:) IVF/ICSI-hoidoista plussaan

Mut voi poistaa listalta, pahin pelko kävi tänään ilmi, ja ultrassa todettu 2 alkiota muttei mitään elämää :'( molemmat oli tyssänny rv8+. Ei siis riittäny että menetti yhden vaan jopa KAKSOSET! Vieläkin tuntuu kun ois jotain hirveetä painajaista, mistä ei kuitenkaan herää.. "ei täällä kyllä valitettavasti ole nyt elämää, olen todella pahoillani". Heti kun näin ruudun niin tajusin kyllä itekin ettei kaikki oo kunnossa, ei näyttäny yhtään siltä miltä ois pitäny. Tässä on siis jo kuukauden kannettu kuolleita mukana ja turhaan noudatettu ruokarajotteita ym., niin kusetettu olo.. mutta eipä voi mitään, jonkunhan se on oltava se tilastollinen epäonnistuja täälläkin. Oishan tää pitäny jo arvata tietyistä merkeistäkin mitä ei vaan halunnu uskoo. Liian suuri ihmehän se ois ollu että mulla ois kaikki sujunu hyvin, joo vittu näkis vaan viä joskus... ei näköjään takaa yhtään mitään vaikka varhais uä:ssä syke ja kaikki ok. Tänään otettu eka tyhjennyspilleri ja ylihuomenna hoidetaan loppuun sairaalassa. On vaan NIIN tyhjä olo nyt :'( ei jaksa miettiä jatkoo. Kiitos kaikille tuesta, neuvoista jne. tähän saakka ja parempaa onnea muille.
 
Viimeksi muokattu:
Voi Risukasa
Ei ole sanoja mitkä lohduttaisi sua nyt...itku tuli kun luin sun uutiset...niin väärin,olisi todellakin ollut nyt sun vuoro.
Paljon halauksia ja voimia jatkaa eteenpäin mitkä päätöksesi onkaan.Jäikö pakkaseen mitään??:heart:
 
Kiitos shenda. 2 blastoa pakkasessa. Jatkan heti kun mahdollista vaikka kuinka helvetisti enemmän pelottaakin, turhapa tähänkään on jäädä pidemmästi velloon. Tietääpä ainakin jatkossa (jos mikään enää kiinnittyykään) mennä heti ylimääräseen ultraan jos oireet vähenee omituisesti, parempi että selviää heti jos taas käy noin. Niinhän kävi juurikin niihin kuolemien aikoihin. 8+6 oli ainoo kerta kun piti mennä pöntölle oksentaan limaa tyhjästä mahasta ja 9+0 ei enää mitään.. sillon varhais uä:ssä oli todettu että koko oli muutaman päivän jäljessä, eli aika täsmää siinäkin. Ehkä se hidas kasvu kuitenkin enteili jo tätä? Sen 9+0 jälkeen vaan jotain satunnaista lievempää etomista. Tuntuu jälkeenpäin että oliko kaikki oireet alunperinkin liian lieviä, kai tää oli valmiiks jo tuhoon tuomittu koko homma. Jotain niskaturvotustakin näky. Tästä lähin kyllä toivoo mieluummin ettei edes kiinnitykään jos kuitenkin on jotain elinkelvottomia.
 
rv8 jotain rupeaa kaikki tärkeät elimet yms. muodostumaan ja jos esim. rv9 ultrassa kaikki ok niin silloin ollaan jo pitkällä.
Mähän ravasin 2010 ultrissa rv6,7,8 ja kun olin menossa rv9 ultraan niin siellä todettiin alkion kuolleen juuri tuon rv8 ultran jälkeen.
Kun kaikki puhuu että jos alkuraskauden uÄssä kaikki ok niin menee hyvin..paskan marjat.
Mulla todettiin kilpirauhasessa ongelmaa km jälkeen ja sitten aloitettiin tyroksiini ja uusi hoito taas tammikuussa 2011 joka meni onnellisesti loppuun saakka.

Ihan perseestä tuo että ekaksi annetaan ja sitten otetaan pois.
Mutta todella monessa raskaudessa on että oireet vähenee dramaattisesti just rv8-9 ja silti kaikki hyvin.

Mutta se on pakko ajatella positiivisesti että tulit raskaaksi ja se on mahdollista vaikkei nyt todellakaan siltä tunnu..itke,naura,sure mutta älä anna niiden tunteiden viedä sua vaan mä toivon että päivä se paistaa vielä risukasaankin <3 <3
 
Viimeksi muokattu:
Voi itku, risukasa :'( Mikä vääryys. Tuntuu, ettei ole sanoja joilla lohduttaa. Minua lohdutti se oman keskenmenoni yhteydessä, kun lääkäri sanoi, että kun raskaus on kerran lähtenyt IVF:llä alulle, niin ennuste onnistumisen suhteen on jatkossa parempi. Toivotaan että tämä pätee sinunkin kohdalla. :hug:
 
IVF/ICSI -hoidoista plussaan


HOITOSYYLAMONESKO
iiris_lorea2.icsi/ivf,tuorekeltahormoni,siittiöt4.8.1
Millyk1.ivf,tuoremunanjohd.vauriot14.8.1
Fyi1.ivf/2.PASselitt6.9.1
LaaL2.icsi/tuorePCO?17.-21.10.1
omanna3.ivf/tuoreendo20.10.1
glimmer1.ivf/2.PASselitt2.11.1
Toive13luomutärppiselitt13.11.1
Hydrangea1.ivf/3.PASPCO28.11.1
Wannawalli1.ivf,tuoreitsellinen24.12.1
skorppari821.ivf/3.PASPCO1.1.151
Artemis2.ivf, tuoreselitt5.1.151
Briitta2.ivf/1.PASsekund.28.1.152
Toka21.icsi/1.PASselitt28.1.152
Rubus2.icsi/1.PASPCO, siittiöt27.2.151
[/b]

Neuvolat/ultrat
Hydrangea 3.9. lääkäri
skorppari 18.8 rakenneultra


Syntyneet :heart:
Meemir / ? / ?
Redwing blackbird / 8.6. rv 38+4 / tyttö, 50 cm ja 3200 g
deseo / 12.6. rv 40+2 / poika, 51 cm ja 3500 g
InMyDreams / 17.6. rv 38+5 / tyttö, 51 cm ja 3280 g
Robina / 24.6. rv 38+1 / tyttö, 49 cm ja 3040 g
aurora / 17.7. rv 38+0 / poika, 50 cm ja 3470 g
katiri / 1.8. rv 38+5 / tyttö, 47 cm ja 2820 g

Kadoksissa

Krish735.icsi,tuoreselitt.,siittiöiden laatu27.6.1
TybyLiini1.ivf, tuoreselittämätön/endo8.7.1
 
Skorppari, onnea rakenneultrakuulumisista ja poikalupauksesta :)

Minunkin piti tälle päivälle päivittää omaa napaa, mutta jäi aiemmin risukasan uutisten takia. Eli rutiini äitipolin kätilö/lääkärikäynti käyty tänään. Käyrää otettiin, ei näkynyt supistuksia. Pissassa sokerit oli kahdella plussalla ja sormenpäästä otetussa verikokeessakin sokerit oli 8,2 eli liikaa. Ja minä kun jo läpäisin jo sokerirasituksenkin :/ Lääkäri sanoi, että minun pitää nyt seurata jonkin aikaa arvoja... Lääkärillä oli sen verran heikko ulosanti, että en jäänyt kyselemään mitään, neuvolasta sitten kuulemma neuvotaan jatkot. No, pitää neuvolasta kysyä, pitääkö minun nyt aikaistaa seuraavaa neuvolakäyntiä, kun se on vasta 5.9. vai miten edetään. Ei nyt suuremmin ota edes kupoliin tuo sokerihässäkkä, toivon vain, että asia hoituisi ruokavaliolla. Jäi sekin epäselväksi, että onko mulla nyt sitten tuon perusteella radi??
Mutta mikä tärkeintä, mahassa oli kaikki hyvin :) 1,5 kg on vauvalla painoa tällä hetkellä. Ja tyttöä lääkäri veikkasi :heart: Mulle ainakin on helpompaa luoda mielikuvaa tulevasta lapsesta, kun voi mieltää hänet joko tytöksi tai pojaksi.

omanna 31+0
 
Risukasa, luin jo eilen järkyttävän uutisesi mutta vaikka mietin yön yli, niin silti en löydä sanoja, joilla voisin sinun oloasi helpottaa. Olen todella pahoillani puolestasi. Äidin vaistosi piti kuitenkin paikkaansa. Vaikka en olisi yhtään uskonut, että näin käy, kävi mielessäni jo aiemmin, että ehkä äiti tietää sisimmässään todellisen tilanteen. Joillekin meistä todella annetaan liian paljon kannettavaa. Voimia! Oli kuitenkin positiivista lukea, että et jätä yrittämistä tähän ja sinulla löytyy blastot pakkasessa. Toivottavasti tyhennys menee nyt hyvin ja hankaluuksitta. Ja toivottavasti olet taas pian joukossamme mukana! :hug:

- Briitta
 
Nyt on pieni hetki kirjoittaa tänne kuulumiset...

Täällä tuhisee ihana 9 päivän ikäinen tyttö. :heart: Eli 10.päivä syntyi, painoa 2975g ja pituus 47cm. Siro pieni pakkaus ja niin suloinen.
9.päivä meni lorahteli vettä ja päivällä osastolle. Sunnuntaina 10.päivä sain käynnistyslääkettä suunkautta, mutta se ei juurikaan tehonnut. Ohuen kalvon puhkaisun jälkeen alkoi sitten tapahtumaan. Aika nopeasti kaikki kävi kun siitä n.parin tunnin päästä tuntin jo erittäin napakan supistuksen, paikallaolo teki tiukkaa ja ponnistuksen tarvetta jo tuntui! No kappas, siinä sisätutkimuksessa olinkin jo auki kokonaan. Ilokaasua ja lämpöpussia kivunlievitykseksi. Ehkä pientä apua kaasusta sain ja pussi tuntui mukavalle selässä.
Kätilö ja lääkäri ihmettelivät miten nopeasti oli jo 10cm auki... Ponnistus kestikin sitten kauaemmin. Eri asentoja kokeiltiin ja pää tuntui olevan vähän tiukassa. Sieltä sitten syntyi kuitenkin "maratonin" jälkeen klo.21.54 ihana pieni tyttö :heart:

Arki on hyvin myös täällä lähtenyt käyntiin. :) Imetys sujuu ihan hyvin, mutta ajottain mietin, saako tyttö tarpeeksi maitoa. Pieni kun on niin painoakin piti jäädä seuraamaan 4 päiväksi sairaalaan. Luulen että maitoa kuitenkin riittää, vaikka usein syökin. Kulausten kera usein hotkii. Ulkona ollaan pari kertaa käyty ja nautitaan raikkaasta säästä ja liikunnasta.

Kiva olisi, jos olisi sellainen ketju (vai onkohan jo?) täällä jo synnyttäneiden osalta :)
 
  • Tykkää
Reactions: aurora*
Kiitos vielä kaikille ihanista sanoista.. :heart: kyllä tää kesä jää erityisenä haikeisiin muistoihin Onnen kesänä, on niin ikävä jo sitä tunnetta kun uskalsi toivoo että mullakin asiat ois vihdoin saanu merkittävän käänteen, kaikkien jännien välietappien odotusta, kevättalven suunnittelua jne. Kaikki romahti ja tehtiin tyhjäks parissa minuutissa.
Niin ja eihän niitä enkelikaksosia voi unohtaa koskaan....
Jotenkin kyynelpato aukes toden teolla vasta tänään kun lueskelin km ohjevihkoo, eikä loppua meinaa tulla.. siellä ihan viimesenä sanat,

"Keinu kukka.
Uinu kukka..."


En tienny kokonaiseen kuukauteen että "kukat" uinui jo ikuista unta :'(
Joo...mutta poistun täältä nyt kun en enää (tai ainakaan tällähetkellä) tänne kuulu ja jätän muut rauhaan valituksiltani.. toivottavasti "nähdään" täällä vielä joskus :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Mahtavaa, kun tänne on tullut niitä kaikkein parhaimpia uutisia!

Lämpimät onnittelut Katiri pienestä tytöstä! :heart: Kiitos, kun jaksoit kirjoittaa synnytyskertomuksen. Niitä kokemuksia on aina mielenkiintoista lukea, vaikka omaan koetukseen on vielä pitkä matka. Sinulla tosiaan on ollut nopea synnytys. Mutta mukava kuulla, että vauva-arki on lähtenyt käyntiin hyvin. Onneksi kai suurimmalla osalla synnyttäjistä luonto hoitaa tehtävänsä ja synnytyksen kauheudet unohtuvat kuukausien kuluessa. Minulla ne olivat mielessä noin 6 kk ja sitten se ei enää tuntunutkaan niin kamalalta. Toki nyt 5 vuoden jälkeen, kun uusi synnytys on toivottavasti edessä, palaa kokemukset muistoihin. Lääkärin sanat ”väljemmistä paikoista” onneksi lohduttivat. ;) Oikein ihanaa vauva-arkea teille!

Lämpimät onnittelut tyttövauvasta myös Millyk! Sinullakin on ollut nopea synnytys! Yleensähän ensisynnyttäjät ovat kai hitaita synnyttäjiä, mutta tällä porukalla ei näköjään ”nokka tuhise”, kun lähdetään synnyttämään. Kuinka olet toipunut synnytyksestä? Onneksi ilmat ovat nyt vähän viilenneet, niin pienen vauvan kanssa oleminen on varmaankin vähän helpompaa.

Omanna, ihanat kuulumiset vauvan osalta! Mutta tuo sinun sokeriarvo on kurja juttu. Voiko siinä olla uhkana raskausdiabetes vai se raskausmyrkytys?

Skorppari, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta! Ja onnittelu puolivälitaipaleen ylittämisestä! Se on minusta jotenkin semmoinen merkittävä merkkipaalu, että pääsee yli puolivälin. On lyhyempi matka loppuun kuin alkuun. Minullakin muuten rinnat meinaavat aloitella tuotantoaan. Naureskelin juuri eilen miehelle, että pitää varmaan lähteä ostamaan liivinsuojia jo nyt – voi mahoton!

Wannawalli, onnittelut myös sinulle poikalupauksesta!:heart: Nyt onkin sitten tullut poikalupauksia parikin kappaletta. Ja onnittelut ennen kaikkea hyvistä ultrakuulumisista.

ON, olen niin onnellinen, että helteet loppuivat! Minua ne todella kiusasivat ja nyt olo on ihan toinen ja jaksaa tehdäkin jotain. Kävin eilen kertomassa töissä, että opintovapaa venähtää vähän aiottua pidemmäksi eikä minua kannata odotella töihin ainakaan seuraavaan 3 vuoteen. Aika hurjaa! Olen tottunut tekemään koko ikäni töitä ja nyt olen opiskelemassa lisäammattia, johon päälle vielä tämä pikkukakkosen syntymä. Kyllä mieli on sitten jännä… Pelkäsin kauheasti töissä kertomista, koska ajattelin kertomisen manaavan huonoa onnea. Jos joku työkaveri kävelisi minua esim. kaupungilla vastaan ei varmasti jäisi epäselväksi miksi vatsakumpu on kasvanut. Masu alkaa olemaan jo varsin komea. Täällä siis kaikki ihan hyvin (varsinkin kun päästiin helteistä eroon). Sokerirasituksessa kävin ja sekin oli tuloksiltaan ok.

Briitta, rv 17+0 (vielä vähän matkaa puoliväliin)
 
Hei, olipa paljon tapahtumia -ihania ja vähemmän ihania-kun oli hetken muualla.

Milly, nopeaa ja ihana kuulla myös arjesta.

Risu, mitkään sanat eivät iitä lohduttamaan.

Briitta, todella ihanaa kun sää muuttui ja itse jännitin myös pomolle kertomista. Ensi viikolla sitten muulle työyhteisölle ja sekin jännittää.

Olen myös miettinyt, että onkohan siinä jotain perää kun sanotaa poikia tuleva "helpommin" ivf:llä. Poikalupauksia ollut melko monta. Itse olin ensin hieman paniikissa, kun juuri itsellisenä sitä isää ei ole kuvioissa pojalle. Sitten tajusin, että miehen malleja monta ympäristössä ja sillä mennään, mitä on. Tyttö olisi ollut muka "helpompi" isättömänä - mietittyäni asiaa, ei olisi.

Lisää On: Kysyin samaa myös itsellisten äitien palstalla, mutta kertokaapa perinteisimmissä parisuhteissa lisääntyvät ihmiset hyvät miten toimisitte kun vatsa alkaa näkyä ja ihmiset ovat hassuja? Sanon, että olen yh tai odotan onnellisesti yksin, mutta en käytä sanaa itsellinen. Mielestäni on lapseni oikeus/oikeusturva, että kaikki kaupan kassaa myöten eivät tiedä, miten hänet on "tehty". Tai edes kaikki tuttavani, vain perhe ja ihan lähimmät ystävät/tulevat kummit tietävät. Moni joutuu hämilleen ja pyytelee anteeksi kysymystään yms. Olisiko jollain parempaa ehdotusta kertoa raskaudesta kun kaikki ihmettelevät isää/ luulevat minun suunnilleen menneen salamanaimisin? Tämä tuli yllätyksenä, sillä olin miettinyt asiaa etukäteen ja luullut esim. odotan onnellisesti yksin riittävän. Eipä voi myöskään sanoa että mitäs se sulle.. Kun varmasti se isäkin tulee ensimmäisenä tai toisena mieleen. Eli kohteliasta, mutta oman lapsen yksityisyyden turvaava tapa, kiitos? Kaikki ehdotukset otetaan vastaan kiitollisuudella.

Wannawalli 22+2
 
Viimeksi muokattu:
Millyk: onnea hurjasti pikkuisesta ja ihanaa vauva-arkea ja toipumista sinulle! :heart:

Omanna: onnea tyttölupauksesta ja hienoa, että vauvalla kaikki hyvin. Toivottavasti sokerit pysyy ruokavaliolla hyvinä.

Briitta: ihan nurkan takana sinullakin se puoliväli on :).

Skorppari 21+0
 
skorppari, ihan mahtava juttu, että kaikki oli kunnossa! :heart: Mä taas olin varma, että meille tulee poika ja samoin veikkasivat lähes kaikki läheisetkin. Toisin kävi meilläkin, kun ultraaja kääntyi enemmän tytön kannalle. :D Onnittelut siis poikalupauksesta. :)

omanna, hienoa, että kaikki vaikutti olevan kunnossa vauvalla ja onnea tyttöveikkauksesta. :) Ikävä tuo sokerijuttu. :( Mä oon kyllä lukenut, että moni on läpäissyt varhaisen ja/tai myöhemmän rasituksen kirkkaasti, mutta jäänyt kiinni vasta kolmannesta. Korkeahkoltahan tuo arvo kuulostaa, mutta kuitenkin vielä sellaiselta, että saat sokerit varmasti kuriin ruokavaliolla, jos niissä nyt jotain häikkää on.

Millyk, hurjasti onnea pienestä tytöstä! :heart:

Briitta, hienoa, että sait kerrottua töissä. :) Mä jännitin asiaa ihan kamalasti etukäteen, kun tiesin että uutisen vastaanotto ei varmasti olisi mitä parhain. Onneksi kaikki meni kuitenkin ihan kohtalaisesti.

Wannawalli, on varmaan hankala juttu tuo toisten kysymyksiin vastaileminen. :| Mun mielestä se miten vauva on saanut alkunsa ei kuulu kenellekään ja on typerää jos ihmiset eivät osaa olla sen verran hienotunteisia, että jättäisivät kysymättä. Tietenkin uteliaisuus vie helpolla voiton. En kyllä valitettavasti osaa antaa neuvoja tässä.

katiri, jos täällä vielä vierailet, niin miten sulla kävikään niiden varhaisten supistusten kanssa? Pääsitkö vielä jossain vaiheessa töihin?

Täällä ollaan saikulla. :( Kävin toissapäivänä neuvolan tädin kehotuksesta lääkärissä. Kerroin näistä kivuistani, niin lääkäri määräsi heti saikulle. Kohdunkaulalla tai -suulla ei ollut tapahtunut kriittisiä muutoksia, mutta kuulemma niitä ei halutakaan tapahtuvan. Siksi lääkärin mielestä oli parasta jäädä kotiin ja kokeilla helpottaako supistukset levossa. Kotihommia saan kyllä tehdä normaalisti. Saikkua tuli 2,5 vkoa. Oon menossa parin viikon päästä uudestaan lääkäriin ja katsotaan sitten tilanne taas. Toivon kovasti, että supistukset helpottais, koska huoli vauvasta on kova. Toiveena olisi myös päästä vielä takaisin töihin. Lääkäri sanoi, että pieni lepo voi kyllä helpottaa tilannetta. Toivottavasti näin on.

Hydra 26+0 :heart:
 
IVF/ICSI -hoidoista plussaan


HOITOSYYLAMONESKO
Fyi1.ivf/2.PASselitt6.9.1
LaaL2.icsi/tuorePCO?17.-21.10.1
omanna3.ivf/tuoreendo20.10.1
glimmer1.ivf/2.PASselitt2.11.1
Toive13luomutärppiselitt13.11.1
Hydrangea1.ivf/3.PASPCO28.11.1
Wannawalli1.ivf,tuoreitsellinen24.12.1
skorppari821.ivf/3.PASPCO1.1.151
Artemis2.ivf, tuoreselitt5.1.151
Briitta2.ivf/1.PASsekund.28.1.152
Toka21.icsi/1.PASselitt28.1.152
Rubus2.icsi/1.PASPCO, siittiöt27.2.151
[/b]

Neuvolat/ultrat
Hydrangea 3.9. lääkäri
Briitta 15.9. rakenneultra


Syntyneet :heart:
Meemir / ? / ?
Redwing blackbird / 8.6. rv 38+4 / tyttö, 50 cm ja 3200 g
deseo / 12.6. rv 40+2 / poika, 51 cm ja 3500 g
InMyDreams / 17.6. rv 38+5 / tyttö, 51 cm ja 3280 g
Robina / 24.6. rv 38+1 / tyttö, 49 cm ja 3040 g
aurora / 17.7. rv 38+0 / poika, 50 cm ja 3470 g
katiri / 1.8. rv 38+5 / tyttö, 47 cm ja 2820 g
Millyk / 10.8. rv ? / tyttö, 47 cm ja 2975 g
 
Viimeksi muokattu:
Wannawalli, kieltämättä aika kinkkinen kysymys. Olen kanssasi ihan samaa mieltä siitä, että se miten lapsi on saanut alkunsa ei kuulu kaikille. Ihan samoin ajattelen tästä meidänkin lapsesta. Jos minulle joku sanoisi, että odottaa onnellisesti yksin, niin minusta se olisi oikein ok vastaus. Toki jos vastaus tulisi yllätyksenä, niin saattaisin hämmentyä, mutta eihän se hämmennys haittaa. Kuten Hydrakin sanoi, niin kyllä ihmisten pitäisi olla siinä tilanteessa sen verran kohteliaita, että antaisivat asian olla. Ja jos eivät osaa olla, niin eikö heille sitten voisi vaan jättää vastaamatta ja vaikka vaan hymyillä hiljaisesti?

Minä olen aiemmin kertonut varsin avoimesti monelle, että käymme lapsettomuushoidoissa. Nyt minua kieltämättä ärsyttää, että ne ihmiset kysyvät raskaudesta kuulleessaan/huomatessaan ensimmäisenä tuliko lapsi luomusti vai hoidoilla. Mitä merkitystä sillä oikeasti on! Samanlaisia lapsia sitä syntyy niin luomuna kuin hoidoillakin. Mutta omapa on vikani, kun aikoinaan asiasta lörpöttelin. :stick:

Hydra, ikävää, että olet joutunut saikulle mutta se on varmasti oikea ratkaisu. On toki kurjaa jos et enää pääse töihin mutta onneksi lääkärissä otettiin asia vakavasti ja saat nyt levätä. Toivottavasti lepo auttaa ja pääset ongelmitta turvallisille viikoille. Minullakin oli ensimmäisessä raskaudessa samoja vaivoja. Olin ensin 2 viikkoa saikulla ja sitten sinnittelin 2 viikkoa töissä. Jäin lopulta sairaslomalle vk:lla 32 ja tyttö syntyikin vk:lla 37. Eli lepo tuli silloin kyllä tarpeeseen, mutta oli minulla huono omatunto, kun en ollut töissä. Ja ihan turhaan! Hyvin siellä pärjättiin ilman minuakin.

ON, nyt vähän ällöä eritekysymystä.... Onko kukaan kärsinyt runsaasta valkovuodosta? Minulla on nyt ollut semmoinen vaivana pari päivää ja tänä aamuna sitä tuli tosi paljon. Kun nyt puolipaniikissa tunnustelen oloja, niin jotenkin alavatsaakin painaa. Ei yhtään huvittaisi soittaa neuvolaan... pitäisikö odotella maanantaille ja katsoa mihin tilanne kehittyy? Nyt on ollut jos jonkinmoista vihlontaa ja pientä kivistystä. Ei ne juurikaan elämää haittaa ja olen laittanut ne kohdun kasvun piikkiin, sillä tuntuu, että maha ottaa nyt kunnon kasvuspurttia.

Ai niin, Hydra, jos jaksat ja viitsit, niin päivittäisitkö minulle rakenneultran 15.9.2014. Kiitos, kun viitsit ylläpitää tätä meidän listaa :). Jos se tuntuu sinusta jossain vaiheessa kovin työläälle, niin jos vaan voin, niin autan mielelläni.
 
Viimeksi muokattu:
Hydrangea, mä olin rv 20-26 sairaslomalla ja palasin sitten töihin. Supistukset helpotti muutamaksi viikoksi, mulla oli tablettimuotoinen lääkitys (adalat oros) supistuksien estoon. Taisin olla 5 viikkoa töissä ja sitten jäin taas saikulle muistaakseni rv 31 lantion alueen kipujen takia. En tunnistanut niitä lantion kipuja supistuksiksi, mutta kyllä ne supistuksia oli, joten hyvä että jäinkin saikulle. Aika tuntui matelevan sairaslomalla, kun ei saanut liikkua juurikaan. Itsekin tein kyllä kotitöitä ja hitaita noin 15.min kävelylenkkejä. Rv 34 kävin supistusten takia äitiyspolilla ja siellä sain sitten supistusten estoon pistoksen ja kortisonipistokset vauvan keuhkoja kypsyttämään.
Hyvä että sulla ei ollut kohdunsuulla tapahtunut mitään muutosta. Koita ottaa rauhallisesti, vaikka aika varmasti käykin pitkäksi. Tsemppiä lepäilyyn. :) Toivotaan että supistukset helpottaa ja jos ei helpota niin sitten vaan herkästi haet lisää sairauslomaa. Ei kannata riskeerata mitään.
 

Yhteistyössä