imetätkö puolitoista vuotiasta

kauhuissaan oleva
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2005 klo 13:02 Nipsu kirjoitti:
En jaksanut ihan kaikkea lukea, mutta pakko kommentoida, kun alkoi ihan naurattaa:

kovasti täällä näyttää olevan vahvoja negatiivisia mielipiteitä juuri niiltä äideiltä, jotka eivät ole taaperoa imettäneet. Siis juuri niiltä, jotka eivät tiedä koko asiasta mitään?

Mäkin taidan mennä tuonne jonnekin miesten autonkorjauspalstalle tai minne nyt vaan heittelemään erittäin vahvoja ja erittäin negatiivisia mielipiteitä siitä, että mun mielestä koko Opelia ei kannattaisi huoltaa lainkaan, romukoppaan vaan jos on bensakin kerran loppunut.

Täällä jotkut haluavat omat ja naapurin lapset "itsenäisiksi" jo alle 2-vuotiaina ja toiset väittävät, että lapsen itku hoitopaikassa johtuu pitkästä imetyksestä ja kolmas vetoaa siihen, että lapsi tarvitsee muuta ravintoa jo tuossa iässä... oletteko te ihmiset ihan tosissanne vai onko puolet teistä vitsillä liikkeessä? Kuka sitä paitsi esim. syöttää puolitoistavuotiaalle tai vanhemmalle PELKKÄÄ tissimaitoa, eiköhän siinä pääasiassa vedellä pottua ja kastiketta ja sivussa imuteta hiukan...

Hyvää jatkoa kaikille, jotka imettää taaperoitaan ja niille, jotka ei. Yrittäkää nyt kasvaa aikuisiksi ja antaa kaikkien kukkien kukkia ja ihmisten elää elämänsä niin kuin parhaimmaksi näkevät!
NE TAAPEROIMETTÄJÄT KEITÄ TUNNEN IMETTÄVÄT PELKÄSTÄÄN YLI PUOLITOISTAVUOTIAITA LAPSIAAN JA NE VAUVAT EIVÄT KYLLÄ SYÖ MITÄÄN MUUTA. USKO POIS!
 
Kenkägiikki, Minna ja muut:

halusinkin ilmaista, että sen sanottavansa voi sanoa niin monella tavalla. Todella monet täällä vaan hyökkäävät aggressiivisesti toisten kirjoittajien kimppuun, ovatpa mitä mieltä tahansa.

Asiat voisi myös ilmaista niin, että "tämä on minun mielipide/minun kokemus/ minun tapa" ja samalla hyväksyä myös, että toisiakin tapoja on. Ja juuri ne negatiivista mieltä aloittajan kanssa olevat on yleensä niitä hyökkääjiä. Enpä ole lukenut montaa viestiä, jossa esim. tässä tapauksessa taaperoaan imettänyt haukkuisi kaikki muut jotka eivät imetä taaperojaan (poikkeuksia löytyy, niitäon tähän nyt turha kaivaa, koska ymmärrätte perusperiaatteen varmasti) eli siis jotkut jopa osaavat ja haluavat kertoa mielipiteensä ilman muiden mollaamista...
 
Sori edellinen viesti lähti vähän ajoissa.

siis piti vielä lisätä, että jokainen tosiaan varmaan tietää haluaako yli 1-vuotiaan omaan tissiinsä roikkumaan mutta ei tiedä sitä haluaako joku muu sen taaperon tissiinsä roikkumaan ja ainakin voisi ilman kiukkua ja haukkumista sen mielipiteénsä kertoa.

Onpas tää kirjoittaminen nyt vaikeaa, kun tuo taapero, jota imetin aika pitkään, änkee tähän koneelle kanssa. Taitaa olla ressukka epäitsenäinen liian pitkään jatkuneen imetyksen seurauksena ja siksi tunkee äidin syliin vaikka sen pitäisi jo olla melko itsenäinen tuossa suuressa kahden ja puolen vuoden iässään...

Sori, en voinut jättää käyttämättä tilaisuutta pikkupiikkiin, asiatonta, I know... =)
 
Vilhelmiina83
Ihan mielenkiinnosta vastaan tuohon aiheeseen.Itse imetän edelleen ja tyttö on jo 1v4kk, joten kohta lähestyy puolitoista vuotis synttärit.En tosin imetä kuin noin 4 kertaa vuorokaudessa ja yritän vähentää koko ajan.Mutta entäs kun meidän neiti on ollut huono syömään muuta ruokaa.Tissiä söi 10,5kk asti pääasiallisena ruokanaan ja on edelleen todella nirso syömään...ei suostu juomaan lehmänmaitoa mistään.Ei hyvin maistu myöskään jogurtit eikä viilit, joten olen vähän ihmeissäni mitä tälle syöttäisi jos en tissiä antaisi.

Kas kun minulle ei vielä kukaan lääkäri ole sanonut että pitkä imetys aiheuttaa riskin sairastua diabetekseen, vaikka on viime aikoina itse tullut juostua lääkärillä juuri todetun diabeteksen takia(1 tyyppi).

Sitten kommentti vielä pitkään imetykseen että lapseni isäni on lopettanut tissin syönnin kun hän on ollut 4,5-vuotias.
 

Yhteistyössä