käykääs laittamassa nimenne

vierailija
Esimerkiksi tässä IL ihan surutta uutisoi tämän vaikka tietää varmasti että koko äänestys on huijausta. Vai onko sinusta ihan hyväksyttävää, että että kuka tahansa mistä päin maailmaa tahansa on voinut osallistua tuohon äänestykseen? Sellainenkin joka ei ole eläissään edes käynyt briteissä?
Siis tässä

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2016062621797000_ul.shtml

Yli kolme miljoonaa brittiä vetoaa jo - voiko Britannia uusia kansanäänestyksen?

Sunnuntai 26.6.2016 klo 15.01

Kansalaisaloite uudesta EU-kansanäänestyksestä oli saanut yli kolme miljoonaa allekirjoitusta Britanniassa sunnuntai- iltapäivään mennessä.

(JIM WOOD / BARCROFT IMAGES)" style="margin-right: 0px; margin-left: 0px; padding-right: 0px; padding-left: 0px; color: rgb(102, 102, 102); text-decoration: underline;">
Walesin pääkaupungissa Cardiffissa osoitettiin mieltä yhtenäisen Euroopan puolesta heti Brexitin jälkeen. (JIM WOOD / BARCROFT IMAGES)
Allekirjoittajien mielestä äänestämiseen pitäisi antaa toinen mahdollisuus, jos ei- tai kyllä-puoli saa alle 60 prosenttia äänistä tai äänestysprosentti jää alle 75:een. Britit äänestivät EU-eron puolesta torstaina prosentein 52-48. Äänestysprosentti oli 72,2.

Hallituksen verkkosivulla tehdystä aloitteesta voidaan keskustella parlamentissa, jos se kerää vähintään satatuhatta kannattajaa. Allekirjoitusten aitoudesta ei ole varmuutta, sillä henkilöyksiä ei varmisteta. Aloitteista vastaava komitea pitää seuraavan kokouksensa tiistaina.

EU-kansanäänestyksiä on uusittu ennenkin. Esimerkiksi Irlanti äänesti Lissabonin sopimuksesta toistamiseen vuonna 2009. Äänestys voitiin järjestää uudelleen, kun Irlanti sai takuut siitä, ettei sopimus puutu muun muassa aborttilainsäädäntöön.

Britannian hallitus voisi vedota siihen, että kampanjoinnin aikana kansaa johdettiin harhaan, jos äänestys haluttaisiin uusia. Itsenäisyyspuolue Ukipin johtaja Nigel Farage on myöntänyt yhden keskeisen faktavirheen Vote Leave -kampanjassa. Väitteen mukaan Britannian kansallisille terveyspalveluille voitaisiin siirtää 350 miljoonaa puntaa lisää rahaa viikossa EU-eron jälkeen.

Monia erilaisia vaihtoehtoja

Päätös uudesta kansanäänestyksestä olisi kovan poliittisen harkinnan ja väännön takana.

- Se voi vaikuttaa, jos nämä haittapuolet alkavat näkyä massiivisesti, pohtii ulkoasiainvaliokunnan varapuheenjohtaja ja Suomen entinen Lontoon-suurlähettiläs Pertti Salolainen (kok).

Painetta tulee muun muassa Skotlannin mahdollisesta itsenäistymisestä. Lisäksi Pohjois-Irlannissa syntyneet britit hakevat nyt Irlannin passia, Salolainen sanoo.

Mikä merkitys kansalaisaloitteella lopulta on?

- Onhan sillä tietysti suuri merkitys, jos ei muuta niin psykologisesti.

Hän ei sulje pois sitä, että EU-erosta todella järjestettäisiin toinen kansanäänestys.

- En sulje sitä kokonaan pois, enkä sulje sitäkään kokonaan pois, että jokin uusi hallitus päättäisi, ettei se jätäkään hakemusta erosta. En sulje pois niitä, mutta en sano, että niin käy, Salolainen muotoilee.

- Ei ole mahdotonta, että tulee uudet vaalitkin. Joka tapauksessa tässä on monia erilaisia vaihtoehtoja. En lähde ennustamaan, mitä tapahtuu.

Täältä voit lukea vetoomuksen.

STT
 
vierailija
Esimerkiksi tässä IL ihan surutta uutisoi tämän vaikka tietää varmasti että koko äänestys on huijausta. Vai onko sinusta ihan hyväksyttävää, että että kuka tahansa mistä päin maailmaa tahansa on voinut osallistua tuohon äänestykseen? Sellainenkin joka ei ole eläissään edes käynyt briteissä?
No miten se jonkun suomalaisen iltapäivälehden vika on jos brittiläiset eivät osaa parlamenttinsa sivulle tehdä vahvaa tunnistautumista vaativaa äänestystä/aloitetta?? Olisi pitänyt jättää uutisoimatta, että briteissä on tehty aloite tästä asiasta? Olisi pitänyt jättää kertomatta että briteissä tullaan keskustelemaan uudelleenäänestyksen mahdollisuudesta?
 
vierailija
No miten se jonkun suomalaisen iltapäivälehden vika on jos brittiläiset eivät osaa parlamenttinsa sivulle tehdä vahvaa tunnistautumista vaativaa äänestystä/aloitetta?? Olisi pitänyt jättää uutisoimatta, että briteissä on tehty aloite tästä asiasta? Olisi pitänyt jättää kertomatta että briteissä tullaan keskustelemaan uudelleenäänestyksen mahdollisuudesta?


Ei ole nämä iltasadun toimittelijatkaan tajunneet sitä, että Eu:n "tuet" eivät ole mitään tukia vaan samaa rahaa, jonka itse olemme EU:hun työntäneet, mutta takaisin saatu raha ("tuet") ovat suureltaosin korvamerkittyjä.

Esim. Eu voi myös säädellä kaupankäyntiä näin halutessaan. Perutaan jonkun maanviljelijän hakemus kuluvalta vuodelta, sekä seuraavalta vuodelta 0,4 naudan vajauksen vuoksi. Tätä rataa saadaan pian Suomalaiset ostamaan lihansa muualta Euroopasta=meillä työttömiä ja rahat muille.
No tässä tapahtui virhe karjatalousyrittäjällä, mutta päätökset jopa maanviljelystä ja karjataloudesta tehdään Eu:ssa.
Toinen Eu:n maa voi hyötyä paremmin joistakin säädöksistä kuin Suomi ja näin ollen häviämme kaupankäynnissä, eikä raha jää miltään osin Suomeen.
Liian monta erilaista ilmastoa ja maata lyöty samaan soppaan.
Pohjoismailla vois olla oma liittonsa.
 
Mitähän vaikkapa mä sinulle kertoisin?

Kun ainutkaan laittamistasi esimerkeistä ei liity EeUuhun mitenkään.
Kuinka niin ei liity? No kerro ihan mitä tahansa mistä on oikeasti jotain hyötyä, älä jauha sontaa iso mies...tai nainen.. jostain tuonnista ja viennistä vaan kerro mitä hyötyä EUsta on ollut ihan tavan kansalaiselle. Mä olen tavallinen kansalainen, mulla on vanha ja eläkkeellä oleva äiti, tunnen lukuisia opiskelijoita ja asuntojonoissa olevia työttömiä ja tiedän vanhuksia jotka lähetetään kotiin huonossa kunnossa sairaaloista ja olen nähnyt terv.keskuksissa kuinka esim. ihmiset kärsivät kun hoitajilla ja lääkäreillä ei ole aikaa hoitaa. Kerro minulle yksikin esimerkki näistä ihmisistä miten he ovat EUsta hyötyneet? Miten kukaan näistä ihmisistä on hyötynyt niistä rahoista joita meille (kuulema) annetaan EUsta?
 
ja asiankannattaja taitaa itse lukea mitävittusivua kun jatkuvasti jauhaa kuinka nää tiedot ja ajatusmaailma löytyy vain ja ainoastaan ko. sivustolta. Minä sitä sivua en ole lukenut, en sitä enkä hommafoorumia.
 
Viimeksi muokattu:
Kummallista, miten Britannian eu-jäsenyysäänestys saa suomalaiset hurmokseen. Tekstit muistuttavat perheestään itsenäistymään pyrkivän murrosikäisen tunteenpurkauksia. Paljon tunnetta ja tahtoa, vähän tietoa.
 
vierailija
Kummallista, miten Britannian eu-jäsenyysäänestys saa suomalaiset hurmokseen. Tekstit muistuttavat perheestään itsenäistymään pyrkivän murrosikäisen tunteenpurkauksia. Paljon tunnetta ja tahtoa, vähän tietoa.
Ai kuten että greipinsiemenet ovatkin viinirypäleen siemeniä, kuten olet pätenyt? Sinulla hölmöllä ei ole mitään varaa sanoa että ihmisiltä puuttuu tietoa.
Sinä et tiedä yksinkertaistakaan asiaa.o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Kummallista, miten Britannian eu-jäsenyysäänestys saa suomalaiset hurmokseen. Tekstit muistuttavat perheestään itsenäistymään pyrkivän murrosikäisen tunteenpurkauksia. Paljon tunnetta ja tahtoa, vähän tietoa.

Taidat kuulua samaan kategoriaan näiden muiden suvakkien kanssa, olet töissäsi niin paljon tekemisissä Eu:ta koskevien asioiden kanssa, että tiedät siitä kaiken, mutta en oikaise tässä esitettyjä faktoja/minä tiedän paremmin kuin te, mutta en jaksa vaivautua perustelemaan - laitan tähän vaan että olette väärässä. Säälittävää.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Taidat kuulua samaan kategoriaan näiden muiden suvakkien kanssa, olet töissäsi niin paljon tekemisissä Eu:ta koskevien asioiden kanssa, että tiedät siitä kaiken, mutta en oikaise tässä esitettyjä faktoja/minä tiedän paremmin kuin te, mutta en jaksa vaivautua perustelemaan - laitan tähän vaan että olette väärässä. Säälittävää.
edit. Eu:a.
 
vierailija
Kuinka niin ei liity? No kerro ihan mitä tahansa mistä on oikeasti jotain hyötyä, älä jauha sontaa iso mies...tai nainen.. jostain tuonnista ja viennistä vaan kerro mitä hyötyä EUsta on ollut ihan tavan kansalaiselle. Mä olen tavallinen kansalainen, mulla on vanha ja eläkkeellä oleva äiti, tunnen lukuisia opiskelijoita ja asuntojonoissa olevia työttömiä ja tiedän vanhuksia jotka lähetetään kotiin huonossa kunnossa sairaaloista ja olen nähnyt terv.keskuksissa kuinka esim. ihmiset kärsivät kun hoitajilla ja lääkäreillä ei ole aikaa hoitaa. Kerro minulle yksikin esimerkki näistä ihmisistä miten he ovat EUsta hyötyneet? Miten kukaan näistä ihmisistä on hyötynyt niistä rahoista joita meille (kuulema) annetaan EUsta?
Voiko joku olla näin tyhmä ettei näe metriä edemmäs. Ensinnäkin raha suomeen ei synny taikomalla. Edes korvatunturilla ei kasva puuta jossa taian omaisesti kasvaa rahaa. Tiesitkö sitä.

Mistä sitten ajattelet että rahaa Suomeen tulee? Sitä rahaa josta ihmisille maksetaan palkka ja josta ihmiset maksaa verot? Verot joilla koetetaan maksaa alati kasvavat julkiset menot? Ja muista julkisen sektori työ ei tuo rahaa suomeen. Eikä yleensäkään mikään palveluala. Puhun nyt rahavirrasta joka tulee ulkoa.

Vastaa nyt ensin näihin. Ja ennen kun provosoidut niin kerron että olen aikanaan äänestänyt eu: ta vastaa. Päätin vaan kommentoida kun en siedä yksikertaisuutta joissa faktat perustuu tuntee paloon älynkäytön ja järjen sijaan.
 
vierailija
Taidat kuulua samaan kategoriaan näiden muiden suvakkien kanssa, olet töissäsi niin paljon tekemisissä Eu:ta koskevien asioiden kanssa, että tiedät siitä kaiken, mutta en oikaise tässä esitettyjä faktoja/minä tiedän paremmin kuin te, mutta en jaksa vaivautua perustelemaan - laitan tähän vaan että olette väärässä. Säälittävää.
Käyppäs katsomassa mitkä on Suomen tärkeimmät elinkeinot? Ja sitten googlaile mitä ja miten paljon nämä elinkeinot saavat eu-tukirahoja. Suuri osa meistä tekee työtä - niin juuri työtä josta verotkin maksetaan eu:n tukemassa yrityksessä. Näin eu koskettaa (mielestäni aika paljon ) ihan tavan kansalaisia. "Fakta"- mediat eli keltainen lehdistö ei näistä lööppejä tee. Ainoa minkä muistan taisi olla että suomi sai tukea tieverkostojen parantamiseen. Siitä taisi olla mainittu peräti iltalehdessä lööppitasolla.
 
vierailija
Itse tuon esiin sen, että EU:sta on hyötyneet nuoret paljon. Ennen harvat ja hyvin toimeentulevien lapset pääsivät kielimatkoille ja vaihtoihin. EU on onnistunut häivyttämään eriarvoisuutta ja nyt kenellä tahansa nuorella on mahdollista lähteä maailmalle niin halutessaan. Projekteja on monia ja monin tavoin toteutetaan. Kouluissa luokat voivat lähteä kahdeksi viikoksi sisarkouluun tai vanhemmat nuoret voivat tutustua eri aloihin räätälöityihin työpaikkoihin tai nuorisotaloissa voi osallistua tutustua johonkin maahan jonka jälkeen sinne mennään ja EU kustantaa. Yksi iso projekti on Cimo. Omat nuoreni on hyötyneet valtavasti EU:sta. On lähinnä itsessä vika jos ei ole haluja tutustua kaikkeen siihen mitä me takaisin saadaan.
 
vierailija
Tavalliset kansalaiset voisivat käydä alla olevan linkin takaa mahtaisko sittenkin olla että eu on jollakin tavalla tuonnutkin heille jotain. Kuten tuossa aiemmin joku sanoi, näistä ei lööppejä yleensä ole.

http://europa.eu/about-eu/funding-grants/index_fi.htm

Ero eu:sta tarkoittaa sitä että nämä tuet loppuvat ja Suomen on itse kyettävä suoriutumaan tavalla tai toisella näiden menetyksestä. Esim maatalous tulee olemaan iso rahareikä, koska maataloustukien osalta Suomi on saanut eu:lta tuntuvasti enemmän kuin siltä osuudelta maksanut.
 
vierailija
ja missähän tuo näkyy, tiet on kuin venäjällä. :cautious:
No siitä voidaan syyttää ihan suomi poliitikkoja jotka hassa rahat esim oliko se nyt Lappeenranta-Imatra väliseen hulpeaan tiehen vaikka käyttäjä määrä vähäinen... ja tais mennä muuallekin satunnaiskohteisiin. Ei ole eu:n vika että suomen päättäjät ei ole osannut korvamerkittyä rahaa käyttää järkevämmin
 
vierailija
Voiko joku olla näin tyhmä ettei näe metriä edemmäs. Ensinnäkin raha suomeen ei synny taikomalla. Edes korvatunturilla ei kasva puuta jossa taian omaisesti kasvaa rahaa. Tiesitkö sitä.

Mistä sitten ajattelet että rahaa Suomeen tulee? Sitä rahaa josta ihmisille maksetaan palkka ja josta ihmiset maksaa verot? Verot joilla koetetaan maksaa alati kasvavat julkiset menot? Ja muista julkisen sektori työ ei tuo rahaa suomeen. Eikä yleensäkään mikään palveluala. Puhun nyt rahavirrasta joka tulee ulkoa.

Vastaa nyt ensin näihin. Ja ennen kun provosoidut niin kerron että olen aikanaan äänestänyt eu: ta vastaa. Päätin vaan kommentoida kun en siedä yksikertaisuutta joissa faktat perustuu tuntee paloon älynkäytön ja järjen sijaan.
Mistäjän luulet että Eu:n tuet tulevat?:rolleyes:
Taikaseinästä?:D

Eu:n tuet ovat meidän omia rahoja senkin höpsö.
Mutta. Sijoittamastamme rahasummasta puuttuu miljardi joka vuosi. Ne jää Eu:lle erinäisistä syistä.
Eu ei ole taloudellisesti meitä kannattava liitto.:)
 
vierailija
Samat rahat mitkä tungemme Eu:iin tällä hetkellä, voimme sijoittaa omaan maahamme.

Toimitaan kuten Norja. He ovat ottaneet mallia Eu:n hyvistä käytännöistä, mutta eivät maksa kalliita jäsenmaksuja.:)
 

Yhteistyössä