**KESÄMASSUT 2009 marraskuussa**(kesäkuussa puhkeaa!)

Onnittelut hyvin menneistä jultrista,ihania kuvia :heart:
indiska tervetuloa mukaan :hug:

Mun ultrakuvat löytyy profiilistani ja meinasin sinne jotain odotusjuttuja tässä raskauden aikana lisäillä :heart:
Mä kävin äsken likan kanssa ostamassa herkkuja kaupasta,iltapalaksi olisi tortilloja ja itselleni ostin twist-pussin,parempaa suklaakarkkeja saa hakea! :p

bad virgin ja hippu 13+4 :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
HS :LOL: :whistle:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1244377
great! :xmas:
on mulla isot ongelmat. :whistle:
ei...piristää vaan kun huomaa miten noita uusia kuisia tulee lisää..muistaa taas kuinka pitkällä oma odotus on. ja mun mielestä on muutenkin kivaa lukee noita alkufiiliksiä. :heart: samoin käyn aina välillä lukemassa noita joilla la tässä kuussa. :whistle: juu..mulla on ylimääräist aikaa joo... :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huhtityttö:
Täällähän on ollut varsin vilkkaat ultrapäivät, kiva! Onnea kaikille ja minulle kanssa :) Käytiin siis eilen ultrassa ja siellä se pikkuinen viuhtoi menemään. Jättimäinen kivi tippui sydämeltä ja ensi viikolla aion painua ostamaan äitiysvaatteita. Kaikki asialliset housut puristaa niin paljon, että on siirryttävä sopivampaan kaavoitukseen.

Onko teillä tietoa milloin sikiöiden pituuserot alkavat kehittyä? Tuossa yhdessä neuvolan kirjassa on tälle viikolle mitat 52 mm asti ja Kyytiläisen mitta oli 53 mm. Lääkäri myös siirsi pari päivää viikkoja eteen päin vaikka tiedän, että ovulaatio oli muutaman päivän myöhemmin kuin kuukautiset antaisivat ymmärtää. Oletinkin, että ollaan kehityksestä hiukan jäljessä. Mutta ei! Onko meille siis odotettavissa koripalloilja?! Ollaan kyllä molemmat pitkiä...

Huhtityttö ja Kyytiläinen 11+5 (12+1) oletus 11+2
En tiedä koska pituuserot alkaa tulla, mutta ellen väärin muista olin ultrassa viikoilla 12+1, ultran mukaan 12+5 ja pikkuinen oli sillon 70 mm pitkä (siis pääperä) eikä ultraaja ainaan sanonut mitään että olis erikoisen pitkä/lyhyt. Eli varmaan se mittaus vähän epämääräistä vielä ja toisaalta varmaan niitä millien eroja on mitkä sitten vaihtelee. Ton mukaanhan me saatais oikein megakoripalloilija ja meidän ipanat (kaikki 3) on olleet syntyessään ennemmin vähän normaalia lyhyempiä, pisin 50cm (ja viikon meni hän yli la)

Olipas pitkä juttu=)

Ihmeitä ei kuulu, joulukortteja olen alkanut vääntämään ja muutaman joulukalenterin, isoille omat, äidille ja kummitytölle ja hänen pikkuveljelle. Tällä kertaa en vaikeemmasta päästä =)Hauska vähän joulujuttuja tehdä. Töissä alkaa ennen joulua parin viikon megaprojekti, joten päivät venyy sillon jopa 12 tuntisiksi, no siitä kerätyillä tunneilla pidän sitten jo aatonaatonkin vapaana. Ja onhan siinä muitakin välipäiviä, joita voi ottaa jos vaan tunteja tulee tarpeeksi.

Onko osa joulun töissä? Millä mielin? Ensi jouluna meillä sitten on sellaiset 1/2 vuotiset "kuusen kaatajat"... :heart: :heart:

Hyviä ultrauutisia tullut, hieno juttu!! Eipä taida meidän jengiin ollu tullut sieltä lainkaan huonoja tai epävarmoja uutisia. Ihan hyvä kun tuo alkuaika oli meidän pinolle aika rankkaa. Jollain oli jossain vaiheessa vielä verenvuotoa yms. mitäköhän hälle kuuluu, muistaako kukaan nikiä?

kekkeri ja 13+4 (14+2 ultran mukaan)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
HS :LOL: :whistle:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1244377
great! :xmas:
on mulla isot ongelmat. :whistle:
ei...piristää vaan kun huomaa miten noita uusia kuisia tulee lisää..muistaa taas kuinka pitkällä oma odotus on. ja mun mielestä on muutenkin kivaa lukee noita alkufiiliksiä. :heart: samoin käyn aina välillä lukemassa noita joilla la tässä kuussa. :whistle: juu..mulla on ylimääräist aikaa joo... :xmas:
Älä välitä,mä syyllistyn ihan samaan :xmas:
 
Huhtityttö mä mietin kanssa samaa, että missä vaiheessa niitä pituuseroja alkaa tulla. koska meiän vaavi oli 7. viikolla ultrassa, viikkoja siis 6+3, jo sen mittainen, mitä norm alkio on sen viikon lopussa. eli oli 7,9mm ja 7. viikolla mitat on 4-8mm. seuraavaa ultraa ootellessa, mikä jööti sieltä paljastuu, ainaki vatsast päätellen :eek:

en muista sanoinko tänne siis, mutta np-ultra on meillä 1.12 :heart:

Talvis ja Pallero 11+2 (11+4)
 
Tervetuloo mukaan uudet massunkasvattajat!!


Aivan ihania no UÄ-kuvat oikein liikuttu ja oottaa kun itse menee 15.12 et oikein vie jänskättää.Joo ja ei kaikkii housuja voi käyttää kun jo kiristää mutta legginsit ja pitkärintojenaltapiukka sit levenee niin peittää kivasti ton massun.Eipä nyt tällä kertaa muuta kun hyvööö yötä kaikille.

 
Niinpä, Kekkeri ja Talvis, tiedä sitten mitä "jöötejä kuusenkaatajia" me vielä synnytetään :LOL: Kaipa nuo pituuserot on ihan normaaleja niin kuin kaikki muukin tällä hetkellä. Mies koko ajan virnistelee kaikille tuntemuksilleni ja hokee vau-kirjan sanoja "tämä on ihan normaalia, mutta jos sinulla ei ole tätä tuntemusta sekin on ihan normaalia".

Minä ylpeänä kerron, että tajusin eilen ihan itse mistä pääsen katsomaan profiileja :ashamed: Ei sitä tullutkaan kuin pari päivää ihmeteltyä :whistle:

Huhtityttö ja Kyytiläinen 11+6
 
Terveisiä ekasta neuvolasta. Eipä siellä mitään kummempia tehty. Juteltiin mukavia ja täytettiin papereita. RR, Hb ja pissa oli OK. Sydänäämiä ei kuunneltu, kun ei ne todennäkösesti ois kuulunu. No lääkärineuvola ois ensviikon tiistaina, siellä sit kuunnellaan kuulemma.

Kovin myöhäseltä tuntu tuo NT-ultran ajankohta, tehdään kuulemma 12+6-13+6. Tuntuu, että monilla täällä ollut jo aiemminkin. Ja meillä sattuu vielä toi joulu siihen sopivasti. Kaikki ajat oli varattu ennen joulua, terkka sit anto numeron sinne ja sano, että pitää soittaa ja käskee niiden laittaa ylimääräseksi. Jännittää saadaanko se nyt ennen joulua. Haluaisi niin päästä ennen joulua, voisi sitten olla joulun rauhallisemalla mielellä.

Täällä sulaa lumet pois kovaa vauhtia vesisateen ja plussakelin myötä. Kurjaa, oli jo niin mukavan valoisaa ja kaunista hetken. Toivottavasti jouluksi tulee lisää lunta.

Niin ja tervettuloa uusille, mukavaa kun ilmaantuu vielä muita, joilla la loppukuusta. Mulla siis neuvolan mukaan 30.6, mutta ultrassa varmistunee.

Barbapörrö ja Pätkis 9+3 :heart:
 
Täällä juoksee taas ajatukset ihan omissa sfääreissä: Meillä on vähän kauhunsekaisesti vitsailtu, että entä jos tuleekin kaksoset. Nooh, mikäs siinä, kyllähän siinä on tuplasti työtä mutta olen myös naureskellut että sittenpähän en kyllä enää ikinä "joudu" synnyttämään. (En usko, että meille kahta lasta enempää kumpikaan haikailee.) Eli joo, mikäs siinä.

Noh... tänä aamuna hätkähdin hereille naama vakavana: voi paska, entä jos ne on kolmoset!?

Eli tällä tahdilla laukkaa ajatukset.

Mites te muut? Toivotteko / pelkäättekö monikkoja? Onko suvussa ja siten siihen syytä? (Meillä ei ole, mutta jotenkin tuntuu että olisi niin kohtalonivaa saada kaksoset. Olen aika kyyninen tapaus...)

tuokio ja pikkukaveri 10+3
 
Onko kenelläkään muulla semmosta oloa, ettei menis päivääkään, ettei jonnekin kolottais, tai koskis, tai olis muuten kehno olo tän raskauden takia? :attn: Vai oonko mä ainut? Kun nyt on saanu vähän pahaa oloa vähemmälle, niin alaselkä ja vasen lonkka (siinä vanha vamma ) renkkaa ihan jatkuvasti, ja joka lähes askeleella käy selkään... :/

Ja onko jo väsymys joillakin helpottamaan päin? Musta kun tuntuu, et mulla vaan pahenee koko ajan... Voisin nukkua joka yö kellon ympäri, eikä sekään riitä :xmas:
Mä en edes muista, paljonko mulla on viikkoja!! :eek:
Eli Sisu ja matkustaja, rv 12 tai jotain sinne päin... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuokio:
Mites te muut? Toivotteko / pelkäättekö monikkoja? Onko suvussa ja siten siihen syytä? (Meillä ei ole, mutta jotenkin tuntuu että olisi niin kohtalonivaa saada kaksoset. Olen aika kyyninen tapaus...)

tuokio ja pikkukaveri 10+3
Meillähän ekassa ultrassa sanottiin, että saattaa olla kaks.. Jouduttiin sit kuukaus odottelemaan, että oli toka ultra ja ei siellä näkyny sitten ku yks.. Oli se pienimuotoinen shokki ensin kun lääkäri sano:"Ihan ku tuolla takana ois toinen.."
Kyllä sitä kerkes siinä kuukauden aikana sitten henkisesti valmistautumaan ajatukseen,että saattaa kaks tulla kerralla =) Hirvitti kyllä välillä aika paljon.. Mutta helpotti tieto siitä, että apujoukkoja on iso määrä.
Ja itse olin todella helpottunut kun tokassa ultrassa lääkäri sano ettei hän nää kuin yhden =) Mies oli selvästi pettynyt ja elättelee vieläkin toiveita, että kolmannessa ultrassa tammikuussa näkyykin kaksi kun maha kasvaa hirmu vauhtia mulla :LOL:
Ja meillä on molempien suvuissa kaksosia..

MiNiMaM ja masuasukki 12+6
 
Jotenkin niin hullua ajatella, että oman kropan sisällä tapahtuu just nyt ihan kamalan paljon, eikä itse tiedä yhtään, että mitä. Että ollaanko elossa ja jos ollaan niin kuinka isolla köörillä.

Olis nyt jo se ultra :whistle:
 
Hitto kun pistää vihaks toi Tyksin tilanne!!! |O Synnytysten määrä kasvaa jatkuvasti ja ens vuonna viel enemmän kun Loimaan synnytykset siirtyy tänne. Henkilökuntaa tai vuodepaikkojakaan ei ole lisätty eikä ole tulossakaan, koska " ei ole tarvetta". Sii voi vattu sanon minä! |O :headwall:
Tässä kirjotus asiasta Turun Sanomissa http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2008-11-22,104:2:578004,1:0:0:0:0:0:

tänään ei muuta - on niin paska olo, että painun peiton alle

Ninni & masuotus rv 11 tai jotain sinnepäin ehkä
 
Ei hitto et tuli paska olo tänään töissä.Kerroin tästä raskaudesta esimiehelleni ja olisitte nähneet hänen ilmeensä.Aloitin siel työt tietenkin tossa syyskuussa ja ovat olleet todella onnellisia että olen siellä mutta tässä nyt kävin näin että tulin raskaaksi.Oltiin tehty sopimus ens kuun loppuun asti ja sen jälkeen oltais kirjotettu sopimus ens vuoden loppuun asti ja sit oisin saanut vakkari paikan sieltä mut nyt muuttu ääni kellossa.Enpä vielä saanukkaan kirjottaa sitä sopimusta joka oli valmiina kirjotettavaks kun hänen piti selvittää "asioita".Eli varmaan ei sitten kirjotetakkaan mitään sopimusta.Rupes kyselemään et minkälaiset raskaudet mulla on ollut aikasemmin..siis mitä hittoo se sille kuuluu :( sit rupes sanomaan et neuvola+lääkäri ajat ei kuulu työaikaan mut sanoin et kyllä ne kuuluu.Siitäkin otti sit selvää ja myönsi sitten että kuuluu.Oli et voinko mä siirtää sitä ens viikon ultra aikaa..olin et en voi.Sit se sano et no eihän sun nyt juu tarvii tehä aborttia..siis ei helvetti siin vaihees sanoin et sori mut mikään hiton työ ei mene mun lapsen edelle..eli siis luuleeks et teen abortin iha ton työn takia :'( et niiden suunnitelmat ei menis sekasin.Tuli semmonen olo et sori et oon raskaana.Ei edes onnitellu..ei mitään :'( ja muutenkin yks talon asukkaist oli niin inhottava tänään et teki mieli lähtee töistä kesken kaiken.Vähän varmaan sekava sepustus mut kiitos ku sain puurnata täällä..vähän helpotti.Ainii sanohan se niihin neuvola käynteihin ku intti niin vastaan et ne ei kuulu työaikaan et raskaushan ei ole mikään sairaus..siis oikeesti mä en kestä.Toinen työkaveri jolle kerroin ku ajattelin et oli niin mukava ennen järkyttyi tästä uutisesta eikä taaskaan onnitteluita.Arvaa tekeekö mieli mennä töihin enää ku talo täys kusipäitä.Tänään olis ollu pikkujoulut mut en halua mennä.Mieluummin oon sit kotona lapsien kaa.

Masuun ei mitään uutta.Huono olo ja väsymys vaan jatkuu..eipä muuta.Odottelen innolla ens viikon ultraa :heart:

sankofa & bongos rv 11+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sankofa:
Ei hitto et tuli paska olo tänään töissä.Kerroin tästä raskaudesta esimiehelleni ja olisitte nähneet hänen ilmeensä.Aloitin siel työt tietenkin tossa syyskuussa ja ovat olleet todella onnellisia että olen siellä mutta tässä nyt kävin näin että tulin raskaaksi.Oltiin tehty sopimus ens kuun loppuun asti ja sen jälkeen oltais kirjotettu sopimus ens vuoden loppuun asti ja sit oisin saanut vakkari paikan sieltä mut nyt muuttu ääni kellossa.Enpä vielä saanukkaan kirjottaa sitä sopimusta joka oli valmiina kirjotettavaks kun hänen piti selvittää "asioita".Eli varmaan ei sitten kirjotetakkaan mitään sopimusta.Rupes kyselemään et minkälaiset raskaudet mulla on ollut aikasemmin..siis mitä hittoo se sille kuuluu :( sit rupes sanomaan et neuvola+lääkäri ajat ei kuulu työaikaan mut sanoin et kyllä ne kuuluu.Siitäkin otti sit selvää ja myönsi sitten että kuuluu.Oli et voinko mä siirtää sitä ens viikon ultra aikaa..olin et en voi.Sit se sano et no eihän sun nyt juu tarvii tehä aborttia..siis ei helvetti siin vaihees sanoin et sori mut mikään hiton työ ei mene mun lapsen edelle..eli siis luuleeks et teen abortin iha ton työn takia :'( et niiden suunnitelmat ei menis sekasin.Tuli semmonen olo et sori et oon raskaana.Ei edes onnitellu..ei mitään :'( ja muutenkin yks talon asukkaist oli niin inhottava tänään et teki mieli lähtee töistä kesken kaiken.Vähän varmaan sekava sepustus mut kiitos ku sain puurnata täällä..vähän helpotti.Ainii sanohan se niihin neuvola käynteihin ku intti niin vastaan et ne ei kuulu työaikaan et raskaushan ei ole mikään sairaus..siis oikeesti mä en kestä.Toinen työkaveri jolle kerroin ku ajattelin et oli niin mukava ennen järkyttyi tästä uutisesta eikä taaskaan onnitteluita.Arvaa tekeekö mieli mennä töihin enää ku talo täys kusipäitä.Tänään olis ollu pikkujoulut mut en halua mennä.Mieluummin oon sit kotona lapsien kaa.

Masuun ei mitään uutta.Huono olo ja väsymys vaan jatkuu..eipä muuta.Odottelen innolla ens viikon ultraa :heart:

sankofa & bongos rv 11+3 :heart:
Kylläpäs olis harvinaisen ääliö pomo!! Oikein todella pönttö. No toi tietysti kertoo siitä että tykkäävät susta tosi paljon töissä ja heitä harmittaa kun et enää ole kauan, mutta silti...Nyt näkee sitten millainen pomo on tulee jotain muutoksia vastaan, kun ei kaikki sujukaan silleen kun hän on suunnitellut.

Älä anna kuitenkaan pilata viikonloppuasi, tiedät itse että pomohan siinä typerä on, ja todellakin elämän tärkeysjärjestyksessä ei pitäis olla epäselvää onko perhe ja lapsi tärkeämpi kun työ...

Mulla vähän sama tilanne sikäli että olin vuoden töissä, jäin äippä ja hoitovapaalle melkein 2v ja nyt kun aloitin syyskuussa työt, raskauduin heti ja huhtikuussa sitten alkaa äippäloma (ja hyvin todennäköisesti olen kotona usemman vuoden) Viimeksi suhtauduttiin ihan hyvin, saa nähdä nyt. En tajua miksei työnantaja tajua sitä että kyse on muutamasta vuodesta kun meillä eläkeikään on aikaan 30-40 vuotta aikaa tehdä vielä sitä duunia...

Pidä kuitenkin puolesi, sua ei pitäis voida potkia pihalla raskauden takia, että vaikka harmittaa muista oikeutesi!

kekkeri

 
Sankofa: :( Siis voi itku,kuinka pomosi ilo-uutisen otti vastaan,ja ihmeellinen oli työkaverisikin käytös,mut yritä olla pahoittamatta mieltäsi pitkäksi aikaa tuon takia.Itse en työskentelis varmasti päivääkään tuollaisessa työilmapiirissä :whistle:

A-Mam ja Mimmi rv 13+3 :heart:

Mä oon jotenkin älyttömän onnellinen kaikesta,perheestä ja ystävistä,odotuksesta ja sit mies sanoi vielä eilen mulle jotain niin kaunista minulle,et musta tuntuu,et mä mä oon kuin vastarakastunut siihen....Kohta oltu kuitenkin 17 vuotta yhdessä :heart: Ihana tunne.
 
sankofa, olipas harmittava juttu! toivottavasti pomollas kasvaa ymmärrys viikonlopun aikana!!

joo, toi töissä kertominen voi olla aika mielenkiintosta täälläki... ei se poissaolo sinänsä, kun täällä Espanjassa äippäloma on vain se 16vk ja siitäkin ajattelin ottaa kokopäiväisenä vain 2kk ja loput puolipäiväisenä, mutta juttu on siinä että sen jälkeen kun kaikki lomat on käytetty, ajattelin jatkaa ihan vaan puolipäiväisenä ja voin kuvitella ettei pomo siitä paljoa riemastu... voisi tietysti olla paljon pahemminkin, koska minun ei onneksi tarvitse pelätä työpaikan puolesta ja se on jo paljon se!

tänään pahaolo rauhottui aamusella ja juuri kun kerkesin jo oikein alkaa nauttimaan "normaalista" olosta, pamahti se heti tietenkin uudelleen... voi itku! alkaa kärsivällisyys jo loppua! joo, joo, tiedetään, mitä tod. näk. se loppuu jo muutamassa viikossa, mutta kun ei jaksaisi enää odottaa... :headwall:

no, onneksi voin lähteä jo viikonlopun viettoon!

:xmas: caisachu - rv 10+1
 
HelloShitty
heipsista vaan täältäkin! :wave:
ollu niiin hirveesti ohjelmaa etten oo ehtiny tänään vielä käydä koneella. käytiin ostoksilla. sain ostettu joulutavaraa..että enää pitäis siivota oiekin kunnolla enne kun voi alkaa koristaa kämppää. inspis 0-! |O

nyt vaan nautin koko loppu illan..koska mulla sama fiilis ku Sisulla..kolottaa ja sattuu..ja väsyttää...mun kroppa ei oo tarkotettu kestävän näin "monta" odotusta. onneks tää on viimenen. :whistle:

jepulis...nyt lukemaan teiän kirjotuksia...ehin vaan lukea muutama rivi tosta.

voikaa hyvin!
HS ja nelonen rv 13+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
heipsista vaan täältäkin! :wave:
ollu niiin hirveesti ohjelmaa etten oo ehtiny tänään vielä käydä koneella. käytiin ostoksilla. sain ostettu joulutavaraa..että enää pitäis siivota oiekin kunnolla enne kun voi alkaa koristaa kämppää. inspis 0-! |O

nyt vaan nautin koko loppu illan..koska mulla sama fiilis ku Sisulla..kolottaa ja sattuu..ja väsyttää...mun kroppa ei oo tarkotettu kestävän näin "monta" odotusta. onneks tää on viimenen. :whistle:

jepulis...nyt lukemaan teiän kirjotuksia...ehin vaan lukea muutama rivi tosta.

voikaa hyvin!
HS ja nelonen rv 13+2 :heart:
Ei riitä HS, vähän tarkennusta, mitäs joulutavaraa ostit? Mä täällä teen myyjäisiin niitä riisiherkkuja, (kookosrasva, riisimuro, tomusokeri, kaakaojauhe hässäkät) auttakaas minnuu, miten ne pitäis hinnoitella että menis helposti kaupaksi, mutta vähän saisivat rahaa nuo koululaiset (siis luokkaretkelle keräävät) Huomasin just että aineet maksoi varmaan 15 e, no onneksi ite innostuivat kasaamaan, niin sen puoleen pääsee helpolla...

kekkeri - joulukorteista jo osa tehty :)

 
moikka taas.. voi että mikä pomo sankofalla.. onko sillä itsellään lapsia? minäkään en oo päässy töihin taas pariin päivään, kun väsymys on niin ylivoimainen. luulin jo pahoinvoinnin menneen ohi, mutta tänää on oksu lentäny vähän välii..

indiska ja masuasukki rv 10+1
 
sankofa

Olihan se pomon reaktio aika paska, mutta mä ymmärän kyllä sun pomoa hyvin. Itekin olen esimies ja tiedän kuinka paljon mua ottais päähän, et jos työntekijä josta on kuvitellut saavansa monivuotisen ilmoittaakin odottavansa vauvaa.
Hyviä työntekijöitä ei ole joka oksalla. Ja hyvin todennäköistä on että ne ei sun sopparia jatka, mammalomalaiset on todella kalliita firmalle, mikä taas on sun kannalta tosi paska.
Myöhäistä nyt neuvoa, mut olisit kertonut vasta kun nimet olis sopparissa. :/
Asioilla on aina kaksi puolta.

Mutta tiedän taas senkin, että siinä vaiheessa kun kerron omalle pomolleni niin saan varmasti samaa kohtelua kuin sinä.
Tiedän ettei ylempänä tykätä yhtään mammalomalaisista ja varsinkaan kun meillä pitäis mennä koko liike remppaan syksyllä ja avata isompana ja mä olen silloin poissa.
Tiedän että pomo saa raivokohtauksen. Sen takia en ole vielä kertonutkaan, enkä kerro ennen kuin jään kiinni.
joten ymmärrän sankofa sua varsin hyvin, kuten ymmärrän pomoasikin

Bree ja kerttu 11+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Brianna:
sankofa

Olihan se pomon reaktio aika paska, mutta mä ymmärän kyllä sun pomoa hyvin. Itekin olen esimies ja tiedän kuinka paljon mua ottais päähän, et jos työntekijä josta on kuvitellut saavansa monivuotisen ilmoittaakin odottavansa vauvaa.
Hyviä työntekijöitä ei ole joka oksalla. Ja hyvin todennäköistä on että ne ei sun sopparia jatka, mammalomalaiset on todella kalliita firmalle, mikä taas on sun kannalta tosi paska.
Myöhäistä nyt neuvoa, mut olisit kertonut vasta kun nimet olis sopparissa. :/
Asioilla on aina kaksi puolta.

Mutta tiedän taas senkin, että siinä vaiheessa kun kerron omalle pomolleni niin saan varmasti samaa kohtelua kuin sinä.
Tiedän ettei ylempänä tykätä yhtään mammalomalaisista ja varsinkaan kun meillä pitäis mennä koko liike remppaan syksyllä ja avata isompana ja mä olen silloin poissa.
Tiedän että pomo saa raivokohtauksen. Sen takia en ole vielä kertonutkaan, enkä kerro ennen kuin jään kiinni.
joten ymmärrän sankofa sua varsin hyvin, kuten ymmärrän pomoasikin

Bree ja kerttu 11+5
Mäkin ymmärrän että harmittaa mutta TODELLA MAUTONTA PUHUA ABORTISTA, vaikkei ihan sitä tarkottaiskaan. AAGHT, jotenkin uskomatonta...saahan sitä ajatella vaikka mitä mutta tarviiko kaikkea laukoa ääneen.
Mäkään en kerro ennekun on "pakko" en niinkään sen takia että pelkäisin huonoa kohtelua, vaan jotenkin haluan olla osa porukkaa, enkä mitään erikoiskohtelua (ja haluan opiskella (siis esim. koulutuksissa) ja tehdä projekteja ja uusia juttuja jne) kun ajatellaan että: no kohta sä kuitenkin jäät pois. Silti vähän huono-omatunto.

Pitäis olla noi työasiat niin ettei työanajtalle tulis niin paljon kakkaa käteen, esim. kulut jaettais myös isän työnantajan kesken tai yhteiskunta korvais jotenkin. Vaikka työnantajalle jäisikin vaivaa kouluttaa uusi jne, muttei tulis niin paljon rahallisia menetyksiä, ehkä odottaviin naisiin suhtauduttaisiin toisin.
kekru
 

Yhteistyössä