❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Kiitos tervetulotoivotuksista ja hääonnitteluista! Lauantai oli kyllä todentotta rakkaudentäyteinen onnen päivä :)

Ja voi @Kinder_Kitty , minä näen kyllä haalean toisen viivan! Kumpa se nyt tarkottaisi sitä, että talvella pääsisit puhisemaan omaa rakasta ulos :)

Muuten täällä oli käyty oikein loistavaa pohdintaa yrityksestä ja äitiydestä ja äitienpäivästä. Minä en ole ikinä osannut oikein olla äitienpäivänä surumielinen. Oikeestaan en ole koskaan osannut edes ajatella meitä sillätavalla lapsettomina - tuntuu, että sen taakan lasken harteilleni vasta sitten, jos joskus tulee eteen tilanne että päätetään meidän yrityksen jäävän tähän. Nyt jotenkin ajattelen tätä meidän taivalta vaan pitkittyneenä polkuna kohti sitä toivetta omasta yhteisestä lapsesta, ja koska olen vielä niin varmana sitä kulkemassa, niin en osaa olla surumielinen. Jotenkin olen taipuvainen ajattelemaan, että meidän lapsi on kyllä jossain, mutta hän vain haluaa jostain syystä odottaa saapumistaan. Minulle todella lohdullinen ajatus. Ei muiden raskaudet tai vauvat ole minulta pois - ne ei ole minun vauvojani, enkä edes halua olla katkera että heidän yritys tepsi nopeammin kun meidän - heidän vauvansa vaan halusivat tulla nopeammin.

Toki välillä sitä miettii, että mitä sitten jos se meidän vauva ei haluakkaan koskaan tulla - mitä jos 10v päästä huomaamme olevamme lähes neljäkymppisiä ja edelleen ilman lasta. Ehkä katkeruus tulee sitten.

Minä varasin tänään uudella sukunimellä ajan lapsettomuusklinikalle. Tosiaan, perustestit onkin molemmista jo otettu (siemenneste, verikokeita, aukiolotutkimus) ja kaiken pitäisi olla kunnossa, joten katsotaan mitä lääkäri tuumii mitä lähdetään tekemään. :)
 
Yksityiselle mennään. Mua jotenkin (ehkä turhaan?) kauhistuttaa julkinen puoli, varsinkin kun olen niin paljon lueskellut eri kokemuksia julkisen toimintatavoista. Mekun tuskin alotetaan millään ovulaation induktiolla tms, kun ovulaatio tapahtuu, reitti on selvä ja siittiöt priimaa, niin jotenkin tuntuu että noiden "rankempien" hoitojen suunnittelu ja ikäänkun muokkaaminen kullekkin parille spesiaaleiksi on julkisella vähän vähemmässä kun yksityisellä, vaikka toki varmasti julkisellakin hoito on laadukasta! Lisäksi en halua missään nimessä lääkärien vaihtuvan välissä tms.
 
@Kinder_Kitty voi älä suotta pyytele anteeks :) kyllä näyttäis viiva vahvistuneen, toivottavasti nyt kaikki menee hyvin ❤ ihan superonnellinen oon teidän puolesta ❤:)

@nyyti. Hyviä ajatuksia sulla, varmaan tollasella ajattelulla tää kaikki oiski helpompaa. :) ja noin se munki mies aattelee, illalla vielä ku puhuttiin niin sano että ei ymmärrä miks musta tuntuu niin pahalta ku en oo menettäny mitään, eli tarkotti että ei oo keskenmenoja ollu yms. Jotenki heräs ajatus että vellonko mää liikaa tässä lapsettomuuden maailmassa? Oisko tää taival ollu helpompi jossen ikään ois alkanu kirjotteleen tänne? Unohtanu asian ja laittanu vaikka puhelimeen muistutuksen millon ottaa lääkkeet ja kusta tikkuihin?

Soitin polille niistä viimeviikon kivuista. Eipä osannu hoitaja sanoo oikeen mitään, epäili että ois kuitenki liittyny ovulaatioon. No ens kiertoon kuitenki letrot ja ultraus sillä kesäkuun käynnillä ku sattuu sopivaan kohtaan kiertoa.
 
@kiuski varmasti ehditte luulisin niin. tays on kiinni vko 27,28,29. mut se selvii sit huomenna :) mut toivottavasti ehtii :) pidän peukkuja sulle! ja joo nyt taitaa tosiaan sidukat jäädä juomatta :D vetelen sitten alkoholitonta :D ja voihan terdellä juoda kahviakin tai limukkaa :D voi kunpa säkin plussaisit pian :D voitas sitten yhdessä käydä shoppaileen vauva vaatteita :D

@-dino- hyvä et joku muukin huomaa et se on vahvistunut :D. apua sentään.. mä olin jo niin toivoni menettänyt... nyt tais olla oikeen super ovis kun tunsin oviskivunkin.. mut voi siirtää plussaneisiin vasta viikonloppuna.. enkä oo ees viikonloppua kotona kun mennään siskon ja hänen tyttönsä kanssa högsåraan :) tuun vasta sunnuntaina sieltä.. siellä en taida testailla :D.
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
@nyyti. mää olen ollu ihan tyytyväinen julkisen palveluun.. ainoo mikä ehkä paistaa läpi niin on se kiire.. mulle jääny semmonen olo et kiire on ja sitten en oo aina viittinyt jäädä kyseleen mitään.. et siinä vois pikkasen parantaa ettei asiakkaalle jäis semmosta oloa.. mut onhan se hankalaa ehkä kyl mää sen ymmärrän et on kiire yms.. mut ei se silti sais näkyä.. ja mekin oltiin yksityisellä viime vuonna ja se palvelu oli niin ihanaa ja ei todellakaan tullut tunnetta et ois kiire aina sai kysellä ja tuli semmonen olokin et kyseli kaikkea..
 
Me ei olla yksityisellä oltu tän lapsettomuuden takia, mutta voin kuvitella justiinsa sen kiireettömyyden siellä! Julkisella on kyllä aina kiire, vähän sellainen ovesta sisään ja ulos, älä vaan kysele mitään. Varsinkin lääkäreiden kohdalla, ne hoitajat on paljon mukavempi ja niillä tuntuu olevan aina aikaa. Meillä toi julkinen on vaan on ainoa vaihtoehto, ei olisi mitenkään varaa pistää tuhansia euroja tähän projektiin :(
 
Kiire kuulostaa kyllä tosi kurjalta :( Mua itseäni eniten pelottaa se, että kun meillä ei ole mitään syytä tärppäämättömyydelle, niin millä puhdilla julkinen puoli tähän ongelmaan tarttuu - olen kuullut paljon sitä, että ensin ne inseminaatiot, sitten IVF:t/ICSI:t, lääkkeet on aikalailla kaikille samat, jos annos on liian iso sitä pienennetään, jos liian pieni sitä suurennetaan. Tästä meidän valitsemasta lääkäristä taas olen kuullut paljon sitä, että kokeilee uusia juttuja mitä ei ehkä koko maassa ole vielä liiemmin kokeiltu, kouluttautuu kokoajan lisää ja on myös tiiviissä yhteistyössä ulkomaalaisten kollegojen kanssa. Se todentotta kiehtoo!

muokkaan vielä sen verran, että arvostan siis kyllä julkisenkin puolen huolenpitoa - on ylipäänsä hienoa, että meillä täällä julkinen puolikin on mukana tämän asian hoidossa! Ja paljon plussiahan julkiselta puolelta myöskin satelee, eli ei varmasti misseäännimessä huonoa ole, sitä en tarkoita! (y)
 
@nyyti. kuullostaa kyllä oikein hyvältä paikalta :). ja joo julkisella on ehkä se et samaa kaavaa toistetaan kaikille.. tai no ei mulla oo kauheesti vielä kokemusta kun vasta maaliskuusta ollaan oltu julkisella.. mut semmosen kuvan oon saanut mitä oon keskustelupalstoilta lukenut. kyllä mää luulen et sulle määrätään esim. letrozoleja koska se buustaa omaa ovista vaikka ovis tuliskin luomuna.
 
  • Tykkää
Reactions: Karkki95
@Kinder_Kitty onnea, selvästi vahvistunut :love::love::love:

Mä kävin klinikalla varhisultrassa tänään, 1cm mittainen pieni ihmisenalku majailee kohdussa sydän yhä lyöden rv 7+1. <3 Laskettuaika vuoden viimeinen päivä. Mies oli käynnillä mukana. Olipa ihana olo kävellä ulos klinikan ovista.

@Nanna-87 apua kuin jännä tilanne, tule kertomaan kun käyn uudelleen ultrassa! :love:
 
@Kinder_Kitty onnea, selvästi vahvistunut :love::love::love:

Mä kävin klinikalla varhisultrassa tänään, 1cm mittainen pieni ihmisenalku majailee kohdussa sydän yhä lyöden rv 7+1. <3 Laskettuaika vuoden viimeinen päivä. Mies oli käynnillä mukana. Olipa ihana olo kävellä ulos klinikan ovista.

@Nanna-87 apua kuin jännä tilanne, tule kertomaan kun käyn uudelleen ultrassa! :love:
ihania uutisia <3 :love: onnea hyvistä ultra kuulumisista:) ja kiitos:love: mää en voi uskoa tätä.. :giggle:
 
@Lumi87 kiitos! :love: tulee ihan tippa linssiin kun kaikki on niin iloisia mun puolesta :love: mua pelottaa ja samalla vaan oon niin onnellinen.. pelottaa se et jos tässäkin käy huonosti niin kauanko menee taas uuteen plussaan vuosi.. niinkun tähänkin plussaan.. mut ei se murehtimalla parane.. mää nautin tästä ja olen kiitollinen:love:
 
@-dino- joo ehkä mä jo otan onnitteluja vastaan :D eli kiitos:love: joo toimiva coktail oli siis gonal-f ja pregnyl voin suositella kaikille :LOL: joilla ei letrot tuota toivottua tulosta. tuntuu et ei tätä vielä tajua ehkä sitten vasta ultrassa tajuaa.. huomenna soitto polille ja kysyn et ottaako ne sinne ultraan vai kinuunko neuvolan kautta ultraa.. neuvolaan en kyllä vielä aio soitella jos ehkä ens viikon jälkeen...tai kattoo nyt mitä polilta sanovat tuosta ultrasta.. mutta ultraan on päästävä ennen sitä np-ultraa hullukshan tässä muuten tulee..
 
Onnea @Kinder_Kitty ! Selvästi viiva vahvistunut! :love:

Mulla oli aamulla se neuvola ja uusi ultra. Eipä vieläkään tullut selkoa montako asukasta tuolla masussa varmuudella majailee, mutta np ultrassa sitten. Onneksi siihenkään ei oo enää pitkä aika! Mutta siis yksi pieni siellä ainakin on, kovasti oli kasvanut jo viimeviikosta, sydän sykki ja pikkuruisia käsiä heiluteltiin äidille. :love: Tuli niin onnellinen olo ja herkistys. :love:

Nanna rv 9+4
 
@Kinder_Kitty onnittelut ❤❤ mitä oireita??? :) Mulla on itellä oireiden kyttäilyt päällä...

@kiuski lle toivotaan että kroppa ja aikataulut natsaa!! Ja että mukana pysyis pikkutyyppi <3

@Lumi87 ja @Nanna-87 ihana kuulla teidän vauvakuulumisia ! Tuo tähän ryhmään paljon toivoa ❤ Kaikkea hyvää molemmille ja nauttikaa! Toivotaan että tulee kaunis ja pitkä kesä :)

@Nonsk vahvia oviksia sinne, puuh!!! Nyt niitä plussauutisia kun kelit alkaa lämpiämään ja lehdet tulee puihin ja samalla vauvoja mahaan!!!!

Mulla piinapäivät, ovulaatiosta ei hajua, voi olla että on ovuloimaton kierto koska en tosiaan tikuta ja normi ovisoireet jäi tulematta.. lämmöt tipahti viikko "oviksesta" (joka oli limojen ja kipujen ja lämpödipin perusteella) ja sitten on vaan jomotellut alavatsaa, kokoajan vahvemmin menkkatyyppisesti. Tissit ei oo yhtään kipeet. Blääh. Taitaa tulla maratoonikierto. Äitienpäivänä tein kirkkaanvalkosen negan ja sitten itkinkin koko päivän. Koitan pitää mielen kesässä jotta suru jäis sivummalle.
 
@aavalvar kiitos:love: ja oireita ei pahemmin ole vielä, ekassa raskaudessa oireet alko vasta 4+0 ja nyt vasta 3+5.. mutta siis päänsärkyä on ollut ja se kestää kokopäivän.. sitte perinteinen oire eli ummetus :D ja haistan paljon paremmin :D vielä ei oo etovaa oloa.. ja ruokakin maistuu.. nälkä tulee ehkä pikkasen nopeemmin kuin aiemmin ja se kuumuus mikä on lähestulkoon kokoajan ja välillä palelee.. siinäpä ne :D. ja lämmöt on päivisin siinä 36,7-37 :D ja aamusin(ennen nousua) on ollu lämmöt sen 36.2-36.4
 
  • Tykkää
Reactions: aavalvar

Yhteistyössä