomenta :)

onnee pumpskeli hyvistä uutisista :)

Minäki ajattelin tänään ehkä leipoo pipareita ja pitäs kanssa vaatekaappia siivota, kun se on täynnä kaikkee roinaa ja pitäs kuitenki ruveta miettimään minne laitetaan kaikki vauvan vaatteet ja tällästä :)

Ajatella viikon päästä on jouluaatto ja kohta ollaan jo ens vuoden puolella :ROFLMAO::love:
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :)
Meillä on vielä hakemukset täyttämättä vaikka todistus saatiin jo, kotona on ollut huolta ja surua koiravanhuksen voinnin vuoksi mutta nyt alkaa vähän helpottaa.
Me laitetaan pinniksestä laita alas ja sängyn viereen sivuvaunuksi, joskin en usko että jaksan vauvaa siihen joka syötön jälkeen nostaa :whistle:
Maha tulee tielle lähinnä kenkiä laittaessa eikä sen olemassaoloa aina muista kun on hoikkana ennen mahtunut ahtaisiin väleihin. Potkuja on mieskin tuntenut käteen ruhtinaalliset 2 kertaa. :ROFLMAO: ite herään vessaan 1-2 kertaa yössä ja joka kerta vauva herää potkimaan. Nukkuisin vaikka 10h yössä jos voisin! Pää mollottaa aika matalalla häpyluun alla joten päivällä pissittää usein.
Tänään 23+0!
 
Heissan!
Onnee Pumskeli ihanista ultrakuulumisista, saadaan molemmat sit ostella vaaleanpunaisia vaatteita:love: vaikka en tosin tiedä aun favoritw värii beibille:D

Katjuska87; aika jännä, kun meillä neuvolassa kyllä saatiin kelalappuja ja siinä oli tosi hyvin eritelty mihin asti mikäkin vapaa kestää, oli sellainen aikajana, ja sit viel terkkari ympyröi siitä mitä tukija nyt haen:eek:

Täällä välillä tuntee liikehdintää masussa, tänään ollu vähä rauhallisempi päivä. Töissä oon täkkä viikolla ma-la, nii illat sit aina vaan lepäilen. :)
Hyvää illanjatkoo kaikille!:)
 

Yhteistyössä