❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

omaanapaa: onko kellään ikinä tullut kellertävää paksua venyvää limaa? :confused: nyt on siis kp16.. menin siis kaivelemaan kohdunnapukkaa :ROFLMAO::D sen jälkeen tuli sit paperiin juuri tuota kuvailemaani.. ja lisäks tuli paperiin vielä jotain liukasta.... ja sillon kohdunnapukka oli ylhäällä ja nyt se on laskenut todella alas..kuten ennen menkkojakin.. kuten siis joka kierrossa.. voiko muka kellertävä paksu lima olla ovislimaa kun eikös se oo kirkasta.. outoa.. tätä aiemmin ei oo mielestäni ollut mitään liukasta eikä venyvää limaa siis tässä kierrossa..mulla on yhessä kierrossa tullu oikein keltasta valkovuotoa se ei ollut venyvää mut sitä tuli päivä ennen menkkoja..
 
Viimeksi muokattu:
Itse asiassa helmikuun alussa tuli samanlaista venyvää kellertävää limaa.. ja siitä n.2viikon kuluttua alkoi vuoto..mut sillon ei vaan tullu hommailtua juuri tuona ajankohtanakun tota venyvää limaa oli nimittäin kun olin saanut o-plussan tammikuun lopussa niin oletin et ovis oli silloin..mut jospa ei ollutkaan.. onneks on tullut merkauttua näitä omaan kuukautiskalenteri sovellukseen :D
 
@Kinder_Kitty enpä oo kyllä kiinnittänyt huomiota valkovuodon väriin ellei se selkeästi poikkea "tavallisesta". Oviksen aikaan kyllä tulee päivän pari semmoista oikein venyvää ja väritöntä ovislimaa. Sitten se vaihtuu semmoseksi vähän juoksevammaksi. Saattaa ehkä olla että joku klöntti kellertävähköä tulee oviksen jälkeen (n) Kauhea kun kyselet vaikeita :ROFLMAO:
 
no nyt on kyllä aikamoinen kierto meneillään.. siis ikinä ei ikinä oo tullut tommosia limoja mitä äskön kun kävin täys istunnolla eli :poop: :ROFLMAO: siis koko paperi täynnä oikein venyvää valeeta limaa jossa oli hitusen kellertävää.. siis se oli paksua mutta ei tönkköä kuten eilen :D se siis veny ja veny....tänään petipuuhiin.. semmosta siis ihan egg-white ovislimaa o_O joko ne mun viimeviikon o-testit kusetti mua silmään..koska mun keho on nyt sitä mieltä limoista päätellen et ovis ois nyt mahdollisesti jos se siis vaan tapahtuu..meinaa viimeviikolla ei ollut tommosia limoja ei ollenkaan.. mitä ihmettä mun kehossa tapahtuu.. edes viimekierrossa ei ollut mitään vastaavaa vaikka ultrassa oli nähty 18mm folli..o_O:LOL:
 
@Kinder_Kitty josko siellä ois nyt ovis käsillä kuitenkin, ootko ovistestiä uittanu? :)

Lähipiirissä kauheesti surua ja huomaan, että tän oman prosessin keskellä en jaksa kauheasti velloa muiden ongelmissa. Yleensä olen ennemmin yliempaattinen ja murehdin muidenkin huolet, outoa kun on jotenkin niin "viileä" suhtautuminen normaaliin verrattuna. Ja tässä samalla kun lähipiiri huolehtii miten ihmiset jaksaa ja miettii, miten missäkin tilanteessa on varmaan oikeaa tunteiden vuoristorataa tajusin, ettei mun lähipiiri varmaan ymmärrä yhtään miten rikki mä olen ja mitä vuoristorataa elän. Mutta kun kukaan ei ole kuollut, ei sairastunut vakavasti, tuntuu, ettei mulla ole oikeutta surrakaan, kun en muka ole mitään menettänyt. Vaikka kyllähän mä joka kuukausi luovun haaveesta ja elän käsikkäin toivon ja pelon kanssa. Tuntuu, että liian moni vaan käskee miettimään muuta ja lopettamaan yrityksen. Ei tätä voi ymmärtää kukaan joka ei ole tätä lapsettomuutta kohdannut, kuinka tää ravistelee kaikkia elämän perustuksia ja horjuttaa uskoa elämään ja sen tarkoitukseen.

Kp9, perjantaina ultra. Nyt tuntuu siltä että taidan tyytyä näihin letroihin tässä kierrossa, en jaksa alkaa sitä piikkirumbaa ja se tarvitsisi taas lisäultran ja tuntuu kauhealta ajatella mikä määrä rahaa mulla viime kiertoonkin upposi. Katotaan sitten julkisella miten edetään.

Kaikesta huolimatta ihanaa, kun on kevät. Paljon kivoja suunnitelmia kesälle ja se kääntää ajatuksia muuhun. Ihanat kesäpäivät ja lenkkikelit edessä, pian luonto vihertää ja herää eloon ja saa ekan kerran vetää keuhkonsa täyteen kesän tuoksua. <3 Jaksaa taas uskoa ihmeisiin.
 
Viimeksi muokattu:
@Lumi87 mulla ei oo o-testejä :D mun piti kyl tilata mut mut se vaan jäi :D .. viime torstaina uitin vikan.. ja tayssista sanoivat ettei tarvii testata enää.. :D ens kiertoon sitten tilaan lisää.. mut joo se kasvava munarakkula on kyl siellä kystan takana koska oikeella ei mitään johtofollia näkyny kp11.. ja vasemmalla mulla on nyt ollutkin tuntemuksia ihan sen kystankin takia.. mut onpa mukavaa sitten jos se ovis jää tapahtumatta..kun tulee sit uus kysta.. ja tietenkin se tulee sit samalle puolelle jossa on jo kysta.. voin vaan kuvitella miten tukala olo tulee vatsaan :eek: toivottavasti ei vaan aiheuta liian kovaa painetta niin et kystat puhkee..

tsemppiä sulle surun tunteisiin, suru on ihan sallittua ja mitä sitä häpeilemään..ja joo eipä kukaan muu voi tietää mitä käy läpi ellei ite oo kokenut samaa..<3
 
ja joo kyllä mää mielummin luotan mun kehon antamiin merkkeihin kuten nyt tähän limailuun :D koska miks mulla tulis mitään lima juttuja jos ovis ei olis käsillä.. o-testitkään ei ole täysin oikeessa aina.. ja mulla ei siis viimeviikolla ollut yhtään limoja.. vaikka o-testit oli jo tosi tummana.. ois kyl ollu ihan mielenkiintosta nähä miltä o-testit ois nyt näyttänyt :D tai sit mun keho on sekoomassa :D mut vieläku se ovis vaan tapahtuis... just kun täällä niin puhuin et en jaksa innostua nyt mistään.. niin joo kyllä tämmöset limat saa innostumaan.. onneks on nyt talleteltu joka toinen päivä varuilta :) kai sitä on pakko uittaa 2viikon päästä testiä.. ihan vaan et saan nähdä sen negan... oon positiivinen mut samalla en sit kuitenkaan oo :D
 
Viimeksi muokattu:
@Kinder_Kitty kuulostaa lupaavalta! Oispa kyllä tosi kiva ollu tietää miltä se ovistesti näyttäis :D mä en tosta liman väristä nii osaa sanoo ku en jaksa tollasia tutkia. Muutenkaan oo koko ovis jaksanu enää hetkeen kiinnostaa :D

@Lumi87 kirjoittamasi ois niin voinu tulla mun näppikseltä. Mullaki lähipiirissä vakavia sairastapauksia ja paljon surua ja murhetta. Tuntuu joskus vähän pahaltaki ku en jaksa olla niin huolissani heistä, mutta kai mullaki on oikeus joskus itsekkäästi vain ajatella itseäni ja omaa jaksamistani. Onhan tää iso elämää ravisuttava asia johon liittyy voimakkaita tunteita, kukaan sukulaisista vaan ei tiiä mitä käyn läpi. :(

Aika tuntuu taas matelevan.. Onneks tosiaan on kevät ja kesä tulossa! ❤
 
@Juliet86 ikävää että joudut takaisin tälle puolelle.. Toivottavasti sulla on ihmisiä läsnä ja auttaa kantamaan surua <3 mekin täällä toki parhaamme mukaan tuetaan! <3

@Lumi87 kyllä on ihan sallittua keskittyä enemmän omaan jaksamiseen, jos tuntuu että on tarpeeksi kannettavaa jo valmiiksi. Eihän siitä mitään tule jos omalla kustannuksellaan yrittää aina auttaa ja empatiseerata muita, siinä ei kukaan loppujenlopuksi hyödy.

Mulla alkaa olemaan taas elämä siinä jamassa missä se oli ennen joulua. Oon aivan poikki ja voimaton koska olen jatkuvasti surullinen. Ovis meneillään juurikin samaisella hetkellä, mutta seksi tuntuu ajatuksena vastenmieliseltä. Mies ei enää edes ymmärrä kun mielialat vaihtelevat niin usein... Taitaapi olla niin että lähden jonkun kaverin luo viikonlopuksi. Hyvä kun itsekään ymmärtää omia tunteitaan ja kun toinen vaatii rationaalista ajattelua ja järkevyyttä ja yritä siinä selittää niitä tunteitas kun niitä ei voi aina järkevöittää. Anteeksi totaalinen omanapailu mutta tällä hetkellä ei ole ketään muuta kuin te ketkä oikeesti ymmärrätte.
 
Täällä pitäis olla sellanen "tsemppihali"-reaktionappi niin painaisin sitä varmaan jokasen viestin kohdalla. Niinku nyt @Lumi87 ja @aavalvar ymmärrän niin teidän surun ja toivon jaksamista molemmille <3 Jossain kohtaa se taas helpottaa, ainakin hetkeks.

Omaa napaa sen verran että mulla on nyt vauvajutut vähän taustalla. Ensin oon ollu viime kuun ja tän kuun superkiireinen opiskeluhommien kanssa ja sitten loppukuusta vapun aikaan oon kiireinen vähän toisenlaisista opiskelijariennoista johtuen :rolleyes: Sovittiin jo miehen kanssa että pidetään yritystaukoa tämä kuukausi, en halua mitään alkoholimarinoitua vappuvauvaa kuitenkaan. Ihan helpottava päätös, saa rauhassa keskittyä hoitamaan tän lukuvuoden pakettiin.

Oon muutenkin vähän niinku luopunu toivosta että raskautuisin ilman kunnon hoitoja niin oon pitkästä aikaa suunnitellut elämää vähän eteenpäin, hain jopa uuteen kouluun! Olin koko ajan laskenut kaikki suunnitelmat sen varaan että vuoden päästä viimeistään jään äitiyslomalle mutta nyt päätin olla suunnittelematta yhtään mitään etukäteen. Kuitenkin siinä vaiheessa jos ja kun se plussa pärähtää tikkuun niin on vielä 9kk hyvää aikaa suunnitella ja järjestellä asioita. En haluais elää enää päivääkään "sit ku" -elämää.

Päivitän listaa ehkä tänään jos jaksan, joka tapauksessa vielä tän viikon puolella.

Voimia kaikille tasapuolisesti! <3 Tää on ihan paras ryhmä ja ootte ihan parhaita :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Josia ja Nonsk
@aavalvar valtavasti voimia ja tsemppiä! <3 @Yuna miten niin muka herkkis tuli ihan kyynel silmäkulmaan kun luin viestisi lopun :D <3

Omaanapaa: yöllä tunsin vasemmalla puolella voimakkaan muutaman sekunnin kestävän kivun vasemmalla.. oiskohan se nyt ollut sit sitä itseään.. viimekierrossa vastaavaa ei ollut... no se jää nähtäväks.. jotenkin ihan syvältä se kun viimeksikin alkoi menkat ajallaan vaikka ovista ei ollut.. niin hienoo sitten kun ei voi luottaa siihen et ovis on tapahtunut jos menkatkin alkavat ajallaan ovulaatio ajankohtaan nähden eli mun täytyy varmaankin joka kerta käydä verikokeella se varmistamassa.. no ei se nyt sinällään haittaa mutta kun aina lääkäritkin puhuu et jos menkat on suht säännölliset joka kk niin ovis aika varmasti tapahtuu...mut onneks nyt lääkärit sai selville miten hyvin mun keho toimiikaan.. tai siis onhan se loistava juttu et kierrosta ei tullut mega pitkä.,
 
@aavalvar tiedän tunteen, kun itsekään ei tiedä mitä tuntee ja mies haluaa selkeitä sanoja eikä mitään "en mä tiedä mikä on ja miksi olen tälläinen" tai "en mä tiedä miksi mä itken". Voimia sinnekin! <3

@Yuna Tavallaan ikävä kuulla että oot luopunut toivosta. :( Mutta ihanaa kuulla, että sulla on uusia koulusuunnitelmia ja ei enää niin "sit ku"-elämää. Mullakin sitten kun... on jäänyt kyllä jo ajat sitten, mutta kyllä sitä huomaa kun puhuu kavereiden tai muiden kans et joo mennään sit sinne keikalle tai tehdään sit kesällä sitä ja tätä, niin joku ääni ajattelee että mitäs jos käykin onnellisesti ja on tärpännyt. Mutta kyllä mä silti aina olen sanonut kyllä lähtöaikeille. :) On kivaa kun on jotain mitä odottaa!

@Kinder_Kitty kuuloistaisi kovasti ovikselta, kun sulla on limat ja kivut. Mutta varmasti ristiriitaiset tuntemukset uskoako vai ei, kun on kuullut niin ikäviä uutisia :confused:

ON: Vedin yöllä yli 12tunnin yöunet. Mikä on kummallista, kun mielestäni oon nukkunut nyt viime aikoina hyviä yöunia enkä oo ollut mitenkään väsynyt. Toissapäivänä alaselkä oli tuhottoman kipeä koko päivän, mutta olin varmaan nukkunut huonossa asennossa. Eilen vähän vihloi alavatsalle. Semmoista jännän etovaa oloa, mutta se taas voi olla myös siitä että en oo juonut vettä kunnolla. Oon myös ehkä alkanut vainoharhaiseksi. Oon erehtynyt katsomaan sarjaa Oho, olen raskaana :ROFLMAO: (siinä ei oo mitään lihomista eikä oikein muitakaan raskausoireita, mitkä ei selittyis jotenkin muulla tavoin ja sit synnytyksen koitettua ne saa tietää). Niin, ja tällä hetkellähän on hmmm kp8 :whistle:
 
Heippa pitkästä aikaa! Täällä on tullut paljon tekstiä ja kommentoitavaa olisi vaikka kuinka, mutta nyt on kyllä tulossa tosi omanapainen päivitys... :barefoot:

Oon viettänyt tän kierron hiljaiseloa. Meille tuli aika lapsettomuus polin ensikäynnille noin viikko lähetteen kirjoittamisen jälkeen. Eli todella nopeaa toimintaa! Aika ois nyt parin viikon päästä. Osittain ehkä tuon ajansaamisen takiakin on ollut vähän luovuttanut olo. Koska nyt oikeesti ollaan menossa tutkimuksiin ja lapsettomuus jotenkin konkretisoitui tuon ajan myötä lisää... En ole tässä kierrossa tikuttanut ovistakaan. Ovislimat oli kyllä ajallaan ja talleteltiin säännöllisesti, mutta selkeitä ovis kipuja/tuntemuksia ei ollut niinkuin yleensä mulla on. Joten mulla ei oo tarkkaa käsitys milloin ovis on ollut. Itseasiassa ajattelin jopa, että josko tää on ovuloimaton kierto... Ei oo ollut mitään tuntemuksia tai raskausoireitakaan (näin oli myös silloin, kun esikosta plussasin), vaikka aina muulloin sitä muka on ollu milloin mitäkin oiretta. Eilen aamulla kp 25 (dpo ehkä 10) tein pc raskaustestin, johon ilmaantui juuri ja juuri nähtävä hailura viiva jo testiajalla. Hieman toiveet nousi, koska sama oli myös esikoisen aikana noilla dpo:lla. Tänäaamuna testasin sitten uudestaan ja hieno vaaleanpunainen viivanen testiin alkoi piirtyä testiajalla. :love: Yritän laittaa teille kuvaa, jos onnistun. Oon ihan sykkyrällä täällä! Voiko olla totta, että olisin raskaana, ihan Uskomatonta! Ja samalla hirveä pelko, että onko kaikki hyvin. Ei varmaan auta, kun tehdä huomenna taas uusi testi ja katsoa vahvistuuko lisää. On niin epätodellinen olo ja tärisyttää jännityksestä. Voi kumpa kaikki menis hyvin loppuun asti! :love:

Anteeksi omanapainen päivitys, mutta oon niin täpinöissäni, että en nyt kykene muuhun. :X3:
 
@Nanna-87 kuvaa vaan tänne! :)

Tiistaina ja eilen oli etovaa oloa lievää kylläkkin..oisko sittenkin ovis ollut... kun ovishan aiheuttaa etovaa oloa joillakkin hormonimuutoksista johtuen.. ja nyt sitä on edelleen... lämpöihin en kyl tiiä luotanko tällähetkellä.. joo sorruin sitten siihen lämpömittaukseen :D on ne lämmöt nyt tiistai aamua sen 0,2-0,3 korkeammat.. noh joo uitan sitä r-testiä 2vkon kuluttua.. ois kyllä nyt ihme jos ovis ois jäänyt tulematta kun oli niin mahtavat limatkin.. no eipä oo mulle eka kerta kun jää tulematta.. tekis mieli olla innoissaan mut sit taas joku ääni sanoo et lopeta jo toi..
 
Viimeksi muokattu:
en muistanut tänne kertoa mut oli erittäin kiva aprillipäivänä kun avaat facen niin eiköhän sun seinällä joku ole julkaissut kuvan clearbluen digistä jossa lukee et pregant 2-3.. ja selviää siinä sitten et oli vain pilaa.. siis mulla ei huumori riitä tommosiin..mää en ikinä vois pilailla tällä asialla.. oli kyl lähellä etten avannut sanaista arkkuani :D tuntuu vaan niin pahalta et pilaillaan tuolla asialla kun toiset oikeesti toivoo ja haluaa sitä plussaa..

@Nonsk oon kattonut ihan samaa sarjaa :D et joo kyl näitäkin tapauksia on :D siitä huomaa kyl hyvin sen et jos ajattelee et en mää voi tulla raskaaks niin sit vaan oikeesti aattelee et nää oireet ja olot on jotain muuta.. mut monethan siinä on kyl tehneet testin ja saaneet negan :confused:
 
@Nanna-87 mä näen ihan selkeät viivat :love: Olisipa ihanaa, kun viivat vahvistuisi ja olisit raskaana! Varovaiset onnittelut! <3

@Yuna hienoa, että sulla on suunnitelmia tulevaisuuteen ja mieli sitä myöden parempi, vaikka toivosta luopuminen on äärimmäisen surullista. Tavallaan se ajatus helpottaakin oloa, ettei jatkuvasti aktiivisesti toivo, mutta se toivokin luo kuitenkin jaksamista niinä valoisina hetkinä ja minä ainakin haluan uskoa, että jonain päivänä meistä kaikki vielä sen plussan saa. <3 Muakin kiinnostaisijatkaa opintoja mutta en oikein tiedä mitä opiskelisi niin taidan odottaa vielä hetken. :D

@aavalvar jaksamista sinulle. <3 Tää on äärimmäisen raskas matka, niin raskas, että mä oon ekaa kertaa elämässäni ollut epävarma siitä, voiko kaikella oikeasti olla joku tarkoitus. Tuntuu niin epäreilulta. Ja miehet tuntuu käsittelevän näitä asioita eri tavalla, kaikki menkat, ovikset ym ei tapahdu omassa kehossa niin se toivo ei ehkä mene ihan samanlaisissa sykleissä tai ainakaan niin vahvasti.

@-dino- taas löytyi vertaistukea. <3 Eihän ihmiset tosiaan tiedä jos ei kerro eikä näistä asioista nyt ihan kaikille haluakaan puhua... Se tunne on vaan jännä kun tuntuu että itsekin tarvitsisi osansa empatiasta.

@Kinder_Kitty olipa harvinaisen typerä aprillipila... Voi kun sulla ois nyt ollut kunnon ovis!

Mä pahoitin mieleni kun töissä ihmiset puhui miten ainoot lapset on niin lellittyjä. Oli pakko sanoa etten omaani pidä lellittynä ja mielessä kävi, miten ruma ja negatiivinen ilmaus tuo ainoa lapsi on. Voiko häntä edessanoa ainoaksi kun ainoa toive on saada hänelle sisarus...
 
@Nanna-87 ihana toinen viiva! :love: ja selkeä!
@Lumi87 onhan se aika negatiivinen ilmaisu.. tuntuu et monet ihmiset ei osaa vaan yksinkertasesti ajatella muita ihmisiä tai sitä et toisilla voi olla vaikeaa saada lasta aluille.. tuntuu et oletetaan et kaikki saa lapsia ketkä niitä haluaa..moensti tekee vaan mieli huutaa maailmalle et kiitti hemmetisti tämmösestä pitkästä taipaleesta.. jotenki mietin et onko oikeesti tämä joku tarkoitus että kestää ja kestää ja sydän huutaa tuskasta mitä tää lapsettomuus tuo.. on vaan niin epäreilua..miksi narkkarit saa lapsia..sitten semmoset jotka oikeesti ansaitsee lapsia niin joutuu vaan odottamaan.. en mää sitä nyt sano etteikö ois odottamisen arvoista jos sen lapsen joskus saa mut kyl tää on rankkaa.. mulle yks läheinen ihminen sanoi et hän uskoo siihen et jokaiselle ihmiselle annettaan semmonen taakka minkä jaksaa kantaa..
 
Viimeksi muokattu:
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko kiertopäivä nyt menossa/kuinka pitkä kierto normaalisti (esim. kp 10/32), monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut. Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)




6.4.2017

✪ -tanjuska (22) | kp 31/26~73(143) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Nonsk | kp 8/32-33 | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ -dino- (24) | kp 6/27-29 | 1.lapsi | ya 6/-15

✪ Yuna (25) | kp 13/27 | 1. lapsi | ya 9/-15

✪ kunnon kinttaat (31) | kp 30/28-30 | 2.lapsi | ya 3/-15

susanmaaria (31) | kp 26/26 | 3.lapsi | ya 7/-15

Valonkantaja (26) | kp 53/31-34 | 1.lapsi | ya 2/-14

kiuski | kp 25/? | 1.lapsi | tjot 9/-15, ya 5/-16

Kinder_Kitty (24) | kp 19/36-39 | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)

MMiHa (33) | kp 27/27 | 2.lapsi | ya 9/-15

virvatulia (34) | kp 43/32-39 | 2.lapsi | ya 12/-12

Karkki95 (21) | kp 13/28 | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

Lumi87 | kp 11/30-35 | 2.lapsi | ya 3/-16

aavalvar | kp 20/31-33 | ya 1/-16

Nanna-87 | kp 26/24-27 | 2.lapsi | yk 17

kinttumarkki (26) | kp 22/28 | 1. lapsi | ya 12/-13

Aulimari | kp 11/28-31 | 1. lapsi | ya -12

rosmarin (28) | kp ?/26-29 | ya 1/-16

Juliet86 (31) | ya 11/-15



✪ Iitata (19) | 1.lapsi | ya 8/-14

✪ Muruhaave (36) | 1.lapsi | ya 10/-15

✪ Välli (25) | 2.lapsi | ya 8/-15

✪ marrasmai (35) | 1.lapsi | ya -15
 
Hiljaista täälläkin ollut, järkyttävä työstressi mulla ja miehellä. Miehellä töissä muutoinkin ikävä tilanne, mikä heijastuu sit jo tänne kotiin asti. :unsure: Ei siis vauvahaaveet oo halla ykkös asia, mutta ymmärrän. :(

Mutta mua kaivelee mun nuoruudessa saama ultrauksen tulos, lievä pco. Asiaan ei silloin parikymppisenä tutkittu, kun ei vaikuttanut mihinkään, kierto oli säännöllinen pillereillä.

Oon lukenut pco:sta ja oireista. Monesti jos on ylipainoa on riski suurempi ja painon pudotus voi auttaa. joskus voi olla, että ovulaatiotesti näyttää plussaa kierron missä vaiheessa vaan LH:n takia. Tai ovulaatiota ei testistä huolimatta tapahdu.

Noh jäin miettimään, kun oon normi painoinen, liikun ja syön ok, ovulaatiotesti näyttää plussaa silloin kun pitääkin ja kierto luomuna vähän heittää, mutta ei nyt ihan äärettömän hälyyttävästi. Karvainen nyt oon ja aina tuun olemaan ( voi olla yksi oire) :ROFLMAO:

En nyt muista jokaisen sairas kertomusta, mutta oliko mitä kokemuksia pco:sta? Ja siitä, että tosiaan painon pudotus ei oo se mistä lähdetään koittaa ilman lääkkeitä.
 
@Josia mulla ei oo varsinaisesti diagnosoitu pco:ta mutta muutaman kerran olen kuullut et munasarjani ovat rakkulaiset.. verikokeiden mukaan mulla ei ole pco:ta sillä pco aiheuttaa jatkuvaa korkeaa lh hormonintasoa siksi testitkin plussalla jatkuvasti..mulla lh on matala.. mutta testosarvot on pikkasen korkeat viitearvojen keskivaiheella.. mullakin on siis liikakarvaisuutta esim.parran haituvia kasvaa ja navan alapuolella pysty suuntaan pientä karvaa.. siinä se sit on ja sit on aknea ollu siitä asti kun menkat on alkaneet.. bmi:n mukaan oon lievästi ylipainonen mutta mää oonkin lyhyt vaan reilu 150cm pitkä :D eli mun kohdalla ei paras mittari.. peppua ja reisiä kyllä löytyy :D mut vatsassa ei oo mitään ylimäärästä..pääasiallisesti liikuntaa ja terveellistä ruokavaliota suositellaan pcosta kärsiville vaikka paino ei putoiskaan.. sit jos on taas ylipainoa reippaasti niin saatetaan määrätä metformiinit joka on siis diabetes lääke koska ylipainoisilla saattaa olla sokeriaineenvaihdunnassa häikkää eli niin sanottu insuliiniresistenssi..ja metformiini siis pitää sokeritasot tasaisena.. mun oireet kyllä niin viittaa pcohon kun munasolu ei irtoa ja just tuon karvasuudenkin takia.. mutta mun munasarjat ei ole kuulemma tyypilliset pco tyyppiset.. mut kuulemma useimmin nähdäänkin tuota epätyypillistä muotoa..
 
Ja lisäyksenä tosiaan, että pco:ssa lukemani mukaan ei välttis kuitenkaan toi LH kaikilla oo koko ajan kohollaan. Eli mullakin tosiaan hailuraa tai täysin tyhjää o-testiä muina aikoina, mutta plussa räikeä kuten kuuluukin. Ja tosiaan luin, että elämäntapamuutokset tai laihtuminen voi poistaa näitä pco:n haittoja, mistä @Kinder_Kitty kirjoittikin :)

Mulla on vaan se ongelma, et elämäntavoissa ei oo muutettava stressitasoja lukuunottamatta :D
Tää on varmaan mun paniikkia, kun epätoivoisesti luomuvaihtoehtoja etsin, kun hoitoihin ei vieläkään mies suostu/jaksa stressin takia lähteä tässä vaiheessa.
 

Yhteistyössä