Kesäkuun keijut joulukuussa

@mimma] Mä seuraan ja mullaki välillä itku tulee ku sitä katon. Hyvä sarja, tykkään.

Mulle ei tullu esikoisesta raskausarpia enkä sillon käyttäny mitään rasvoja/öljyjä. En oikeastaan edes tajunnu, että vois rasvailla. Rintoihin tuli vähän, mutta tais tulla imetyksen aikaan.

Huh, täälä pakkaspäivä. Mittari näyttäny koko päivän -25. Lupas lauhtuvaa eli ei tää kauaa kestä. Illalla on jo huomattavasti vähemmän pakkkasta. Pakastimen sulatushommia tänään. Sain eväät ulos siksi aikaa ku sulattelen pakastinta ja siinä meniki hyvä tovi ku oli aika paksu jääkerros kerenny kerääntyä. Loppupäivän voiki laiskotella.
 
Me ei erikseen seuloihin osallistuta, jos perus tutkimuksissa ei riskiä ilmene.

Ensimmäistä odottaessa käytin bio oilia ja pari arpea tuli kahden viimeisen viikon aikana, kun masu laskeutui. Rintoihin tuli imetysaikana reilusti arpia, jotka ei enää näy.

Täällä ollaan Saariselällä lomailemassa koko perhe. Onneksi jaksoi hyvin istua tässä vaiheessa vielä autossa, ei selkäkään kipeytynyt. :) Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
 
Paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista @mannamakaroni! Mä kävin niptissä. Meillä se (ainakin vielä) tarjotaan yli 35-vuotiaille tai jos seulat hälyttää. Ei hälyttäny, mut halusin silti vaikka aika luottavaisin mielin olen nyt nt-ultran jälkeen. Tulokset tulee ens viikolla. Mä halusin nyt kun tää verikoe oli mahdollinen, aiempien raskauksien aikana tällasta mahdollisuutta ei ollut vaan se ois ollu sit vaan lv-punktio. Toivon niin, että tämä vain varmistaisi rauhallisen loppuodotuksen eikä pakottaisi miettimään mitään vaihtoehtoja.

@nobelius, me oltiin myös hiljattain Saariselällä, ihana paikka. Tosi hyvä ruoka ja kiva tunnelma oli Pirkon pirtti tai joku vastaava (mahtava nimimuisti..)
 
  • Tykkää
Reactions: mannamakaroni
Niin joo sitä vielä piti että seuraako kukaan Kotiin takaisin - sarjaa ykköseltä? Se on niin ihana että vollotan kans miltei joka kerta.. Itku tulee kyllä ihan mistä vaan nykyisin.. Tänään olen myös valtoimenani itkenyt kuoron ja sinfoniaorkesterin esittämälle Finlandialle, se oli kyllä niin hieno että olisi varmaan kyynel irronnut myös normitilanteessa.
 
Tuli mieleen noista itkettävistä tv-ohjelmista ja muista tilanteista. Mä olin viimeviikolla kuuntelemasta työni puolesta luentoja, ja yks luento käsitteli rokottamista. Siinä oli heti alussa kuvia erilaisista sairauksista mitkä on saatu suomessa lähestulkoon häviämään rokottamisen ansiosta, esim jäykkäkouristus, kurkkumätä ja polioo. Kauheita kuvia ja oikeesti tippa linssissä yritin koota itteeni ettei työkaveri (viiskymppinen mies) huomaisi. Ja sit kun siellä vielä tuli puheeks, että rokotuksista kieltäytyminen on uusi länsimainen luksusongelma. Oon ihan samaa mieltä. Mun mies ei oo suomalainen ja hänen kotimaassaan ei edes tulisi mieleen jättää rokottamatta lapsia. Lähinnä rupes itkettämään ne kaikki maailman lapset jotka jää ilman rokotusta ja näinollen kuolee näihin suomesta kitkettyihin tauteihin, mitkä muualla maailmassa on vielä valitettavasti aika tavallisia. Omaa lasta en mistään hinnasta jättäis rokottamatta, varsinki ku me tullaan ehdottomasti matkustamaan myös miehien kotimaahan missä tuberkuloosia yms on huomattavasti enemmän ku täällä. Toivoo vaan sopii, että rokotteet tehoo. Toisaalta kaikilla on vapaus valita, minkä lapsensa puolesta parhaaks näkee.

Ai kauhee, taas rupee itkettämään ku mietin näitä juttuja.. Täytyy vaan yrittää suhtautua jo enne lapsen syntymää, että sitä ei voi pumpulissa kasvattaa o_O Kauhee keskiviikko aamun murehtiminen heti käynnissä. Mitähän tää on sit jatkossa... :whistle:
 
@sitruunasorbetti Kyllä mäkin mielelläni menisin niptiin jos siitä saisi korvaukset, eikä jäisi itse maksettavaksi, mutta täällä laahataan näköjään tässä asiassa vähän jälkijunassa ja nyt vasta ehdotetaan lakimuutosta, jossa lapsivesipunktio ja nipt olisivat tasavertaisina vaihtoehtoina trisomia-tutkimuksissa... Yritän nyt saada miehen (ja vähän itsenikin) vakuutettua, että jos riskiluku on normaali niin voidaan varmaan olla ihan luottavaisia, kun ei mulla iän tai sukuperimänkään perusteella olisi mitään rasitteita.

Mulla kans eilen hanat aukes oikein kunnolla, kun erehdyin kuuntelemaan Sibeliusta töissä... Onneksi ei ollut melkein ketään toimistolla pyhän vuoksi! :LOL: Myös mm. uutiset, mainokset ja oikeastaan ihan mikä vain nykyään itkettää, ja miehellä on välillä naurussa pidättelemistä, kun yritän kyyneleet roiskuen illalla selittää, mikä tällä kertaa on "hätänä"...
 
  • Tykkää
Reactions: Sohfia
Heh, tunteet on pinnassa täälläkin.. Kuuntelin pari iltaa sitten autossa Anna Puun Kaunis päivä kappaleen, ja kohdassa ”nousen vaikka putoan” aukesi hanat. Mun edellisestä suhteesta jäi tosi pahat arvet ja sitä muistellessa, tajusin että miten hyvin asiat nyt on ja miten onnellinen olen. Siinä sitä sitten liikennevaloissa lauloin Annan kanssa ja itkin illan pimeässä. :D

Täällä vähän ihmettelen, että missä se maha viipyy. Nyt vko 14+0, mutta mahaa ei näy. (n) Olen monesta paikasta lukenut, että ensimmäisessä raskaudessa se voi kestää pitkäänkin ennen kuin maha tulee esiin, ja että ei kannata murehtia.. Mutta olisihan sitä mahaa kiva jo vähän silitellä, ja konkretisoituisi itsellekin taas raskaus vähän enemmän. Miten teidän muiden mahat näkyy? :)
 
Ihanaa, että on muitakin itkupillejä.:cry::oops:
Mä luin tänään lehdestä perheestä missä lapsi kuollut muutaman kuuakuden iässä, juttu oli ihan liikaa mulle. Samoin ahdisti aikalailla lukea niitä Imatran juttuja, kun ymmärsi miten monta lasta taas menetti äitinsä. Toki itku tulee paljon pienemmistäkin asioista. Sitä se kai on olla raskaana.

Mä olen hoitanut toistaiseksi ihoa ihan perusvoiteilla, ja muutaman kerran öljyllä (ceridal), mutta ihan siitä syystä, että on kuiva. Minkähän verran noissa öljyissä on eroja?

Murunmamille
laitettu Facebookin kautta pyyntöä ryhmään, vielä odottelen sinne pääsyä :)

Meillä olisi huomenna ollut ultra, mutta su alkoi vatsatautia, enkä ole vieläkään kunnossa. Kätilö siirsi ajan perjantaille. Ensi viikko on niin täynnä ja sitten kai alkaa olla pian viikkojakin liikaa. Kätilön luvalla menen sitten vaikka puolikuntoisena. Mulla taudit yleensä kestää tuplaten muihin verraten perussairauden vuoksi.
Pitäkää peukkuja, että pääsisin sinne pe ja kaikki olisi hyvin, jännittää ihan valtavan valtavan paljon. :unsure:

Osaako kukaan sanoa fetajuustosta&salaattijuustosta uskaltaako sitä syödä? Onko ikäänkuin kypsentämätön ja pehmeä juusto?

Kanelikardemumma 12+0 eli kaksitoista viikkoa täynnä, huippua :)
 
Mullakaan ei vielä masua näy. Tai ei ainakaan mitään selvää, mutta on kyllä jo entuudestaan mahaa että sekin vielä varmaan vaikuttaa.

Mutta ois tosiaan kiva jos se jo näkyisi, kun ei tätä asiaa vieläkään oikeen käsitä :love:
 
Mulla ei kans ole vielä mahaa yhtään (tosin tulen myös täältä pari viikkoa perästä :p), ja toivoisin kovasti, että edes ihan vähän kasvaisi jo nyt! Ei kai enää kovin monta viikkoa?

Mä rasvaan itseäni ihan perus-nivealla aina suihkun jälkeen, kun mulla on lapsesta asti ollut atooppista ihottumaa ja tosi kuiva iho. En sitten tiedä, auttaisiko joku jytympi aine. Mulle ainakin tosi herkästi tulee ihoon raskausarpia ihan vaikka kilon tai parin lihomisesta/laihtumisesta, joten melko varmasti saan viirukkaan mahan... Mulla sinänsä myös arvet haalistuvat tosi nopsaan, eli en niistä ole kovin huolissani. Käsittääkseni kuitenkin tässä on kyse ennemmin (epä)onnesta geeniarpajaisissa kuin rasvan laadusta tai määrästä.

@Kanelikardemumma Suomessa ymmärtääkseni kielletään fetajuusto pehmeänä juustona, täällä päin taas sallitaan pastöroitu versio (erityisesti jos on juuri avattu paketti). Kuumennettuna on toki ok syödä. Ja pidän kovasti peukkuja, että ultra onnistuu perjantaina! :)
 
@Kanelikardemumma Suomessa ymmärtääkseni kielletään fetajuusto pehmeänä juustona, täällä päin taas sallitaan pastöroitu versio (erityisesti jos on juuri avattu paketti). Kuumennettuna on toki ok syödä. Ja pidän kovasti peukkuja, että ultra onnistuu perjantaina! :)
Ok. mä kiltisti syönyt sitä pahaanoloon, pastöroitua tietysti ja jossain kohti tajusin, että hitsit onkohan tääkin kielletty. Voi ei... No se on nyt syöty, täytyy toivoa ettei siitä mitään seuraa.
Joo kerran puhuttiinkin siitä, että suomessa on tosi erilaisia ohjeita kuin monessa Keski-Euroopan maassa esimerkiksi. Ihan hyvähän se on olla tarkkana, ja noudatan kyllä noita ohjeita, mutta tuota en vaan tajunnut. Harmi.

Kiitos peukuista!!!
 
Hormoneista puheen ollen, mä oon raskasta joulua -keikasta asti ollu ihan hulluna siihen toiseen kitaristiin ja tekis mieli vaan youtubesta kattoo sen soittamista, niin mun kaveri sano, et johtuu raskaushormoneista :D
 
Lähdetään maanantaina Lontooseen. Vähän jännittää, että mitähän siellä uskaltaa syödä oikeen! :D Meillä on vuokrattu asunto, että sinne voi ostaa värkkiä kaupasta ja käydään varmaan ulkonakin syömässä.
 
Lähdetään maanantaina Lontooseen.
Kivaa reissua! Mä olen kanssa lähdössä Prahaan viikonlopuksi! Jee! :) Täytyy yrittää olla liikaa kyttäämättä syömisiä, mutta olen miettinyt itse, että kannattanee ainakin jättää salaatit, pehmeät juustot ja majoonesit suosiolla pois. Eli Englannissa tämä tarkoittaa erityisesti niitä valmiskolmioleipiä, mitä siellä on monessa kaupassa ja kioskissa tarjolla. Muuten tsekkaa vaan, että ruoka on hyvin kypsennetty ja käyttää maalaisjärkeä, niin eiköhän me pärjätä (y)
 
Täällä vielä yksi ryhmään mukaantulija :)
Olen kyllä useamman viikon jo ketjua lukenut,nyt tämän päivän ultran jälkeen uskaltaudun mukaan!
Viikkoja 12+3,olo ollut todella huono koko ajan,liki mikään ei pysy sisällä,kiva yrittää piilotella raskautta.. vielä emme ole kenellekkään kertoneet,vaikka uteliaita kyselijöitä on ollutkin.
Meillä on viisi lasta,tämä nyt kuudes.
Np ultrassa kaikki oli hyvin ,riskiluvut minimaaliset. Liikkeitä olen jo tuntenut,ja mahakin kasvanut.
La 19.6.
 
  • Tykkää
Reactions: Murunmami ja hanmum
Tervetuloa mukaan! :)

Mullakin vatsa kasvanut viimeisen viikon-kahden aikana ihan silmin nähden. En oo töissä kertonu kun pomolle, töitten ulkopuolelta oikeestaan kaikki tärkeimmät tietää. Voisin töissä kertoa kyllä jo, mutta ei ole oikein tullu puheeks. :D oon vähän ujo tän asian kanssa. Yks kollega kyseli ärsyttävyyteen asti jossakin välissä, että joko joko. Nyt ei oo sitten kysyny pitkään aikaan ku oisin jo voinu vastata että KYLLÄ! :p Toisaalta mä oon kyllä melkeen 90% varma et ne on huomannu, mut on hienotunteisuuttaan jättäny mainitsematta. On sen verran meinaa kasvanu rintavarustuski, et työpaidassa välillä oikee naurattaa ittee ku näyttää ku oisin silarit käyny laitattamassa :D ja mahasta puhumattakaan. Ehkä ne ajattelee, et on vähä herkut maistunu :rolleyes:

Muuten ihan hyvin menny. Vajaa parin viikon päästä lääkärin tarkastus ja neuvolatäti sano, että jotkut lääkärit tykkää sillonki ultrata. Toivoo sopii, että osuu semmonen oikee kiva lääkäri joka haluis, ku oon niin innokas näkemään pikkusen! :love:

Kirjotteleeks teistä kukaan blogia? Mä kirjotan omaa privattia sillon tällön, lähinnä meidän hoitojen aikaan tuli purettua sinne kaikkee. Mut nyt oon välillä kirjotellu sinne raskauskuulumisia. Niitä on kiva lukee jälkikäteen. Hyvin oli näköjään unohtunut itseltä myös tuo hoitojen aikanen stressi, hämmennyin oikeen ku kävin lukemassa yks päivä niitä tekstejä. :unsure:

Kohta alkaa KUUDESTOISTA VIIKKO! Woooow! (y):D
 
Tiän ton Kotiin takaisin sarjan, ku tosi moni tuttu kattoo sitä.
En viittinyt alottaa sen seuraamista kun menis 2h päivässä pelkästään näihin kahteen sarjaan jokapäivä ja kesken olis pitäny alottaa.
Anoppilas katton jos satutaan siihen aikaan paikalle :)

Selkäkipu pahenee vaan, mikähän siihenki auttaas. Perskindol geeliä oon tunkenu selkään useamman kerran päivässä ja panadolilla helpottanu terävintä kipua :/

Pitäis kantaa puita lasten kans pannuhuoneelle ja selkä kestää hädintuskin seisomista..
Nyt alkaa maatessa olla jo selkeä kumpu alavatsalla ja tuntee kohdun hyvin pömpöttävän :)

Tämmönen joulu galluppi :D

Mites teidän jouluvalmistelut?
Koska alkaa joulukoristeita ilmestymään?
Onko lahjat jo ostettu vai jääkö ns. viime tinkaan?
Te joilla lapsia entuudestaan, mitkä on ollut ne toivotuimmat lahjat ja saako lapset toivomansa?

Meillä alkoi tonttuja ilmestyä marraskuun puolenvälin jälkeen joka päivä 1-2 ja lapset sai ettiä mihin ne on laitettu. Nyt alkaa olla kaikki koristeet ja valot laitettu:)
Pipareita pitäis leipoa ja lasten kans tehdä soodataikinasta joulukuusenkoristeita lahjoiksi kummeille.
Lahjoja ei paljon ostella, mies saa kauan haluamansa fleecetakin,poika oman taskulampun kun isänsä taskulampulla rakastaa tutkia kaikkea, ja tyttö grimmin satuaarteita kirjan :)
Toivomukset tosin eros paljon näistä lahjoista. mm."hamsterikauppa,ryhmähau lelut ym" , Mutta kannatetaan käytännöllisiä lahjoja ja ostetaan itse vaan yhdet, kun suku on niin laaja, että kaikenlaista lelua saa sitten muualta :)

mimma ja pieni 14+4
 
Tervetuloa mukaan!

NT ultra takana, turvotusta oli 1,1mm. Kätilö oli tosi kiva, kertoi paljon mitä näkee ja kuultiin ensimmäistä kertaa sydänääniäkin. Ihanaa rummutusta :love: Tyyppi oli aktiivisena, pyöri ja liikkui kovasti. Viikot oli 13+0 vaikka neuvolan mukaan 12+3, ei kuitenkaan muutettu la:ta. Esikoisen nt ultrassa muistelisin ettei se täti puhunu oikein mitään. Eilen oli tutkimusultrakin, sitä on vielä yhden kerran kahden viikon kuluttua. Esikoinen eilen tutkaili ultrakuvia ja totesi että pojalta se näyttää :) Saas nähä.. Helmikuun toka viikolla sit rakenneultra.

Mulla selkäkipu oli issiastyyppistä, vasemmalla jalalla kun astui niin aina vihlaisi. Kävin toissapäivänä jumpassa ja sielläkin se vihoitteli mut sitten seuraavana päivänä ei tuntunut mitään ennenkuin myöhään iltapäivällä! Mulle siis auttaa liikkuminen, eilen kävin uudestaan jumpassa ja pitää nyt koittaa välttää paljoa istumista. Jännä ettei maha ole vielä yhtään tiellä, eilen pystyin mahallaankin tekemään liikkeitä jumpassa ihan hyvin.

Me viime viikonloppuna laitettiin joulukoristeita ja itsenäisyyspäivänä leivottiin pipareita. Siinä taitaakin olla enimmäkseen joulun laitto kotona, lähdetään miehen isän luo jouluksi ja siellä sitten laitetaan eväät. Itsenäisyysäivänä lähdettiin lahjaostoksillekin, mä oisin ollut valmis ostamaan kaiken samalla kertaa mut mies halus vielä alkaa pähkäilemään. Korttirumbastakin yritin luistaa mut mies halusi et lähetetään. Yritän siis päästä mahdollisimman vähällä :p Lahjoja ostetaan yks per nuppi, perheille ja kummilapsille. Esikoinen toivoi kahta lahjaa ja sanoi et ei se joulupukki kuitenkaan tuo kuin yhden toivelahjan. Nämä kaksi on ehkä mahdollista saada ja muutama muu niiden lisäksi :)
 
Yyyyyhhh olin hammaslääkärissä aamulla, ja pelkäsin etukäteen porausta (hammasta särkenyt muutaman päivän melko voimallisesti), mutta sain vielä kaupan päälliseksi lähetteen juurihoitoon. :unsure: Mulla ei siis ole juuressa tulehdusta, mutta vanha paikka oli irronnut ja sinne alle oli tullut uutta kariesta, ja kun sitä porattiin pois, lääkäri osui mielestään liian lähelle hermoa ja käski siis ennaltaehkäisevästi jo poistattaa hermon. Onko kukaan ollut? Sattuuko se paljon tai onko muuten jotenkin erityisen ikävää? Pelkään ihan järjettömästi hammaslääkäriä, ja toi mun oma on ihanan helläkätinen mutta hän ei tee juurihoitoja joten joudun jollekin vieraalle... :(

Meillä muuten arvaillaan kuulemma sukupuolta ultrassa jo seuraavalla lääkärikäynnillä heti joulun jälkeen! :love: Mä haluan ehdottomasti tietää etukäteen, lähinnä jotta tämä vatsassa asuva tyyppi muuttuisi vähän konkreettisemmin henkilöksi, mies vielä empii.

Joulua on meille koristeiden muodossa laiteltu jo muutaman viikon ajan, varsinkin hyasintit ja kuusenoksat ovat kivoja raikkaan tuoksun vuoksi. Meillä haisee vähän kummalta (epäilen kosteusvaurioita), joten nuo helpottavat edes vähän. Lahjat on myös pääosin hankittu, ja muuta ei sitten laitetakaan vasta kun lomalla Suomessa äidin hoteissa. :)
 
Tervetuloa Murunimun!

Minulla oli eilen sokerirasitus ja niinhän siinä kävi et kaksi arvoa oli koholla joten raskausdiabetes on tosiasia. Tänään kävin hakemassa neuvolasta mittarin, parina kolmena päivänä viikossa mittaillaan 4-6 kertaa päivässä et ei paha. Ensi perjantaina vuorokauden sokerikäyrä ja syömiset kirjattava ylös. Eilen ketutti hirveesti mut tänään olen jo paremmalla mielellä. Neuvolaterkka ei ollut ollenkaan syyllistävä ja oli ihan et tämähän on jo sinulle tuttua. Ja niinhän se on, esikoisen aikaan näitä jo mittailin. Rakenneultra saattaa siirtyä Kysiin ja tiedä vaikka loppuraskaudesta pääsee uuteen ultraan. Ekat arvot jo mittasin ja ne oli ok. Tuleepahan nyt tarkemmin kiinnitettyä huomiota mitä laittaa suuhun. Voihan se olla et osa öklöstä olosta ja väsymyksestä johtunut juuri sokeriheittelyistä.

Mulla on ollu aamuvuoroviikoilla ihan törkeen huonoja öitä. Herään aamuyöstä ja sit valvon tunnista kahteen tai jopa aamuun asti. Iltavuoron jälkeen nukun paljon paremmin. Viime yönä nukuin 3h :sleep:Kahvin voimalla aamulla käyntiin vaikka sitäkään ei hirveesti tee mieli.

Särö 15+0 :ROFLMAO:
 
Ultrassa oli kaikki hyvin! :love: Kooltaan vastasi kahta päivää isompaa, mutta LA pidettiin samana. Listassa on laskurista saatu LA, joka siis heitti päivällä neuvolan laskemasta, joten nyt voisi listaan päivittää lasketuksi ajaksi 20.6. ja synnäriksi JS tai NKL. Synnäri selviää vasta raskauden edetessä, kunhan nähdään kuinka raskaus etenee. Ultrat käyn Jorvissa, mutta jos loppua kohden näyttää, että on riskiä ennenaikaisuuteen, niin sitten jatko on naikkarilla.

Joulua meillä laitettiin jo pari viikkoa sitten. Kummoisia koristeluja ei tosin ole, koska joulua ei kotona vietetä. Lahjojakin on muutamia ostettu ja nyt viikoloppuna olisi tarkoitus ostaa lisää. Nähtäväksi jää, päästäänkö kaupoille, kun nyt näyttää, että taidetaan tulla koko perhe kipeiksi.

12+3
 
  • Tykkää
Reactions: mannamakaroni
Toivottavasti kaikilla on ollut mukava viikonloppu ja reissaajilla onnistuneet viikonloppureissut? Meillä oli kaveri kylässä ja ollaan aika rennosti oleiltu kotona ja kaupungilla joulumarkkinoilla, leivottu pipareita ja pelailtu lautapelejä ja sen sellaista. Nukuin edellisyönä ihan suvereenisti 14 tuntia putkeen, hupsista. Heräsin jossain vaiheessa siihen että oli jano ja vessahätä, mutta en vain millään jaksanut nousta. Vähän vissiin alkaa tämä normaalitahtinen työnteko painaa. Teen normaalisti ihan kevyttä toimistotyötä, mutta aika ajoin meillä on niin hirveät kiireviikot, että tuntuu että päivät vain hurahtavat ohi kellon kanssa kilpaa juostessa (ja kerran kun tällaisena päivänä otin askelmittarin matkaan, työpäivän aikana kertyi 16000 askelta, eli ei ihan pelkkää istumista kuitenkaan) ja näin joulun alla erityisesti... Onneksi on enää alle kaksi viikkoa lomaan. :)
 
Oli kyllä hyvä reissu meillä Saariselällä :) Automatkat pojan kanssa sujui yllättävän hyvin, vaikka kotiin ajettiin 10h kahdella pysähdyksellä.

Huomenna ois se lääkärineuvola, katsotaan mitä siellä sanotaan. Eipä tässä ihmeitä pitäisi olla, oireet on "ok" ja massu kasvaa hyvää tahtia. Liikuntaan kroppa kestää hyvin edelleen, korkeat sykkeet ei tee supistuksia eikä mikään tunnu pahalta.

Tulevana viikonloppuna ois iltapukupikkujoulut/-syntymäpäivät ja huomenna menen puvun sovitukseen, katsotaan onko maha viikossa paisunut :D toivottavasti ei paljoa ainakaan. Kiva päästä tuulettumaan, laittautua kunnolla ja pistää korkkarit jalkaan.

Meillä jouluvalmistelut alkaa tällä viikolla, siivotaan, loput koristeet esiin ja ruokien suunnittelua. Kummipojalle käyn lahjan ostamassa huomenna ja omalle pojalle samoin. Meillä lapsi ei vielä osaa toivoa siis mitään, kaksi lahjaa saa meiltä vanhemmilta, loput isovanhemmilta ja kummeilta sitten, eiköhän siinä ole pienelle pojalle tarpeeksi tänä jouluna :) Jouluna ollaankin koko perhe vapaalla, vuorotyöläisille tämä ei ole itsestään selvää. Ensi vuonna ois ollu minulla joulu töitä, nyt pääsee kivasti luistamaan kuitenkin siitä ;)

Kerron huomenna mitä siellä lääkärineuvolassa sanottiin ja tehtiin
 
Sain vihdoin viime viikon verikokeiden tulokset, ja yhdistettynä niskaturvotukseen (taisi olla 0,9mm) riskiluku oli normaalia pienempi (mun ikäiselle siis) eli noin 1:9000. Olipa todella helpottava uutinen! Mieskin taisi nyt taipua sille kannalle, että sijoitetaan jatkotutkimusten sijaan rahat vaunuihin ja muuhun tarpeelliseen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: sassa7
No niin, nyt on lääkärineuvola ohi :) Kaikki hyvin, niin kuin tunne olikin itsellä. Vahvat sykkeet sieltä kuului! Kuulosti tytöltä (vaikkei sitä ehkä oikeasti voi kuulla, mutta erilaiset sykkeet oli kun pojalla oli) ;)
Verenpaine mulla oli vähän koholla, mut niin oli viimeksikin. Hb oli noussut, sen kertoi väsymyksen väistyminen. Painoa oli 1.5kg enemmän kun ekassa neuvolassa, syy saattaa olla kyllä viikon lomassa :D Hyviä kuulumisia siis, ihana päivä. Niin ja riskiluvut (down ym.) oli jotain 1:33000, niidenkin osalta voi olla huoletta siis.
Hoitaja haastatteli ennen lääkäriä, lääkäri teki sisätutkimuksen ja kyseli oireista, sairauksista ym, kuunteli sydänäänet. Postissa tulee rakenneultra-aika sitten.

Iltapuku viikonlopun juhliin löytyi myös. Siinä meinasi pikku paniikki iskeä, kun aiemmin sovitetuista kaksi oli mennyt ja yksi ei sopinut vatsan kohdalta enää. Onneksi löytyi vaihtoehto vielä, jota en aiemmin ollut sovittanut. Kreikkalaistyylinen musta mekko nyt on, laskeutuva jossa helmassa sifonkia päällimmäinen kerros, tosi kauniisti laskeutuu vatsan päälle :)
 

Yhteistyössä