Kaverin käytös ärsyttää

  • Viestiketjun aloittaja vie ras
  • Ensimmäinen viesti
vie ras
Ollaan oltu yli 20 v kavereita ja meidän miehet sukulaisia keskenään. Kaverin lapsi valmistui tänään. Kaveri tivas jo aikasemmin et ollaanko tulossa juhliin. Sanoin et oon töissä niin 11-18.30. Et päästään aikaisintaan klo 19. Mies oli kotona n puoli tuntia ennen minua. Kaveri meinas et juhlat loppuu klo 18 et sen jälkeen ei voi tulla. Eivät juhli kuin tänään. No vein sit töiden jälkeen kortin ja rahaa postilaatikkoon (pihalla oli viel monta autoa). Laitoin kaverille viestin et käy sen kortin hakemassa.

Tuli sit viesti et kiitos. Ja perään että pääseekö niiden toinen lapsi meidän kyydissä huomenna alkavalle leirille (100 km yhteen suuntaan) . Laitoin vain että en ole ehtinyt miehen kanssa keskustella et viedäänkö itse vai meneekö lapsi kaverin kyydissä. Ni takas tulee viesti että koita ilmoittaa mitä teette et hän tietää mitä tekee huomenna.

Ja taitaa hetken aikaa olla hiljaista tuonne suuntaan. Nuo leirille menevät lapset vaan aika paljon tekemisissä keskenään. .
 
"yx vaan"
Sori oon vissin vähän yksinkertainen, mut mikä tossa kaverin käytöksessä oli niin kamalaa...? Samallalailla olisin itekin kysellyt et tiedetään kuka vie ja kenet... no tietty herneen voi nykästä nenään mistä vaan.
 
"a p"
En siis ole kaverille luvannut minkään sortin kyytiä mihinkään suuntaan. Meillä ollu todella painajaismainen viikko takana. Nyt eka kertaa ehdin hetken istua, vaikka silmät ristissä jo onkin kun väsyttää. En käsitä minkä ihmeen takia mulla pitäis olla huominen aika taulu selvillä vain sen takia että kaveri voi suunnitella oman elämänsä. Mulle käy sekin että huomenna katotaan pääseekö lapsi kaverinsa kyydillä ja jos ei ni sit lähden viemään.
 
bbbb
Itse olen tosi herkkänahkainen... Mut eihän toinen ny tehny mitää väärää... Tilanteet muuttuu, juhlat onkin venyny, sopeutuisit, ja olisit menny ovelle..
Tökeröä sinulta viedä postilaatikkoin ja laittaa viesti perään ett hakekaa sieltä...
Pyydä anteeksi.
 
"a p"
Eniten Kait se otti päähän se tyyli ja sävy millä ne viestit tuli. Jos ite kysyn palvelusta jotaki niin kysyn kyllä yleensä että voisiko tai olisiko mahdollista. Enkä niin et joko oot päättäny miten teette ja koita jo ilmoittaa.
 
Vastaat vaan,että et nyt pysty samantien antamaan vastausta joten teidän kyytiin ei kannata luottaa. Voihan olla että juhlat ovat venyneet,mutta olisihan se ollut kiva laittaa sinulle viesti että tulkaa ihmeessä käymään täällä on porukkaa.
 
bbbb
Sää olet nyt jotenkin tosi herkillä....
Kauheen hankalaa sekin että juhlien järjestäjä on kysynyt tuletteko...? Kun päinvastoin olisi kohteliasta ilmoittaa tuletteko....

Enkä nyt ymmärrä mitä tarkoitat tolla, ettet ole ikinä kuullut valmistujaisista mitkä on klo 15-18?
Monesti juhlia ja vieraita porrastetaan. Juhlakalun kuvaus on saattanut olla johonkin aikaan..mitä vaan...
 
bbbb
Ja autoja piha täynnä? Todennäköisesti sinne myös jää kaukaa tulleita sukulaisia yöks, pieniä lapsiakin kenties(?), joiden vuoks toivovat että ilta rauhottuu...

Ja jos se viestin äänensävy loukkas, nii harmissaan sieläkin saatettiin olla kun vaan postilaatikkoon käyt kirjekuoren tiputtaa, etkä edes tule ovelle onnittelee nuorta, aika tökeröä...
 
"a p"
Ei ollut porrastusta vieraiden suhteen vaan kaikille oli tuo sama aika. Jotku vaan olleet tietämättömiä tän kaverin aikatauluista :D ja istuneet pitempään. Säälittää vaan lapsi kun juhlat kutistetaan tuollaisiksi kaverin mukavuuden halun takia. Ei silti, oma lapsi valmistuu vuoden päästä ja tarkoitus on kutsua lähimmät pelkästään kakku kahville. Mut aika näyttää miten käy.
 
vieraskin.
Itse myös ap:n puolella. Melkoisen joustamatonta, että juhlta loppuu klo 18. Valmistujaisiin kun on liukuva tulo, kun useilla on monet kekkerit, joissa käydä onnittelukäynnillä. Luulis, että kaveri on tervetullut vaikka klo 21, kun on vain tulossa. Kyllä tekisi mullakin näpyttää tuosta ja vaikka ap tuskin mitään näpäytystä kaverille tuolla kyytiasialla suunnitellut, niin sattui kyllä hyvin kuitenkin.
 
Ärsy
mulla on kyllä sympatiat ap:n puolella
Samoin.

Jos ap ilmoittaa kaverilleen ettei pääse tulemaan töiden vuoksi tuohon kellonaikaan, on tökeröä ilmoittaa, ettei ole tervetullut enää klo 18 jälkeen ja lisätä vielä ettei toiste juhlita. Ja tuollainen kyydin tivaaminen on ärsyttävää. Jos ei tiedä niin ei tiedä vielä. Jokainen hoitakoon omien muksujen kyyditsemisen, eikä väkisin tunge niitä toisten kyytiin. Ihan hyvin myös kaveri olisi voinut tarjoutua ottamaan ap:n lapsen kyytiin, kun ap:lla oli vielä kyyti asia epäselvä...
 
säpäle harmaana
Voihan se kaverikin olla väsynyt, kun on järjestänyt ja emännöinyt juhlia. Ja voi olla ehkä kettuuntunut, jos ne vieraat eivät tajua lähteä. Eli ei välttämättä mitään henkilökohtaista, mutta ehkä molemmilla nyt pinna kireällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ärsy;30850989:
Samoin.

Jos ap ilmoittaa kaverilleen ettei pääse tulemaan töiden vuoksi tuohon kellonaikaan, on tökeröä ilmoittaa, ettei ole tervetullut enää klo 18 jälkeen ja lisätä vielä ettei toiste juhlita. Ja tuollainen kyydin tivaaminen on ärsyttävää. Jos ei tiedä niin ei tiedä vielä. Jokainen hoitakoon omien muksujen kyyditsemisen, eikä väkisin tunge niitä toisten kyytiin. Ihan hyvin myös kaveri olisi voinut tarjoutua ottamaan ap:n lapsen kyytiin, kun ap:lla oli vielä kyyti asia epäselvä...
voihan olla että kaveri on menossa jatkamaan juhlimista vielä jonnekin muualle, vaikka niiden kans, jotka siellä vielä olivat
 
Ärsy
Pikkuisen epäilen, että äiti lähtisi juhlimaan lapsensa valmistumista juhlien jälkeen vielä muualle, toki voihan näin olla, tapoja on varmaan monenlaisia... Mutta jos näin olisi ollut, olisi ap:n kaveri varmasti maininnut siitä etteivät ole enää kotona klo 18 jälkeen.
 

Yhteistyössä