IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

Ihanaa lukea myös onnistumisia.

Meillä tämä rumba on edessä, nyt seuraavasta kierrosta pitäisi alkaa piikit ja JOS kaikki menee hyvin, niin marraskuussa olisi sitten varsinainen hoito (vai miksikä sitä pitäisi sanoa?).

Ahdistaa, pelottaa, itkettää, raivostuttaa. Kaikki muut ympärillä tuntuvat sikiävän niin helposti ja vahingossa, meillä ei sitten millään.

Ahdistaa se, että tuleeko hormoneista veritulppaa. (Kun aikaisemmin on ollut ja joku geenivirhe löytyi.) Pelottaa se, että miten pää kestää. No, tähän asti on menty ilosta suruun ja onnesta pettymyksen, niin ei kai se pahemmaksi voi mennä? Kai sitä toivoa on? Pitää olla. Muutenhan tämä olisi ihan turhaa.
 
Robina Meillä on punktio suunniteltu lokakuun toiselle viikolle. Mulla on Fostimon pistokset 10 päivää, viimeinen seuranta ultra on ens perjantaina. Me ollaan julkisella puolella OYS:sissa hoidossa. Kiva et on piinailu seuraa. =)
 
Kiitos kaikille onnitteluista, niistä tulee hyvä mieli. :)

Amalia Armas vielä on siis toivoa, kun piikityksiä on jatkettu. Ymmärrän silti turhautumisesi ja huolesi koko tilanteeseen. Varmasti sitä puntaroi, että onko järkevää jatkaa hoitoa, mutta mikäli toivoa kuitenkin on, niin se varmasti saa miettimään. Tsemppiä!

keijukainen kiva kuulla, että pääsette maanantaina punktioon ja ihanaa, että olet toiveikkailla mielin. Onnea siihen jo etukäteen! Mikä on vointisi, onko vatsa hellänä tai turvoksissa?

HelgeR minulla tuli siirron jälkeen ehkä kahdeksantena(?) päivänä kuukautiskipuja muistuttavia vatsaoireita, mutta eivät kuitenkaan yöllä ja ei voimakkaana. Luget aiheutti sitä ylävatsan turvotusta kyllä. Naama mulla ei ole kukkinut. Ehkä nuo kivut voivat tosiaan johtua lugeista? Tai sitten munasarjat ovat vielä turvoksissa? Tai sitten siellä tapahtuu jotain positiivista? Mulla on nyt ollut viimeiset 3-4 yötä siten, että herään joka yö voimakkaaseen kuukautiskipumaiseen vatsakipuun, joka kestää sen 5-10 minuuttia ja loppuun sitten kuin seinään. Myös päivisin tulee hetkittäin aaltoilevia kipuja, jotka menee samantien ohi. Toivon, että kuuluisi asiaan ja ei olisi merkki mistään vakavasta.

Robina tervetuloa mukaan keskusteluihin, toki mahtuu mukaan. :) Toivottavasti hoitokiekkanne sujuu hyvin ja saatte siitä vielä toivotun tuloksen. Saanko kysyä, minkäikäisiä lapsia sinulla on arkea piristämässä? Tuo pistämispäivien määrä tosiaan vaihtelee yksilöllisesti. Jotkut joutuvat pistämään vain esim. kuusi päivää ja toiset 20 päivää ennen punktiota (itse kuulun tuohon pidempään pistäneiden joukkoon). Vaihtelee siis ihan lääkemääristä ja omasta vasteesta.

Ninnuskainen tämä on kyllä yhtä tunteiden vuoristorataa. Välillä on iloa ja toivoa, sitten taas itkua, pelkoa ja ahdistusta. Voimia tämä tilanne usein vie ja välillä ainakin itselläni on sellainen olo, että asiat kasaantuu ja mistään ei tule mitään. Minä olen kokenut kaikkein hankalaksi epätietoisuuden, jotenkin sen, että mihinkään ei voi luottaa. Tämän kaiken keskellä on kuitenkin hyvä muistaa pitää itsestä huolta ja tehdä niitä mukavia asioita. Joku voi kaivata juttuseuraa ja joku toinen taas käsittelee asioita jollain muulla tavalla. Kaikesta huolimatta minä olen kokenut hoidot ”positiivisena” asiana, siis siltä kannalta, että silloin ainakin jotain tapahtuu, jotain yritetään ja toivoa on. Tsemppiä sinulle!

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Amalia Armas voi onpa teillä kyllä ollut kivikkoinen polku, todella harmillista! Ei ihme että mietityttää.

Onnea Amele! Onpa kiva kun plussatuuliakin välillä näkyy! Käyhän kertoilemassa miten menee :)

HelgeR aika samoissa mennään joo, mulla on veritesti 10.10 ja tuloksen saan vasta perjantaina 12.10. Luulenpa että menkat ehtii kyllä alkaa ennen sitä mikäli ovat alkaakseen. (ehkä testaan kotonakin etukäteen...)
Oireita ei ole. Paitsi naaman kukkimista ja menkkamaista kipua hetkittäin, niin ja itkuherkkyyttä, mutta laitan ne oireet lugesteronin piikkiin. Mä aloitin ne dpo 2 ja PAS oli dpo 5. Olivat siis olemassa jo ennen alkioita.
Mutta ajatellaan positiivisesti, eihän sitä tiedä vaikka onnistaa! Itsellä vähän syntinä sellainen pessimistinen ajatusmaailma välillä...
Sinulle lähetän iloisia ajatuksia :)

Anteeksi tämä muiden "skippaaminen", olen töissä eikä netissä pyöriminen ole todellakaan sallittua :D Hirmuisesti tsemppiä ihan jokaiselle silti :heart:

Kivaa viikonloppua, palataan!
 
Ninnuskainen tämä kaikki on todellakin henkisesti ihan yllättävän raskasta. Itse olen ollut lähes kokoajan aivan rikki. En olisi uskonut, että otan tämän näin raskaasti, olen normaalisti aika "kovis". Ovatko sitten lääkkeet herkistäneet vai onko tämä vain sitten oikeasti näin kauhean rankkaa... Mä olen aiemmin sairastanut masennusta ja olen nyt alkanut pelkäämään, että tämä valtava henkinen kuorma laukaisee sairauden uudestaan.

Robina mulla pistoksia tule vain kuusi päivää, mutta vaste onkin ollut ihan surkean huono, kun tosiaan vain kolme follia oli. Enemmillä pistospäivillä ei tässä tapauksessa kuitenkaan olisi mitään hyötyä.

Eli näin tässä nyt sitten kuitenkin kävi, että punktioon mennään ensi tiistaina. Olo on kyllä kaikkea muuta kuin toiveikas enemmänkin vain harmittaa, kun tähän nyt sitten tuhlautuu yksi kolmesta yrityskerrasta. En usko, että mitään toivoa siirtoon asti pääsemisestä on. Mutta näin nyt sitten kuitenkin. Lauantaina menee viimeinen piikki puregonia ja sunnuntaina pistän pregnylin.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
RBAM ootko seuraillut lämpöjä? mä en voinut vastustaa kiusausta tänään ku monta päivää palellu, nii reilut puol astetta koholla, tiedä sit johtuuko lugeista vai mistä.

Ninnuskainen Kyllä tää on sellainen tunteiden vuoristorata! Välillä on parempia päiviä ja sitten taas romahtaa. Itse olen tänään itkenyt melkein koko päivän aina kun en oo ollu ihmisten ilmoilla. Sitä ajattelee aina pahinta ja valmistelee itseään jo mahdollisiin tuleviin pettymyksiin. Tsemppiä sinulle ja positiivisia ajatuksia :)

Amalia Armas Haluan toivottaa todella paljon onnea teille punktioon!

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Moikka kaikkille. Eilisestä punktiosta selvitty hienosti. Toimenpide ei ollut ollenkaan niin paha kuin pelkäsin. Saaliina 7 munasolua. Nyt sitten jännitellään maanantaihin että onko mikään niistä lähteny hedelmöittyyn. Iik! Tuntuu oudolta että hoito alkaa oleen näin loppusuoralla. Kun kaikkia mutkia matkallakin oli. Tsemppiä kaikille ja hyvää viikonloppua! :)
 
Nyt on 4 päivää piikitelty puregonia... Eilen kävin kontrolliultrassa joka oli hiukan liian aikaisin, mutta kun tuli viikonloppu vastaan ja maanantai olisi ollut liian myöhään... Ultrassa näkyi molemmilla puolilla yhdet isot follit ja molemmilla puolilla niiden lisäksi 3 pienempää follia eli yhteensä näyttäisi 8 olevan tulossa.vähän masentaa että eikö niitä enempää ole mutta lääkäri sanoi että tuo on aika optimimäärä... Jos niitä on paljon niin silloin laatu kärsii! Pidetään peukkuja et toi määrä riittää!!
Tänään aloitan puregonin rinnalla Orgalutranin eli jarrupiikit. Niin mennään keskiviikkoon asti jolloin on taas ultra. Ja punktiota on suunniteltu alustavasti ensi perjantaille... On tää jännää!
Kaikki on menny hyvin! Pistäminen sujuu hyvin ja olo on muutenkin normaali.

Amele: onnea plussasta! Ihan mahtavaa! Mulla on kohta 8 ja 10 vuotiaat lapset. Nuorempi kysyy jokapaäivä milloin hän saa pikkusiskon tai veljen... :( ei olla heille edes kerrottu että yritystä on. Toivottavasti jokupäivä toive toteutuu! :)

AmaliaArmas: tsemppiä punktioon! Toivottavasti nuo kaikki saadaan talteen ja kaikki kolme hedelmöittyy loistavasti! Niinkuin lääkäri sanoi meille: loppupelissä tarvitaan vain yksi munasolu ja yksi siittiö ;)

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Nyt on piikit pistelty. 5 päivää Gonal-F:ää, 3 päivää Gonal-F:ää + Cetrotideä ja sit eilen illalla Pregnyl. Pistokset meni muutoin hyvin, mut tosta Cetrotidestä tuli joka pistoksella turvonnut ja kutiseva ihottuma-alue. Vähän kuin olis viis paarmaa purrut samasta kohtaa. Ensimmäisellä pistoksella vähän säikähdin, mutta onneksi pakkausselosteessa sanottiin, että tuollaisia oireita voi tulla. Nyt on aavistuksen turvonnut olo alavatsassa ja rinnat hiukan kipeät, muutoin olo on ihan normaali. Mahanpohjaan tulee aina pieni jännityksen tunne, kun ajattelen huomista punktiota. Mieleni on kuitenkin melko rauhallinen ja olen positiivisella mielellä asian suhteen. :)

Robina ja HilleriHiiru: Tsemppiä piikityksiin!

Kultakata: Toivottavasti olisi mahdollisimman moni hedelmöittynyt niin saisitte pakkaseenkin hyvän satsin. :)

Amalia Armas: Hirmuisesti tsemppiä punktioon! Niin kuin Robinakin sanoi, loppupeleissä tarvitaan vain yksi munasolu ja yksi siittiö. Paljon positiivisia ajatuksia ja jaksamista sinulle! Toivon todella, että onnistutte heti ensimmäisestä istutuksesta. :heart:
 
Missä vaiheessa te ootte ne piikit hakeneet apteekista? Aattelin vaan kun itse asustan pienehköllä paikkakunnalla ja epäilen ettei noi piikit ihan vakiotuotteisiin kuulu eli joutuvat varmaan tilaamaan(vie yhen päivän). Ja jos siis menkat alkais vasta lauantaina ni sittenhän piikitykset saattais myöhästyä jos aineet saisikin vasta tiistaina? Ei sillä että tässä vielä mikään kiire olis kun ens kuussa vasta eka ivf eessä, mut mietin että ei sitä ennen menkkojen alkuakaan kauheesti viittis niitä hakea ku ovat hinnaltaan aikamoisia: / Eli jos siis käviskin niin ihmeellisesti että nyt viimisellä kierrolla ennen ivf:ää tärppäis ni kyllä seki harmittais jos on muutaman sadan euron lääkkeet tyhjänpanttina kaapissa...:kieh: Todennäköisyyshän on näin kolmen "turhan" vuoden jälkeen suht olematon, mutta silti olemassa. Eli miten ootte niitä hakeneet?
Ja sitte vielä pieni harmitusvuodatus tähän loppuun...Miks, miks, miks kaikkien muiden(siis tuttujeni) pitää raskautua tosta vaan, heti ku vaan halutaan tai joskus jopa ennen?! Siis WTF?!:headwall: Olen tiennyt että elämä ei oo reilua mut ei sen aina ihan näin epäoikeudenmukastakaan tarttis olla!...
 
Manuliina > Mulla on tulossa ensi kuussa eka ivf (tai icsi) ja tämän kierron alkupuoliskolla oli suunnittelukäynti, jolloin sain reseptit valmiiksi. Primolutilla ajoitetaan kuukautiset (jos ei ole tullut ylläritärppiä) ja sitten on 0-ultra kierron toisena tai kolmantena päivänä. Aika on varattu ja sitä sitten muutetaan, jos vuoto ei alakaan arvioituna päivänä. 0-ultrassa sitten varmistellaan lähtötilanne ja päätetään pistosten annoskoko. Mulla on omavastuukatto täynnä, joten maksan ampullista vain 1.50€, mutta haen sen silti vasta ultran jälkeen (jos siis hoito aloitetaan). Itsekin asun pienellä paikkakunnalla, mutta asioin yleensä isomman kaupungin apteekissa juurikin paremman valikoiman takia aina polireissuilla tarpeen mukaan. Lugeja olen täältä omasta apteekista ostanut, mutta enpä muistaakseni juurikaan muuta hoitoihin liittyvää. Onko sulla pitkä vai lyhyt kaava? Pitkällä kaavalla ei 0-utraa tarvita, mutta en muista mitä puhetta polilla oli siitä, miten pistosten kanssa olisi siinä edetty.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsempityksistä kaikille! Olo ei edelleenkään ole toiveikas, mutta ei enää myöskään ihan yhtä surkea kuin pari päivää sitten. Kohta pistän pregnylin, jännittää vähän miten se onnistuu, kun pitää noita jauheita ja nesteitä sekoitella.

Oon tässä jo mielessäni läpikäynyt kaikki mahdolliset epäonnistumisen paikat ja koettanut henkisesti valmistautua. Toivon nyt kuitenkin, että jotain punktioitavaa edes olisi, kun kuitenkin melkein 300 kilsaa punktioon matkustetaan. Viimeisestä ultrasta on jo nyt viisi päivää, joten eihän sitä tiedä, jos kaikki follit ovat vaikka kuivaneet pois.

Olo on jotenkin outo. Rinnat ovat kipeät ja turvonneet ja myöskin alavatsassa tuntuu pientä kipua ja turvotusta. Puregonin sivuvaikutuksia ilmeisesti.

Manuliina mä ostin kaikki lääkkeet heti, kun sain reseptit. Ihan hyvä, että ostinkin, kun sitten myöhemmin piti hakea Syanrelaa lisää sitä löytyi vasta kolmannesta apteekista, muissa oli tilaustuote. Mutta tosiaan onhan tuo iso rahallinen satsaus, jos ei tarvitsekaan käyttää. Meillä lääkkeet maksoivat pikkuisen vaille 1000 euroa ja pregnyl oli jo aiemmasta epäonnistuneesta hoitokierrosta säästyneenä.

Ja tosiaan... Vauvauutisia on taas sadellut koko syksyn tasaiseen tahtiin. Olen jo turtunut niihin, mutta onhan se niin väärin, kun toiset lisääntyvät tosta vaan nips naps ja me toiset ei sitten niin millään.
 
macy gray Lyhyellä kaavalla mennään. Meillä oli kans suunnittelukäynti pari viikkoa sitten ja sain myös kaikki reseptit mukaani sillon. Muuta ihmeempää ohjetta ei annettu ku että soittelen ivf-hoitajalle sitte ku menkat alkaa ja saan sitten kuulla tarkemman ohjeistuksen. Itsekin kävin Kelan sivuilla just kattomassa mikä on tilanne noitten kulujen suhteen ja "vasta" kolmisensataa on tänä vuonna kertyny että vielä joutuu maksamaan...Meillä on siis hoidossa lääkityksenä Puregon, Orgalutran ja tietty ne Pregnyl ja Lugesteron. Mulle lääkäri arvioi tollai ennakkoon annostukseksi 125iu Puregonia, mutta kuten sanottu ni se lopullinen määrä selviää vasta sitten joskus lokakuun puolivälin tietämillä varmaan.

Amalia Armas Onnea matkaan sinne punktioon, toivotaan että kaikki menis hyvin!=) Tulehan sitten kertomaan miten meni, itsellä on jo nyt kaikki mahdolliset kauhuskenaariot käyty päässä läpi vaikka aikaa siihen vielä on. Olen pohtinu että mitäs jos selviää vaikka että ei siellä ookkaan rakkuloissa soluja sisällä tms...Kuten huomata saattaa ni ei kannattais googlata mitään:LOL: Vaikka totiseks kyllä vetäis jos sellanen paikka oikeesti tulis. Ehkä kuitenkin aika epätodennäköistä. Punktiosta itestään en oo niinkään kauhuissani kun olen lukenut monelta taholta että lääkitys on kuulemma kohillaan!:D Mutta onnea matkaan tosiaan!
 
Pitkästä aikaa ehdin lueskella koko ketjun ja vähän kirjoitellakin. Täällähän on tapahtunut vaikka mitä! Kaikille en kyllä ehdi kommentoida mutta tervetuloa kaikki uudet kuitenkin ja tsemppaukset jokaiselle siihen omaan hoitovaiheeseen! :)


Ihan ekaksi ONNEA Amele!!! Ihanaa, että plussiakin tulee, eikä aina vain niitä negoja.

Amalia Armaalle toivon hurjasti voimia ja tsemppiä punktioon. Toivotaan, että tulokset ovat todella hyvät! Kyllä kolme munasolua riittää pitkälle, kun on vaan laatu kohdillaan! :hug: Onko sinulta mitattu amh-hormonia? Itselläni se on surkean matala ja se on usein syynä siihen, että vaste noille lääkkeille on huono.

Manuliina: Mä asun myös maalla mutta onneksi täältäkin löytyy kohtuuhyvä apteekki, josta esim. Synarela löytyi. Yleensä olen kuitenkin hakenut lääkkeet aina polikäynnin jälkeen ko. kaupungin yliopiston apteekista samalla reissulla. En viitsi ostaa niitä etukäteen kaappiin, koska pelkään sen tuovan huonoa onnea, eikä niille olisikaan sitten käyttöä... ;)


ON: Synarela-sumute menee nyt yhdeksättä päivää ja odotan kuumeisesti menkkojen alkua. 0-ultra (mulla siis on tällainenkin, vaikka on pitkä kaava) olisi keskiviikkona, jos vuoto on alkanut. Jospa ne menkat sieltä huomenna tulisi... Jännittää.
 
Kultakata: täällä kyselen tuloksia?! ????

HilleriHiiru: miten sulla menee? Onko punktiopäivä tiedossa? Entä ootko käyny kontrolliultrassa millainen on sun follimäärä?

On: mulla alkaa jo munasarjoissa tuntua... Ei paljon tee mieli lähteä lenkille! Kaks päivää on nyt piikitelty sekä puregonia että orgalutrania. On se orgalutranin piikki vaan niin paljon inhottavampi ku puregonin ????
Keskiviikkona sit taas ultraillaan... Saas nähdä onko pe se lupailtu punktio!

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia!
 
Onnea Amele plussasta! Luo uskoa tulevaan, kun kuulee toisten onnistumisesta hoidoissa... josta tulikin mieleen, onko kenelläkään muulla tullut viime hetkillä paniikkia ja välillä tekis mieli heittää hanskat tiskiin ennenkö on edes kerinnyt punktioon asti? Mulla on pari kertaa käynyt mielessä, mutta sitten hetken harkittuaan on tietenkin valmis. Jotenkin sitä niin vaan pelottaa, että niitä pettymyksiä alkaa tulla kerta toisensa jälkeen tai sitten selviää jotain, mille ei oo mitään tehtävissä...
Mulla pitäis huomenna alkaa menkat ja sitten seuraavista näillä näkymin alkaiskin ne piikitykset. Katsotaan pysytäänkö suunnitellussa.
Paljon tsempityksiä kaikille tasapuolisesti! <3
 
Viimeksi muokattu:
Ainox Välillä tosiaan itsellekin tulee olo että olisko helpompaa vain luovuttaa, mutta sitten nopeasti kyllä tajuaa että näin pitkälle ollaan jo taisteltu niin pakko tämä on katsoa loppuun asti. Jossain vaiheessa (jos tätä lapsettomuutta vielä jatkuu monta vuotta) niin raja kyllä tulee vastaan (ja ikä). Helppoa ei ole, mutta uskon että kaikki tämä vaiva vielä palkitaan, meille kaikille :) Niin kauan kun on elämää, on toivoa! :)

Amalia Armas tsemppiä hurjasti huomiseen punktioon!

Kultakala Hienoa kuulla että punktio sujui hyvin! Olitko tänään siirrossa??

Robina En myöskään yhtään tykännyt yhtään laittaa sitä orgalutrania, oli aina tosi helpottunut olo illalla kun piikit oli laitettu ja olin ylpeä itsestäni että pystyin siihen! Tsemppiä vielä viimesiin pistoksiin! Toivotaan että pääset perjantaina punktioon!

ON: annoin solumöykylleni nimen Sulo :D vaikkakaan AINUTTAKAAN oiretta ei ole, ei siis minkäänlaista (ellei palelua ja lämpöilyä lasketa) Miten nämä päivät matelevat, meinasin jo tänään ostaa testin, mutta negahan sieltä olis tullut koska siirrosta vasta tasan viikko..ei vaa millään malttais odottaa perjantain veritestiin asti :(

Tsemppiä ihan jokaiselle!
 
Moikka.. Juu persiilleen meni. Eli siirtoon ei päästy :( Seittemästä munasolusta 5 oli kypsiä mutta jostain syystä eivät hedelmöittyneet.. Aika pettymys.. Tänään on ollut kyllä paskin päivä koko elämässäni. Katotaan jatkoa sit ku tiedetään enemmän. Tsemppiä kuitenkin muille! Tällästä tää näköjään välillä on..
 
Voihan surku Kultakata :( Jaksuja! Jos odottavan aika on pitkä, niin odottavan aika odottavaksi on vielä pitempi....
Tehtiinkö sulle ivf vai icsi? Mulle lääkäri puhui alustavasti icsi:stä, koska vikaa ei löydy musta eikä miehestä, niin sanoi että varmaan on jotenkin kyse hedelmöittymisongelmasta kun monen vuoden aikana ei oo mitään alkanut tapahtumaan. Jos munasoluja saadaan paljon, haluaisin kyllä osan ivf:llä, että saisi varmuuden onko kyse siitä hedelmöittymisongelmasta ja onko mikrohedelmöitys ainut ratkaisu meille, niin ja voiko tuollaisiin ylipäänsä itse edes vaikuttaa.... (taas mä meen asioiden edelle ja varmaan termitkin vielä vähän hukassa...)
 
Kultakata : voi ei.. :( Jaksamisia! Saitko tietää mitään jatkosta? Seuraavaa suunnitteluaikaa tai mitään?

Mulla oli tänään punktio. Meni kivuttomammin, mitä luulin. Saaliina 13 munasolua. Torstaina saadaan tietää, miten ovat hedelmöittyneet ja silloin pitäisi olla myös siirto.
 
Robina Mulla on poikkeuksellisesti tänään ultra käynti sen kystan takia ja sitten on vielä perjantaina,
silloin selviää punktio päivä ens viikolle. Viimeksi kun kävin ultrassa viime viikolla niin folleja oli toisellapuolella
6 kpl ja toisella 8 kpl.
 
Mä olen kans miettinyt muutaman kerran, että on tää niin hirveetä touhua välillä että jättäiskö koko touhun kesken... Jos tää PAS ei onnistu, niin pakko kai se on kuitenkin vielä 2.IVF ainakin kokeiltava. Mulla tänään pp7 ja edelleen tuntuis supistelevan välillä, piti jo ihan puhallella hetki. HelgeR Lämpöä en oo mitannut, mutta palelen kyllä melkein koko ajan... Tosi hauska toi Sulo :LOL:

Manuliina Mä asun kanssa pienemmän apteekin lähellä ja tilasin lääkkeet sinne valmiiksi, taisin hakea ne noin viikkoa ennen menkkoja kotiin.

Kultakata voi miten harmillista!! Tuo on kyllä todella epäreilua...

keijukainen tsemppiä että teidän munikset ja siittiöt muuttuu moneksi hyväksi alkioksi torstaihin mennessä!

Robina toivotaan että pe punktio niin saat levätä viikonlopun :)

Ja ne, jotka niitä menkkoja odottavat alkaviksi, niin toivottavasti niin käy pian! Me jotka menkkoja haluamme välttää viimeiseen asti, niin uskokaamme että niin käy ;)
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Kultakata voi itku mikä tuuri! Todella kurjaa, ehkä kaikkein surkeinta on, kun hoito tyssää tuossa vaiheessa. Toivottavasti pääsette pian uuteen, onnekkaampaan yritykseen.

keijukainen sullahan oli hyvä saalis!

Vienda toivon todellakin, että menkat sulla alkais pian. Mullahan oli aivan sama tilanne, menkat olivat (synarelan vuoksi) 12 päivää myöhässä ja olin kyllä todella epätoivoinen, kun ne eivät alkaneet. Olin ihan varma, että ne eivät ehdi alkaa ajoissa, mutta lopulta ne kuitenkin tulivat, juuri viime hetkellä ettei hoitoa tarvinnut siirtää. Ymmärrän siis ärsytyksesi.
Mulla on mitattu amh-hormooni ja taso oli normaali, en siis tiedä mistä huono vaste lääkkeille johtuu, oisko sitten ikä tehnyt tehtäviään, kun tuo hormoonitaso mitattiin viimeksi tammikuussa....

Täällä on kotiuduttu punktiosta ja aika rankka reissu oli. Aamulla herättiin kello 4 ja lähdettiin ajamaan Helsinkiin. Ehdittiin onneksi ajoissa, mutta seitsemän tuntia tuli yhteensä vietettyä autossa tänään |O

Itse punktio meni oikein hyvin. Toimenpide oli melko kivuton, vaikka lääkeannos olikin miedompi, kuin luulin. Folleja punktioitiin kolme isoa ja neljäs pieni. Isoista saatiin kolme solua, joten tulos oli toivottu. Myös pakastettujen siittiöiden sulatus taisi onnistua, koska epäonnistumisesta olisi informoitu.

Huomenna sitten selviää onko yksikään hedelmöittynyt. Jos hyvin käy niin siirto on torstaina. Tänään kyllä tuossa ajomatkalla jo kävi mielessä, että toivottavasti EI tarvitse tehdä samaa matkaa heti torstaina uudestaan...mutta jospa se sitten olisi sen arvoista kuitenkin.

Ja kyllä, muutaman kerran hanskat ovat tässä hommassa olleet hyvin lähellä naulaan lentämistä. Välillä on tosiaankin tuntunut, ettei jaksa tätä jatkuvaa pettymistä ja henkistä painetta. Sitten on kuitenkin taistelumieliala noussut, kyllä tämä kortti nyt loppuun asti katsotaan!
 
Kultakala > :hug: Toivottavasti saatte lisätietoa ja seuraava onnistuu toivotusti. Voimia!

Ainox > Ainakin tuolla polilla jossa itse käyn on käytäntö, että pariskunnan luvalla labrahoitaja tekee tilanteen mukaan ivf JA icsi. Joskus tehdään pelkästään icsi, jos katsotaan järkevämmäksi. Pariskunta kuitenkin päättää. Jos ei halua järeämpiä keinoja, niin sitten vain se ivf. Itse taidetaan antaa labralle vapaus, koska heillähän se asiantuntemus on ja saadaan infoakin monipuolisemmin.

Missä minun menkat on? Yleensä on Primolutista mennyt 2-3 päivää vuotoon, mutta nyt ei näy merkkiäkään. Saatan joutua soittamaan polille ajan siirtämiseksi. Testi tuskin plussaksi muutttuu, joten kiukuttaa hieman. Kerrankin kun odotan vuotoa, niin se viivästyy. :kieh: Toivottavasti tämä ei sotke aikataulua. Tietyt oireet viittaavat raskauden mahdollisuuteen, mutta vastaavaa on aikaisemminkin ollut. Ei ihan näillä oireilla välttämättä, mutta tuttu kuvio silti. En oikein jaksa uskoa luomuonnistumiseen.

Flunssa jatkuu itsepintaisesti. Oireet pahentuvat aaltoillen eli välillä helpottaa ja sitten tulee taas kurjempi olo. Saikkua tuskin saan, joten pitää koittaa sinnitellä. Turhauttavaa tämäkin. Jotain positiivista mainitakseni näin lopuksi voisin iloita siitä, että ekat itse tehdyt joululahjat ovat valmistuneet. Jotain kun pitää aikaan saada lepäilystä huolimatta, niin olen sitten neulonut. Monta juttua on vielä aloittamatta, joten parempi ollakin ajoissa. :D
 

Yhteistyössä