Huhtikuun hurmurit 2016 *tammikuussa*

Unohtui sanoa aiemmassa viestissä? että me on aateltu mennä nyt helmikuussa ennen babyn syntymää naimisiin maisttaatissa, ja sit tod.näk meidän avioliitto siunataan vauvan ristiäisissä. Meillä tulee nimittäin helmikuussa 10wee yhtriseloa täyteen josta 6-vuotta ollaan kihlpissa oltu. Niin sitten se samainen päivä kuin seuristelun aloituspäivä ja kihlautumisen päivä haluttas valita vihki päiväksi ♥ja varsinkin mulle ois tärkeetä, että vauva syntyy avioliittoon ja meillä koko perheellä on sama sukunimi♥
 
anscu: Ihana ajatus <3 me mietittiin aluks samaa,tai sit että vastaavasti vauvan ristiäisissä mentäis naimisiin, mut sit se ajatus vähän kärsi kun hoksasin ettei mulle mahdu sormus kuitenkaan käteen, kun ei mahdu enää kihlasormuskaan näiden turvotusten takia. Ja ainaki mitä muistelen esikoisen syntymän jälkeen niin ei ollu vielä turvotukset laskenu että ois mahtunu ristiäisissäkään sormukset käteen (esikon isän kans olin naimisissa jo valmiiks), niin jotenki kuitenki haluis että kun menee naimisiin niin hommais sen sormuksenkin..tuntuis tylsälle ostaa sormus sitten joskus hamassa tulevaiusuudessa vasta..
 
Katjuska87; niinpä, ymmärrän ettätoisilla raskaus turvottaa enempi kuin toisilla :D mulla onneksi ei oo sormissa yhtään turvotusta ollu koko raskausaikana ja hyvin mahtuu kihlasormus kokoa 17 sormeen niin hyvin uskallan sormuksen ristiäisiin katsoa valmiiksi :) että siinä mielessä oon onnekas, kun oon säästyny turvotuksrlta :) mut ymmärrän, että kaikki ei siltä säästy :/
 
Katjuska , voin kuvitella että jos on jo useampi lapsi niin sitteri on varmasti hyvinkin tarpeellinen :) ja itkuhälyn tarpeellisuus lienee paljon kiinni asunnosta ja nukuttamisoptioista, meillä ei käyttöä sille ole oikein missään. Rintapumpun tarpeellisuutta en ensarina pysty vielä tietämään, mut osaan kyl ensihätään lypsää käsin ja saan tarv. nopeasti lainaan käsipumpun. Ostan sit oman jos osoittautuu tarpeelliseksi :)

Me ollaan kans naimisissa, mutta pidän hienona asiana että isyyden tunnustamisesta pyritään tekemään helpompaa, kun avoliitot on nykyisin niin yleisiä. Ja vihkiminen ristiäisissä kuulostaa myös kauniilta idealta :love:

Mie täällä flunssan kourissa kärvistelen viimeisessä yövuorossa. Onneksi on hiljaista, on tää aika tuskaista. :( jos ei olo ala helpottaa niin täytyy hakea saikkua ens viikolla.
 
anscu: ihana ajatus kyllä <3
Me ollaan oltu miehen kanssa kihloissa 4 vuotta, mutta ei oikein tiedetä millon mennään naimisiin :) 2017 vuoden kesää ollaan mietitty, mutta saa nähdä. Naimisiin kuitenki ollaan menossa :)

Mulla ei oo vielä tullu turvotusta :D

Täällä on ihana keli <3 Pakaksta on -25 ja lunta maassa :love: En vaan hirveesti viitsi pihalla olla, kun VIELÄKIN tämäm flunssa vaivaa. Ollu koko viikon. Jospa tää nyt rupeis helpottaa!
 
Sitteri on myös korvaamaton siinä vaiheessa kun aletaan kiinteitä maistelemaan, missä sitä muuten vauvaa syöttäis :) eikä mulla kyl tuo 8v poikanen millään muotoa lisää sitterin tarpeellisuutta, mutta kukin tosiaan taplaa tavallaan :)
Kohta alkaa olla valmentautumista kerrakseen meillä, kun ilmoitin meidät sellaiseen vertaistuelliseen valmennusryhmään,mikä on tarkoitettu heille joilla on laskettuaika maalis-huhtikuussa. Tää ei ole mikään neuvolan järjestämä,vaan terveydenhoitaja-,fysioterapeutti-,ja sosionomiopiskelijat pitää tän yhdessä kaupungin kanssa. Kokoontumisia on 5 kertaa ennnen vauvan syntymää, ja 2 kertaa sen jälkeen.
Ja sit ollaan menossa kans neuvolan järjestämiin valmennuksiin,niitä on 2 kertaa + synnärillä tapahtuva valmennus, johon sisältyy tutustumiskäynti synnytyssaliini ja lapsivuodeosastolle. Minähän olen neuvolan silmissä "ensikertalainen" :D kun edellisestä kerrasta on jo yli 8v! Normisti uudelleensynnyttäjille ei edes tarjota näitä.Ja tokihan mulla mies onkin oikeasti ensikertalainen :)

Hassu muuten miettiä miten nää omat 2 raskautta ovat olleet niin erilaiset, esikoinen meinasi tässä vaiheessa jo syntyä. Ihmettelin päivätolkulla,että miten voi painaa niin kipeesti tonne alas, etten kärsi ees istua kun toisella pakaralla, ja vihloo niin maan perusteellisesti koko ajan. No lääkärissä selvisi,että vauva oli laskeutunut alas, ja kohdunsuu jo 1cm auki -siitä seurauksena vuodelepoa (onneksi kotona) viikolle 34 asti. Noh tää vauveli puolestaan napottaa perätilassa ja niin korkealla kun voi. Helpompi olo kyllä itsellä näin päin. :D

-Katjuska rv 28+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille, itsestäkin se on ihana ajatus mennä tässä vaiherssa naimisiin♥ ja se on kyllä harmi Katjuska87, jos sulla noin paljo turvottaa, mut jos yhtään helpottaa, niin kannattaa yrittää mahdollisimman paljon juoda vettä ja jaloitrlla aina välillä, sekä nostaa jalat ylös aina kun mahdollista, niin verenkierto vähä vilkastuu (y)
Tänään tehtiin vauvan vakuutushakemus ja lähetettiin :)
Täällä pakkasta -25, mut aurinko paistaa, nii nätin näköistä :)
Kivaa sunnunyqita kaikille! :)
 
Me mentiin naimisiin viime vuoden toukokuun 15. päivä kahdestaan maistraatissa ja nyt mietin, että olis aika kiva ajatus ristiä tämä pikkujäbä ekana hääpäivänä kun päivä sattuisi sopivasti sunnuntaille :love: La 1.4. ja nimikin näillä näkymin päätetty, eli saattaisi onnistua noin niinkun aikataulujenkin puolesta. Mies ei tosin vielä lämmennyt ajatukselle, mutta sille voi olla liian aikaista miettiä mitään ristiäisiä vielä muutenkaan. Meillä on hääjuhlat ja avioliiton siunaus tulossa sit vielä elokuussa ja ehdin hankkia hyvin tyköistuvan puvun ennen raskautta, joten vähän jännäks menee mahdunko siinä vaiheessa pukuuni vai saanko lähteä mekko-ostoksille. Muutenkin on noiden bileiden järkkääminen jäänyt vähän taka-alalle, kun tuli tämä pieni vauvaprojekti tähän väliin ;) Juhlajuomatkin täytyisi käydä ostamassa Virosta kesän aikana, joten meidän pojan ensimmäinen ulkomaanmatka on varmaan sitten elegantisti viinanhakureissu Viroon :D

Mä ostin kaverin suosituksesta Aventin sähkökäyttöisen rintapumpun just eilen ja ajattelin, et sen saa kyllä varmaan myytyä pois jos ei olekaan käyttöä kun takuutakin on vielä jäljellä reilusti. Sitterin sijasta meillä on Tripp Trappiin newborn set, että saadaan vauva lattiatasosta ylemmäs meidän terrieritytön ulottuvilta. Vierastan muutenkin sitterin nostamista pöydälle, koska meillä on lattioilla aina jonkin verran koirankarvaa, enkä halua karvojen kulkeutuvan sitterin mukana pöydille.. Mut sitähän ei tiedä viihtyykö herra sitten tuossa newborn setissäkään pötköttelemässä :giggle:
 
Pähkinäpuu: Minä oon sitä mieltä,ettei kannata leikkiä vauvan terveydellä näillä viikoilla vielä.. Noilla oireilla just mulla alkoikin paikat aueta esikoista odottaessa näillä viikoilla. Huomisen tsekkauksen jälkeen jos kaikki on niinkuin pitääkin, niin sit antaa palaa vaan sen minkä suinkin jaksaa, mutta siihen lääkäriin asti nyt välttäisin kaikkea ylimääräistä liikettä. Ja menet vaikka huomenna lääkäriin taksilla,jos tuntuu sille ettet oikeesti uskalla lähtee kävelemään. :) tsempit, eiköhän kaikki ole kuitenkin hyvin..
 
Juu mut jänskättää jos ne ei vielä oo lähteny 6-8 viikossa milloin ristiäiset yleensä pidetään..max 2kk vauvan syntymästä. Sormuksen koko tietty ois helppo tietää,kun samaa kokoa kuin kihlasormus..hmm..täytyy vielä miettiä :D
 
Katjuska niin, oot kyllä oikeessa. Ehkä mun pitää vaan niellä tää mun tyhmä "jätän muut työntekijät pulaan ja niitä ärsyttää ja entä jos ne ajattelee että oon turhaan pois ja asiat jää hoitamatta" plaa plaa. Ja ottaa varman päälle siihen lääkäriin asti kunnes oon viisaampi. Ei tosiaan hädin tuskin kilon vauva sais nyt tulla!!
 
Pähkinäpuu: mä kylä kans kannatan, että jäät nyt kotiin ja sit lääkärissä keskustelette mitrn on paras tehdä jatkon kanssa. Turhaa alkaa leikimään omalla tai vauvan terveydellä täsdä vaiheessa ja kyllä työpaikalla pitää olla plan b, jos joku ei pääse töihin. Eli jäät vaan rauhallisin mielin pois.
Itsekin nyt huomrnna jään pois, vaikkakin eri syystä, mulla alkoi ihan mahdoton Iskias kipu nyy viikonloppuna! Yhesti aiemmin on tän raskauden aikana tää kans ollu. Nyy iski ihan puskista taas, niinkuin viime kerrallakin. Varmaan joku hermo puristuksissa. Pikkuisen oon venytelly ja yrittäny sitä kautta oloa ja varsinkin kävelyä jos helpottas, mut ei aibakaan vielä auta.
Ja niinpä Katjuska87, xkantsii viel funtsia sitä naimisiin menoa :)
 
Joo kannattaa pähkinäpuu nyt ajatella vaan itsekkäästi sinua ja vauvaa tässä tilanteessa! Se on kaikkein tärkeintä nyt. Kyllä ne siellä töissä pärjää!

Tuo iskiais kipu on kyllä ihan karseeta..mulla oli sitä viime raskaudessa ,mut nyt ei oo vielä onneks esiintynyt..kop kop!

Ei taida meidän pinossa juuri olla enää sellaisia joilla ei jotain vaivaa olis :rolleyes: kertonee siitä,että tässä aletaan jo olla aika pitkällä kuitenkin! :)
 
Kiitos Pähkinäpuu tsempistä ja hyvä kun itsekin ilmoitit töihin, ettet sinne huomenna mene. Kyllä ne siellä pörjää ja asiat tärkeysjärjestykseen♡ ja niinpä, tää iskiaskipu on tympeä kipu, kun sevaikuttaa niin paljo liikkumiseenkin :( mutta jospa se tästä..
Kohta nukkumaan, hyvää yötä! :)
 
Huomenta :)

Harmi kun täällä on monella jo "paljon" vaivoja :( No jos itsekkin olisin työelämässä, olisin jo varmaan sairaslomalla..

Mulla VIELÄKIN tää flunssa jatkuu, eikö tää lopu koskaan! Kurkkuun koskee kauheesti ja yöllä vielä selkään, nii ei saa hirveesti öisin nukuttua...
 
Pakkaspäivää Pohjanmaalta -29. Yöllä ollut kylmempikin. Aurinko näyttää nousevan, vähän nostaa energiatasojakin :)

Täällä aloiteltu tänään sokerien kotimittaus. 4 mittausta 2xvko, paasto ja ruokailujen jälkeiset arvot. Viikonlopun vielä parantelin tätä flunssaani, ettei niin vaikuttaisi noihin arvoihin ja hyvät arvot jo ollut. Toivottavasti jatkossakin. Paastoraja 5,3 ja ruokailujen jälkeiset alle 7,8. Vielä vähän on flunssaa, mutta paranemaan päin jo kun vertaa viikon takaiseen ja oli se sokerirasitus. Epäilen, että sillä oli vaikutusta osaan arvoihin.
Nuhaisuus ja tukkoisuus jo helpottanut, mutta vähän vielä kurkkua karhentelee. Tämä on jo 4:s tautiviikko ja toivottavasti se lopullinen paranemisviikko :) Sitten saisikin sairastelut jo loppua. En oo koko odotusaikana päässyt kuin pari kertaa lenkille sairasteluiden takia :( Kovasti hinkua olis vähän kävelemään ja jonkinlaista peruskuntoa saamaan.

Iltaisin iskias vaivaa edelleen sänkyyn mennessä. Aina ei auta edes kylmägeelikään ja voltaren geelikään ei pahemmin. Parina iltana itkua vääntäen saanut mennä vielä sängystä vessaan. Ei pysty kunnolla varaamaan vasemmalle jalalle. Päivisin ei mitään vaivaa. Loppua kohti voi tietysti lisääntyä ja synnytyksessä selällään olo varmasti tekee hallaa sille iskiaspuolelle...
 
Itse aloitin kans tänään sokerin mittaukset ja hyvät arvot on :) Täällä kotona nyt lipitän mallaskahvia ja istun sohvalla, odottelen sitä lääkäriä.. Aivan hyvä on olo nyt, mutta vaikea sanoa muuttuisko se jos rehkii. Pitääpä kattoa töllöstä jotain turhaa. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja hus pöpöt flunssaisilta! :X3:
 
Hyvä juttu pähkinäpuu ettei ainakaan levossa ollessa koske! :)
tsempit kaikille sokerinmittauksiin.. :)

Jee, meidän kaupungissa onneks tullu tän vuoden alusta alle 18v päivystyskäynnit ilmaiseksi (olivat myös silloin ilmaisia,kun esikoinen oli pieni, mutta muuttuivat jossain vaiheessa maksullisiksi) ajatellen vielä siis tuota vakuutusta, niin viimeinen niitti tämä ettei oteta vakuutusta, kerta julkiselle puolelle pääsee ilmaiseks päivystykseen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
Ihanaa vaalenpunaista vuotta kaikille, jotka menette naimisiin tänä vuonna. Kaksi ihanaa tapahtumaa samalle vuodelle! Onnea!

Viikonloppuna yritin ottaa kuntokuuria ja sauvoin menemään laskettelurinnettä ylös ja alas. Liikkuminen tuntui todella hyvältä, mutta... voih, eilinen olikin sitten yhtä tuskaa. Koko "alaosasto" oli ihan tulessa ja turvoksissa :D Tänään neuvola, niin täytyy ottaa puheeks toi alaosan turvottelu ja suonikohjut. siispä jep, hyvin näyttää vaivojen lista kertyvän meille jokaiselle.

Hankintojakin tehtiin. Amme, kylpytuki, vaippoja, tutteja, tuttinaru, tuttipullo, rintapumppu, liivinsuojia, maxi yösiteitä, vauvaöljyä, kuumemittari, varuks äidinmaitokorviketta... Miten paljon tota pientä tavaraa tarviikaan kantaa kotiin :)

Pumppu on täälläkin aivan ehdoton ainakin alkuun, että saan maidontulon tasaantumaan. Ensimmäiset viikot heilutaan kuitenkin koko ajan rintatulehduksen rajoilla, kun mulla on ainakin ennen tullut maitoa heti liikaa, eikä se tasaannu heti vauvan tarpeeseen.

Voi mitkä ihanat päivä- ja yöshowt tässä kohta alkaakaan! :)

Hyvää uutta odotusviikkoa kaikille!
 
Täällä käyty tänään viel ultrassa kun rakenneultrassa sillon kysyivät halutaanko tulla viel kontrolliin vaik kaikki oli sillonki niinku piti ja nipt tutkimuksessakaan ei ollu poikkeavaa :) edelleen kaikki ihan hyvin, painoarvio tytöllä tällä hetkellä 1313g <3 oli se kiva käydä vähä kurkkimas vauvaa :)

Tarttis itekin tehdä pienempiä hankintoja, vaatteet, vaunut, pinnis yms löytyykin :) uuden sitterin meinasin ostaa vaik sellanenki löytyis, itekin pitäny sitä kyl tosi hyödyllisenä! Itkuhälytin meinattiin kans nyt ostaa, esikoista varten ei ostettu ku niin pikkunen kämppä oli sillon ja saatiin vaunut etu- ja takapihalle niin et kuuli kyl jos ikkuna oli auki ja näki suoraan vaunuihin :) nyt uudessa kämpässä asetutaan yläkertaan kun saa rempan valmiiksi niin sit oliskin tarvetta enemmän :) käsikäyttöinen rintapumppu löytyy ja aika ehdoton on kyl jos tulee samalla tavalla maitoa kun viimeks..

Täällä kans supistelee päivittäin ja usein, pääasiassa ihan kivuttomia. Nivusiin särkee, hankala löytää hyvää asentoa nukkuessa, kumartelu inhottavaa, väsyttää jne eli vaivoja löytyy täälläkin :D mut ihanaa kun pikkunen touhuu masussa niin paljon :) itelläkin kihlasormus roikkunu jo jonkun aikaa kaulaketjussa ku tuntuu kans olevan sormet niin turvoksissa.. :/
Mut ihanaa lauantaina hemmottelupäivä ku pitkästä aikaa pääsee kampaajalle ja vähän rauhassa shoppailee :)
 
täällä nyt on vähän uutta, no lääkärissä ja ultrassa käyty äitiyspolilla, vauva on perätilassa kohunkaulaa jäljellä ihan hyvin ja kiinni ei mitään merkkejä ennenaikasena syntymisestä vaikkka supistuksia onki, kuulemma niitä nyt on kun kohtu kasvaa ja vauva painaa jo yli kilon, sokerit ne on vähä miten sattuu ja insuliinia lisätty nyt,
nostremame rv 28+4
 

Yhteistyössä