Kesäkuun kullanmurut 2015 **Lokakuu**

Heippa!
Menin tänään sitten kuitenkin jo alkuraskauden ultraan..yllätys oli suuri kun paljastukin että siellä majailee kaksi... molemmilla syke ja molemmilla vastasi viikkoja 6+5. (se on sama viikko mitä neuvolassakin laskivat).
Tässä vähän ajatukset sekasin, menin ruokakauppaankin haahuilemaan koska unohdin totaalisesti mitä piti ostaa, muistin vasta kotimatkalla :D
Sanoin lääkärille että tää pahoinvointi on jotain ihan kamalaa johon totesi että tuplista tulee oireetkin voimakkaammin..

Mutta ei nyt muuta ei oikein ajatus kulje :D

Ninatus 6+5
 
Täällä oireina järkyttävä turvotus, nälkä, väsymys, rinnat on arat mutta ei onneks pahasti. Tänään on huimannu pari kertaa ja ilmavaivat on iskeny. :D
Veikkaisin näillä oloilla että olis poika tulossa. Ennestään löytyy yks tyttö ja sen aikana olot oli ihan erilaiset. Toisaalta oon vielä niin alussa että paha sanoa :)

Malttamattomana ootan ensviikon ar-ultraa, toivon niin että olis pieni mukana ja kaikki olis niinkun pitääkin. :)

mimii. 5+3
 
matruusi78
Eka työpäivä viikon loman jälkeen. Istumatyö menis ihan ok, mutta tuo siivoustyö joka vie mehut muutenkin vaikken kokopäivästä edes tee :/
Tyttöolo on pahoinvoinnin perusteella. Kahvikaan ei oo maistunu ikinä näin pahalle kuin nyt, mutta muutama hörppy pakko juoda pari kertaa päivässä, muuten alkaa särkee päätä, En tiiä mikä korvais sen ettei päänsäryn välttämiseksi tarttis kahvia...
"harrastaminen" jääny kertaan plussauksen jälkeen, väsy ja paha olo ja mies sanoo et p...u maistuu "pahalle" raskauden aikana, aina ollu sama, kellään muulla samaa? Eikä se homma nyt välttämätön ookkaan. Liikunta jäi, reilut puol vuotta kävin telinevoimistelussa, juoksin, rullaluistelin, pyöräilin ja syksyllä ostin salikortinkin, nyt ei vaan jaksa eikä huvita vaikka pitäis. Paino nousee kuitenkin taas lähes 30 kg raskauden aikana mut suurin osa nestettä, ei vaan voi mitään :(
Enää kax yötä neuvolaan, uus nla kun vuosi sitten vasta tänne muutettiin niin en tiiä yhtään systeemejä.

masuasukki nro. 5. 9+3
 
Mulla on poikaolo, joka tosin johtunee siitä, kun nyt on niin erilaiset oireet kun esikoisesta :D Katsotaan mihin tää olo lähtee tästä muuttumaan..

Inskun me taidetaan samalta paikkakunnalta olla, ehkäpä törmätään faceryhmässä ;)

Piupom 4+6
 
sohvi35
Moikka :wave:

Ilmoittaudun mukaan _varovaisesti_
Eilen ja tänä aamuna tehty haalea plussa, olo on ollut viikon verran jo sellainen että olen raskaana. Menkoista laskettuna la olisi 28.6. :heart:

Sohvi, 37v, 4. lapsi, la 28.6. viikkoja 4+2
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä näin viime yönä unta, että olin rakenneultrassa ja selvisi, että odotetaan poikaa :D Muuten ei ole tyttö- tai poikaoloa ollut paitsi nyt unen jälkeen oon ihan varma, että poika on tulossa.

Pahoinvointi/kestokrapula alkoi sunnuntaina: päätä särkee, huimaa, kaikki ällöttää ja hirveä jano koko ajan. Oksentanut en ole. Nälkä on lähinnä öisin ja silloin näköjään menee alas ihan mikä vaan :D

Turvotus on täälläkin ihan kamala. Olen todella hoikka, vatsa on ollut koko elämäni ihan litteä ja nyt on niin kauhea turvotus ettei mitkään farkut meinaa mennä kiinni ja pelkään koko ajan, että paljastun minä hetkenä hyvänsä. Rinnat on myös kasvanut vauhdilla, onneksi voi käyttää litistäviä urheiluliivejä ;)

Harrastamisista: onko muita ratsastavia tai hevosenomistajia? Onko jo aiemmin synnyttäneitä: miten pitkälle edellisissä raskauksissa olette ratsastaneet? Mulla kaksi hevosta ja ajattelin ratsastaa niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Molemmat onneksi turvallisia ja rauhallisia kavereita ja molemmille uskoisin saavani ratsastajat heti kuin ei itse enää uskalla tai pysty selkään nousemaan.

Enää pari päivää varhaisultraan, jännittää! Onnittelut jo ultrassa käyneille ja ninatukselle tuplista!

Hep87 rv 5+6
 
Liityn varovasti joukkoon. Plussasin viime viikon torstaina, ensimmäinen lasta odotettaisiin. Niinkuin täällä jo aika monella, LA olisi laskurin mukaan 28.6 :) Oireitan ei ole juuri mitään, tissit on kipeät ja vähän närästää. Kauhea flunssa päällä!

Harrastamisesta: Täältä löytyy ratsastaja! Kaksi hevosta myös ja ajattelin ratsastaa sen aikaa kun siltä tuntuu. Luottoratsu on kyllä tämä toinen, toinen onkin ihan maitovarsa vielä.

Pihlaja, 28v, 1.lapsi, la 28.6, viikkoja 4+2

Nimimerkkini olikin melkein samanlainen kun Pihlalla, anteeksi, toivottavasti ei tule sekaannusta. :)
 
Heippa kaikille!
Minäkin liittyisin edellisen kirjoittajan tapaan varovasti joukkoonne: Tein äsken plussatestin ja la:n tarkastuksen jälkeen halusin heti rekisteröityä ja kirjoittaa tänne. :) Plussa oli vielä haalea, tehty Davidin liuskalla, mutta koska ovulaation bongasin, oireita on riittänyt (vatsakipu, närästys, korvien soiminen, suun ja huulien kuivuminen ym) ja koska samaiset testit eivät aiemmissa kierroissa ole näyttäneet mitään, uskallan jo iloita! Pian kyllä kipaisen apteekkiin hakemaan varmistustestin. :)

Olen siis Marja81, 33v, 2. lapsi, la 29.6. viikkoja 4+1 ja synnytyssairaalaksi tullee KOS.

Täällä onkin iso joukko odottajia ja paljon tekstiä. Perehdyn niihin tarkemmin kunhan hieman ensin edistän graduani, jonka tulee olla pian valmis...
 
Hei kaikille!
Täällä on tapahtunut taas paljon. Pahoittelut Hannelle.
Ja onnea uusille ja ultranneille.

Nyt on saikulla oltu jo viikko. Ekaks tuli flunssan oireita ja kuumetta, mut siitä ku selvisin jäi vaan järkyttävä pahoinvointi. Kävin lauantaina terveyskeskuksessa niin kirjottivat suoraan viikon saikkua. Viime päivät on menneet ihan koomassa. Nukuttu ja maattu sängyssä. Näytinkin jo ihan kamalalta. Tänään ensimmäinen päivä et oon jaksanu olla jalkeilla, ja jopa imuroida.

Huomenna ois sitten mun varhaisultra. Jännittää. Viimepäivien huonon olon aikana, on kyllä odottamisen ilo kadonnut ja tullut vain jotenkin epätodellinen olo. Mut jospa se tästä.

Mun harrastamiset on jäänyt tosi vähälle, väsymyksen ja tämän olonkin takia. Ja "harrastamiset" vielä vähemmälle. Plussan jälkeen ei ollenkaan. Ei tee mieli yhtään.

Millonkahan se vaihe tulee, että tuntee olonsa hehkeäksi? Tuskin koskaan, ainakaan tämän raskauden aikana..

MiiSa-80 7+2
 
Ninatus, onnea tuplista! :)

Pihlaja, jos tulee sekaannuksia, niin korjaillaan sitten :D ei se niin vakavaa ole :)

Niin tosiaan se kertominen... Anoppi saattaa olla sellainen, joka voi sanoa ihan mitä vaan. Me ei olla oikein koskaan tultu toimeen keskenämme ja tyttöäkin se näkee vaan kerran kahdessa kuukaudessa, suunnilleen. Anopin kanssa oli ihan koviakin yhteenottoja, kun tyttö syntyi. Me ei hänen mielestä osattu mitään, jos ei joku kädestä pitäen tullut näyttämään. Kaikki oli väärin. Vauvan vaatteet oli vääränlaisia ja se, etten imettänyt, oli ihan kamalaa. Miesystävänsä kanssa yhdessä päivittelivät sitä mun ollessa paikalla... Vaikka siihen oli ihan selkeät syyt, miksi tyttö söi pullosta ja tunnollisesti pumppasin maitoa kuitenkin. Tietysti eläimet oli ihan oma lukunsa. Tyttö olisi pitänyt laittaa nukkumaan suunnilleen umpinaiseen laatikkoon, ettei kissat tapa sitä... Ja vierastamista anoppi ei ymmärtänyt sitten yhtään. Loukkaantui siitä ja mä sain haukut siitä, kun otin huutavan lapsen väkisin anopilta pois... Että tämmöinen tapaus :D anopilla saa toki olla oma mielipiteensä. Meidän naimisiinmenokaan ei sitä ilahduttanut yhtään.

Olen tänään ollut tosi aikaansaava. Aamulenkin jälkeen jäätiin tytön kanssa pihalle haravoimaan lehtiä. Sitten vielä imuroin. Nyt sen huomaa... Erityisesti tuossa pakarassa. Syötiin vähän, luettiin kirjoja ja nyt tyttö on päiväunilla :)
 
Ninatukselle tuplaonnet! Varmasti meni ajatukset uusiksi, uskoisin kuitenkin, että hyvällä tavalla :)

Eilisaamuna digi oli vahvistunut eli Pregnant 3+ luki, joten varailin sitten ensimmäisen neuvola-ajan. Kolmisen viikkoa siihen vielä... Jospa miekin siis liittyisin listalle mukaan, varovaisesti tottakai :)

Catnip82/31/2.lapsi/LA 21.6./K-SKS

Me ei olla kerrottu kenellekään, ja pyritään pitämään omana tietonamme aina ekaan ultraan asti. Sitten pitää jollekin kertoa kun tuolle esikoiselle pitää hoitopaikka saada jotta päästään molemmat ultraan mukaan. Mies kuitenkin tahtoo tulla mukaan, vaikka esikoisen ekassa ultrassa pyörtyikin :) Mutta viime raskaudessa kun asian todellakin tahtoi pitää salassa aina nt-ultraan asti, niin nyt kuitenkin tekisi mieli kertoa muutamille ihmisille. Saa nähdä a)pysyykö salassa ja b)maltanko pitää salassa ;)

Onko muita ketkä haluavat pitää sukupuolen salassa synnytykseen asti? Me ei esikoisen aikaan tahdottu tietää ja sama linja pidetään nytkin. Saa arvuutella ihan rauhassa kuka sieltä tulee.

Menkkamaiset jomotukset vaan jatkuvat, repäisykipuja tulee kanssa. En yhtään muista tällaisia kolotuksia ekasta raskaudesta. Muuten olot ihan hyvät, ruoka maistuisi vaikka koko ajan, eritoten kaikki epäterveellinen...pakko pitää kuitenkin himot ja halut niiltä osin kurissa!

Catnip82 ja kyytiläinen 5+2
 
Moi kaikille!
Mä ilmottautuisin joukkoon. Menkoista laskettuna nyt 7+5 ja LA olis nettilaskurin mukaan 4.6. Eka neuvola on ens viikolla. Sain kuitenki yhtäkkiä ja yllättäen "ylimääräsen" ultran kun kävin päivystyksessä pahoinvoinnin/kuivumisen takia ja lääkäri halus siellä tarkistaa että kaikki on kunnossa. Yksi pieni sykkivä möykkyhän siellä oli :)

Pahoinvointi ja oksentelu siis vaivaa tällä hetkellä ja oon saikulla. Tässä nyt sitten vaan odotellaan että aika kuluu ja olo helpottais.

Kivaa päivää kaikille ja ihanaa odotusta :)
 
Lauwralta piti kysyä, että miten tyttären lääkitys pelaa? :)

Meidänkin piti pitää salassa ultran yli. Mutta en halunnut manata huonoa onnea kieltämällä raskautta, kun äiti sen puheeksi otti. Vannotin vaan, ettei puhu kenellekään mitään. Edes isälle. Isä saattaa joskus olla vähän lörppö :D se sanoisi mun pikkusiskolle, joka varmasti möläyttäisi jollekin ja kohta kaikki tietäisivät. Äiti on myös sanonut, että kun ollaan valmiita kertomaan, niin hän esittää ihan tietämätöntä kaikesta, ettei kenellekään tule mielipahaa sen takia, että yksi on tiennyt, mutta muut ei.

Tytön kohdalla kysyttiin sukupuoli rakenneultrassa ja se pitikin paikkansa. Ja kyllä tälläkin kertaa, jos sinne asti päästään, aion sen sukupuolen kysyä. Meidän vauvanvaatteet on aika tyttömäisiä suurin osa, joten ihan jo senkin takia :) ei sillä sukupuolella muuten ole mitään väliä ja ihan kumpi tahansa on tervetullut. Kunhan kaikki nyt vaan menisi hyvin ja saataisiin terve vauva :)

Tyttöä odottaessa oli ihan järkyttävän kova suklaanhimo. Nyt enemmänkin sipsien himo. Ei kuitenkaan edelleenkään oloja suuntaan tai toiseen.
 
Pihla, ei ole tytölle tullut ainakaan mitään sivuoireita, joten se on hyvä juttu :) noin kuukauden päästä voi alkaa näkyä tuloksia jos aine vaikuttaa.aJa veriarvot on pysyneet hyvinä.

Ninatus, tuplasti onnea! Multa lääkäri löysi alkuraskauden ultrassa kahdet äänet, mutta epävarmaksi jäi, että oliko toiset vain kaiku :) Kolmen viikon päästä se selviää! Mutta kyllä oli itselläkin pasmat hetken sekaisin, ajoin neuvolasta vahingossa kotiin vaikka piti mennä kauppaan :D

Mulla ei ole vielä tyttö/poikaoloa. Esikoisesta oli poikaolo ja tyttö tuli :) Että taidan rauhassa odottaa rakenneultraan josko se silloin selviäisi.

Huomenna alkaisi jo yhdeksäs viikko ja nt-ultraan on aikaa enää 3 viikkoa! Kuinka jännää!! :)

lauwra & pulla(t?) 7+6
 
Viimeksi muokattu:
"Kermeli"
Voihan yrjö sentään!! Pahoinvointi siis voimakkaana täälläkin. Mutta onpahan ainaki oireita. Toivottavasti päästään loppuun asti. Mulla on melko voimakkaita alavatsakipuja ja nyt viikonloppuna oli sunnuntain ihan yhtä jaksosta kipua. Mennään nyt perjantaina käymään ultrassa kurkkaamassa, onko kaikki kondiksessa. Väsymys on ihan jäätävä, tässä just parhaillaan yritän taistella sen kanssa, että en menisi sohvalle makaamaan ja katsomaan telkkaria, ku unihan siinä yllättäis. Ja sitte taas sais yöunille mennessä etsiä nukkumattia.

Harrastamiset on jäänyt vähiin, kun tää väsy ja huono oli vie kaiken energian, yrittää vaan jotenkin selviytyä päivästä siihen asti, että voi mennä nukkumaan. "Harrastelut" on jääny meilläki plussan jälkeen ihan kokonaan, tää olo ja keskenmenon pelko yhdistettynä, niin ei oo käyny ajatuksissakaan...

Tervetuloa uusille ja onnea Ninatukselle tuplista.

Kermeli 8+0
 
Emmi85
Moi, ilmoittaudun varovasti joukkoonne.. Olen 29v, odotan 3.lasta ja nyt rv5+5, LA18.6. Synnytyssairaala kätilöopisto.

Tää palstailu ihan uus juttu..tai no aikasempien raskauksien aikana olin samantyylisessä palstassa, mutta tuntuu että menny niin kauan aikaa siit, etten enää muista..

Tosiaan todella varovaisesti uskaltaudun tänna tulemaan, ollut jotenkin alusta asti ihan epätodellinen olo tästä raskaudesta ja sen takia ajatellut, että menisi kesken :( Kipuja on meinaa niin paljon. En ainakaan muista, et näin paljon ois särkeny ennen. Selkää jomottaa melkein koko ajan :( Ja vatsassa koko ajan sellanen jännä kuumotus myös täällä ja outo tunne..kipuakin välillä.

Raskautta osasin epäillä jo ennen plussaa, mutta enemmänkin naureskelin oloilleni. Olin ostamassa ystäväni poikavauvalle vaatteita (pvnä jolloin kuukautisten ois pitäny alkaa) ni "mieli sanoi"minulle: "Tyttöjenvaatteita, ne on sun lapselle". Hiemanko hämmentävää :D

Ennen plussausta myös huomasin himoitsevani hamppareita, ja niitä syönytkin paljon! Huom. En syö punaista lihaa normaalisti, enkä hampurilaisia :D Myös jaffaa on tehnyt mieli, ja en juo limuja saati mehuja normaalisti :)
Rinnat on kipeet ja kasvanu rutkasti. Väsymys ei ole vielä ihan kauheeta, kestän ja valvonkin myöhään vielä! Tänään alkoi pahoinvointia tulemaan..ja hermot, ne on herkillä. Oon todella kärttynen melkeinpä koko ajan!

Multivitaa raskaus ja imetys täälläkin syödään.
Liikunta on jäänyt plussauksen jälkeen vähemmälle :( Jotenkin niin varovainen ja väsynyt. Salitreenistä ei oikein ole tullut mitään..lenkillä olen käynyt ihan vitutuksenakin, kun on kipuja ollut ja pelännyt keskenmenon tulevan..ihmeekseni liikunta kuitenkin auttanut kipuihin? Lenkin aikana ei kipuja meinaa ollut..
Lihakset tuntuvat olevan TODELLA jumissa, siitä huomasin jonkun täällä kirjoittavankin. Huh! Tekisi mieli koko ajan venytellä, ainakin kroppa huutaa venytystä! :)

Onnea tosiaan minunkin kautta kaikille tämän ryhmän plussanneille :) Ihanaa, ettei tartte olla yksin tämän jännän uuden elämänvaiheen alussa, jolloin kaikki on niin epävarmaa.
 
Meilläkin oli hyvä varhaisultrakäynti tänään. Lääkäri sanoi heti että täällähän näkyy ihan normaali raskaus, syke löytyi ja alkion koko vastasi päivälleen laskettua (no ei ihme, kun hedelmöittymisaikakin tiedetään melkein tuntien tarkkuudella). Lapsivedestä tai kiinnittymiskohdasta ei sanonut mitään enkä tajunnut kysyä. Olin niin paljon pelännyt pahinta ja valmistautunut vaikka mihin kamaluuksiin että lääkäri käynnin lopussa vihjasi että kyllä tästä saisi jo iloita... Näytettiin vissiin jotenkin myrtyneiltä tai epäuskoisilta. Ilon kyyneleet tuli vasta vastaanottohuoneen ulkopuolella. Saatiin ultrakuvakin mukaan, vaikka ei siitä mitään kovin tunnistettavaa vielä näe. Harmaata ja mustaa ja sitten taas pieni möykky harmaata.

Uskaltaisinkohan antaa itseni alkaa rakastua tähän lapseen?

Ai niin, Emmi85: meillä varhaisultra oli julkisella, mutta raskaus on saanut alkunsa hedelmöityshoidosta, en tiedä pääseekö julkisella varhaisultraan raskauksissa, joissa ei ole tällaista taustaa tai jotain mutta riskiä taustalla ennestään.

AUkko ja 7+0
 
Viimeksi muokattu:
Emmi85, ihan kuin miun kynästä tuo siun kirjoitus, ainakin suurelta osin. Epätodellinen olo, selkäjomotukset, alavatsanippailut, lihasjumit.. täällä sama! :)

Olen itse ymmärtänyt, että julkiselle puolelle noihin rv6-9 ultriin pääsee vain jos on taustalla esim. keskenmenoja ym. muita alkuraskauden vaikeuksia ollut. Samoin tosiaan nuo hedelmöityshoidot kuten AUkko tuossa totesi, oikeuttavat niihin. Oletuksena, että hoidotkin ovat olleet julkisella. Muuten varmaan päivystyksen kautta voisi päästä jos esim. kipuja ja vuotoa esiintyisi.

Itse olen pohtinyt pitäisikö mennä tuohon alkuraskauden ultraan. Ekassa raskaudessa ei käyty, osasi olla paljon rennommin ja jaksoi odottaa nt-ultraan asti. Nyt on paljon malttamattomampi olo, tahtoisi varmuuden nopeammin, että onko siellä ketään ja sykkiikö sydän. Noh, viikkoja vielä sen verran vähän, että ehtii vielä miettiä asiaa. Jos sitten viikolla 7 alkaa siltä tuntumaan niin voihan sitä yrittää saada aikaa yksityiselle.

Catnip82 & kyytiläinen 5+3
 
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille! :)

Lauwra, toivottavasti tulee hyviä tuloksia lääkityksen avulla :) sehän tietysti on jo positiivista, ettei lääkkeet ole aiheuttaneet haittaa lapselle.

Ultrista, täällä ei ainakaan kunnalliselle pääse ennen nt-ultraa, jos ei ole mitään ihmeitä. Mulla se yksi kkm taustalla, eikä ole edes tarjottu mahdollisuutta päästä ultraan aiemmin. Niinpä olen nöyrästi odotellut kutsua nt-ultraan. Sen pitäisikin olla parin viikon sisään.

Kivuista, mä olin onnistuneessa raskaudessa tosi kipeä alusta loppuun. Ei kivutonta päivää ollut. Keskenmenneessä kipuja oli vain ihan alussa, kunnes hävisivät. Silloin totesin miehelle, ettei kaikki voi olla hyvin, koska voin ihan liian hyvin. Nyt olen taas aika kipeä ollut koko ajan, enkä ole siitä huolestunut. Päinvastoin, näiden kahden aikaisemman raskauden kokemuksella. Ei kuitenkaan ole huolestuttavia vatsa- tai alaselkäkipuja.

Tänään reippailin vähän pidemmän aamulenkin, kun keli oli niin nätti :) loppumatkasta tuntui taas kropassa. Kai se on yritettävä tehdä vaan lyhyempiä lenkkejä nyt. Ei ne koirat siihen kuole. Ei ainakaan tytön odotusaikana kuolleet, joskin painoa pääsi vähän kertymään :D ei onneksi kovin paljon liikaa. Ne on aina olleet hoikkia :)

Tänään mennään tytön kanssa mummolaan syömään. Alkaa tympiä tämä ainainen kotona kökkiminen, kun mieskin on aina töissä. Mummo (mun äiti) raskaudesta tietääkin. Vähän tekisi mieli kertoa isälle siinä samalla, mutta jospa malttaisin mieleni siihen saakka, että on ultrassa käyty. Kun niin on miehenkin kanssa jo sovittu.

Nyt mulla on ollut jotenkin rauhallinen mieli. Siis sellainen luottavainen. Toivottavasti se olisi hyvä merkki :) toki välillä epävarmuus ja pelko hiipii nurkan takaa, eikä tässä nyt vieläkään oikein iloita uskalla, kun ei olla ultrassa käyty. Kun sitten vihdoin pääsen sinne ultraan, niin aion heti kättelyssä sanoa kätilölle, että ensin ultrataan ja sitten vasta höpistään :D olen nimittäin taatusti hermostuneempi kuin ikinä.
 
Tännehän tulee ropinalla uusia ihmisiä! :) Minä makaan sängynpohjalla; eilen nousi kuume, maha on sekaisin, pahoinvointi ja menkkamaiset jomotukset jatkuu. Ei tunnu mitenkään herkulta tämä alkuraskaus.. Täällä oli kyselty harrastamisesta ja "harrastamisesta", ja kyllä tällä hetkellä voimia ei ole mihinkään muuhun kuin pakollisiin velvollisuuksiin. Illat menee sohvalla. Aion kyllä aktivoitua kunhan olo on parempi. Seksistä en tiedä milloin alkaa taas edes tehdä mieli, mutta mikäpä kiire silläkään on.

Onko muilla ollut kuumetta tai pitkään jatkuneita kipuja, siis just noita menkkamaisia? Oon vähän huolissani vaikka neuvolasta sanottiin ettei pitäis olla hätää. Tekis mieli varata aika varhaisultraan...

hennaliina 5+5
 
Tulin tänne pahamaineiselle keskustelupalstalle, jossa ei neuvola terkan mielestä kannata käydä :D

Joo siis eka neuvola takana ja olihan turha käynti. Paperia paperin perään. Sydänääniä ei kuunneltu ku terkka niin painokkaasti sano et kuuluu vasta viikolla 12 aikasintaan :( ihan asiallinen terkkari muuten. Sanoin keskenmenon pelosta,mut sano vaan että se on ihan normaalia.

Onnea hyviä uutisia saaneille! :)

Me ootellaan nt-ultraan aikaa,jokunen viikko voi vierähtää :/

aida1& pikkukaveri 8+4
 
Sohvi35, toivottavasti kaikki on hyvin. Voimia! Olet tervetullut takaisin, jos haluat vielä tulla. Toivon sydämestäni, että tuo on ihan harmitonta.

Hennaliina, mulla oli ekassa raskaudessa tosi kovia menkkamaisia kipuja. Ne kesti johonkin rv 12+ saakka. Ja siitä raskaudesta tuloksena tuo meidän vajaa 2 vuotias taapero :)

Aida1, olipas jyrkkä mielipide sydänäänistä :D kun mun terkka sanoi, että jos viikot pitää paikkansa (maanantaina olisi ollut menkkojen mukaan 10+0), niin pitäisi jo kuulua. Toki siihen vaikuttaa, onko kohtu taaksepäin kallistunut, kuten mulla. Silloin ei välttämättä kuulu. Ja sitten tietysti vatsamakkaroiden määrä, jos näin saa sanoa :D ja tosiaan ekassa raskaudessa terkka halusi kokeilla sydänääniä jo rv8+6... Jännä, miten erilaiset mielipiteet voikin olla. Tietysti aina varmemmin kuuluu, mitä enemmän viikkoja on. Kyllä mäkin pelkäsin, että jos ei kuulu, niin se epävarmuus on ihan kamala. Onneksi kuului :)
 
  • Tykkää
Reactions: hennaliina

Yhteistyössä