IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

idealisti Voi ei! En löydä tarpeeksi sanoja kertomaan kuinka pahoillani oon sun puolesta. Aivan äärettömän paljon voimia ja halauksia. :hug:

Viendalle tsemppiä piikittelyyn! :)

HilleriHiiru Jee! Onnittelut kyytiläisestä! Todella toivotaan että pieni jaksaa olla kyydissä mukana! :heart:

macy gray siellähän näyttää hyvältä tilanne, otahan rauhassa viikonloppu ennen punktioo :)

RBAM :hug:
 
idealistille hirveästi voimia! Voi itku, miten elämä kohtelee nyt teitä kaltoin. :ashamed: Ei tuota pysty edes käsittämään, kuinka pahalta voi tuntua. :hug:

HelgeR: Kiitos! :)

HilleriHiirulle onnea kyytiläisestä!

Manuliina: Meillä pitkä kaava, eli sumutteet oli ensin edellisen kierron puolesta välistä asti. Piikit olisi alkanut heti kp 1. tai 2. mutta osui huonosti klinikan aikataulujen kanssa, joten nyt aloitimme vasta kp 8. Pitkässä kaavassa pistosten aloitusta voidaan siirtää.
Ensimmäinen ultra eli tuo 0-ultra on heti vuodon alettua ja toinen on minulla 5 pistospäivän jälkeen. Kolmas ultra on suunniteltu 8 pistospäivän jälkeen ja tämän jälkeen tilanteesta riippuen irrotuspiikki, jonka jälkeen punktio 1,5 vrk jälkeen. Tällainen 3 ultran systeemi on kai aika tavallinen...

Kiristiina81: Sulla on ihan sama annos ja lääkkeet sitten kuin itselläni, tosin itse aloitin pistelyn vasta tänään, joten perässä tullaan. Tsemppiä ultraan, tulethan kertomaan kuulumisia? :) Mulla oli jo inssissä aiemmin 75 IU annoksella maha turvonnut ja kipeä, joten kauhulla odotan nelinkertaisen annoksen vaikutuksia.

macy graylle tsempit! Toivottavasti kaikki menee suunnitelmien mukaan! :)


ON: Ensimmäinen piikki pistetty ja sumut puolitettu. Sattui ja sattuu vieläkin. Tästä tulee vielä pitkä puolitoistaviikkoinen... |O
 
Robina : Toivotaan, että Murunen kiinnittyy ja kehittyy innolla. :)

Tervetuloa Iippa88 ja Circus! :)

HilleriHiiru : Onnea kyytiläisestä! Tsemppiä piinailuun! :heart:

HelgeR : Ihanaa lukea, että olet taas toiveikkaalla mielellä! :heart:

Vienda : Tsemppiä piikittelyyn! :)

idealisti : Olen niin pahoillani teidän puolesta... Tuota minä pelkään, että ensin saa positiivisen tuloksen ja sitten meneekin kesken... Varmasti aivan kamalaa! Monta halausta sinulle! :hug:

ON: Tänään pp7. Jännittää. En varmasti jaksa odottaa viralliseen testipäivään ens torstaille. Todennäköisesti teen viikonloppuna ensimmäisen testin..
 
idealisti Olen hyvin pahoillani :'(. Halauksia ja voimia teille.

Kristiina81 Tsemppiä piikittelyyn :).

Kertoisiko joku minulle et miten kauan teillä oli punktion jälkeisiä kipuja tai paikat hellänä? Mulla on edelleen ylävatsalla ärsytystä ja munasarjatkin kipuilee aina liikkeelle lähdettäessä. Sitten vielä yksi tyhmä kysymys, koska olen ensikertalainen niin mistä päivästä te laskette ne pp päivät siitäkö kun siirto tehty vaiko seuraavasta päivästä? ja te plussanneet missä pp:n tienoilla teille tuli oireita raskaudesta?

Nyt vaan jännitetään ot kuinka meidän käy :) ja kiitos kaikille tsemppauksesta.

Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua kaikille ja tsemppiä kaikille!

Oma kokemukseni näin ensikertalaisena oli positiivinen hoidosta. Minulle ei tullut hirveitä sivuoireita lääkkeistä, eikä punktiokaan ollut ollenkaan paha :), joka oli kyllä minulle yllätys.
 
Heippa taas, tulin kurkistamaan teidän kuulumisia pitkästä aikaa ja paljon onkin ehtinyt tapahtua.

Robinalle ja HilleriHiirulle oikein paljon onnea piinailuun! Varmasti tuntuu aika tosi pitkältä.

RBAM voi harmi :( Uskon kyllä, että voimat uuteen yritykseen vielä jossain vaiheessa löytyvät.

HelgeR onneksi teillä on jemmassa niitä pakkaskavereita, joten jospa tämä täsä vielä iloksi muuttuisi!

Idealisti todella ikäviä uutisia. Olen pahoillani puolestanne. Se on kyllä tosiaan jännää miten kovin moneen epätodennäköisyyteen ihminen voi mahtua. Itsekin se on tässä koettu, tosin muutama epätodennäköisyys omalla kohdallani on ollut myös lottovoitto. Mun on kyllä hiukan häpeillen tunnustettava, että olen tässä pitkien, tyhjien, plussattomien yrityskiertojen aikana jo moneen kertaan toivonut edes keskenmenoa. Nytkin olen ajatellut, että jos joskus edes siirtoon asti päästään niin ihan sama sitten onko se plussa vai nega tai vaikka menisi kesken.... Tietysti tosi tilanteessa ajatukset olisivat aivan toiset ja keskenmeno hoitojen jälkeen on varmasti kaikkein raskain tilanne, kun on jo ehtinyt iloita...

Piikityksiä oli menossa monella, onnea matkaan ja toivovasti saisitte kaikki hyvin saalista :D

Uusille tervetuloa!!!

ON tänään käynnistyi välikierto. Onneksi tuo tulokseton hoitokierto ei venynyt, niin mahdollisesti ehdimme saada uuden yrityksen vielä tälle vuodelle. Pelottaa kyllä kovasti, että seuraavakin hoitoyritys tulee olemaan samanlainen rimanalitus, kuin tämä edellinenkin. Jospa tässä vielä päädytään vielä siihenkin epätodennäköisyyteen, että ei lukuisista icsi-yrityksistä huolimatta koskaan selvitä siirtoon asti.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Idealisti: sanat ei riitä kuinka ikäviä uutisia! Voimia!!

HilleriHiiru: mulla oli punktio pe ja sunnuntaihin asti oli koko vatsa kipeänä ja munasarjat vielä pari päivää alkionsiirron jälkeenkin
. Mä oon alottani pp laskemisen siirron jälkeisestä päivästä ;) ja oireita olisin mäkin kysyny... Onpa kiva kun on joku piinailemassa mun kanssa samaan aikaan! :) tsemppiä ja toivotaan että molemmat plussataan sit parin viikon päästä! :)

AmaliaArmas: peukut että pääsette vielä tän vuoden puolella yrittämään!

Vienda: tsemppiä piikittelyyn! Koita munia hyvin;)

Keijukainen: sulla on jännät ajat käsillä... Onko mitään tuntemuksia? Sä oot mua sen 3päivää edellä. Koska meinaat uskaltaa testata?

ON: musta tää piinailuaika menee nopsaa! Eilen nipisteli vasemmalta puolelta kohtua melkein kokopäivän ja selkääkin hiukan juili. Mitään menkkatuntemiksiin viittaavaa ei ollu enemmänkin nipistelyä ja pistelyä. Ihan kun oisin ollu neulatyyny! Kuvottava olo on aaltoillen ja tissit ihan hurjan kipeet, mut Luget, ne Luget... :( ne vissiin aiheuttaa juuri tälläisiä oireita.
Nyt ällötysosasto... Millainen teillä on ollut kohdunnipukka kun laitatte Lugeja? Mulla se tuntuu tooooosi turvonneelta. Ei ollenkaan sellainen kova ja tiukka... Onko se jotenkin huono merkki vai aiheuttaako Luget tuon pehmeän ja turpean tunteen?

Kiitos kaikille tsempeistä! :)

Ja tervetuloa kaikille uusille!

Robina ja Pikku Murunen pp4
 
Voimahalit idealistille. Tuo on varmaan yksi pahimmista asioista mitä voi käydä näissä cembaloissa :'(

Manuliina, aika samoissa mennään! Mä oon viimeisen luomukierron ovisvaiheessa, ja ensi kierrossa alkaa ivf. Onko teillä jotain realistisia tsäännsejä vielä luomuplussaan? Meil periaatteessa on, koska vikaa ei ole löytynyt, mutta hirveen vaikea sitä on enää tässä vaiheessa toivoa. Tosin nyt on vahvat ovisoireet päällä, mutta on ollu niin monta kertaa ennenkin.

Jännittää keijukaisen ja robinan puolesta!! Mones ivf teillä on menossa?
 
Omia kuulumisia jälleen:

Kolmannessa ultrassa käyty ja punktio on ensi keskiviikkona, näillä näkymin muniksia tulossa 5 kpl. Menopur jatkuu sunnuntaille asti 300 iu/ kerta. Siirto on sitten perjantaina, mikäli kaikki hyvin menee.

Lääkäri määräs ennen siirtoa antibioottiprofylaksin, eli kertapompsi antibioottia tipan kautta. Äkkiseltään en huomannu, että kukaan muu täällä olis puhunu sellaista saaneensa. Osaakos kukaan kertoa, mitä varten se on? Itse sen verran pihalla olin siellä vastaanotolla, että unohtu kysyä.

Hyvät viikonloput kaikille! itse otan hoitajan neuvojen mukaan rauhallisesti ja rentoudun oikein kunnolla.
 
keijukainen sulla on jännät ajat, onko ollut mitään tuntemuksia? Eka piinaviikko menee nopeasti mut sit koittaa se malttamattomuus. Koita viel sinnitellä pari päivää, liian aikasin testaamisessa on omat (hyvät ja huonot) puolensa.. plussaa tietysti toivotaan. Sen jälkeen kun olen tällä palstalla alkanut kirjoittelemaan elokuun lopulla, on tullut yksi ainoa plussa, Amelen plussa, joten tilastollisesti teillä seuraavilla piinailijoilla pitäis olla hyvät tsäänssit :) :heart:

HilleriHiiru itse olin punktion jälkeen tosi kipeä ekat pari päivää, en päässyt kunnolla kävelemään/muutenkaan liikkumaan. Siirrossa olin jo aika hyvässä kunnossa mutta sitten kunto taas heikkeni. Kaikenkaikkiaan punktion jälkeen meni 5-6 päivää että olo oli tosi hyvä. Kiva kuulla että olet kokenut kaikki hoidot positiivisesti eikä ole mitään traumoja. Auttaa myös jatkossa jos ei tästä ekasta tärppää.Mutta toivotaan tietysti ettei tarvitse miettiä niin pitkälle. :)

Kiristiina81 hienoja uutisia, tsemppiä ensi viikon punktioon!

Amalia Armas parempaa onnea seuraavaan yritykseen ja positiivisia ajatuksia täältä lähettelen :heart:

Vienda koitahan kestää piikkien kanssa, tiedän ettei oo kivaa. Itselle ainakin tuli voittajafiilis joka kerta kun oli piikit saanut laitettua! Tsemppiä! :heart:

Mukavaa viikonloppua! Koitetaan kaikki rentoutua :)
 
Olen plussauksen jälkeen pysytellyt taustalla, mutta käyn edelleen lähes päivittäin lukemassa teidän kuulumisia. Täällä on raskauden suhteen vielä todella epävarma olo, jonka vuoksi olenkin varovaisin mielin. Haluan toivottaa tsempit piikittelijöille ja piinailijoille sekä pahoittelut teille, jotka ette ole saaneet vielä iloisia uutisia.

Idealisti halaus sinulle. Olen tosi pahoillani puolestasi, elämä on kyllä toisinaan niin epäreilua. Hurjasti voimia.

HilleriHiiru kyselit, millä pp:n tienoilla tuli oireita raskaudesta. Minulla ei punktion jälkeen kyllä ollut mitään oireita, mikä olisi enteillyt positiivista tulosta. Vieläkään oireita ei juuri ole (nyt meneillään ilmeisesti 6+4), jonka vuoksi pelkäänkin, että kaikki ei ole kunnossa. Ensi viikolla varhaisultrassa katsotaan, onko kyytiläistä mukana. Raskaana voi kuitenkin siispä olla, vaikka oireet eivät siihen viittaisikaan. Pidän sulle peukkuja!
 
Moi kaikille!!

Nyt vihdoin ja viimein kerkeän taas kirjoitella tänne, mutta olen kyllä koittanut käydä tätä lukemassa aina kun tässä vaan kerkeää. Ihana on lukea muiden onnistumisista, mutta tulee myös tosi surullinen olo epäonnistumisista. Samalla itellä pelko kasvaa että mitenhän meidän käy.

Eli meillä on tulossa PAS mun omaan kiertoon ja nyt on kolmas päivä menossa kun Clomeja syön. Ens viikon perjantaina on mulla eka lääkärikäynti ni siellä selviää mikä on tilanne munasolujen osalta. Toivotaan että kaikki näyttää hyvältä ja sitten pääsis seuraavalla viikolla tikuttamaan noita ovulaatiotestejä. Mulla on aika pitkä kierto, normaalisti n.40 pvää mutta nyt oli 53 pvää että saa nähdä tuleeko ovulaatiota ollenkaan.

Meillä siellä pakkasessa odottelee viisi alkiota. Toivottavasti niistä edes joku selviää sulatuksesta.

Nyt täällä siis vain odotellaan mitä tuleva tuo eteen ja elellään toiveissa että kaikki menee hyvin ainakin siihen asti että pääsis etes yrittämään sulatusta.

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja odottelemiseen. :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!
 
Mä oon joskus tähän pinoon kirjottanut, mut nyt lähinnä seuraillut teidän muiden tilannetta taustalla. Mua alko kiinnostamaan Kata sun tilanne kun puhuit noista Clomeista PAS:ssa. Minkä vuoksi sulle ne on siis määrätty? Se tehdään siis sun omaan kiertoon? Mulle on yritetty ensin PAS:a omaan kiertoon mut ovista ei tullut. Nyt on tehty 3 hormonikiertoon ja seuraavaa yritetään taas omaan kiertoon. Mä oisin kiinnostunut kuulemaan tästä lääkkeestä et voiskohan olla apua myös mun tilanteeseen. :) Toivottavasti toimii teillä! Tsemppiä!!

Idealisti, mä oon sanaton. Toivottavasti löydätte miehenne kanssa taas uutta uskoa ja toivoa tulevaan. Surkaa tilannetta rauhassa ja menkää päivä ja hetki kerrallaan eteenpäin. Voimia sinulle, mä toivon että saatte vielä jonain päivänä sen nyytin käsivarsillenne. :hug:
 
Vitsi mikä tuen määrä, meen ihan sanattomaks. Kiitos ihanat.

Täällä jo tolpillaan niin henkisesti kuin fyysisestikin. Kroppa hoiti homman lääkkeiden avulla tehokkaasti päivän aikana ja nyt jo olo sellanen että tekis salille mieli lähteä. Testi näyttäisi varmaan vielä positiivista, mutten viitsi vielä kokeillakkaan kun kiukuttaisi vaan turhaan se valheellinen plussa.
Sulkeuduttiin suruumme ja kämppäämme pariksi päiväksi ja puhuttiin ja itkettiin ulos se mitä tarvittiin. Niin kipeetä kun tekikin ilmotella ihmiselle jotka raskaudesta jo ties, niin teki myös hyvää sanoa asia ääneen. Että näin nyt kävi ja ei, sille ei ole sen kummempaa syytä.

Mietittiin jo tossa että ollaankohan ihan kylmiä ihmisiä kun tuntuu että tää jo tästä normalisoituu, ja solmitaan sotasuunnitelmia seuraaville kierroille.
Se alkio ei meidän kummankaan päässä ollut vielä ehtinyt lapseksi, eikä me siksi sellaista menetettykään. Suru siitä ettei meistä nyt tulekaan vanhempia toukokuussa riipaisi ja piti käsitellä, mutta sehän on sekin vain ajan kysymys -kyllä ne lapset vielä tiensä meille löytää.

Varattiin jo kliniikalta uusi suunnitteluaika viikon päähän, katotaan samalla että kaikki raskausmateriaali on tullut ulos jotta tilaa on uudelle. Pakkaseenhan meillä jäi kaksi pakastushetkellä priimaa kaveria, samassa oljessa. Niitten kanssa ei halua alkaa riskeeraamaan äkkipikaisuudella, mutta katsotaan miltä tilanne näyttää ultrassa. Siis että odotetaanko yhdet vai kahdet menkat ennen alkionsiirtoa.

Amalia armas Ymmärrän niin täysin sun tunteen, kiitos kun sanoit sen ääneen -itse en varmaan olisi uskaltanut. Kun itse ei reilun kolmen vuoden yrityksen jäljiltä ollut kertaakaan plussannut niin kyllä kävi kateeksi ihmisiä jotka olivat sentään saaneet olla raskaana. Ja ihan oikeasti oon ilonen siitä että raskautuminen on mun kohdalla mahdollista, en vaan täysin oireettomana oikein ehtinyt sitä raskautta sisäistämään niin nyt on aikalailla sellanen nollatilanne olo. Tai ehkä vähän vastareaktio-olo myös, että nyt pari viikkoa kaikkea mitä raskaana ei saa tehdä, jos sitten muutaman viikon päästä taas ollaan muka raskaana. Avantouintia, potkunyrkkeilyä, läjäpäin inkivääriä,mitähän sitä muuta keksis..

Uniunna mulla oli kans alhaset AMH-arvot, ja periaatteessa kai ne puhuis lyhyen kaavan puolesta. Mulla tais jossain paperissa lukea just AMH:n takia epäilys aikasista vaihdevuosista (lääkäri käytti suullisesti ilmaisua "laiskan näköiset munasarjat"), ja siinä tapaksessa voi toki harkita että onko väliaikaisenkaan kemiallisen vaihdevuositilan aikaansaaminen viisasta -sitähän ne pitkän kaavan nenäsuihkeet tekee.
Mulla kuitenkin päädyttiin nyt ekalla kerralla pitkään kaavaan endometrioosin takia, ja tulos oli ihan kohtalainen. Olikohan nyt niin että saatiin 7 alkiota joista 5 hedelmöitty ja kolme jakautui niinkuin kuuluu (=siirtokelpoisia). Jälkeenpäin lääkäri puhui että pitkälle kaavalle tuskin on tarvetta jos menee uusiksi, enkä siihen kyllä enää sivuvaikutusten takia meinaa lähteäkkään.

Tsemppiä meille kaikille!
 
Pikaisesti omaa napaa: mielialat vaihtelee välillä tuntuu et tää siirto on
voinut onnistua ja taas välillä et ei varmaan onnistu ;-(. En tiedä näin ensi kertalaisena, ettät kuuluuko asiaan et munasarjat on ihan hemmetin kipeät punktio
meillä oli ti ja siirto to eli täällä mennään pp2.
 
HilleriHiiru
Munasarjoja voi juilia aikansa. Ne munarakkulat tyhjennetään siinä punktiossa ja sen jälkeen ne täyttyvät uudelleen nesteellä. Kropalla kestää hetki tajuta että ovat tarpeettomia ja että niiden voi antaa hajota =)
 
Robina Mites sulla piinailu sujuu? Onko ollut mitään tuntemuksia? Mulla ei ole ollut muuta kuin selän juilintaa, toivottavasti ei enteile menkkoja. Eilen oli vielä munasarjat todella kipeät, mut onneksi se on jo helpottanut. Mulla ei muita oireita oo vielä eikä ehkä kuulukkaan olla kun on vasta pp3.
 
HilleriHiiru : Mulla oli kans aika pitkään vatsa hellänä. Meni varmaan viikko, ennen kuin ärsytys ja kipuilu hellitti. Tsempit piinailuun! :)

Amalia Armas : Toivotaan, että saisitte hoidon vielä tän vuoden puolelle. Pidän peukkuja, että tuleva hoito onnistuisi teillä. :heart:

UniUnna : Tämä on meidän ensimmäinen icsi. :)

Kristiina81 : Onnea punktioon! :)

Kata80 : Toivottavasti teidän PAS onnistuu kaikin puolin hyvin. :)

Idealisti : Mahtavaa, että teette jo suunnitelmia seuraaville kierroille! :heart: Meille lääkäri sanoi, että positiivisesta suhtautumisesta on tutkitusti hyötyä näissä asioissa, joten toivotaan, että näin on. :)

Robina & HelgeR (ja tietty kaikki muutkin) : Maanantaina (pp4) tunsin pieniä nipistyksiä kohdun seudussa ja jo monena yönä olen herännyt 4-5 välillä pissihätään. Tänään (pp10) tein ensimmäisen testin ja siinä oli hentoistakin hentoisempi PLUSSA... En vielä uskalla iloita, kun se plussa todella oli HIMMEÄ... Mutta kyllä se hirvittävästi toiveita nosti! Täytyyhän siellä jotain tapahtua, kun kerran jotain näkyy. ;) Ajattelin tehdä tiistaina seuraavan testin. Toivottavasti plussa voimistuu siihen mennessä.

Kovasti tsemppiä ihan jokaiselle täällä! :)
 
Keijukainen: Plussa! Ihanaa!!! Taitaa hormonit olla valloillaan kun itku tuli kun luin tuon viestisi! Nyt vaan toivotaan että plussa vahvistuu ja pieni tarttuu äitiin tiukasti kiinni! <3

UniUnna: tää on meidän ensimmäinen ICSI

Kata 80: peukkuja PAS:in onnistumiseen!!!!

Kristiina81: tsemppiä punktioon! Ainakaan mulla se ei ollu niin paha kun olin kuvitellut

HelgeR: on tää kyllä hieno tunne kun siirto on nyt tehty ja vihdoinkin on mahdollisuus siihen vauvaan oikeasti!

HilleriHiiru:eek:nko tullut lisää tuntemuksia? Kuinkas piinailu sulla sujuu? ;)Tänään pp7... On tää odottavan aika pitkä... Välillä on ihan varma olo että olen raskaana ja välillä taas päinvastaista. Tuntemuksia on paljon. alavatsaa nipistelee ja jomottaa. Välillä säteilee ihan reisiin asti. Alaselkääkin juilii aina välillä, mutta tuntemukset ei kuitenkaan oo menkkatuntemusten kaltaisia. Tissit on ihan järkyttävän kipeet ja NÄLKÄ! Syön kokoajan ja KAIKKI asiat kiristää hermoja. Mutta nää kaikki oireet voi johtua myös Lugestroneistakin... Ota näistä nyt selvää
Ensi maanantaina olisi verikoepäivä... Mut en taida malttaa sinne asti odottaa!
 
Keijukainen Ihanaa plussa! Täällä peukut pystyssä et plussa vahvistuu.
UniUnna Meillä kanssa eka ICSI
Robina Saman suuntaiset tuntemukset mullakin, et välillä ihan varma et raskaana ollaan mut välillä taas et ei varmaan kun jomotukset viittaa menkkakipuihin, toki mulla voi sotkea se et mulla on valunut nestettä vatsaonteloon punktion jälkeen ilmeisesti kystan tyhjennyksestä jouduin käymään kontrollissa pe, mut onneksi sanoivat että ei vaikuta kiinnittymiseen ym. Kyllä on pitkä aika odotella ku on vasta pp4 :). Tsemppiä ja mukavaa alkanutta viikkoa :)
 
Heips kaikille!

Täällä olisi yksi uusi osanottaja, joka jonkin aikaa on jo seuraillut teidän juttuja täällä :)

Ensimmäiseksi hirrrrveen iso halaus kaikille tasapuolisesti! Niin piinailijoille, vastoinkäymisiä kokeineille kun hoitoja aloittevillekin! :hug:

Aloitan nyt omalla tarinalla:

Eli oon kirjoitellut täällä tonne inseminaatio-puolelle jo jonkin verran, mutta nyt kuulun tästä eteepäin tänne.
Elikkäs meillä tilanne se, että minussa ei mitään vikaa mutta mieheltäni on kiskaistu "piuhat poikki" kun entisen kumppanin kanssa ollessaan mies totesi ettei jälkikasvua enää tahdo enempää (hänellä siis 3 lasta ennestään, minulla ei yhtään). Oli kuiteskin sen verta fiksu mies että laittoi yhden satsin talteen jos mieli joskus tulevaisuudessa muuttuukin.
No nyt mieli on muuttunut minun eli uuden kumppanin myötä ja kovasti yhteistä lasta toivomme.

Suuntasimme kunnalliselle puolelle hoitoihin, ja inseminaation kautta lähdettiin yrittämään. Yksi inseminaatio siis takana (tehtiin nyt syyskuussa), josta ei plussaa tullut. Se johtui siitä, että vaikka miehen tavara oli priimalaatua pakastettaessa vuosia sitten , inseminaatiossa sanoivat heti että vain 0,5miljoonaa simppaa oli selvinnyt sulatuksesta joka oli todella surkea luku. Eipä siis kauheasti antaneet odotuksia onnitumisesta, ja negahan sieltä tosiaan tuli 2vkon piinailujen jälkeen. Tästä seurasi myöskin se että sanoivat heti että lähete IVF/ICSI:in että turha noilla simppamäärillä yritellä inseminaatioita enempää, ja tavaraakin tosiaan kun on se rajallinen määrä siellä pakastimessa.

Päästiin ihme kyllä suht "suoraan" IVF/ICSI- puolelle, ilman jonoja, ja suunnitelukäyntikin jo takana. ICSI kuulemma on se todennäkösempi vaihtoehto, vaikka itse oon kyllä edelleen ihan pihalla siitä että mikä tarkottaa mitäkin ja mitä eroa niillä nyt sitten oli? :D

Nyt odottelen siis menkkoja alkavaksi, jotta saisin alkaa pistelemään Gonal-F:ää (joka otettiin kuitenkin tueksi tähän) ja sitten voikin alkaa jännäilemään punktiota=/ Mua jännittää ja pelottaa kaikki ihan kauheesti, niin itse punktiokin kun että mahdolliset tulevat pettymykset kun että se että riittääkö se tavara mikä siellä pakastimessa on niin siihen että oikeesti saatais se yhteinen pikkunen... Sitä kun ei ole mitään mahdollisuutta saada lisää:( Ajatukset ja mielialat siis velloo täälläkin suunnalla aika tavalla, niinkun tietysti kaikilla ketkä tavalla tai toisella lapsettomuuden kanssa piinailevat.
 
Tervetuloa Adela!

Meillä on hoitomuotona ICSI juuri miehen huonon siittiömäärän vuoksi. Ja meille sanottiin että jos spermanäytteessä ei ole tarpeeksi siittiöitä niin silloin voidaan punktoida niitä neulalla suoraan kiveksistä. Eikö teilläkin voisi tehdä niin? Kyllähän miehelläsi siittiötuotantoa on mutta ne ei vain pääse kulkemaan " loppuun asti" ;) eikö tuosta voisi olla apua teidän tilanteeseen? En tiedä, tuli vaan mieleen...
Jokatapauksessa tsemppiä hoitoihin, ei se ole niin kurjantuntusta kun mitä voisi luulla! :)
 
UniUnna Kyllä meilläkin pitäs(siis PITÄIS) olla kaikki mahdollisuudet raskautua olemassa, selittämättömiä siis ollaan. Kolme vuotta ilman ainuttakaan plussaa on vaan vieny sen toivon onnistumiseen aika olemattomiin:| Mä siis ovuloin luomustikin hyvin, miehellä siittiöt ihan priimakamaa, mutta ku ei ni ei!! Perjantaina tai lauantaina pitäis menkat alkaa. Tänään juur kävin apteekissa kyselemässä että voisko ne tilata ne piikit ym. sinne valmiiks ja mä sitten hakisin ne jos(kun) tarviin. Mutta samasta syystä ku mä en halua niitä hakea kaappiin valmiiksi lojumaan ni ei hekään viitsi niitä sinne "varalle" tilata, apteekki kun ei niitä saa sitten kuulemma palautettua. Eli ei auta kun toivoa että alkais sitten vaikka jo torstaina, tai vastaavasti vaikka vasta sunnuntaina. Koska vaikka aika satavarma olen että menkat sieltä alkaa ni en viitsi monen sadan euron lääkkeitä hakea jollen olen ihan varma että niitä tarvitsen. Voi vehje vaan taas tämänkin asian kanssa!:kieh:

*keijukainen* Onnea plussasta!:flower:

Täällä jatketaan tuskaisen pitkää odottelua, tulee sieltä sitten ne menkat tai ei ni aika on pirun pitkää...|O
 
Pikaisesti omaa napaa: Tein tänään uuden testin. Ei jälkeäkään sunnuntaisesta himmeästä plussasta... :'( Täytyy nyt odottaa torstaihin, jolloin on virallinen testipäivä ja testata silloin vielä. Ei tää nyt oikeen lupaavalta vaikuta...
 

Yhteistyössä