Huhtikuun hurmurit MARRASKUUSSA

Ikuinen laihduttaja: Esikoisesta keräsin painoa 24 kg ja kakkosesta 21 kg. Lähtivät onneksi kuitenkin pois suht kivuttomasti imetyksen myötä. Nyt oli kertynyt viikolle 20 asti 5,5 kg. Hyvä vaan ettei enempää, sillä painoa oli lähtötilanteessakin 5 kg enemmän kun aiemmissa raskauksissa. Ja täytyy myöntää, että olen koittanut pitää jonkinlaisen tolkun mukana herkkujen syönnissä. Olen semmoinen sokerihiiri, että se homma lähtee itselläni lapasesta aivan liian helposti.

Hankinnoista: Pehmoiset yöliivit olen jo hankkinut vanhan kokemuksen perusteella. Ovat ehkä pirun rumat, mutta yölläkin on pakko pitää jotakin liivejä ettei sänky ihan lainehdi maidosta ja semmoinen pehmeä toppimallinen on mielestäni mukavin päällä. Jälkivuotoon ehdotomasti yösiteitä ja jos on herkkä iho (kuten allekirjoittaneella), kannattaa miettiä mitä merkkiä ostaa. Niitä kun joutuu käyttämään sen pari viikkoa putkeen niin kovin "muoviset" saavat ainakin minulla ihon nivusista rikki ja kutisemaan. Ja se ei ole kovin mukavaa kaiken muun lisäksi. Jos mainostus sallitaan, niin vuokkoset-merkkisiä aion hankkia varastoon itselleni, ne on vanhastaan jo hyväksi havaittu eivätkä ainakaan itseäni hiosta niin paljoa kun jotkut muut. Harsoja on hyvä olla läjä ja vaatteita. Apteekista kannattaa hakea jo valmiiksi sinkkivoidetta, ceridal-öljyä, septidiniä, keittosuolaa ja nenän niistäjä. Muista tarvikkeista sitteri on ollut paljon käytössä. Mitään kantoliinoja tai rintareppuja en ole hankkinut aiemminkaan enkä aio hankkia nytkään. Lisäksi olen hankkinut kaappiin hätävaraksi tuttipullon ja muutaman purkin korviketta. Eipä niitä ole heti tarvinnut, mutta jos tulee tarve, ne on lähellä.
 
Joo imetysliiveihin (ja muutenki imetysvaatteisiin) ajattelin tällä kertaa panostaa! Viimeks mulla oli jotkut hm:n halpikset, jotka oli väärän kokoset :notworthy: varmasti siis ihan ok, jos vaan ois oikeen kokoset. Imetysvaatteita ei juurikaan ollu, joten aina piti koko paita nostaa ja sitte katella sitä raskauden pehmentämää mahaa :sneaky: tällä kertaa olen viisaampi (y) ja öisin nukuin viimeks käsipyyhe taiteltuna tiukan topin alle ylivuotojen välttämiseksi ja siltikin niitä tuli ja käsipyyhkeitä meni pahimmillaan 3 per yö. Maidon kerääjä oli myös oiva apu, kun sitä maitoa vaan suihkus samalla toisesta rinnasta kun syötti toisesta :eek: ja pumpulle oli myös käyttöä. Kun lopetin imetyksen, meillä oli pakkasessa 2laatikollista pumpattua maitoa. Ai vähän ylitarjontaa?o_O

Mitä ootte muuten mieltä? Terkkari oli merkannu mun lähtöpainon väärin jonka seurauksena oli lähete sokerirasitukseen. Nyt ku viime käynnillä korjattiin oikea paino, terkkari sano, että koska lähtöpaino oli normaali ni ei oo pakko mennä, mutta lähete sielä kuitenkin on eli voin mennä jos haluan. Menisittekö te? (n)

Täällä on painoa tullu nyt 3kg lisää, viimeks tuli 21kg koko aikana.

diiduska91 ja pötkylä 17+4
 
Rakenneultra täälläkin takana. Pikkuinen painoi 321g, kaikki rakenteet hienosti kunnossa ja aktiivisesti liikuskeli. Kooltaan kuulemma aika pikkuinen viikkoihin nähden, vastasi viikkoa pienempää. La:ta ei kuitenkaan alettu muuttamaan, ultraaja laittoi sen piikkiin että äitikin on pienikokoinen. Neuvolasta laittavat lähetettä, jos näyttää siltä ettei masu kasva tarpeeksi. Jännää, kun mulle on kuitenkin tuota painoa jo tullut ja maha selkeästi kasvanut...

No en stressaa turhia :) Istukka takaseinässä, kuten arvelinkin. Liikkeitä tuntunut niin hyvin jo aikaisilta viikoilta. Niin ja vahvasta poikaolosta huolimatta, mulle voi päivittää listalle tyttölupauksen :love::love:
 
Heippa!

Mulla on onneksi vihdoin paino kääntynyt hieman nousuun. Lähtöpaino oli 54kg, välillä mentiin alle 50kg, Nyt on 51kg. Huomenna on neuvola <3

Äitiyspakkaus meinataan ottaa, niin kuin pojillekkin ollaan otettu.
Maanantaina oli töissä kehityskeskustelu ja siinä samalla kerroin vauvasta. Tuli jotenkin itsellekkin yllätyksenä, että virkavapaa anomukset jne täytyy tehdä jo tammikuun alussa.

Aamulla ei vatsaa juurikaan näy, mutta illalla pömpöttää. Vähän tuntuu pahaltakin, kun kaverit niin ihmettelee mun pientä vatsaa.Ru on kahden viikon päästä, hiukan jännittää. Esikoisella oli vaikea kasvuhidastuma ja pelkään että jos tämä mun pieni vatsa kertoo samasta. Mutta siellä se selviää.

Pippuri ja huomenna rv19 vaavi
 
Moikka kaikille nyt vasta löysin tieni tänne keskusteluun ja mukava onkin ollu lukea samassa tilanteessa olevien kuulumisia :) mulla tällä hetkellä 17+4 ja laskettuaika 30.4. Tällä viikolla oon tuntenut ekaa kertaa pieniä potkuja ja se on ollu tosi ihanaa! Oon odottanu liikkeitä jo niin kauan et oli ihana vihdoin tuntea :)
 
Huomenta.
Kuten aiemminkin olen maininnut en ole stressannut painostani millään lailla. Kävin kuitenkin eilen vaa´alla töissä heti syömisen jälkeen, kengät ja muut vaatteet (ei ulkovaatteita) päällä niin lukema näytti 81.7kg. Pieni kauhu iski painosta, että miten on voinut nousta noin paljon! (Muistin jotenkin, että edellisessä neuvolla olisi ollut 68kg) Onneksi muistini teki tepposet ja paino olikin ollut edellisessä neuvolassa 78.8kg. Eli ei nyt mitään kovin suurta nousua ole tullut kun lokakuun 25. päivä lääkärineuvolassa on punnittu viimeksi. Lähtöpaino ollut kuitenkin 75.1kg 26.8 ensimmäisessä neuvolassa. Painonnousu on tainnut tällä kertaa olla aika maltillista... Viimeksi nousi mielestäni huomattavasti enemmän jo alkuun. Pitää kaivaa jostain edellisen raskauden neuvolakortti esille niin voi verrata ihan mielenkiinnosta. :) Tietysti lähtöpaino ollut korkeampi tällä kertaa (n.10kg) ja painoin synnärille mennessäni 82kg.... Että miten sen nyt sitten ottaa.. Painetaanko tällä kertaa synnärille mennessä 92kg.... :eek:

Tänään on ru... Vähän jännittää. Katselin tota alotusviestin listaa päivittäessä, että meille kenellä on 8.4 laskettuaika on lähes kaikille tulossa tyttö. Saa nähdä tuleeko meiltä yksi tyttölupaus lisää ja siitä tuleekin sitten oikeen tyttöpäivä. Vielä kun kaikki oikeasti syntyisi samana päivänä. :LOL:

Mieskin taitaa tällä kertaa tulla ultraan mukaan. Viime raskaudessa oli puoliksi pakotettuna ekassa ultrassa. (Hänen mielestään minä voin yhtä hyvin kertoa samat asiat sitten kotona hänelle) Tänään hän on pekkaspäivällä ja asioi kaupungissa muutenkin niin ei voi vedota edes pitkään edestakaiseen matkaan eikä työpäivän keskeytykseen. :LOL: Aamulla vielä kysyi, että moneltakos se ultra nyt sitten oli. (y)

Ärsyttää vaan jo valmiiksi kun tietää, että tämä päivä kuluu hitaasti.
 
Hankintalista minkä löysin netistä yhdestä blogista - poistin tästä ne mitä täällä on jo kerrottu. Joku kokeneempi voisi kertoa mitkä näistä on turhia =) ainakin omaan silmään iski tuo matkasänky ja pari muuta

Pinnasänky
Pinnasängyn patja
Vauvanpeitto

Petivaatteita
Unipussi
Reunapehmusteet pinnasänkyyn
Uniriepu
Itkuhälytin

Kylpyamme
Kylpytuki
Kylpylämpömittari
Kynsisakset
Hiusharja
Vanupuikkoja-ja lappuja
Perusvoidetta
Talkkia
Kylpyöljyä
Vauvan pesuainetta
Suolatippoja
Suppoja

Kuumemittari
D-vitamiinitippoja
Rela-maitohappobakteeri tippoja
Bebanthenia

Septidia

Tuttipulloja
Tutteja

Pulloharja
Tuttinauha
Tuttipullon erilaisia imuosia
Äidinmaidon korviketta
Ruokalappuja
Kuolalappu
Makuupussi
Matkasänky

Syöttötuoli
Hoitolaukku
Vaipparoskis
Mobile
Ensileluja
Vaippoja

Kevyt vanupuku/villahaalari
Toppahaalari
Pipoja ja kypärämyssyjä
Töppösiä ja tumppuja
Ensimyssyjä
Kylpypyyhe

Äidille:
Liivinsuojia
Imetyspaitoja
Lampaanvillavoidetta tai bebanthenia
Särkylääkettä


 
Hankintalista minkä löysin netistä yhdestä blogista - poistin tästä ne mitä täällä on jo kerrottu. Joku kokeneempi voisi kertoa mitkä näistä on turhia =) ainakin omaan silmään iski tuo matkasänky ja pari muuta

Pinnasänky
Pinnasängyn patja
Vauvanpeitto

Petivaatteita
Unipussi
Reunapehmusteet pinnasänkyyn
Uniriepu
Itkuhälytin

Kylpyamme
Kylpytuki tarpeeton, selviää hyvin ilmankin
Kylpylämpömittari
Kynsisakset
Hiusharja
Vanupuikkoja-ja lappuja
Perusvoidetta, ei ole välttämätön
Talkkia, voi korvata perunajauholla tiukan paikan tullen
Kylpyöljyä, tämän voi korvata ceridal-öljyllä joka sopii myös kuivan ihon hoitoon
Vauvan pesuainetta, tarpeeton

Suolatippoja
Suppoja

Kuumemittari
D-vitamiinitippoja, ensimmäsen purkin saa neuvolasta
Rela-maitohappobakteeri tippoja, itse pidän turhana "hätävarana"

Bebanthenia

Septidia

Tuttipulloja
Tutteja

Pulloharja
Tuttinauha
Tuttipullon erilaisia imuosia
Äidinmaidon korviketta
Ruokalappuja, ei tarvitse ensimmäiseen 3-6 kk aikana
Kuolalappu, itse pidän turhakkeena, joku toinen taas tarpeellisena

Makuupussi
Matkasänky, jos on vaunut, koppa ajaa pienellä saman asian. Ehtii hankkia myöhemminkin jos tarvetta on

Syöttötuoli
Hoitolaukku, jos on riittävän iso käsilaukku, erillistä ei tarvitse
Vaipparoskis
Mobile
Ensileluja
Vaippoja

Kevyt vanupuku/villahaalari
Toppahaalari, melko turha huhtikuussa
Pipoja ja kypärämyssyjä, Ihan pienelle hankala laittaa kypärämyssyä ja paksu pipokin on varmaan aika turha huhtikuussa.

Töppösiä ja tumppuja
Ensimyssyjä
Kylpypyyhe

Äidille:
Liivinsuojia

Imetyspaitoja, selviää ilmankin, harsoa voi käyttää näkösuojana
Lampaanvillavoidetta tai bebanthenia
Särkylääkettä

Muokkasin tuota listaa, joku muu voi olla hyvinkin eri mieltä ja pitää jotain semmoista minkä itse koen turhaksi, hyvinkin tarpeellisena :)
 
ppiiapauliina: Katos vaan, sama synnytyssairaala ja sama laskettuaika, aika sattuma! Ikäki melkein sama, meillä tosin toinen tulossa. Ollaankohan samaan aikaan laitoksella? :D

Toi lista vaikutti aika hyvälle, pääasiassa ohan tarpeellisia juttuja. Aika paljon sitä onkin hommattavaa o_O matkasängyn virkaa meillä toimitti ekat 4kk vaunukoppa, mutta sen jälkeen meillä on ollu ihan joku bilteman perus matkasänky. Mä oon kokenu hyödylliseksi :) kylpytukea meillä ei oo ollu ikinä käytössä, mutta alkuun se olikin mies joka kylvetti ja hän oli sitä mieltä ettei sitä tarvita. Mä oisin ehkä hankkinu. Itkuhälytintään meillä ei oo ollu, mutta jos vauva nukkuis ulkona, ni sitte toki (y) suolatippoja, suppoja eikä maitohappobakteereja meillä ei oo ollu. Särkylääkkeenä on ollu se oraalisuspensio liuos.
 
ja pitää muistaa, että jos ottaa äityispakkauksen niin siellä tulee:
  • Liivinsuoja, 1 pari, vuotamaton, imukerros mikrokuitua.
  • Kynsisakset, ohutteräiset, hyvin leikkaavat, litteäksi muotoiltu, tylppä kärki, ruostumatonta terästä, turvallinen käyttää.
  • Hammasharja, pehmeät harjakset.
  • Digitaalinen kuumemittari, suojakotelo, paristokäyttöinen.
  • Talkki, 90 g, hajusteeton, väriaineeton.
  • Nännivoide, 30 ml, 100 % lanoliinia.
  • Kondomi, 6 kpl/pkt, luonnonkuminen, läpinäkyvä.
  • Terveyssiteet, 10 kpl.
  • Kylpylämpömittari, valkoinen polystyreeni, neste turvallista rypsiöljyä, ei petrolia, painatus musta.
  • Hiusharja, pehmeät keinokuituharjakset.
 
  • Tykkää
Reactions: Trillian
diiduska91 oho aika sattuma! :D saa nähdä ollaanko samaan aikaa :D
Mulla rakenneultraan vielä kolmisen viikkoa enkä malttais millään odottaa. Jotenki ei osaa vieläkää uskoa todeks saati hankkia mitään ennen sitä. Vaikka järkevintä varmasti olis hankkia pikkuhiljaa ettei jäisi kaikki viimeisille kuukausille. Mutta eiköhän sitä kaiken ehi kuitenki hankkia. :)
 
Heippa kaikille! En ole moneen viikkoon kirjoitellut mutta olen lukenut teidän kuulumisia. Mulla oli koko alkuraskaus sitä vuotoa ja sitä on edelleen silloin tällöin. Nt ultrassa ja samoin rakenne ultrassa kuitenkin kaikki oli hyvin, mutta vuodolle ei ole löydetty syytä. Vaikea on ollut nauttia tästä raskaudesta, kun on ollut niin epävarma olo, että onko kaikki hyvin. Nyt onneksi vuodot on ollut niukkoja ja koko ajan harvenemaan päin :)

Mä olisin kiinnostunut siitä uudesta fb ryhmästä. Siellä tulisi ehkä enemmän kirjoiteltua itsekin. Onnellista odotusta kaikille :)
 
Minäkään en ole kirjoittanut pitkään aikaan. Ehkä fb:n kautta tulis osallistuttua aktiivisemmin. Mulla on edelleen iltaisin valtavaa väsymystä, ja kuvottavaa oloa, jonka oon tosin paikallistanut liittyvän tohon väsymykseen. Me oltiin viikko lomamatkalla, jossa sain nukkua pitkät yöunet ja usein vielä päiväunetkin, niin illalla ei ollut lainkaan paha olo.

Neuvolalääkäri arveli istukan olevan ihan edessä, koska mahan päältä kuuluu vaan mun sykkeet. Ehdin jo hieman säikähtää kun niin kauan jouduttiin sykkeitä etsimään. Potkuja alkoi tuntumaan harvakseltaan viime viikolla ja tällä viikolla niitä on tuntunut jo monta kertaa päivässä. Liikkeiden tuntuminen on saanut vauvankin tuntumaan paljon todellisemmalta. Vauva kun on tuntunut tosi epätodelliselta koko alkuraskauden. Tämä siitäkin huolimatta että mun maha on jo pitkään ollut ihan selkeä vauvamaha. Esikoisen odotusaikana otettuihin kuviin kun vertaa niin reilun kuukauden aikaisemmin maha on nyt pullahtanut.

Tässä juuri miehelle naureskelin, että tämän toisen lapsen kohdalla me ei olla yhtään mietitty, mitä hankintoja pitää tehdä. Uudet vaunut ostettiin kaverilta, mut mitään muuta ei oo hankittu. Joutuu varmaan raasu kulkemaan vaan isoveljensä vanhoissa kamoissa. Meillä on vielä kaikki vaatteet tallella kun en oo saanut aikaiseksi viedä niitä myyntiin.

Minea 18+0
 
Hankinnoista vähän jotain omia kokemuksia. Kannattaa harkita nuhanenän niistoon sitä apteekin nenäfriidaa vaikka se ensikertalaisesta vaikuttaa ehkä vähän hurjalta kun pitää omalla imulla hoitaa niistäminen. Mutta on paljon tehokkaampi vehe kuin semmoinen marketeissa paljon näkemäni pienikokoinen "pumpattavan" näköinen. Meidän tyttö (nyt vajaa 2v) pitää sitä friidaa jopa hauskana, jos siis nenän limakalvot ei ole ihan rikki. Bepanthen on kätevä voide myös tähän kyllä.

Kantorepussa tyttö alkoi viihtyä vasta noin 5kk ikäisestä lähtien. Siihen asti ja siis senkin jälkeen pidin häntä paljon puuhamatolla jossa tykkäsi olla, tai sitterissä joka onneksi myös oli ihan mieleinen. Mutta nyt olen tälle toiselle ajatellut lisäksi jotain rengasliinaa alusta lähtien kokeiluun, kun oletan että hän varmaan haluaa olla paljon sylissä ja olis tosi kätevää muiden puuhien kannalta jos hän siinä viihtyisi. :sneaky:

"Hankintalistalle" suosittelen tosi tosi sydämellisesti kaikille varsinkin esikoisen odottajille imetystietouden tankkaamista jo ennen synnytystä. Esim. Imetyksen tuki ry:n fb-ryhmä on ihan loistopaikka liittyä jo etukäteen. Koska kaikilla ei ensinnäkään imetys lähde sujumaan tosta vaan runsain maitomäärin, ja monilla tulee sitä sun tätä haastetta imetystaipaleellaan. Mä esim. luotin saavani hyvän alun esikoisen imetykselle synnäriltä mutta mm. ihokontaktista siellä ei puhunu kuin yksi hoitaja kerran ja kaiken kaikkiaan musta tulikin sitten osittaisimettäjä (lopulta siitä kyllä oikein ylpeä) vaikka olisin kovasti toivonut täysimetyksen onnistumista.

Jokaisen äidin pitää sitten muistaa hankintalistalle myös se, että luottaa itseensä ja omiin vaistoihinsa, ja että on just paras äiti sille omalle vauvalleen niine ratkaisuineen mitä tekee vaikka kuka sanoisi mitä :love:

Tulipa vähän paasauksen tapaista, toivottavasti ei haittaa :unsure: Mutta minusta niin tärkeitä asioita.

Ai niin, meidän neiti ei ole oppinut vieläkään nukkumaan peiton alla, vaan unipussi on ihan ehdoton. Tai siis ihan pienenä kun ei vielä kääntyillyt niin oli peitto käytössä, mutta se jäi sitten odottamaan aikoja tulevia liikkumisen myötä :LOL:

Toffeetyttö ja hyyppä 18+1
 
  • Tykkää
Reactions: Norbba ja Trillian
Tästä ryhmästä on kyllä valtavasti apua. En osannut ajatella yhtään jostain syystä esim. noita "omia hankintoja" etukäteen, imetysliivejä yms. Hyvännäköiset oli ne Carriwell imetysliivit - tilaukseen laitetaan!

Meillä oli perjantaina rakenneultra, unettoman yön jälkeen meinasin nukahtaa lämpimään tutkimushuoneeseen. Kaikki näytti olevan oikealla tavalla ja poikalupaus
 
  • Tykkää
Reactions: Norbba
Minuakin kiinnostaa kantoliinailu, mutta epäilen omia kykyjäni saada vauva siihen turvallisesti ja mukavasti sidottua :cautious: How to- videot ei taida meikäläiselle nimittäin riittää.. Pitäisi varmaan liittyä johonkin yhteisöön ja mennä perskohtaisesti liinan kanssa jollekin oppiin. Meillä on esikoisen (ja hänen serkkujensa) jäljiltä manduca, joka on kyllä tosi hyvä, mutta miellän sen jotenkin enemmän ulkokäyttöön. Kotona olisi kiva liinailla. Sylissähän nuo ihan pikkuiset mieluiten olisivat aina ja joka hetki :love: Ja kuitenkin, äidin käsille olisi välillä muutakin tekemistä :rolleyes:

Synnytyksestä on alkanut olla ristiriitaisia ajatuksia. Näin jokin aika sitten unta jossa jouduin sektioon ja se oli ihan kamalaa! Edellisen (alatie-) synnytyksen muistot on palailleet mieleen myös, eikä sekään mikään erityisen kaunis muisto ole. Silloin ehdittiin olla salissa vain muutama tunti ja lopussa tuli yhtäkkiä kamala kiire ja hätäkin, ehkä se kiire ja paniikki tekivät kokemuksesta epämieluisan. Vauvakin vietiin heti synnyttyään virvoitteluun ja jäätiin miehen kanssa kahdestaan ihan hoomoilaisina :unsure: Loppu hyvin kaikki hyvin, toivottavasti tämä synnytys olisi kuitenkin mukavampi ja rauhallisempi. Kipu ei pelota.

Bosch 21+0 poks! (takana jo enemmän viikkoja kuin edessä, whaaaaaat????)
 
Hankinnoista: aika paljon ehtii hankkimaan sitten sitä myötä ku niitä tavaroita tarttee. Varsinkin jos ottaa sen äippäpakkauksen niin siinä tosiaan on paljon kaikkea "välttämätöntä". Itse ihan ehdottoman tärkeinä ETUKÄTEEN hankittavina pitäisin näitä:
Pinnasänky (vaikka äp:n laatikollakin pärjää alkuun, tai halutessaan perhepedillä)
Kylpyamme
Turvakaukalo!!!
Vaunut
Imetysliivit ja jonkinlainen rintapumppu alkupingotuksen helpottamiseen
Vaippoja (sekä vauvalle että äitille)

Perus marketti/apteekkituotteita (rasvat, korvikkeet) mieskin voi käydä ostamassa tarpeen mukaan muiden arkiostosten yhteydessä ja muut isommat jutut ehtii hankkia myöhemmin jos tuntuu tarpeelliselta. Näihin ei-niin-kiireellisiin hankintoihin kuuluu mm.
itkuhälytin
Syöttötuoli
Lelut
Kantoliina tai -reppu
(Paljon reissaavalle matkasänky)

Itse myös suosittelen lämpimästi tutustumaan imetykseen etukäteen, ja luottamaan siihen että ne omat rinnat on kuitenkin tarkoitettu sen vauvan ruokkimiseen. Monesti käsketään etukäteen hankimaan korviketta ja tuttipulloja "varmuuden vuoksi" mutta en kyllä näe tätä tarpeellisena. Tai ei ainakaan kovin suuria määriä... Toki joillain imetys tyssää jostain syystä alkuunsa, eikä siitä tarvitse potea syyllisyyttä, mutta paljon imetyskeskusteluja lukeneena olen huomannut että suurin pettymys imetyksen epäonnistumisesta on niillä, jotka jälkikäteen tajuavat, että syynä epäonnistumiseen on ollut lähinnä tiedon puute tai huono imetysohjaus.

Ja toki myös synnytykseen ja synnytystapoihin kannattaa perehtyä etukäteen, vaikka samalla on siitäkin hyvä muistaa, että aina asiat ei mene niinku itse suunnittelee (ei mulla ainakaan todellakaan menny). Vauvan tuloon liittyy kuitenkin niin älyttömästi asioita, joihin ei voi valmistautua, ja jotka yllättää, että kaiken mahdollisen tiedon hankkiminen etukäteen on suositeltavaa! Ja myös vertaistuki (esim. tämä ryhmä tai lapselliset kaverit) on TODELLA tärkeää. Se että on joku jolta kysyä kun ei tiedä. Niitä hetkiä nimittäin tulee loputtomasti!

Ja kaiken tämän paasauksen jälkeen, kuten Toffeetyttökin kirjoitti, tärkeintä on se että luottaa itseensä ja siihen että on paras mahdollinen äiti sille omalle lapselleen ja selviää kyllä kaikesta hämmennyksestä ja vaikeuksista huolimatta!
 
Perjantaina oli ultra missä todettiin kaiken olevan hyvin ja poikalupaus saatiin. Täytyy sanoa, että aika selkeä poika oli. Totesinkin kun anoppi sanoi, että aiempien kokemusten myötä hän uskoo vasta kun näkee, että jos tämä kaikesta huolimatta on tyttö niin sitten tässä raskausaikana pitää mun housuista löytyä vauvalta tippuneet munat ja penis. :LOL: Oli se sen verran selkeä.

Itsellä ihan tyytyväinen olo. Nyt meillä on sitten molempia kaksi tyttöä ja yksi poika. Eiköhän se riitä? ;)
 
Liinailusta vielä lisäisin, että minä aattelin ennen esikoista että sitä tulis tehtyä paljon, mutta eipä tuo lapsi sitten viihtynytkään YHTÄÄN siinä liinassa. Mutta hän on muutenkin sellainen oman tilan tarvitsija, että enpä ihmettele. Toivotaan että tämä kakkonen olisi suotuisampi, kun nyt on vielä se esikoinen yhtä aikaa hoidettavana, niin käsiä tarvii muuhunkin kuin vauvan kanteluun. Mutta siis kyllä sen sitomisen malko helposti oppii, kannatta harjoitella etukäteen tai sillon ku ei oo kiire mihinkään ja lapsi hyvällä tuulella... Ja aluksi auttaa että on joku toinen aikuinen kaverina varsinkin sen vauvan asettelussa. Tärkeetä on myös huolehtia, ettei se liina ole kierteellä mistään, ja selän takaa voi olla vaikea sitä ihan alusi itse tarkistaa, niin ylimääräinen silmä- (ja käsi-)pari auttaa.
 
Hei!
Minäkin ilmoittaudun mukaan ryhmään, olen jo pitkään lueskellut teidän kuulumisianne ja nyt rohkaistun myös itse kirjoittelemaan. Facebook-ryhmästä olisin myös kiinnostunut, tähän palstahommaan en ole oikein vielä oppinut.

Eli 8.4 / Ansk1/ 23 / P-KKS / 1. lapsi
Sukupuolta ei saatu selville rakenneultrassa, mutta np-ultrassa kätilö varovaisesti veikkaili poikaa, vaikka siinä vaiheessa se lienee vielä ihan tuuripeliä. En nyt uskalla itsekään veikata suuntaan enkä toiseen.

Mukavaa alkavaa viikkoa ja tsemppiä kaikille masun kasvatukseen! :)

Ansk1 21+2
 
Viimeksi muokattu:
Tosi hyvä vinkki toi imetystiedon hankkiminen, mä suosittelen myös! Mulla oli ekassa raskaudessa sellanen oletus, että mikäs siinä nyt on, tissi suuhun ja thats it. Mutta ei se sitten tosiaan mennytkään ihan niin. :ROFLMAO:

Norbba ja tyttö 20+3
 
Tiedot muodossa: Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi/synnytys

Tiedot mieluusti jollain värillä korostettuna, niin listan päivittäjä huomaa ne helpommin. Tekstin väriä saa muutettua pisaran kuvasta painamalla.

Odottajat:

(päivitetty 26.10.2016)

26.3.

Trillian / 34 / OYS / 2. lapsi poikalupaus

1.4.
tinjuska / 24 / KAKS / 2. lapsi
Tipsu / 29 / TAYS / 4. lapsi
mansikkavene / 25 / KOS / 1. lapsi
Akkuporakone / 34 / - / 3. lapsi

2.4.
elluka / 25 / TAYS / 2. lapsi
-Käpy- / 31 / HUS / 2. lapsi

3.4.
Mollama / 22 / HYKS / 1. lapsi
eemiliah / 25 / HUS / 2. lapsi

4.4.

Ikuinen laihduttaja / 34 / TAYS / 4. lapsi
poppana92 / 24 / KOKS/ 1. lapsi
Ellie_88 / 28 / SEKS / 2. lapsi
Kakaduu / 38 / OYS / 2. lapsi / tyttöolo / poikalupaus

5.4.
Crabapple / 26 / TAYS / 2. lapsi
Snowmamma82 / 34 / OYS / 4. lapsi
Eveli90 / 25 / TYKS / 2. lapsi

6.4.
Anna_85 / 30 / K-SKS / 2. lapsi
Kipitii / 27 / OYS / 2. lapsi
Karpalo2017/ 27 / LKS / 3.lapsi
Hipppu / poikalupaus

7.4.
tina_hki / 31 / - / 1. lapsi / tyttöolo
rolliakka82 / - / - / 1. lapsi
Joiku / 35 / P-HKS / 2. lapsi

8.4.
Avantasia / 30 / K-SKS / 4. lapsi / tyttölupaus
koovee88 / 28 / - / 3. lapsi
Muikeroinen / 19 / OAS / 1. lapsi / tyttölupaus
Kaumi / 31 / K-HKS / 2. lapsi poikalupaus
Myytta / 24 / JS / 1. lapsi tyttölupaus

9.4.
m.a.m / 30 / HUS / 1. lapsi
Orvokki_ / 25 / - / 1. lapsi poikalupaus
Bosch / 30 / KOS / 2. lapsi
pumpuli15 / - / - / 2. lapsi poikalupaus

10.4.

Äitineljälle81 / - / TYKS / 5. lapsi
Hipppu / 29 / K-SKS / 1. lapsi

11.4.
Iinaelina / 35 / KOS / 2. lapsi
suselii / 23 / K-SKS / 1. lapsi
rriude / 25 / KYS / 1. lapsi

12.4.
Madddde / 27 / TAYS / 1. lapsi
haave31 / 34 / TAYS / 3. lapsi
ailein / 29 / HYS / 2. lapsi
huhtikuinen2017 / 37 / KOS ? / 1. lapsi

13.4.

CaiMike / 34.v / KHKS / 5. lapsi

14.4.
anskubansku81 / P-HKS / 2. lapsi
elanor85 / 31 / TAYS / 2. lapsi
mippis / 29 / K-SKS / 3. lapsi
Korhis / 28 / KYS / 1. lapsi
aurora* / 33 / HUS / 2. lapsi
norbba / 28 / JS / 2. lapsi tyttölupaus


15.4.
kenke / 28/ PS / 2. lapsi
krrrstaa / 23 / NKL / 3. lapsi
Viiu / 35 / KOS / 2. lapsi

16.4.

Sniff / 36 / HUS / 3. lapsi
isabel 32 / 31 / KOS / 2. lapsi
TatjanaL / 28 / MKS / 2. lapsi

17.4.
vauvaonnea / 30 / TYKS / 2. lapsi
Heliaana / 28 / HYS / 2. lapsi
Tinttimaija / 27 / TYKS / 4. lapsi
Noai / 28 / SATKS / 2. lapsi
Lykky / - / TAYS / 2. lapsi
Vupsu / 32 / TAYS / 2. lapsi
Marilliini / 31 / OYS / 3. lapsi
Norppuli / 37 / Hki / 1. lapsi

18.4.

Jaanel / 26 / JS / 3. lapsi
kapinakeiju / 20 / JS / 1. lapsi

19.4.
Reese / 31 / KOS(/H) / 1. lapsi
Ataraksia / 28 / K-SKS / 3. lapsi
Jen81 / 34 / KOS(/NKL) / 3. lapsi
Lumirinsessa / 20 / KAKS / 1. lapsi
Niimak / 38 / KOS / 1. lapsi

20.4.

Friid / 31 / JS / 1. lapsi

21.4.
oskama / 21 / KOS(/H) / 1. lapsi / poikaolo
Emelie85 / 31 / HYS / 3. lapsi
Jose85 / 31 / KYS / 3. lapsi
Syssy^^ / 29 / TAYS / 2. lapsi
Pippuri-83 / 33 / - / 3. lapsi

22.4.

minttumar / 21 / P-KKS / 1. lapsi / poikaolo

23.4.

kamno / 27 / TYKS / 1. lapsi
Nelisa / 25 / TYKS / 5. lapsi
mindalyn / 27 / - / 2. lapsi

24.4.
AnnuLiisa / 29 / TAYS / 3. lapsi
fabula / 30 / - / 1. lapsi

25.4.

Haidih / 32 / HYS / 4. lapsi
vauvatoiveilija / 24 / P-HKS / 2. lapsi
milli06 / 35 / OYS / 2. lapsi

26.4.
Marrasmassu 32 / LKS / 4. lapsi
Toffeetyttö / 36 / TAYS / 2. lapsi
Hymynaama95 / 21 / JS / 1. lapsi

27.4.

Irina79 / -/ HYS / 4. lapsi
Röllineito / 29 / OYS / 5. lapsi
Pichar / - / JS ? / 1. synnytys, kaksoset
papurinsessa / 23 / KOS / 1. lapsi / poikalupaus

28.4.

pion1 / 27 / 2. lapsi
Nalat-84 / 31 / PHKS / 2. lapsi


29.4.
tinzu83 / 33 / TYKS / 5. lapsi

30.4.

diiduska91 / 25 / PHKS / 2. lapsi / tyttöolo
minea79 / 37 / JS / 2. lapsi
ppiiapauliina / 24 / PHKS / 1.lapsi

*** yht. 96 odottajaa ***

Synnytyssairaalat:

E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 

Yhteistyössä