Kesäkuun kullanmurut marraskuussa :)

Yllätysonni: Osanotot sinulle <3 Mutta onnea kuitenkin siitä, että A vauva kasvaa hyvin!

Mulla on nyt meneillään 8+3 viikko ja nyt on alkanu pieni aamupahoinvointi, joka kyllä helpottaa kun saa jotain suuhun.. Ei vaan oikein tee mitään mieli, mutta syön silti.
Ja mulla on ihan järkky nälkä kokoajan! Yölläkin on välillä pakko herätä syömään jotain pientä, koska en saa kertakaikkiaan unta, koska on niin tajuton nälkä... :/
 
Voi hittolainen. Meidän pitäisi huomenna lentää helsinkiin miehen siskon lapsen nimiäisiin ja tuo meidän neiti on näköjään tulossa kipeäksi (n) Nenä on punainen ja räkä valuu, lämpöä tai kuumetta ei vielä ainakaan ole. Jos huomenna tulee kunnon flunssa, niin eikai se auta, kun jättää lapsi mummolaan ja käydä siellä helsingissä pyörähtään :unsure: En voi kipeää lasta mukaankaan ottaa.

Mutta huomenna ennen reissua kauan odotettu ultra! Toivottavasti kaikki olisi hyvin :)

Miten teillä muilla tuo paino? onko noussut? mulla ei ole vielä, mutta esikoista odottaessa tuli 20kg :oops:
ne kuitenkin lähti kuukauden sisään synnytyksestä. Mutta toivottavasti tässä raskaudessa en keräisi niin paljon painoa.
 
Hyvää huomenta, jälleen noin kolmen tunnin päiväunet takana... :whistle: Muuten viime päivät ovatkin olleet ihmeen oireettomia, toivottavasti ei enteile mitään huonoa. Viikko pitää vielä malttaa odottaa ultraan.

Pahoittelut Yllätysonni - kestää varmasti aikansa totutella ajatukseen yhdestä lapsesta, kun on ehtinyt kuvitella itsensä ja elämänsä kaksosten kanssa. Sure rauhassa, jos siltä tuntuu.
 
Tuun taas purkaan tunteita tänne. Eli meillä on huomenna lento helsinkiin, eikä mies usko että yli 100ml pakkauksia ei saa pakata käsimatkatavaroihin. "Koska eihän se nii tarkkaa voi olla" Voi helv**ti sentään. ( pakkaukset 20ml isompia) Me ei siis laiteta ruumaan mitään, koska vain tunnin lento ja vkl reissu.

Mää niin vihaan tuota miestä nyt. Koko ajan pitää tahallaan ärsyttää mua eikä sitä kiinnosta yhtään että stressaan koko ajan. Tää meidän viikonloppu alkaa muutenki niin mainiosti. Lapsi ja minä tulossa kipeäksi, mun tilaamani mekko ei oo vieläkään saapunut mitä siis tarvisin reissuun, huuliherpes (koska kuka nyt haluaisi olla kaunis juhlissa) AARGH! Ja niin edelleen. Sain vähän purkaa tunteita :D rakastan raskausajan hormoneita.
 
Vieläkö mahtuu mukaan? Alunperin luulin että la olis osunut heinäkuun alkuun mut eilinen ultra paljasti sen että viikkoja 8+1 ja laskettu aika olisi ihan kesäkuun lopussa. Jos vaa pääsee niin myös face ryhmään voisi liittyä..
 
Täällä vielä roikutaan. Kolmas ultra takana ja vielä uusi ensi viikolla. Eihän tässä ole enää pienintäkään toivoa mutta kun "raskaus etenee" niin ei sitä viitsitä keskeyttää ennen 100% varmuutta.

Eli viikkoja kuukautisista laskettuna 8+2, omien ajatusten mukaan vähemmän, ei kuitenkaan viikkoa enempää. 2vk sitten oli se eka ultra, jolloin kohdussa vain pikkuruinen nesterakkula. Siitä viikko ja nesterakkulasta puhuttiin nimellä sikiöpussi ja sieltä löytyi myös ruskuaispussi. Tänään oli ruskuaispussin viereen "ilmestynyt" alkio, pienen pieni ja ei sykettä. Eli täysin mahdotonta että tämä enää kauaa jatkuisi. Näinköhän tuo samainen pieni alkio oli jo viime viikolla, silloista lääkäriä ei se ultrailu kiinnostanut niin kovasti että olisi välttämättä mitään nähnyt.

Raskaus on kuulemma "hankalassa paikassa" ja sitä on vaikea ultrata. Minulla on aiemmissa raskausissa sanottu kohdun olevan taaksepäin kallistunut, en tiedä vaikuttaako tämä ultraan? Todella kauan tämän päivän lääkäri kyllä tutki ja etsi. Lopussa huomasi että itsekin aloin kurkkia näytölle ja käänsi näytön minuun päin ja taas pitkään pitkään etsi että saisi minullekin näytettyä miltä siellä näyttää. Joutui mahaakin painelemaan ultratessaan että saisi näkymän.

Olen tavallaan helpottunut että sain taas viikon jatkoaikaa, se on viikko lisää raskaudelle keskeytyä itsestään. Lääkkeellinen tyhjennys pelottaa hirveästi sen kerran kokeneena..

Eli oma diagnoosini: keskeytynyt keskenmeno. Koska ei ole mahdollista että mentäisiin 2vk jäljessä arviosta, jolloin tämä voisi vielä ollakin normaali alkuraskaus. :(
 
Yllätysonni: pahoittelut ja onnittelut.

Inkalilja: pahoittelut. Odottaminen oli minusta kaikkein raskainta :(

Harkitsin dopplerin ostoa, mutta mies sanoi ajatukselle aelvän ein :unsure: pakko siis odottaa aina neuvolan dopplereita. Alkaisipa pieni pian liikkumaan niin tietäisi joka päivä että kaikki on kunnossa.

Käytiin nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin :love: ultrassa rakas heilutteli pieniä varpaita ja sormia (piti pari kyyneltä tirauttaa) ... niskaturvotustakin oli saman verran kuin suurimmalla osalla. Vauva oli vähän viikkoja isompi mutta siitä en ole huolissaan. Parempi niin ... ens viikolla pitäis tulla verikokeista tulokset.
 
Pakko kysyä vähän kiusallinenkin kysymys: onko muilla ollut maha sekaisin/ hirveät ilmavaivat? Minulla varsinkin iltaisin tulee etova vellova olo ja ilmavaivat on järkyt, maha on turvonnut kuin iso ilmapallo. Vessassa saa ravata turhan usein.. Onko tämä vaan joku 'muoto' pahoinvoinnista? Muuten täällä kaikki hyvin:)
 
Pakko kysyä vähän kiusallinenkin kysymys: onko muilla ollut maha sekaisin/ hirveät ilmavaivat? Minulla varsinkin iltaisin tulee etova vellova olo ja ilmavaivat on järkyt, maha on turvonnut kuin iso ilmapallo. Vessassa saa ravata turhan usein.. Onko tämä vaan joku 'muoto' pahoinvoinnista? Muuten täällä kaikki hyvin:)
Mulla oli tuota samaa alkuraskauden! Siis varmaan viikot 4-10 ainakin. Nyt on vähän vatsa jo rauhoittunut. Reagoin muutenkin jännitykseen ja elämänmuutoksiin aina vatsalla. Pahoinvointia ei ole ollut, eli ehkä toi tosiaan oli jonkunlainen muoto siitä :)

Pepiita + Sintti 12+5
 
Pakko kysyä vähän kiusallinenkin kysymys: onko muilla ollut maha sekaisin/ hirveät ilmavaivat? Minulla varsinkin iltaisin tulee etova vellova olo ja ilmavaivat on järkyt, maha on turvonnut kuin iso ilmapallo. Vessassa saa ravata turhan usein.. Onko tämä vaan joku 'muoto' pahoinvoinnista? Muuten täällä kaikki hyvin:)
Täällä myös mahavaivoja jos jonkinlaista.. Turvotus on tosiaan ihan järkkyä aina iltaisin. Ja tällä viikolla on ollut jo pientä etovaa oloakin ajoittain. Ja olis kokoajan nälkä! Jännitän ensi viikon labra-aikaa, joka on kyllä jo kello 8.00, mutta kun pitää olla sen 10 tuntia syömättä ennen sitä.... :D
 
Täällä myös mahavaivoja jos jonkinlaista.. Turvotus on tosiaan ihan järkkyä aina iltaisin. Ja tällä viikolla on ollut jo pientä etovaa oloakin ajoittain. Ja olis kokoajan nälkä! Jännitän ensi viikon labra-aikaa, joka on kyllä jo kello 8.00, mutta kun pitää olla sen 10 tuntia syömättä ennen sitä.... :D
Siis onko sulla se perus alkuraskauden labra, missä otetaan seulonnat yms? Siihen ei käsittääkseni pidä olla syömättä (ei ainakaan mun pitänyt). Toki sulla voi olla jotain ekstralabroja ja jos sua on ohjeistettu noin, niin ole sitten :D
 
Aegis: Niimpä, ei ole hauskaa odotella. Ja kun tasan tietää ettei ole mitään hyvää odotettavaa.. Turhauttaa sitten kun miettii että mitenhän pitkälle menee että voi uutta yrittää, olen tuosta tyhjennyksestä lukenut että vuoto voi kestää monta viikkoa ja sitten pitäisi odotella ilmeisesti yhdet kuukautisetkin vielä. Eli varmaan ensi vuonna sitten. :( Mun kaverin perheessä aloitettiin samaan aikaan vauvan "teko" kuin meillä, heillä on nyt 4kk vauva.. Jotenkin hassulta tuntuu että mitä ne lääkärit nyt oikeasti haluaa odottaa, näkeehän sen nyt sokeakin ettei tämä ole normaali raskaus vaikka nyt joka kerta onkin edennyt. Huoh!

Mutta otanpa osaa muihinkin keskusteluihin. :)

Mulla oli nuoremmasta tytöstä kotidoppleri. Kyllä mä tykkäsin! Täällä ei ekassa neuvolassa edes yritetä kuunnella sydänääniä kun on niin sattuman kauppaa kuuluuko ja eivät halua että äiti murehtii turhaan. Sain kotona äänet kuulumaan n. rv 9-10, olen tosi hoikka ja vatsassa ei tippaakaan ylimääräistä, silti nuo äänet kuuluivat alkuun silleen että nostin alavartalon seinää vasten jotta kohtu nousisi vähän ylemmäs.. :D

Ilmavaivoista. Mulla ei ollut mitenkään pahemmin kummastakaan lapsesta, mutta närästystä ja oksentelua sitäkin enemmän. Ystävälläni olikin mukavat ilmavaivat ja loppuraskaudesta jotenkin hävisi kyky pidättää pieruja, siinäpä kuljet sitten kaupassakin päästellen. :whistle:

ONNEA kaikille jotka saaneet nähdä ihania pieniä ultrissa! :love: Koittakaa nauttia kun kaikki on hyvin, vaikka ne olot ei välttämättä olekaan herkkua. Tiedän kyllä miltä tuntuu jos ei voi kotoa poistua ämpärin vierestä. Mutta on se sen arvoista!! Kesällä saatte nuuhkia vauvantuoksua. :love:
 
Inkalilja: mulla keskeytettiin kesäklä lääkkeellisesti viikolla 9+0 (ehkä). Kysyin silloin lääkäriltä, että milloin saa yrittää uudestaan. Ja kuulemma heti :) suositteli kuitenkin odottamaan sen aikaa, että saa negatiivisen tuloksen ensin. Siihenkin ainoa syy oli, että tietää sitten heti onko kyseessä uusi raskaus vai onko kohtuun vielä jäänyt jotain. Tulin raskaaksi ilman yksiäkään kuukautisia ja kaikki mennyt hyvin ainakin tähän asti :) ilmeisesti kaavinnan jälkeen pitää odottaa yhdet kuukautiset.
 
Aegis: Mulla edellinen tuulimuna tyhjennettiin lääkkeellisesti 11+3, mutta eipä muuten hajuakaan mitä ne silloin sanoi uudesta yrityksestä. No 8kk joka tapauksessa meni että saatiin esikoinen alulle. Mitä oon noista lueskellut niin aika eri ohjeita antaa lekurit, jotkut on tosiaan antaneet luvan heti yrittää, mutta aika usein tuntuu että jos on jotenkin avitettu keskenmenoa niin käskevät antaa kohdun toipua sen yhden kierron ajan. Mä kyllä taidan olla sitä mieltä että kyllä kroppa sen tietää eikä raskaus ala jos kohtu ei ole kunnossa.
Ja kovasti tuntuu olevan vaihtelua siinäkin miten katsotaan onko hormoni laskenut, toisilla seurataan polilla ja toisia käsketään tekemään kotona testi tyyliin 3vk päästä. Saas nähdä miten täällä opastetaan.. Tuntuu jo yksikin viikko pitkältä kun tätä on niin kauan tehty. (Vaikka toiset tekee sitä yhtäkin vuosia, ei pitäisi valittaa..)
 
Siis onko sulla se perus alkuraskauden labra, missä otetaan seulonnat yms? Siihen ei käsittääkseni pidä olla syömättä (ei ainakaan mun pitänyt). Toki sulla voi olla jotain ekstralabroja ja jos sua on ohjeistettu noin, niin ole sitten :D
Joo juuri se! Siellä mun käsittääkseni kyllä otetaan niin monet kokeet, että luulisin ainakin että pitää olla syömättä :O Kuinka muita on ohjeistettu?
 
Ensisynnyttäjä: mua ohjeistettiin, että saa mennä mihin aikaan tahansa päivästä ja ei tarvitse olla syömättä/juomatta ja labra siis ens viikolla :)

Inkalilja: pahoittelut ja paljon voimia, mikään ei oo inhottavampaa ku odottaminen. Mulla oli kesäkuussa km, jossa eka kokeiltiin tyhjennyslääkkeitä mut lopulta sit tehtiin kaavinta. Ohjeistus oli, et 5 vko:n päästä rtestin teko kotona ja piti odottaa yhdet menkat ennen uutta yritystä. Jälkivuoto kesti noin kaks viikkoa.

Kuiske: itse kans poden vaikka minkälaista vatsavaivaa, välillä on maha täynnä ilmaa ja alkuun oli vatsa löysällä montaa viikkoa, nyt puolestaan ummetusta.. Että ota näistä taas selvää ku mennään laidasta laitaan:D

Eilen kerrottiin mun vanhemmille tai itseasiassa äiti arvas ja pakkohan se oli sit myöntää. Olivat hirveen iloisia, vaikka sanoinki et todeksi en usko ennenku ite nään jotain ultrassa... Vielä kun jaksais pari viikkoa ultraa ootella:love:
Onnea ultrakuulumisista kaikille jotka pienen on jo päässy näkemään:)

Falisa 10+6
 
Inkalilja: uskon kans ettei raskaus ala ennenkuin elimistö on valmis. Minut ohjeistettiin tekemään testi kotona tai tuomaa pissanäyte polille 5 viikon päästä, jos sitten vielä positiivinen niin tutkitaan tarkemmin.
 
Falisa: Okei. Täytyy siis kysellä vielä vaikka neuvolasta :)

Mulla oli pahimmat ongelmat ihan alkuviikoilla (3-5) ton mahan kanssa. Öisin oli ihan järkkyä ummetusta, et oikein heräilin siihen. Nyt on sitten enimmäkseen ilmaa vattassa ja turvotusta. Muutenkin ne pahimmat raskausoireet oli tuolloin ihan alkuviikoilla (rintojen arkuus..).
Nyt kyllä toi pahoinvointi on tullut pienissä määrin mukaan tähän kuvioon. Tai siis täytyy miettiä, mitä suuhunsa laittaa. Tekee mieli joitain ruokia enemmän ku muita. Onneksi makeaa ei hirveesti tee mieli vaan enimmäkseen hedelmät ja suolainen ruoka uppoo!
 
Inkalilja tosi kurja tuo sun tilanne. En oikein osaa sanoa mitään. Hurjasti vain voimia! Toivon,että saat pian selvyyden tilanteeseen<3

Ensisynnyttäjä ei tarvitte olla syömättä noihin alku raskauden labroihin. Siis jos ei sua erikseen ohjeistettu niin esim neuvolasta. Mulla siis viides raskaus ja ikinä ei oo tarvinnu olla syömättä!!

aegis ihana,että nt-ultrassa kaikki hyvin(y) mä oon kans jokaisen aikana tirautellu ultrissa muutamat kyyneleet:DOn se jotenkin vaan niin ihana nähdä se vauva siinä ruudulla:love:

Hannuliini Tervetuloa mukaan!!!Ihana kun saadaan lisää porukkaa:)

Hippogryfi miten teidän reissu sujui?! nauroin niin kun luin tuota sun avautumista:DRaskaushormonit on NIIIIN ihania;)

Omaa napaa tiettykin loppuun. Tänään on rv 9. Siis YHDEKSÄN. Ihanaa:love: Ja mikä ihaninta, eilen ja tänään on ollut jo tosi hyvä olo. Vaikka viimeisestä ruokailusta olis aikaa,niin oksettavaa oloa ei oo tullut.JEI!! Ja kauppaankin on vaihteeksi ihan kiva lähteä, ei tarvitte pelätä koko aikaa oksua:whistle: Vatta on iltaisin sellainenkin rantapallo,että oksat pois!! Parin viikon päästä olis lasten serkkujen synttärit ja en tajua mitä laitan päälle,kun en haluaisi vielä kertoa masu asukista.

Mukavaa viikkoa taas kaikille tasapuolisesti:)
 
Tänään tuli doppleri, ja piti tietty heti kokeilla. En mä sieltä kyllä kuullut kuin itseni :D Jossain vaiheessa näytöllä kyllä hyppi jotain 160-170 -lukemia, mutta mitään sellaista en kyllä itse selvästi kuullut.

Torstaina ultra, ja sitä ennen vielä pari päivää aikaa kokeilla josko jo ennen ultraa saisi jotain kuuluville...
 

Yhteistyössä