IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

Moikka, Nyt on käyty sitten viimeinen ultra ja punktio ois sitten ti ja siirto näillä näkymin to. Folleja oli kivasti lääkärin mukaan n. 10-11 kpl. Kysta kuulema todennäköisesti tyhjennetään samassa punktiossa. Nyt jännittää ihan hirveästi.
 
Robina Hienoa että punktio meni hyvin! Toivotaan että mahdollisimman moni hedelmöittyy!

HilleriHiiru tsemppiä punktioon!

ON: Niin sitä vaan kuvitteli että kun ivf tehdään niin vauva saadaan, toiveet oli korkealla, mutta tässä sitä nyt ollaan, negatiivisen veritestin jäljiltä aivan romuna. Todellisuus herätti taas tähän maailmaan, enkä varmaan tuu koskaan käsittään mitä pahaa olen tehnyt että ansaitsen kaiken tämän. Jos jotain positiivista haluaa hakea niin onneksi pakkanen on täynnä. En vaan tiedä koska on voimia uuteen siirtoon.

Tsemppiä kaikille ja parempaa viikonloppua.
 
Meilläkin hoidot nyt (pitkältä tuntuneen) "tauon" jälkeen jatkumassa. Tänään käytiin polilla, tuleva ICSI tehdäänkin pitkän kaavan mukaan. Aiemmin oli puhetta että jatkettaisiin lyhyellä kaavalla. Ilmeisesti pitkää kaavaa ei niin suosita jos on "herkät" munasarjat eli taipumusta monirakkulaisuuteen? No, lääkäri sanoi että vaikka riski ylikiihdytystilaan onkin, niin lääkitys kuitenkin sen verran pieni että ei kai kuitenkaan sitten suurta vaaraa. Ekassa IVF:ssä, joka tehtiin siis lyhyellä kaavalla, saatiin vain 5 munasolua joten nyt toiveet suurempaan määrään (vaikka tosin laatu saattaa kärsiä, jos niitä onkin liikaa).

Kp 20 eli ensi tiistaina alkaa sumuttelut Suprecurilla. Voiko ajatella että ajoituksellisesti noin 6 viikon päästä sumujen aloittamisesta olisi punktio?

Tsemppiä itse kullekin omiin vaiheisiin! :)
 
Täällä on monilla hienoja kuulumisia, ja monilla surullisia. En vielä tunne teitä, kun hyppäsin kyytiin näin kesken, mutta halit kaikille tarvitseville! :hug:

Onko teistä mitattu AMH:ta? Mulla just mitattiin, se oli 1,3. Lääkäri sanoi, että hieman matala mun ikään nähden (33), mutta että voidaan melko vapaasti valita otetaanko pitkä vai lyhyt kaava. Miksi teillä on päädytty lyhyeen/pitkään kaavaan? Mitä hyviä ja huonoja puolia kummassakin on?
 
Tervehdys pitkästä aikaa. Tauon jälkeen meilläkin on taas hoito päällä.
Täällä on näköjään ollut aika paljon ikäviä uutisia viime aikoina eli tsemppiä
Kultakata, Amalia Armas HelgeR ja Macy Gray (ja muut ketkä mahdollisesti unohdin). Onneksi myös hyviä uutisia eli Robinan tilanne näyttää hyvältä ja toivottavasti myös HilleriHiirullakin.

Meillä oli siis taukoa epäonnistuneen lyhyen kierron IVF:n takia (yksi folli kehittyi muita vauhdikkaammin ja lopulta ei saatu yhtään kunnollista munasolua). Nyt kokeillaan pitkällä kaavalla eli sumutteluja on 10. päivä meneillään. Sumut ovat onneksi toistaiseksi aiheuttaneet vähemmän oireita kun pelkäsin eli lähinnä mieli on välillä tosi maassa. Toisaalta en osaa sanoa onko se varsinaisesti sumuista johtuvaa.. Pelkään tällä hetkellä ihan hysteerisesti ettei kelvollisia munasoluja ole tälläkään kertaa. Siinä tilanteessa täytyy varmaan heittää hanskat tiskiin :( Miehelläkään ei siis ole kehuttava siittiötilanne eli todella mietityttää kannattaako tässä ylipäätänsä yrittää lisääntyä kun luonto kerran pistää näin pahasti hanttiin.

Tämä tilanne tosiaan ahdistaa nykyään pahemman kerran eli lääkärikäynnit ahdistaa kun mietin mikä tällä kertaa havaitaan olevan vikana. Ahdistuksen lievittämiseksi olen tehnyt viime aikoina tosi paljon töitä kun se on niitä harvoja paikkoja, jossa asia ei ole mielessä. Ei varmaan kiire töissä edesauta tätä sikiämistä, mutta kumpi sitten on pahempi stressata ja vollottaa siitä onko munasoluja ja meneekö joku muu pieleen tässä lapsettomuushoidossa vai stressata töissä? Joka tapauksessa näköjään stressaan stressaamisesta :O

Baulie: meille arvioitiin, että punktio voisi osua viikolle 44 eli 5vkon päähän sumujen aloituksesta. Kesto riippuu kai tosi paljon siitä miten follit lähtevät kasvamaan ja alkavatko menkat normaaliaikataulun mukaisesti vai viivästyttävätkö sumut niitä. Taisi olla muuten eka kerta melkein kahteen vuoteen että menkkojen alkaminen tuntui ihan ok:lta kun tiesi ettei niiden odottelu ainakaan venytä tätä piinaa vaan sen puolesta voidaan aloittaa hoito (luomuraskautta en näköjään enää osaa edes toivoa).
 
HilleriHiiru : Loistavaa, että munasarjasi ovat kasvattaneet noin monta follikkelia! Ja tosi hienoa, että kysta voidaan tyhjentää samassa sessiossa. :) Hirmusti tsemppiä sinulle!

Robina : Ihanaa, että pääsette alkionistutukseen ja saatte alkioita vielä pakkaseenkin!

HelgeR : Todella kurjaa, että veritesti oli negatiivinen! :( Minä niin toivoin, että olisit plussannut... Hirmusti voimia tulevaan! Onneksi teillä on alkioita pakkasessa niin voitte yrittää uudelleen melko pian. Rohkaisuksi haluan sanoa sinulle ja kaikille muillekin täällä, että tapasin tässä taannoin erään naisen, jolla oli tärpännyt seitsemännellä alkionistutuksella (jotka olivat vaatineet lukuisia hormonihoitoja ja munasolupunktioita). Sen jälkeen he olivat saaneet vielä luomulapsenkin! Minulle oli rohkaisevaa kuulla tällainen tarina, että rankkojen kokemusten ja vuosien yrityksen jälkeen voi onnistua. Voimahalaus sinulle! :heart:

UniUnna : Meillä päädyttiin lyhyeen kaavaan sen vuoksi, että minulla on pco-tyyppiset monirakkulaiset munasarjat. Lääkärimme sanoi, että tällaisessa tapauksessa on parempi mennä tuon lyhyen kaavan mukaan. Käsitin, että pitkällä kaavalla minulle olisi saattanut kehittyä liikaa munarakkuloita.

Baulie : Tsemppiä hoitojen uudelleen aloittamiseen!

Rapu78 : Kirjoitit, että luonto pistää niin kamalasti hanttiin, että kannattaako yrittääkään. Kannattaa! Mä olen sitä mieltä, että jos sellaiset ihmiset sikiää, jotka eivät lapsia edes halua, niin kyllä meidän, ketkä niin suunnattoman paljon lasta toivomme ja olisimme valmiita kaiken rakkauden heille antamaan, pitäisi myös lapsia saada. Joten aivan valtavasti tsemppiä ja voimia sinulle ja miehellesi!
 
Pikainen päivitys piiiiitkän päivän päätteeksi. Uusi kierto alkoi, kesti vain hieman kauemmin kuin aikaisemmin samoilla lääkkeillä. Pistokset alkaneet ja odotellaan kontrollia. Lueskelen virkeänpänä muiden kuulumisia ja koitan kommentoida. Hyvää yötä!

PS. Pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä. Kirjoitan ilman valoja, ettei mies herää. :D (Mustaa näppäimistöä on "hieman" vaikea erottaa)
 
HilleriHiiru:Tsemppiä huomiseen punktioon!

HelgeR: Voima halaus! <3 onneksi pakkasessa on alkioita!!

Rapu78: voimia hoitojen aloitukseen! Uskotaan että kaikki menee hyvin!

UniUnna: tervetuloa! :)

On: Nyt on pikku Murunen kyydissä! <3 <3 Kaikki 9 munasoluani olivat kypsiä ja niistä siis 5 hedelmöittyi. Kuitenkin niistä 1 oli lopettanut jakautumisen ja yksi oli huonolaatuinen. Eli 3 oli huippulaatuisia ja käyttökelpoisia! Nyt on onneksi kaksi toppia pakkasessa, niin ei oo niin kovaa stressiä onnistumisen suhteen! Mä oon nyt niinku raskaana! ;) ennenkuin toisin parin viikon päästä todistetaan... Ihan huipputunne! :D
 
Heippa naiset! Jos vielä joukkoon mahtuu, niin täällä olisi yksi :wave: Tosin vasta ensimmäistä käyntiä ootellaan, se olis tossa marraskuussa. Yksityisellä puolella ollaan käyty ensin tutkimuksissa ja nyt hoitoja aloteltas julkisella. Lääkäri tuumaili että hoitomuoto meidän tapauksessa olisi ivf/icsi (simpoissa vika). Aattelin tulla tänne ainakin taustailemaan näin aluksi ja lueskelen teidän muiden kuulumisia ja kokemuksia. Itse kun on vielä ihan pihalla tästä kaikesta, että miten ne hoidot sitten ihan käytännössä etenee jne.
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti ja mukavaa alkavaa viikkoa! :)
 
Mahtavaa Robina että kyytiläinen on nyt mukana! Eiks ookin hieno tunne :D :heart:

iippa88 Tervetuloa mukaan! :)

No täällä ei sitten kauaa jääty murehtiin epäonnistunutta ivf:ä, vaan vuoto siis alkoi (kerrottakoon siis että jotain kiinnittymistä oli tapahtunut koska hcg arvot olivat hieman koholla, mutta pieni ei ollut jaksanut jakautua sen koommin, tämä kuitenkin antaa uskoa tulevaan!) eli siis pakkasessahan meillä oli 12 alkiota, kaksi aina yhdessä oljessa. Reseptit olis kädessä ja taidampa hakea Zumenonit heti, mitäpä sitä suotta jää odotteleen, ei tämä murehtimalla ainakaan miksikään muutu :D eli toivottavasti reilun kolmen viikon päästä sulatus ja siirto :) :) jei :cool:
 
Löysin tän mahtavan palstan vasta eilen ja menikin sitten reippaasti yli puolen yön täällä.. :) Koitin nyt etsiä sopivan ketjun mihin ängetä, kolmas inseminaatio takana ja jos tää menee persiilleen niin se on sit Ivf/icsi edessä. Perus pessimisti ei pety -asenteella tulin tänne jo henkisesti valmistautumaan siihen mitä on edessä. Hoidot alotettiin tammikuussa, lapsettomuudella ei muuta järjellistä selitystä ku mun PCO (+että mä alan olla jo ikääntyvä kanttura). Ihan hyviä folleja ollut joka kerta, mutta ei vaan tärppää niin ei. Miehen tavara on priimaa, mikä tekeekin itselle tosi mieltä ylentävän olon... ;) Tsemppiä tasapuolisesti kaikille, ihana tietää ettei ole yksin tässä suossa. Eniten pelottaa punktio - piikittelyhän on ihan piece of cake, siihen tässä Menopur-Pregnyl-Gonapeptyl -kierteessä on jo tottunut.
 
Onnea Robina!! Tarrasukkia ja vauvaliimaa, eikös niitä ole tapana toivotella tässä vaiheessa!

Ja onnea myös HilleriHiiru hyvästä saaliista!

Voi kun olisi jo teidän vaiheessa. Aika mataa hitaasti, kun odottelen ensi viikon suunnittelukäyntiä. Tässä nyt vietetään viimeistä luomukiertoa ennen ivf:ää, kai se täytyy mies lakanoiden väliin vetää, vaikka sangen suuresti tympii koko touhu yli neljän vuoden pakkoseksin jälkeen. Jos vaikka IHMEELLINEN IHME-YLLÄTYS-LUOMU-TÄRPPI tulisi. ( :LOL: As if.)

Tervetuloa iippa ja circus!
 
Sain väliaika tietoa klinikalta ja 14 munasolusta oli
6 hedelmöittynyt olo on ihmeellinen ja pelokas et voiko vielä tulla takapakkia et ei jääkään pakkaseen mitään.
Huomenna ois sit siirto ja jospa kyytiläinen pysyis mukana :).
 
HilleriHiiru > Isosti peukkuja kyytiläisen / kyytiläisten hyvälle kiinnittymiselle ja loppujen pakastukselle! Tsemppiä siirtoon ja plussatuulta!

Kontrollit ärsyttää. Ei muuten mitään, mutta ihmetyttää lyhyet käyntivälit ja se, että huominen menee kokonaan toisella paikkakunnalla. En saanut peräkkäisiä aikoja, joten joudun odottelemaan muutaman tunnin. Tuo odotus myös tekee iltapäivän aikatauluista sietämättömän tiukkoja, sillä tiettyyn aikaan pitäisi olla jo toisaalla. Jos ajat on yhtään myöhässä, en millään ehdi. Apteekissa varmaan täytyy käydä jo odotellessa ja toivoa, ettei tarvitse ennen siirtoa enää käydä. Toivon silti, että lääkkeitä jää hukkaan. :D
 
circus Tervetuloa mukaan! :)

HilleriHiiru tsemppiä huomiseen siirtoon!

Olis kiva kuulla mitä kuuluu Juliet83:lle :) pidättekö taukoa vai kuinka etenette?

ON:Täällä vedetään nyt Zumenonia ja ultra ens viikon ke, toivon että PAS olis jo ens viikon lopulla tai viimeistään sen seuraavan viikon alussa :) Suurin toiveeni olisi tällä hetkellä että siirrettäis kaksi alkioo. :) :D
 
Pikapäivitys omaa napaa: Eilen kävin veritestissä ja huomenna vasta saan tietää paljonko hcg. Tein kaksi negatiivista kotitestiä eilen yhden ja toisen tänään aamulla. Ei varmaan oo kauheen isoja lukuja tulossa...
Siihen se eka IVF sitten päättyy, ei kauheesti nappaa uusi hoitokierros.
 
Isosti omaa napaa

Joudunpa sitten päivittämään tämmöstäkin...
Eilen ensimmäinen neuvolakäynti; tunti puhetta vanhemmuudesta ja synnytyssairaalan valinnasta sekä mukaan läjä prosyyrejä sun muita dvd:tä. Ja sitten ei sydänääniä doblerilla löydykkään. Eikä löydy neuvolasta löytyvällä ikivanhalla ultrallakaan. Pikalähete akuutille, mutta kyllähän tuon jo näki ettei liikettä möykyssä ollut. Akuutilla todettiin kasvun pysähtyneen viimeisen viikon aikana (9+1, kun olin eilen viikoilla 10+1), syke siinä mukana.

Nyt odotellaan ja toivotaan että kohtu lähtisi tyhjenemään lääkkeillä, ja ettei tarvitsisi ryhtyä kaavintaan. Huhhuh mitä meininkiä, ei näihin tilastoihin enää pitänyt osua kun niin moneen muuhun jo osuttiin.

Ajatukset on lähinnä tulevassa, tämän haluaisi nyt vaan nopeasti alta pois jotta päästään sulattelemaan pakkaskavereita. Mutta blääh, ei tän näin pitäny mennä.

Onnea ja tsemppiä teille kaikille piinailijoille, toivotaan että mä nyt tällä täytin tän pinon keskenmenomarginaalit.
 
Vienda tai miksei joku muukin kuka tietää...Miten äkkiä piikittelyt alkaa menkkojen alun jälkeen? Siis mistä kp:stä noin suunnilleen? Ja mitenkä nopeesti sitten se ensimmäinen ultra? Ja montako ultrausta siinä sitte yleensä on ennen punktiota? Ja pitääkö verikokeilla käydä miten usein? Tässä nyt vielä viikon verran jännätään toisiko viiminen luomukierto onnen, mitä vahvasti epäilen, ja sen jälkeen sitten varailemaan aikoja ja piikittelemään...:|

idealisti Voi ei!!:'( Ei tollasta pysty ymmärtämäänkään...Ja mulla on mielessä jo näin ennakkoon kaikki mahdolliset tilastot, niin moneen jo joutunu että ei soisi enää yhteenkään vähemmistöön joutuvansa. Tämä viimeinen kolme vuotta on ollu niin iso myöntymisen ja nöyrtymisen paikka että ei tälläseen uskonut koskaan joutuvansa. Ja sitte ku vielä sanotaan että ei mitään vikaa ole, pah!:kieh: Onhan tässä nyt prkl vikaa jos kerran toisilla se käy vahingossa ja meillä jokusilla ei sitten niin millään! Mutta tosiaan: äärettömän isot voima-ja sympatiahalaukset täältä sinne!:hug:

RBAM Halaukset sinnekin!:hug:

Ja HilleriHiirulle onnea matkaan, toivotaan että pysyy hyvin matkassa mukana!=)
 
Heipä hei!

Kirjottelen minäkin tänne pitkästä aikaa. Mulla alkoi Menopurin piikittely ekan ultran jälkeen viime viikon tiistaina, nyt tiistaina oli sitten toinen ultra. Munasoluja kuulema kasvamassa vaan kaks tai kolme, lisääkin saattaisi lääkärin mukaan olla tulossa. Isolla annoksella olen pistellyt, 300 iu per päivä ja Synarela suihkeita 2 x pvä. Huomenna sitten olisi kolmas ultra, saas nähdä miten siellä käy.
Mahakivut on vissiin aika yleisiä piikittelyjen aikana? Mulla olo on aivan kuin ennen laparoskopiaa ennen menkkoja... Vasenta puolta jomottelee, oikealtahan multa on poistettu kaikki.
Nyt sitten tosiaan jännäilen, että pääseekö punktioon tai siirtoon asti. Vielä ei oikein uskalla toivoakkaan mitään.

Tsemppiä piinailijoille ja voimia muillekin hoidokeille!
 
Manuliina > Piikittelyt alkaa yleensä kp3-4 ja ultria tulee ennen punktiota 0-ultra (ennen piikkien alkua vuodon alettua, jos lyhyt kaava) mukaan lukien 3-5 riippuen miten follit kasvelee. Mulla alkoi kp2 Puregon ja olen nyt käynyt kahdessa kontrollissa 0-ultran jälkeen. Ensi viikolla punktio ja toivottavasti myös siirto. Eka ultra taisi olla neljän pistoksen jälkeen. Verikokeissa ei tarvitse käydä hoidon aikana, jos infektiokokeet on voimassa. Joillakin poleilla on tapana tehdä hcg-määritys verestä piinaviikkojen päätteeksi. Itselläni on testipäivä määrätty ja ihan kotona dippaan. Tuloksesta riippumatta uusi testi muutaman päivän päästä, jos vuoto ei Lugejen läpi ala. Sitten joko uuteen kiertoon tai varhaisultraan.

RBAM > :hug: Paljonko sulla on pp? Toivottavasti on vielä toivoa. Voimia!

idealisti > :hug: Sanattomaksi pistää tuollainen. Voimia kovasti! Toivotaan, ettei aiheuttaisi enempää kärsimystä tuo pettymys ja seuraava kerta onnistaisi parhaalla mahdollisella tavalla.

Oma napa: Kontrollit käyty ja tilanne näyttää hyvältä. Ensi viikolle varattu ajat punktioon ja siirtoon. Toivottavasti jälkimmäiseen päästään ja saadaan jotain pakkaseenkin. Kipuilut kovenneet ja masu alkaa olla aika turvoksissa. Viikonloppu menee rentoillen. Työviikko onkin ollut rankempi kuin oletus oli, joten lepo tulee tarpeeseen.

Tsemppiä kaikille!
 

Yhteistyössä