Joulukuun Toivevauvat *HUHTIKUU*

Päivää kaikille!

Ensimmäinen raskausoire tullut: tissikipu, joka ainakin toistaiseksi on vain toisessa tississä. Tai aamulla vähän aristi kumpaakin.

En vieläkään tahdo uskoa asiaa todeksi, kuusi raskaustestiä kahdeksassa päivässä ei varmaan oo enää normaaliuden rajoissa :). Viikkoon en aio tehdä yhtään.

Varhaisultraan yksityiselle ei meidän perheessä mennä, miehen mielestä turhaa hössötystä. Ehkä ihan hyvä niin.

Mukavat viikonloput!
 
lanttu-anttu, mä tein kymmenen testiä kahdessa viikossa :D Nyt en oo kyllä useampaan päivään tehny yhtäkään, enkä aiokaan enää ellei jotain erityistä tapahdu. Kun tuo ultra nyt kerran oli ok. Ultraan pääsin julkiselle lapsettomuustaustan takia.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea ihanista ultrakuulumisista :flower:

Nimiä mä olen kerännyt kummallekin sukupuolelle pienen listan, mutta mitään karsintaa en ole vielä alkanut tekemään, ihan vaan pidän "korvat auki" ehdokkaiden varalle :D Mä olen itse teini-ikäisenä vaihtanut oman nimeni, ja nyt mietinkin sen entisen nimeni antamista lapselleni toiseksi nimeksi (jos siis tyttö tulee). Mä kyllä pidin aina siitäkin nimestä, ja vaikka äiti ei sanonutkaan mitään mun nimenvaihtoa vastaan, tuntui se hieman "epäkunnioittavalta" sitä kohtaan, kun se kuitenkin oli huolella sen nimen valinnut. Ajattelin, että tämä voisi olla mukava pieni kunnianosoitus äidille, enkä itsekään haluaisi sitä vanhaa nimeä täysin hylätä :)

Veriseulaan mä varmaan osallistun, sillä ne tiedothan tulkitaan yhdessä sen nt-ultran tulosten kanssa. Jos vaikka nt-ultrassa tulisikin hieman huonohkoja uutisia, niin voi hyvä veriseulatulos rauhoittaa mieltä? En mä muutenkaan taida olla tällä palstalla niitä pahimpia stressaajia, kun ei tuo varhaisultrakaan ole tuntunut erityisen tarpeelliselta. Otan kyllä vastaan kaikki ilmaiset, ei-invasiiviset tutkimukset mitä saan.

Minsku laitoin sulle kaveripyynnön faceen, jos lisäisit mut siihen ryhmään? Kiitsa!

Mosmos 8+4
 
Viimeksi muokattu:
Eilen illalla jomotteli toispuoleisesti lähinnä alaselkää mutta myös alavatsalta. Muistutti hieman niitä kipuja, joita minulla oli kohdunulkoisessa... Maanantain varhaisultra ei siis tule hetkeäkään liian aikaisin! Juuri näillä samoilla viikoilla alkoi silloin oireilla. Onneksi tänään ei tunnu mitään. Nyt pitää sitten viikonlopun yli jännittää, huh huh.

Anni-Ilona ja Juksu 5+4
 
sofi Mää en myöskään aatellu osallistua veriseulaan. En esikoisen kohallakaan osallistunu, nii en sitte nytkään. Jotenki musta kans tuntuu samalta, et sitte ressaisin niitä todennäköisyyksiä ja enkä välttämättä kuitenkaan uskaltautuisi menemään mihinkään pitempiin tutkimuksiin kuten lapsivesipunktioon, niin taidan tuudittautua epätietosuuteen mieluummin. Ymmärrän kyllä niitä jotka haluaa siinä käydä. Enkä usko että se tieto asiasta itsellä muuttais kuitenkaa mitään, ku en kuitenkaan mitään raskaudenkeskeytystäkään pystyisi tekemään. Olisihan siinä tieten aikaa sulatella asiaa ja valmistautua siihen jos joku kromosomipoikkeavuus tulis vastaan, mut sitte vois kuitenki olla että terve lapsikin ois mahollista syntyä kaikista todennäköisyyksistä huolimatta. Ja tämä nyt on vaan mun mielipide, en halua sillä mitenkää ketään provosoida tms. :)

Tervetulloo munki puolesta kaikille uusillekki!

Pahoittelut Je huonoista uutisista. Toivottavasti vielä kuitenkin ihme tapahtuis ja ne arvot siitä alkais nousemaan. :hug: ja paljo jakselemisia sinne!

Täytyy hehkuttaa varovasti, et mulla on jo kolmas hyvä päivä ilman pahaa oloa ja oksentamista. Toivottavasti ei edessä oo sitte taas sänkyyn kaatavaa huonon olon päivää, vaan et tämä alkais tästä pikkuhiljaa helpottamaanki. Väsyny kyllä oon ja yleensä nukunki päikkärit samaan aikaan ku esikoinenki, et pitäs vissiin nytki vääntäytyä vaakatasoon ku seki nukahti, mut täälläpä mää koneella istun ja teijän kuulumisia lueskelen. :)
 
Heippa,

minäkin voisin liittyä joukkoon. Pikkukakkosta odotellaan ja ikää on 35 v laskettu aika on 19.12, sairaalana TYKS.

Oireista en osaa tällä hetkellä muuta sanoa kuin että tissit ovat kipeät. Sairastettiin koko porukka alkuviikosta norovirus ja olo on edelleen todella huono, mutta en osaa sanoa liittyykö se noroon vai raskauteen. Esikosta pahaa oloa kesti 16. viikolle asti, joten katsellaan. Eka neuvola olis vuorossa 7.5, varhaisultraan ei olla menossa.

Pahoittelut huonoja uutisia saaneille ja onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Vanullas ja napsu 6+2
 
Tervetuloa Vanullas!

Tässä kun lisäilin itseäni tuonne fb-ryhmän listaan tuli mieleen, että tohon palstan listaan voisi mulle päivittää la 3.12. ja synnytyssairaala PHKS. Harkinnassa on kyllä muutto toiseen kaupunkiin vielä raskauden aikana, mutta tällä tietoa olen PHKS:n piirissä.

Mosmos 8+4
 
Pikaiset kuulumiset neuvolasta..

Elikkäs.. Sekaisin olevan kiertoni vuoksi (kuten kyllä ajattelinkin) viikot ei ihan ollu ne 7 mitä nyt ois pitäny tulla. Ovulaatio oli vasta kp18 eli se saattaa olla sen viikonkin melkein pienempi kuin menkoista katottuna. mutta ...
:heart: Siellä sykkii!!!!
Huh huh että pääsi helpotuksen kyynelet!
Vaikka huomattavasti rauhallisempi olo on nyt ollutkin kuin niistä keskenmenneistä.
9pv seuraava ja sillon katotaan josko vähän pystyis viikkoja paremmin sanomaan sitten. Mutta kuitenkin.. Meidän valonpisaran sydän ainakin vielä lyö!!!
Anteeksi omanapa mutta nyt ei taas ehdi enempiä kirjottelemaan!!!

Halit kaikille sitä tarvitseville!!!

Vaavimasu ja valonpisara
 
Heissan kaikille ja tervetuloa uusille mukaan! :wave:

Onnea kaikille jotka ovat saaneet hyviä ultrakuulumisia! =)

Täällä kans eka neuvola takana ja ensiviikolla olis alkuraskauden ultra. Olo on ollut aika kauhea, väsymys ja pahaolo ovat olleet huipussaan. On ollut siis kaikinpuolin todella mukava tenttiviikko :x

Kuka haluaa ottaa ensikuussa tämän listan tekemisen ja päivittämisen harteilleen, kun regalo ei päässytkään liittymään joukkoon?

 
TingaTanga, mun neuvola on Haukilahden neuvola. Kun varsin aikaa kysyivät missä käyn ja tarjosivat Mankkaata ja Tapiolaa, eli en ole ihan varma olisiko sen saanut vaihtaa nytnkun terveyskeskuksenkin voi valita. Oma täti on vaan niin mahtava, että voin käydä labrattomassa pikkuneuvolassa ihan senkin takia. En ole ainakaan kuullut että tuota haukilahtea oltaisiin sulkemassa.

Itse aion osallisrua kaikkii mahdollisiin seuloihin, tiedän pohjimmiltani että en ole riittävän vahva pitämään vammistalasta, jos sen saan tietää jo raskausaikana. Toki jos on päättänyt pitää lapsen tapahtui mitä tapahtui, ei seuloissa ole niin paljon järkeä. Sanovat kyllä että on henkisesti helpompaa valmistatua ei-terveen syntymään jos sen tietää etukäteen.

Vielä 3 yötä ultraan, saankohan nukuttua sunnuntauyönä ollenkaan.
t. Undu + taimi 6+5
 
Kylläpäs tää osaa koukuttaa, päivittäin käyn lukemassa vaikka en kommentoimaan ehdikkään! Onnea täältäkin kaikille plussanneille ja tsemppiä huonomia uutisia saaneille! :heart:

Herranjestas mikä väsy päällä!! Tosin hirvee työputkikin takana, 3vko ja 3 ykkösvapaata.. Tänään asiasta pomolle sanoin ja vastaus oli aika tyly, niin itkuhan siitä pääs ovesta ulos lähdettyä.. Huominen aamu vielä töitä ja sit olis jopa tuplavapaat! Enkä siis tilastani vielä ole viitsinyt kertoa töissä.. Seuraava 6vko näyttää suht ok:lta ja sen jälkeen vois uskaltaa jo asiasta sanoakin, ni vois EHKÄ vaikuttaa listoihin..

Oireitakin alkanut pikkuhiljaa ilmaantua; tissit alkaneet aristaa, pientä etomista, VÄSYMYS ja kait tää tän päivänen itkukin menee osaks hormoonien piikkiin!
Omanapainen tämäkin, mut pakko purkaa..!!

Nenna85 ja pikkunen 7+1
 
Je
Eilinen verikoe ja ultra takana eikä lääkäri vielä oikein tiennyt että mitä tapahtuu tuolla... Arvot on olleet vko 4+2 46, 5+1 706, 6+1 1660 ja eilen 6+2 1800. Ultrassa kohdusta löytyi n.3mm "joku" lääkäri sanoi että raskaus on, mutta ei tiedetä missä... Keskiviikkona uudestaan verikoe ja ultra. Mies kysyi lääkäriltä, että voiko tämä raskaus vielä edetä normaalisti, niin lääkäri sanoi ettei usko että niin käy. Pienen pieni toivonkipinä vielä hehkuu, jos se ihme sattuisikin meille.. , jos ei niin syksyllä odottaa ivf-hoidot. Aika raskasta on, mutta koitan olla putoamatta synkkyyteen :'(

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille!
 
Je:lle jaksamista inhottaavaan tilanteeseen. :hug:

Täällä on taas tullu maha- ja selkäkivut takaisin, eikä tänään ole ollut yhtään pahaolo enää.. :| Mä oon suorastaan ruvennut vihaamaan alkuraskautta, tää epätietoisuus on niin musertavaa. Jotenkin elelen näiden mun viime keskenmenojen mukaan ja käytän niitä rajapyykkeinä, vaikka eihän niillä ole oikeesti mitään merkitystä tämän raskauden kulussa.
 
je hirveästi voimia! :hug:

vogue oon ihan samaa mieltä sun kanssas! ei tästä osaa eikä voi nauttia kun koko ajan pelkää...

ON: eiliken työpäivä meni kuin siivillä, kiirettä oli.. ja sen huomaa nyt! selkä ja jalat ihan tohjona!!! kun tulin töistä ja pääsin sänkyyn, tuli aivan kamala olo!! Himpun verran ku ois ollu huonompi ni ois joutunu oksenta! :( joutu nieleskelee koko ajan.. sanoin sit miehelle että toivon enemmän kun mitään että vatsassa olisi elämää, mutta oon 99% varma ettei oo! tissit ei oo läheskään niin kipeet ku aikasemmin, mahallaan tosin ei pysty silti nukkua kun tisseihin painaa.. alavatsalla kummallisia tuntemuksia..
Mä niin haluan selvyyden tähän epätietoisuuteen!!!!! vielä reilu viikko ultraan, huoh..

Ihanaa aurinkoista lauantaita kaikille kuitenkin! :)

YP & 5+5 :heart:
 
Je lle jaksamisia ja tuhat kaunista ajatusta! Hirveää tuo odottaminen.

Niin, tai odotetaanhan me tässä kaikki. Toiset luottavaisemmin ja toiset... Nooh. Itselleni lupasin, että tämän raskauden kanssa otan iisimmin. Muistan sanoneeni viime raskaudessa miehelleni, että en enää ikinä halua ryhtyä tähän, kun on henkisesti niin raskasta. Koko ajan on menetys mielessä ja saa pelätä. Tiedän, että olen onnellinen, kun olen raskautunut suht helposti ja saanut jo yhden ihanan lapsen. Yksi keskenmeno ja yksi onnistunut raskaus ei ole mikään huono yhtälö. En voi edes kuvitella sitä pelkoa, kun takana on jo vuosien yrittäminen ja mahdollisesti useampia menetyksiä. Kaikille teille tuskastuneille siis myötätuntoa ja :hug:

Tein tänään Clearbluen digitestin, joka näytti ihan oikein raskaana +3 viikkoa. Joskos nyt keskittyisin siihen, että on ihan todennäköistä, että kaikki olisi kunnossa. Kun ei ole ainakaan mitään huoleen viittaavaa ilmaantunut. Edelleen pissattaa, väsyttää ja kahvi tökkii. Huimat oireet, siis ;)

Maanataina ajattelin varata neuvolan. Olen jotenkin lykännyt sitä, mutta kyllä kai kohta alkaa olla sille aika. Varhaisultraa yritän olla toistaiseksi ajattelematta! Katsotaan, kuinka käy.

Aurinkoista viikonloppua ja vapunodottelua kaikille!

kwaidan ja tyyppi 5+1
 
Je:lle jaksamisia!!

Mä olen energiaa täynnä!! Oon siivoillu, alkanu pihan haravoimisen ja kukkapenkkien siivoomisen, esikon kanssa käydään joka päivä lenkki rattaiden kanssa(voi hitto että osaakin alkaa puuskututtaa, ihan tosi kovasti hengästyttää kävely!!) ja leikkii hiekkaleluilla ulkona :heart: Saatan ottaa päikkärit jos siltä tuntuu, mutten oo kuitenkaan yliväsynyt :) Olo on siis mitä mainioin ja nautin tästä vielä täysin siemauksin!

Neuvolan meinasin maanantaina soittaa, tänään pokspoks 5+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: yöperhonen-
Mulla on tänään ollut aika huono olo, ja väsyttää. Sitä hengästymistä on täälläkin.

Nimistä oli aiemmin puhetta, me ollaan valittu jo yhdet tytön ja pojan nimet. Yllättävän vaikea oli keksiä mitään mikä kuulostais kivalta.

Eilen kerrottiin yksille läheisille kavereille, ja saatiin sama uutinen takaisin: hekin odottavat esikoistaan! Vähän pidemmällä jo mutta kuitenkin :)

Rödluvan ja Beetakingi 6+1
 
Tervetuloa uudet ja onnea plussista!!:heart:

Joku kyseli et onko jo mietitty nimiä.... No jokuset nimivaihtoehdot on, mutta tyskin ne pysyviä on :D Ehti toisen kanssa muuttumaan mooonta kertaa odotusajan aikana :)

Onko kellään mitään tuntemuksia kumpi ois tulossa?? :)
Mulla vähän on tyttö tunne.. Mut eihän sitä onneksi varmaksi osaa sanoa :) Mutta molempien lasten kanssa oon arvannut kumpi tulossa..

Helvetti tää pahoinvointia vois jo alkaa loppumaan, eilen jouduin makoilemaan omassa sängyssä päivällä kun olo oli hirveä!! Ikkuna auki ja köllöttelin sängyssä tekemättä mitään ja olo helpotti, mutta heti kun nousi ylös alkoi taas oksettaa... :x Niin odotan että jeesaisi jo.. :/ Ja kun monet stressaa tätä alkuraskautta, niin suoraansanottuna en itse ole edes ehtinyt kun olo on mitä on..
Ja näin taas on kitisty.. Ja nauttikaa te joilla ei oireita!! Vaikka tiedän että silloin monesti just ehtii stressaamaan sitä että onko kaikki kunnossa.. :p Mutta koittakaa nauttia :)
8+3
 
Onnea plussanneille ja jaksamista vastoinkäymisistä , koskaan ei saa menettää toivoa vaikka siltä tuntuisi.


Täälläkin on energiaa täynnä,jotenkin tää kevätaika myös tekee energiseksi kun valo lisääntyy :) Hirmun onnellinen ja iloinen olo.

Neuvolassa kävin männäviikolla,laskettu aika neukun mukaan ois 4.12 mutta ite pidän tuota 1.12 ainakin vielä sillä mun tärppikierto oli lyhyin mitä muut kierrot, katotaan mitä niskaturvotusultrassa sitten sanotaan lasketuksiajaksi, sain ajan siis ultraan ja sitä ennen käyn vikkkoa aikasemmin veriseulassa joten verikokeiden tulokset tulee sitten ultraan , tää on se alkuraskauden yhdietelmäseula.

En ole stressaavaa tyyppiä, mua ei haittaa vaikka oireita ei ole , riittää kun mekat pysyy poissa. Ei ole oireita ollut 2edellisesäkään raskaudessa. Mulla on sellanen työ joka vaatii sen että pääsen töihin muuten ois palkatonta joten tyytyväinen että pystyn oleen töissä.

Mitään sukupuolioloa ei ole vaikka ekassa tiesin omien tuntemusten perusteella odottaa poikaa, selvisi vasta synnytyksessä, mutta oikein meni :)

Tokassa olin varma että tyttö tulee ja ultrakin näin paljasti.

Nyt en osaa sanoa vielä. Katotaan miten noi kaksi ultraa menee ja näkyykö siiä toisessa sitten mitään , kiinnostaisi sitten käydä vielä 4d:ssä mutta katotaan sitä sitten lähempänä.

Tänään 8+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoista sunnuntaita! :)

täällä väsymys on aivan kauhea!! iltaisin on kuitenkin silti unensaantiongelmia ja öisinkin jos sattuu heräämään..
Nyt on muutamana iltana ollu tosi huono olo, joka yltyy nukkumaanmennessä niin että joutuu ihan nieleskelemään!! nauratti eilen illalla ku seisoin peilin edessä, maha kuin rantapallo :LOL: HIEMAN turvotusta..!

Meillä on miehen kanssa nyt sitte koko nimirimpsu valmis sekä tytölle että pojalle :) oltiin tosi yksimielisiä! luulin että ois vaikeempaa :D kerkeehän nää toki tästä vielä muuttua..

Tää työputki tuntuu hullulta.. normaalisti pe ja la töissä, joskus su ja nyt sitte pe-ti! tänään pitää mennä valmistelemaan huomisen ruokia..

Iik, viikon päästä maanantaina ultra!!!!

Iloinen, mutta väsynyt YP 5+6 :heart:
 

Yhteistyössä