juotko/voisitko kuvitella juovasi alkoholia jouluna?

  • Viestiketjun aloittaja "ihmettelijä"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Voin kuvitella ja juonkin. Punaviiniä ja ehkä muutaman oluen. Ja ihan lasten paikalla ollessa. Mitään kännejä en vedä, kuten en muulloinkaan. Mies ei juo ollenkaan.

Ei meillä ainakaan lapset hätäänny, jos juon muutaman lasillisen viiniä.
 
[QUOTE="vieras";25263511]
Ei meillä ainakaan lapset hätäänny, jos juon muutaman lasillisen viiniä.[/QUOTE]
Ei meilläkään, ja jos hätääntyisivät niin se olisi mun mielestä jo merkki siitä että lapsilla on vanhempiensa kännäämisestä aiheutuneita traumoja...mitä meillä ei kyllä oo, kun eivät ole vanhempiaan koskaan humalassa nähneet, eikä alkoholi ole tässä perheessä tai suvussa muutenkaan minkäänlainen ongelma.
 
outoilija
Ystävättären kanssa oletettavasti otetaan kuppia jonkin verran.

Vähä kokee olevansa säälittävä ja hyljeksitty näin sinkkunaisena, kun ei oikein enää tän ikäsenä voi tunkeutua äitinkään nurkkiin lorvimaan.
 
"AleXAN"
Yhden kerran oon juonu jouluaattona, kun sukulaiset ja muut oli kierretty ja ei ollu lapsia. Nyt en vois, eikä musta alkoholilla läträäminen kuulu jouluun, tietenki voi yhen lasillisen tai saunakaljan ottaa
 
"Vieras"
Ei hiprakkaa, eikä humalaa jouluna - eikä kyllä muutenkaan. Mä saatan ottaa sen viinilasillisen, mutta siihen se jää yleensä aina. Mä en tykkää humalasta, enkä edes siitä hiprakasta. Se on epämiellyttävä tunne.
 
"vieras"
Tällä hetkellä en osaisi kuvitellakaan. Lapsuudenkodissani äitini oli todella tarkka ettei jouluna juoda pisaraakaan alkoholia (en tiedä onko taustalla jokin trauma) ja kun ei siihen ole tottunut siellä en osaa kaivata nykkyäänkään, en edes sitä saunaolutta tai viinilasillista. Mies tosin juo saunaoluen, se kun kuuluu hänen perinteeseensä eikä äitini ole sitä pahana pitänyt. Jos emme ole joulua minun vanhempieni luona, olemme anoppilassa ja siellä taas tuntuu olevan tavoitteena humaltua joka hemmetin ilta, oli sitten joulua tai ei ja itsellä ei todellakaan tee mieli yhtään alkoholia, eikä mies nykyään juo siellä edes sitä yhtä saunaolutta, kun on itsekin niin tympääntynyt vanhempiensa juomiseen. Yhden joulun olemme viettäneet kotona jolloin appivanhemmat tulivat meille ja silloin mies oli pyytänyt vanhempiaan olemaan juomatta (kuulin tästä vasta jälikäteen).

Jos olisimme joulun ihan oman perheen kesken en pitäisi yhtään pahana viinipulloa joulupöydässä tai alkoholiglögiä illalla tms. toistaiseksi kuitenkin tuntuu olevan vanhemmille täysin mahdoton ajatus että voisimme olla keskenämme, joten mennään alkoholittomalla linjalla.
 
ehkä ruoan kanssa lasillinen viiniä, en voi sanoa sitä juomiseksi.. yleensäkin nämä kaikki päivät menee raittiina olemisena
 
"aave"
Lasillinen viiniä ruuan kanssa, saunaolut, ja illalla joko lasillinen kermalikööriä tai glögiä. Ehkä. Nyt kuvittelen että tekisin niin mutta en osaa sanoa satavarmasti juonko noi.
 
Voisin kuvitella. Ja kahtena edellisenä jouluna olen kyllä ihan kunnon jurrit vetäny sitten yöllä. Mutta se menee niin että poika jää mun vanhempien luo ja sitten vasta lähen baariin ja aamuun mennessä olen takas. Tänä jouluna tosin olen vain kuskina muille humalaisille.
 
"tiimarinvihko"
En ole koskaan juonut jouluna. Tänä jouluna lähdetään laivalle miehen suvun kanssa ja olen käsittänyt, että miehellä ois toiveena viettää laivalla lapsetonta iltaa kanssani (ensimmäistä kertaa ikinä!) lasten mentyä nukkumaan (lapsilla selvä hoitaja hytissä unta valvomassa). Paljon en kuitenkaan aio ottaa, koska en halua joulupäivän menevän krapulassa.
 
"mee"
Voin kuvitella ja juonkin. Ruuan kanssa punaviiniä ja illemmalla hieman terästettyä glögiä. Humalahakuista juomista ei harrasteta muutenkaan, mutta pieni hiprakka saa tulla ja tuleekin :)
 
ulkomaalainen mamma
Ajatus tuntuu minusta oudolta. Humala- tai krapulahakuinen alkoholinkäyttö ei ole koskaan kuulunut joulunjuhlintaani.
Mä en tajua, milloin alkoholin juominen on tullut synonyymiksi humalanhakuiseen kännäämiseen. Otsikossa kysytiin alkoholin juomisesta, ei kännäämisestä.

Ulkomailla juon aina punaviiniä lasillisen illallisella. Olenko nyt juoppo? Ja vauvani muuten istuu vieressä näkemässä.
 
Kun olin lapseton sinkku, aattoilta vietettiin baarissa kännissä kun käki.

Meillä voidaan juoda pari lasia viiniä ruuan kanssa, ruokaoluet tms. viime jouluna juotiin miehen kanssa pullo viiniä siinä illalla kun muksu oli nukkumassa ja katseltiin telkkaria ja räävittiin kinkkua.

Tänä jouluna mies päivystää ja mä olen raskaana, joten ainoa jolle tarjoillaan viiniä on meidän isä.
 

Yhteistyössä