HUHTIVAUVAT 2009 *Elokuussa*

Gardenia en tarkoittanutkaan, että kirpparivaatteet tarkoittais automaattisesti nukkavierua. ;) En vaan ite osaa ostaa mitään kirpparilta ku täällä mun silmiin on iskeny vaan nukkavieruuksia.

Säde, ihanaa ku joku tajuaa! :LOL: Mä olen viel niin hullu, että ostan just paljon sellasia ku koen vähän "merkkivaatteiksi", esim popilta just kaikenlaista... Mut niiden laatu on kyl mahtavaa! :) Melkeen ainoat "perityt" vaatteet mitä oon viittiny Auralla käyttää on just siskolta saatuja PoPin vaatteita ku ne on pesu toisensa jälkeen vaan hyvän näköisiä. Ja siis Hemulin tapaan kaikki vaatteet on jollain tavoin "värikoodattuja". Mietin tarkkaan jopa siis varavaatteet mitä otan mukaan, että nekin on sit asukokonaisuuksia, eikä silleen että jos body likaantuu niin vaihdan vaan samojen housujen kaa toisen bodyn. Mä oon ihan hirvee. :LOL: Ja siis käytän Auralla paljon mekkoja, kun tykkään siitä, että mun lapsen tunnistaa heti tytöksi, ilman että tarvii kysellä tyhmiä. :D Vähän tätä onneks kompensoi nyt se, että mä oon hurahtanu käsitöihin, niin Auralle on tulossa mm. ite neulottu mekko talveksi. Mä arvostan ite käsitöitä, niin niitä on kiva sen takia tehdä.

Musta tuntuu että kompensoin jotenki epävarmuutta äitinä sillä että yritän jotenki "päteä" lapseni laittamisella ja hoitamisella. Mulla on ihan pakkomielle siiitä, että mun on saatava täysimettää Auraa puolvuotiaaksi ja pelkään että jos ne neuvolassa alkaa "suosittelee" kiinteitä aiemmin. Samoin haluaisin osittaisimettää vähintään vuoden ikään asti, mielummin pidempään. Mikään muu muskarikaan ei tullu edes harkintaan ku konservatorio, koska koen sen parhaaksi laitokseksi täälläpäin. Koen myös huonoutta siinä, että oon miettiny että laitan Auran hoitoon "jo" puolentoista vuoden iässä. :/ Onpa kiva kun järki toimii tällä tavalla. :headwall:
 
Mä liityn sit tohon kakkakerhoon! Täällä kans väännellään nykyisin kerran parissa päivässä aikasta isoja satseja.. :LOL:

Meillä isi saa kyllä kans parhaat naurut.. oon miettiny ihan samaa kun Säde, et oonko mä ton lapsen mielestä niin tylsää seuraa että oikein riemu repee kun isi tulee kotiin.

Mulla on kans pakkomielle pukea Konsta värikoodatusti. Kaiken pitää sopia yhteen, vaikka oliskin vanhaa tai käytettyä. Yks päivä sanoinkin Konstalle, että sun stylisti on tainnu olla lomalla (isi oli valinnu vaatteet, jotka ei sopinu yhtään yhteen...)
Ostin eilen ekaa kertaa varmaan puoleen vuoteen itselle vaatetta. Oli kyllä kiva saada jotain uutta itsellekin =)

Meillä alkaa kans viikon päästä Konservatorion muskari. Miehen isä halus välttämättä, että Konsta viedään sinne muskariin ja lupas maksaa lystin. Mikäs siinä.. aika suolasen hintasta on vaan se lysti, 96?/lukukausi. Olis kelvannu joku kansalaisopiston muskarikin meille.

Tää lähtee nyt asioille. Ikeaan ja sen semmoista!


 
AAM
Laala :) emmä ainakaan mtn ottanu pahasti jos sitä tarkoitit noista vaatejutuista... kyllä mä siis tsiigaan mitä tytön päälle laitan mutta emmä niin "koordinoidusti" osaa pukea varmaan... kunhan nyt on suht sopivat vaatteet, värienkin puitteen, mun muotitajuni on niin :headwall: :D = ei hajuakaan :LOL:

Huomenna babybio :wave:

Lekurissa käyty kilppariprobleeman takia ja määräs röntgeniin ja verikokeisiin.. katsotaan aamulla jos ehdin niin käyn labrassa ja ti on aika röntgeniin.. mut senkin mielestä oli turvonneen näköinen kaula/kurkku.

HAH Päästiin sinne babyafroon mutta kaverini ei päässyt samalle tunnille jos joku ei tee peruutusta.. :|

Manna tuntuu joo että nää ukot on välillä niin poikki jos yksin joutuvat katsomaan lasta/lapsia.. :whistle: ja me ei IKINÄ olla poikki kymmenen tunnin jälkeen, plus imetykset päällä :kieh: mutinaa: "mitään hampaankolossa".. sellaista se on vähän mihin on tottunut, vauvakin testaavat isipappojaan vähän että onko ne samalla taajuudella :D hyvä niinkin, vähän saadaan mekin respectiä "työstämme" ettei luule että vauvahoito ihan mitään lastenleikkiä ole.. !!

Jeps nyt ruokakassit purkamaan.. first things first ;)

Aam & ansku
 
Alkuperäinen kirjoittaja SädeI:
Miten muuten muilla, kuka saa parhaimmat naurut ja hihkasut aikaseks?[/b] Mä oon varmaan Lupusta hirmu tylsä ( :( ), ku se nauraa aina isäänsä mut mulle tosi harvoin vaikka kuinka yritän. Hymyilee kyllä, mut sellaset naurukohtaukset se säästää isälleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ruttana:
Meillä on tuo neiti alkanut hekottamaan ihan kunnolla ääneen ja suurimmat ja ihanimmat naurut saa isosisko. :D
On se vaan niin ihanan kuulosta. :heart:
 
Meijän Elli on löytänyt kielensä =) Kokoajan näyttää sitä ja kieli on ulkona. Ja suloinen pieni kieli se onkin.

Auts, mulla on koko päivän krampannut mahaa. Mitähän lie, kurja olo jokatapauksessa.

Nappi1984 arvokas teillä tuo muskari. Meillä se on 19? syksy ja kevät.

Meillä on suurinosa vaatteista saatuja. Käytettyjä siis. Osa sitten uusia.
Kunhan ovat siistejä, suht ehjiä ja sopivia. Sekä tietysti keliin sopivia.
Mutta kyllähän sitä itsekkin tulee ihmistenilmoille lähtiessä katsottava vähän mitä lasten päälle laittaa. Kotona ei sitten ole niin justiinsa....

Elli paralle on nyt vähän sattunut. Meijän koira nuolaisi tyttöä poskesta. Ei oikein neiti tiennyt itkeäkkö vaiko nauraa.
Ja tänään kopsahti isoveikan kanssa päät yhteen. Itkuahan siitä tuli. Mutta mamman sylissä unohtui nopsaa

Ruttana, ei meidänkään kirpun suuhun se Bite&Brushin pureskelu osa vielä mahdu. Mutta vähän sinnepäin. Eikä tyttö vielä edes itse ota leluja käteen ja vie suuhun.
Mutta vähän on sitä jo jäystänyt. Ja jospa siitä olisi enemmän iloa kun tyttö kasvaa. Näppärältä kapistukselta vaikutta.
Varsinkin kun kestää keittämisen ja pureskelun.

Asuntokuumetta täälläkin. Omakotitalo etsinnässä, mutta täällä ei yksinkertaisesti ole myynnissä nyt mitään varteenotettavaa. Ei ole ollut pitkään aikaa.
Rakentaa on varmaan pakko jossainvaiheessa jos ei ala ennen löytyä. Mutta hyvä meidän on tässäkin. Joten ei aleta niin aikaanvievään hommaan ennenkuin lapset ovat vähän isompia.

Öistä, Elli on nukkunut taas ihan hyvin. Mutta ei sitä silti montaa tuntia saa yössä nukuttua.
Meidän poika menee unille kahdeksän jälkeen. Mutta likat kukkuuvat yhteentoista, välillä pisempäänkin.
Tytöt nukkuis sitten aamulla pisempään. Mutta poika taas heräilee kuuden pintaan.

+ tietty siinä välissä pitää syöttää vauvaa.

Noh, meneehän se. Mutta miehen kanssa ei kyllä kahdenkeskistä aikaa tule vietettyä ( tiedätte kyllä )
Huoh, onneksi mulla on maailman kärsivällisin ukko tän asian suhteen.


Jaahas, vissiin syksy tullut kerran ei enää saa vain löhötä rennosti kotona vaan menot alkaa.
Ny perjantaina olis Ellin 5kk neuvola. Sitten lähdetään viikoksi reissuun.
Sitten olisi maanantaina esikoisella lääkärintarkastus. ja tiistaina puheterapeutin arviointi.. Loppuviikko vapaata. Sitten esikoisen perhekouluun tutustuminen ja haastattelu. Se viikko ollaan taas reissussa.
Sitten alkaakin koko loppuvuoden menot. Maanantaina kaikilla kolmella muskari ( ja tottakai eriaikaan ) tiistaina isommilla lapsilla jumpa. Ja keskiviikkoisin esikoisen perhekoulu ( Hällä siis ikää pian 5v ja ainakin ylivilkkaus/motorista levottomuutta ehkä jopa adhd) Loppuviikko voidaan ottaa sentään vähän rennommin. Ja tuolla perhekoulussa käyttää iskä neidin, ei tartte mun jokapaikkaan mennä.

Eipähän tule ainakaan hautauduttua kotiin neljän seinän sisälle.

Ja mie onneksi enemmänkin piristyn vain syksyllä ja jaksaa puuhailla enemmän.


t: mahakipuinen Solina ja Menninkäinen vielä hetken 4kk
 
Heips,
parhaat naurut saa aikaan äiti :heart:,jaetun kakkossijan saa molemmat mummut ja pappa.rasmus naureskelee ääneen vieraillekkin tosi paljon,varsinkin ikä ihmisille :D oikein mummohurmuri.

vaatteet on meillä käytettyjä, kirpparilta ja esikoisen vanhoja..mä en niin hirmusesti katso mitä päälle tulee puettua arkena , on jo saavutus päästä ilman huutoa ulos noiden kahden kanssa :D tietty jos lähdetään kyläilemään niin koittaa jotain vähän yhteensopivampaa laittaa päälle..ja kuten napilla niin kyllä täälläkin huomaa eron kun mies pukee lapsia.

Aam toivottavasti turvonneen kurkun takana on jotain ihan harmitonta ja toivottavasti myös solinan mahakrampit menee pian ohi (oot ihan tarpeeksi muutenkin kipuillut) :hug:

manna me käydään jumpassa hettoniemessä (ladylinella) mä käyn siellä muutenkin jumppaamassa, joten toi babyjumppa kuuluu siihen samaan pakettiin..ja se on torstaisin, joten meitä ei babybiossa näy.

yötuhisija-puhisija löytyy meidänkin pinnasängystä :D yösyötön jälkeen on pakko siirtää takas omaan petiin kun se pyörii,hyörii ja önisee välisssä niin ei mulla nukkumisesta tule mitään.masullaan nukkuu meillä nykyään.kääntyy siis itse vaikka nukahtaiskin selälleen.OIH!ja eilen nukahti niin ihanasti masulleen peffa pystyssä ja paukutteli mokoma :D :heart:

ja varpaat löytyi vkko sitten.ja korvia kaivelee kovasti.
eips muuta,
tutsa ja rasmus

 
Parhaat naurut tulee meillä ehdottomasti pojan mahaa päristellessä. Mutta kun mokomasta hekottelusta tulee aina hikka! Ja sitten naurattaa vielä enemmän!

Meillä oli tänään 4kk neuvola ja strategiset mitat 7600g/68cm/43cm :) meidän iso poika <3

Huomenna pitäisi viedä päivähoitohakemus vetämään.. Tuntuu ihan hirmuisen haikealta :(
 
moikka!

taas tää mamma on katki mut mitäs järjestin itelleni liikaa ohjelmaa :whistle: eka kolmen tunnin vaunulenkki yhen mamman kaa (no, siin oli pari imetystaukoo mut silti tuli pitkästi käveltyä ), sieltä suoraan polttarisuunnitteluun kamppiin ja sit vielä kavereitten kaa kahville, kun nyt keskustassa sopivasti olin :saint: huomen sit babybioon jottei vaan käy aika pitkäks :D

naurut meillä saan minä :heart: elsa on ehkä muiden kuullen pari kertaa hekotellut mutta äiti saa joka päivä ihanat hekotukset!! mutta kyllä mä toooosi paljon ton naperon kaa oonki ja kaikenlaista kivaa puuhataan päivittäin ja kova olen myös hauskuuttamaan elsukkaa, tai osaan kai olla vaan sopivan hölmö kun elsaa niin naurattaa...

vaatteet on meillä myös värikoodattu eikä mies saa valita vaatteita, ei kestä mun tyylitaju ton ukkelin valintoja eikä se muutenkaan osais sopivia valita :whistle: :D mut mä kyllä yhdistelen merkkikamaa (lähinnä lahjaksi saatuja), käytettyjä ja halpiksia (jälkimmäist mun ostamia). en vaan osaa ostaa vauvalle kallista kun tietää et max 2-3kk menee päälle. esim pop:n yöpuvut jotain 25e, haloo... :eek: mut tutta on musta aika hyvä hinta-laatu-suhteessa, ei nyppäänny, on pehmeitä mut ei liika kalliita, et sitä merkkiä on tullu nyt osteltua.

hyvä et aam pääsit kilpparitutkimuksiin, toivottavasti ei nyt mitään vakavaa olis :| kuin myös toivon ettei solinan vatsakivut ois merkki mistään vakavammasta, vastahan sua leikeltiin...

tutsa kiitos jumppavinkistä! saas nähdä päästäskö iteki sinne joskus, ainaki jos ei jäseneks tarttee liittyä tuon takia. suosin ite fixiä ku se on meidän ostarilla mut ei toi hertsika myöskään kaukana ois.

tuntuu muuten teidän konservatorio muskaritki aika halvoilta... :whistle: meinaa meidän vauvauinti maksaa 65e per KUUKAUSI :/ mut on se niin ihanaa, elsukka kiljahtelee innosta siellä, ettei raaski kyllä lopettaa. tuntuu et tarjoo niin kokonaisvaltaisesti elämyksiä naperolle :heart: ja just tämmösiin "kivalta tuntuviin juttuihin" me törsätään muuteski, et tää on ehkä enempi tosiaan meidän perheen juttu kuin esim merkkivaatteet.

sit avautuminen: mun hyvä ystävä menee lokakuussa naimisiin ja on vannottanu mut varaan ko päivän jo aikaa sitte. no, tänään sit ilmottaa ettei lapset oo tervetulleita juhliin ja et "sulla on sitte kuukausi aikaa opettaa elsa pullolle". voi elämä, ihan niinku en ois yrittäny aiemmin ja että just hänen juhlien takia siihen alkasin nyt toista pientä väkisin pakottaa :headwall:. taitaa jäädä juhlat väliin vaikka harmittaa ku sinne tulis niin paljo hyviä ystäviä opiskeluajoilta ym joita en oo ehtiny sattuneesta syystä nyt viime aikoina nähdä. mut en viitti lähtee sinne heidän juhliaan "pilaan" viemällä sinne nyt sitte yhen (muuten aivan älyttömän söpön :saint: :heart: ) vauvan :headwall: :(

joo, jos vääntäytys sänkyyn, huomenna kuiteski meidän perheelle aikanen herätys ku sinne leffaan tullaan :D sii juu!! ja mä taidan kans tulla sille kakkaosastolle, neiti kakkaa vaan joka toinen päivä ja aina aamupäiväsin ja arvatkaas vaan onko huominen taas se päivä...

t. manna + elsa lähes 4kk ja 3vkoa :heart:
 
MOI ÄISKÄT :hug:
en oo unohtanu teitä, vihdoin oikeestaan aikaa tulla etsimään pino, ja kertomaan että hengissä ollaan, on ollu tää muutto, ja uudet kuviot, kaikki on menny enemmän kun hyvin, mitä nyt esikolla 2.5v JÄRKKY uhma jatkuu..

pokkuneiti on KILTTI, siis äärimmäisen tyytyväinen neiti, pieni kylläkin..mutta jäntevä, menny jo kolmatta vkoo mahalleen, siitä selälleen, ja raukka tajuamattaan menee ympäri olkkaria :D
niin pitkä ketju et pätkissä saa kelata läpi!!!! kun ois joskus sitä aikaa vaan :ashamed:

meillä myös emäntä löytänyt kiljumisen ja ääntelyn ilon :) ja niin kova tyttö nauramaan, herääkin hymyileen, tosin jos maito venyy, niin sit parahdetaan!!

ollu varmaan puhe, mut kysyn ny että miten ootte kiinteitä alotellu? meillä menee maitoa niin paljon, joten velli alotettiin 2 vkoa sit maidon lisäksi, ja nyt annoin pottua kokeeksi tänään muutaman lusikallisen..johan tuo 28 pvä täyttää 4 kk:tta :heart:

mutta maisemissa ja koitan palata kuvioihin taas!!!

- nannuli ja "emäntä"-
 
Huomenet ja kiitos. Kyllä tuo maha tuntuu vieläkin vähän oudolta. Mutta jospa se päivän mittaan helpottaisi. Mä alan olla jo hysteerinen kun mahassa tuntuu pikkaisenkin jotain outuoa. Kokoajan sellainen fiilis että pitäisköhän varuiksi käydä lääkärissä. Mutta järki sanoo että jospa se menisi ohitse.

Naurut, kyllä se taitaa meidän neidillä olla äiskä joka saa ne aikaiseksi. Varsinkin kun mamma uhkaa pussata ihan litimäräksi..... Iskälle ja sisaruksille myös vähän. Vieraille ei missään nimessä. Lähinnä itketään tai ollaan vakavalla naamalla vierastamisen takia.
Meidän esikoinen on mahtava. Uhkaan välillä syödä Ellin suihini kun on niin mahottoman ihana. Esikoinen on sitten alkanut leikkiä vauvan kanssa tätä samaa leikkiä. Mutta muistaa aina ensin selittää että vauvoja ei oikeasti saa syödä, tämä on vain leikkiä. :LOL:


Tosi kurja juttu Manna nuo häät. Varmasti harmittaa.

Ja mua harmittaa vauvauinti. 6kk ikään mennessähän se pitäisi saada aloitettua ja mä niin tahtoisin alkaa käydä siellä. Mutta, meidän oma uimahalli on edelleen remontin takia suljettu. Ja olin sitten tuonne naapurikaupunkiin yhteyksissä että josko siellä voisi harrastuksen aloittaa. Niin sielläkään ei ole uinti vielä alkanut. Tän kuun lopussa vasta ilmoitetaan aloittamispäivät. Toivottavasti sen kerkiäis aloittaa.... Mut pahasti alkaa tuntumaan siltä että Elli on kohta liian vanha siihen :eek: :(


Nannuli, kiva kuulla sinustakin. Pakko udella heti että minkä kokoinen teidän pieni on?

Kiinteitä ei olla me vielä aloitettu. Taitaa mennä sinne 6kk ikään ennenkuin edes aloitetaan. Kun nyt lomaillaankin tässä möksällä ja mummuloissa niin turhaa sähellystä olis vain niiden kanssa. Kattoo sitten sen jälkeen jos ne jaksaisi aloittaa kunhan arki alkaa taas.


Jaahas,joku kaunotar kuikuilee mulle tuosta vierestä....


t: Solina ja Kaunotar vielä muutaman päivän 4kk
 
Meillä neiti on nauranut ääneen vain muutamia kertoja. Pitää olla jotain tosi tosi erityistä, et nauraa ja se sama juttu ei käy sit ku muutaman kerran. Äidin mielikuvitus on koetuksella :LOL: No, mutta sen ihananpaa se tietysti on ku harvoin kuulee niin ei mistään kyl tuu niin hyvälle tuulelle kun niistä naurun kiljahduksista.

Mä kans tykkään pukea neitiä värikoodatusti. Mun suosikkeja on ollu NameIt:in vaatteet, must se Skanssin liike on joteski niin ihana ja sielt tulee usein ostettua jotain pientä. Pitäis varmaan pikkuhiljaa ostaa jotain syksyäkin ajatellen, nyt meil ei oo ku lähinnä kesävaatteita. Kasvu on niin hurjaa, et seuraavaks saa ostaa sit jo 68 kokoisia nuttuja.

Yöt rauhoittu tyynyjen avulla. Pistin selän taakse ja eteen niin nyt ei neiti pääse kääntymään masulleen ja rauhoitti selkeesti yöuniakin.

Meillä mennään myös edelleen täysimetyksellä ja ajattelin et jos ainakin sinne 5kk asti. Toivotaan et maito riittää.

Ärsyttää toi hitsin possuflunssa, kun siit toitotetaan jokapuolella. Uskaltaaks täs nyt sit enää mennä mihkään kauppakeskuksiin vai pitääkö oikeesti miettii et minne pienten kans voi mennä? Miten te ootte meinannu? Ei sitä nyt oikeen kotiin kaan voi linnoittautua. Mulla on vaan paha vika, et kaikki taudit/pöpöt kauhistuttaa ja reagoin niihin ehkä vähän turhankin herkästi.

Jaahas, neiti jatkaa viel päiväunia joten nyt pitää hyödyntää aika hyvin ja mennä siivoamaan.
 
Huomenta..tai ehkä paremmin päivää jo :whistle:

Meillä oli eilen ekaa kertaa muskari.Oli isänsä kanssa siellä ja hauskaa oli heillä ollut..heti opettivat mulle kaikki leikit mitä olivat siellä oppineet.Eli suosittelen,nooa ihan nauro ääneen joillekin leikeille niin kovasti tykkäs.
Niin ja mekin käydään konservatoriossa kun se oli vaan 5-10 euroa kalliimpi kuin muut (105 e) eli täältä ei kyllä löydy niin halpaa muskaria kuin Solinalla :eek: Sen takia ei viittitä vauvauintiin enää mennäkään kun tulee vä'hän liian kalliiksi :whistle: paitsi täällä noi vauvauinnit on niin täynnä että tuskin enää päästäiskään...

Naurut Meillä iskä ja äiti naurattaa yhtä paljon.Kutittaminen naurattaa aina ja illalla kätkätetään lähes kaikelle mutta niin myös kitistään lähes kaikesta (lue:väsynyttä meininkiä :D ) Ja jos joku asia on vähän hauska niin sitten täästetään sellanen matala ja lyhyt "hehe"... :LOL: :heart:

Vaatteet Meillä käytetään uusia,saatuja ja kirppikseltä ostetuja eli kaikki käy.Ja mä kuulun myös niihin kenestä on sulaa hulluuttaa ostaa hirveetä vauhtia kasvavalle vauvalle kalliita vaatteita mutta ei ole siis mun pussista pois jos joku näin haluaa tehdä :D
Musta on aina hauskaa jos mies pukee vauvan kun sieltä tulee niin hassuja yhdistelmiä (usein myös lapaset sukkina :LOL: ) Mä en tajua mun miehellä on kuitenkin ihan hyvä tyylitaju kun pukee itseään niin miks se vauvan pukeminen on niin hankalaa :whistle: :xmas:

Ostin eilen kirppikseltä parvekkeelle kunnon retrovaunut..emmaljungan kai 89-vuoden yhdistelnät sellasta harmaata tekonahkaa vaan 8 euroa ja melkein uudenveroiset paitsi renkaat... :)
 
possuflunssasta Mä en oo/aio mitään erityis"toimia" tehdä..Koska se kyllä tarttuu meihin jos on tarttuakseen vaikka käyäs vaan ruokakaupassa.Ja mun mielestä sen ympärillä on ihan turhaa hysteriaa mutta kyllä muakin pelottaa pikkusen puolesta kun ovat vielä niin pieniä.. :/
 
hemuli, täällä meidän naapurissa on myynnissä pari kämppää - eivät myy aktiivisesti, mutta tiedän, että on suunnitteilla koko ajan.

Leffa oli tänään yllättävän hauska, vaikka olikin niin tyypillinen jenkkihömppä. Mieskin rentoutui :) hehhee.

Oon lukenut kaikki, mutta en pysty kykene kommentoimaan! :) Tikru edelleen valvottaa yöt ja kiinteitä ei olla aloitettu. 5kk neuvola ensi viikolla, katsotaan, miten on kasvanut ja sitten sen mukaan mietitään.

-k&p-t
 
Moi pitkästä aikaa :wave: En muista olenko kirjoitellut montaakaan kertaa poitsun syntymän jälkeen... :ashamed: Aika ei vaan riitä jokapaikkaan, vajaa 2v esikoinen vaatii oman aikansa.
Lukemassa oon kyllä aina silloin tällöin käynyt, nyt kesällä en aktiivisesti kun on ollut lomareissua yms. En siis yritäkään alkaa kommentoimaan kellekään, liian kova homma :)

Meillä poitsu on rauhallinen tapaus ainakin yleensä, yöt on alusta lähtien nukkunut hyvin. Päikkärirytmi on nyt kesähelteillä ollut ihan kadoksissa mut onneks säiden viilettyä unet on pidentyneet ja parantuneet. Kapalo on meillä ollut todella kovassa käytössä! Poistu nukkuu kolmet päikkärit ja illalla menee nukkuun n klo19, herää yöllä syömään 02-03 maissa ja sit nukkuu aamuun jotain klo06 asti. On hetken hereillä ja viimeistään klo8 menee sit jo ekoille pitkille päikyille. Puoliltapäivin toiset pitemmät päikyt ja iltapäivästä 16-17 maissa puolen tunnin unet. Tissimaito on riittänyt ainakin tähän asti, kiinteät ajattelin aloittaa joskus 5 1/2 kk iässä niinku esikoisellekin. Nyt on viikon verran nukkunut pinnasängyssä, nukahtaa sinne kapalossaan tyytyväisenä itsekseen (yleensä..). Tähän asti on siis nukkunut mun vieressä. On meillä ollut pojan kanssa murhettakin, sairaalassa on rampattu tutkimuksissa eikä mitään varmaa tietoa ole saatu vieläkään :( Toivotaan vaan parasta!

Hymyjä ja nauruja tulee todella usein, iloinen vauvali! Kamalasti pungertaa nyt itseään ylöspäin sylissä ollessaan ja selällä ollessään yrittää kääntyä mahalleen mut ei ole vielä onnistunut.
Hoikanpuoleinen poika on, ja pitkä. Nyt laitoin yöksi 68cm puvun ja hihat ainoastaan oli hieman pitkät. Edellisneuvola oli silloin 3kk iässä, täällä säästetään ja vähennetään neuvolakäyntejä. Seuraava on 5kk iässä joka on siis vajaan kahden viikon päästä. Eli tarkkoja mittoja ei tiedetä, pääasia että kasvaa ja kai se kasvaa kun vaatteet jää pieneksi =)

Kiva lueskella teidän juttuja vaik en itse aktiivisesti mukana kirjoittelekaan.
 
Ventti ja Kadak: suurkiitos asuntovinkeistä! Viitsittekö laittaa yksärinä jotain lisätietoja? Tultiin taas kerran hukkareissulta yhdestä näytöstä. Ihmisille pitäisi kertoa, että ei kannata paistaa kalaa kämpässä just ennen kuin sinne tuuppaa väkeä ostoaikeissa. Eikä se ollut sen asunnon ainoa epäkohta.

Kiitos myös pk-seutulaisille leffaseurasta! Bullokki-filmin juoni oli just sopivan yksinkertainen, että pysyin kärryillä, vaikka Liljan kanssa riitti tekemistä, kun se karjui väsymystään. Otan milloin vain väsyräkyn mieluummin kuin sen viikon pantatun kakkalastin. B)

Meillä saa isä irrotettua parhaat röhönaurut -- itse asiassa se kuulostaa joltain yskähtelyn ja haukahtelun välimuodolta. Mutta äiti saa kyllä aurinkoisimmat hymyt.

Hemuli ja Lilja
 
AAM
Kiittää myös seurasta pklaisia :) :wave: Oisin halunnut kaffille mutta mulla tuli niin törkeän huono olo leffan jälkeen ettei erkkikään uskoa :( hyvä kun että bussissa pysyin tolpillani.. nestevaje se oli, litkin himassa vettä varmaan puoli litraa kättelyssä kun tulin ovesta sisään :headwall: Siis tää käy aina mulle ! olen oikeesti tosi huono juomaan.. niinkuin huomaatte.

Tulipa tässä mieleen että mitän on tapahtunut mamma-1, iitaselle, talvitielle, jj:t:lle, Nellahille, vaavelille.. yms ? :| kertoilkaapas kuulumisia välillä.. =) jos käytte edes lukemassa enää :wave:

Jeps nyt sänkyyn huomenna mulla se verikoe aamusta mummojen kanssa labraan jonolle ja sit ip:llä tuleekin mutsi ja faija käymään tervehtimään kersoja.. :)

Yötä arvot rouvat ja neitit :D !!

Aam & ansku kohta 4kk
 
Ai niin, mä tässä just katselin lähiseudun jumppa yms ohjelmia, löytyy useita eri muskareita ja äiti-vauva jumpparyhmiä. Mutta onkohan se vähän liikaa, jos on maanantaina muskari, torstaina vauvajumppa ja sunnuntaina vauvauinti...oon aina vähän ihmetellyt perheitä, jotka raahaa lapsiaan moneen eri harrastukseen tosi pienenä ja nyt oon lankeamassa samaan itse :LOL: Ja kalliiksihan toi tulee, toisaalta yksi kuukausi vauvauinnissa maksaa saman verran kuin koko syksyn muskarit ja melkein saman kuin koko syksyn jumpat...isi ei kyllä pääse mukaan kuin tohon vauvauintiin. Työväenopistolla olis iltaisinkin muskareita tässä ihan lähellä, mutta ehkei se mies innostu siitä.

Kauniita unia, me varmaan kukutaan taas yhteen ja sitten imetetään ja imetetään ja imetetään...

PS. hemuli, meillä kakat tuli heti leffan jälkeen ja meni sitten minunkin mekko pesuun :)
 
kiitos pk-mammoille leffa- ja kahviseurasta =) kyllä oli hienosti kasvaneet ja kehittyneet kaikki vauvat :heart: ei auta mun vauvakuumeeseen yhtään. ja aam:lle varataan ens kerralla iso vesipullo niin pääset kahvillekin :D

kadak samaa miettinyt minäkin että uskaltaisko vielä muskarin ja vauvajumpan ottaa harrastuslistalle?? :/ niin tekis mieli mutta oisko se vauvalle sit liika rankkaa?? voihan sitä tietty kokeilla ja jättää sit vaan pois jos vaikuttaa vauva väsyneeltä. kaikki nää uinnit, muskarit ja jumpat vaan kuulostaa niin ihanilta ja ainakin uinnista on elsukka kovasti innoissaan. tosin mies sano et "et kyllä vie elsaa muskariin ainakaan, saa heti traumoja kun on ryhmän huonoin"... :D me siis totaalisen epämusikaalisia vaikka kyllä elsa silti mun tuutulauluista MUN mielestä tykkää :saint:

gimli ja nannuli kiva kuulla teistä :wave: ja kiva kuulla myös et joku meidän juttuja lukee taustallakin :D

ainiin, elsan varpaat löysi tänään tiensä suuhun et nyt siellä on sitte kaks kättä ja varpaat :p -->pikkasen alkaa olla ahdasta :whistle: ja kuolaa riittää... taitaa tulla kohta myös ylös hampaat, sen verta on ien sieltäkin kova. oi ei... miten mä sit imetän kun on naskaligiljotiini valmis?? :eek:

joo, jos nukkumista harkitsis kohta... musta tullu tämmönen yökukkuja nykyisin kun niin myöhään aamulla elsan kaa nukutaan |O rauhallisia öitä kaikille, erityisesti kadakille :hug:

t. manna + elsa 4kk ja 3vkoa
 
Huomenia!
Lainahöyhenissä kulkee meidänkin neiti eli kierrätyksestä saatuja, kirpparilta ostettuja ja jonkin verran uusia vaatteita.Sain tuttavilta takaisin jopa meidän esikoisen 19 vuotta vanhoja kamppeita ja olivat vielä ihan käyttökelpoisia.
Eli vauvan vaatteet on kestäviä.prismassa oli ihania raitapöksyjä mutta niissä on aina ikävän tiukat ja leveät kuminauhat vyötäröllä.ja yllättävän vähillä vaatteilla pärjää vauva, siis pienellä vaatevarastolla.meillä kun on tuo kakkaaminenkin loppunut, nyt on viides vuorokausi kakkaamatta.. :( Minä arvostan vauvan vaatteissa mukavuutta ja käytännöllisyyttä enemmän kuin merkkiä.Käyttämättä jäävät vaatteet esim. mekot, jotka kiertyvät tuhannelle solmulle kun vauvaa pyöritellään sylissä.
maidoton dieetti mulla kohta viikon ollut mutta ei taida olla mitään vaikutusta.tytölle näkyy kyllä tulevan eka hammas,liekö se valvottanut liki kaksi kuukautta..
Tyttö on kasvanut ja kehittynyt hyvin; mahalleen pyörähtää ketterästi ja yrittää jo ryömiä.Soseista suostuu syömään peruna-porkkanaa ja sitä meneekin ihan mukavasti.Muutenpa onkin edelleen rintamaidolla ja tuttia ei kelpuuta.sormia imee nukkumaan mennessä, mitenkähän sitä talvella pikku käsi tarkenee vaunuissa,nytkin piti eräänä viileänä aamuna ottaa tumppu pois kun ei nukkunut ilman sormen imemistä.
Yöt tosiaan on edelleen levottomia mutta saan nukuttua aina jossain välissä sen verran että ei väsytä paljoa.Nukun siinä samalla kun tyttö nukkuu tississä.On jo rinulit venyny sen verran että pääsen jo melkein selälleen vaikka tyttö imee =)

mature ja tyttö ylihuomenna 4 kk
 
Mä oon kans miettiny noita harrastuksia, mut lopputulos on se, että me alotetaan ainoastaan muskari, ja sit ku raaskin jossain vaihees jättää Auran yli tunniks isänsä kaa kahdesaan (kai Aura jo pärjäis, mut minä en), niin aloitan ite jonkun vauvattoman jumpan, tai vaihtoehtoisesti ihan vaan lenkkeilyn. :LOL: Mulle tulee sellanen olo että yritän hirveesti "suorittaa" vauvan kautta, jos aloitan sille tsiljoona harrastusta. Mun mielestä yks rakas harrastus on parempi ku monta rasittavaa. Mut se on tietysti vain mun mielipide. Ite vaan oon soittotunteja antaessa nähny miten monet vanhemmat jatkaa sitä "suorituselämäntapaansa" lapsiinsa, ja esim mulla oli sellanen oppilas jolla oli viis muutakin harrastusta, plus koulu päälle ja osa harrastuksista oli urheilujuttuja missä oli useammat treenit päällä. JA kuitenki lapsella ei ollu ku 10v ikää (lapsi ite sano että haluais ainaki puolet harrastuksista lopettaa, mut vanhemmat haluaa et jatkaa). Ite kuuluttaisin kiireettömän vapaa-ajan perään enemmän kuin sen, että kauheesti "kehitetään" lasta joka suuntaan.

Täällä ollaan kipeenä, ei onneksi Aura, vaan minä, mut ei oo kauheen hehkeetä olla ite kipeenä ku pitäs jaksaa vauvaa hoitaa kuitenki, eli ei saa lepoa oikeastaan kuitenkaan. Onneks mies tuli jo töistä, pitää puolikkaan vapaan tänään, tekee ehkä ens viikolla takaisin, niin mä saan levätä, ja hän hoitaa Auraa muuten, paitsi tietty imetykset mä. ;) Ja siis miks tarvitsin miehen kotiin, niin Aura sai tänään Rota-rokotteen toisen osan, mä en halunnu tietenkää mennä sinne rokotetutkimuskeskukseen (whatever), ettei sit kaikki siellä tänään käyvät oo kohta tässä samassa flunssassa....

Et sellasta, eilinen vauvakino oli ainakin turussa ihan kiva. :)

Laala ja Aura 3kk 16pv
 
Hyvällä omatunnolla voidaan jatkaa täysimetystä vielä kuukauden verran. Sitten se kai on pakko aloitella niitä kiinteitä kun neiti tulee 6kk

Tänään siis käytiin 5kk neuvolassa ( sunnuntaina tulee 5kk)

Tuoreet mitat ovat 6kg ja 61.7cm

kuukausi sitten oli 5350g ja 59.2cm Silloin sekä paino että pituus menivät -2 käyrällä.

Nyt paino menee -1käyrällä ja pituus -1.9. Onhan neiti ikäistään pienempi mutta kasvu on tasaista. Eli täysimetyksellä jatketaan. Jee.

Rokotuksen sai ja pienet itkut otti mutta nopsaan unohtui. Seuraava rokotus onkin vasta vuoden ikäisenä kun me ei mitään ylimääräisiä oteta.

Ainut mistä tuli noottia on se kun Elli ei vielä mahallaan ollessa nosta itseään edes kyynärpäiden varassa ylös. Ja pitäisi kuulema tehdä niin. Käskyksi tuli treenata tuota mahalla oloa nyt.

Possuflunssasta. Koetan olla suuremmin sitä stressaamatta. Mutta sen verran katsotaan ettei pahimpiin ruuhkiin mennä. Vaan koetetaan ajoittaa kauppareissut vähä rauhallisempaan aikaan.
Muuten kyllä liikutaan normaalisti. Käsiä sitten pestään ja käytetään käsidesiä aina muistaessaan.

Kadakille jaksamista öihin. Kyllä ne joskus helpottaa, viimeistään sitten kun tiikeri muuttaa pois kotooa ;)

Harrastuksista. Meillä vauvalla nyt alkamassa vain tuo muskari. Toivottavasti vauvauinti vielä voitais aloittaa. Mutta ne kyllä sitten riittää. Isommilla on sitten muskarin lisäksi jumppa ja tarkoitus käyttää uimassa kun jaksaa ja ennättää. Mutta ne riittää. Meillä kuitenkin kaikki kotihoidossa niin kaipaavat nuo isommat vähän muutakin kuin kotona oloa. Päiväkodissa ja koulussa olijoille sitten riittäis varmaan vähempikin. Tai näin ainakin vielä ajattelee, katsoo sitten kun nuo aloittaa hoitoa tai koulua joskus.



t: Solina ja Menninkäinen paripäivää vaille 5kk
 
Muskarista: me aloitettiin ilmainen muskari, joka löytyy kaupungin "perhetalosta" eli sellaisesta leikkipuiston tapaisesta. (Pk-seutulaisille tiedoksi perhetalo Kajuutta Vuosaaressa tarjoaa ainakin tällaista palvelua.) Mä en ole erityisen musikaalinen, joten en osaa kaivata konservatorion muskariakaan. Vauvauinti meillä myös vielä toiveissa.

vaatteista: vauvanvaatteiden osto on mun uusi harrastus, johon menee valitettavan paljon rahaa. Paljon on saatu käytettynä. Osa niistä on ollut paljon käytössä, osa taas ei oikeastaan ollenkaan. Suosin kaikenhintaisia, uusia ja käytettyjä, mutta värikkäitä vaatteita. Mieluiten ei pelkkää vaaleanpunaista tms. Eläinkuosit on ihania.

Sitten oman(vauvan) navan kuulumiset: Silja voi mainiosti. Kääntyilee ja punkee konttausasentoon vuorotellen pyllyä ja etupäästä ja välillä pääsee mittarimatotyyliin eteenpäinkin vähän. Hyväntuulisesti viihtyy lattialla yksikseenkin usein. Päiväunet vähän helpottuneet meillä, mutta painottuvat ikävästi myöhäiseen iltapäivään/alkuiltaan. Öisin Silja on sängyssä n. 12 h, jona aikana syö kahdesti, joskus kolmestikin. Päivisin syö n. 3-4 tunnin välein. Tissimaidolla mennään. Ääneen ei meillä juurikaan naureskella, hymyillään toki paljon. Muuten äännellään aika paljon, ja päristely (mieluiten mahdollisimman paljon kuolaa roiskuttaen) on erityisen suosittua.

Tilia ja Silja 3 kk ja 3 viikkoa
 

Yhteistyössä