:) IVF/ICSI-hoidoista plussaan

IVF/ICSI -hoidoista plussaan


HOITOSYYLAMONESKO
iiris_lorea2.icsi/ivf,tuorekeltahormoni,siittiöt4.8.1
Millyk1.ivf,tuoremunanjohd.vauriot14.8.1
Fyi1.ivf/2.PASselitt6.9.1
LaaL2.icsi/tuorePCO?17.-21.10.1
omanna3.ivf/tuoreendo20.10.1
glimmer1.ivf/2.PASselitt2.11.1
Toive13luomutärppiselitt13.11.1
Hydrangea1.ivf/3.PASPCO28.11.1
Wannawalli1.ivf,tuoreitsellinen24.12.1
skorppari821.ivf/3.PASPCO1.1.151
Artemis2.ivf, tuoreselitt5.1.151
Briitta2.ivf/1.PASsekund.28.1.152
Toka21.icsi/1.PASselitt28.1.152
Rubus2.icsi/1.PASPCO, siittiöt27.2.151
risukasa3.icsi/1.PASendo, itsellinen27.2.152
[/b]

Neuvolat/ultrat
Hydrangea 3.9. lääkäri
skorppari 18.8 rakenneultra


Syntyneet :heart:
Meemir / ? / ?
Redwing blackbird / 8.6. rv 38+4 / tyttö, 50 cm ja 3200 g
deseo / 12.6. rv 40+2 / poika, 51 cm ja 3500 g
InMyDreams / 17.6. rv 38+5 / tyttö, 51 cm ja 3280 g
Robina / 24.6. rv 38+1 / tyttö, 49 cm ja 3040 g
aurora / 17.7. rv 38+0 / poika, 50 cm ja 3470 g
katiri / 1.8. rv 38+5 / tyttö, 47 cm ja 2820 g

Kadoksissa

Krish735.icsi,tuoreselitt.,siittiöiden laatu27.6.1
TybyLiini1.ivf, tuoreselittämätön/endo8.7.1
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Hydralle.

Risukasalle suosittaisin heti yksityistä. Kun ajatteelee, että kaikki olemme onnestamme (huolestamme) jo jotakin maksaneet, on yksityisellä käynti - ja mielenrauha oli miten oli- sen arvoista. Ihan turhaan stressata epävarmuudessa. Ps. mulla doppler antoi sydänääniä aika myöhään, olikohan 13 viikolla ja olin jo hermona. Miltei nopeammin tuntui muljahduksia kuin varmat sydänäänet. Tosin kesti hetken oppia erottamaan ne istukan viuhunnat vauvan jumpsutuksista. Eli aina en edes ollut varma, oliko olleet sydänäänet. Nyt ovat niin vahvat, että volumea ei kannata laittaa kovalle.

Valoa: Iso kiitos aloituksestasi ja onnea. On ollut hyväksi seurailla tätä ketjua.
 
Kiitos Hydralle uudesta ketjusta =)!

Risukasa Joo hematooma mulla löytyi kohdunsuulta, mikä sitten on vuodellut aika ajoin. Tosin ensimmäisellä ultrakäynnillä tuosta hematoomasta lääkäri ei maininnut mitään, mutta se olikin vähän hätäinen käynti kaiken kaikkiaan. Sitten vasta kun pääsin "omalle" lääkärille niin vuodon syy selvisi. Noista kivuista niin silloin rv 6 tuli hetkellinen tosi kova menkkajomotus alavatsalle (ja hetken päästä verta pönttöön) : / Muuten pieniä jomotteluja on ollut aika ajoin, mutta ei suurempaa. Nyt viikko takaperin on alkanut sellaiset ajoittaiset repäisykivut, lähinnä kun tuolista nousee reippaasti, mutta se kai kuuluu asiaan..?
Nyt kun mietin, niin olisin varmaan jo mielenterveyteni menettänyt, jos en olisi noissa varhaisraskauden ultrissa käynyt.. Kyllä niin hermoja raastavaa on tuo tunne, että onkohan kaikki kunnossa..:( Mene ihmeessä yksityiselle, saat mielenrauhan ja toivottavasti hyviä uutisia! Tsemppiä ja jaksamisia :hug:
 
Kiitos uudesta ketjusta Hydrangealle!

Meinasin tänään mennä ohimennen Fertinovaan kyseleen aikoja mut se ovi oli lukossa.. ois pitäny soittaa ovisummeria, niin jotenkin tuli hirvee kynnys jos ne alkais siinä kyseleen että mitä asiaa mulla on ja mun pitäs alkaa huutaan siinä katumelussa näitä juttuja.. ehkä sinne vois olla parempi soittaa jos menee.
Kyllähän se ultra tietysti tässäkin vaiheessa helpottas jos kaikki ois hyvin, mut sit jos siitä taas parin päivän päästä tulis jotain vuotoo ym. outoo niin taas sama paniikki! Ja jos on käyny huonosti niin ois ainakin luonnollakin aikaa hoitaa asia ennen np-ultraa... jotenkin kammottava ajatus sekin että pitäs vielä väkisin tyhjentääkin! Vaikka ehkä sellasta ei nyt vielä kannattas miettiäkään..

Nyt on sitten se dopleri tilattu, kävi miten kävi. Pitäs tulla ti tai viimestään ke. Helpottas jo ihan riittävästi sekin kun kuulis ne sykkeet että on ylipäätään hengissä vielä. Monet on kai kuullu ne paljoki aiemmin just kotidoplerilla kun neuvolan laitteella. Jos yrittäs nyt hillitä itteensä ja ensviikolla bongata niitä ääniä. Jos ei sit mitenkään onnistu niin on se eka "virallinen" ultrakin jo lähempänä.
Tosiaan, kyllähän niitä liikkeitäkin voi alkaa tuntua jo rv13 jälkeen, mutta sittenkin jos sille tulee hiljasempia päiviä niin voi kuunnella.

Rubus Varmaan noi repäsykivut on juuri niitä kohdun kannattimien venymisiä...mun pitää kans nousta ja istua suht varovasti. Mulla on tuntunu välillä kohdun kaulassakin sellasta endomaista vihlontaa istuessa, kai se on sitä mitä yleensä sanotaan tärinäkivuks. Ja hyvä sit tietää että hematoomakin saattaa aiheuttaa sellasia jomotuksia, ja ettei aina näy aiemmassa ultrassa.
 
HYDRA, paljon kiitoksia uuden ketjun perustamisesta! Otsikko on oikein hyvä, se passaa pitkään.

Ja VALOA, kiitos alkuperäisestä ketjusta. Tervetuloa takaisin mukaan! Ikävä kuulla, että se ensimmäinen raskaus päättyi niin ikävästi mutta ihanaa, että olette nyt jo noin pitkällä ja varsin turvallisilla vesillä. Onnittelut siitä!

Wannawalli, minun on pitänyt monesti kertoa sinulle, että miten rohkea nainen olet ja miten hienon teon olet tehnyt, kun olet yksin lähtenyt tähän matkaan. Olin itse ihan samassa tilanteessa vajaa 10 vuotta sitten mutta kuitenkin jänistin viime metreillä. Minun elämä sitten kulki näin, mutta jos ei olisi kulkenut, olisin katunut tuota jänistämistä katkerasti lopun elämäni. Sinulla taitaa olla hyvä tukiverkkokin takana, joten pärjäät varmasti mainiosti niinä vähän hankalinakin hetkinä. Niitäkin toki tulee, varsinkin parin ensimmäisen kk:n aikana, mutta kyllä ilo ja onni ovat varmastikkin ne päälimmäiset tunteet :)

RISUKASA, hyvä juttu, että hankit dopplerin. Ei kannata kuitenkaan säikähtää jos et heti saa kuulumaan sydänääniä. Minulla oli rv 9 niiden vuotojen aikaan selvää alaselän ja alamahan jomotusta. Kun kävin lääkärissä niin hän rauhoitteli, että km:ssa kyse ei ole mistään pienestä jomotuksesta. Se rauhoitti mieltäni. Myös ensimmäisessä raskaudessa oli sama homma, vieläpä paljon voimakkaammin. Nyt tuo "jomotus" on jo lähes 5-vuotias. Tiedän, että huoli on kova mutta älä menetä toivoasi tyystin. *tähän tulisi sellainen halaushymiö, en vaan saa sitä kännykällä*

Olisiko minulla nyt se seesteinen keskiraskaus menossa, kun ei ole mitään kuulumisia? Väsyttää toki edelleen aivan hävyttömän paljon, enkä saa mitään aikaiseksi, mutta onneksi siihen on hyvä syy. Vähän pelonsekaisin tuntein odotan ensi viikon superhelteitä. Päätin jo, että silloin me lähdetään mökiltä kotiin ja linnottaudun jäätävän lämpöpumpun alle istumaan. Neuvola on ensi torstaina. Vähän jännittää painon nousu, kun jäätelö on helteellä maistunut oikein hyvin...

Ai niin, sitä piti vielä tyhmänä kysellä, että päivittääkö Hydra nyt sitä meidän listaa vai päivitetäänkö sitä jokainen itse?
 
Hydrangea Jee, nyt on uusi ketju. Kiitokset!

Valoa Ihanaa kuulla, että olette päässeet nauttimaan raskaudesta ja hyvillä viikoilla.

Risukasa Doppleri on hyvä ostos. Rauhoittaa mieltä kummasti, ennenkuin liikkeitä alkaa tuntemaan säännöllisesti.

Risukasa Vuodot on yleisiä ja tottahan toki se säikäyttää ja paljon.. Itsellä oli ennen rv8 kuukautismaista vuotoa runsaastikin päivän ajan ja jomottelun kanssa. Piti päästä tarkistuttamaan tilanne yksityiselle. Sieltä jäi edelleen epävarma olo, mutta sanoivat siellä, että vuodot ovat alussa yleisiä. Paljon tsemppiä ja voimia! Toivotaan, että kyse on ihan harmittomasta vuodosta.

Briitta Nauti keskiraskauden seesteisyydestä ja lämmöstä :) Talvella ehditään palella taas.

Katiri Toivotaan että sielläkin pian tapahtuu. Se voi olla milloin vain nyt jo näillä viikoilla :) Tsemppiä!

Neuvolassa kaikki ollut hyvin. Tulevalla viikolla käyntiä ei olekaan..Täällä päin nihkeästi niitä annetaan. Tosin viime kerralla kysyttiin haluanko jo viikon päähän. Tottakai halusin ja eikös se ole nykyään niin, että lopussa pitäisi olla kerran viikossa käynnit.
Toivottavasti seuraavaa neuvolakäyntiä ei tule enää yhtenä kappaleena.

Yöt ovat olleet vähän välillä levottomia/huonosti nukuttuja. Usein iskee nälkä 1-3 maissa, niinkuin viime yönäkin. Pientä evästä sitten vaan syömään. Aikaisin aamulla oli myös tunnin aikana 5 kipeämpää supistusta ja vähän myöhemmin muutamia lisää, mutta päivällä ei mitään.
Josko tästä pääsisi kohta synnyttämään :) Malttamattomana odotellaan.
 
Mun puolesta jokainen saa halutessaan päivittää listaan omat tietonsa tai voin kyllä toki niitä itsekin lisäillä aina ehtiessäni. :)

risukasa, älä ole huolissasi, vaikka neuvolassa ei sydänääniä vielä kuulunutkaan. Mun neuvolatäti sanoi, että ei aio kuunnella kuin vasta aikasintaan 12. viikolla. Neuvolalääkärissä rv 15+5 lääkärikin etsi tosi kauan sydänääniä. Itse oon kyllä saanut ne helpommin kotona kuulumaan. Kuulin jo ekaa kertaa rv 8 lopulla. Aluksi tosin sai hakea pitkään ja tosi tosi alhaalta.

Millyk, tsemppiä sullekin odotteluun! Ei enää toivottavasti pitkä aika, kun vauva on sylissä. :)

Tänään edessä paluu töihin ja arkeen. Toisaalta ihan kiva, niin pääsee taas normaaliin rytmiin kiinni. Viikonloppuna mielessä pyöri työasiat vähän liiankin tiuhaan. Huolestuttaa se, mitä kaikkea ehdin tekemään nyt tässä reilun 2,5 kk aikana, miten jaksan töissä, onko työpaikkaa enää äippäloman jälkeen ja mitä edes äippäloman jälkeen haluan. Turhaa näitä kaikkia kai vielä stressata, mutta kyllä ne vaan mielessä pyörii...

23+3
 
Briitta: Kiitos sanoistasi, täällä miltei hormoonimyrskyissä itkut tulee. Sitä niin pitkästä miettimisestä huolimatta tuntee myös suurta huolta omasta itsekkyydestä ja siitä, että tekee lapsen maailmaan ilman isää. Että kai tämä on sitä vanhemmuutta - teki niin tai näin, on huoli tai riittämätön olo.

on: Tänään ru käyty ja kaikki mitat selä elimet ok, melko pitkä kaveri ja näyttäisi olevan poika, kun loikoili siellä kuin pellon laidassa ketarat levällään.
 
Wannawalli, mahtava juttu! Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta. :)

katiri, vieläkö odottelet vai onko jo pikkuinen täällä? :)

Tänne ei mitään erikoisia. On varmaan se seesteinen keskiraskaus menossa. :) Sunnuntaina illalla saattoi tulla eka harkkasupistus. Maha kovettui ja selkään alkoi särkeä. Onneksi se meni levolla ja veden juomisella ohi. Olin päivällä kitkenyt kukkapenkkejä, joten sekin saattoi kyllä aiheuttaa kipuilua. Täytyy kuulostella nyt näitä oloja. Onneksi kuukauden päästä on se kohdunkaulan kontrolli, tarvittaessa tietenkin aiemmin.

23+4
 
Briitta :heart: joo, mullahan on jo useiden vuosien kokemus yksinhuoltajuudesta, vaikka toki myös tukiverkostoo, niin tiedän että pärjätään hyvin!

Ei oo edelleenkään saatu ääniä kuuluviin, neuvolassa eikä kotonakaan :( kuuluu vaan se viuh viuh.. mikä on kuulema kohdun valtimon ääni eli oma syke.. no, kai hyvä merkki edes että se alkanu kuuluun (kohtu siis kasvanu?) kun viimeks ei edes sitäkään. Pitäskö sen sikiön sykkeen olla jotenkin erilainen, sellanen "hevosenlaukka"-nakutus vai onko sekin samanlainen viuhunta joka on vaan nopeempi kun oma?
Kyllä tässä pikkuhiljaa alkaa epätoivo, ahdistus ja kaikki pelot valtaan mieltä kun tuntuu että pitäs jo ruveta kuuluun jotain ja monella paljo aiemminkin.. kun ei oo edes pahemmin mitään ylimäärästä kerrosta mahassa edessä. Melkeinpä joku etuseinämän istukka (kuten oli viime raskaudessa) vois olla ainoo "miellyttävä" syy ettei kuulu.. voikohan sitä sijaintia mitenkään päätellä varhais uä:n kuvista?

Ainiin, ja tänään tuli käytyä siinä jossain veriseulassa ja infektiotestit otettiin samalla.

10+4
 
Viimeksi muokattu:
Risukasa
Rupee makaamaan sängylle niin että jalat tulee ulos siitä reunalta ja jalkapohjat on maassa.Sitten kun kuulet sen viuh viuh-äänen niin ihan siitä milli johonkin suuntaan ni pitäis ruveta kuulostamaan tositosi nopealta sykkeeltä.Ja liikuta anturia tosi hitaasti ja pyörittele eri kulmiin ja kokeile ihan sieltä häpyluun luota.
Kaverilla joka tooooosi laiha ei saatu kuulumaan mitään rv10 vaan pelkkä viuh viuh ja kyllä tuo muksun sai.

Itselläni kuulosta juurikin nopealta hevosen laukkuu-ääneltä vauvan sykkeet.

Älä huoli..kyllä sielä vielä joku on vuokralla :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos shenda :flower: yritin tuota, alkuun laitoin pari tyynyäkin pepun alle, mutta en kyllä vieläkään onnistunu löytään mitään nopeempaa sykettä.. mut ei kai tässä muu auta kun odottaa edes jotain elonmerkkejä...toivoo parasta (ja pelätä pahinta :x).

Ultra on 18.8. eli lähes 2 viikkoo aikaa joko saada helpotusta tai alkaa valmistautuun ikäviin uutisiin.
 
Viimeksi muokattu:
risukasa, tuo shendan ohje on hyvä. Mulla neuvolalääkärissä rv 15+5 ei meinattu saada sykkeitä kuulumaan, niin lääkäri käski laskemaan jalat jalkatuilta edessä olleille rappusille. Silloin selkä meni vähän kaarelle, peppu oli alhaalla ja maha tuli entistä litteämmäksi. Kotona itsellä toimi hyvin, kun makasin sohvalla tai sängyllä maha mahdollisimman litteänä. Sykkeitä tosiaan kannattaa kuulostella aivan häpyluun tuntumasta. Anturia saa liikuttaa kerrallaan korkeintaan millin ja tooodella hitaasti. Se saattaa alkuvaiheessa oikeasti olla ihan millistä kiinni, että saako sykkeet kuuluviin. Kun löysin tuon viuh-viuh ääneen, niin siitä ihan vähän sivuun, niin alkoi kuulumaan vauvan syke. Mulla syke kuului aluksi aina jonkin verrankin mahan keskilinjan oikealta puolelta, että ei välttämättä kuulu edes ihan keskeltä. Muista myös käyttää ultrageeliä riittävästi. Tsemppiä kuunteluihin! :) Kyllä siellä varmasti joku asustaa. :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Joo, mietin että onkohan monetkin jotka kuullu sen tosi varhasilla viikoilla, sekottanu sen siihen omaan viuh-ääneen ja luullu että se ois se syke?
Istualtaan tosiaan on kaikkein heikointa kun ei kuulu edes sitä omaa sykettä.
Aattelin että jos vaikka ylihuomenna (11+0) yrittäs seuraavan kerran.. jos vaan mitenkään malttaa sinne saakka. Ei sitä varmaan päivä tai kakskaan hirveesti muuta. Niin ja mulla ei oo sitä varsinaista ultrausgeeliä, vaan liukuvoidetta ja muita geelimäisiä rasvoja, kun luin että niiden pitäs toimia yhtä hyvin.. vai toimiikohan?
Ja sit luin jostain keskusteluista että tosta laitteesta saattas liian usein käytettynä olla lapselle jotain haittaakin..?! :eek: vai onkohan toi vaan jotain urbaanilegendaa.. miten usein muut kellä kotidopler on kuunnellu?
 
risukasa, mä oon kuullut kyllä, että jotkut käyttää liukkaria ultrageelin sijaan. Mulla on sitä oikeaa geeliä, niin en oo muuta kokeillut. Mä en millään jaksa uskoa, että usein käytettynä dopplerista olisi mitään haittaa lapselle. Ei nyt varmaan ihan koko ajan kannata olla kuuntelemassa, mutta esim. joka päivä se 5-10 min tuskin haittaa tekee. Kotidopplerit on kuitenkin paljon heikkotehoisempia kuin neuvolan laitteet. Jotkut pelkää niiden aiheuttamaa lämpövaikutusta, mutta itse löysin joskus tutkimuksen aiheesta, niin kotidopplerilla ei sellaista saatu aikaan. Alkuvaiheessa mä ainakin kuuntelin joka päivä tai joka toinen päivä. Joskus saatoin kuunnella kahdestikin päivässä, jos en ekalla yrittämällä saanut sykkeitä kuuluviin ja huoletti. Mun mielestä vauvan sykkeen tunnistaa kyllä helposti sitten kun sen kohdalle osuu. Oma syke ja istukan viuhunat on paljon hitaampia. Vauvan syke pitäisi olla 120-160 bpm luokkaa. Mulla ainakin sykkeet alkoi kuulumaan helpommin rv 10 ja 11 vaihteessa, joten uskoisin sunkin ne pian löytävän. :) Kohdun asentokin vaikuttaa paljon siihen, kuinka helposti ne kuuluu. Mulla kohtu on eteenpäin kallellaan, niin se helpotti varmasti äänten kuulumista.

Mulla on ollut nyt toista päivää tosi inhottava tunne alapäässä. Vähän niinkuin sinne oli tungettu jotain ylimääräistä. Tuntuu suurinpiirtein samalta kuin se jos tampooni/kuukuppi ei ole täysin paikallaan. En tiedä onko tää nyt sitä painontunnetta vai onko limakalvot vaan niin turvoksissa. Ei tää satu, mutta tuntuu vaan niin inhalta. :( Onko muilla ollut vastaavaa? Pitäiskö olla huolissaan?
 
Niinhän se on, että tuskin niistä nyt haittaa voi olla jollain 1-2 kerran ja muutaman minuutin käytöllä päivässä.. ja ei kai tollasia sais edes myydäkään kotikäyttöön jos jotain vaaraa ois todettu, tai ois mukana ainakin jotkut käyttösuositusrajat tms.
Ehkä sitä sitten on "pakko" yrittää joka päivä, vaikka onkin aina masentavaa/entistä huolestuttavampaa sen jälkeen ku ei oo kuulunu vieläkään mitään :/ kohdun pitäs olla ihan normaalisti eteenpäin kallistunu, ainakaan ei oo koskaan mainittu muuta.

Toi "ylimääräsen" tunne on varmaankin ihan normaalia kohdun asennon muuttumista, mulla rupes jossain vaiheessa viimeks painaan sillee omituisesti rakkoo ettei sitä meinannu saada enää kunnolla tyhjennettyä. Jossain vaiheessahan kudoksetkin alkaa löystyä synnytystä varten, ehkä sekin voi tuntua niissä normaalista poikkeevana.
Mulla on todettu myös viime rakenneultrassa tavallista lyhempi kohdun kaula (vain n. 1cm, kun yleensä kai 2,5?), niin onneks sitä ei tarvi enää sillee säikähtää. Ilmeisesti se on mulla vaan anatominen ominaisuus, kun raskaus meni kuitenkin 4 päivää yli lasketun.
 
Risu. itse käytin aloe geeliä, jonka voi hieroa käytön älkeen vatsaan. Ainakaan vielä ei r.jälkiä (kohta varmaan on kun kehuu). Itse kuulin lievässä kenossa eteen eli selän taakse tyynyjä. Eli juuri eri kuin te muut. Ääni oli aluksi vaimea, nyt ei enää ääni kaakossa, mutta erottaa sen laukan viuhviuhsta. Ihan viuhviuhin vieressä. Viuhviuh lähteitä oli kolme, istukka ja jotkin isot suonet kohdun kummallakin puolella (hieman erilainen viuh kuin istukka). Se keskimmäinen oli lähellä sykettä ja en saanu koskaan kuulumaan jos dopplerin kaiku suorassa. Vieläkin pidän vinossa johonkin suuntaan.

Hydra: Minulla oli viime viikolla hirveän täysi olo, täytti jotenkin sisältä ja oli - ei kipeä tai tuskaisa- tukala olla. Vatsakin kasvoi ihan silminnähden eli luulisin liittyneen kasvuun. Mietin jo soittavani neuvolaan. Tosin olin myös uinut paljon, että olisiko se kipeyttänyt vatsalihaksia.

Mene ja tiedä, kuten kaikessa tässä raskaudessa. Esim. lääkäri kysyi onko ollut supistuksia, mutta kuulkaas kun en oikeasti tiedä. Eli ehkä ei.
 
Meille syntyi 1.8. (rv 38+5) täydellinen tyttövauva. :heart:
2820 g, 47 cm.
Synnytys oli raju ja nopea, kestoltaan 5 h 55 min. Alkoi yöllä klo 5.30 tosi kipeillä supistuksilla 4-5- min välein. Neiti syntyi klo 10.19 imukupilla avustaen. Sairaalasta kotiuduimme eilen. Olimme sairaalassa vähän pidempään vauvan pienen syntymäpainon takia ja oman mielen kuohunnan takia. Uskomatonta tämä tunteiden kirjo mitä synnytyksen jälkeen mielessä tapahtuu. Ensinnäkin jo synnytys kokemuksena oli niin shokkitapahtuma kun kaikki tapahtui niin nopeasti. Ja sen vauvan saaminen vihdoin syliin muuttaa koko elämän täysin, eikä nukkuminen siinä mielen myllerryksessä onnistunut multa koko sairaalassa olon aikana.
Nyt rättiväsyneenä ja ikionnellisena harjoittelemme arkea vauvan kanssa kotona. Meille annettiin maailman ihanin vauva ja tuntuu että hän on tyytyväinen tyttö :heart:

Palailen kertomaan tarkemmin synnytyksestä ja vauvaelämästä kunhan saamme täällä kotona ensin hetken rauhoituttua. :)

Tsemppiä kaikille raskauksiin :)

katiri + vauva 6 vrk
 
risukasa, mulla kohdunkaulan kanava oli rv 15+5 vain 2 cm. Käsittääkseni normaali mitta tuossa vaiheessa on noin 4 cm. Kahdella ystävälläni on nyt elokuussa LA:t ja heillä kanava on ollut normaalipituinen aluksi ja synnytystapa-arviossa kuukautta ennen LA:ta molemmilla juurikin tuo 2 cm. Joten kaikki kummalliset tuntemukset ja kipuilut huolestuttaa. Mulle on tehty useita vuosia sitten loop-konisaatio papa-muutosten takia, joten se on luultavasti lyhentänyt kohdunkaulaa ja saattaa myös heikentää sitä. Onneksi tänään olo on tuntunut taas suht normaalilta ja kontrollikäyntikin on tuon asian takia tulossa reilun kolmen viikon päästä.

Fyi, turpoamista mäkin veikkailen. Tänään olo on myös ollut parempi. Eilen vähän mietin, jos tänään olisi soittanut neuvolaan, mutta tuskin tässä mitään paniikkia on. Ehkä tää vaan kuuluu asiaan. :)

katiri, hurjasti onnea pienestä tytöstä! :heart: Nauti ja yritä levätä. Tule kertomaan synnytyksestä ja kuulumisista tarkemmin, jos jossain vaiheessa jaksat. :)

Hydra 23+6
 
Päivitin katirin tiedot tuonne listaan. Näyttäisi siltä, että rv 38+ olisi aika suosittu aika synnyttää tässä porukassa. :) Joskus alkuraskaudessa luin artikkelin, jossa sanottiin että IVF-vauvat syntyy keskimäärin viikkoa etuajassa. Näyttäisi pitävän toistaiseksi ainakin tässä porukassa hyvin paikkansa.
 
katiri, ihanaa, onnea!! :flower:

Tänään saatoin kuulla SEN sykkeen.. :heart: ainakin kuulu toinenkin syke joka oli just enempi sellanen nakuttava oman sydämen kuulonen, vaikka tietysti paljo vaimeempi ja pitkällä hakemisella kuulu vaan tietystä kohtaa. Mielestäni ei ollu ihan samantahtinen sen oman viuhumisen kans, ku yritin kuunnella jos ois ollu vaan joku sivukaiku siitä omasta.. ja miksei tota sitten aiemmin oo kuulunu. Oli myös tasasempi, kun oma syke on välillä aika kiihtynykin ja sit taas hidastuu, niinkun aina tota kuuntelua yrittäessä. En pystyny kuitenkaan laskeen montako sykettä minuutissa kun huomasin siinä että kellosta oliki hajonnu sekuntiviisari (!), ja muutenkin ne omat viuhut on jotenkin liian vahvoina haittaamassa.
Kumpa toi nyt tosiaan ois SE mitä on hakenu eikä vaan kuvittelis niin!

10+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zandi

Yhteistyössä