Huhtikuun hurmurit 2016 *Joulukuussa*

Minä nukun edelleen selälleen,eikä ole tullut huono olo.. Eikä ole neuvolassa sanottu asiasta mitään kummankaan raskauden aikana. Tosin muistelen että viimeksi ei enää viimeiseen pariin kuukauteen pystynyt nukkumaan selälleen kun tuntui ettei enää saa henkeä siinä asennossa kun maha painoi niin ylös..
 
Joulunpyhät oli ja meni. Syöty ja juotu, mutta onneksi kohtuullisesti. Ehkä pari suklaanpalaa on mennyt liikaa, muttei enää tee mieli. Ja teinkin päätöksen, että nyt pidän karkkilakkoa :LOL: ja liikunnatkin pitäisi aloittaa, mutta se taas viivästyy... Ainoastaan kurkkukarkkia voin imeskellä, sillä taas iski flunssa. Tänään eka päivä ja tän syksyn kolmas kerta. Alkaa jo vähän kyllästyttää sairastelut.

Nyt joulun aikana yksi ystäväperhe tuli taas tietämään raskaudesta. Olikin jo aavistellut, muttei oo uskaltanut kysellä. Vaunuja edelleen katselen torista käytettyjä, mutta heikolta näyttää. Ehkä sitten liikkeeseen tai jos tulisi vielä lähdettyä kauemmas katselemaan. Enintään Treelle tai Vaasaan. Niihinkin tunnin parin matka.

Selän iskiaskivun kanssa koitan pärjätä iltaisin. Kunpa ei pahenisi siitä. Lapaluun seudun kipuun sain jo apuja. Löytyikin kolme jumikohtaa. Nyt ollut outoa kun ei oo särkenyt ja säteillyt käteen.

Kaksi viikkoa olisi vielä sok.rasitukseen ja seuraavaan neuvolaan.
 
Pippuri, mulla löytyi ainakin viimeisin tulos sen päivän alta jolloin terkka teki lähetteen, ei sillä päivällä jolloin kävin labrassa o_O kesti hetken löytää. Sieltä kohdasta "tutkimukset ".
Selällään oon maannut vielä huoletta kun ei tunnu pahalta missään ja istukka on etuseinässä. Viimeistä kolmanneksella se kai on vasta virallisesti " kiellettyä "? Tai sit kun yhtään tulee huono olo
 
Heippa!
Ei ole tännekään tullut ohjeita selällään nukkumisesta kertaakaan 4 raskauden aikana ☺ Selälleen nukunkin nyt pääsääntöisesti, sillä kyljellään potkut tuntuu jotenkin tosi voimakkailta ja häiritsee ainakin nukkumaan aloittamista.
Hankintoja on nyt alettu tehdä eilen turvakaukalo ja telakka ja jotain vaatteita. Paljon on vielä ihanaa shoppailua tehtävänä!
Maitoa tai mitään sen tapaistakaan ei onneksi vielä tule. Muistan kyllä että aiemmissa taisi tulla jo tässä vaiheessa mutta tällä kertaa toistaiseksi siltä säästynyt.
Huomenna etäpäivä töistä ja siirrytään jo uuden vuoden viettoon. Sitten onkin jo meidän pienokaisten vuosi!!!!
Voi kun tämä loppuaika menis nopsaan....
Nöösikkä 25+5
 
Heippa!

Joulu selätetty ja meidän vauvojen vuotta kohden mennään :love:

Toukalle onnittelut nelikymppisten johdosta!(y)

Mulla oli tänään viimein kelaneuvola. Nyt on rv 23+1. Ei siellä ihmeempiä. Kohdunpohjan korkeus oli 19.5cm eli keskikäyrän tuntumassa, hieman sen alapuolella. Vauvan sykkeet vaihteli 150-160 välillä. Verenpaineet oli kunnossa. Painoa oli tullut nyt rv 17 jälkeen reilu +500g/vk. Mut edelleen oon kilon verran miinuksella siihen nähden mitä painoin, kun plussatestin elokuun lopussa tein. Pissassa leukkarit 2+, muuten ok. Mun on noiden alapään suonikohjujen vuoksi vaikea saada annettua täysin puhdasta näytettä... Suonikohjujen ja närästyksen vuoksi varattiin ens maanantaiks viel lääkärineuvola. Vaikka ei noille kohjuille mitään mahda. Ja joka tapauksessa mul on äitiyspoliaika joskus rv 30 tienoilla milloin täytyy kysellä synnytystapa-arvioonkin varmaan aikaa... Huolettaa melko paljon noi kohjut kun alatiesynnytystä ajattelee...

Maitoa en oo vielä suuremmin bongannut, muutamia tippoja lähinnä.

Mä oon aina raskauksien loppuun asti löytänyt itseni yöllä selältään nukkumasta, vaikka kyljelleen oon nukkumaan illalla käynytkin. Ikinä ei oo tullut huono olo selällään nukkumisesta. Mut suosin tosiaan kylkiasentoa.

Ihanaa kun vauvan liikkeet ja potkut tuntuu jo selvästi :love: Vilkas tapaus, kuten isoveljensäkin :whistle:
 
Jouku meni kyllä iloisesti syödessä :D Sit kärsinkin närästyksestä vielä eilenkin... No jos nyt palailisi siihen normaaliin ruokavalioon :)

Neuvola oli silloi 22.päivä. Eipä siellä mitään ihmeellistä... Paineet oli kaikki taas ihanteelliset niinkuin viimeksikin, kelan todistuksen sain ja mitattiin SF-mitaksi 25cm mistä kyllä järkytyin aika paljon. Vauva tosin jumppasi tosi kovin justii mittaushetkellä että sekin varmasti vaikutti! Terkkaki sanoi et harvoin tuntuu liikkeet näin selvästi tässä vaiheessa mahan päältä. Meille tosiaan siis tulossa toinen villi poika ;)

Liikkeet ja potkut on alkanut jo sattumaan, tai tuntumaan ikäviltä. Tää kaveri on tosi eloisa ja ne potkut on tosi kovia. Välillä myös pyörähtää tohon eteen ja tuntuu että tulee vatsasta läpi :D Samalla kaavalla mennään kun esikoisen kanssa joka nyt 3v on elohiiri...

Mä voin hetken nukkua selällään ja koitan välillä siinä asennossa lepuuttaa selkää ja lonkkia jotka rupee kipuilee tosta kyljellää makaamisesta :( Mulle ei kyllä asiasta oo sanottu neuvolassa ja en tietäisi koko jutusta mitään ellei ois esikoisen synnytyksessä sanottu että älä makaa selällään!

Vauvan vaatteiden inventaarioita vois pikkuhiljaa alkaa tekemään ;) Kattoa vähän tarviiko jotain. Sukkia ja harsoja tarvii ainakin :)
 
Vaunut tuli tänään ja parin tunnin itkupotkuraivarin jälkeen totesin että ehkä vika ei olekaan kokoajassa, vaan noissa on oltava valmistusvirhe..ratasakselia ei saa kiinni vaunun runkoon. Rungossa olevat vastakappaleet ovat niin soikeat ettei akselin pyöreät päät mahdu niihin. Voi video että ärsyttää ruveta niitä takas lähettee tai mitä tässä nyt pitää sit tehdäkään..
 
mulla ollu tässä pari viime päivää vähän huolta, ollu supistuksia lähinnä yöllä ja miettiny pitääkö lähtee päivystykseen vai odotanko mut ne on sitte loppunu alle tunnissa eikä ole tullu uudestaa,. mullahan ei saa supistaa ollenkaan ku on vaarana vauvan ennenaikanen syntymä. vielä ku vaan noi supistukset sais pysymään pois viikon niin on aika äitiyspolilla erikoislääkärin vastaanotolla ja ultrassa,

meille tuli pinnasänky pari viikkoa sitten ja viikko sitten tilattiin vaunut, nyt niitä odotellaan ja saadaan ne kotiovelle asti, lisäks kelan pakaus pitäis tulla viikon sisällä jonka jälkeen mä pääsen pesemään vaatteita ja laittaa kaappia vauvaa varten,
oon alkanu jo miettimään milloin ostaa ensimmäisen vaippapakkauksen ja mitä kokoo ostaa :) ehkä sillä ei vielä ole mitään kiirettä :D
miehen kanssa olaan käyty tutustumassa niihin vaippapakkauksiin et mies osaa sitte kanssa ostaa ku se aika tulee,
nostremame rv 25+6
 
Huomenta :)

Me saadaan miehen serkulta pinnäsänky, niin enää pitäs hoitopöytä katella ja tietysti turvakaukalo ja tuttipullo ja kaikkee muuta :D Mutta hyvin ollaan saatu kyllä tota tavaraa jo :)

Tällää on vähän pakkasta, mutta lunta ei oikein oo hirveesti ja se vähän harmittaa :/

Katjuska tuo on just ärsyttävää, jos netistä tilaa ja pitää takasi lähettää tuotteita :( Onneks meidän vaunuissa oli kaikki kunnossa, ois itseeniki ärsyttäny, jos ois pitäny takasi lähettää :/


Pippuri ja papu rv26
 
Mulle tosiaan sanottiin tuosta selällään olemisesta jo ekassa neuvolassa ja kieltämättä alkaa jo tekemään vähän ilkeää selällään olo. Vauva liikkuu todella paljon nyt! Alkuun en niin kiinnittänyt noihin tuntemuksiin huomiota kun mun vatta nyt kränää muutenkin aika herkästi. Nyt alkaa kyllä jo meno olemaan sellaista ettei voi olla huomaamatta :D

Jollyroomista löytyi alesta turvakaukalo ja matkarattaat, tai en minä löytänyt vaan lapsen kummitäti oli ne bongannut. Kätsää kun ei kaikkea tarvitse itse etsiä vaan on hyvä apuri :) Ikeaan tehdään helmikuussa shoppailureissu ja sitä ennen pitäisi tehdä lista mitä kaikkea tarvitaan vielä. Meinattiin sittenkin ostaa oma pinnis kun toinen ainakin meinataan tehdä. Muutoinkin tulee Ikeaan mentyä muuton takia joten samaan syssyyn pystyy hyvin hommaamaan vauvan huonekalut.
Meillä vauva tosiaan tulee makkariin ja veikkaan että menee kauan ennen kuin saan miehen suostumaan siihen että lapsi siirtyy omaan huoneeseen. :D

Sitten tunnustus: Mua hävettää nyt aivan älyttömästi! Olen nyt sitten kerran jo perunut sokerirasitustestin väsymyksen takia ja arvatkaapa kuka nukkui tänään pommiin :( Jotenkin niin uskomattoman noloa näin aikuiselle ihmiselle nukkua pommiin! Olen yksin tämän viikon kotona ja uni ei oikein tahdo tulla. Ei mitään muistikuvaa herätyskellosta. Huomiseksi sain onneksi vielä ajan (tietysti se klo 7 aika) ja mieskin tulee tänään kotiin niin enköhän herää. Laitan varmuuden vuoksi kyllä muutaman eri herätyskellon soittamaan!

Tukivyön hommasin itse jo alkuraskaudesta tuon huonon selän takia. On kyllä jäänyt käyttämättä kun tuntuu että aina tukivyön kanssa pissahätä kasvaa ihan omiin sfääreihinsä :ROFLMAO: Töissä käytän välillä ja pitkillä lenkeillä. Lenkit ovat kyllä aika taaperrusta muutenkin, mies välillä vähän naureskelee pingviinikävelylle :LOL:

Maitoa tai muuta multa ei ole tullut, en edes tiennyt että näin aikaisin voi jo jotain tulla. Tämän takia tämä keskustelu on niin kätevä kun saa lukea ja oppia itselle uusia juttuja :)
 
Pyysivät jollyroomissa eilen,että laitan asiasta sähköpostia heille, ja laitoinkin, muttei nyt kukaan sieltä ole vastannut mitään. Että ärsyttää kyllä nuo vaunut nyt..kun pitää näköjään ens viikkoon niitä ainakin täällä säilytellä..
Sain sokerirasituskokeen tulokset, paasto 4,6. tunnin jälkeen 5,3, ja 2h jälkeen 6,0.. ei siis huolta noiden kans :)
Huomenna paukkuu 26+0, ja ainokainen neuvolalääkärikäynti raskauden aikana!
 
Katjuska, mulla kävi niin, et lähettivät vaunut kahdessa eri paketissa, mut mulle ei tullut mitään saapumisilmoitusta, joten toinen paketti palautui firmaan, kun en siis tiennyt sen saapuneen. Ja tietenkään kukaan ei nyt siellä vastaa sähköpostiin, ja soittaa ei voi, kun asiakaspalveluun ei löydy numeroa mistään. Mä olen niin raivona, et kyllä on ihan eka ja vika kerta, kun Lekmeriltä mitään tilaan :mad:

Yritin tänään pujottaa tukivyötä lenkille, mut ei siitä mitään tullut, se mokoma ei pysy paikallaan, vaan nousee ylös ja vetää inhottavasti vaatteet mukanaan ihan ryttyyn.

Hmm, multa ei kyllä ikinä ole tullut maitoa ennakkoon, ja synnytyksen jälkeenkin kestää sen pari päivää, me ollaan kaikki niin erilaisia.
 
Ollakovai...? Kyllä ärsyttää tämmöiset. Mulla ainakin nyt raskaana on niin selvät sävelet näistä asioiden hoidoista,että kun ei kaikki menekään niinkuin on suunnitellut niin kyllä vit..taa! Mut jo on kauppa jos ei ees puhelinnumeroa löydä mistään :O
 
  • Tykkää
Reactions: Irith
Hellurei :)

Ajatella huomenna ois jo 2016 ja kohta on jo varmaan huhtikuukin ;)

Mulla rupee ton nukkumisen kanssa menemään hermot. Aina melkein kun rupeen nukkumaan ei koske mihinkään, sitten hetken kun oon sängyssä pyöriny, niin rupee koskee alaselkään ja lonkkiin ja sitte sitä jatkuu jokunen tunti ja lähtee pois. Enkä oo vielä löytäny mitään, mikä helpottas tohon kipuun :cry:

Onkos teillä millasia suunnitelmia uudelle vuodelle? :)
 
Moikkis! Ja hyvää alkavaa vuotta kaikille! Se alkaa nyt sitten meidän vauvojen vuosi, kuten täällä aiemminkin jo puhuttiin! :):love:

Bells; tuo on inhimillinen moka, jota sattuu kaikille ja varsinkin suotakoon se raskaana oleville, kun meillä muutenkin voi yöunet voi olla vähän niin ja näin kun vauva potkii jne:LOL:(y)

Ja Katjuska87 ja Ollakkovai...?; tuo on kyllä tosi ärsyttää, jos myymälä ei vastaa eikä ees oo numeroo johon soittaa! Ja just kun itellä varmasti on selvät sävelet ja haluaa kaikki olevan ajoissa valmista, ennen cauvan syntymää! No, kyllähän ne asiat lopulta järjestyy, mut se ODOTTELU! :mad: tsempit!o_O(y)

Täällä sellasta, että joulunaika meni sekö töissä että sukuloinnissa. Eilen köyriin alemyynneissä, ja jotqin vaatteitahan sitö mukaan lähti:)
Neuvolassa kövin aamulla, kun töissä ollu aika hektistä ja musta tuntui etten tunne tarpeeksi liikkeitä, ettei baby oo niin aktiivinen. No, sykkeet otwttiin ja 135-145 näytti:love:
sanoi terkkari, että hyvä kun seuraan joka pöivä vauvan liikehdintää, ja okikohan se nyt viikoilla 30-35 tai 33-35 niitä pitäiskin tuntua useesti, mut viel täs vaihees ei tartte olla iha paniikis jos ei niin usein tunne. Mut itse vaan oon.. :X3:
tunnusteli mahaa ja oikeelta puolelta tuntui pientä supistuakin, jota itse en nii tuntenu, mut on kuulema normia nuo supparit. Ja sanoi, että mukavasti on maha kasvanut:love:
Tänään uuden vuoden viettoon sit ystävien luo!:)

Anscu ja Pikkuinen 27+1
 
Me vietetään uusivuosi kotona niinkuin jokainen uusivuosi.. Meillä siis raketteja hysteerisesti pelkäävä koira. Tänä vuonna annetaan eka kertaa sille rauhoittavaa, etttei tarvis taas koko yötä valvoa ja siivota pissoja/oksennuksia sun muita pitkin lattioita.. Olis kiva mennä johonkin,mut eihän tota voi jättää. Mä olen niin päättänyt että kun nää koirat siirtyy ajasta ikuisuuteen niin ikinä ei meille koiria enää tule. Me ei päästä mihkään reissuun ikinä,kun ei kukaan voi hoitaa noita kun ei voi viedä kellekkään et hoitajan pitäis tulla tänne kun ovat suurimman osan ajasta ulkohäkissä.

Mun pitäis nyt ensi viikolla soitella vissiin se aika sinne sokerirasitukseen.. Sanoin neuvolassa etten sinne mene ennenkun siihen on aihetta,mut eihän se eukko uskonut. Hermot meni sielläkin! Lupasin kokeilla et jos saan sen litkun alas mut heti jos tuntuu pahalta ni antaa olla. Ekassa raskaudessa mulla oli kaikki arvot just niinku piti,vaikka lähtöpainoa oli vähemmän ja painoa oli tässä vaiheessa tullu enemmän. Viimeksi ainakin se litku lensi kaaressa labran lattialle, kun ei pysynyt sisällä. Sit piti yrittää toinen päivä uudestaan ja sit olinkin 2pv kun haamu ja järkky olo koko ajan :S

Noista lonkkakivuista yöllä.. Ainoa mikä mulla niihin auttoi oli illalla panadol + lämmin kauratyyny jota sit yöllä kävin lämmittelemässä :/ Mulla oli loppuajasta niin kipeet ne lonkat etten pystyny makaamaan kauaa samalla kyljellä.. :/
 

Yhteistyössä