Keskenmenon jälkeen outoa osastolla

Aiemmin kyselinkin näillä suunnilla aiheesta, palataan vielä. Eli tilanne on seuraava: 07/09 sain keskenmenon 12. viikon vaiheilla, myöhemmin varmistui tuulimunaksi. Ekat kuukautiset tuli jo 4 viikkoa sen jälkeen (sanoivat neuvolassa ja sairaalassa et noin 6 viikkoa menis) ja nyt sitten tokat pari viikkoa sitten. Olivat ihan normit, loppuivat ja sitten kierron 8.-9. päivänä epäilin ovulaatiota, kun alkoi pistävä tunne vasemmalla puolella (oletettavasti munasarjassa siis). Mulla on aina ollut suht aikaisin ovulaatio ja ekan raskauden jälkeen oon tuntenutkin niitä herkemmin.

Alavatsakipua kuitenkin seurasi verinen vuoto, ei kuitenkaan vaikuttanut ensin kuukautisvuodolta vaan oli kirkkaampaa. Nyt vuotoa on ollut siis melkein viikon, ei paljoa mutta kuitenkin.

Anteeksi pitkä yksityiskohtainen raportti, mutta haluaisin tietää, onko muilla vastaavia kokemuksia ovulaatiosta/kuukautisista keskenmenon jälkeen ja voisko kyse siis vaan olla siitä, että hormoonit on edelleen sekasin? Tosin sanotaan, että tuulimunan jälkeen ois hyvä oottaa yhet menkat ja sit alkaa yrittään uudestaan ja yhdet ihan tavalliset mulla jo olikin..
 
En osaa sanoa mutta mä tässä odottelen ensimmäisiä menkkoja, kun oli tuulimuna, joka todettiin oletetulla 10. rv lla ultrassa kun ei näkynytkään kuin ihan pieni alkio ja kontrollissa ei ollut kasvanut ja vuoto sitten alkoikin. Jännityksellä odotan miten epäsäännöllisenä jatkuu menkat kun ultralla totesivat nyt että on monirakkulaiset munasarjat ja raskaaksi tulemisessa on muutenkin mennyt pitkään :(
 
MLL
Pahoittelut keskenmenostasi! Minulla oli keskenmeno 11/08, vuotelin sen jälkeen melko pitkään ja kokonaisuudessaan toipumiseen meni pari kuukautta. En osaa tuolta ajalta sanoa oliko ovulaatiota. Alkuvuosi menikin sitten niin, että aina kierron puolivälissä tuli tuhruttelu vuotoa, siis oletetun ovulaation aikoihin ja kierto heitteli jossain reilussa 30 pvässä, mikä on minulle normaalia pidempi. Kun kierto lyheni normaaliksi 26-28 päiväiseksi, myös tuhruilu loppui. Ensin ajattelin, että kyse oli ovulaatiovuodosta, josta luin, että toiset naiset kärsivät. Nyt jälkikäteen olen kallistunut sille kannalle, että ehkä kyseessä olikin joku hormonaalinen häiriö ja ovulaatiota ei tapahtunut.

En sitten osaa sanoa, mistä sinun vuotosi voi johtua, mutta jos se pitkään jatkuu niin kannattaa varmaan kääntyä lääkärin puoleen. Omalla kertomuksellani halusin vain kertoa, että keskenmenon jälkeen toisilla keholla kestää pidempään palautua ja hormoonit voi heitellä miten sattuu. Itse otin ekan keskellä kiertoa tapahtuvan vuodon takia yhteyttä lääkäriin, joka totesi, että saattaa hyvinkin olla, että vuoto on kuukautiset, ne voivat tulla ensi alkuun useinkin. Toivottavasti toivut pian ennallesi!
 
Niin siis halusin vielä tarkentaa, että yksi onnistunut raskaus on jo takana (poika synt. 10/07) ja suurinpiirtein siis kaiken sillä mielellä pitäisi olla ok uutta raskautta yrittäessä.

Sehän mua vähän tässä hämmentää, että toivuin fyysisesti hyvin tuosta keskenmenosta, ja kk-kierto vaikutti ihan normaalilta nämä 2 krt kun on tullu, mitään vuotoa en havainnu ekojen jälkeen ovulaation tienoilla. MLL oot varmaan silti ihan oikeilla jäljillä, että hormooniheittelyistä on kyse, ja siitä että kroppa hakee taas kuvioitaan hetken. Kova olis tietty halu jo päästä yrittämään uutta raskautta, kun kaikki tahot on sanoneet, että on jopa suotavaa heti tm:n jälkeen, jos kerran tosissaan sen lapsen haluaa. Ja mehän haluamme!
 
MLL
Toivottavasti pian tärppää! Samoinhan sitä lasta tehdään kuin ennen keskenmenoakin, eli paljon yrittämistä ja rutkasti onnea :) Toisilla tärppää nopeasti ja toisilla kestää pidempään. Itselläni kesti 7kk, heti kun vähän rentoutui ja oli muuta ajateltavaa niin onnistui. Kannattaa varmaan tulehdusriskin takia vältellä vuotopäivinä peittojen pöllyttelyä, mutta muuten jatkaa sitä tasaseen pitkin kiertoa, jos hormoonit tosiaan heittelee niin ovishan saattaa olla vähän kummalliseenkin aikaan, näin olen kuullut.
 
Mulla keskenmenoja takana 4, joista yksi oli tuulimuna. Tuulimunan jälkeen on kiertoni palautunut paremmin kuin muiden keskenmenojen jälkeen. En tiedä mistä johtuu, mutta näin mulla. Raskauduin uudelleen kolmannesta kierrosta tuulimunan jälkeen. Sekin meni kyllä kesken, mutta ainakin siis raskautumismahdollisuudet pysyivät ennallaan! :) tsemppiä sulle! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minky:
Mulla keskenmenoja takana 4, joista yksi oli tuulimuna. Tuulimunan jälkeen on kiertoni palautunut paremmin kuin muiden keskenmenojen jälkeen. En tiedä mistä johtuu, mutta näin mulla. Raskauduin uudelleen kolmannesta kierrosta tuulimunan jälkeen. Sekin meni kyllä kesken, mutta ainakin siis raskautumismahdollisuudet pysyivät ennallaan! :) tsemppiä sulle! :)
Kiitos ja erityisesti tsemppiä SULLE ja kaikille muillekin, jotka on joutunu kokemaan noin monta tai useampaakin keskenmenoa! Tuulimunan jälkeen ne tosiaan sanoo, että yks kierto välissä on hyvä olla ennenku alkaa uudelleen yrittämään. Eiköhän tämä tästä, onneksi oon henkisesti ok asian kanssa, se tuli käsiteltyä aika tehokkaasti siinä heti alkurysähdyksen päälle.
 

Yhteistyössä