juotko/voisitko kuvitella juovasi alkoholia jouluna?

  • Viestiketjun aloittaja "ihmettelijä"
  • Ensimmäinen viesti
"joulutonttu"
EN voisi edes kuvitella. En vaikka ei olisi lapsia. Viinilasi ehkä menee juustojen kanssa tai pieni liköörisnapsi. Siinä kaikki eikä nekään ole välttämättömyyksiä. Meillä ei jouluna juopotella.
 
"vieras"
En. Minusta punaviini ei oikein sovi jouluruokien maun kanssa yhteen. Enkä illalla lasten mentyä nukkumaan juo viiniä enkä muutakaan. En tee niin muulloinkaan. Alkoholi ei juhlista minulla mitään juhlaa. Minulle asia ei ole ongelma, niille joille alkoholi maistuu ja joiden mielestä juhla ei ole juhla ilman alkoholia, taas se on suuri ongelma. Ja sitä pitää kommentoida. Ja ihmetellä. Ja tuputtaa. Minä en yleensä mainitse asiaa. Minulle saa kaataa lasillisen ruokapöydässä, mutta ei se kummemmin tyhjene.
 
"hmm"
en, koska oon raskaana. en juonu viime joulunakaan, kun olin raskaana. muuten kyllä se viini on kuulunu meillä aina joulupöytään, ja illalla se rommi tai terästetty glögi. mutta sillon meillä ei kyllä ollut lapsiakaan. kyl se viini silti taitaa jatkossakin meidän jouluun kuulua, ja tällä tarkotan nimen omaan paria lasillista. en pulloa per hlö. nuorempana kyllä lähdin aattona illalla baariinki, ja sitä alkoholia nautittiin enemmän..
 
[QUOTE="mä";25259569]En. Mutta vanhempani joivat ja se muisto ei ikinä katoa.[/QUOTE]
Sama täällä,tosin olen jo asian yli päässyt ja äidilleni antanut anteeksi,itseni takia.
Omille lapsilleni sitten paremmin:)
 

Yhteistyössä