Irja Askola:"Muslimit voisivat käyttää kirkkoa omiin tilaisuuksiinsa"

9MM
Teot, ajatukset, ideologia on mun maalitauluna. Ei se ihminen.
Mä olisin voinut ihan hyvin mennä vaikka kristityn somalin tai kristityn arabin kanssa naimisiin aikoinani, jos "se oikea" ukkeli olisi löytynyt heistä.
teeppäs joku ideologia alotus joka ei liity uskontoihin :)
Toisaalta ei tuu yllätyksenä että kun uskovainen lukee rasistisia mielipiteitä, se alkaa uskoa niihin. En tiedä lukeeko AP MV:tä, mutta jos lukee, niin siitä alkaa muodostumaan sille arvojen mukainen raamattu. Miksikö ei tule yllätyksenä? No siksi että niin on käynyt ennenkin: silloin kun ap on tullut uskoon. Sellaisia nuo uskovaiset on, ne on helppo aivopestä ja sitten ne alkaa kiihkoilemaan ja levittämään kaikkea oppimaansa.
nooh mä oon jutellu echon kanssa paljon uskonnoista ja oppinutkin jotain ei echo oo sellanen järkky kiihkoilia. kerran tuli yks nuorempi poika huutamaan mun partsin alle mihin uskon sanoin sydämmeeni sillon alko huuto ja mekastus kuinka uskon paholaisiin sitä pidin jo kiihkoiluna . milanna geissi taitaa olla ainoo missä echon kiihkeys nousi avaruuteen saakka muta mutta kaikille sattuu sellaista.
 
vierailija
Teot, ajatukset, ideologia on mun maalitauluna. Ei se ihminen.
Mä olisin voinut ihan hyvin mennä vaikka kristityn somalin tai kristityn arabin kanssa naimisiin aikoinani, jos "se oikea" ukkeli olisi löytynyt heistä.

Aivan, aivan. Mutta miksi mesota asiasta jolle et voi mitään?
Sä oot turhan kiihkeä asian suhteen, tuo menee vähän agitaation puolelle välillä. Muslimit on kaikki sun mielestä kai isisterroristeja ja raiskaajia. Mä vähän luulen että ne on 99% ihan tavallisia ihmisiä, vaikka kuuluvatkin uskontoon jota en itekään ymmärrä, enkä halua ymmärtääkään. Mutta kaikkea ei voi ymmärtää, sen kun ymmärtää, niin ymmärtää jo jotain.
Eikö ole myös positiivista että tulijat näyttävät länsimaalaisilta, ei ole turbaaneja eikä kaapuja. Eli voisi ehkä olettaa että ovat hyvin länsimaalaistuneita valmiiksi ja sivistyneitäkin laajalti osin.
 
mä epäilen vahvasti eloonjäämis vietti on vahva kaikilla. kuolisit siis mieluummin lapsesi kanssa mieluummin? jos noin niin silloinhan olet tosi uskovainen!
Mites tän nyt selittäs.

Jos Jumala päättäisi että tämä päivä on Echon ja hänen lapsensa viimeinen elinpäivä ja se kuolintapa tapahtuisi aavikolle nääntymällä, niin siinä ei auttaisi mikään maailman mahti.

Sit jos Jumala katsoisi että "nuo harhailee aavikolla mutta heidän kuolinpäivänsä ei ole vielä pitkään aikaan" niin me pelastuttaisiin vaikka ihmeen kaupalla, mutta varastaa ei tarvitsisi.
 
vierailija
teeppäs joku ideologia alotus joka ei liity uskontoihin :)

nooh mä oon jutellu echon kanssa paljon uskonnoista ja oppinutkin jotain ei echo oo sellanen järkky kiihkoilia. kerran tuli yks nuorempi poika huutamaan mun partsin alle mihin uskon sanoin sydämmeeni sillon alko huuto ja mekastus kuinka uskon paholaisiin sitä pidin jo kiihkoiluna . milanna geissi taitaa olla ainoo missä echon kiihkeys nousi avaruuteen saakka muta mutta kaikille sattuu sellaista.
No mun mielestä kyllä Echo on aikamoisen kiihkoilija kuvan itsestänsä antanut. Ennen kyse oli vaan uskonnoista. Ja no okei, homoista. Nyt maahanmuuttajat on saaneet osansa tosta kiihkoilusta. Muistelen että Echo joskus linkitti tänne jonkun MV:n jutun ja raivosi siinä ja sen jälkeen se on sitten kiihkoillu niidenkin suhteen. Muistanko vielä oikein että se MVn juttu ei loppuenlopuksi edes pitänyt paikkaansa? En tiedä, en jaksa stalkata Echon aloituksia. Sori jos muistin väärin. Aika vahva muistikuva mulla kuitenkin on.
 
vierailija
Mites tän nyt selittäs.

Jos Jumala päättäisi että tämä päivä on Echon ja hänen lapsensa viimeinen elinpäivä ja se kuolintapa tapahtuisi aavikolle nääntymällä, niin siinä ei auttaisi mikään maailman mahti.

Sit jos Jumala katsoisi että "nuo harhailee aavikolla mutta heidän kuolinpäivänsä ei ole vielä pitkään aikaan" niin me pelastuttaisiin vaikka ihmeen kaupalla, mutta varastaa ei tarvitsisi.
Sun kaltaisten ämmien pitäis hukkua sinne Välimerelle. Ei niiden viattomien lasten, jotka ei osaa tehdä mitään. Jos sä et varastais sun lapselles ruokaa, niin ansaitsisit oikeesti kuolla heti pois saastuttamasta tätä maailmaa noilla sun sairailla jutuillas. Helvetti kutsuisi sinuakin - ihankun joku kuvitteellinen satuhahmokaan haluaisi että lapsi kuolisi nälkään ihan vain siksi että sen äiti sais pönkittää omaa eg(/ch)oaan ja olla varastamatta. Vittu mitä paskaa.
 
Aivan, aivan. Mutta miksi mesota asiasta jolle et voi mitään?
Sä oot turhan kiihkeä asian suhteen, tuo menee vähän agitaation puolelle välillä. Muslimit on kaikki sun mielestä kai isisterroristeja ja raiskaajia. Mä vähän luulen että ne on 99% ihan tavallisia ihmisiä, vaikka kuuluvatkin uskontoon jota en itekään ymmärrä, enkä halua ymmärtääkään. Mutta kaikkea ei voi ymmärtää, sen kun ymmärtää, niin ymmärtää jo jotain.
Eikö ole myös positiivista että tulijat näyttävät länsimaalaisilta, ei ole turbaaneja eikä kaapuja. Eli voisi ehkä olettaa että ovat hyvin länsimaalaistuneita valmiiksi ja sivistyneitäkin laajalti osin.
Tavallaan ateistikin, vaikka ei pelastu, on parempi kuin muslimi.
Ateistille kaikki on avointa (vai meneekö sit agnostikon puolelle) mutta muslimille se paluusuunta on islamiin päin.

Ja vaikka suurin osa olisi sekularisoituneita muslimeja, niin se heidän suuri määrä muuttaa uskontorekisteriä, muuttaa valtasuhteita (vuonna 2030: Juu kun jo kolmasosa on muslimeja niin pitäähän tässä jo vihdoin tv2:n jumalanpalvelus muuttaa moskeijaölinäksi).
 
9MM
Mites tän nyt selittäs.

Jos Jumala päättäisi että tämä päivä on Echon ja hänen lapsensa viimeinen elinpäivä ja se kuolintapa tapahtuisi aavikolle nääntymällä, niin siinä ei auttaisi mikään maailman mahti.

Sit jos Jumala katsoisi että "nuo harhailee aavikolla mutta heidän kuolinpäivänsä ei ole vielä pitkään aikaan" niin me pelastuttaisiin vaikka ihmeen kaupalla, mutta varastaa ei tarvitsisi.
ahaa lait ei enään päde mutta entäpä tässä tapauksessa jumala olisi määrännyt teille pitkän iän mutta olisi juuri silloin saamassa audienssiä manalan herralta ja unohtaisi järjestää teille sen vettä sisältävän kaktuksen ja grillatun porsaan antaisiko tuolloin luvan varastaa?
 
9MM
No mun mielestä kyllä Echo on aikamoisen kiihkoilija kuvan itsestänsä antanut. Ennen kyse oli vaan uskonnoista. Ja no okei, homoista. Nyt maahanmuuttajat on saaneet osansa tosta kiihkoilusta. Muistelen että Echo joskus linkitti tänne jonkun MV:n jutun ja raivosi siinä ja sen jälkeen se on sitten kiihkoillu niidenkin suhteen. Muistanko vielä oikein että se MVn juttu ei loppuenlopuksi edes pitänyt paikkaansa? En tiedä, en jaksa stalkata Echon aloituksia. Sori jos muistin väärin. Aika vahva muistikuva mulla kuitenkin on.
juu mä en täällä palstalla joka päivä nötkötä joten en tiiä. ollaan jopa juteltu puutarhan hoidosta. mä ymmärsin että echoa pelottaa en näe silloinkaan mitään syytä hyökätä hänen kimppuunsa :) koska oma vakaumukseni ei sitä salli ei sillä saa mitään aikaan muutaku riitaa joka ei kehitä omille lapsilleni tai siis lapselle joskus ois kiva ehkä saada lisää :) mutta ei tapahdu kehitystä jos ei pyritä rakentamaan sitä opetan lapselleni
 
vierailija
Varastaminen on aina väärin. Vaikka mä olisin puolinälkiintyneenä ja nälkiintyneen lapseni kanssa aavikolla niin en varastaisi viereiseltä beduiiniteltta-campingalueelta mitään.
Eri asia jos joku on hukkua avantoon niin sit saa lainata jotain naapurimökin köyttä tms.
Ei hyvää päivää näitä sun juttujas.
Kyllä ihminen unohtaa kaikki ohjeet siinä vaiheessa kun keho kärsii aliravitsemuksesta.
 
vierailija
juu mä en täällä palstalla joka päivä nötkötä joten en tiiä. ollaan jopa juteltu puutarhan hoidosta. mä ymmärsin että echoa pelottaa en näe silloinkaan mitään syytä hyökätä hänen kimppuunsa :) koska oma vakaumukseni ei sitä salli ei sillä saa mitään aikaan muutaku riitaa joka ei kehitä omille lapsilleni tai siis lapselle joskus ois kiva ehkä saada lisää :) mutta ei tapahdu kehitystä jos ei pyritä rakentamaan sitä opetan lapselleni
Toivottavasti se ei sentään sun lapseen vaikuta jos echo kiihkoilee tällä palstalla.
Täällä keskustellaan nyt aikuisten kesken, lapset pois näytöltä.
 
vierailija
Mites tän nyt selittäs.

Jos Jumala päättäisi että tämä päivä on Echon ja hänen lapsensa viimeinen elinpäivä ja se kuolintapa tapahtuisi aavikolle nääntymällä, niin siinä ei auttaisi mikään maailman mahti.

Sit jos Jumala katsoisi että "nuo harhailee aavikolla mutta heidän kuolinpäivänsä ei ole vielä pitkään aikaan" niin me pelastuttaisiin vaikka ihmeen kaupalla, mutta varastaa ei tarvitsisi.
Eikö jumala auta niitä, jotka auttavat itseään?

Yhden leivän varastaminen on pieni juttu niiden tekojen rinnalla, joita raamatun mukaan uskon nimissä on tehty.
 
9MM
Toivottavasti se ei sentään sun lapseen vaikuta jos echo kiihkoilee tällä palstalla.
Täällä keskustellaan nyt aikuisten kesken, lapset pois näytöltä.
tässähän se mun viekussa on kikattamassa se olisi jo ihme jos osaisii 2vuotiaana lukee naurettiin sille kun muumi mamma oli vihanen ison tiski vuoren edessä tyttö sano yöök likaa tiskeissä ku piirsin lautaset likasiks sano viellä minä auttaa isskää tiskaamaan :)
 
vierailija
Tavallaan ateistikin, vaikka ei pelastu, on parempi kuin muslimi.
Ateistille kaikki on avointa (vai meneekö sit agnostikon puolelle) mutta muslimille se paluusuunta on islamiin päin.

Ja vaikka suurin osa olisi sekularisoituneita muslimeja, niin se heidän suuri määrä muuttaa uskontorekisteriä, muuttaa valtasuhteita (vuonna 2030: Juu kun jo kolmasosa on muslimeja niin pitäähän tässä jo vihdoin tv2:n jumalanpalvelus muuttaa moskeijaölinäksi).
Niin että 15 vuotta ja täällä on pari mijoonaa muslimia? Älä nyt viitsi.

Moskeijaölinä tai hihhuliulina, mitä eroa meille taviksille, jotka ollaan enemmistö ja meidän enemmistö vaan kasvaa koko ajan.
 
vierailija
Tavallaan ateistikin, vaikka ei pelastu, on parempi kuin muslimi.
Ateistille kaikki on avointa (vai meneekö sit agnostikon puolelle) mutta muslimille se paluusuunta on islamiin päin.

Ja vaikka suurin osa olisi sekularisoituneita muslimeja, niin se heidän suuri määrä muuttaa uskontorekisteriä, muuttaa valtasuhteita (vuonna 2030: Juu kun jo kolmasosa on muslimeja niin pitäähän tässä jo vihdoin tv2:n jumalanpalvelus muuttaa moskeijaölinäksi).
Siis tiedätkö sä edes mitä ateismi tarkoittaa? Ei nyt ihan sovi tohon "kaikki on avointa" kuvailuun. Voi pyhä lehmä.
 
vierailija
Mites tän nyt selittäs.

Jos Jumala päättäisi että tämä päivä on Echon ja hänen lapsensa viimeinen elinpäivä ja se kuolintapa tapahtuisi aavikolle nääntymällä, niin siinä ei auttaisi mikään maailman mahti.

Sit jos Jumala katsoisi että "nuo harhailee aavikolla mutta heidän kuolinpäivänsä ei ole vielä pitkään aikaan" niin me pelastuttaisiin vaikka ihmeen kaupalla, mutta varastaa ei tarvitsisi.
Tajuatko että se jumala laittaa sen ruokateltan siihen siksi että pelastaisit lapses hengen, mutta ei, sä se haahuilet siitä ohi puolikuolleen lapsen kanssa ja annat sille kuolemantuomion.
Uskotko itse näihin juttuihisi vai trollaatko huvin vuoksi?
Millanen äiti noin tekisi, sitä paitsi et voi tietää miten toimisit, koska et ole koskaan ollut nälässä. Tekopyhää tekstiä. Jälleen kerran.
 
vierailija <<
Tavallaan ateistikin, vaikka ei pelastu, on parempi kuin muslimi.
Ateistille kaikki on avointa (vai meneekö sit agnostikon puolelle) mutta muslimille se paluusuunta on islamiin päin.

Ja vaikka suurin osa olisi sekularisoituneita muslimeja, niin se heidän suuri määrä muuttaa uskontorekisteriä, muuttaa valtasuhteita (vuonna 2030: Juu kun jo kolmasosa on muslimeja niin pitäähän tässä jo vihdoin tv2:n jumalanpalvelus muuttaa moskeijaölinäksi).
Taas jaottelet ihmisiä hyviin ja huonoihin. Kuka susta teki jumalan?
Kolmasosa muslimeja 2030? :D Voi elämän kevät. Lue nyt vähän enemmän niitä sivustoja mitä nyt luetkin (jokainen tietää) niin saat yösi jatkossakin huonosti nukuttua.

Miksi lestoja ei ole jo 90 miljardia Suomessa? Häh, KYL PITÄS OLLA.


Nyt kiihdyin ite jo niin että suurensin vahingossa näytön, teksti jotain 10 senttistä.. Kiitti echo!:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
vierailija
Niin että 15 vuotta ja täällä on pari mijoonaa muslimia? Älä nyt viitsi.

Moskeijaölinä tai hihhuliulina, mitä eroa meille taviksille, jotka ollaan enemmistö ja meidän enemmistö vaan kasvaa koko ajan.

Ei se ymmärrä. Aivopesty raukka uskomaan että muslimit valtaa suomen 15 vuodessa ja sarialaki tulee käyttöön. Hohhoijaa. Echo on niin hyvin aivoiltaan kuurattu, että sinne ei järjen ääni enää poraudu.

Englannissakin kuningatar pukeutuu burkhaan ja buckighamin palatsissa on minareetti. ;) Tai siis pitäs olla, siellä sentään on oikeasti muslimeja.
Täällä on kourallinen mutta ilmeisesti ne ovat jotain erilaista supermuslimirotua, kun tekevät Suomesta arabimaan 15 vuodessa. Miksei englantilaiset muslimit tajua tätä. :)
 
9mmm
Jumalan, laupiaan Armahtajan nimeen


Olen kiitollinen Jumalalle siitä, että olen lukenut KRISTITYN JA MUSLIMIN VUOROPUHELU –teoksen käsikirjoituksen ja siitä että minua on pyydetty kirjoittamaan johdanto tähän merkittävään kirjaan, joka avaa lukijan silmät. Jokainen vertailevasta uskontotieteestä kiinnostunut löytää kirjasta yllätyksiä, jotka saattavat kyseenalaiseksi aiemmin absoluuttisia totuuksia pidettyjä seikkoja.


Tri Hasan M. Baagilin teoksessa näkyy hänen huolellinen ja perusteellinen työtapansa, jonka ansiosta havainnot on esitetty selkeästi, ytimekkäästi ja perinpohjaisesti. Tutkittuaan kristinuskoa ja Raamattua neljän vuoden ajan, Tri Baagil, joka on harras muslimi, havaitsi että kristittyjen uskomusten välillä on perustavia eroja (Kolminaisuus, Jeesuksen jumaluus jne.) ja että he eivät tiedosta miten kirkon oppi on usein ristiriidassa itsensä kanssa! Tutkimuksen aikana käydyt Baagilin keskustelut kristittyjen pappien ja maallikkojen kanssa muodostavat tämän teoksen käyttövoiman.

Lukija tulee yllättymään siitä, että Raamatussa Jeesus (ROHK) ei koskaan väittänyt olevansa Jumala; että Jeesus ei kuollut ristillä; että Jeesuksen suorittamat ihmeteot olivat sellaisia, joita monet muut profeetat ja jopa ei uskovat suorittivat; ja että Jeesus itse ennusti profeetta Muhammedin saapumisen, rauha olkoon heidän kanssaan. Kaikki tämä on näytetty Raamatusta poimittujen lyhyiden, selkeiden lainausten avulla. Ilmeiset ristiriitaisuudet synnyttävät välttämättä seuraavan kysymyksen: Onko Raamattu Jumalan sanaa? Tri Baagilin tarkoitus ei ole tässä kirjassa pilkata kristittyjä, puhumattakaan siitä että hän haluaisi pilkata Jeesusta ja tämän oppeja. Ei, Jumalan nimeen! Tarkoitus on tuoda esiin se, että Jumalaan ja hänen profeettoihinsa kohdistuneet väärät syytökset, vääristely ja suoranaiset valheet ovat loukkaavia, halventavia ja halpamaisia.


KRISTITYN JA MUSLIMIN VUOROPUHELU tuo myös selkeästi esiin Islamilaisen näkemyksen asioista ja näyttää, miten 600 vuotta Jeesuksen jälkeen profeetta Muhammedille (rauha olkoon heidän kanssaan) ilmestyksenä annettu Koraani korjaa virheet, jotka tietoisesti tai tiedostamatta ovat päässet Jeesuksen tuomaan sanomaan.


Tämä kirja tuo arvokasta tietoa niin kristitylle kuin muslimillekin, varsinkin jos halutaan käydä dialogia näiden kahden uskonnon välillä. Jos Jumala niin tahtoo, tämä kirja auttaa muslimeja kutsumaan kristittyjä Islamin piiriin. Lisäksi kirja auttaa kristittyjä tulemaan paremmaksi tietoiseksi siitä, mitä Raamatussa todella sanotaan ja mitä Jeesus (ROHK) itseasiassa opetti. Muslimi toivookin, että ei-muslimi ottaisi vastaan Totuuden ja todistaisi Jumalan ykseyden ja sen, että Muhammed on Hänen palvelijansa ja sanansaattajansa.


Palkitkoon Jumala Tri Baagilin hänen hyvästä työstään pimeyden karkottamiseksi. Olkoon Jumalan rauha luonamme.
 

Yhteistyössä