juotko/voisitko kuvitella juovasi alkoholia jouluna?

  • Viestiketjun aloittaja "ihmettelijä"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";25262066]Mitä tuo chilillä maustettu punkku on siis saako alkosta ?
ois kiva kokeilla :)[/QUOTE]

Juu, alkosta saa, löytyy nimellä Schoko Chili, 0.5 l ja maksaa 5. 48 e.
Maistuu vähän suklaiselta ja chililtä. :)
 
"minä"
Juon alkoholia jouluna, saunaoluen aion ottaa, ja ruoan kans viiniä tai tummaa olutta. Lasten mentyä nukkumaan voidaan juoda pari lasia glögiä. Otan korkeintaan kerran pari vuodessa niin paljon, että haittaa seuraavana päivänä oloa. Ja en koskaan jouluna.
 
"vieras"
Me ollaan useampi vuosi nyt vietetty joulua ihan aikuisten kesken appivanhempieni kanssa. Aina on snapsit ja viini/olut ruoan kanssa, saunakaljat, ruoan jälkeen lisää viiniä tai glögiä. Se on ollut sellasta mukavaa yhdessäoloa, kukaan ei ole missään änkyrä- tai räyhäämiskännissä vaan sopivasti pienessä humalassa. Jos taas joku ei haluaisi juoda yhtään, niin sitten ei joisi. Ketään ei painostetakaan.
 
"eee"
Ruoan kanssa viiniä, joulusaunaan jos menen niin lonkero siinä, tortun kanssa glögiä, illalla leffan ääressä vaikka vähän siideriä. Saatanpa hyvinkin juoda juu. Ja lapsia ei ole mulla eikä muillakaan, aikuisten joulu.
 
En ole koskaan jouluna ottanut. Tapanina olen ruukannut baariin mennä.

Nyt kerta ukon kanssa kahdestaan joulua vietämme niin voisin baarissa kävästä drinkin juomassa, tuskin kuitenkaan baaritiskille notkumaan jäisin.
 
"jep"
Nyt otan sen lasillisen viiniä ruoan kanssa, kun on pienet lapset, ja myös joulut ennen lapsia ovat menneet jokseenkin tuollaisella määrällä. MUTTA voin kuvitella tilanteen, vuosien päästä, jossa ottaisin alkoholia jouluna sellaiseen iloiseen hiprakkaan asti, nimittäin siinä tapauksessa, että välit aikuisiin lapsiini olisivat sellaiset, että voisimme tehdä niin yhdessä, tai nämä lapset viettäisivät joulun tahoillaan ja minä jossain just sopivassa seurassa tuollaiseen.

Toisin sanoen, minulle ei ole mikään "pyhä asia", etteikö jouluna saisi olla vähän huppelissa, mutta nykyiseen elämäntilanteeseen se ei sovi vielä moneen, moneen vuoteen. Sen sijaan varsinkaan juuri jouluna en ymmärrä rähinäviinaa, örvelökännäystä tai sellaista tinttaamista, että seuraava päivä menee pää ämpärissä.
 
"Minni"
Jouluna ei ole ollut tapana kännejä vedellä ennen eikä jälkeen lapsen syntymän. Pari lasia viiniä menee ruuan kanssa. Uutena vuotena ollaan sitten juotu reippaammin, siis aikana ennen lasta. Nyt ei ole mahollista, eikä ole väliksikään.
 
Ollaan me joskus aikoinaan miehen kotiseudulla jouluja vietettyämme joulupäivänä tai tapanina juotu ja juhlittu. Lapset toki on silloin olleet appivanhempien kanssa. Kotona mä nyt muutenkaan en harrasta kännejä lasten ollessa paikalla, niin miksi joulunakaan.
 
Juon, jos jouluna tuntuu siltä, että maistuisi. Mutta voin jättää juomattakin, joulu ei aseta velvoitteita suuntaan tai toiseen. Humalahakuisesti en juo, enkä määrällisesti kovin paljoa.
En tavoittele mitään hilpeää hiprakaakaan, mutta en myöskään usko, että jos alkoholi saa aikaan iltamylöhällä lasten jo nukkuessa ,minussa sellaisen levollisen lämpimän raukeuden- sen lapsia vahingoittavan.
 
  • Tykkää
Reactions: TriplaIsä
"sondersson"
Mahdollisesti tulee jotain otettua kun lapset on menneet nukkumaan, eikä haittaa vaikka olisin pienessä hiprakassa. Yhtään liikaa en kuitenkaan ota ettei varmasti ole aamulla mitään oloja.
 
"Lapseton"
En, eikä alkoholi kuulu jouluun mielestäni mitenkään. Laitoinkin muutaman päivää sitten aloituksen jossa ihmettelin millaiset ihmiset haluavat viettää joulun baarissa, en voi tylsempää paikkaa kuvitella. (Juoda voi toki kotonakin).
 
"vieras"
[QUOTE="Lapseton";25262786]En, eikä alkoholi kuulu jouluun mielestäni mitenkään. Laitoinkin muutaman päivää sitten aloituksen jossa ihmettelin millaiset ihmiset haluavat viettää joulun baarissa, en voi tylsempää paikkaa kuvitella. (Juoda voi toki kotonakin).[/QUOTE]

Kova on tarve toisia tuomita jos pitää oikein aloituksiakin tehdä.
 
"vieras"
Tottakai juon. Saunan jälkeen saunakalja, glögissä on terästystä, ruokien kanssa viiniä sen verran kuin maistuu (tähän väliin lahjojen avaus ja viinilasi), jälkkäriksi appiukon tekemä espresso + konjakki. Kyllä tuo määrä alkoholia vähän tuntuu, mutta luonnollisestikaan mitään örvellyskännejä ei juoda jouluna eikä muutenkaan.
 
en
Vanhempani ovat absolutisteja ja itsekin juon todella harvoin ja vähän. Tällä hetkellä imetän joten en muutenkaan joisi, enkä ole tainnut koskaan juoda jouluna. Alkoholi ei mielestäni kuulu jouluun kun lapsetkin hätääntyvät kun huomaavat vanhempiensa käytöksen muuttuneen.
 
"Kata"
Mun luokse tulee kaveri lapsineen (7 ja 4 v) omat on 6 ja 4v. Lisäksi joulua luonamme viettää kamu, jonka mies päivystää joulun töissä, joten JUU- kun lapset menevät nukkumaan, lämmitämme aikuisten saunan ja taitaapi siinä mennä muuan olut, glögi ja pari lasillista punkkuya. Eli luulisin, että sievä pieni rentouttava hiprakka tiedossa =)
Ihan ansaittua kaiken jouluhössäämisen jälkeen.
En nimittäin oo pätkäkään jouluihmisii ;)
 
noup
Olen absolutisti, jouluuni ei kuulu alkoholi. Tosin nyt raskaanakin, joten tuplasti syitä kieltäytyä. Anoppilassa vietetään joulu ja siellähän viina virtaa, lapsista huolimatta.
 
"kolmen äiti"
Perhejoulua vietetään ja ei kukaan örvellä humalassa, mutta kyllä meillä viiniä juodaan joulupäivällisellä ja saunaoluttakin pullon verran. Illalla myöhemmin sitten saatetaan miehen kanssa glögit terästää, saa nähdä. Ei munkaan mielestä kännäily kuulu perhejouluun, mutta lapsuudenkodissanikin juhlia juhlistettiin pienellä/pienehköllä alkoholimäärällä, eikä siitä mulle ainakaan mitään negatiivista mieleeni jäänyt, siitä se kai on tapa jäänyt. Juhlaillallanen=viini-illallinen. :)
 
pilipali
Juon kyllä alkoholia jouluna. En kuitenkaan niin, että tulisin humalaan. Ehkä lasi glökiä hiukan terästettynä ja sitten saunalonkero ja pari päälle. Ja lapseton olen.
 

Yhteistyössä