IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

jansku00 No kyllähän tuo varmasti nyt hiukan masentaa, eikä edes hiukan, mutta nut vaan pitää uskoa niihin kahteen, että ne syntyis teiän lapsiksi joskus❤❤ pitääkö sinun odottaa välikierto vaan pääsetkö heti seuraavasta kierrosta passiin?

Sphinx: Kylä minäkin vahvistumista noissa näen. Mulla on aina pp6 pp7 lähteny pregnyl hailukat vahvistumaan. Luulisin että jokin haamujen esiäiti ois voinu näkyä jo pp5 ilman pregnyliä ja mullekkin noi on plastoina, tai varhaisina plastoina siirretty. Nuoremmat alkiot tuskin näkyy vielä noilla päivillä...tai kyllä pp7 on mulla jo nekin alkanu näkymään. Tyttö oli 12 soluinen siirrettäessä ja pp7 lähti pregnyl vahvistumaan. Mutta tämähän on niin kehokohtainen juttu, että osalla näkyy osalla ei ja kaikki ei saa edes raskaustestiä positiiviseksi vaikka raskaana normaalisti olisikin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jansku00
Kiitos kaikille kuvaa kommentoineille...

Sitähän mä itsekin mietin, että voiko tuollainen viiva (noinkin selkeä) tulla jo pp5, viimeksi sain hailuran pp6... Mutta maanantaina (pp5) oli 12 päivää Ovitrellesta eikä kyllä pitäisi siis näkyä. Mulle siirrettiin blasto, joten pitäisihän se toisaalta aika lailla heti kiinnittyä. Tänään Ovitrellestä 2 viikkoa! Hullunmylly pään sisällä jatkuu siis.

Olikos Roxannella tänään punktio? Vai muistanko ihan väärin..?

jansku00: meillä ei saatu ekalla kierroksella mitään pakkaseen, tokalla 2 ja nyt kolmannella kierroksella 2. Toivoa on!
 
  • Tykkää
Reactions: jansku00
Meillä klinikalla sanottiin, että blastojen pitäisikin kiinnittyä tyyliin jopa samana iltana tai vähän sen jälkeen, joten viivoja voi tällöin ihaillakin aika ajoissa kun hCG lähtee siitä hyvään nousuun. Mä tunsin tylppää pistoa alamahalla pp2 ja pp3 oli aamulla kaksi pientä ruskeaa pistettä pöksyissä, joten silloin taisi kiinnittyä. Niin ja hailuroiden esiäiti näkyi testissä pp5 josta lähti sitten tummenemaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sphinx
KuuBelle onnittelut kyytiläisestä! Pidän peukkuja! :)

Janskulle tsemppiä fiiliksiin, tuo kato on kyllä joskus kova mutta toivotaan että ne pari olisi sitäkin paremman laatuisia ja sitä kautta onnen toisivat :)

Hassua tosiaan miten nää viivat vaihtelee ja ne mitä klinikat sanoo. Mulle on aina sanottu että edes blastoilla ei mitään ns. oikeaa näy ennen pp8, että kaikki mitä ennen sitä näkyy on joko käytettyjä hcg-pistoksia tai sitten ns.kemiallista raskautta joka voi siis näkyä kun hedelmöittynyt solu on laitettu kuitenkin kohtuun ja se hipoo pintoja vaikkei koskaan kiinnittyisikään. Mulla tää on aina pitänyt paikkaansakin kun ne hailurat mitä ennen pp8 oon saanut niin on ollutkin juuri Pregnyliä ja ne kierrot on jääneet negoiksi niin en tiedä viivojen vahvistumisesta. Sitten noi ainoat plussakierrot on olleet Pregnylittömiä ja niissä en koskaan oo saanut plussaa näkyviin ennen pp10 ja blastoja aina siirretty :D Tämä menee siis taas juttuihin että voi olla sitä tai tätä ei näistä mitään varmaa voi sanoa kun toisella toista ja toisella toista :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sphinx ja jansku00
Siida, näillä näkymin joudutaan oottamaan kaksi välikiertoa, kun toi joulu sotkee ja pahasti :LOL: Oli siis puhetta että yksi välikierto ja sit pas, mutta oletettavasti kierrot menee niin et ovis osuis siihen jouluntienoille...

Kiitos tsempeistä. Ehkä tää tästä iloks muuttuu :D Ja ehkä ne kaksi on sitkiämpää sorttia, ainakin toivottavasti:love: Nyt muuten rupesin miettimään, tuleeko noi alkioiden "tulokset" vielä jotenkin paperilla postissa, tai näkiskö ne tulokset jostain. Jotenkin meni siinä puhelussa pää ihan sekasin, ettei nyt oikein muista ees mitä ne siellä sano....(n)

Kuubelle on täällä sormet ja varpaat pystyssä että tarraa kovasti kiinni! :love:
 
Sphinx, sulla on hienot viivat kyllä! :) Sen mitä olen näitä palstoja seuraillut, niin kyllä juurikin pp6 useimmilla jo jotain haliuraa näkyy blastoilla (ja näkyi mullakin). Kuten monet on jo todenneet, blastothan usein kiinnittyy vuorokauden sisällä siirrosta, eli onhan siinä sitten jo 5 päivää aikaa erittää hcg:tä. Mutta toki nämä on yksilöllisiä juttuja, ja toisilla hormonin eritys voi olla hitaampaa (siksi nuo klinikoiden antamat päivät onkin yleensä tosi varman päälle laitettu).

KuuBe, onnittelut kyytiläisestä! Jos haluat piinalistalle niin kerrothan vielä virallisen testipäivän. :)

Jansku00, harmi että teillä kävi katoa, mutta niin on käynyt monella muullakin täällä. Toivotaan että ne pari tyyppiä olisivat sitten sitäkin laadukkaampia! (y)

ON: Juu, oikein muistit Sphinx, mulla oli tänään punktio. Sen verran konkari olen jo näissä hommissa, että itse operaatio ei enää juurikaan jännittänyt, enempi mietin USA:n pressanvaaleja kun toimenpiteeseen astelin. Soluja saatiin tällä kertaa vain 7, mikä oli aika iso pettymys. :( Aiemmin ollaan aina saatu 12-13 solua ja niistä vain murto-osa on hedelmöittynyt, joten odotukset ei nyt ole kovin korkealla jatkon suhteen. (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Sphinx
"En testaa tänään vaan vasta huomenna."
Jep.
Testasin silti töistä tullessa ja viiva vahvistunut... Tuskin siis lääkkeistä enää, jotain siellä on meneillään.
Nyt säästän kaksi viimeistä testiä loppuviikolle. Tuun hulluksi :whistle::D

Onnea Roxanne saaliista, muista että latu korvaa määrän :)(y) Milloin sulla on siirto?

Kuubelle menestyksekästä ja rauhallista hautomisaikaa :barefoot:(y):love:
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Sphinx, niin ymmärrän tuon tunteen, kun ei vaan voi olla testaamatta, mutta mikäpä sen ihanampaa kuin nähdä....❤

Roxanne: Ihan samoilla linjoilla oon ku Yrittäjä! Ei se määrä, mutta laatu ja laatu on usein parempi jos soluja on vähemmän. Itse ajattelin, jos seuraavaan kierrokseen joudutaan, että yritän kysyä sellaista lääkekoktailia, että soluja tulisikin hiukan vähemmän, kuin viimeksi. Jos olisivat sitten parempia laadultaan. No, tämä selvinnee aikanaan, voiko näin tehdä.

maljakko: Mulle tehtiin just nyt silleen, kun ovis ois todennäköisesti tullu maanantaina ja siirto olis osunut viikonlopulle, että lääkäri laskeskeli follin koon sunnuntaina olevan 20mm ja sen voi siinä vaiheessa kuulemma pregnylillä irroittaa. Näin tein ja päivällä se nyt on huijattu aikaisemmaksi, ja siirtoon pääsen ylihuomenna. Liekkö tämä hyvä juttu vai ei, mutta uskon lääkäriä. Jää nähtäväksi!
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Tämä ei ole totta...Viikon tiputellut verta silloin tällöin ja menkkoja ei näy vaikka näistä kuukautisista piti aloittaa hormoonipistokset..Koskaan ei ole tällaista ollut ja kas kummaa, että juuri nyt! Tää kaikki tuntuu niin epäreilulta. Välillä iskee kauhea katkeruus ja epätoivo niitä kohtaan, jotka tulevat raskaaksi tuosta vaan. Itse saanut painia seitsemän vuotta lapsettomuuden kanssa..Ja nyt tilanne tämä. Onko kenelläkään ollut tällaista ihme vuotoa ennen menkkoja?
 
Kiitos kannustuksesta, ihanat! :) Toki itsekin toivon, että laatu olis nyt parempi, mutta pakko silti varautua siihen toiseenkin vaihtoehtoon... Mulla ei nyt tule ollenkaan tuoresiirtoa, koska stimulaatio aloitettiin "väärässä" kohtaa kiertoa ja kohtu on siksi eri vaiheessa. Mut ilokseni kuulin, että siirto voidaan kuitenkin tehdä heti seuraavaan kiertoon (jonka pitäis alkaa ihan lähipäivinä), jos vaan ultrassa on kaikki OK. Olettaen siis saadaan jotain siirrettävää... :whistle:

Maljakko, ainakin meidän klinikalla ollaan kyllä tosi tarkkoja siirron ajankohdan suhteen - se on todistettavasti parantanut raskauslukuja. Blastot siirretään aina 5 päivää ovulaatiosta, silloinkin vaikka alkio olisi saavuttanut blastovaiheen vasta 6. päivänä. Mutta irrotuspiikin avulla voidaan sit toki vähän säätää ovulaation ajoitusta, jos näyttäisi menevän viikonlopulle tms. Sinuna kyllä pitäisin kiinni siitä, että ajoitus on just eikä melkein, vaikka se sitten tarkoittaisi yhden kierron missaamista. Ei niitä mahiksia kannata noin kallisarvoisilla alkioilla suotta vaarantaa!

Neppari7, onpas harmillista. Mulla ei ole tuosta kokemusta, mut toivotaan että kunnon vuoto alkaisi pian. Tsemppiä!
 
Täällähän on tullut paljon asiaa, anteeksi jo etukäteen että unohan jollekin jotain kommentoida..

Pahoittelut Xienna!
Sphinx
hienot on viivat, mä näin ekoja haaleita viivoja jo pp4 muistaakseni, mutta pp5 alko vahvistumaan niin, että mies ja hyvä ystävä jolle olen tästä kertonut niin näki ne myös ihan selvästi! Joten Onnea :love:
Kuubelle onnea kyytiläisestä :)
Roxanne samaa toitotan minäki, ei se määrä vaan laatu. Kohta pääset piinailemaan :)
Maljakko: se kai vähän riippuu paikasta missä hoidossa on, mulla meni 4 kiertoa hukkaan juurikin sen takia että siirto olisi osunnut viikonlopulle, oltiin silloin siis vielä julkisella, aina vaan sanottii että ei voi mitään, ensi kuussa uudestaa. Mutta toivottavasti siellä teidän klinikalla ei oltaisi niin armottomia, ja saisitte kaverin kyytiin. :)

ON: nyt on varattu eka neuvola 1.12. olis se ja sitä ennen meen dextraan ultraan, muistaakseni 24.11. Jotenki menee päivätki ihan sekasin ku käy niin ylikierroksilla :LOL: sitte kun ei edes tajua olevansa raskaana, kun ei oo mitään tuntemuksia, taino tissit tosi kipeet ja välillä nippailee mahasta, ni melkein unohtaa sen jo.. tää se vasta piinaavaa aikaa onkin, mutta kyllä sen arvoista :love: vieläkään en ole uskaltautunut tonne toiselle puolelle, kun pelottaa jotenkin että jos sanoo "ääneen" tän asian tai sitä jotenkin hehkuttaa niin se viedään heti pois.. kaikkea sitä ihminen miettiikin.. :whistle::whistle:
 
Onko kellään muulla kokemusta poikkeavan näköisistä alkioista? Tai onko jollain muulla ollut? Meillä siis kuulemma poikkeavan näköisiä alkioita, ja nyt jäänyt miettimään mitä se sillä tarkoitti... Siinä puhelimessa en tietysti tajunnut kysyä kun pyöri vaan se suuri kato päässä... (n) Ärsyttävää kun nyt pohtii sitäkin, ja pelko että voiko niistä nyt sitten tulla terveitä lapsia ja voiko se vaikuttaa kiinnittymiseen jnejne :LOL:
 
Alkioissa pitää olla normaalin näköisiä soluja tarpeeksi kasvuvaiheeseen verrattuna. Ulkonäkö ei alkioissa tietysti kerro kaikkea, eli parhaimman näköinenkin alkio voi sisältää geenivrheitä (trisomiat yms), eikä nämä pääsääntöisesti koskaan kiinnity, tai jos kiinnittyvät niin pääsääntöisesti menevät kesken jossakin vaiheessa.

Jos kiinnostaa lukea lisää niin esim täältä voi lukea http://www.advancedfertility.com/embryoquality.htm
 
Sphinx, todella toivon että tuo nyt vahvistuisi!! Roxanne, Jansku, oliko joku muu vielä... Tiedän hyvin tunteen, kun saldo on pettymys, mutta niissä on kuitenkin aina nollaa enemmän mahdollisuuksia.

Mulla oli aamulla taas aika katastrofaalinen nollaultra. Synarela mennyt siis pian kaksi viikkoa, menkat alkoi su. Eilen ja tänään oon kuulostellut tota oikeaa, paremmin toimivaa munasarjaa... ja oikeassa olin, siellä oli 20mm folli. Siis kyllä, Synarelan jälkeen. Limis kyllä ihan ohut, mutta follilta se kuulemma näytti, tai voi olla jotain ed.kierron jämiäkin kuulemma. Konsultoi tota yksityisen lääkäriä ja päättivät, että Synarela jatkuu viikon ja sit uusi ultra. Jos se ei ole muuttunut, voidaan kokeilla menopurilla stimulointia. Sanonko suoraan mikä fiilis? Miten helkkarissa tää kroppa voi potkia tällä tavalla päähän ihan joka asiassa?
 
Voi hitto, SalamaT. Ei tässä kyllä enää mitään lisähaasteita tarvittaisi, kun hoidot on muutenkin niin rankkoja. Toivotaan kumminkin, että se folli olis vaan vanhoja jämiä ja katoaisi sieltä pian itsestään. Voimia!

ON: Klinikalta tuli puhelu, että seitsemästä alkiosta neljä oli hedelmöittynyt normaalisti. Ei siis mikään huipputulos, mutta meille tämä oli kuitenkin tähänastinen ennätys. Jännittää toki, minkä verran katoa vielä tulee, mut toistaiseksi ollaan varovaisen toiveikkaalla mielellä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sphinx
Hienoja uutisia Roxanne :) todellakin toivon että teidän onni olisi joku noista neljästä alkiosta! :love:

Mua on kanssa kovasti mietityttänyt tuo alkioiden määrä/laatu viime päivinä. Itsellä kun katseet on jo siellä 3.ICSI:ssä niin väkisinkin miettii mitä siinä on mahdollisuus saada. Viime ICSI:ssä meillä oli kuitenkin 10 kypsää munasolua, joista kuitenkin 6 hedelmöittyi mutta silti vaan 2 alkiota saatiin, 1 jäi jatkoviljelyyn. Kato on siis todella kova. Oon lähinnä miettinyt sitä että mitenköhän itselle saatais parempi tulos, nyt kun tuleva hoito on viimeinen ja pakkasessa oleva sperma viimeinen mitä meillä koskaan on. Olisi kauhean kiva saada mahdollisimman paljon alkiota mutta mitenköhän se onnistuu. Noh, ehkä lääkäri osaa näihin vastata.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Niin joo, virallinen testipäivä 20.11. Nyt kyllä tuntuu, etten taida uskaltaa testata ollenkaan, mutta mieli ehtii varmasti vielä muuttua muutamaan kertaan :rolleyes: Aika kipeä ollut tuo kohdunseutu tänään ja turvottaa ihan kiitettävästi, mutta ehkä tää helpottaa pian.

Kiitos tsempeistä ja vastaavasti paljon, paljon onnea matkaan kaikille hoitojen eri vaiheisiin (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Sphinx
SalamaT no voihan p... toivotaan että olis hävinnyt viikon sisällä.

KuuBe onnea kyytiläisestä, nyt vaan piiiiitkää pinnaa piinailuun.

Mä taas olen kiusannut itseäni kaikilla raskausjutuilla... just katoin toisenlaiset äidit. Oho, ollaan oltu 10kk yhdessä ja lapsi tulossa. Ja kas kummaa Räikkönenkin oli päässyt taas maaliin. Tänään töissä puolestaan kuulin että työkaveri on raskaana (hoidoilla, kolmas inssi toi odotetun tuloksen), olivat just olleet varhaisultrassa. Tässä kohtaa olin ihan pikkuriikkisen kateellinen että naiset keskenään onnistuu paljon helpommin kuin me (ja olen kyllä suvaitsevainen eikä erilaiset suuntaukset ole ongelma, mutta ihan vähän ketutti....)!

No kyllä tämä taas tästä. En vaan edelleenkään voi ymmärtää miksi tämä on jonkun kohdalla todella tieteellistä ja osalla ihan vaan vahinkoja.

Huomenna aloitan uudelleen ovistestaukset, josko se plussa sieltä vielä tullee...
 
Pikaisesti onnittelut Sphinxille ja oliko joku muukin plussannut? :love:

Pahoittelut muillekin oman kropan kanssa taisteleville ja pettymyksen kohdanneille :(

"Lyhyesti" taas:

Tämä viimeinen työviikko on tuntunut ainakin vuodelta, enkä suoraan sanottuna olisi jaksanut enää yhtä ainutta päivää enempää, alan vasta nyt tajuta kuinka järjettömän loppuunpalanut olen. Nyt kaduttaa myös että hätäilin tämän kolmannen hoidon alkua, siitä syystä että täytän ensi viikolla 35 ja olen pitänyt sitä jotenkin jonain ihme haamurajana itselle, vaikka aivan hyvin tiedän että se on näissä kuvioissa vielä kuitenkin varsin kohtuullinen ikä. Kaduttaa siksi, että eilisessä kontrolliultrassa kp7 todettiin että oikea munasarja on täysin sammunut, vasemmassa näkyi 2kpl 11mm follia ja "muutama" (en saanut tarkempaa arviota lääkäristä irti) 9mm folli. Että semmosta. Kokeillaan nyt vielä Gonal-F 350IU kaksi iltaa, huomenna uusi ultra, ja jos näkyy alle 4 järkevää follia, niin keskeytetään hoito, pistän irrotuspiikin ja sitten vaan lakanoiden väliin. Joo hehheh kiitti vaan, kun vika on siittiöissä.

Eli voi olla, että tämä useamman vuoden kestänyt pitkäaikainen järjetön stressi on tehnyt pysyvää tuhoa kropassa. Ja ton paskatyöpaikan takia. En anna itselleni ikinä anteeksi etten lähtenyt jo aikaa sitten, jos tämä nyt maksaa meille perheen. :cry:
 
Huh, kun täällä on tapahtunut paljon viime aikoina!! Olen suurin piirtein lukenut kaikki viestit, mutta en siltikään kykene kommentoimaan kenellekään kohdennetusti. Voi johtua ihan tästä omasta aivotoiminnasta tai sen vähyydestä o_O Migreeni on nimittäin ollut vierailulla tällä viikolla useampana päivänä ja vienyt aivotoiminnan nollaan :(

Onnea teille plussanneille (y):love: ja kuormakaupalla voimia vastoinkäymisiä kohdanneille!!

Täällä alkoi eilen päivällä menkat niukalla vuodolla, joka voimistui yöllä. Tänä aamuna olikin sitten todella infernaaliset menkkakivut :confused: Hetkeen ei olekaan vastaavia ollut! Nyt illalla pistin ensimmäisen gonal-f annoksen. Rohkeutta piti kerätä jonkin aikaa ja pistämisen aikanakin piti muistuttaa itseään, miksi teen tätä :unsure: Ei varmasti tule tuosta pistämisestä mulle kovinkaan mukavaa, kun mukaan astuu kaikenlaiset muut oireet (n)
 
marrasmai :( niin kohtuuttoman epäreilua. Johtuisiko kuiteskin kaikki nyt vaan sun kroppaa rasittavasta loppuun palamisesta ja stressistä. Onneksi sulla on ollu viimeinen työviikko. Uskotaan, että ne follit sieltä kasvaa ja lisääntyy, ettei kaikki menis mönkään. Ja joo, ymmärrän sen innon yrittää luomuna, jos siittiöissä vika....eipä tuu hirveesti yritettyä täälläkään, todellakaan ja jotenkin tuntuu että hoitojen myötä se hauskuus ja mielenkiinto koko seksiä kohtaan on kärsiny ison kolauksen. Lämmin halaus ❤

Kaikille tasapuolisesti isot tsempit!
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.# 3.ICSI?
another # 3/2015 # 2. # PCOS #1.IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#4.IVF/ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI
icsi mamako#2015#1.#siittiöt#2.ICSI
Ilo2010 #06/12#2.#selittämätön#3.IVF
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simpat#1.IVF/ICSI
Jantzu #09/15#1.#siittiöt#1.ICSI
kalabaliikki #3.#1/15#keskenmenot/ikä#1.IVF

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
marrasmai #2015#1#selittämätön#3.ICSI

MaiMei#07/14 #2.# alhainen AMH, ikä # 2.IVFI/3.PAS
mishala #2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätön/siittiöt#2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt # 5.IVF/ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä# 3.IVF
Siida #?#2.# siittiöt 1.ICSI/8.PAS
Sphinx # 06/13 #1.yht#selittämätön+endo#3.ICSI
Talvi82 #-08# 1.#selittämätön#1.IVF/2.PAS

Toiveikas81 #2014 #1.#endo/siittiöt#1.ICSI/2.PAS
Toivo2016 #3/13 #1.#pco#3.IVF/2.PAS
Valois #2013#1.#matala amh, kork.fsh(POF-ep.)#2.IVF
Vilijonkka_ #2012 #1.#monta syytä#2.IVF/ICSI/1.PAS
Xienna #1/14#2.#siittiöt# 1.IVF/1.PAS



Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Talvi82 10.11 (4pv/29.10)
Sphinx 13.11 (5pv/2.11)
KuuBe 20.11 (3pv/9.11)

Plussat 2016: :love:
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)
Xesca 1.ICSI/1.PAS (kkm)
ilo2010 2.IVF/1.PAS (km)
IirisL 1.IVF/1.PAS (5pv)
Heinä:
Xienna 1.IVF (kkm)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (kem)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (2x5pv)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 

Yhteistyössä