*Keskenmenon jälkeen plussanneet huhtikuussa*

Lumi-marja Tervetuloa joukkoomme, täällä tiedettä nmiltä menetys tuntuu ja sen jälkeinen pelko kun on saanut viimein plussan. Ikävää, että perheenne on kokenut nuinkin monta menetystä :'( Mutta jospa tällä kertaa kaikki menee hyvin ,pidän sulle peukkujaja kaikkea liimaa vauvalle mukaan matkan varrelle :hug:
 
PÄIVITYSLISTA ON SIVULLA 3 :attn:

Tervetuloa Lumi-Marja ja Minky, laitoin tietonne listaan, Lumi-Marjalta puuttuu vielä la.

Toivottavasti kyytiläisenne pysyvät matkassa nyt loppuun saakka, terveinä. Sitä toki kaikille meille toivomme, menetykset ovat panneet nöyriksi. Onneksi on vielä toivoa =)

Voikaatten hyvin arvon Daamit!

kreta 21+1
 
Huomentapäivää :wave:

Oon vallan unohtanu tän pinon ja suurin osa nyt ei varmaan tätä tytteliä tiedä, kun en tänne ole kirjotellu. Tosin en enää paljon kirjottelekaan, kun meidän vauva on jo kolme viikkonen :)

Eli meille syntyi pienen pieni tempperamenttinen poika 30.3. klo 16.28 rv 39+0 mitoin 2710g ja 46cm. Pipo oli 33,5cm. :heart:

Onnea kaikille täällä oleville odotukseen :flower: =) :heart:

JääKyynel ja Tuittu 3vko 1pv
 
Kaikille vauvan saaneille onnea tasapuolisesti!

Uusille odottajille jarrusukkia matkaan!

kopsaan:

Äpoli kuulumisia:

Vauva voi hyvin, painoarvio n.1600g. Käyriä ottivat kahteen kertaan, kun lääkäri halusi uudet käyrät, kun opiskelija oli laittanut ekaksi anturit jotenkin hassusti. Niissä kaikki hyvin, muutaman supistuksenkin saivat piirtymään.

Sitten ne ei niin hyvät uutiset: kohdunsuu on auennut sisäpuolelta ja sillehän ei sitten enää voi minkään. Supistavaa toimintaa pitää välttää nyt tarkasti, muuten voi olla menoa.. Autoilu saa nyt jäädä ja aina pitää olla saattaja joka paikassa mukana. Ulkosuu on kiinni ja kanavaa jäljellä 3 cm, mutta nopeasti kuulemma voi tilanne muuttua, jos supistuksia tulee sarjoina. Olenkin ihmetellyt kun alakerta on ollut kuin tulessa muutamissa kivuttomissakin suppareissa, nyt siis siihen sain vastauksen. Verenpaineet oli ok.

Onneksi eivät vielä ottaneet osastolle. Mulla palvelu pelaa kotona, eikä ole pieniä nosteltavia, joten senkin takia laittoivat vielä kotiin.

Lääkäri oli tosi asiallinen, ystävällinen ja tutki tarkasti ja kuunteli minua toisin kuin viime kerralla ollut v...mäinen lääkäri. Tämän päiväinen lääkäri oli sama, joka joutui kertomaan meille suru-uutisen, kun vauvamme kuoli kohtuun, sanoikin, että ne joille suru-uutisia joutuu vauva-asioissa kertomaan jäävät mieleen. Seuraava käynti on vasta 4 vkon päästä, mutta heti , jos tuntuu muutosta olotilassa on mentävä näytille.

Nyt siis jatkan lepäilyä entistä tiiviimmin.

omenaruusu 29+6 ( huomenna poksuu 30+0!!!!!)
 
Vauvaonnittelut Jääkyneleelle :flower:

Pikaisesti vain tulin päivitteleen tuon LA:n. Se on 29.11.-10

Järkky migreeni iski aamuyöllä ja kaiken tän pahoinvoinnin keskellä tuo ei ollu ollenkaan tervetullut juttu.

Omenaruusu, mulla oli sama tilanne 2001 ja poika syntyi pari viikkoa etuajassa, mutta oli silti 4185g ja 52cm, joten toisaalta uhan hyvä, että ei menny loppuun asti. Jaksuja, tiedän mitä on lepäillä pitkiä aikoja. Minä sain tuon käskun silloin rv 21 ja 30 viikolta täys lepo. Meinas järki lähtee, mutta se kannatti :)

Lumi-Marja ja Nuppunen 8+2

 
Hei vain... Terveisiä yötyön ääreltä.

Kuulumiset tulin lukaisemaan ja samalla omiakin hieman laitan.

Mulla oli tiistaina neuvola ja ne antoi seuraavan neuvola-ajan 9 viikon päähän! (heh... onko kellään muulla ollut 9 viikon väliä neuvola käynneillä? Eli mulla oli tiistaina 13+2 ja sanoi tää terkkari, että ei tartte käydä ku sit ku se 22 viikkoo on täynnä, että saa ne KELA-paperit kuntoon... Se sanoi, että "Menee varmaan vanhalla painolla" 8. raskaus, joista siis 4 KM tai TM ) Se neuvolatäti oli sijainen ja ajattelin itsekseni, että saanhan mä aina varattua itselleni väliin ajan, jos tarvii. Sokerirasituksessa mun on kuitenkin käytävä parin viikon sisään...

Tervetuloa uusille!!!

Ei kai kummempia. Kaikki ok.

Niin ja onnea vielä JääKyynel !!!

rakuuna 13+4

 
Nukkumaan pitäis mennä, mutta maha kuralla pelkään huomista ultraa...hrrr...olen psyykannu itteeni kaikin tavoin ottamaan huonoja uutisia vastaan. taas on ollu vakkarin mukana hyvin vaaleaa ylimääräistä väriä, mutta silti se saa mielen sekaisin. Okei, voi olla normia, mutta mulle se on iso punainen huutomerkki, joka takoo mua päähän kuin nelivitonen kummisaapas. Oireita on kyllä ja oksettaa 24/7, joten jotain siellä on, mutta mitä.

Unissa olen nähnyt lonkeroisia vauvoja, häjyjä lääkäreitä, jokka ilkkuvasti nauraa ja näyttää tyhjää ultrakuvaa, ettei mitään koskaan ole ollukkaan :ashamed: Kaiken maailman muut kammopainajaiset pyörii päässä ja heräilen yöllä siihen, enkä tasan saa enää nukuttua. Isäntääkään en saa huomenna mukaan, kun sillä on yuövuoro. Ei viitti millään tunnin unen jälkeen miestä patistella mukaan. Opiskelijalikan pitäis kans tulla huomenna kotiin, tai tuleehan hän. Täs sataan otteeseen miettiny, miten kaikki järjestyy, jos tulee käsky sairaalaan kaavintaan tai lääkkeelinen kotona tai osastolla. Miten selittää lapsille, että äiti on nyt vähän kipee ja allapäin, kun eivät kukaan heistä tiedä mitään koko raskaudesta!

Minä olen kauhuskenaarioiden mestari, ihan ehdottomasti. Mielikuvitus laukkaa kuin hirvi, eikä anna mitään rajaa rauhottumiselle. Viime torstaina melkein alennuin aneleen polvillani, että sais ajan ennemmin, kuin vasta viikon päähän. Nielin kuitenkin, kun tiedän, että ajat ja ultraajat on keskustan neuvolassa kortilla.

Np ultraankin sain ajan, 14.5. Sitäkin jo mietin, että kaippa ne sen neuvolasta peruu, jos tai kun sille ei ole tarvetta. Sitä kauttahan se on tilattuki. olen valmistautunut luovuttamaan, mutta ikävät uutiset sattuu siitäkin huolimatta. Olishan se enemmän kuin ihanaa, jos kaikki olis hyvin ja pieni siellä olis elossa ja vois jatkaa odotusta keveimmin sydämin. Kaveri ilmoitti just eilen odotuksestaan ja miten helposti lähti alkuun ja miten helppoo kaikki on ollu. Kolmas tulossa ja LA peri kuukautta ennen meitä. On se hienoa, että joillain on noin hienosti asiat. Olispa meilläkin :headwall:

Nyt tää akka menöö yöpuulle ja lopettaa kitinät. Yritän nukkua, että jaksaa ajella huomenna isoon cityyn täältä perähikiältä. Voi luoja, että mä pelkään.....

Lumi-Marja 8+3
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! :)

Onnea Jääkyynel! :)

Omenaruusulle paljon jaksamista lepäilyyn!

Lumi-Marja: :hug: Mä niin tunnistan sun tekstistä itteni... Joka kerta sama juttu.. Mietin valmiiksi kaiken mahdollisen, jos vaikka kavinta on edessä tai jotain! Oikein paljon tsemppiä ultraan! Toivon sydämeni pohjasta, että saat hyviä uutisia! :)

Mulla eka ultra on vasta kuukauden päästä ja siihen asti onki sit aikaa jännittää, pelätä, kiukkuilla ym...
 
Onnea Jääkyynel pojasta! :flower:

Tervetuloa uusille ja paljon tarrasukkia! :heart:

Omenaruusulle jaksuja lepäilyyn...:hug:

Täällä poksuu 24+0. Supistukset vaan jatkuu, mutta täytyy vaan kestää. Eipä mulla oikein muuta, pitäisi jo varmaan miettiä kaikkia hankintojakin...
 
Minkylle tervetulotoivotukset ja paljon onnea :flower:

:heart: ultrassa sykki pieni sydän :heart: Koko vastasi viikkoja ja kaikki hyvin. Olen niin todella helpottunut. Mitään muutahan ei voi vielä nähdä, mutta nyt ainakin hetkeksi hengähdän, ennen kuin alan jlnnittämään np-ultraa. Pikkuruiset jalatkin vilahti ruudussa ja pikkuruien ihmeemme siellä liikehti. ultra oli huono ja vanha, mutta sen verran siitä näki mitä pitikin. Nyt lepäilemään....väsy.

Lumi-Marja ja Nuppunen 8+4
 
Onnea Lumi-Marjalle hyvistä ultrakuulumisista. :)

Tänään julkistettiin uusi äitiyspakkaus ja todellakin panttailen noita kelan papereita vielä muutaman viikon, että saisin tuon uuden. Se oli musta niin hieno. :)
 
Heih,

täällä ei sinänsä mitään uutta. Paitsi, että pelko on taas nostellut päätään, vaikka tyyppi heiluu ja huitoo mahassa vimmatusti. Eli siellä se kaveri on. Mä eilen jäin miettimään, että mitäs tapahtuu, kun en ole muistanut juuri lainkaan niitä D-vitamiineja syödä, muista vitamiineista puhumattakaan. Se on vaan niin hankalaa, kun on tuo kilpparilääkitys ja sen kanssa ei saisi juuri mitään ottaa samaan aikaan, joka sitten taas aiheuttaa sen, että kahden tunnin päästä unohdan koko D-vitamiinin ja muut vitskut. Tosin koetan syödä hedelmää ja vihannesta jne., mutta silti turhauttaa, kun unohtaa. Nyt sitten mietin, että voiko olla se selkäydinhalkio_vaimikälie... Ahdistavaa!

Toinen, jota olen nyt seurannut... Vessassa käyminen, pitää se paperi aina kauhun sekaisin tuntein tarkistaa! :headwall: MIKSI!?! Miksei osaa jo päästää irti. Taas pohdin sitä, miten paljon ne keskenmenot tuokaan sitä huolta, ja miten niistä pääsee yli, jos koskaan... Että semmoisia tunnelmia täällä.

Lumi-Marjalle
voimia koitokseen ja muillekin alkumetreillä kuljeskeleville :hug:

Huh :wave:

kreta 21+4
 
Sanokaahan... (laitoin jo erillisen kysymyksenkin tänne odotuspuolelle aiheesta) mutta onko kellään ollut raskaana ollessaan reikää hampaassa ja mitä sille on tehty ja miten? Onko puudutettu? Onko siinä km-riskiä (luin jostain että olisi ensimmäsellä raskauskolmenneksellä riski). Mulla siis alkoi tänään hammassärky enkä ennen maanantaita voi varata edes aikaa mistään :attn: Ja rv tänään 8+1.
 
Nosto..

kreta Tuttu tunne..jos ei hetkeen tunne liikkeitä (nyt kun ne jo tuntee), niin johan huoli puskee pintaan..Ei auta ei.

Mitäköhän Empuuulle kuuluu?

Eilinen ilta meni taas supistelujen parissa... :/ Ja ihan ilman mitään fyysistä aktiviteettiä. Yön aikana helpotti, ja tänä aamuna on onneksi taas liikkeitä tuntunut mukavasti. Huoh.

zanz 24+2
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille myös :flower:

Mä täälä kärvistelen selkäni kanssa.. on meinaan KIPEEEE!! Lääkäri oli sitä mieltä että raskaushormonit löystyttää nyt jo nivelsiteitä ja sen takia meni selkä töissä. Tämä johtuen siitä kun km on niin vähän aikaa ja senkin aikana jo kerkesivät vähän ilmeisesti löystyä. Mitähän loppu aika tuo tullessaan...
Ultrassa käyty 23.4. omien laskujen mukaan silloin rv 6+1, ultraajan mukaan n. 5+4. Sykettä ei näkynyt mutta lääkäri sanoi että on kyllä suuri ihme jos ei tästä sikiötä kehity, oli niin selkeästi sen näköinen kuin pitääkin :heart: hieno musta pallo jonka sisällä ihan kuin valkoinen sormus :) maanantaina on neuvolan laittama ultra ja sit perjantaina vielä sain uuden ajan tonne naistentautien polille missä viime pe kävin :D tuleepahan varmistuksen varmistuksia, mikä toki ei oo ollenkaan huono asia ;)
 
Tervehdys vaan kaikille! Tänne ihan uutena kirjoittelen=)

Mulla on kolme keskenmenoa takana. Kaikki sattuivat vuoden sisään 2007-2008. Pettymys oli joka kerta aivan kamala, mutta aina niistä selvittiin=)
Onneksi on yksi 4vuotias aikamies mieltä nostattamassa.
Keskenmenojen syitä tutkittiin ja diagnoosiksi sainkin kilpirauhasen liikatoimita, joka sittemmin muuttui vajaatoiminnaksi. Nyt tammikuussa vihdoin arvot olivat tasaantuneet ja saimme lääkäriltä siunauksen lisääntymiseen :D
Tohut alkoikin heti ja huhtikuun 21pvä pärähti positiivinen testi=)

Varovaiset on tunnelmat mutta paremmat mahdollisuudet nyt kuitenkin kun viimeksi..17.5 on vasta ultra, eli aika kauan pitäisi jaksaa odottaa, silloin tosin jo rv 8+0..
Ei olla oikeastaan kenellekkään kerrottu asiasta ja nyt ollaan lähdössä pilke silmäkulmassa anoppilaan=)
 
Hepsan! Poika syntyi rv40+1 torstaina 22.4. klo20:05, pituutta 51cm ja painoa 3980g. :heart: Olin osastolla pari päivää raskausmyrkytyksen takia, kolmantena päivänä synnytys käynnitettiin cytoteceilla. Ekalla tabulla ei ollut mitään vaikutusta, toisen jälkeen alkoi melkein heti kivuliaat ja säännölliset supistukset. Vauva syntyi alle 6h kuluttua ekasta supistuksesta, 5min ponnistamisen jälkeen. Mä sain toisen asteen repeämän. :kieh: Nyt opetellaan uudenlaista arkea kotosalla. Aika ei riitä mihinkään, yritän palata vielä asiaan. B)

Empuuu ja Taapo-tuhisija 3vrk

 

Yhteistyössä