❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Mähän en tässä kierrossa saanut ovisplussaa selkeetä ainakaan :D et ei se ovistestikään aina oikeessa ole...onneks tosin oli se pregnyl jos oiskin jäänyt ilman sitä irtoomatta.. lh-hormoni kai siihen munarakkulan lopulliseen kypsymiseen vaikuttaa ja sekin mielestäni yhteistyössä Fsh kanssa :D on tää kuukautiskierto aikamoista sokkeloa näin hormonien kannalta :D
 
@rosmarin mä oon testaillut nyt yhden kerran päivässä, kun on olleet haaleita tähän asti. Tänään kun olikin aamulla tummempi, niin testasin sitten iltasella uudestaan. Ja varmaan huomennakin aamulla ja illalla.

Ja täähän oli siis harvinaisen lyhyt kierto, aikaisemmin kun ne kierrot on olleet 53-67 päivää. Nyt viimeks oli alle 50 päivää ja nyt näköjään vielä lyhyempi jos ovis nyt oikeesti tapahtuu :giggle:.
 
@kiuski mun kohdalla plussa on melko epätodennäköinen, eli pysyn tässä ketjussa :LOL:

@Jennipä tärkeintä taisi olla noiden FSH ja LH suhde, eli suunnilleen 1:1 niin kuin sulla näyttää olevan :) Itselläni oli 1:3, joka aiheuttaa sen ettei ovista tapahdu kun ovat niin epätasapainossa. Tämä 1:3 on tyypillinen suhde pcos-ongelmaisille.

@Yuna muistanko oikein, että muutamia sivuja taaksepäin pohdit, että laittaisitte yrityksen tauolle hetkeksi? Vieläkö teillä on samat fiilikset?
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@Jennipä jos huomenna taas haaleampaa niin sit voi melkeen olettaa että ovulaatio on ollut jo. Eihän noi tikut tosiaan koko totuutta näytä kun se on vaan sen hetken tilanne kun sen testin tekee. Itellä ainakin se huippu on ihan hetken vaan ja oon saanut vaan melkeen tasavahvoja viivoja. Tiedä sit monta kertaa niitä pitäis tehdä päivässä jos haluais sen tikkuun varmasti, 2-3 ehkä. Onks sulla varmistettu ovulaatiota aikasemmin esim. verikokeilla tai ultralla?
 
Ei se nyt kiva että täältä ei kaikki plussaa, mutta kiva että saan vielä seuraa hetkeksi ainakin :ROFLMAO:

Tosta ovistikuttelusta tulikin mieleen että en ole nyt ikuisuuksiin tikutellut kun se on ultrattu eikä täten ole tarvinut itse miettiä, mutta nyt vois huvikseen katsoa kun tietää päivänkin että milloin ovis on. Että millanen viiva sieltä sitten pamahtaa. Mä olen saanut aikaisemmin suht tasapaksuja kyllä... hei jotainhan tikkua pitää päästä uittelee kun muuten tämäkin kierto on ihan tylsä :LOL:
 
@rosmarin ei oo varmistettu. Ainoo, et opn olettanut et ovis on tapahtunut jos on tullut ovisplussa/lähes ovisplussa ja menkat on siitä kahden viikon päästä alkanut. Nyt mulla on lähete progesteroni kokeeseen, jossa pitää käydä viikko oviksesta (tai ovisplussasta, en muista?). Ei kuitenkaan pitäs olla päivälleen, joten aattelin ensviikon perjantaina käydä kun työvuorot sallii sen paremmin.

@-dino- joo kyllä mäkin nyt luotan et ovis tapahtuu. Ja on one stepin testejä. En mäkään yleensä oi niillä tasavahvoja saanut, mutta viime kierrossa sain oikein räikeen plussan, et oli kontrollia vahvempi. Mut vaihtelee varmaan eri kierroissa. On mulla tuol pari pc:n testiäkin, mutta en ikinä muista käyttää niitä :ROFLMAO:. Miten voi ärsyttääkkään niin paljon se, et kerkee kaataa aamupisut pönttöön ja muistaa et piti uittaa toinenkin tikku vertailun vuoks. Toisaalta hyvä käyttää samoi tikkui aina, niin tietää miten ne itellä käyttäytyy.

Ja tallettelut tehty niin ei nyt pitäs olla huolta kävi miten kävi. Sinänsä mietin jos kävis torstaina ottaa verikokeet, niin saisko jo perjantaina tietää tuloksen? Jos niistä näkyis ettei oo ovuloinut, niin vois vetästä terolut kuurin ja ens kierrossa kerkeis viel kokeilla clomeja :whistle:
 
@kiuski mä en oo pc:n ovistestejä käyttänyt, mutta one stepei ja rfsu:n kylläkin. Rfsut on kyllä siis ei niin herkkiä mullakin, että näyttää viivaa tyyliin vaan sen oviksen ajan ja muulloin tyhjää tai haamua. Joskus meinaa usko hiipua niiden kanssa, kun ei plussaa tulekaan sillonku odotteli. Mutta one stepeissä taas vaihtelee pidättelyn ja vuorokauden ajan mukaan miltä näyttää. Sit kun on ovis, niin ne kyllä hyppää plussaksi oli ihan mikä vuorokauden aika tahansa ja riippumatta pidätyksen kestosta.
Toki kaikki on yksilöllisiä :)
 
@Yuna muistanko oikein, että muutamia sivuja taaksepäin pohdit, että laittaisitte yrityksen tauolle hetkeksi? Vieläkö teillä on samat fiilikset?
(Pahoittelut jo etukäteen, tämä viesti tulee sisältämään pelkkää omaa napaa)

Joo @Edvina , me pidetään yritystaukoa nyt toistaiseksi jonkun määrittelemättömän ajan monestakin syystä. Me ollaan miehen kanssa molemmat tosi stressiherkkiä ja tuntuu, että lapsettomuushoidot on tähän elämäntilanteeseen vähän liikaa. Toivoisin jo ihan oman mielenterveytenikin takia että elämä ois jotenkin tasasempaa siinä kohtaa kun hoitoihin lähtee. Lisäks musta tuntuu että oon ehkä vihdoin keksinyt mitä haluan tehdä "isona" ja hain opiskelemaan uutta alaa nyt keväällä, jos pääsen sisään niin siellä menee taas useempi vuosi. Mä voisin sinänsä jäädä äitiyslomalle kesken opintojenkin mutta haluaisin nyt päästä ainakin ensin kunnolla alkuun, etten sitten jää samantien ulkopuolelle kaikesta. :confused:

Ja kyllä mua vähän toi taloudellinen puolikin huolettaa. Mieskin haki nyt opiskelemaan ja aika varmasti pääseekin. Se tarkottais sitä että meidän yhteenlasketut kuukausitulot ois 1000e eli 2x opintotuki. Eihän vauva vielä kauheesti rahaa vie, varsinkin jos ostaa kaiken käytettynä, mutta en mä haluais joutua elämään jokaista senttiä laskien.

Tänne palstalle jään kuitenkin roikkumaan ainakin niin pitkäksi aikaa kunnes kaikki tutut on plussanneet! Ehkä sen jälkeen pitäis keksiä joku uus harrastus :ROFLMAO: Mutta ainakin mulle tää ryhmä on muodostunut tosi tärkeeksi ja kaikkien teidän kuulumiset kiinnostaa :love: Eikä sitä tosiaan tiedä mitä tulevaisuudella on meille tarjottavana, voi olla että esimerkiksi puolen vuoden tai vuoden päästä tilanne on täysin eri ja vauva-asia tuleekin taas ajankohtaiseksi. Mulla ainakin on (ikävä) tapa muuttaa kaikki suunnitelmat tuhanteen kertaan :D
 
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko kiertopäivä nyt menossa/kuinka pitkä kierto normaalisti (esim. kp 10/32), monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut. Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)




18.5.2017

✪ -tanjuska (22) | kp 80/26~73(143) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Nonsk | kp 15/33 | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ -dino- (25) | kp 20/27-29 | 1.lapsi | ya 6/-15

✪ Yuna (25) | kp 4/27 | 1. lapsi | ya 9/-15

susanmaaria (31) | kp 44/26 | 3.lapsi | ya 7/-15

kiuski | kp 14/29 | 1.lapsi | tjot 9/-15, ya 5/-16

Karkki95 (21) | kp 28/28 | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

aavalvar | kp 28/35 | ya 1/-16

Aulimari | kp 22/28-31 | 1. lapsi | ya -12

rosmarin (28) | kp ?/26-29 | ya 1/-16

Juliet86 (31) | kp 21/? | ya 11/-15

Edvina | kp 17/? | 1. lapsi | ya 4/-16

Jennipä (24) | kp 22/? | 1. lapsi | yk 8, ya 5/-16

nyyti. (28) | kp 19/28 | 1. lapsi | ya -09



✪ Iitata (19) | 1.lapsi | ya 8/-14

✪ Valonkantaja (26) | 1.lapsi | ya 2/-14

✪ virvatulia (34) | 2.lapsi | ya 12/-12

✪ kunnon kinttaat (31) | 2.lapsi | ya 3/-15

✪ kinttumarkki (26) | 1. lapsi | ya 12/-13
 


12/2016
diadora (28) | 2. lapsi | yk 14
haaveilija-31 | ya 12/-12

01/2017
Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)


2/2017
tokoliina (30) | ya -15
kismett- | 3. lapsi | ya 7/-15

4/2017
Nanna-87 | 2. lapsi | yk 17
Lumi87 | 2. lapsi | ya 3/-16

5/2017
MMiha (33) | 2. lapsi | ya 9/-15
Kinder_Kitty (24) | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)
 
@Yuna kuulostaa kyllä hyvältä nuo suunnitelmat. On hyvä että on muutakin kuin yritys. Itekkin aloitin koulun kesken yrityksen ja on ollut kiva, että on muutakin ajateltavaa. Tosin mä oon kyllä iham valmis keskeyttää tän koulun jos tarve tulee.

Tässä olis vielä pc:n ja one stepin herkän vertailua, kun tääl oli niistä testeistä puhetta.

 
@Yuna teette niinkuin parhaaks näette! :) ja opiskelu suunnitelmat kuullostaa hyvältä :) toivottavasti pääset sinne mihin hait.. joo kyllä meilläkin tulee tiukkaa olemaan.. mies on töissä kokopäiväsesti.. ja mää oon työtön.. mut eiköhän ne asiat järjesty ja onneks on kirppareita ja sun muita joista saa halvalla ihan hyviä vaatteita yms.. ei vaan haluais siirtyy täältä tonne toiselle puolelle :D:cry: ootte ollut niin iso tuki ja tsemppi... tänne on saanut purkaa ja kukaan ei sano et miten mun pitäis ajatella.. oon saanut ajatella just niinkun oon halunnut.. kauheeta kun tulee ihan kyyneleet silmiin :cry: voi tosin johtua hormoneistakin:LOL: eilenkin vaan itkin sitä et voi kunpa uskaltas luottaa siihen et kaikki menee hyvin, mutta kun ei uskalla ja se surettaa kauheesti.. oon niin kade niille, jotka aattelee plussa testin saatuaan et nyt tulee vauva... mää aattelen näin vaan et katotaan nyt tuleeko vauva vai ei...kyllähän mää sillon, kun plussasin vuos sitten niin tiesin miten voi käydä.. mut en mää osannu aatella et se keskenmeno tulee omalle kohdalle.. ja sitten, kun se tuli niin nyt ei vaan uskalla luottaa..
 
@Yuna , kuulostaa siltä että lapsettomuushoidot ei taida tosiaan olla paras yhtälö tuohon tilanteeseen. Mun mielestä on ihan hyvä elää hetkessä siinä mielessä, että voi vaihtaa mielensä tilanteen mukaan :rolleyes: Itsekin olen tässä yritysaikana muutamaan kertaan päättänyt luopua koko hommasta mutta tässä sitä edelleen ollaan.

@Jennipä hieno ovisplussa! Mutta on tosiaan eroja testeissä... o_O
 
@Yuna me kans mietittiin hankkia lapsia opiskeluaikana (tai minä mietin, mies halusi odottaa) ja olin laskenu että vikat lukukaudet voi penniä venyttää mut en kyllä varmaa olis myöskään lähtenyt ihan heti ekoina kuukausina koulun alussa lasta tekemään, eli ymmärrän täysin sua :) mut niinku sanoit, sit kun oot päässy vauhtiin koulun kanssa nii voi taas palata vauvantekoon. Onneks suunnitelmia saa muuttaa nii monta kertaa ku mieli tekee!

@Jennipä wau, nyt sit vaan :whistle::whistle: :barefoot: ja en joo usko myöskään että on ihan päivälleen millon siellä käy! Nyt kuitenki näyttäis tikut siltä että ovulaatio tulee.

Mulla ei tapahdu täällä mitään, sama kun olisin kierron alussa kun vaan odottaa että jotain alkais tapahtua. Nyt on siis dpo 2 ja vielä viikko pitäis jaksaa että näkee auttoiko letrot tiputteluun.
 

Yhteistyössä