**Kesäkuun kullanmurut 2014**

Heippa kaikille!
Taas jäänyt kirjoittaminen vaikka usein käynkin täällä lukemassa :) Meillä oli tänään neuvola ja poitsun mitat oli nyt 5385g sekä 57,8cm(synt. mitat:2860g&50cm) :) Ja ikää siis nyt 10vk1pv :) eli noin 2,5kk :) nopeasti on tuo aika mennyt.. Poitsu on kyllä kiltti tapaus <3 nyt pari päivää maha hieman vaivannut mutta muuten on yhtä hymyä :) Meillä nukutaan yöt omassa pinniksessä ja päivällä välillä omassa sängyssä, kaukalossa just jos liikenteessä tai sitten sitterissä. Vaatteista suurinosa nyt 62 mutta myös osa 56:sta käytössä :) Tuntuu että varsinki potkupuvuista saa käyttää jo 62 kun tuntuu jalkaosat olevan niin pieniä ettei toisen jalat enää mahdu niihin :) Jalkaterät siis vai miten se sanotaan :D ei ajatus toimi :D Meillä nukutaan sellaisia 3-4tunnin unia ja valveillaoloaikakin on huimasti lisääntynyt :) rytmejä ei suuremmin ole ja pitäisi jotain hieman tehdä kai asialle koska poika tuntuu nukkuvan iltapäivällä/illalla pitkät unet jotka hieman verottaa yöunia mutta toisaalta tuntuu sitä unta yöksikin riittävän :)
Paljon olemme pojan kanssa liikkuneet joka suuntaan, on siis tottunut automatkustaja jo :) viimeksi eilen oltiin veljenpoikani synttäreillä ja juhannus oltiin mökillä sekä välillä käydään kaupoillakin :) on sen verran kiltti ja rauhallinen kauppakaveri että viitsii lähteäkin :) vaikka kyllä meillä ääntäkin välillä löytyy :D

suza86 &poitsu
 
Moikka!

Mulla taas kirjoittelut jäänyt vähemmälle kun aika ei yksinkertaisesti vain riitä.
Meillä tällä hetkellä pääsääntöisesti vain itketään ja kipristellään mahaa sekä nukutaan max tunti kerrallaan sekä päivisin että öisin. Alkaa olla niin epätoivoinen fiilis kun tuntuu ettei mikään auta :( Viime vikolla meni jo paremmin ja poika oli melko tyytyväinen mutta nyt taas viikonloppu ollut yhtä itkua ja tuskaa. Yöt menee mulla ihan sumussa, tuntuu etten muista enää mitään ja oon aivan muissa maailmoissa tämän jatkuvan valvomisen takia.
Niin karulta kun se kuulostaakin, niin odotan vain että aika kuluisi nopeasti ja poika kasvaisi ja tämä kaikki olisi ohi. On niin kauhea katsoa kun pieni kärsii eikä tiedä miten auttaa. On kokeiltu cuplatonit, hieronnat, jumppaamiset, mallasuute, levolac, korvikemerkin vaihto.. Ongelma tällä hetkellä siis on se ettei poika saa kakkaa tulemaan ja itkee kun yrittää sitä pinnistää. Ollaan nyt tänään ja eilen autettu kakan tuloa kuumemittarin avulla ja siten ollan saatu kakka tulemaan. Tietääkö joku voiko siitä olla haittaa jos usein avittaa kakan tuloa kuumemittarilla? Tänään taas autoin kuumemittarilla niin ensin sieltä tuli kova "tulppa" ulos ja sen jälkeen iso määrä löysää kakkaa. En tiedä johtuuko tää kaikki nyt siitä kun koitin uudestaan aloittaa d-tippoja (pidettiin niistä siis aiemmin taukoa), koska tuntuu että vaivat vaan paheni kun muutamana päivänä annoin niitä. Nyt en kuitenkaan ole antanut taas pariin päivään ja sama homma jatkuu? En sitten tiedä.. Kävin tänään ostamassa Semperin baby semp korviketta, jos se ois parempi kuin tuo nan mitä ollaan aiemmin annettu. Valion tuutia kokeiltiin myös mutta se vain pahesi. Oisko kellään mitään vinkkejä tähän tilanteeseen? Vai onkohan vain normaalia suolen kehittymättömyydestä johtuvaa joka menee ajan kanssa ohi?
Ruoka pojalle maistuu hyvin, korvikkeella siis mennään nykyään ainoastaan. Viime pe oli neuvola kun ikää oli 6 viikkoa. Painoa silloin oli 4210 g ja pituutta 55 cm (Synt. 2435 g & 46 cm). Hyvin siis kasvanut :) Hyvin jäntevä ja tarkkaavainen poika tuo on. Hymyjäkin alkanut sateleman mammalle ja isille <3

Eipä muuta tällä kertaa. Anteeksi tämä vuodatus, ehkä ensi kerralla parempia kuulumisia :)

elpukka & papu 6 vko 3 pv
 
Terveisiä Kättäriltä. Mä lähdin käymään siellä kun toi mun sektiohaava pamahti auki ja oon vuotanu sieltä kunnon "mehut" sunnuntaista asti. Meinasivat jo osastolle mut ottaa mutta selvisin (toistaseks) kotiutuksella.
Sektiohaavasta jäänyt hematooma oli sulanut ja muodostanut kudosnesteen kera onkaloon kivan mehustamon ja tulehdusarvot oli 91. Ab:t suoraan suoneen, haavanhoito ja onkalon täyttö Sorbact nauhalla.. ja tätä kestää.. no puhuivat jo kotisairaanhoidosta. Otan lisäks ab-kuuria kotona suun kautta.
Mä oon jotenkin tosi allapäin et tää menikin näin, halusin niin kääntää uuden sivun elämässä, mutten sit voikkaan :(
Kaiken lisäks nyt mua arveluttaa kuinka mahanpuruiseks vauveli tulee noista ab:sta. :/ D-vitskutkin pitäs aloittaa..

blääh sanon minä!
Sabsu ja eversti huomenna 2vko
 
Sabsu: :O voi apua. Mä en oikein osaa sanoa yhtään mitään tähän, on nimittäin ollut just mun pahin pelko mitä sulle kävi.

Oisko se maitohappo + d-vitamiini, ne relatipat mitään? Siinä olis vauvalle maitohappoa antibioottia varten ja d-vitamiini samassa. Muistathan itsekin ottaa maitohappobakteereita?

Isot tsempit täältä! :hug:

Lettu ja M, 7,5 vk
 
Tulehdusarvot oli lievästi nousussa, katsovat huomiseen ja jos yhä nousussa,ottavat sisään. Pahin skenaario on uusi leikkaus jossa poistavat rasvakerrosta (jossa onkalo) koska rasvakerroksessa huono verenkierto eli ei välttämättä lähde odotetusti paranemaan. Ei kiva! :(

Hain pikkuselle maitohappobakut, ehdin eilen ostaa Minisunin d-vitskut niin ostin nuo sitten erikseen - mietin aloittaisinko niitä d-vitskuja vielä kun monasti nekin aiheuttaa mahanpuruja. Vähän ollut kitisevämpi tänään, toivotaan ettei ihan hurjaks menis. Probiootteja rupesin napsimaan minäkin. Kiitos Lettu tsempeistä, pitäkää peukkuja että huomenna olis crp laskenut!

Sabsu ja eversti 2vko
 
sabsu77 kuulostaapa ikävältä sun tilanne! Toivottavasti et kuitenkaan uuteen leikkaukseen joutuisi! :hug: Sinuna kyllä odottaisin hetken sen d-vitamiinin kanssa, ei se niin päivän päälle ole. :)

Meillä oli eilen 2kk neuvola ja ensimmäinen rokotus saatiin. Siitä ei vielä ainakaan mitään vaivoja tullut. Tyttö kasvaa hienosti 4600g ja 56cm (synt. 3040g/49cm). Meillä on mennyt nyt jo toista viikkoa päivät ja yöt samaan kaavaan, eli rytmiä alkaa ilmeisesti kehittyä tälle neitokaiselle.. Illalla nukkumaan n.21, syöttö klo 3-5 välissä, ja sitten unta 8-9. Eli yhdellä syötöllä vetelee kellon ympäri. :D Aamulla tankkailee maitoa useammin, samoin illalla. Tyttö on myös kova hymyilemään ja nyt on alkanut hymyjen mukana tulla riemun kiljahduksia, ikään kuin nauraisi ääneen, niin suloinen pieni :heart: On kyllä helppo tapaus tämä vauveli verrattuna esikoiseen joka huusi yötä päivää ensimmäiset 3kk.

Bumbis ja neitonen eilen 2kk :)
 
Heippa!
Pakko kirjottaa, vaikka pitäis nukkua. Täällä ollu kans vaivaa vaikka minkälaista, alkaen niistä ilmavaivoista ja vatsakivuista, joiden seurauksena jätin lopulta kaikki lisätipat pois, nyt ollaan menty ilman muutama viikko.
Nyt tullut uus vaiva, nimittäin ei tuu kakkaa. Ei tipan tippaa. Kolmatta viikkoa mennään, viime torstaina sain tosin kuumemittarilla(ja siis ei mitenkään "härnäämällä vähän" vaan mittari pyllyssä ja jalat vatsan päälle painaen ja tämäkin toiminut vain kerran) tulemaan ehkä n1,5dl. Neuvolassa sanottiin että on normaalia, mutta minusta ei todellakaan, lapsi itkee kipuja kokoajan ja yrittää tehdä kakkaa tuloksetta, pierut tulevat kuitenkin, eli tukosta/solmua ei voisi olla. Niinpä käytiin eilen Mehiläisessä ja saatiin lähete Lastenklinikalle, jossa sitten tänään käytiin. Tutkivat ja meinasivat lähettää kotiin, mutta onneksi vaadin että asialle täytyy tehdä jotain, ja aloittivat tyhjennystä peräruiskeella, jonka siis oletettiin saavan aikaan kakkasyöksyn, tunti odoteltiin ja tuloksena _ei mitään_. Lopulta sanoin että kokeilla pelkkää putkea ja sitä pitkinhän kakka lähti valumaan, ja sitä tuli. Tosin edelleen tuntuu olevan tavaraa kun edelleen nyt illan pusannut tuloksetta.. Nyt on sitten ensiviikolle aika varjoainekuvauksiin ja loppukuusta lääkärin konsultaatio. Pelottaa mikä pienen peppureiän toiminnassa oikein mättää. Mitään tulppia ei siis ollut vaan ihan löysää tavaraa, ei vaan tule ulos. Tänään ollut taas niin kipuinen ilta, että en tiiä pitääkö vielä käydä näytillä ennen viikonloppua. Ois pitänyt pyytää niitä putkia kotiin, ois voinut itse auttaa kakan teossa nyt tämän väliajan. Pelottaa.

Eikä siinä vielä kaikki. Illalla otin lapsen syliin kun itki sängyssä, ja pyyhkäisin käsivarreltani oletettua puklua, olikin verta! Ja sitä tuli. Kauhea paniikki päälle, ja soitto päivystykseen. Käytiin jälleen Lastenklinikalla näytillä, mutta onneksi paljastui vain, että oli raapaissut päässä olevan mansikkaluomen rikki, saatiin lähteä kotiin.. Siis mikä paniikki ja pelko voikaan iskeä, ja silti pystyttävä toimimaan järkevästi! Kyllä tässä sitä toisen läsnäoloa tarvitsisi, mutta Norjasta ei kovin nopeasti pääse avuksi :(

Kirsikkana kakun päälle tuli vielä illalla oksennus kaaressa ja ihan nenänkin kautta :/ näytti että siihen tukehtuu, en sitten tiedä oliko tutin mekaaninen vaikutus vai rotarokotteen seurausta, se siis saatiin perjantaina.

Anteeksi omanapaisuus, pakko purkaa. :/

Taniira ja typy huomenna 2kk <3
 
Hei kaikille, ei millään meinaa vuorokaudessa tunnit riittää enää kirjustelemaan ja kuulumisia lukemaan...

Voi kun täällä taas tapahtunut; tsempit Sabsulle, toivottavasti haava nyt asettuu!! JA kakkavaivoista kärsiville iso halaus. Meillä kakataan joka toinen päivä ja aina se kakaton päivä on aika äherrystä. Maha ei kuitenkaan mitenkään kova, mutta ilmavaivoja ja muuta äherrystä kyllä on...
Taniira, jaksamista sinne :hug:
Elpukka, toivottavasti tohon mahan kovuuteen tulis helpotusta... itse varmaan antaisin luumusosetta.. :$

Meilläkin oli 2kk neuvola, uudet mitat 4525g ja 53,8cm (1850g/42,5cm). Eli hurjan hyvin on otettu kiinni ikäisiään. =) Rota-"rokote" saatiin myös...

Paljon tulee hymyjä, myös ihan äidille :heart: myöskin jokeltelua on alkanut tulemaan... Yötkin on 3h heräilystä muuttuneet siten, että nukkumaan klo 22-23, eka syöttö klo 03-04 ja sitten klo 07. Mutta illalla kyllä tankkaa sitten 3-4kertaa ennen nukkumaan menoa. Ja siis ihan korvikkeella mennään! D-vitamiinista meillä menee Gefilus+D.

Tässä tällä erää, nyt takas hommiin, ristiäiset on sunnuntaina ja liuta tekemättömiä töitä :LOL:

Amy & pikku-ukko 9 viikkoa :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Antakee armoo

Tuolla kuvina masuvaivaisen jumppaohjeita (toivottavasti linkki toimii). Masuvaivaisen pikkuisen katsominen/kuunteleminen on kieltättä sydäntäsärkevää hommaa. Tsemppiä! Toivottavasti Taniira selviää pikkuisen onkelma! ?

(•) - Crp lievässä laskussa, nyt 97..nyt mietinnässä kotisairaanhoito. Vielä ollaan kiikunkaakun mutta suunta parempi. Pitäkää peukkuja!

Sabsu ja eversti 2vko+
 
Sabsulle tsemppiä sektiohaavan parantamiseen! Toivottavasti ette enää osastolle joudu.

Ja vatsavaivaisille tsemppiä myöskin!

Meillä on takana koko perheen kesälomareissu, hyvin meni reissu. Oma lista erikoisemmista imetyspaikoistakin päivittyi taas, eipä ole ennen tullut imetettyä keskiaikaisessa linnassa, mutta nyt on sekin koettu ja japanilaisten turistien kameroihin tullut tallennettua.

Siis voiko sammaksen oireena olla pelkkä polttava kipu ilman mitään näkyvää sen enempää rinnassa kuin vauvan suussakaan? Useamman kerran päivässä rinnoissa tuntuu hillitön polte eikä kyse ole maidon pakkautumisesta, se kiristelee vaan ei polta.
 
Täällä ollaan vielä menossa mukana, vaikka oonkin viime aikoina kirjoitellut vähemmän. Ihan kivasti menee, sellasta peruselämää :) Mies on palannut töihin ja minä pyörin esikoisen ja pojan kanssa lähinnä lähipuistoissa päivät. En taida oikein olla puistoihmisiä, joten odottelen jo että koittaa elo-syyskuu ja harrastuksen alkaa. Ts muskari, perhekerho yms. Saa sitten jotain rytmiä elämään ja joku toinen toimii ohjelmatoimistona esikoiselle ja itse saa vaan olla mukana menossa. Esikoisen vauva-aikana harrastettiin paljon, meillä taisi olla neljänä päivänä viikossa jotain ohjattua toimintaa. Silloin oli kovasti keskustelua siitä kuinka pienet vauvat joidenkin mukaan kärsii siitä että niiden äidit vie niitä mukanaan vauvaharrastuksiin eivätkä vauvat saa olla rauhassa ja vain sylissä, mutta mä en kyllä kokenut siitä huonoa omatuntoa enkä huomannut että oma lapsi olisi siihen jotenkin reagoinut. Ja nyt tulee kanssa pienempi mukaan perhekerhoihin yms. Pikemminkin ajattelen niin, että mun lapsilla on parempi olla mun kanssa kun äidin pää on kunnossa eikä hajoa siihen että ei näe muita ihmisiä :)

Pienellä ei ole oikein vielä päivärytmiä, mutta yöt menee jo samalla kaavalla, eli ruokaa noin klo 22, 04 ja 07. Siitä se päivä sitten jo alkaakin. Vatsavaivoja täälläkin itkeskellään, mutta aika vähän kai kuitenkin. Tsemppiä kovasti kaikille joiden elämä tällä hetkellä pyörii enemmänkin vauvojen vaivojen ympärillä! Ja toivottavasti Sabsulla menee jo paremmin!

Isonalle ja kaveri 7 vkoa
 
Sabsulla menee ainakin toistaseks paremmin ;) crp tänään jo 74 eli iv-ab:t on jätetty ja nyt mennään suun kautta otettavilla. Kotihoidosta pitäis tulla viikonloppuna joku tekemään haavanhoito muttei mulle kukaan soittanu tänään koskien huomista.. saas nähdä. Maanantaina kättärille labra ja haava, sit katotaan jatko missä ja miten.
Oon ollu supertyytyväinen Kättärin päivystyksen toimintaan, huipputyyppejä! :)

Minimies kasvaa kohisten, jesta miten aika meneekin vauhdilla!

Mä odotan kans syksyä tietyllä tapaa, meillä on MLL:n perhekahvila ihan likellä vaikka en varmaan hirveesti tuu läytyä mut muskari tmv vois olla kiva. Mulla hyvä kaveri naapurista saa vauvan elo/syyskuussa joten paljon sit touhutaan toivottavasti. Esikoinen aloittaa eskarin joten rauhoittuu villi länsi täälläkin ;)

Sabsu ja E 2vko+
 
Heippa!
Ilouutisia! Meijän vauva kakkaa! :D Oon niin iloinen, ja niin on muuten typykin :) En tiedä mikä auttoi, mutta joko se oli se tyhjennys, joka viimein avasi hanat tai sitten on kiittäminen sitä ihmistä joka linkkas "antakee armoo jumppaohjeet" (ja tietty niiden ohjeiden kirjoittajaa) nimittäin ollaan nyt jumppailtu iltaisin ja jokapäivä on tullut vähintään yhesti tavaraa :) En ainakaan lopeta hierontaa! Kiitos!

Taniira ja typy 2kk 1vko <3
 
^ <3 Ihanaa että auttoi :)

Jatketaan kakkaosastolla vielä ;) Mullakun ei ole kokemusta tissivauvan kakasta entuudestaan niin kuis löysää sen kuuluu olla? Musta tuntuu että on ihan lirua, raemaista lirua.. kuis muilla? Onks tähän joku kartta "tunnista vauvasi kakka"? :p

Sabsu ja eversti 2vko+
 
Sabsu, meillä ainakin oli just kuvailemaasi jonnekin 1,5kk ikään saakka, oikeastaan sinne asti, kun alkoi kakkaamattomuus, sitte muuttui sinaappimaisemmaksi, sellasta löysää tosin edelleen, mutta sakeampaa. Eli uskon että on aivan normaalia! :) Oli siis ihan "vettä" jossa seassa ryynejä/riekaleita :D ja vaippa oli vaihdettava siltä seisomalta, muuten tulisi läpi.

Meillä muuten nyt kahtena yönä nukuttu 14h! Syötöt vaan välissä :D vuhuu! Äitinsä unenlahjat perinyt ;)

Taniira ja typy ukkosta pidellen, onneksi vauvaa ei pelota niinku äitiään :D
 
Eka rintatulehdus :( jos omat konstit ei auta niin pakko kai se on huomenna lääkäriin soiteltava. Eilinen oli ihan ihme päivä, vauva päätti olla nukkumatta päiväunia
..kaksi puolen tunnin pätkää ja vähän aikaa sylissä. Sitten yöllä oli kahden tunnin välein tissillä ja itki mahaansa. Tähän asti on syöny 1-2krt yössä. Ja aamusta huomasin tuon rintaongelman.
onneksi saatiin ilmalämpöpumppu niin saa talon viileäksi, ei häiritse helteet.
Ab ja omppu 3vkoa ja risat
 
Kiva lueskella teidän kuulumisianne :), on ollut jotenkin niin kiirettä, ettei ole paljon koneelle ehtinyt.

Meidän poika otti siis aikanaan varaslähdön maailmaan, la. oli 13.6, mutta syntyikin kiireellisellä sektiolla huhtikuun puolivälissä lapsiveden menon jälkeisen tulehduksen seurauksena.

Arki on lähtenyt sujumaan hyvin, poika kasvaa kovaa vauhtia, meillä aloitettiin nyt jo maissivelli kun 3 kk tuli täyteen ja nyt ensi viikolla neuvolassa sitten keskustelen jo perunasoseen aloituksesta, näillä keskosilla kun tuo ruokinta menee vähän eri tahtiin, kun kasvu on niin kiivasta.

Hymyjä on tullut muutaman viikon ja nyt on aloittanut eräänlaisen jokeltelun <3. Meillä asustaa melko hyväntuulinen ja hyvin nukkuva pieni poika.

Odottava73 ja Poikanen 3 kk
 
Moikka kaikille!

Täälläkin mahavaivoja ja tutulle kuulostaa tekstit. jos ei heti imetyksen jälkeen tule kakkaa alkaa kauhea ponnistelu. Eilinen yö meni kuunnellessa vauvan unissä ähkimistä kun yritti sitä kakkaa työntää. Olihan tuolla aamulla jotain tavaraakin. Väriltään nyt vihreää.. kieliikö jotain sopimattomasta minun ruoasta. Kurja homma tuo vaiva. Meillä muutekin vauva alkanut nukkumaan huonommin. Ei tahdo nukahtaa millään ja saa olla nukuttamassa ja hyssyttelemässä pitkin päivää, varsinkin illat hankalia. Ilmeisesti jotain koliikkivaivaa jolle ei voi kai mitään. Aion kuitenkin yrittää tuota mahahierontaa ainakin, kiitos linkistä.

terkuin Jepu ja neiti 3 vkoa.
 
Hei vaan helteen keskeltä!

Täällä on monta päivää menty olemattomilla päikkäreillä. Tai jos niitä nukutaan, niin sylissä. Eilen tosin pikkuinen yllätti iltapäivällä ottamalla parin tunnin unet vaunuissa. Mutta nyt on ilmeisesti palattu taas normaaliin ja vauva nukkuu kantoliinassa sylissä. Nämä helteet ovat kyllä menneet omalta osaltani juottoautomaattina, mutta parempi niin, että lapsi ei kuivu.

Toivottavasti Annaballeriinan rintatulehdus on alkanut helpottamaan. Sitä aina alkaa pelkäämään, kun on jossain viileämmässä tai vetoisassa paikassa. Esikoisen kohdalla sen koin korkean kuumeen kera enkä ihan innolla ole uudelleen sitä kokemassa. Ihan riittää nämä hajoavat nännit.

Hymyjä ei olla nähty, paitsi vatsanväänteiden takia. Mutta jospa muutaman viikon sisään jo sellaisenkin saisi nähdä.

Jaksamista helteeseen kaikille!

Annales + tyttönen 1kk
 
Moi! Ei tarvinnu lääkekuuria onneksi hakea. Kaalinlehdet ja tiheä imetys/pumppaus auttoi ja muutaman päivän jälkeen alkoi helpottaa ja olin ilman liivejä, tuubitoppi päällä. Meillä kans vauva öisin ährää kakkaa ja pieree. Yleensä aamuöisin..oon yrittäny jättää ruokavaliosta pois aineita jotka vois vaikuttaa vauvan vatsakipuun ja kohta kai sitä saa lopettaa syömisen kokonaan :D meillä ei niinkään itketä vaan muuten äännellään kun kakkaa yrittää ängätä.
Ensi viikolla nla :) hymyjä on tullu, osa varmaan ihan pieruista johtuvia. Rytmiä ei oikein vielä oo, yösyöntien välikin vaihtelee.
AB ja omppu 4vkoa! <3
 
Hei pitkästä aikaa!

Elämä niin kiireistä ettei ehdi koneella istua...syksymmällä varmaan on enemmän aikaa!?

Täällä menee oikein hyvin, poika on todella helppo tapaus! Toki meilläkin on ollut kitinäpäiviä, itkuisuutta, masuvaivoja, mutta 90% ajasta ukkeli on tyytyväinen. Nautin suunnattomasti!

Meillä oli nimenantojuhlakin jo, stressasin hulluna etukäteen, mut kaikki sujui hyvin. Kotona pidettiin ja vieraita oli reilut 20.

Meidän 3,5-vuotiaalla on uhma vai onko mustasukkainen vai mikä, mutta hänen kanssaan on ollut kestämistä. Saa aina pelätä mistä alkaa kiukkuamaan...onneksi kuitenkin useimmiten on hyvällä tuulella, mutta varsinkin illat on haastavia... välillä en tiedä kumpi meistä huutaa enemmän!?!? :D

Ootteko te muut tehneet mitään lomareissuja? Me ei olla, kun mies on ollut töissä, mutta nyt viikonloppuna on tarkoitus tehdä päivän reissu ja elokuussa sitten kolmen päivän reissu kauemmaksi.

Täällä on hymyilty jo muutama viikko ja jokelteluakin tulee! :) Kääntyy usein mahalla ollessaan selälleen, ja muutenkin esim. sängyssä mönkii pieniä matkoja, yleensä aina äitiä kohti. :) Tai no, ehkä liikkuu siksi kun sählää ja heiluu niin kovasti. :)

7vkon ikäisenä ukkeli painoi jo 5,5kg, seuraava neuvola on 2kk lääkäri ja samalla mun jälkitarkastus.

Nautitaan helteistä mamat ja mussukat!

-julianna ja pieni poika 8vkoa
 
Mä en tykkää niin yhtään näistä helteistä. Menee jo liian kuumaksi.
Omat yöunet on todella heikossa hapessa, koska yksinkertaisesti on liian kuuma nukkua, vaikka tuuletin pyörii koko ajan vieressä.
Lapsiin ja heidän yöuniin nää helteet ei oo pahemmin onneksi vaikuttanut.
Esikoinen nukkuu yöt läpeenä hyvin. Ja pienempi neiti nukkuu myös yöt hyvin, vaikka tällästä hellettä on. Kerran herää syömään yöllä ja sen jälkeen nukkuu aamun asti.
Varsinaista rytmiä ei oo vielä muodostunut, mutta pienoinen sellainen on kumminkin. Päivisin vähän vaihtelee, mutta yöt menee yleensä samalla kaavalla. Ainakin vielä.

Ensimmäinen hymykin tuli reilu viikko sitten, ja se oli selvästi osoitettu äidille ja isälle.
Viihtyy sylissä ja lattialla.

Me ei olla mitään reissuja tehty, siis pidempiä kuin 10km.
Ei sillä, että oltais ehditykkään. Tässä on kumminkin niin paljon ollu kaikkea.

Ollaan saatu ristiäistarjoilut mietittyä valmiiksi. Ei siihen loppujen lopuksi muuta tullut lisää kuin kääretorttu ja pasteijoita.

Ähh, mun puolesta sais nää helteet jo helpottaa.

Täällä isimies on elokuun loppuun asti kotona (kesälomaa) ja syyskuun alussa palaa töihin, ja minä jään sitte lasten kanssa kotiin. Pitäs kattoa, että onko täällä päin mitään mammaryhmää tai vastaavaa.

Susanna & flikka piakkoin 2kk
 
No, heipä hei Naiset pitkästä aikaa!

Pääsinpäs minäkin kirjoittelemaan. Oon ollut superkiireinen enkä ehtinyt istumaan koneella. Meillä ollut koko kesän ja vauvan olemassa olon ajan paljon vieraita ja ollaan itsekin oltu mummoloissa kyläilemässä. Kesä mennyt ihan lomatunnelmissa siis täysin. Odotan syksyä ja oikeaa arkea vauvan kanssa ja sitä, että meille tulee omat systeemit ja kuviot.

Aktiivisesti olen lukenut teidän muiden kuulumisia ja ihana ollut lukea, miten muilla menee!

Meillä oli ristiäiset eilen! Hyvin meni ristiäiset. Helpottunut olen kun on nyt ne vietetty. Niissä on aina oma hommansa ja meillä oli 25 vierasta, niin paljon oli tekemistä tarjoiluissa. Tarjoilut oli hyvät ja onnistuneet ja juhlat meni hyvin. Vauva nukkui koko toimituksen ajan ja muutenkin oli juhlissa tyytyväinen ja iloinen vauva. Pari kertaa söi. Ihana kun lapsella on nyt nimi eikä ole enää Vauva!

Meillä on alkanut muodostua aika selkeää päivärytmiä jo vauvalle. Nukkuu yöllä tosi hyvin. Ensin aina sellaisen 3-5 h putkeen ja sitten aamuyöstä syö 1-2 h välein. Ite oon saanut nukuttua mukavasti ja silleen sopivasti, että mieli ollut hyvä ja virkeä.

Vaatteissa täällä käytetään kokoa 56. Jokunen 50 cm vaatekin menee, mutta osan olen joutunut laittaa jo pois niistäkin. 62 cm vaatteet on liian isoja meidän sirpukkatytölle vielä. 1 kk neuvolassa hän painoi 4300 g ja pituutta oli 54,5 cm (syntyessä 50 cm ja 3650 g). Vauva on aika siro eikä mikään pullukka vielä ja hänellä lyhyet jalat joten aika pienetkin vaatteet menee vielä.

Imetyksestä Mulla on sujunut imetys hyvin. Vähän oli ongelmia, kun vauva imi lupsutellen nänniä toista tissiä, kun se tissi on suihkutissi. Sai varmaan liikaa maitoa eikä jaksanut ja viittinyt imeä. No, tämän seurauksena mulla meni tuo tissi rikki tuossa viime viikolla ja imetys oli kivuliasta. Nyt oon kiinnittänyt huomiota imuotteeseen enkä antanut vauvan lupsuttaa nänniä vaan. Onneksi kipu on loppunut.

Helteistä Meillä vauva ei vaikuta kärsivän helteistä. Ollaan pidetty häntä ihan vaippasilleen tai pikkarit jalassa tai pelkkä body päällä. Ei ole ollut levoton tai tyytymättömänoloinen eli ei varmaan kärsi keleistä. Ite kyllä oon kärsinyt! Ootan, että pikkusen hellittäis helle.

Mitähän muuta.. ainiin, vauvahan on ihan superihana tietty! Voi miten rakastan häntä. Erityisesti yöllä vauva on niin söpö, kun yrittää hymyillä äidille ja saada kontaktia unenpöpperöiseen äippään <3 Milloin teidän muiden vauvat on söpöimmillään?

-Nuppu- ja Vauva 6,5 vkoa
 

Yhteistyössä