Kesäkuun keijut joulukuussa

Kiitos Fujin uudesta pinosta!

Täällä alkaa olot tasottumaan, ei oo enää kun joinakin aamuina öklötystä ja saattaa joutua puklaamaan auton viereen töihin lähtiessä. Pitää vaan muistaa syödä säännöllisesti niin ei tuu paha olo. Myöskään väsymystä ei ole ollut tällä viikolla, saa sitten nähdä millainen ensi viikko on kun pitää herätä aamuvuoroon. Tosin ei ole kuin 3-päiväinen työviikko, nyt 5 päivän vapaa.

Minähän oon tehny jo vaikka mitä hankintoja vauvalle :whistle: Kestovaippa-arsenaali alkaa olla valmiina, oon jo pitemmän aikaa kyttäilly kirppisryhmissä edullisia vaippapaketteja ja nyt niitä alkais olla sen verran et pärjäis. En oo ennen kestovaipattanut vastasyntynyttä (kuopuksen kanssa alotettiin 8-kuisena) et voihan se olla et jotain joutuu vielä hankkimaan kunhan näkee miten homma alkaa sujumaan ja millaset vaipat toimii. Lisäks hommasin kantoliinan ja kantorepun. Vaatteita alan hankkimaan sitten rakenneultran jälkeen.

Särö 14+0 *poks*
 
  • Tykkää
Reactions: hanmum
sassa7, onko sulle selvinnyt minkätyyppinen vajaatoiminta sulla on? Onneksi sait lääkkeet Mulla on autoimmuunitulehduksen aiheuttama, tulehdus jyllää kilpparissa ja pikkuhiljaa se surkastuu. Oon ollut yli 10v lääkityksellä. Vointi on ihan jees, en oo jaksanu viime vuosina niin hullun tarkasti jaksanut kuulostella vointiani..

Mä en ole vielä uskaltanut ajatellakaan hankintoja. Sisko yritti antaa turvakaukaloa heti kun tein testin mut en oo ottanu vastaan.. Kestovaippoja oon miettinyt, pitää paneutua asiaan ensi vuoden puolella. Esikoisen kanssa kestoiltiin eka 6kk noin 50 prosenttisesti. Sit kun vaipat jäi pieneksi en saanut enää hankittua isompia ja se jäi. Mulla on laatikollinen vanhoja, enimmäkseen imsevimsejä, en tiedä tekeekö niillä enää mitään. Muutenkin tuntuu et oon ihan pihalla missä nyt mennään kestoilun kanssa.
 
Täällä vielä yksi mamma ilmottautuu mukaan kesäkuisiin :D Halusin odottaa ultran yli ennenku liityn tänne ja nyt on ollut kiireitä ja väsymystä etten ole ehtinyt lueskella täällä.
Ultrassa ihana mini siellä köllötteli ja kaikki hyvin. :love: viikkojakin jo 14+1 joten kai sitä uskaltaisi jos Facebook ryhmäänkin liittyä, laitan Murunmamille viestiä.

Listaan saisi lisätä 1.6. / Minimii10 / 27 / KYS / 2.
 
Voih, mulla testit kerto, että on kilpirauhasen vajaatoimintaa. Oli myöskin vanha tuttu virtsatulehdus. Molempiin nyt sitten lääkitys. Pienessä ajassa mennyt kilpirauhasarvot ihan uusiksi, en tiedä mitä oon oikein tehnyt. Harmittaa, vaikka ei tässä nyt mitään maailmanloppua tietenkään ole :)

Hei mäkin sain tietää et kilppari arvot huonontunu autoimmuunitulehdukses.. lääkäri oli kirjottanu 2vkoa sit et jos arvoissa poikkeavaa niin äitiyspolille seurantaan. Niin jouduitko säkin seurantaan? mulla sydän hakkaa...en tiedä onko liikatoiminta tulossa. vai mitähän..ens vkol soittelen neuvolaan. jänskättää...et mite raskaus sujuu ym.
 
Hei mäkin sain tietää et kilppari arvot huonontunu autoimmuunitulehdukses.. lääkäri oli kirjottanu 2vkoa sit et jos arvoissa poikkeavaa niin äitiyspolille seurantaan. Niin jouduitko säkin seurantaan? mulla sydän hakkaa...en tiedä onko liikatoiminta tulossa. vai mitähän..ens vkol soittelen neuvolaan. jänskättää...et mite raskaus sujuu ym.
lääkitystä ku mulla ei oo..propralia ois sydäntykytyksiin mut en tiedä saako raskaana sitä syödä..
 
Ei jäänyt mieleen minkä tyyppinen vajaatoiminta on.. lääkityksen aloitin tänään, sitä yleisintä thyroxiniä puoli tablettia päivässä ja ens viikon lopulla uudelleen verikokeeseen eli seurannassa tosiaan ollaan. Hyvä varmasti että seurataan, niin ei pääse ihan käsistä lähtemään nuo arvot.

Minä en oo tehnyt vielä mitään hankintoja enkä myöskään oo katsellut mitään vaatteita tms. En uskalla, saa nähdä uskallanko ultrankaan jälkeen. Varmaan vaikka vauva olis sylissä niin ihmettelisin vaan että mikäs tuossa nyt makaa ja mitä sille pitäis hankkia :D
 
Kahden viikon jälkeen ei välttämättä verikokeet kerro mitään, yleensä 4-6vk kuluttua lääkityksen muutoksesta otetaan seurantakokeet. Mut tee niinkuin lääkäri sanoo Mä oon plussatestin jälkeen nostanut thyroxinia 25mikroa, eiliset verikokeet näytti et ihan ok. Nyt annos 175mikroa joka pv. Todennäköisesti joutuu jossain vaiheessa kuitenkin nostamaan, kun raskautta edeltävistä arvoista oli niin paljon tullut muutosta. esikoisen raskaudessa ainakin joutui usein lisäämään lääkitystä.
 
Tervetuloa Minimii ja jos oli muitakin uusia!

Mä olen luullut tuntevani jo liikkeitä, jotain pientä läpätystä jo jonkun aikaa.. Voi ne kyllä olla ihan suolenmutkankin pörpötyksiä, en näin kolmannenkaan ollessa kyseessä voi olla varma?! No, pari päivää ollut ihan hiljaista, onneksi tänään taas pienenpieni tönäisy tuntui, oli nyt sitten vain pieru eksyksissä tai jotain muuta niin hyvä mieli tuli kumminkin :p

Sitris 14+1
 
  • Tykkää
Reactions: Ripsi83
Mulla on äkkiä ihan epätodellinen olo koko raskaudesta... Heräsin yöllä siihen, että nukuin mahallani ja se oli ihan mukava asento, mutta siinä puoliunessa mulle tuli olo, että kyllä tämä tässä vaiheessa jo kuuluisi tuntua vähän ikävämmältä. Aamulla kävin vaa'alla, ja paino on edelleen lähtölukemissa. Maha ei oo satunnaista turvotusta lukuunottamatta kasvanut, eikä pahoinvoinnista tai muista vaivoista ole enää tietoakaan. Onneksi huomenna on ultra, selviääpä ainakin, onko tämä "liian normaali" olo vain ennakointia siitä kuuluisasta hehkeästä keskiraskaudesta, vai onko jotain käynyt (tai esim että olen nähnyt vain unta kaikesta tähänasti tapahtuneesta)...
 
Mulla on äkkiä ihan epätodellinen olo koko raskaudesta... Heräsin yöllä siihen, että nukuin mahallani ja se oli ihan mukava asento, mutta siinä puoliunessa mulle tuli olo, että kyllä tämä tässä vaiheessa jo kuuluisi tuntua vähän ikävämmältä. Aamulla kävin vaa'alla, ja paino on edelleen lähtölukemissa. Maha ei oo satunnaista turvotusta lukuunottamatta kasvanut, eikä pahoinvoinnista tai muista vaivoista ole enää tietoakaan. Onneksi huomenna on ultra, selviääpä ainakin, onko tämä "liian normaali" olo vain ennakointia siitä kuuluisasta hehkeästä keskiraskaudesta, vai onko jotain käynyt (tai esim että olen nähnyt vain unta kaikesta tähänasti tapahtuneesta)...
Tiedätkö, mä kans heräsin mahallani ja vaikka tuntuu että se onkin kasvanut niin ajattelin myös, että ei kai enää tarttis tää asento näin tavalliselta tuntua... Yks yö olin selällään ja tunsin valtavasti liikkeitä mahan läpi, aamulla kyllä tuumiskelin että pakko kai sen oli olla unta :rolleyes:
Joten kyllä sulla varmasti kaikki hyvin siellä on ja oireeton keskiraskaus vain meneillään :) Muistan että tytöstä 6v sitten oli pakko käydä ylimääräisessä ultrassa h16 kun ei vaan kertakaikkiaan raskaus tuntunut Yhtään Missään.
 
  • Tykkää
Reactions: mannamakaroni
Tervetuloa Minimii10, lisää kyssiläisiä, kiva kiva :D

Minulla on myös monet oireista hävinny. Myöskään liikkeitä ei ole nyt tuntunut vaikka viikolla tunsin ihan selvän töytäsyn. Yritän vaan muistutella itselleni et ei aiemmissakaan raskauksissa ole selviä liikkeitä tuntunu kuin jostain 17-18 viikosta alkaen. Väsymys on kyllä edelleen läsnä, iltapäivällä iskee ihan väkisin uupelo ja tekis mieli nukkua päikkärit mut aina siihen ei oo mahdollisuutta.

Seuraava neuvola ois 15.12. ja rakenneultra 19.1. Sinne tuntuu olevan vielä ikuisuus. Ensi torstaina sokerirasitus :sick::confused:

Särö 14+2
 
Täällä myös pieniä töytäisyjä tuntunut vaihtelevasti viikon ajan. :love:
Reilun viikon ajan on myös sydämentykytykset ollu riesana, esim. lenkkeilyn jälkeen tulee loppupäivän ajan melko tiheään niitä. :unsure:
Onko muilla ollut? Onko ihan normaalia jos niitä tiheään tulee?(n) Viime raskaudessakin tuli mutta en muista tuliko sillon yhtä tiheästi..

Minimii 14+3
 
Mannamakaroni - mulla on kans nimenomaan tänään ollut vähän epäuskoinen olo onko mahassa kaikki hyvin. :unsure: voikun alkais maha kasvamaan tai tuntemaan jotain liikettä.
Ostin ihan raskauden alusta vartalotyynyn. Oon tottunut nukkumaan mahallani ennen ja nyt on kiva nojata siihen ettei varaa ihan mahan päälle kokonaan :D
 
Mä löydän nykyään kotidopplerilla molemmat tyypit kohtuullisen helposti - se on huojentanut oloa etenkin kun tuntuu, että mahakin on vaan pienentynyt.
Influenssa rupeaa pikkuhiljaa hellittämään otettaan. Edelleen yskin, nenä vuotaa ja oon puolikuntoinen, mutta enää ei tunnu koko ajan siltä et kuolen. Harmittaa sikana et en ehtinyt ottamaan sitä influenssarokotusta, olis ehkä tältäkin säästytty.

Viikkoja nyt 14+2 ja voi jo sanoa, että ensi viikolla ultraan olkoonkin, että se ultra on vasta perjantaina :D
 
Mulla oikeestaan oireet alko vasta aika myöhään. Jokus 7-8 viikolla oli pahaa oloa joka meni ohi, mut nyt parin viikon sisään ollu iltasin nukkumaan mennessä pahaa oloa enemmän ja väsymystäki oikeestaan vasta nyt huomattavasti. Oon menny nukkumaan joka ilta ennen ilta ysiä, oon kyllä lukenu aina vähän aikaa ja simahtanu jo reilusti ennen kymppiä. Nytkin oikeestaan vaan odotan, et mies sais ruokaa tehtyä että pääsis nukkumaan jo. Joudun kyllä heräämään töihin joskus jo ennen kuutta ni siksikin varmaan väsyttää illalla jo aikasin. Ainakin on rytmi kohdillaan :)

Ja toinen, että luulen tunteneeni tänään ensimmäisen tönäisyn miniltä. :love: Istuin reilusti etukumarassa ja yhtäkkiä tuntu mahassa nopee nykäsy. Saatto olla joku ilmakuplaki, ku nykyää tuntuu että ois ilmaa mahassa koko ajan ihan hirveesti. Mut haluun ajatella et se oli pikkukaveri siellä tönimässä.:LOL:
 
Meillä on vihdoin ultra ohi! Siellä meidän pikkutyyppi köllötti ja vähän lopulta intoutui liikuskelemaankin. :love: Mies oli aivan intoa piukassa tarkoista ultrakuvista ja meikällä meni hymy varmasti korvasta korvaan. Minun vauvani siellä niin taitavasti vilkutti meille!

Niskaturvotus oli normaali, verikokeisiin joudun menemään erikseen huomenna kun labra oli kiinni. Koon puolesta tyyppi vastasi kaksi päivää isompaa, mutta pidettiin laskettu aika ennallaan.

Onpa aika ihana fiilis just nyt. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Murupiltti
Täälä selkä järkyttävän kipiä. Oksennus on lentänyt lähes päivittäin koko aamun, illat ollu rauhallisempia ja voinu syödäkki jotain. Nyt sit paripäivää ollu oksennuksetonta päivää.

Asiasta ymmenenteen, seuraako kukaan muu holby cityä `? Tää on ihana sarja, mut itken poikkeuksetta joka jakson kohdalla jostain syystä :DD

Liikkeistä täälä ei oo mitään havaintoa, kun vatta on niin täynnä ilmaa kokoajan ettei sieltä mitään erota :D Aiemmissa raskauksissa ekat liikkeet tuntu 16+ jtn..

Vielä en oo mitään ostanut , mutta nyt jo vähä kattellu kaupojen vauvan vaatehyllyjä haaveilevasti :)

Mimma ja pieni 14+1
 
12+0 :love: viime viikon aikana tuli vauvamaha esiin. Paino laski nelisen kiloa sillon kun en saanut mitään syötyä ja nyt on kolmatta viikkoa paino pysynyt siellä samoissa, vaikka nämä viikot oon syöny jo aikalailla normaalisti o_O no eiköhän se jouluna viimestään ala nousta! :ROFLMAO:

@Miaaak mä käytin esikoisen aikaan Bio-oilia. Nytkin se on hankintalistalla, mutten ole vaan vielä muistanut ostaa.

Enää kolme yötä ultraan! :barefoot:
 
Mullakin on selkä sikakipee, kävely on sellaista töpöttelyä. Mulla ois hierontalahjakortti käyttämättä mut jotenkin pelkään sinne menoa kun se kuitenkin sattuu :notworthy: Se hieroja on tosi hyvä mut käsittely ei oo mitenkään nautinnollista..

Nyt on 12+1, perjantaina ultrataan. Jännää :love:
 
Miten muuten osallistutte muut seulontoihin? Meille lääkäri eilen selitti, että saadaan itse valita riskiluvun perusteella, halutaanko mennä joko lapsivesipunktioon tai NIPTiin. Mies on jotenkin ihan hirveän peloissaan, että lapsi olisi vammainen, ja haluaa ehdottomasti abortin, jos seulat siihen viittaisivat, mutta mä olisin paljon luottavaisempi, enkä koe välttämättömäksi ylimääräisiä testejä jos riskiluvut ovat normaalit. Miehen mielestä siis ehdottomasti kaikki testit, jotta saadaan mahdollisimman suuri varmuus, mutta mä en kyllä lapsivesipunktioon suostu "turhan" takia keskenmenoriskin vuoksi ja toi verikoetesti on hirveän kallis (400€) eikä sitä monetkaan sairasvakuutuskassat korvaa kun se on niin uusi (tai no jotkut korvaa siinä tapauksessa että sieltä löytyy jotain epätoivottua)... Mies sanoi, että hän sitten vaikka maksaa, mutta jotenkin tuntuu rahan tuhlaukselta, kun tuolla rahalla saataisiin vaikka käytetyt vaunut tai jotain muuta tarpeellista. Täytyy kai ensin odottaa ne alustavat tulokset, mutta mun alun perin tosi luottavainen olo on alkanut vaihtua pieneen stressiin lapsen vammaisuudesta nyt kun tätä on jauhettu kotona. :(
 
Mullakin on sydämen tykyttelyä. Inhottava vaiva ku välil muljahtelee. Voi johtua mulla kilpirauhasesta. Jotkut kilpparin erikoisarvot oli koholla ja huomenna saan tietää joudunko äippäpolille seurantaan kilpirauhasasioista.

Eilen kävin apteekissa ja ostin aqualan oil öljyn. Farmaseutti sano et öljy ja pidemmäks aikaa iholle ku rasvat taas imeytyy nopeemmin.
Käytin esikoisesta perusrasvaa ja ei kyl tullu raskausarpia. Kai se on niin ihmisestä kiinni kuinka altis on raskausarpiin. Mun tyttärelle taas on tullu rintoihin ja reisiin raskausarpia kun murrosikö tuli. Tytön isälläki on muodokas peppu ja on jalkapalloilija..mut silläki oli pepus arpia ihon venymisestä..
Mulla rinnoissa arpia kun raskausaikana/imetysaikana en rintoja niinkää rasvaillu.. oon nyt rasvaillu perusvoiteella niitä ja tänään nyt sil aqualan oililla..

Pääasia että ihoa rasvailee uskoisin näin. Meinasin itekki bio oilia ostaa mut päädyin halvempaan tuotteeseen.
 

Yhteistyössä