Kesäkuun keijut joulukuussa

Saanko valittaa teille :cry:
Tänään tultiin Lontooseen ja mulla on tällä hetkellä niin inhottava fiilis.

Menee hermo tohon mieheen kun tuntuu ettei se edes yritä ymmärtää mua. Oltiin kaupassa hakemassa iltapala ja aamupalavärkkiä, muut otti just salaatteja ja kolmioleipiä yms yms. Tuntui, että mä en voi ottaa mitään kun kaikki on kiellettyä :D Sitten mieskin muka leikillään "Noku sulle ei kelpaa mikään" Sen jälkeen yritin pidätellä itkua kun ärsytti niin paljon, kun ollaan miehen muutaman serkun kanssa reissussa niin ei viittiny siinä räjähtää. Sitten se vielä "ota nyt jotain ku valitat puolen tunnin päästä taas nälkää". Sitten aiemmin päivällä sanoin kun inhottavaa kun sydän hakkaa niin lujaa, että taitaa johtua tästä raskaudesta sykkeen nousu vaikkei mitään juuri tee. Siitäkin jotain vihjas, että kannattaa miettiä vähän mitä syö, ettei kunto mee vielä huonommaks. (Oltiin just käyty mäkkärissä :D)

Muutenkin koko päivän välillä nippaillu ja kiristänyt vatsasta ja tuntuu ettei hyvää tee tällänen stressissä käppäily ympäriinsä, ja toinen ei voi yhtään ymmärtää. Tällähetkellä semmoinen fiilis etten ikinä lähe tonkans enää mihinkään ja onneks ei oo nyt seuraavia reissuja varattuna!

Huh, anteeksi sekava selostus mutta ei voi oikein muille avautua tästä kun kukaan ei tajua tätä tilaa. Ehkä huomenna on parempi fiilis jos saisi vähän enemmän nukutuksi viimeyön 3 tunnin sijaan.
 
Saanko valittaa teille :cry:
Tänään tultiin Lontooseen ja mulla on tällä hetkellä niin inhottava fiilis.

Menee hermo tohon mieheen kun tuntuu ettei se edes yritä ymmärtää mua. Oltiin kaupassa hakemassa iltapala ja aamupalavärkkiä, muut otti just salaatteja ja kolmioleipiä yms yms. Tuntui, että mä en voi ottaa mitään kun kaikki on kiellettyä :D Sitten mieskin muka leikillään "Noku sulle ei kelpaa mikään" Sen jälkeen yritin pidätellä itkua kun ärsytti niin paljon, kun ollaan miehen muutaman serkun kanssa reissussa niin ei viittiny siinä räjähtää. Sitten se vielä "ota nyt jotain ku valitat puolen tunnin päästä taas nälkää". Sitten aiemmin päivällä sanoin kun inhottavaa kun sydän hakkaa niin lujaa, että taitaa johtua tästä raskaudesta sykkeen nousu vaikkei mitään juuri tee. Siitäkin jotain vihjas, että kannattaa miettiä vähän mitä syö, ettei kunto mee vielä huonommaks. (Oltiin just käyty mäkkärissä :D)

Muutenkin koko päivän välillä nippaillu ja kiristänyt vatsasta ja tuntuu ettei hyvää tee tällänen stressissä käppäily ympäriinsä, ja toinen ei voi yhtään ymmärtää. Tällähetkellä semmoinen fiilis etten ikinä lähe tonkans enää mihinkään ja onneks ei oo nyt seuraavia reissuja varattuna!

Huh, anteeksi sekava selostus mutta ei voi oikein muille avautua tästä kun kukaan ei tajua tätä tilaa. Ehkä huomenna on parempi fiilis jos saisi vähän enemmän nukutuksi viimeyön 3 tunnin sijaan.
Kuulostaa vähän samalta mitä mun mies vois mulle sanoa. Ärsyttävää. Tiuskin kyllä takas. Välillä otan huumorilla sen juttuja, mutta nyt raskaana alkaa vaan niin ärsyttää että itku tulee. Eli ymmärrän sua :)
 
Voi ei. Me ollaan lähössä kans reissuu ukon kaa mut nyt kyl vähä aloin harkitsee uudelleen. Ei oo montaa päivää ku sanoin ihan suoraan että nii harvoin valitan että tietää etten herkästi nipota mutta nyt raskauden takia v*tuttaa välillä kaikki. Enkä todellakaan halua että ku mua kiukuttaa nii se alkaa NAURAA?! sillee että "ootpas sä nyt kiukkunen hahaa". Ei. Se on superärsyttävää :D

Mulla on huomenna ultra. Jännittää pirusti. Mäkin siihen niskaturvotusjuttuun lähdettiin mukaan. Saako sen kuulla heti ultrassa että millaisista milleistä puhutaan? ÄÄK. Olispa sielä kaikki hyvin ja kunnossa. Jatkuva nälkä vois kyllä viestiä sitä, että sielä joku kasvaa, mutta en usko ennen ku näen. En tie uskonko sittenkää :D

Sassa & Rusina 12+3
 
Voi ei @Miaaak , kuulostaapa tosi kurjalta! Yrittäkää ottaa vähän lepoa lomalla niin ei rupea ärsyttämään niin helposti kaikki (toimii pomminvarmasti mulla aina)? Onko siellä mahdollisuutta lämmittää ilta-/aamupalatarpeita? Melkein kaikkeahan voi tarpeeksi huolella lämmitettynä syödä ja kaikki kuorittavat hedelmäthän on turvallisia, samoin esim. jugurtit ja muut maitotuotteet (ovat järjestäen Euroopassa pastöroituja tai sitten ainakin erikseen merkitty että sisältävät raakamaitoa) tai vaikka valmiskeitot yms mitä täällä ainakin saa tosi yleisesti kaupoista. Tai hummus + suolakeksit. Kyllä suurin osa kaupan tarjonnasta täällä ulkomaillakin on ihan syömäkelpoista raskauden aikana. Olen asunut kuutisen vuotta Keski-Euroopassa enkä ole sinä aikana esim sitä toksoplasmoosia onnistunut itselleni hankkimaan, eli ei ole mikään ihan supertodennäköinen uhka kuitenkaan. :)

@sassa7 Meillä ainakin sai niskaturvotuksen millit tietää heti samalla kun lääkäri niitä mittaili ruudulta. Jos on lisäksi jo käynyt verikokeissa niin riskiluvunkin voi kai saada samantien? Meillä piti muutaman päivän odottaa verikokeen päälle.

Hei kertokaahan joku mulle, miten Suomessa lasketaan raskauskuukaudet ja -kolmannekset? Siis mitkä ne rajat on? Ensimmäinen kolmannes kai lasketaan päättyvän rv 12 (12+0 vai 12+6?), mutta mun kaaliin ei mahdu että miksi, koska raskaus kestää 40 viikkoa ja kolme kertaa 12 ei ole 40 (ja toisinpäin: 40 jaettuna neljällä on kymmenen, mutta silti sanotaan raskauden kestävän yhdeksän kuukautta). Lisäksi kun raskaus oikeasti alkaa vasta suunnilleen rv 3+0 niin en vain saa tästä logiikasta mistään kiinni. Olenko nyt kolmannella vai neljännellä kuulla (rv 13+0)? Ja missä kohtaa sitten alkaa yhdeksäs kuukausi ja kuinka kauan se kestää, kun mielestäni viikkoja on jotenkin vähän liikaa tällä matematiikalla? o_O
:geek:
 
Voi Miaak, on niin ärsyttävää :/ Miehet on just tuollasia.. Mäkin oon vetäny herneet miehelle kun se osti meetvurstia ja sanoin etten mä varmaan voi sitä syödä. Totes vaan et no en kyllä muista silloin 7v sitten et se ois kielletty. No, jos ei muista vois virkistää muistiaan. Lukea sen pinon papereita ja ohjeita, joita neuvolasta saatiin. Ottaa vähän vastuuta asiasta! 7 vuodessa kuitenkin jonkin verran suositukset on muuttuneet ja kun tosiaan ei muista.. Eikä vaan vähätellä ja naureskella :devil:

Niskaturvotuksen millit sai tietää siinä heti, sit jos seulat hälyyttää niin siitä soitetaan perään muutaman päivän kuluttua, muuten kuulee tulokset neuvolasta.

Ensimmäinen kolmannes loppuu 12.viikko eli 12+0 se on ohi. Jos on vaikka 13+4 niin on jo 14. viikko menossa. Eihän ne viikot koko raskauden mitalta tasan mee mut kun toi 12.vk on se riskien kannalta tärkeä viikko niin se on ton 3*4vk. Raskauskuukausista en kyl tiedä sit, ei kai niistä paljon puhutakkaan? Vaikeata se laskeminenkin kun kk kestää reilun 4vk eli raskauskuukausi vaihtuu kesken viikon? Enkä nyt yhtäkkiä osaa sanoa milloin 2. kolmannes loppuu ja viimeinen alkaa :)
 
Samoja tuntemuksia myös mulla miehen suhteen, välillä ärsyttää niin että miltei taju lähtee :whistle:. Tässä raskaudessa olenkin ollut jotenkin koko ajan tosi kiukkuinen ja helposti ärsyyntyvä, tuntuu että ekassa raskaudessa sitä vaan liihotti hyväntuulisena koko ajan :eek:.

Sokerirasituksessa oli yksi arvo ollut rajalla (paasto?), joten nyt pitää mittailla. Ihan vierasta mulle, mutta mitä tuossa tänään heti kokeilin, niin tuskin ongelmia tulee, nyt ainakin lukema ok.

Reissun jälkeen tämä pimeys on todellakin taas väsyttänyt, onneksi aika tuntuu menvän nopeasti ja kevät lähestyy. Ensi viikolla on lääkärin aika ja alle kuukausi rakenneultraan.
 
Jostaki luin,jotta raskauden eka kolmannes on se rv0-12, toinen kolmas rv13-27 ja viiminen kolmas rv27-42 :)
Ja se tosiaan sanotaan täälä ainakin esim 15+0-15+6 on rv.16 jne.

Ja mä oon vängänny kans noista raskausviikoista ja tosta omasta mielestä 10kk kestosta. Tuntuu ettei kukaan tajua mun ihmetyksen aihetta mutta mannamakaroni näköjjään miettii juuri samoin :D

Ja ärsytys on omaa luokkaansa tilanteissa kun tilanteissa :D

Ei muuta, kun aivot ei toimi :)

mimma ja piskuinen 15+1 eli rv 16 ;)
 
Täällä jännätään, kun tänään pitäisi lääkärin soittaa niptin tuloksia.. Soittavat kuulemma joka tapauksessa. Turha varmaan odottaa ennen iltapäivää soittoa, mutta odotanpa kumminkin. Jännittää taas ihan possuna. Koko ajan tässä saa jotain jännittää :geek:

Tein sormustestin http://www.vau.fi/raskaus/Poika-vai-tytto/sormustesti-anna-sormuksen-paljastaa-odotatko-tyttoa-vai-poikaa/
ja pyöri niin vimmatusti mahan päällä, että sen mukaan Sisko olisi tulossa :love: Tänään sen kuulemme, kun haluttiin niptissä selville myös sukupuoli. Ollaan se aiemminkin aina selvitetty, ei kyllä muille kerrottu.
Niin että täällä sitä vaan sormustestejä testaillaan, mistään hommista ei tuu yhtään mitään! Ajattelin, että lapsille, isovanhemmille ja esimiehelle voisi nyt sitten kertoa, ainakin jos uutiset olisivat hyviä. Voi kun olisivat...!!!!!!

Mäkin oon miettiny monesti noita raskauskuukausia.. Olisinko nyt sit neljännellä kuulla, kun vikat menkat oli syyskuussa. En tiedä eikä kai sillä väliäkään. Viikkoja on 15+4. En muista että olisin aiemmissa raskauksissa ollut näin väsynyt. Päivät heittelee, maanantaina olin koko illan virtaa täynnä, leivottiin tytön kanssa pipareita ja vaikka mitä kotihommia. Eilen taas kuin jossakin suossa olisi tarponut koko illan, kun tiettyjä juttuja piti saada tehtyä. Lasten kanssa en oo jaksanut leikkiä mitään pitkään aikaan, korkeintaan jotain pelannut makuultani. Onneksi mies on sitten pelastanut tilanteen ja pöllöttänyt niiden kanssa. Eilen tekivät kauhuvideoita :LOL:
Vaikka kyllä muakin tuo mies välillä ärsyttääkin, niin tuntuu että se on tosissaan ottanut onkeensa mun alkuraskauden purkauksen.. Ripitin sen silloin hormonipäissäni miten se on aiemmissa raskauksissa jättänyt mua tukematta ja mitä nyt pitää tehdä eri lailla :censored: On siis ollut kohtuu seesteistä perhe-elämää, kun toinen on osallistunut kaikkeen enemmän kuin ennen (y)
 
Mulla on nyt ihan viimesen viikon ollu hermot kireellä, lähinnä töissä. Ei yhtään jaksas olla niin pitkäpinnanen ja ymmärtäväinen kun pitäs. Mut onneks kotona oon aika jees, omasta mielestä :D Eli en ihan tyhjästä oo räyhäämässä, oikeestaan ollaan riidelty koko raskauden ajan huomattavasti normaalia vähemmän. Huomaan miehestä, että on tsempannut huomattavasti asian kanssa. Aiemmin kun hermostuttiin, hermostuttiin molemmat nollasta sataan kahdessa minuutissa, nyt mies rupee selkeesti himmailemaan jo heti alkuun ja hakemaan kompromissia aiempaa herkemmin. Taustalla tietenki pitkään jatkunu stressitila, mikä vaikuttas olevan nyt poistunu, eli rentouttanu meidän molempien mieliä aika kiitettävästi! :)

Nyt on sitten auvoisa keskiraskaus, ruoka maistuu ja joulua odotellaan. Mullakin isoäidillä kakkostyypin diabetes, oli reilusti ylipainonen rouva. Mutta sokerirasitukseen "joudun" sukurasituksen vuoksi, oikeestaan ihan mielellään menen vaikka kaikki yrittääkin siitä kauhuskenaarioita kertoo. Mitäpä sitä ei pikkutyypin eteen tekisi.

Kauheesti tekisi mieli hankkia kaikkee uutta ja ihanaa, ei malttas odottaa, että tietää sukupuolen ehkä tammikuussa. Tyttö fiilis tuntuu olevan meillä molemmilla miehen kanssa, puhuu aina tyypistä erilaisilla tytön nimillä. Kysyttäessä aina mies kuitenkin vastaa, ettei oo yhtään mitään väliä sukupuolella. Ei mullekkaan oo väliä, mutta tunne tytöstä melko voimakas. Tiedä sitten. :D
 
Meille on tulossa tutkituilta kromosomeilta Terve poika :love::cry::love::love: Onnen kyyneleitä valtoimenaan tämä päivä. Miten voikaan olla yhtä aikaa näin onnellinen ja kiitollinen.. Aivan sama olisiko ollut tyttö tai poika, mutta että ainakin näiltä osin tervekin! Meillä lisäksi poika niiiin pikkuveljeä toivonut jo vuosia, tyttö ei vauvoista ole ikinä suuremmin piitannut. Tyttö saa nyt olla meidän perheen ainoa prinsessa jatkossakin :love:
 
Oi, onnea @sitruunasorbetti ihanista uutisista! Mä haluaisin myös tietää sukupuolen, juuri siksi että sit voin ruveta fiilistelemään enemmän vauvaa. Oon ajatellut, että sukupuolen tietäminen tekee hänestä vähän konkreettisemman tulevan perheenjäsenen. :)

Ja kiitos kaikille vastauksista raskauskuukausihölmistelyihini! Kiva kuulla myöskin, etten ole ainoa tätä ihmetellyt (@mimma] ;)). Täällähän näkyikin ihan kaksplussassa olevan sellainen raskaus kuukausi kuukaudelta -listaus, jonka mukaan tosiaan rv 37 (eli 36+0...?) eteenpäin alkaa kymmenes raskauskuukausi. Ajattelin ehkä kuitenkin laskea kuten täällä, eli että neljäs kuukausi alkaa, kun plakkarissa on 14+0 jne. Näin täydet 9 kuukautta tulee, kun on rv 38+0 ja vauva on täysiaikainen. Ei tarvii sitten niin kauaa kärvistellä sillä "ylimääräisellä" kuulla. Plus onhan se vähän outoa sanoa olevansa yhdeksännellä kuulla jo joskus 2kk ennen laskettua aikaa.

Mulla ei oo toistaiseksi mies ehtinyt ruveta ärsyttämään yhtään - kaikki muu sitten senkin edestä. Se on kyllä ollut maailman ihanin, ja korkeintaan välillä vähän nauranut kun oon aina hänen kotiin tullessaan vollottamassa jotain maailmanloppua räkä poskella (ja kieltämättä jälkikäteen itseäkin usein naurattaa... :LOL:). Tunteet on siis edelleen pinnassa ja telkkarista melkein kaikki ohjelmat pannassa mainoksia myöten kun en vaan kestä miten liikuttavaa kaikki on. Väsyttää myöskin niin että nukahdan joka ilta yhdeksältä kuin kolkattuna, nukun aamuseiskaan ja töiden päälle vielä yleensä tunnin päiväunet. Ja silti järki seisoo päässä.

Tsemppiä @Emiliaksi sairastupaan! Toivottavasti jouluksi vähän helpottaisi. :rolleyes:
 
Meillä näkyi tänään ultrassa terve lapsi, nt 1.1mm ja riskiluku joku 1:32000. Täällä on sairaalassa 4D-ultra niin nähtiin ihan naamakin. Uskomatonta. Oon vielä niin pihalla koko asian kanssa etten tiedä mitä pitäis ajatella. Oon niin onnellinen :cry: ja myös muiden puolesta! :love:

Me aiotaan rakenneultrassa sitte kysyä sukupuoli myös. Koko raskautuminen on ollut ihan tarpeeksi yllätyksellistä joten sukupuoli selvitköön :) vaikka ei sillä tosiaan mitään väliä ookkaan.
 
Heippahei kaikille, täällä olisi yks mamma joka änkee mukaan porukkaan :D Oon jonkin aikaa lueskellut keskustelua, mutten oo uskaltanut vielä liittyä mukaan. Nyt maanantaina oli kuitenkin nt-ultra ja siellä liikkuvainen kaveri vilkutteli. Kyllähän siinä meinasi itku päästä kun olo oli niin onnellinen ja helpottunut, että kaikki on hyvin :love: Ensimmäinen kolmannes meni todella etovissa oloissa ja vaihtelevasti oksennellen. Nyt tulee oksenneltua ehkä enää kerran viikkoon, jee! Väsymys on kuitenkin välillä ihan omaa luokkaansa ja tuntuu ettei töissä jaksa enää samaan tahtiin kuin aikaisemmin. Ja koirien kanssa lenkkeillessä hengästyy helpommin :censored: En silti vaihtaisi tätä aikaa mihinkään! Niin jännää ja mielenkiintoista nähdä miten keho reagoi ja muuttuu raskauden edetessä.

Listaan voisi lisätä: 20.6/babyfever87/29/L-PKS/1
 
  • Tykkää
Reactions: Särö78 ja Fujin
Mua pelottaa edelleen niin lujaa onko masussa kaikki kunnossa!

Liikkeitä en tunne, mahan kasvusta vaikea itse sanoa, ehkä vähän turvottaa kuvien perusteella. Pahoinvointiakaan ei ole ollut moneen päivään enää.

Voikun pääsisi kotiin reissusta etsimään dopplerilla sydänääniä. :cry: Viime viikolla oon viimeksi kuunnellut, mutta en osaa oikein luottaa niihinkään. Mietin jos sekotankin sykkeen istukkaan.

14+6
 
Muistuttelen tässä välissä siitä, että fb-ryhmään otetaan vielä jäseniä vuoden loppuun saakka. Eli jos halajat mukaan niin vielä ehtii, yv Murunmamille siinä tapauksessa :)

Omia kuulumisia:
Tänään neuvolassa kaikki ok, kilo tullut nyt painoa lähtöpainosta. Sydänäänet jumputti molemmilla n. 160 pintaan. Huomenna mennään jääkiekkomatsiin miehen kanssa ja perjantaina onkin sitten ultra, sen jälkeen oon toivottavasti taas viisaampi.

F & murut 15+4
 
Tervetuloa babyfever87!

Mulla aina vähän tökkii tänne kirjautuminen, siks tulee harvemmin tehtyä muuta kuin luettua.

Täälläkin mies välillä ottaa aivoon. yks aamu sillä herätti kuuden aikaan puhelin ja hetken päästä vielä torkkukin. Aloin sit jo sitä töniä et meinaako se nousta töihin niin mutis vaan et hällä on vapaapäivä. Niin just, eihän sitä herätystä tietenkään tarvii pois ottaa! :mad: Helppohan sen on kun nukahtaa uudelleen kahessa minuutissa mut minä pyörin sit siihen asti et kuopus heräs!

Mulla on nyt maha pullahtanut esiin ja painon lasku taittunut. Mulla ehti paino laskee 2-3 kiloa lähtötilanteesta, varmaan huonon ruokahalun takia. Sokereita olen mittaillut ja ne on pysyny hyvin JOS olen syönyt normaalia kotiruokaa. Mut annapa olla jos erehdyn käymään jossain muualla syömässä niin sokerit pomppaa heti ja myös pysyy koholla pitkään. Se myös selittää sen karmeen uuvahduksen mikä välillä iltapäivällä tuli. Kun aterioiden väli venyy liian pitkäks (yli 3h) niin sit helposti tulee ylensyötyä nälissään. Pitää nyt vaan skarpata niin eiköhän tästä selvitä ;)

Minä en raskauskuukausia laske ollenkaan kun niitä on niin vaikee hahmottaa. Mut silleen jos laskee niistä viimesistä kuukautisista (26.8.) tai ovulaatiosta (10.9.) niin kyllähän sieltä laskettuun aikaan (2.6.) on noin 9kk.

Särö 15+6
 
Tervetuloa @babyfever87 mukaan, vieläpä ehtii hyvin :)
Ja @sassa7 , paljon onnea ihanista uutisista!!!

Ja @Miaaak, mulla on ihan samanlainen tunne..! Eilen iloitsin hyvistä uutisista, mutta tänään on taas sellainen olo, että mitä jos jotain on sattunut, ultrasta ja verikokeista jo kaksi viikkoa. Mutta tosiaan, muistan että olin tosi oireeton näillä viikoilla myös viime raskaudessa. Liikkeet ei vielä tuntuneet ja mistään ei tiennyt että raskaana olisi ollutkaan. Nyt olen välillä tuntevinani liikkeitä, mutta en voi olla varma.. Ja sitten voi mennä välillä pari päivää kuitenkin ettei tunnu yhtään mitään. No, huomenna on neuvola.

Me kerrottiin eilen lapsille, ne oli niin liikkiksiä :LOL: Tyttö 6v yllätti, että oli niin ihanan intona..Oltiin hippaa, niin se oli että älä äiti nyt juokse että sulla on se vauva.. Ja kun menin vessaan niin kuulin kun selitti veljelleen että joo äidin piti nyt mennä vessaan kun se vauva siellä varmaan tönii äitiä :LOL: Synnytys mietitytti häntä vallan, että miten se voi mahtua ja kuinka kipeää se ottaa jajaja... Ja "mä kerron kyllä Ihan Kaikille huomenna päiväkodissa että musta tulee isosisko"!!!!! Poika 8v suunnitteli, että mitä opettaa sitten veljelle :love: ... Niinpä, että nyt varmaan meidän pikkupaikkakunta sitten todella tietää että meille tulee iltatähti..!

Sitris ja Sisko josta tulikin Veli 15+5
 
Kauanko muut on yrittänyt tätä raskautta?

Mä söin viimeisen pillerin huhtikuussa ja sitten päätettiin että lopetan ja saa tulla jos on tullakseen, mutta ei mitään paineita. No pari ekaa kuukautta menikin niin ettei paljoa miettinyt asiaa mutta sitten alkoikin mietintä ja googlettelu kuinka kauan ihmiset keskimäärin yrittää vauvaa, ja alkoi jo tossa vaiheessa miettiä, että voikohan sitä edes tulla raskaaksi.

Naurattaa ihan vieläkin, kun just tona kiertona kun sitten tärppäsi, googlettelin kikka kolmosia puoli vitsillä. Greippimehua ja jalat ylös yhdynnän jälkeen nousi suosituimmiksi kikoiksi. :D Join kolmena iltana puoli väkisin greippimehua kun se oli niiiiin pahaa. Mutta heti siitä kierrosta tärppäsi! Liekö sattumaa vai oiskohan oikeesti vaikutusta :ROFLMAO:
 
Meillä on vielä auki sukupuolen selvittäminen. Mä haluaisin selvittää sen, mutta puoliso on sitä mieltä ettei selvitetä. Jännitys olis kuulemma kivaa, ja sit hän ei haluais että tulis kauheita ennakko-odotuksia sen suhteen, että kumpi sieltä nyt on tulossa ja toisaalta ettei tulis sitten kauheeta vaaleanpunaista tai -sinistä vuorta asioita. Mä oon samaa mieltä kyllä noista odotuksista ja sinipunapinoista, mutta oon vaan niin malttamaton etten kyllä jaksais sinne asti odottaa, jos se tieto olis saatavissa. Ja mun olis myös vaikea pitää sitä omana tietona. Mut ehkä sit päädytään johonkin kompromissiin, esim. että mun täytyy pitää suuni kiinni... :p

Heh, en tiedä noista kikkakolmosista, mutta oltiin siis hedelmöityshoidoissa ja niissä kierroissa missä join greippimehua follikkelivaiheen aikana siellä kypsyi kaksi munarakkulaa ja muulloin yksi. Sit kun niitä tulikin kerran kolme ja meinas jäädä inseminaatio tekemättä niin lopetin sen greippimehun juomisen. :rolleyes:
 
Me aiotaan kysyä sukupuoli, en malttais millään oottaa synnytykseen asti. :D
Liikkeitä tuntuu lähes päivittäin. Mut heti sitä huolestuu kun oli pari päivää etten huomannut selkeitä liikkeitä, vaikka eihän kaikki tunne tässä vaiheessa liikkeitä ollenkaan. :rolleyes:
Eilen oli toinen neuvola ja vahva syke löytyi heti.
Tänään poksutaan 16+0 :)
 
Emiliaksi Me ei meinata ottaa sukupuolesta selvää, eikä olla otettu aiemmillakaan :)

Täälä olo on hyvä mut väsyttää kokoajan eikä jaksais lasten kans leikkiä. Lähinnä lautapelejä pelaillaan ja piirrellään. Lapset leikkii keskenään sitte muita leikkejä ja tuo mule vauvat puettaviksi jne.

Mies ei ärsytä, lähinnä sen töissä olo harmittaa kun ei nää moneen päivään :/

Mimma ja pieni 15+4
 
Tänään ollu ihan jäätävä päänsärky. Ihan peräreiästä tämmönen sänkyyn vetävä särky. Lapset vahannu piirrettyjä lähes koko päivän. Mutta onneks mies vei ne ulos, kun tuli ja ovat edelleen.

Ja siis oikeesti. Joulu on ens viikolla. ENS viikolla. Mitä hittoo ja missä välissä. Kuusi pitäs hakea, eka pitäs raivata sille joku pieni nurkka vapaaks. Mitään suursiivousta en aio tehä.

Kävin tänään myös verikokeissa kontrolloimassa kilppariarvot. Pitäs varata lääkärille soittoaika ens viikolle. Toivottavasti se ois töissä.

Maha kasvaa. Liikkeitä tuntuu välissä, ei joka päivä.

Emiliaksi ja Hattivatti 15+2
 
Tänään käytiin taas seurantaultrassa. Vauvoilla kaikki ok :) Painot 136g & 139g eli tosi tasaisesti kasvavat eikä ainakaan vielä ole mitään merkkejä siitä, että istukka jakaisi ravintoa epätasaisesti. Perätilassa ovat molemmat, mutta se nyt muuttuu (ainakin toivottavasti :D) vielä monta kertaa. A vasemmalla, B oikealla. Kahden viikon päästä uudestaan. Aiemmin sanottiin, että 2 viikon välein seuranta (jos kaikki ok) jatkuu viikolle 24, mutta nyt se olikin viikolle 26 saakka. Sitten voidaan kuulemma huokaista ja seuranta saattaa hetkeksi harventua. Nyt voikin sitten rauhoittua joulun viettoon rennoin mielin.
Yhtäkaikki, kaikki hyvin meidän muruilla! :love:

Fujin 15+6
 

Yhteistyössä